Що таке НПЗ, для чого воно і як працює

НПФ "Покрова". Сучасний стан та перспективи розвитку, зауваги та пропозиції

Модератори: Artur, ihor

j_kop21
дописувач
дописувач
Повідомлень: 86
З нами з: 20 березня 2009, 13:11

Що таке НПЗ, для чого воно і як працює

Повідомлення j_kop21 » 20 березня 2009, 13:30

Процес реформування і становлення пенсійних систем продовжується у багатьох країнах світу, в тому числі і економічно розвинутих, і країнах, що розвиваються, і в країнах колишнього соцтабору, до яких відноситься Україна. Загальні параметри формування пенсійних систем визначають режим функціонування суб'єктів пенсійних відносин у змінному середовищі тієї чи іншої країни.
В економічно розвинутих та деяких менш економічно успішних країнах (таких, що приділяють належну увагу становленню потужної пенсійної системи у державі), більшість громадян охоплені системою недержавного пенсійного забезпечення. Ключовими суб'єктами такого забезпечення виступають Недержавні пенсійні фонди. Такі фонди, поряд з іншими суб'єктами НПЗ, є важливою складовою соціально значущої системи взаємовідносин з приводу формування, ефективного адміністрування та розподілу фондів накопичення між її учасниками.
В Україні прийнято ряд нормативно-правових актів щодо створення і функціонування системи НПЗ. Разом з тим, виникає ряд проблем щодо її становлення та ефективного функціонування. На етапі становлення системи НПЗ в Україні найбільш доцільним визначено так звану “драконівську” модель з поступовим пом'якшенням прямих впливів та підвищення ролі опосередкованих чинників через непрямі методи державного регулювання, ринок, конкуренцію, дохідність. Розроблено ряд моделей і методів управління коштами НПФ, які дозволяють виключити або мінімізувати ризики і небезпеки, пов'язані з цією сферою; прийнято до уваги та використано застосовні до України елементи світового досвіду реформування і становлення пенсійних систем.
На сучасному етапі головною умовою становлення і подальшого розвитку пенсійної системи України є підвищення зацікавленості всіх суб'єктів НПЗ у її ефективному функціонуванні. Значна увага з боку держави повинна бути приділена мотиваційним механізмам, які виробила світова практика та які можуть дати потужний поштовх розвитку НПЗ в нашій державі. Механізми формування та розподілу соціально значущих фондів коштів завжди мають бути прозорими, зрозумілими для учасників системи, виключати або мінімізувати загальносистемні і специфічні ризики, спиратися на практичний досвід та висококваліфікованих фахівців.
Востаннє редагувалось 20 березня 2009, 13:44 користувачем j_kop21, всього редагувалось 1 раз.

j_kop21
дописувач
дописувач
Повідомлень: 86
З нами з: 20 березня 2009, 13:11

Повідомлення j_kop21 » 20 березня 2009, 13:43

США

Модель пенсійної системи США ґрунтується переважно на особистому пенсійному страхуванні населення. Ця модель функціонує в деяких країнах Латинської Америки, а також у Португалії.
США функціонують як державні, так і недержавні пенсійні системи. Вони служать одним з головних джерел інвестицій в американську економіку.
Фінансове й адміністративне управління державними страховими фондами здійснює Рада управляючих, куди входять, зокрема, представники Уряду США - міністри праці, фінансів, охорони здоров'я і соціальних послуг, ці фонди є позабюджетними, тобто їх засоби не входять у федеральний бюджет. Ці кошти не можуть використовуватися ні на які інші цілі, крім установлених законом. Зокрема, вкладення засобів може здійснюватися тільки в державні цінні папери.

Велика Британія

Система пенсійного забезпечення у Великобританії вважається однією із найбільш досконалих у світі. Фактично Великобританія - одна з країн, на яку майже не вплинула криза пенсійних систем у Європі. Британський уряд у числі перших ввів в країні систему особистого пенсійного забезпечення і почав поступове скорочення державних пенсій.
Пенсійна система у Великобританії трирівнева: базові державні пенсії, державні пенсії по вислузі років і недержавні пенсії. Перший рівень, що є базовим, виявляє собою пенсії, виплачувані і гарантовані державою. Базові пенсії одержують усі без винятку британці по досягненню ними пенсійного віку (під пенсійним у Великобританії мається на увазі 60-літній для жінок і 65-літній вік для чоловіків), розмір такої пенсії - фіксований і не залежить ні від стажу роботи пенсіонера, ні від його трудових успіхів і одержуваної протягом трудового періоду його життя зарплати.
Найбільшою популярністю серед населення користується третій рівень, що являє собою недержавну пенсійну схему. Саме ця схема, на відміну від державної, дозволяє службовцем одержувати досить велику пенсію, розмір якої регулює сам службовець.
На сьогоднішній момент близько 70% від всього обсягу виплачуваних у Великобританії пенсій припадає саме на недержавні виплати.
Особисті пенсії займають одне з головних місць у пенсійній системі Великобританії. Британці, що беруть участь у схемі особистого пенсійного забезпечення, як і ті, хто бере участь у схемах професійного забезпечення, мають ряд пільг і привілеїв, у першу чергу - податкових пільг. Як правило, особисті пенсійні фонди у Великобританії формуються за рахунок внесків як роботодавців, так і самих працівників, причому внески в такий фонд звичайно не обкладаються прибутковим податком.

Німеччина

Модель пенсійної системи, що склалася у Німеччині, характерна також для Австрії, Італії, Франції і більшості інших країн Західної Європи.
До першого рівня захисту в старості відносяться всі ті окремі системи, що функціонують на основі законодавчих норм і є обов'язковим для визначеного кола осіб.
До другого рівня захисту в старості відноситься забезпечення по старості від підприємств. Багато підприємств виплачують своїм колишнім співробітникам при виході на пенсію за віком т.зв. "пенсії від підприємств" додатково до пенсій, зароблених у системі встановленого законом пенсійного страхування.
Третій рівень захисту в старості - це турбота про свою старість приватним способом. Ця форма захисту в старості також є добровільною. У даному випадку кожний може сам приймати рішення, чи буде він щось починати для забезпечення своєї старості і якщо так, то в якому вигляді й у якому обсязі.

Японія

Модель пенсійного забезпечення, що діє в Японії, характерна також для Великобританії, Австралії і ряду країн Північної Європи. У ній домінує державне соціальне забезпечення, фінансоване з бюджету. Інші інститути соціального захисту хоча і досить розвинуті, але виконують роль додаткових систем.
Зараз пенсійна система Японії має два основних рівні. Перший рівень складають базові пенсії, другий утворюють державні і професійні.

Швеція

Швеція початку пенсійну реформу в 1995 році. Нова система є багаторівневою:
- перший рівень, обов'язковий, розподільна система, заснована на принципі встановленого внеску
- другий рівень, обов'язковий, накопичувальна система
- третій рівень, необов'язковий - професійні й індивідуальні пенсійні заощадження.

Росія

Нова пенсійна система в РФ передбачає зняття обмежень на максимальний розмір пенсії. Пенсійні виплати будуть складатися з трьох частин - базової, страхової та накопичувальної. Вважається, що за основу автори закону взяли "шведську модель".

Мексика

У Мексиці пенсійні резерви цілком (на 100%) акумулюються й інвестуються відповідно до накопичувального принципу. Ще одна відмітна риса - ведення індивідуальних рахунків самими недержавними керуючими компаніями.
У цілому весь мексиканський ринок на сьогоднішній день поділений між місцевими (мексиканськими) керуючими компаніями, і європейськими, представленими іспанськими компаніями і німецькою філією Дрезднер Банку. Причому, відповідно до діючого законодавства частка однієї керуючої компанії обмежена і не може перевищувати 20% ринку.
У відношенні дозволених об'єктів інвестування мексиканське законодавство може бути охарактеризоване як досить консервативне.

Чилі

Чилійська модель пенсійної реформи зазвичай наводиться як своєрідний еталон під час дискусій про найкращий спосіб фінансування пенсій. Аргентина, Перу і Колумбія провели реформування своїх систем пенсійного страхування за прикладом Чилі, щоправда, модифікувавши прототип.
Основною характерною рисою чилійської реформи є заміна придбаних прав на пенсії по колишній системі з визначеного моменту часу на гарантовану державою виплату і введення обов'язкового накопичувального страхування працівників у декількох приватних конкуруючих компаніях, організованих на той момент часу.
Застраховані особи мають право змінити той або інший фонд і при цьому вони забирають із собою права на накопичений капітал. Самозайняте населення може застрахуватися в цих фондах добровільно.

Реформа пенсійної системи України

З прийняттям Законів України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” та „Про недержавне пенсійне забезпечення”, в Україні розпочалось реформування пенсійної системи.
Відтепер система пенсійного забезпечення в Україні складається з трьох рівнів.
Перший рівень - солідарна система загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Це варіант державного пенсійного забезпечення, за якого працюючі сплачують внески до пенсійного фонду України і за рахунок цих внесків сплачуються пенсії сьогоднішнім пенсіонерам. При цьому, не враховується, яку суму коштів нинішній пенсіонер в якості внесків перерахував протягом життя до Пенсійного фонду.
Другий рівень - накопичувальна система загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. За цією системою кожен працівник зі своєї заробітної плати в обов’язковому порядку перераховуватиме кошти на персональний пенсійний рахунок до Накопичувального фонду. І з цього рахунка він, при виході на пенсію, отримуватиме виплати, розмір яких залежатиме від суми коштів, акумульованих на персональному рахунку.
Принциповою відмінною рисою третього рівня пенсійної системи України від перших двох є те, що участь у системі недержавного пенсійного забезпечення є добровільною.
Третій рівень - система недержавного пенсійного забезпечення, за якою громадяни та роботодавці на добровільній основі перераховують внески на свою користь або на користь третіх осіб на індивідуальні пенсійні рахунки до недержавних пенсійних фондів за власним вибором. Розмір пенсії, що виплачується недержавним пенсійним фондом, залежить від розміру коштів акумульованих на індивідуальному пенсійному рахунку, передбачається успадкування.

Тарас_
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 217
З нами з: 17 квітня 2009, 14:33
Звідки: м Калуш, Івано-Франківська обл., Західна Україна
Контактна інформація:

У приклад ставлять введення пенсійного забезпечення УГКЦ

Повідомлення Тарас_ » 18 квітня 2009, 10:37

Здибав статтю з інтервю у священнослужителя Київського Патріархату, який повідомив про зацікавлення взяття способу недержавного пенсійного забезпечення як в Греко-Католицькій Церкві.

Речник УПЦ КП Євстратій Зоря: Для патріарха Кирила Україна–костюмована Росія, одягнена у шаровари

ivtern
початківець
початківець
Повідомлень: 39
З нами з: 26 березня 2009, 14:54

Повідомлення ivtern » 20 липня 2009, 14:47

Закон.
В січні 2004р. Почала діяти пенсійна реформа . Яка говорить, що наша пенсія складається з трьх рівнів.
Перший рівень обслуговує державний пенсійний фонд. Ці відрахування є обовязковими наприклад з зарплати. І коли ми стаєм пенсійного віку розмір пенсії залежить від стажу та заробітної плати яку ми отримували.
Другий рівень- це обовязкова накопичувальна система. В цьому рівні внески також є обовязкові, лише на свою користь, на відміну від солідарної системи.
Третій рівень передбачає добровільну участь громадян у формуванні пенсійних накопичень, на свою користь та на користь третіх осіб коли одна людина відкладає гроші для іншої. Наприклад батько для сина.
Переваги Недержавного пенсійного фонду - добровільне накопичення коштів на власному пенсійному рахунку, сума відрахування не лімітується, тому можна наскладати собі на старісь ту суму грошей яка забезпечить нормальне життя додатково до того що принесе поштар.
Закон України про НПЗ, в порівнянні з законами інших країн, є найкращий по відношенню до учасника, його навіть називають драконівським. Ведення обліку грошей є персоніфікованим і означає відкриття індивідуального пенсійного рахунку для кожного учасника фонду.
Історія. З початком пенсійної рефоми УГКЦ забажала створити свій відкритий недержавний пенсійний фонд, щоб першою взяти відповідальність за добробут громадян, зокрема священиків і мирян.
У жовтні 2007 року відбулася зустріч представників Української Греко-Католицької Церкви, провідних діячів Українського суспільства з Головою Патріаршої курії УГКЦ Блаженнішим Любомиром (Гузаром), Верховним Архиєпископом Києво-Галицьким.
Результатом цієї зустрічі стало рішення Засновника, «Керівного центру «Патріярша курія» УГКЦ, про створення Недержавного Пенсійного Фонду «Покрова». Фонд є відкритого типу, тобто учасниками можуть бути не тільки миряни УГКЦ, а й усі громадяни України. НПФ "Покрова" зареєстрований 7 квітня 2008 року і почав свою роботу з вересня місяця цього ж року.
Основна ідеєя створення НПФ «Покрова», як висловився Блаженніший Любомир, - «Ми покликали до життя наш пенсійний фонд «Покрова», дбаючи виключно про соціальний захист».
Структура.
Збори засновників сформували раду фонду. Рада фонду уклала договори з адміністратором пенсійних фондів, (Всеукраїнський Адміністратор Пенсійних Фондів), який найкращим в Україні і має досвід роботи більше 10 років в Україні та закордоном. Робота цієї компанії полягає у створенні та обслуговуванні всіх можливих систем розповсюдження пенсійних програм їх оформлення та обслуговування. Банк-зберігач- займається діяльністю зберігача цінних паперів. Обрано Державний Ощадний банк томущо це найбільший банк в Україні по кількості відділень, а також дозволяє здійснення проплат без комісійних. І зараз в кожному відділенні Ощадного банку можна без зайвих труднощів здійснювати проплати. Компанія по управлінню активами (Всесвіт) заснована в 2004р. Основним видом діяльності є професійне управління активами недержавних пенсійних фондів та контроль вкладених грошей.
Рада фонду також затвердила інвестиційну декларацію про визначення політики напрямів, обмежень інвестування активів та інформацію про фінансовий стан.
Згідно закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення» Недержавний пенсійний фонд визначається як юридична особа яка провадить діяльність виключно з метою накопичення пенсійних внесків. НПФ «Покрова» є неприбутковою і непідприємницькою організацією і не може збанкротувати згідно закону тому, що всі вкладені і зароблені гроші є грошима учасників, а дохід розподіляється відповідно вкладу кожного окремо - персоніфіковано.
Послуги.
Розмір внесків та періодичність сплати Ви визначаєте самостійно. І якщо Ви з тих чи інши причин прострочите сплату, то не буде нараховуватися ніяких штрафних санкцій, що є суттєвим плюсом в пенсійному контракті. У нашому фонді немає обмежень на суму внеску Ви можете внести навіть одну гривню. Але в такому випадку подумаймо скільки ми назбираємо. До основного внесу додається і інвестиційний дохід, який нараховується у щоденному режимі, а побачити його можна on-line, на сайті ТОВ Все АПФ, або в кінці кожного року у письмовій виписці.
Дохід визначається інвестиційною декларацією, що дозволяє запобігти вкладенню в одне русло. Застосовується загальна концепція диверсифікації, коли в портфель добавляються активи різних класів, коли падння одного актива компенсується ростом інших. Згідно статуту фонду сюди входять не більше 10 відсотків банківських депозитів, нерухомість та банківські метали, і не більше 40 відсотків в акії, облігації резидентів україни і не більше 50 відсотків у цінні папери гарантовані кабінетом міністрів україни.
Створивши цей документ Рада фонду «Покрова» дозволила максимальне захищення вкладу кожного учасника беручи до уваги не тільки захист від інфляції, а й моральні аспекти. Фонд не може інвестувати в азартні установи, виробництво зброї, алклголю та тютюну, що суперечать традиціям фонду та інтересам Церкви.
Серед послуг Фонду "Покрова" можна виділити широку інформаційну базу в консультаційних пунктах, де можна отримати відповіді на питання, отримати допомогу при оформленні документів для пенсійного контракту, дізнатися про стан розвитку Недержавного Пенсійного Фонду «Покрова», правильно вибрати пенсійну схему та отримати інформацію про можливості розвитку.
Оформлення пенсійного контракту відбувається в два етапи:
1. Заповнюється заява відповідного зразка, до якої додається копія паспорта та індентифікаційного коду.
2. Підписання пенсійного контракту та здійснення оплати в ощадному банку.
Коли дія договору між Вами і фондом закінчується настає час виплат грошей.
Пенсійний вік настає на 10 років раніше або на 10 років пізніше від державного пенсійного віку . Ці виплати можна здійснити в трьох видах: одноразові, на визначений строк та довічні.


Повернутись до “НПФ "Покрова"”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 3 гостей