Християнин і насильство

Прощі, відпусти, милостиня, піст, сімейне життя, питання етики та моралі... Усе, що стосується повсякденного життя кожного християнина

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1019
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Християнин і вулична бійка

Повідомлення luksander » 22 січня 2013, 23:12

ShMariam писав:А хіба можливий такий випадок, коли і дія, і бездіяльність є гріхом? :no: Нмсд, це нелогічно. І треба, нмд, також аналізувати (на рахунок гріх/не гріх) не те, що кожну війну, а й поведінку воїна в конкретний момент - чи не зловживає своїми можливостями.

Si vis pacem, para bellum (лат. «хочеш миру— готуйся до війни») — латинський вислів, авторство якого приписується римському історику Корнелію Непоту (94—24 року до н. е.) (життєпис фіванського полководця IV століття до н. е. Епамінонда). За іншими даними, фраза належить римському письменнику Вегетію.
саме бездіяльність чи - недодіяльність є гріхом :pardon:
а для конкретної людини війна - безпосередня чи опосередкована участь у вбивстві... звичайно - гріх.
п.с. краще ККЦ почитати

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4651
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Християнин і насильство

Повідомлення ShMariam » 22 січня 2013, 23:29

Івана, 3:14 писав:Вояки теж його питали: “А ми що маємо робити?” Він відповів їм: “Нікому кривди не чиніть, фальшиво не доносьте і вдовольняйтесь вашою платнею.”
:pardon:
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Michail
старець
старець
Повідомлень: 1196
З нами з: 29 грудня 2009, 10:42
Звідки: Ужгород
Контактна інформація:

Re: Християнин і вулична бійка

Повідомлення Michail » 23 січня 2013, 01:49

luksander писав:
ShMariam писав:А хіба можливий такий випадок, коли і дія, і бездіяльність є гріхом? :


Неправильно поставлене до цього випадку пиання. Выйна сама по собі гріховне явище. Бо світ лежить у гріху. Бездіяльність у деяких випадках просто була б більшим гріхом...

Неможна назвати війну негріхом. Ну і ще одне, гріхи Бог прощає, у цьому і полягає суть того, що допускається участь христианина у обороні своєї країни і в служінні у армії.

Це відноситься до того, що Бог допускає.
А до того, що від Бога походить, що Він хоче, це не відноситься. Бог не хоче війни взагалі. Це добре сказано ще в Старому Завіті, де говорится що, "перекують мечі на рала"...

":no: Нмсд, це нелогічно. "

1=3 і 3=1 теж здається нелогічно, але лише нам людям здається.

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1019
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Християнин і насильство

Повідомлення luksander » 23 січня 2013, 14:41

ShMariam писав:
Луки, 3:14 писав:Вояки теж його питали: “А ми що маємо робити?” Він відповів їм: “Нікому кривди не чиніть, фальшиво не доносьте і вдовольняйтесь вашою платнею.”
:pardon:

Це було сказане Іваном ще до науки Ісуса Христа і навряд чи вбивство робить "не гріхом"...
Коли я вище говорив про "гріх бездіяльності", то, мав на увазі, що ймовірність бути переможеним зупиняє потенційного агресора від розв*язання війни.
Ну а "війна" - не "гріх", а спосіб співіснування людей. :(
:pardon:

Michail
старець
старець
Повідомлень: 1196
З нами з: 29 грудня 2009, 10:42
Звідки: Ужгород
Контактна інформація:

Re: Християнин і насильство

Повідомлення Michail » 23 січня 2013, 21:23

luksander писав:
ShMariam писав:
Луки, 3:14 писав:Вояки теж його питали: “А ми що маємо робити?” Він відповів їм: “Нікому кривди не чиніть, фальшиво не доносьте і вдовольняйтесь вашою платнею.”
:pardon:

Це було сказане Іваном ще до науки Ісуса Христа і навряд чи вбивство робить "не гріхом"...
Коли я вище говорив про "гріх бездіяльності", то, мав на увазі, що ймовірність бути переможеним зупиняє потенційного агресора від розв*язання війни.
Ну а "війна" - не "гріх", а спосіб співіснування людей. :(
:pardon:

Гріховний спосіб співіснування, не виправдовуйте те, що не є добрим і навіть не применшуйте його недобрість (того явища). Якщо виникла війна, то є частка винуватості обох сторін. В агресора - велика, в того, на кого напав агресор менша, або й зовсім мізерна (недогляд, наприклад)...

Це явище стосується народів. Звичайно ті, хто справедливо обороняється, а є віруючими християнами, їм гріх не "вміняється", але само явище війи не стає від того просто способом співіснування... Це гріховний спосіб неспівіснування.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4651
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Християнин і насильство

Повідомлення ShMariam » 23 січня 2013, 21:51

Звичайно ті, хто справедливо обороняється, а є віруючими християнами, їм гріх не "вміняється", але само явище війи не стає від того просто способом співіснування... Це гріховний спосіб неспівіснування.

Тобто тоді це є гріх, але за гріх не зараховується? Я це розумію. :good:
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1019
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Християнин і насильство

Повідомлення luksander » 23 січня 2013, 23:31

Michail писав:Гріховний спосіб співіснування, не виправдовуйте те, що не є добрим і навіть не применшуйте його недобрість (того явища). Якщо виникла війна, то є частка винуватості обох сторін. В агресора - велика, в того, на кого напав агресор менша, або й зовсім мізерна (недогляд, наприклад)...Це явище стосується народів.
:pardon: та це я не виправдовую "війну", я просто констатую факт... :pardon: адже "з огляду на гріховність людей, їм завжди загрожує небезпека війни і загрожуватиме аж до повернення Христа".

Michail писав: Звичайно ті, хто справедливо обороняється, а є віруючими християнами, їм гріх не "вміняється",
а це Ви виправдовуєте вбивство ? :oops: нмд... якщо "найсправедливіше" і "найвиправданіше" вбивство не викликає у людини докорів сумління, то щось з цією людиною не так... :no:

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4651
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Християнин і насильство

Повідомлення ShMariam » 23 січня 2013, 23:44

Michail писав: Звичайно ті, хто справедливо обороняється, а є віруючими християнами, їм гріх не "вміняється",
а це Ви виправдовуєте вбивство ? :oops: нмд... якщо "найсправедливіше" і "найвиправданіше" вбивство не викликає у людини докорів сумління, то щось з цією людиною не так... :no:[/quote]
Гіпотетична ситуація: хлопець побожний, намагається прямувати до святості, жити в чистоті, з лозунгом "краще смерть, ніж тяжкий гріх",... і тут починається війна за незалежність. Припустимо, він має вибір. Піти чи не піти? Якщо піде і вбиватиме людей, то про яке майбутнє для його душі можна говорити? (якщо смерть з нерозкаяним тяжким гріхом - дуже ймовірно веде до пекла). "Прости мене, Господи, за пролиту кров, але я вдруге зробив би так само" - нмд, це не розкаяння взагалі.

Тому моя думка - якщо не зловживає своїм становищем воїна, він чистий перед Богом. Більше того, має особливу заслугу.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Michail
старець
старець
Повідомлень: 1196
З нами з: 29 грудня 2009, 10:42
Звідки: Ужгород
Контактна інформація:

Re: Християнин і насильство

Повідомлення Michail » 24 січня 2013, 01:41

Код: Виділити все

Звичайно ті, хто справедливо обороняється, а є віруючими християнами, їм гріх не "вміняється",


"а це Ви виправдовуєте вбивство ?"

Я не виправдовую ніяким чином. Якщо людина захищала справедливо іншу людину, то їй не вміняється це як гріх, але вбивство само по собі є гріхом... Так само те, що ми обговорювали вище: війна є гріховним явищем,але якщо люди захищають своїх, обороняються...
Не те, щоб вони немали каятись після цього... Божа людина відчуватиме жаль і не будуть в неї хороші відчуття після навіть вимушених насильнних дій.

Так само брехня завжди є гріхом... Але інколи людина мусить зробити цей гріх, щоб обійти гірший (так як коли ховали невинних дітей від нацистів і мусіли збрехати, щоб дітей не забрали вороги. Юрехня - гріх, але в цьому разі вона була вимушена. Я не виправдовую брехню, але тим людям що її зроюили, захистивши дітей, вона не буде вмінятись як грі... Брехня, вбивство... все це стосується порушення Божих заповідей. Але Бог спасає людину..)

""Прости мене, Господи, за пролиту кров, але я вдруге зробив би так само" - нмд, це не розкаяння взагалі.



Тому моя думка - якщо не зловживає своїм становищем воїна, він чистий перед Богом. Більше того, має особливу заслугу.№"


От про ту вимушеність я і казав, але християнин буде жаліти за те, що довелось це зробити. Бо вбита людина.
Може і не буде оце речення казати, бо воно недоречне, але саме відчуиття хороше в нього бути не може, тим більше заслугу свою він відкине і віддасть все в руки Бога. Бо сам би він ніяку заслугу не зміг зробити.


До речі, дуже мені сподобалось у фільів Форест Гамп таке: він ніби-то не вміючи стріляти, не вбивав ворогів.... (придивіться уважно кадри, коли він стріляє врізнобіч). Але ризикуючи життям, спасав друзів. Це ніби-то Форест Гамп був відсталим..., насправді все набагато глибше...
Бездіяльність? Ніяким чином. Враховуючи що американці були вторглися у Вєтнам... хм, це мудрість і самовідданість. Хто зна, може якби його друзям загрожувало щось прямо, він би вистрілив у ворога. А так, коли є сам бій, і ще й воюючи на стороні вторгнення...

ТАк чамо чатсо бувало у війнах, що вояки у день робили вигляд перестрілки між собою, бо мусіли слухати наказів.. А ввечері збираись десь у місті разом, спілкувались... Хм, цікаві випадки...

Війна війні - різниця, і служба - службі.

Головне чітко усвідомлювати, що є гріх, а є обовязок... Гріх називати негріхом не можна і його треба уникати до останнього.
Обовязок треба виконувати. І дуже часто, не тільки в темі насилля а і в інших багатьох ситуаціях має людина вибирати як співставити ці речі і повестися... І християнин, ведений Святим Духом, віримо, вибере правильний шлях.

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1019
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Християнин і насильство

Повідомлення luksander » 24 січня 2013, 08:47

Michail писав: Якщо людина захищала справедливо іншу людину, то їй не вміняється це як гріх, але вбивство само по собі є гріхом... Так само те, що ми обговорювали вище: війна є гріховним явищем,але якщо люди захищають своїх, обороняються...
Не те, щоб вони немали каятись після цього... Божа людина відчуватиме жаль і не будуть в неї хороші відчуття після навіть вимушених насильнних дій.

ось я тому і відмовлявся називати вбивство "не гріхом", що воно завжди вимагає сповіді і покаяння :pardon:
Michail писав:
Головне чітко усвідомлювати, що є гріх, а є обовязок... Гріх називати негріхом не можна і його треба уникати до останнього.
Обовязок треба виконувати. І дуже часто, не тільки в темі насилля а і в інших багатьох ситуаціях має людина вибирати як співставити ці речі і повестися... І християнин, ведений Святим Духом, віримо, вибере правильний шлях.

ото вже істина правда! я б сказав не "дуже часто" а "майже завжди"... :pardon: і надіятися доводиться тільки на ведення Святого Духа і Боже милосердя... :pardon:
:friends:

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: Християнин і насильство

Повідомлення andrey s. » 24 січня 2013, 14:26

Послухайте, так собі почитав тему і згадався мені один фільм ( оснований на реальних подіях ). Там солдат перед боєм молився і слова молитви були такі..., що вони би всі Ваші уявлення про вбивство на війні розвіяли. А якби її прочитав він в слух по рупору.., то німці би просто потікали :pardon: .
Доречі, солдат англічанин ( я не просто так акцентував на цьому ) .
Я це все до того веду.., що якось дивно мені . Ви хочите визначити гріх в такій ситуації .., якої немає. І якщо навіть такі були.., то не у Вас, а у когось.
Я якщо піду на війну.., то піду не вбивати, а захищати ( хочаб товаришів по зброї, чи країну ). І якщо би гпотитично повбиваб би там когось , багато чи мало, то от зараз я не знаю що би відчував тоді чи як би я каявся. А може би я навпаки дякував. Хто зна.
Тобто я сприймаю заповідь " Не вбий " у контексті наміру. Решта ситуацій є між Богом і людиною.
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Michail
старець
старець
Повідомлень: 1196
З нами з: 29 грудня 2009, 10:42
Звідки: Ужгород
Контактна інформація:

Re: Християнин і насильство

Повідомлення Michail » 24 січня 2013, 16:39

andrey s. писав:Послухайте, так собі почитав тему і згадався мені один фільм ( оснований на реальних подіях ). Там солдат перед боєм молився і слова молитви були такі..., що вони би всі Ваші уявлення про вбивство на війні розвіяли. А якби її прочитав він в слух по рупору.., то німці би просто потікали :pardon: .
Доречі, солдат англічанин ( я не просто так акцентував на цьому ) .
Я це все до того веду.., що якось дивно мені . Ви хочите визначити гріх в такій ситуації .., якої немає. І якщо навіть такі були.., то не у Вас, а у когось.
Я якщо піду на війну.., то піду не вбивати, а захищати ( хочаб товаришів по зброї, чи країну ). І якщо би гпотитично повбиваб би там когось , багато чи мало, то от зараз я не знаю що би відчував тоді чи як би я каявся. А може би я навпаки дякував. Хто зна.
Тобто я сприймаю заповідь " Не вбий " у контексті наміру. Решта ситуацій є між Богом і людиною.


Добре, що я розглядаю ситуації, яких у мене не було, на основі аргументів і фактів, які в мене є про ті ситуації.

"Я якщо піду на війну.., то піду не вбивати, а захищати ( хоча б товаришів по зброї, чи країну )."


Дуже правильно сказано.

"І якщо би гпотитично повбиваб би там когось , багато чи мало, то от зараз я не знаю що би відчував тоді чи як би я каявся. "

Ви не пробували в гіптетичних ситуаціях чи кінострічок (розмишляючи) ставити себе на місце героя, тобто проявити емпатію...
Може і не було б покаяння в тому смислі, що Ви вчора написали, але жаль був би.

Принаймні я б дуже молив Бога, щоб ситуація не повторилася, у якій я б змушений був зробити насильство. (А так як насильство взагалі в нас в житті було , то я постійно прошу Бога, щоб воно з мого боку не повторювалось, навіть найменше... Святі, як відомо, часто відзначалися лагідністю...)

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4651
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Християнин і насильство

Повідомлення ShMariam » 24 січня 2013, 19:23

Michail писав:Ви не пробували в гіптетичних ситуаціях чи кінострічок (розмишляючи) ставити себе на місце героя, тобто проявити емпатію...
Може і не було б покаяння в тому смислі, що Ви вчора написали, але жаль був би.
Те, що я тут пишу з даного питання - результат того, що я дуже часто себе ставила на місце головного героя. Занадто часто. Може тому в мені стільки холоднокровності? :(
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
пілігрим
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 347
З нами з: 15 жовтня 2011, 02:35

Re: Християнин і насильство

Повідомлення пілігрим » 24 січня 2013, 19:55

andrey s. писав:Тобто я сприймаю заповідь " Не вбий " у контексті наміру. Решта ситуацій є між Богом і людиною.

Імхо навіть при самообороні - вбивство є вбивство. Це забрати життя в людини. Я думаю , це якимсь містичним чином дію на душу вбивці. Я не стверджую , але навіть після війни справедливої вояки якийсь час (кілька років).не допускаються до причастя.
Κύριε ελέησον

Аватар користувача
пілігрим
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 347
З нами з: 15 жовтня 2011, 02:35

Re: Християнин і насильство

Повідомлення пілігрим » 24 січня 2013, 19:59

andrey s. писав: Решта ситуацій є між Богом і людиною.

Згадую один фільм. Герой Дензіла Вашінгтона готує гранатомет , щоб вистрілити по якихось мерзотниках.Випадковий свідок говорить :"А нам в церкві казали , що треба прощати". Дензіл відповідає :"Прощення - це між ними і Богом. Я просто організовую зустріч" :)
Κύριε ελέησον

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: Християнин і насильство

Повідомлення andrey s. » 24 січня 2013, 20:26

пілігрим писав:
andrey s. писав:Тобто я сприймаю заповідь " Не вбий " у контексті наміру. Решта ситуацій є між Богом і людиною.

Імхо навіть при самообороні - вбивство є вбивство. Це забрати життя в людини. Я думаю , це якимсь містичним чином дію на душу вбивці. Я не стверджую , але навіть після війни справедливої вояки якийсь час (кілька років).не допускаються до причастя.

Звичайно що вбивство лишає слід..., і порою людині просто не під силу з тим дати раду, тобто ця обставина змінює її на якихось рівнях ( можливо непомітно для самої людини ) які тягнуть за собою тотальні і глобальні зміни в цілому.
Але.., що людям не під силу, Господу по силах.
Звичайно для цього потрібна передумова, тобто бажання людини очиститись через Нього. Напевне у кожного випадку є унікальність, і те що Ви сказали про Не допуск до Причастя ( це робиться з Турботи ) певний час.., це нормально. Бо ми люди, слабкі і немічні, а вбивство це важка матерія.., якщо навіть і в помислах його не було ( ну типа так сталось :pardon: ).
Тобто так, вбивство є вбивство, але кількість провини за нього є різна.., в залежності від випадку. Я не розглядаю вбивство як сталу величину, вона перемінна.
Згадую один фільм.

Бачив :) .
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Michail
старець
старець
Повідомлень: 1196
З нами з: 29 грудня 2009, 10:42
Звідки: Ужгород
Контактна інформація:

Re: Християнин і насильство

Повідомлення Michail » 25 січня 2013, 10:25

ShMariam писав:
Michail писав:Ви не пробували в гіптетичних ситуаціях чи кінострічок (розмишляючи) ставити себе на місце героя, тобто проявити емпатію...
Може і не було б покаяння в тому смислі, що Ви вчора написали, але жаль був би.
Те, що я тут пишу з даного питання - результат того, що я дуже часто себе ставила на місце головного героя. Занадто часто. Може тому в мені стільки холоднокровності? :(


Не обов’язково холоднокровність, просто працює один з механізмів захисту свідомості, мабуть. (Їх є 12 здається, тобто психологи стільки розрізняють). Коли багато крутишся в якійсь темі, іноді відчуття притупляються і все здажться дуже звичним, ніби все і має бути так.

Я колись дивився багато бойовиків і то мені здавалось дуже звичним... А потім так сталось що пішов вчитись і бойовики перестав дивитись. Тепер, якщо десь дуже рідко потрапляю на бойовик то вже так спокійно дивитись не можу (а моя дружина взагалі їх більше не дивиться, хіба що якийсь екшн цікавий, а колись теж дивилась)...

Michail
старець
старець
Повідомлень: 1196
З нами з: 29 грудня 2009, 10:42
Звідки: Ужгород
Контактна інформація:

Re: Християнин і насильство

Повідомлення Michail » 30 січня 2013, 19:39

vLBo6rDUsmE.jpg
vLBo6rDUsmE.jpg (48.8 Кіб) Переглянуто 10936 разів

Аватар користувача
Georgij
старець
старець
Повідомлень: 768
З нами з: 27 червня 2011, 07:54

Re: Християнин і насильство

Повідомлення Georgij » 31 січня 2013, 01:03

Michail писав:
vLBo6rDUsmE.jpg

Цей Фільм, що на фото- "Форест Гамп" - один з моїх улюблених :)
Гнітять мене гріхи, але вони не здолають Божого милосердя до мене.

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Християнин і насильство

Повідомлення andrivovk » 12 березня 2013, 13:33

ПИТАННЯ: Як Церква могла прославити Жанну Д'Арк? Адже вона закликала солдатів вбивати англійців, тобто здійснювати гріх проти п'ятої заповіді: «Не убий».

ВІДПОВІДЬ: Жанна Д'Арк жила в епоху, коли рішення проблем часто полягало в боротьбі насильства з насильством. Церква завжди навчала того, що допустимо захищати самих себе, своїх близьких і майно – як особисте, так і колективне, – в тому числі й за допомогою застосування сили.

У Старому Завіті п'ята заповідь звучала так: «Не вбивай невинного і правого» (Вих. 23,7). У Старому Завіті визнавалося природне право на самооборону.

Свята Жанна Д'Арк веліла не вбивати англійців, а боротися з насильством. Англійці повинні були повернутися додому, щоб не вбивати і не бути вбитими. У житті Жанни Д'Арк розповідається про те, що вона плакала як над англійцями, так і над французами, які отримали рани. Зрозуміло, Жанна Д'Арк не бажала війни, але в той час це була, на жаль, необхідність.

Цю особистість ми можемо порівняти зі святим Пієм V, завдяки якому турки були розбиті в 1571 році при Лепанто; із Яном Собеським, що визволив Відень від турків у 1681 році.

Очолюване Жанною Д'Арк військо не вчиняло масових вбивств і мародерства. Зрозуміло, саме слово «військо» викликає почуття подиву – в світлі подій останніх двох століть. Але в нашу епоху війна розпоряджується зовсім іншими засобами – настільки руйнівними, що Папа Іван Павло II заявив: в наш час війна не виправдана в жодному випадку.

Соціальна доктрина Церкви заснована на інших принципах для просування миру між народами: це діалог, участь міжнародного співтовариства у припиненні конфліктів, – що полегшено розвитком засобів масової комунікації.
Тому Жанна Д'Арк – не героїня війни, а, скоріше, героїня миру: в її епоху це був єдиний спосіб видворити загарбників.

Коли ми зустрічаємося з подібними прикладами, виникає природне запитання: чи можна бути зразковим християнином, носячи військову форму? Папа Іван Павло II говорив: «Між військовими і Ісусом Христом відбувалися знаменні зустрічі. Подумаємо про слова, які ми вимовляємо кожного разу, коли підходимо до Святого Причастя: я не гідний ... Це – слова військового. Згадаймо Діяння Апостолів: невипадково перший, хто навернувся під впливом Святого Духа, був військовим – це сотник Корнилій. Під час переслідувань протягом століть ми знаходимо чимало героїчних особистостей військових – солдатів і офіцерів ... Ніколи не було недоліку в героїчних сповідниках і мучениках за віру, які несли військову службу: вони відкрили для себе віру й зуміли бути військовими». Святість означає слідувати за Христом і слідувати логіці Блаженств. І серед військових є святі: їх чимало, і вони справді великі.

Як же святість може переступити поріг армії, якщо святість полягає в героїчної любові? Історія знає блискучі приклади святості, які розцвіли в військовому середовищі. Святий Петро говорив, що Бог не дивиться на обличчя, Він не дивиться на соціальне походження, але той, хто «боїться Його й чинить правду приємний Йому». Святі у військовій формі були і в епоху неподіленої Церкви, і пізніше - в Католицькій Церкві і Православних Церквах (болгарській, грузинській, грецькій, румунській, російській, сербській), а також монофізитських Церквах (коптській, ефіопській, сирійській). Мова йде про християн, які дбали про святість у військовому середовищі, в тому числі, коли вони були військовими протягом невеликого відрізку часу. Святий Флоріан, святий Василід (якого наставляв сам Оріген), святий Себастіан (охоронець імператора), святий Мартін, свята Жанна Д'Арк, святі мученики Фівейського легіону, святий Іван Капестранський: це справжні свідки, які зуміли підкреслити свою людяність, наслідуючи життя Христове й в той же час присвячуючи себе повністю певного роду діяльності. Багато хто плутає «військових» з «мілітаристами». Мілітарист вважає: тільки насильство може вирішити, хто правий серед людей і серед народів; мілітаристи, безсумнівно, – це антипод Євангелію. Справжній солдат не любить насильства, але любить життя, прагне захищати його, створюючи заслони, що закривають вхід розгнузданій ненависті. Справжній солдат жадає миру, він покликаний захищати мир там, де він під загрозою, навіть якщо потрібно віддати своє життя. Ось чому справжній військовий володіє серцем, відкритим до чудес святості, він стає насінням благодаті Божої, пророслим в видатних особистостях, які нас дивують і захоплюють.

Кожна Церква, кожен військовий ординаріат може додати до цього яскраві свідчення самовіддачі, віри, вираженої в милосерді, в героїзмі, що черпають з невичерпного джерела милостей і благословінь, яким є Свята Євхаристія.


http://catholicnews.org.ua/vazhki-pitan ... -adz#point
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Християнин і насильство

Повідомлення andrivovk » 26 липня 2013, 17:51

Однак, дозволено нам поранити ближнього і навіть убити його, якщо він зазіхає на наше життя або намагається насильницьким шляхом позбавити нас майна, але тільки в тому випадку, коли не можемо захистити себе інакше. Таке право називається правом необхідної оборони.Необхідна оборона не є злом, бо в такому випадку нашим наміром є не смерть ближнього, а лише захист власної особи. Дозволено нам у такому разі лише захищатися, але не чинити помсти. Якщо це можливо, то треба втекти. Якщо ж для захисту вистачить поранення противника, то не треба його вбивати. В такому випадку не має значення та обставина, що нападник був або нетверезий, або божевільний — і тоді можна захищатися. Дозволено нам також в ім'я любові до ближнього захищати життя іншої особи. Так учинив Мойсей — він захищав єврея перед єгиптянином і вбив останнього (Вихід, 2). Того, хто зазіхає на нашу власність, можна вбити лише у тому випадку, коли без цієї власності не є можливим наше життя; бо в цьому випадку захищаємо наше життя.


Катехизм Ф. Шпіраго.
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Розумниця
гість
гість
Повідомлень: 9
З нами з: 04 липня 2013, 11:20

Re: Християнин і насильство

Повідомлення Розумниця » 10 серпня 2013, 00:37

Можу сказати, що у випадках бійки вуличної, чи ні, звичайно, краще бути дівчиною. Головне створювати як умога більше галасу, і навіть не торкатись фізично до тих, хто б'ється. Таким чином особисто я зупинила декілька бійок зовсім незнайомих людей. Дівочий галас, я так розумію, деморалізує )) А от зовсім не втручатися - це гріх, на мій погляд.

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Християнин і насильство

Повідомлення andrivovk » 10 серпня 2013, 14:06

Розумниця писав:Головне створювати як умога більше галасу, і навіть не торкатись фізично до тих, хто б'ється. Таким чином особисто я зупинила декілька бійок зовсім незнайомих людей.

Ну ви й розумниця. :wink:
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Християнин і насильство

Повідомлення andrivovk » 31 березня 2014, 22:23

Допустимо ли убийство для защиты себя или ближних?

ВОПРОС: правда ли, что убийство допустимо для защиты себя или ближних?
ОТВЕТ: убийство никогда не может быть допустимым. Существует право на самооборону, но это не означает, что убийство допустимо. Убивать человека недопустимо ни в каком случае, даже ради самых благородных целей: никакая цель не может оправдывать убийство. Принцип «цель оправдывает средства» противоречит христианской морали.

Убийство недопустимо, однако защита допустима и даже необходима. Защита, самооборона направлена не на убийство другого человека, а на защиту самих себя. Право на самооборону предполагает применение способов, которые бы остановили нападающего и нейтрализовали его действия. Тот, кто защищается, не может иметь намерения убить, хотя сама защита может привести к неумышленному убийству. Тогда убийство является не целью, а следствием защиты.

Если человек защищается и если его реакция пропорциональна тому благу, которое он хочет защитить, то в этом случае неумышленное убийство не является грехом: в этом случае отсутствует всякое намерение убийства, а защита пропорциональна и справедлива.

Церковь допускает защиту в случае индивидуального или коллективного нападения, если она пропорциональна защищаемому благу. Вот простой пример: не может быть оправдано убийство или даже ранение вора, крадущего яблоки в чьем-то огороде. В данном случае реакция не пропорциональна защищаемому благу.

Приведём здесь некоторые рассуждения святого Фомы Аквинского:

«Ничто не препятствует тому, что у одного поступка может быть два следствия, из которых одно преднамеренное, а другое – непреднамеренное. Нравственную же оценку действия получают в зависимости от намерения».

Таким образом, «самозащита может иметь два следствия: сохранение собственной жизни и убийство нападающего. Итак, этот поступок нельзя считать недозволенным, поскольку он совершается с намерением сохранить собственную жизнь. Для каждого человека естественно защищать, насколько это возможно, собственную жизнь. Тем не менее, поступок, который начинается с доброго намерения, может стать недопустимым, если его цель непропорциональна. Если для защиты собственной жизни человек применяет больше насилия, чем это необходимо, то его поступок безнравственен. Если же он действует умеренно, то такая самозащита допустима».

По материалам «Радио Ватикана


http://katolik.ru/vopros-otvet/118720-d ... hnikh.html
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Християнин і насильство

Повідомлення andrivovk » 18 квітня 2014, 17:44

запитання відносно попереднього повідомлення. Пише, що вбивати гріх. Але, наприклад, йде азійська орда на нашу країну, 10 000 чоловік. І тоді треба спеціально старатися їх не вбити, а поранити? Тобто цілитися в руку, ногу. %) Так можна і здуріти. то краще взагалі не йти в ту армію.
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Michail
старець
старець
Повідомлень: 1196
З нами з: 29 грудня 2009, 10:42
Звідки: Ужгород
Контактна інформація:

Re: Християнин і насильство

Повідомлення Michail » 18 квітня 2014, 20:17

Я б і не йшов у армію. Максимум - на альтернативну службу. З релігійних міркувань і з політичних. Те що робиться зараз - політичні маніпуляції. Хто б не виграв, програватиме простий народ. Багато хто навіть не уявляє собі про те що там робиться,які політичні маніпуляції і махінації відбуваються, яка боротьба за владу новоприйшовших і старозоставшизхся в Україні тільки. За Росію взагалі ніщо говорити. Порядна людина, а не те що християнин, і близько не захоче в армію їхню піти в цей час. А там також можуть напатріотичних почуттях грати. І грають. А Уявіть що ВИ не українець а росіянин і думаєте отаким чином як тепер. Значить пішли б в ту армію і стріляли б ув українців? В цьому всьому краще не брати участь прямо, принаймні до вбивства не будеш причетним. А тим християнам, які все-таки вибрали службу в Армії, хай слухають слів Івана Хрестителя відносно поведінки солдат і стараються робити все поправді, діючи по ситуації, надіючись на Духа Святого, що він вбереже їх від гріха. І по вірі їм буде так само як по вірі буде тим, хто вірить що йому не місце на війні.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9705
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Християнин і насильство

Повідомлення о.Олег » 19 квітня 2014, 11:15

andrivovk писав:запитання відносно попереднього повідомлення. Пише, що вбивати гріх. Але, наприклад, йде азійська орда на нашу країну, 10 000 чоловік. І тоді треба спеціально старатися їх не вбити, а поранити? Тобто цілитися в руку, ногу. %) Так можна і здуріти. то краще взагалі не йти в ту армію.

це питання наміру. Тут (у війсковика) правильний намір "захистити", "зупинити". "Вбити" ніколи не має бути ціллю християнина. Приблизною паралеллю для зрозуміння ситуації може бути дилема у християнського лікаря, який оперує вагітну: навіть, якщо знає, що в часі операції або мати, або дитина помре, наміром операції є спасіння життя дитини або матері, а не вбивство матері або дитини. З військовиком таж проблематика: спасаю своїх рідних/народ/державу - не хочу вбивати, а зупиняю навіть, якщо можна передбачити, що нападник помре.
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9705
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Християнин і насильство

Повідомлення о.Олег » 19 квітня 2014, 11:31

Michail писав:... А Уявіть що ВИ не українець а росіянин і думаєте отаким чином як тепер. Значить пішли б в ту армію і стріляли б ув українців?..

тут нічого уявляти - це вже відбувалося неодноразово в історії нашого народу. Зрештою - саме запрошення щось-там уявляти є втечею від реальності/відповідальності, заперечення того, що знаєте правду і саме Ви не є зманіпульованими нехристиянською тезою про "у кожного своя правда". Немає "своєї правди". Своя брехня - так. І те, що дозволить Вам/мені грішному відрізнити правду від брехні, так це одне дуже важливе розрізнення Вас-українця (яким маніпулюють) від росіянина (яким маніпулюють) - українець в Україні. Все решта - блаблабла :( І повторення історії Гітлера, який такими самими (майже дослівно) маніпуляціями "захищав" німців Австрії, Чехії... І - так: багато німців дали собою зманіпулювати. І за це були судженні. Людським законом і, думаю, Законом Божим. Не бійтеся бути причетним до служби у війську. Військо - не гріх. Вбивства у війнах - гріх окупанта. Бійтеся стояти осторонь, коли треба захистити своїх рідних.
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Християнин і насильство

Повідомлення andrivovk » 19 квітня 2014, 12:59

А я думав, що коли йдуть загарбники, то навіть треба їх вбивати і то цілком зрозуміло і прийнятно. :oops: Але все одно якось важко то до розуміння. Вони йдуть свідомо тебе вбивати, а ти ще маєш до них обережно, щоби не вбити. Буду над тим працювати.
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Michail
старець
старець
Повідомлень: 1196
З нами з: 29 грудня 2009, 10:42
Звідки: Ужгород
Контактна інформація:

Re: Християнин і насильство

Повідомлення Michail » 19 квітня 2014, 19:14

о.Олег писав:
Michail писав:... А Уявіть що ВИ не українець а росіянин і думаєте отаким чином як тепер. Значить пішли б в ту армію і стріляли б ув українців?..

тут нічого уявляти - це вже відбувалося неодноразово в історії нашого народу. Зрештою - саме запрошення щось-там уявляти є втечею від реальності/відповідальності, заперечення того, що знаєте правду і саме Ви не є зманіпульованими нехристиянською тезою про "у кожного своя правда". Немає "своєї правди". Своя брехня - так. І те, що дозволить Вам/мені грішному відрізнити правду від брехні, так це одне дуже важливе розрізнення Вас-українця (яким маніпулюють) від росіянина (яким маніпулюють) - українець в Україні. Все решта - блаблабла :( І повторення історії Гітлера, який такими самими (майже дослівно) маніпуляціями "захищав" німців Австрії, Чехії... І - так: багато німців дали собою зманіпулювати. І за це були судженні. Людським законом і, думаю, Законом Божим. Не бійтеся бути причетним до служби у війську. Військо - не гріх. Вбивства у війнах - гріх окупанта. Бійтеся стояти осторонь, коли треба захистити своїх рідних.
З повагою, о.Олег

Там з тоъ сторони може бути такий жесамий солдат як і я якого змусили воювати. І таке в історії було не раз. Коли два війська в день воювали а вночі десь в селі збирались разом... Важко і сумно таке уявляти, але було. Перші христяни не протистояли злу злом, вони радше помирали в пащах звірів. Не хчу до цього всього бути причетним. Я до такого не покликаний, щоб вбити людей, які і самі з тої сторони змішені були піти на війну. Мало того, серед того народу є люди яких я знаю, десь навіть далекі родичі і най ся не приказує зустрітись в бою. Краще вже альтернативна армія. Я не боюсь служити в армії і десь та стара людина в мені навіть рада була б піти та відзначитись у боях і т.д. але саме християнська свідомість і заповідь "не вбий" не дадуть мені просто цього зробити. Альтернативна служба допустима. Я краще буду в той час помагати людям, краще десь санітаром уже бути і це буде добро і воно повністю сумісне з моєю совістю. Також варіант зоставатиь при своїх рідних і захищати їх на місці. Ви дивились фільм Холодна Гора? http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0% ... C%D0%BC%29
От показана повна безглуздість війни. показано що в тилу зостаються недостойні люди. От на таких я також не залишив би своїх рідних. Надалі: святі люди також уникали війни. Святий Августин, напрклад. будучи єпископом Гіпони не бьрав зброю в руки і не йшов загарбників проганяти, а якось так вийшло що зміг умовити не знизувати народ Гіпони: http://dc.lviv.ua/tv-dc/filmi-pro-svyat ... seryi.html
і це було краще за любу зброю.
У Фільмі "Поп" священик при окупації не біг стріляти ворогів, а продовжував робити добро. Хоч за те стягнув на себе нарікання свого народу, підозру і т.д.

А в тім я це про себе кажу. Нами намагаються маніпулювати великі політики і я до цього теж не хочу бути причетним так як і до вбивств. Єдине що можна допускати то такі ситуації коли конкретно є ситуація де треба вступатись за друзів, рідних, пригноблених. Саме в цих ситуаціях можна проявляти силу для захисту. Цього я не боюсь. А за політиків воювати, за нафту їхню і т.д., як це було у всі роки, які я живу на Землі, у східних країнах, де вели війни СШ, НАТО, Росія, я не збираюсь. Це не загальний закон. Кожному слід робити те, що каже йому совість і рівень свідомості. Якщо хтось відчуває що має йти в армію чи на війну, то мабуть він має свою місію виконати.І може статися що такому воїну саме врятує життя людина, яка пішла на альтернативну службу, або медик в військах ,який беспосередньо не стріляє в ворога, не бере участь в бойових діях. НЕ все так однозначно, щоб зброю в руки і на барикади, не все так однозначно.


Повернутись до “Життя християнина”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 8 гостей