Три внутрішні голоси. Чи знаєте Ви який говорить саме у Вас?
Додано: 19 серпня 2013, 00:45
Зазвичай ми користуємося фактично одним поняттям, на означення якого використовуємо кілька синонімів: совість, сумління... Ми звіряємось на нього, коли вирішуємо сповідатись нам чи ні і з чого сповідатись, але нащо б тоді би існували оті жовті маленькі книжечки і взагалі об'явлення в Ісусі Христі?
Справа в тому, що я б розрізнив тут аж три різних поняття:
Голос перший: "Почуття вини". Походить з неадекватного виховного процесу, в якому часто застосовувалися маніпуляції з боку батьків із застосуванням почуття вини. Згодом цей процес заходить у підсвідомість і або служить нам індикатором, що ми робимо щось не так у цілком своїй, як правило, дріб'язковій системі цінностей, або внутрішнім механізмом примусу до добрих діл, що тільки нарощує внутрішнє напруження і незадоволення.
Чи ж не доводилося Вам відчувати сильну вину, за якусь, якщо подумати, дурницю і натомість майже ніякої вини не відчувати за скоєння тяжкого гріха? Або роблячи комусь добро тільки внутрішньо дратувались? Щось тут не грає, чи не так?
Голос другий: "Суспільне сумління" або "Голос більшості". Тиск суспільної думки буває настільки великий, що згідливість з нею може хибно переживатись, як свобода. Ті пересічні переконання, які у суспільстві прийнято вважати нормою мають набагато більше шансів і у Вашій свідомості окреслитись, як "правильні" і "добрі", на відміну від речей, які суспільство поточно відкидає. Аборт, наприклад, це звичайне дуже жорстоке убивство, але така форма вбивства чомусь хоч-не-хоч, а тяжіє сприйматися набагато м'якше, ніж факт розчленування заживо щойнонародженого немовляти; статеве співжиття до Шлюбу, брання криволежачих речей, давання хабарів і т.д. Натомість, наприклад, з оцінкою навмисного вбивства чи згвалтування ніби все +- ок. Не дивно? Не помічали?
Голос третій: "Власне совість" або дослівно "Співвість". Власне совістю можна назвати тільки голос, який співзвучний Євангелії (Благій вісті) Ісуса Христа. Апостол Павло, звичайно, згадує про людей-поган, які з природи виконують те, що законне, проте пересічній особистості перші два голоси + намови демонів настільки затуманюють природній внутрішній Божий голос, що без об'явлення Євангелії вони в свому житті взагалі не здатні об'єктивно розрізняти добро і зло. То що ж робити, якщо наш внутрішній інструмент так фальшиво звучить? Очевидно, слухати, як звучить Євангелія і настроювати, щоб усередині звучало так само, а противні голоси вчитися розрізняти і глушити, як шуми. Отже, якщо звучання Євангелії, потрапивши до Вас у нутро, буде відлунювати чисто і незмінно, то це і буде той справжній голос совісті, на який можна звірятись у духовному житті.
Справа в тому, що я б розрізнив тут аж три різних поняття:
Голос перший: "Почуття вини". Походить з неадекватного виховного процесу, в якому часто застосовувалися маніпуляції з боку батьків із застосуванням почуття вини. Згодом цей процес заходить у підсвідомість і або служить нам індикатором, що ми робимо щось не так у цілком своїй, як правило, дріб'язковій системі цінностей, або внутрішнім механізмом примусу до добрих діл, що тільки нарощує внутрішнє напруження і незадоволення.
Чи ж не доводилося Вам відчувати сильну вину, за якусь, якщо подумати, дурницю і натомість майже ніякої вини не відчувати за скоєння тяжкого гріха? Або роблячи комусь добро тільки внутрішньо дратувались? Щось тут не грає, чи не так?
Голос другий: "Суспільне сумління" або "Голос більшості". Тиск суспільної думки буває настільки великий, що згідливість з нею може хибно переживатись, як свобода. Ті пересічні переконання, які у суспільстві прийнято вважати нормою мають набагато більше шансів і у Вашій свідомості окреслитись, як "правильні" і "добрі", на відміну від речей, які суспільство поточно відкидає. Аборт, наприклад, це звичайне дуже жорстоке убивство, але така форма вбивства чомусь хоч-не-хоч, а тяжіє сприйматися набагато м'якше, ніж факт розчленування заживо щойнонародженого немовляти; статеве співжиття до Шлюбу, брання криволежачих речей, давання хабарів і т.д. Натомість, наприклад, з оцінкою навмисного вбивства чи згвалтування ніби все +- ок. Не дивно? Не помічали?
Голос третій: "Власне совість" або дослівно "Співвість". Власне совістю можна назвати тільки голос, який співзвучний Євангелії (Благій вісті) Ісуса Христа. Апостол Павло, звичайно, згадує про людей-поган, які з природи виконують те, що законне, проте пересічній особистості перші два голоси + намови демонів настільки затуманюють природній внутрішній Божий голос, що без об'явлення Євангелії вони в свому житті взагалі не здатні об'єктивно розрізняти добро і зло. То що ж робити, якщо наш внутрішній інструмент так фальшиво звучить? Очевидно, слухати, як звучить Євангелія і настроювати, щоб усередині звучало так само, а противні голоси вчитися розрізняти і глушити, як шуми. Отже, якщо звучання Євангелії, потрапивши до Вас у нутро, буде відлунювати чисто і незмінно, то це і буде той справжній голос совісті, на який можна звірятись у духовному житті.