пілігрим писав:Sputnik писав:[
Я думаю, що тут як і в Біблійному Вченні: "Люби грішника, але ненавидь гріх". "Поважай злочинця, але зневажай його вчинок".
Звісно, що злочинець повинен бути покараний, але й він повинен бути зрозумілий (вислуханий). І за ситуацію в яку він потрапив, він достойний співчуття.
От з приводу "абстрагування від особи звинуваченого", дозвольте з Вами не погодитись. Оскільки ключовим елементом будь-якої правової ситуації, насамперед є людина. То ж замість абстрагування, пропоную заглиблення в недрі правової ситуації, детально розібравши яку суд може винести рішення на підставі права (інакше кажучи, звершити правосуддя). То ж "абстрагування від особи звинуваченого" не дуже добре, адже в процесі осмислення правової ситуації з'ясовуються такі суб'єктивні моменти, як: воля, вина, мотив, мета.
Тобто прокурор , "люблячи" грішника і ненавидячи його гріх , може вимагати як міру покарання "любимому" грішнику довічне ув"язнення ?А присяжний засідатель , також в глибині душі знемагаючи від любові до обвинуваченого , може сказати "винен"?
А з"ясовуючи такі суб"єктивні моменти , як воля , мета , мотив злочинця , дознаватель впряму порушує заповідь неосудження. Ці моменти тому і суб"єктивниі , що навіть найкращий дознаватель не може бачити в серці звинуваченого , а тільки будувати догадки з тією чи іншою степінню вірогідності.
ІМХО , справа в тому , що багато християн готові втішатися тими перевагами , яких надає цивілізоване суспільство - безпека , спокій , захист від сильного.Але в той же час не хочуть думати про тих християн-членів суспільства , яким доручено ці безпеку , спокій , справедливість , захист від сильного забезпечувати - вояка , суддю ,ката в кінці кінців.
Християнство - складна віра. І все в ній набагато складніше . "Не вбий" - а що робити вояку , на Батьківщину якого напав ворог. Адже в заповідях , немає ніяких винятків.Просто "Не вбий". Вояк змушений грішити , бо вбивство навіть запеклого ворога , який готовий вбити тебе - теж тяжкий гріх. Наскільки я знаю , вояків після війни кілька років не допускали до причастя. Повинно було пройти якесь каяття , якийсь катарсис.
Те ж саме , на мою думку , з заповіддю неосудження. Все дуже складно.
Погоджуюсь із Вами, пане Пілігриме. Складність насамперед виникла тому, що ми підійшли до вічної проблеми нормативного конфлікту. Точніше до питань, які мають антиномічний характер.