Усе про Святих

Прощі, відпусти, милостиня, піст, сімейне життя, питання етики та моралі... Усе, що стосується повсякденного життя кожного християнина

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Повідомлення romanm » 04 листопада 2009, 13:57

Прошу не забувати, що ПЦ може канонізувати і розканонізувати "святих". Щоби не бути голослівним, див. "Анну Кашинскую".
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0% ... 0.B8.D1.8F

Юрко
гість
гість
Повідомлень: 4
З нами з: 02 листопада 2009, 23:02

Повідомлення Юрко » 05 листопада 2009, 22:42

Та й, жзрештою, в православному світі є практика почитання так званих "місцевошанованих" святих. нен розумію, чому їхня святість обмежується територіально

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Повідомлення о.Олег » 09 листопада 2009, 17:31

Юрко писав:Та й, жзрештою, в православному світі є практика почитання так званих "місцевошанованих" святих. нен розумію, чому їхня святість обмежується територіально

ну в нас також почитання блаженних обмежується (як, наприклад, недавно проголошених мучеників УГКЦ) але це, якщо правильно розумію, не так "тереторіальне" явище, як ще, так би мовити - "неповне" почитання у тому значенні, що відбувається певний процес канонізації і ще не є встановлене загальноцерковне почитання святого.
Цікаво, чи можливо провести паралель із згаданим Вами в ПЦ
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

solist-vokalist
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 180
З нами з: 15 вересня 2009, 22:10

Повідомлення solist-vokalist » 14 листопада 2009, 23:29

Цікава тема. Справді хотілося би послухати авторитетну людину. Однак тут схоже все набагато простіше.... Очевидно, що святими стають і православні і католики. Погодьтеся, що є чимало православних святих, чий авторитет є беззаперчним... Їх називає святими православна церква, а тому вони є православними святими, але від цього вони не перестають бути святими для всього людства.

solist-vokalist
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 180
З нами з: 15 вересня 2009, 22:10

Повідомлення solist-vokalist » 14 листопада 2009, 23:30

Те саме можна говорити і про святі місця. Звичайно, що почитаємо ми більше своїх святих, однак не зайвим думаю є звертатися і до православних святих, адже чим більше в нас помічників на небі, тим краще буде нам тут на землі. Таке моє бачення... :)

Святошка
гість
гість
Повідомлень: 5
З нами з: 15 листопада 2009, 08:05
Звідки: Станиславів

Повідомлення Святошка » 15 листопада 2009, 08:18

solist-vokalist писав:Те саме можна говорити і про святі місця. Звичайно, що почитаємо ми більше своїх святих, однак не зайвим думаю є звертатися і до православних святих, адже чим більше в нас помічників на небі, тим краще буде нам тут на землі. Таке моє бачення... :)

Хм, цікаво… :( Тоді перечитай у Вікіпедії життєпис Андрія Боголюбського і спробуй попросити у цього святого заступництва для Київських церков перед небезпекою збройного пограбування і спалення.

pan Ostap
початківець
початківець
Повідомлень: 47
З нами з: 20 листопада 2009, 00:40

Повідомлення pan Ostap » 20 листопада 2009, 01:01

На сто відсотків можна вірити і почитати католицьких святих. Щодо інших конфесій - самі розумієте... очевидно була присутня і політика... але звичайно є такі православні мужі, у святості яких сумніватися немає жодних підстав.

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Зі святом св. Архистратига Михаїла!

Повідомлення o.Mykil » 20 листопада 2009, 19:56

Вітаю Михайлів, Михайлин, всіх благочестивих послідовників Небесного Спасителя зі славним празником св. Архангела Михаїла, могутнього, як бачимо, охоронця перед пекельними силами, темним злом. Нехай перемагає тільки Добро, а Віра лишень зростає та міцніє!


Зображення


КНЯЗЬ НЕБЕСНИХ СИЛ

Ангелів створив Господь. Вони є Його слугами та посланцями і нашими охоронцями під час земного життя. У їхньому існуванні християни не мали б сумніватися. Ці духовні невидимі створіння перевищують нас, людей, своєю досконалістю і могутністю...

У Святому Письмі можна знайти чимало місць, де йде мова про цих чистих духів. Наприклад, у книзі пророка Ісаї читаємо, що вони є близько Бога, перебувають перед Його високим престолом і повсякчасно прославляють Всевишнього чудесним співом: "Свят, свят, свят, Господь сил; уся земля повна Його слави" (пор. 6, 1-3). Кількість небесних воїнів є безмірна. Про це говорить Даниїл у своїй книзі: "Тисячі тисяч Йому служили, і силенна безліч перед Ним стояла" (пор. 7, 10).

Скрізь помітна опіка ангелів Божим народом (пор. Бут 19; Ді 12, 7-10). Св. Василій Великий зазначає, що ангели піклуються нами, наче пастух своїм стадом. "Коли людина не йде за голосом свого Ангела Хоронителя, то той не перестає її перестерігати", - мовить св. Августин. А св. Тома Аквінський у своєму відомому творі "Сума теології" твердить, що "ангели співдіють у всьому, що є добре для нас ...".

Знаємо з Біблії, що ангели на чолі зі св. Архистратигом Михаїлом скинули з Божих хоромів тих, які вчинили проти Бога бунт, - дияволів разом із їхнім сумнозвісним лідером - Люцифером. Господь не помилував тих ангелів, які піддалися гріхові гордості, кинувши їх до пекла і передавши їх до темної безодні, щоб їх тримати на суд (пор. 2 Пт 2, 4).

У Святому Письмі описується, як св. Архангел Михаїл поборов дракона і його збунтованих ангелів: "І настала війна на небі: Михаїл і ангели його воювали проти дракона, і дракон воював та й ангели його, та не перемогли, ані місця не знайшлося їхнього більше на небі. І повержено дракона великого, змія стародавнього, званого дияволом і сатаною, що зводить вселенну, -- повержено на землю, і ангели його з ним повержені" (Од 12, 7-10). Після упадку Люцифера Творець вибрав для ангелів вождя - Архангела Михаїла, ім'я якого у перекладі означає "хто як Бог".

Злий дух дуже боїться свого супротивника - Архангела Михаїла, про що свідчать Біблія та інші джерела. До цього небесного заступника звертаються нераз за допомогою екзорцисти, коли виганяють із людей бісів. Наприклад, ритуал екзорцизму Папи Лева XII починається закликом: "В ім'я Бога Ісуса Христа" і молитвою до св. Архангела Михаїла...

До Божого посланця вірні моляться в особливо великих спокусах, що походять від пекельних сил. Існує молитва на вервиці для відігнання диявола, в якій містяться часті звертання до нашого помічника св. Архангела Михаїла.

Ангели відіграють значну роль у житті св. Церкви, яка користає з їхньої таємничої та могутньої допомоги, єднається з ними в Божественній Літургії, прославляючи Пресвяту Тройцю. Знаємо, що культ св. Михаїла сягає найдавніших часів. Християни будують церкви, посвячуючи їх надійному опікунові: в особі св. Михаїла Церква має свого охоронця і покровителя, що веде безстрашно до небесного щастя, незважаючи на антихристові пастки.

В Писанні мовиться, що наприкінці світу св. Михаїл знову захистить Господній народ перед злом: "І в той час устане Михаїл, князь великий, що стоїть на варті... Той час буде часом скрути, якої не бувало відтоді, як постали люди, аж до цих пір... І багато з тих, що сплять у поросі земному, прокинуться; одні - на життя вічне, другі - на вічний сором та на ганьбу. Розумні сяятимуть небесним сяйвом, - і ті, що навернуть багатьох до справед¬ливості, неначе зорі, повіки, назавжди" (пор. Дан 12, 1-3).

Невидимий світ тісно пов'язаний із видимим. Духовні створіння невтомно нас провадять до нашої мети - неба, рятуючи від численних небезпек... Ми маємо обов'язок про них пам'ятати, зокрема про Ангела Хоронителя та св. Архангела Михаїла, адже нині диявольський вплив щораз більше поширюється у світі, тому нам необхідна їхня могутня допомога.


МОЛИТВА ДО АРХАНГЕЛА МИХАЇЛА

О Князю всіх небесних воїнств,
Безсмертний, славний Михаїле,
Влада у вічі блиск достоїнств,
Ведеш на небо синьо-біле.

Ти вірний охоронець Церкви,
Слуга в світлиці Бога-Пана.
Диявол часто напівмертвий
Втіка вітриськом: сила знана.

Відважний воїн Пресвятої Тройці...
Надіє наша в горі, смерті.
Ясніють, мов кришталь на сонці,
Твої сліди, злом не затерті...

Сповняєш волю Спаса радо,
Хорониш від спокус лихого
І від гріхів, бо кожен ядом
Є для душі, що йде із Богом.

Лице теж Боже є знайомим
Для тебе, людства охоронче.
У дальні, неземні хороми
Дістатись серце вперто хоче.

Стаємо враз перед тобою,
Архангеле, забувши страх.
Бо ж ти не дихаєш зимою
І бачиш правду в небесах.



П. С. Молитва неканонічна. Тільки віршований твір! :)
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
Yuriy D
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 270
З нами з: 30 вересня 2008, 09:41
Звідки: Броди, Львівська обл.

Повідомлення Yuriy D » 21 листопада 2009, 16:16

Гарне сьогодні свято, гарний і вірш-молитва до Арх. Михаїла. Шкода тільки, що не зміг бути на празниковій службі в церкві Арх. Михаїла отців-студитів...

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Повідомлення Олюнька » 26 листопада 2009, 11:41

solist-vokalist писав:Те саме можна говорити і про святі місця. Звичайно, що почитаємо ми більше своїх святих, однак не зайвим думаю є звертатися і до православних святих, адже чим більше в нас помічників на небі, тим краще буде нам тут на землі. Таке моє бачення... :)


Цікаво, що в деяких православних церквах святкують свято Свмч. Йосафата. :)
Ми говорили про ситуацію з нашої точки зору.
А якщо подивитись з боку православ'я? Знаю, що навіть серед православних МП великою популярністю користуються книжечки про Фатіму.
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ

Аватар користувача
Witysław
новик
новик
Повідомлень: 26
З нами з: 05 січня 2010, 21:26

Кулони Святих та Великомучеників

Повідомлення Witysław » 28 січня 2010, 13:13

Не знайшов відповідної теми на форумі, тому задаю це питання тут
Чи знає хто де в франківську можна придбати кулончики Святих та Великомучеників ?
Якщо конкретно - треба кулончик з апостолом Юдою-Тадеєм

Буду вдячний за будь-яку інформацію :wink:
хоча, я можу помилятись :( для людини це властиво

Олюся
дописувач
дописувач
Повідомлень: 77
З нами з: 15 жовтня 2009, 08:33

Re: Кулони Святих та Великомучеників

Повідомлення Олюся » 28 січня 2010, 22:00

Якщо конкретно - треба кулончик з апостолом Юдою-Тадеєм


Witysław подивіться в магазині "Карітас" напроти Катедрального Собору або в Релігійній книзі (біля Ратуші). Думаю, що там може бути. Так само можете запитати чи там взагалі бувають кулончики або чи привезуть. Це два найпопулярніші магазини в нас в місті з релігійними книжками і речами. Ще є Соборний магазин, але там думаю, що не має.

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re:

Повідомлення o.Mykil » 27 лютого 2010, 07:41

Олюнька писав:А якщо подивитись з боку православ'я? Знаю, що навіть серед православних МП великою популярністю користуються книжечки про Фатіму.


А теж я стрічав з боку РПЦ різні матеріали, ложну інформацію, зокрема в неті, що у Фатімі замість Діви Марії об'явився... демон. Навіть порівнювали це загальновизнане у Вселенській Церкві об'явлення з... феноменом НЛО. Не зрозумієш... %)
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
Aleksej
дописувач
дописувач
Повідомлень: 71
З нами з: 19 лютого 2010, 15:35
Звідки: Россия
Контактна інформація:

Re: Re:

Повідомлення Aleksej » 27 лютого 2010, 18:02

o.Mykil писав:А теж я стрічав з боку РПЦ різні матеріали, ложну інформацію, зокрема в неті


В Интернете разные материалы можно найти "з боку РПЦ":

Митрополит Кирилл: Лишь близость к Богу дает человеку силы.

- Здравствуйте, это Олег из Москвы. Владыка, сейчас много говорят о Фатиме, о явлении Богородицы в ней. Можно ли в это верить?

- Митрополит Кирилл: Много людей этому верят. И сказать, что просто этого не было, значит уподобиться тому, что когда-то у нас атеисты говорили. Я хотел бы сделать одно важное пояснение в отношении фатимской проблемы. В тех откровениях, которые якобы Божия Матерь передала детям, содержатся предсказания, что Россия, пройдя через исторические потрясения, обратится в католичество. Это есть совершенно недобросовестное толкование фатимского пророчества. Там имеется указание на то, что Россия, пройдя испытания, вновь обратится к Богу. Что сегодня действительно и происходит. При том что некоторые отрицают факт этих пророчеств, лично я с уважением отношусь к вере людей в это чудо. И у меня не поворачивается язык сказать, что этого не было, лишь потому, что кто-то использует это пророчество в целях борьбы с Православной церковью.
Ссылка: http://korolev.msk.ru/books/919/kirill1 ... 1/Main.htm

Священник Георгий Чистяков "На смерть Папы Иоанна Павла II"

"Когда 13 мая 1981 года на площади Святого Петра в Риме прогремели выстрелы из пистолета Мехмета Али Агджи и Иоанн Павел II упал на руки своего секретаря Станислава Дживиша, казалось, что не только дни, но и часы его жизни сочтены. Журналисты уже ждали того момента, когда можно будет сообщить своим агентствам, что Папа скончался. Этого, однако, не случилось. Вопреки мрачным прогнозам врачей он выжил и встал на ноги, чтобы продолжать свое служение. Это было в тот самый майский день, когда вспоминается явление Божьей Матери трем пастушкам из португальской деревни в Эстремадуре, которая по-арабски называется Фатима. И поэтому Папа сразу сказал, что не умер, прежде всего, благодаря особому заступничеству Пречистой Девы. [...]

«Обращенная ко Всевышнему, моя молитва совершается вместе с Марией, вместе с возлюбленными паломниками в Фатиме, она сливается в одно благодатное делание, в котором мне бы хотелось пребывать всегда и вместе со всеми: с четками в руке, со сладостным именем Матери на устах и с песнью Любви — Милости Господни вовек воспою — в сердце». Так говорил он в Фатиме, когда приехал туда в мае 1982 г., ровно через год после покушения."
Ссылка: http://magazines.russ.ru/vestnik/2005/15/ch19-pr.html
"Да будут все едино; как Ты, Отче, во Мне, и Я в Тебе, так и они да будут в Нас едино" (Ин. 17:21-22).

Kaktus
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 183
З нами з: 05 березня 2010, 10:05

СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення Kaktus » 09 березня 2010, 11:09

Правдивого Йосафата ми не знаємо, він ще чекає на свого об'єктивного дослідника, який би поглянув на нього не через призму міжконфесійної полеміки, а як науковець. Між нами витають тільки міфи - "святий", "душохват".
Втім, це й не так і важливо, чи він був святий - достеменно це знає тільки один Бог. Але ясно, що таких святих у наші часи УГКЦ не потребує - зараз потрібно не навертати "схизматиків", а вести з православними братами екуменічний діалог. Йосафат - антиекуменічний святий, тому його потрібно терміново забирати з святців, адже його почитання отруює атмосферу між греко-католиками і православними України. Це сприятиме саме тій меті, за яку він і віддав своє життя - віднайденню єдності Церкви. Тому Йосафат не мав би нічого проти цього, якщо його можна було б запитати.

Аватар користувача
ієром. Діонисій
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 220
З нами з: 16 вересня 2009, 11:50
Звідки: Львів -- Рим

СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення ієром. Діонисій » 09 березня 2010, 12:35

Kaktus писав:Правдивого Йосафата ми не знаємо...
тому його потрібно терміново забирати з святців...

Це, п. Кактусе, Ваша особиста проблема :cry: . Спочатку треба довідатися, а потім висловлювати свої судження, щоб з часом не відкликати своїх же слів.
Щодо св. Йосафата, його життєпис достатньо вивчений. Досить перечитати матеріали процесу канонізації (готуються до друку у видавництві "Місіонер"), щоб розуміти -- це була людина непересічна для свого часу, віддана Божим справам, захоплена ідеалом єдності Церкви, готова віддати за це навіть своє життя.
Що ж до протилежної точки зору -- її з ідеологічних міркувань накидали і накидають несвідомому народові впродовж уже майже 4 століть. Мовляв, хтось та й повірить. І вірять, на жаль.

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення Олюнька » 09 березня 2010, 12:36

Kaktus писав:Але ясно, що таких святих у наші часи УГКЦ не потребує - зараз потрібно не навертати "схизматиків", а вести з православними братами екуменічний діалог. Йосафат - антиекуменічний святий, тому його потрібно терміново забирати з святців, адже його почитання отруює атмосферу між греко-католиками і православними України.


За вашою логікою, так всіх святих можна "з неба за ноги постягати" :P
Наприклад, апостолів Петра і Павла, які були вбиті в Римі, треба забрати, бо це могло б зашкодити наверненню римлян. :crazy: А може ще до Ісуса доберетесь, щоб це не шкодило екуменічному діалогу з євреями?

Екуменізм це добре, але мусить бути раціональне зерно. Про святість Йосафата свідчить багато, хоча б чудесне віднайдення тіла і навернення його вбивць. А тепер ви пропонуєте все те потоптати?!
До речі, багато православних визнають святість Йосафата. :)
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення о.Олег » 09 березня 2010, 12:52

Слава Ісусу Христу!
Kaktus писав:Правдивого Йосафата ми не знаємо, він ще чекає на свого об'єктивного дослідника, який би поглянув на нього не через призму міжконфесійної полеміки, а як науковець. Між нами витають тільки міфи - "святий", "душохват".
Втім, це й не так і важливо, чи він був святий - достеменно це знає тільки один Бог. Але ясно, що таких святих у наші часи УГКЦ не потребує - зараз потрібно не навертати "схизматиків", а вести з православними братами екуменічний діалог. Йосафат - антиекуменічний святий, тому його потрібно терміново забирати з святців, адже його почитання отруює атмосферу між греко-католиками і православними України. Це сприятиме саме тій меті, за яку він і віддав своє життя - віднайденню єдності Церкви. Тому Йосафат не мав би нічого проти цього, якщо його можна було б запитати.

ще до сказаного хочу додати, що праця над єдністю потрібна, от лише Ви не розумієте суті екуменічного діалогу, якщо святий (не лише Йосафат, а будь-який) для Вас може виглядати антиекуменічним. Окрім того не розумієте того факту, що саме Бог дає Церкві силу проголошувати істину про святість людини і заперечення цієї істини не є у владі Церкви.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Aleksej
дописувач
дописувач
Повідомлень: 71
З нами з: 19 лютого 2010, 15:35
Звідки: Россия
Контактна інформація:

СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення Aleksej » 10 березня 2010, 22:50

Олюнька писав:До речі, багато православних визнають святість Йосафата. :)


Я можно, пожалуйста, услышать конкретные примеры этому?
"Да будут все едино; как Ты, Отче, во Мне, и Я в Тебе, так и они да будут в Нас едино" (Ин. 17:21-22).

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення Олюнька » 11 березня 2010, 11:41

Aleksej писав:Я можно, пожалуйста, услышать конкретные примеры этому?

Знаю принаймі кілька парафій УАПЦ, де відзначають свято Йосафата. Не можу сказати чи це одиничні випадки.
Також в Володимирі-Волинському на празник Йосафата в нашій церкві були присутніми православні священики, ще й один з них проповідь мав і казав: "Йосафат- наш український святий". На цій Службі був присутнім один знайомий священик, він це і розказував, дуже був здивований.
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ

Аватар користувача
Aleksej
дописувач
дописувач
Повідомлень: 71
З нами з: 19 лютого 2010, 15:35
Звідки: Россия
Контактна інформація:

СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення Aleksej » 11 березня 2010, 12:42

хульні висловлювання видалені модератором
бажаючим ознайомитися з творчістю антикатолицького автора о.Зайцева прохання шукати самостійно і не виносити такі цитати на Форум
Востаннє редагувалось 11 березня 2010, 12:47 користувачем Aleksej, всього редагувалось 2 разів.
"Да будут все едино; как Ты, Отче, во Мне, и Я в Тебе, так и они да будут в Нас едино" (Ин. 17:21-22).

Аватар користувача
Aleksej
дописувач
дописувач
Повідомлень: 71
З нами з: 19 лютого 2010, 15:35
Звідки: Россия
Контактна інформація:

СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення Aleksej » 11 березня 2010, 12:45

Приступы Готтентотской этики или «Поход на латиняны» иерея Владимира Зайцева

Неожиданное "поздравление"

В канун 130-летия Римо-католического прихода св. Анны в Екатеринбурге, заведующий миссионерского и катехизаторского отделов Екатеринбургской епархии, иерей Владимир Зайцев обратился с открытым письмом к его пастве и пастырям. И, несмотря на то, что первые три строки письма как будто бы обращены к прихожанам костела св. Анны с поздравлениями по поводу юбилея, последующие строки свидетельствуют о совсем ином адресате и иной цели этого "поздравления". Оставим пока в стороне вопрос о подлинной цели послания, и обратимся к самому тексту [1]

"В этом году латинскому приходу святой Анны исполняется 130 лет со дня основания в Екатеринбурге. Как священник, я искренне поздравляю всех прихожан, исповедующих Господа Иисуса Христа и составляющих общину этого прихода с круглой датой, с безусловным пожеланием вернуться в лоно Матери Церкви, оставленной, в свое время, некоторыми западными архиереями.

Однако, как руководитель миссионерского отдела Екатеринбургской епархии, я не могу не выразить сочувствия прихожанам прихода святой Анны, оказавшихся заложниками антиправославной и антиславянской политики его настоятеля священника Ежи Пачуски".

Вот так теперь, в соответствии с готтентотским этикетом Екатеринбургской епархии, принято начинать поздравительные письма. Вообще-то само по себе довольно таки странно совмещать в одном документе "искренние поздравления" с обвинением в "антиславянской и антиправославной политике". Но, по-видимому, некоторые деятели РПЦ МП давно уже являются авторами своей собственной этики и этикета, а не только православной "доктрины прав человека".

Видимо, в соответствии с этой самой "православной" этикой допустимы некоторые способы ведения дискуссий с оппонентами, базирующиеся на определенных нормах и правилах. Известный православный богослов и профессор МГУ диакон Андрей Кураев пишет об этом так: "Я честно скажу: православная этика в значительной степени готтентотская этика. Племя Готтентотов живет в Африке по "понятиям" вполне примитивнейшим. И в XIX веке какой-то миссионер, видя их безобразия, спросил у вождя племени: "Скажите, у вас хоть что-нибудь святое есть? Что для вас добро и что - зло?" И тот отвечает: "Конечно же, мы знаем, что такое добро и зло. Если сосед украл у меня корову - это зло. А если мне удалось свести его корову со двора - это добро". Вот наша церковная позиция совершенно такая же. Если нам удалось перевести католика в Православие - это добро, а если они у нас отбили - это плохо. Я это без всякого осуждения говорю. Я с этим совершенно согласен" [2]. Эта этическая посылка прекрасно иллюстрируется следующими строками письма иерея Владимира Зайцева.

"Несколько лет назад в приход святой Анны была доставлена частица "мощей" Иосафата Кунцевича. Рекламная информация об этом до сих пор вывешена в коридоре прихода, а приходская библиотека предоставляет его жизнеописание. Таким образом, формируется вполне определенная атмосфера среди прихожан, почитающих "подвиги" этого, с позволения сказать "святого".


Полностью можно прочитать здесь: http://www.ural.ru/news/culture/news-62150.html
"Да будут все едино; как Ты, Отче, во Мне, и Я в Тебе, так и они да будут в Нас едино" (Ин. 17:21-22).

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення Олюнька » 11 березня 2010, 13:07

Aleksej, ми всі знаємо ті "агрументи" православія проти Йосафата, тому, думаю, не варто давати таких великих цитат, достатньо посилання.

Цікавить таке, як вони пояснюють прийняття унії Мелетієм Смотрицьким:
1620 висвячений на архієпископа полоцького, єпископа вітебського й мстиславського. Після цього видав низку антиуніатських творів, за що зазнав переслідувань польських властей.
На початку 1624 Смотрицький вирушив з Києва у подорож на Схід (Константинополь, Палестина, Єгипет). Навесні 1625 повернувся до Києва. У 1627 перейшов на бік унії, був архімандритом Дерманського монастиря. Папа Урбан VIII дав Смотрицькому титул ієрапольського архієпископа. Протягом 1628—1629 років видав кілька книжок, у яких виправдовував свій учинок, агітував за унію, за скликання собору для примирення українських церков.

http://uk.wikipedia.org/

Якщо припустимо, що Йосафат був бандитом і вбивав православних, то це навернення виглядає безглуздим і нелогічним. :o
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ

Аватар користувача
ієром. Діонисій
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 220
З нами з: 16 вересня 2009, 11:50
Звідки: Львів -- Рим

СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення ієром. Діонисій » 11 березня 2010, 13:55

Aleksej писав:Отец Владимир Зайцев против культа...
Вот какие аргументы приводит о. Владимир Зайцев в своем релизе:
Иосафат Кунцевич... посвятил всего себя борьбе за перевод христиан православного вероисповедания ... в послушание папскому престолу в одной из самых отвратительных форм – униатской...

А далі йдуть голослівні, не потверджені історичними фактами, безглузді за змістом висновки, які чинять о. Зайцева, до речі сказати, -- зовсім молодого священика, "рупором" російської антиунійної пропаганди, яка має майже 400-річну історію.
Тим часом це "уніатів" а не "православних" убивали за віру, топили у Дніпрі свої ж козаки, та і сам Петро І власноручно вбив у Полоцьку в 1705 році кількох монахів-василіян тільки за те, що розповіли, що на іконі в церкві зображений блаженний (тоді ще) Йосафат.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення о.Олег » 11 березня 2010, 15:34

СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ.
Через поширину антиуніатами неправду, часто забувається той факт, що уніат- св.Йосафат Кунцевич не був якоюсь новиною у архиєпархії: його назначили (митрополит Рутський, літо 1617) помічником 90-літнього (унійного) +Гедеона Брольницького. Причиною вбивства +Йосафата було не його уніатство, якого він ніколи не таїв, проповідував у всіх усюдах потребу єдності з Римом, посилаючись на Біблію та праці ОО.Церкви... Поштовх вбивцям дали розповсюджені Смотрицьким листівки, де говорилося, що уніатом +Кунцевич лише прикидається, а насправді в Варшаві служить вже латинську Месу: тільки повернеться з Варшави - почне церкви на костели переробляти і "уніатський період" нібито був саме для того, щоб підготувати народ до переходу на латинство...
Насправді на суді вбивці оправдовувались не тим, що, як неправдиво зустрінете написане православними авторами, +Йосафат був уніатом, а, мовляв: "повірили звинуваченням Смотрицького і його монахів, що +Кунцевич - латинник "
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення о.Олег » 11 березня 2010, 15:37

думаю, не зайвим буде подати тут повністю невеличку статтю Павла Парфєнтьєва:
http://kassidi.livejournal.com/65180.html
Эпизоды истории - эпизод четвертый: про Кунцевича
Все знают, каким великим злодеем был св. Иосафат Кунцевич. Он убивал православных и бросал их в Двину, выкапывал мертвых православных и кидал на съедение собакам и вообще был человеком скверным… согласно расхожим мифам. Что было в действительности?

Научных работ о св. Иосафате немного, но они есть. На достаточно хорошем уровне, со ссылками и выдержками из документов. Одна из таких работ, переизданная в 2000 году по-беларусски (вышла она в 1963 и специальных исследований примерно с того времени, по Иосафату не было - Vaclau Panucevic "Sv. Jazafat, archijapiskap Polacki 1623 -1963", Chicago, 1963) – книга Вацлаў Пануцэвіч "Сьвяты Язафат, архіяпіскап полацкі", Полацак, "Сафія", 2000. Научные работы не оставляют камня на камне от мифа.

Но чем же подкрепляется миф? Его сторонники обычно говорят, что в его защиту существует «множество документов». Множества правда никто не приводит, но ссылаются на один – письмо канцлера Льва Сапеги Кунцевичу, где он, якобы, приводит жалобы на его злодеяния. Это правда, такое письмо действительно существует. На этом правда заканчивается. Чтобы не быть голословным, опять сошлюсь на научную публикацию. Это статья доктора Френсиса Томсона из Антверпенского Университета. Она посвящена не самому св. Иосафату, а его противнику – православному епископу Мелетию Смотрицкому (Именно в результате подстрекательств Смотрицкого Кунцевич был убит. Сам Смотрицкий, после поездки на греческий Восток, принял унию и умер униатом): Фрэнсис Томсон Мелетий Смотрицкий и уния с Римом: религиозная дилемма в Рутении XVII в. // в: 400 лет Брестской церковной унии – 1596-1996 – критическая переоценка: сборник материалов международного симпозиума, Нейменген, Голландия, М.: ББИ св. ап. Андрея, 1998, С. 177-218. Дело в том, что в своей статье доктор Томсон подробно разбирает вопрос с письмом Сапеги (прим. 62-63 к С. 192), связанный с его темой.

Итак, вкратце: письмо Сапеги было опубликовано на польском языке в истории церкви Ликовского. Там же был опубликован и ответ Кунцевича (который даже митр. Макарий в своей «Истории Русской Церкви» только вскользь упоминает, а «некоторые историки с выраженным конфессиональным пристрастием не удосуживаются даже упомянуть» (Томсон)), где он пишет, что обвинения на него несправедливы. Впервые на русском языке письмо Сапеги появляется в заказном памфлете, написанном по поручению императрицы Екатерины II Н. Бантыш-Каменским. Это не перевод текста письма, это его искаженный пересказ. У меня есть книга Бантыш-Каменского и текст этот я читал – в нем нет ничего из приписываемого Кунцевичу «мифом» - Сапега упрекает его только в закрытии православных храмов как в избыточной строгости. Дело в том, что почти все остальные русские авторы с письмом Сапеги дело имеют не по собственно тексту – а по пересказу Бантыщ-Каменского, о чем документированно пишет др. Томсон. В частности, именно текстом Бантыш-Каменского пользовался в «Истории Русской Церкви» митр. Макарий (Булгаков). Текст уже потом, после Бантыш-Каменского не раз переделывался и изменялся – этому даже посвящена специальная работа русского ученого Жуковича (Жукович П., Первое вмешательство запорожских казаков в сеймовую борьбу с церковной унией, Христианское чтение, 223, 1907, 54-75, 167-189, 300-323), см. тж. Жукович П. О неизданных сочинениях Иосафата Кунцевича. Христианское чтение, 223, 1907, 277-312). Таким образом, все авторы православных памфлетов имеют дело с пересказом текста Сапеги Бантыш-Каменским, или даже с пересказами пересказов. Вот тебе и «документ». Еще раз: в тексте Бантыш-Каменского нет ничего ни о выкапывании покойников, ни о убийствах – только о закрытии храмов. Все. История с выкапыванием покойников – это обвинение из жалобы группы православных на Кунцевича (ее разбирает Пануцевич, а само обвинение Томсон называет «сознательной ложью» (Указ. соч., прим. 63 на С. 192).

Ни один из серьезных историков не упоминает ни о каких убийствах православных. Потому что попросту нет документов, которые бы указывали на этот факт. Это попросту ложь. Из серьезных историков о выкапывании покойников упоминает только митр. Макарий – он ничего не говорит о том, правда это или ложь, просто цитирует текст жалобы. Сам же указывает, что Кунцевич постоянно «действовал только пастырскими средствами». Миф противоречив. Даже митр. Макарий указывает, что Кунцевич отказывался от предлагаемой вооруженной охраны и сознательно шел на мученичество – это очень плохо вяжется с историями о творимых им насилиях из «мифологических» памфлеов других авторов. Умеренный в своих суждениях Карташев действительно пишет о Кунцевиче неблагожелательно, как о творившем жестокости. Отметим, однако, что в его библиографии по этому периоду нету ни двух указанных работ Жуковича, ни собственно первоисточника документов – книги Ликовского. Из чего явствует, что он не знаком ни с подлинным текстом письма Сапеги, ни с текстом ответа Кунцевича.

Необходимость пользоваться подлинными, достоверными списками документов, как и необходимость их читать в контексте других документов эпохи – это азы исторической науки. Однако, наука отдыхает, когда творится миф. Сказанное выше достаточно показывает, какими «фактами и документами» оперируют его сторонники и глашатаи. Какое доверие может быть таким суждениям? Вправе ли человек, приводя в качестве основания своих выводов искаженный пересказ исторического документа, требовать «научных опровержений»? Sapienti sat.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Anatolius
дописувач
дописувач
Повідомлень: 114
З нами з: 12 березня 2010, 12:09
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Re: СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення Anatolius » 13 березня 2010, 12:42

В мене є одна цікавійша (!!!) розповідь про те як віднайшли мощі св. Йосафата. Власне ніхто не знає як це було, а маю власне переказану розповідь як це сталося і хто це зробив з уст доньки того чоловіка.
Вона буде в цьому числі "Патріярхату", але можу також виставити її сюди.

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення viter » 13 березня 2010, 13:33

Anatolius писав:В мене є одна цікавійша (!!!) розповідь про те як віднайшли мощі св. Йосафата. Власне ніхто не знає як це було, а маю власне переказану розповідь як це сталося і хто це зробив з уст доньки того чоловіка.
Вона буде в цьому числі "Патріярхату", але можу також виставити її сюди.

Було б цікаво почитати.
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.

Porada
новик
новик
Повідомлень: 11
З нами з: 29 листопада 2009, 20:15

Re: СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення Porada » 16 березня 2010, 21:44

Kaktus писав:Втім, це й не так і важливо, чи він був святий - достеменно це знає тільки один Бог. Але ясно, що таких святих у наші часи УГКЦ не потребує - зараз потрібно не навертати "схизматиків", а вести з православними братами екуменічний діалог. Йосафат - антиекуменічний святий, тому його потрібно терміново забирати з святців.


Вибачте, але викреслити святого зі святців Вам не вдасться. Канонізація не може бути ані скасована, ані переглянута. В цьому є непомильність Церкви. Ви також неправи, коли говорите, що лише Бог знає, чи є людина святою. Це суперечить вченню Церкви.

Що до екуменізму, то він є благом лише до тих пір, поки не примушує Церкву до компромісу.

Kaktus писав:Обвинувачення євреїв у смерті Ісуса суперечить історичним фактам, бо Ісус був засуджений і страчений не євреями, а римлянами


Звинувачення євреїв суперечать фактам?! А хто ж бажав страти Христа? Пілат намагався уникнути цього, але був вимушений засудити Христа під тиском Синедріону та черні. Євреї відреклися від Господа: їм був потрібний такий собі земний цар, який очолив би повстання проти Риму. Коли вони побачили, що Ісус "не відповідає цим вимогам", вони відвернулися від нього. Тому є лише один вибраний народ Божий - християни.

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Re: СВЯТИЙ ЙОСАФАТ КУНЦЕВИЧ

Повідомлення Олюнька » 17 березня 2010, 13:20

Прохання до всіх: пишіть по темі
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ


Повернутись до “Життя християнина”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 17 гостей