Сторінка 1 з 1

Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 29 березня 2010, 14:50
Релігійний світ
Текст статті видалено, оскільки містить протестантське бачення Пасхи та Євхаристії, що не співпадає з позицією Католицької Церкви
http://www.religion.in.ua/zmi/ukrainian ... cijna.html

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 29 березня 2010, 14:57
Релігійний світ
Ця тема можливо нецікава для тих, хто не задумується над спасінням душі. Але богобійну людину вона не залишить байдужою. Чому? Бо про старозавітню Пасху написано в книзі Вихід. Про новозавітню Пасху написали євангелісти та апостол Павло. Ісуса Христа в старозавітні часи символізував жертовний агнець, а в Новому Завіті – хліб і вино.

А де в Святому Письмі написано, щоб святити паску та писанки? Чи вказують ці символи – паска, покрита білою глазур'ю, з яєчками – на викуплення в Ісусі Христі? Чи таку Пасху залишив нам Господь? Чи правильно буде перед Богом святити те, що святили язичницькі народи в міру своєї розбещеності?

Цікаво, що коментар православного священика збігається з написаним

http://www.omolenko.com/2061-2.html

Є над чим задуматись, чи не так?

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 29 березня 2010, 15:04
Олюнька
Релігійний світ писав:Ця тема можливо нецікава для тих, хто не задумується над спасінням душі.

Невже ви дійсно думаєте, що спасіння вашої душі залежить від того, освятите ви крашанки чи заколете ягня?! :shock:

Звичай освячувати ці продукти пов'язаний швидше з тим, що ми освячуємо те, від чого відмовлялися (чи споживання чого обмежували) протягом Великого Посту.
Першу новозавітню Пасху Ісус споживав з Своїми учнями під час Таємної Вечері.

Новозавітня Пасха - Великдень, ми святкуємо в неділю, в день Воскресіння Ісуса. А Тайна Вечеря була в четвер, в "день, коли приготовляли пасху".
Відчуваєте різницю? І взагалі, Церква наголошує, що найголовніший момент будь-якого святкування, не лише Великоднього, - поєднання з Христом у Тайні Євхаристії.

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 29 березня 2010, 16:16
ShMariam
Релігійний світ писав: Відповідь є. Пасха Нового Завіту - це Вечеря Господня, під час якої ми споживаємо хліб і вино, які є символами Тіла і крові нашого Господа Ісуса Христа.
...після цього запровадив новозавітню - хліб і вино.


i
В Євангелії від Іоанна 6:53,54 написано: "І сказав їм Ісус: "Поправді, поправді кажу вам: Якщо ви споживати не будете тіла Сина Людського, й пити не будете крові Його, то в собі ви не будете мати життя. Хто тіло Моє споживає, та кров Мою п'є, той має вічне життя, - і того воскрешу Я останнього дня".


Ви не помітили, що суперечите самі собі? Бачите різницю між символом і сутністю?

Так, для мене свято Пасхи є справжнім лише тоді, коли причащаюся. А як ні, то таке святкування - зoвнішнє. Але я не бачу біди в тому, що зберігаю звичаї. Як я вже сказала, це лише зовнішнє, але й також вираження нашої культури

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 29 березня 2010, 20:54
Релігійний світ
Участь у причасті - новозавітній Пасці - дуже важлиа річ, бо Господь сказав, що воскресить людину, яка споживатиме Пасху.

Питання в тому, що Христос залишив хліб і вино для причастя, а не паску і писанки.

І взагалі, добре називати речі своїми іменами. Паска і писанки не є атрибутами новозавітньої Пасхи. Пасха Нового Завіту - це Вечеря Господня, під час якої ми причащаємось, тобто споживаємо хліб і вино, які є символами Тіла і крові нашого Господа Ісуса Христа. Це важливо для кожного християнина.

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 29 березня 2010, 20:56
ієром. Діонисій
А, давній провокатор "Релігійний світ"!
А чи звернули Ви увагу, що посвячують, читаючи молитву й окроплюючи свяченою водою, не тільки паску і яйця, а також м"ясні страви, сир, масло, тобто всілякі страви тваринного походження, а крім того -- сіль і хрін, тобто все, що є у святковому кошику і споживається у святковий день, коли немає посту? І жодна з цих страв не символізує Христа Воскреслого. Символ залишився той самий -- агнець, якого проте в Україні немає звичаю заколювати на свято. Тому подекуди виготовляють агнця з тіста, масла або фаршу (але це не повсюдні звичаї). Хліб же також може бути символом Ісуса Христа, який став Хлібом життя, але цей символ закріплений за артосом -- хлібом, який благословлять і залишають у храмі і який роздається вірним у Томину неділю.
(У сучасному споживацькому секуляризованому суспільстві робляться спроби перенести символіку воскресіння на курча, яке щойно вилізло з яйця, але це немає жодного відношення ні до Ісуса Христа, ні до Пасхи, ні до воскресіння.)
Крім того, у двадцятих числах березня святкували прихід весни чи не всі народи північної півкулі з тієї простої причини, що 21 березня Сонце переходить через екватор і день стає довший від ночі.
Роблять крашанки і печуть хліб-паску наші земляки зовсім з іншої причини, ніж тенгріани.
Так що посилання на анонімного автора статті, розповсюдженої як інфекція за короткий час на різноманітних сторінках інтернету (досить умістити одне її речення в нет-шукачі, щоб у цьому переконатися), не робить Вам честі, а виявляє невігластво.

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 29 березня 2010, 21:03
Anatolius
Релігійний світ писав:символами Тіла і крові нашого Господа Ісуса Христа. Це важливо для кожного християнина.

Для кожного християнина важливо не те, що це символи, а те що це ІСТИННЕ Тіло і Кров Ісуса Христа. А те, що це символи важливо мабуть для когось іншого, але не для християнина. :)

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 30 березня 2010, 10:21
Олюнька
Релігійний світ писав:Господь сказав, що воскресить людину, яка споживатиме Пасху.

Ви щось плутаєте, бо Господь такого не казав. :D


Релігійний світ писав:Пасха Нового Завіту - це Вечеря Господня, під час якої ми причащаємось, тобто споживаємо хліб і вино, які є символами Тіла і крові нашого Господа Ісуса Христа. Це важливо для кожного християнина.


От в чому основна проблема. Для вас Причастя - символ Христа, а для нас живий Христос. Тому в вас виникає "конфлікт двох символів", в нас все по своїх поличках: єдність з ісусом в Євхаристії і споживання паски як традиційної страви Великодня

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 30 березня 2010, 10:46
Релігійний світ
Саме про це Олю я й кажу - причастя є новозавітньою Пасхою, а паска і писаники - це зовсім інше. Багато людей сьогодні не вбачають різниці між Пасхою і паскою. Але згідно Святого Письма Пасха - це причастя, а паска і писанки - це нововведення з язичництва, які мали б бути видалені з християнства, як, до прикладу, і практика сумнівного свята св. Валентина.

А щодо самого причастя. Під час старозавітньої Пасхи люди споживали пасхальне ягня, яке слугувало прообразом Голгофської жертви Ісуса Христа (Ісаї, 53 глава). Ягня саме не перетворювалось в Господа, але було символом. Аналогічно і в наші дні, коли ми споживаємо новозавітню Пасху, беручи участь в причасті, хліб і вино не перетворюються на тіло і кров Христа, а є символами, які Господь залишив на спомин про заступницьку викупну смерть на хресті.

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 30 березня 2010, 10:57
Релігійний світ
Олюнька писав:
Релігійний світ писав:Господь сказав, що воскресить людину, яка споживатиме Пасху.

Ви щось плутаєте, бо Господь такого не казав.

В Євангелії від Іоанна 6:53,54 написано: "І сказав їм Ісус: "Поправді, поправді кажу вам: Якщо ви споживати не будете тіла Сина Людського, й пити не будете крові Його, то в собі ви не будете мати життя. Хто тіло Моє споживає, та кров Мою п'є, той має вічне життя, - і того воскрешу Я останнього дня".

Господь говорив про участь в новозавітній Пасці. Але іудеї ці слова неправильно сприйняли, думаючи, що Ісус говорив про Своє фізичне тіло і кров. А Господь говорив про речі духовні. І тут особливо підкреслив необхідність участі в обряді новозавітньої Пасхи.

Схоже відношення до Пасхи, тобто обов'язковість її споживання, було також в часи Старого Завіту: "А чоловік, який чистий, а в дорозі не є, і стримається споряджати Пасху, то буде винищена душа та з народу її, бо Господньої жертви він не приніс означеного часу її. Гріх свій понесе той чоловік!" (Числа 9:13)

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 30 березня 2010, 11:18
Олюнька
Релігійний світ писав: Аналогічно і в наші дні, коли ми споживаємо новозавітню Пасху, беручи участь в причасті, хліб і вино не перетворюються на тіло і кров Христа, а є символами, які Господь залишив на спомин про заступницьку викупну смерть на хресті.


Релігійний світ писав: В Євангелії від Іоанна 6:53,54 написано: "І сказав їм Ісус: "Поправді, поправді кажу вам: Якщо ви споживати не будете тіла Сина Людського, й пити не будете крові Його, то в собі ви не будете мати життя. Хто тіло Моє споживає, та кров Мою п'є, той має вічне життя, - і того воскрешу Я останнього дня".

А що Ісус каже, що хто не буде споживати СИМВОЛИ тіла і крові, той не спасеться?! Ні говорить ясно про Тіло і Кров Сина Людського. Розберіться в своїх цитатах, ви самі подаєте відповіть що таке Причастя. Амінь.

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 30 березня 2010, 12:33
Anatolius
Релігійний світ писав:Саме про це Олю я й кажу - причастя є новозавітньою Пасхою, а паска і писаники - це зовсім інше. Багато людей сьогодні не вбачають різниці між Пасхою і паскою. Але згідно Святого Письма Пасха - це причастя, а паска і писанки - це нововведення з язичництва, які мали б бути видалені з християнства, як, до прикладу, і практика сумнівного свята св. Валентина.

А щодо самого причастя. Під час старозавітньої Пасхи люди споживали пасхальне ягня, яке слугувало прообразом Голгофської жертви Ісуса Христа (Ісаї, 53 глава). Ягня саме не перетворювалось в Господа, але було символом. Аналогічно і в наші дні, коли ми споживаємо новозавітню Пасху, беручи участь в причасті, хліб і вино не перетворюються на тіло і кров Христа, а є символами, які Господь залишив на спомин про заступницьку викупну смерть на хресті.

Скажіть "Релігійний світ" Христос - Бог?

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 30 березня 2010, 13:53
Релігійний світ
Так.

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 30 березня 2010, 14:00
Олюнька
Пропоную не зосереджуватись на релігійних поглядах користувача "Релігійний світ".
На моє прохання "Релігійний світ" зазначив у своєму профілі конфесійну приналежність.
Дискусію про Євхаристію перемістила сюди: Євхаристія як Свята Тайна

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 31 березня 2010, 14:22
Anatolius
Олюнька писав:Пропоную не зосереджуватись на релігійних поглядах користувача "Релігійний світ".
На моє прохання "Релігійний світ" зазначив у своєму профілі конфесійну приналежність.
Дискусію про Євхаристію перемістила сюди: Євхаристія як Свята Тайна

Адвентист. Я так і подумав. Що це не класичний протестантизм...

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 31 березня 2010, 15:10
Олюнька
Вертаємось до Пасхи. :Rose: Давайте спробуємо віднайти раціональне зерно у вищесказаному.
Отже, ми згідні з тим, що центральним моментом будь-якого святкування, не лише великоднього є Христос.
Пресвята Євхаристія - «джерело і вершина всього християнського життя» (II Ватиканський Собор, Догм, конст. «Lumen gentium», 11.). «Усі інші таїнства, як і всі церковні служіння та діла апостольства, пов'язані з Євхаристією і до неї спрямовані. Бо Євхаристія містить у собі весь духовний скарб Церкви, тобто Самого Христа - нашу Пасху» (II Ватиканський Собор, Декр. «Presbyterorum ordinis», 5.)


Щодо благословення страв. Напевно слушним є зауваження про те, що багато людей живуть обрядами. Часто можна почути як жінка (мама) спонукає чоловіка (сина чи дочку) до Сповіді: "...бо не дам свяченого яйця". Такі випадки свідчать про поверхову релігійність і про це вартує говорити і говориться постійно.
Але це не значить, що маємо відмовитись від такого благословення. Зрештою, це не поодиноке свято, коли благословиться якось річ.
Після посту освячують паску, яйця, м'ясні страви, також несемо на освячення насіння, перші плоди фруктів-овочів. Це природньо просити Божого благословення в кожній справі.

Також на Великдень священик благословить артос, яким вірні діляться на Провідну неділю. Якраз це є СИМВОЛОМ Воскреслого Христа. Цей звичай був запроваджений передовсім для тих, хто має перешкоди і не може приступити до Св. Тайн Сповіді та Причастя, щоб вони хоч в такий символічний спосіб відчули себе частинкою Церкви Христової.

Re: Пасха: біблійна та традиційна

Додано: 25 квітня 2011, 22:43
о.Олег