Сторінка 1 з 1

Деякі старозавітні правила

Додано: 13 травня 2007, 22:00
TorreTer
Колись в Старому Завіті читала, що якщо жінка має менструацію, вважається, що вона є нечистою і хто торкнеться її також. Чи це поширюється на даний час. Якщо так, то чи є гріхом кохатися з чоловіком в такі дні.

Гріховна вседозволеність чи чистота? Подружжя.

Додано: 17 травня 2007, 16:21
brat Martyn
Нечистота жінки у часі менструації - це дійсно старозавітнє поняття. У Новому Завіті розуміння гріха позбувається свого формалізму і "забобонності", воно проникає у саме серце людини і там знаходить тлінь. Будьте певні, що немає нічого гріховного у природніх процесах жіночого організму, бо через Господа Ісуса знаємо, що гріх походить зі злої волі людини, яка його вибирає, хоч дуже багато чого, що ми маємо тепер, як природнє, є наслідком гріха, як, наприклад, болі при родах і т.п. див. книгу Буття, але саме по собі гріхом не є.

Бачу Ваше щире бажання вести чеснотливе життя у подружжі, тож раджу Вам на тему мого повідомлення прочитати корисну дискусію на www.bohoslov.org.ua у рубриці Моральне богослов'я. Успіхів! Радий буду прочитати Вашу реакцію на цю дискусію.

про Старий Завіт

Додано: 17 травня 2007, 18:48
brat Martyn
До речі спішу доповнити свою попередню відповідь тим, що у Новому Заповіті також не діють інші старозавітні правила: наприклад, те, що жінці у часі так званих "місячних" не можна відвідувати храм, а тим більше богослуження.

Настав Новий Завіт у якому Господь знаходить у дусі і правді істинних поклонників у їхніх серцях! У часі Старого Завіту було людям тяжко, бо не мали покаяння - у Новому ж у них з'явилася надія стати праведними силою віри у Господа Ісуса!

Додано: 17 травня 2007, 20:04
rbn
В Православной Церкви это правило действует (женщине в период очищения (менструация и после родов)) нельзя прикасаться к святыне и участвовать в таинствах. Это правило не с потолка взято, на то есть объективные причины.

Хто підкаже.

Додано: 17 травня 2007, 22:07
TorreTer
Я, правду кажучи, хотіла б почути, саме відповдь на останнє поставлення запитання. Також до питання є ще й дописка: буває так, що я не можу зрозуміти дуже часто, чи закінчилися в мене критичні дні, чи ні.

Додано: 18 травня 2007, 07:12
brat Martyn
Кохайтеся на здоров'я і ні про що не турбуйтесь! Але враховуючи вчення Церкви про подружню чистоту, користаючи з вказаної вище дискусії, а як є змога, то й з офіційних церковних документів...

rbn, Вас я теж запрошую переглянути цю дискусію на Богословському форумі. І моє до Вас питання: чим нечисте те, що природньо з жінкою відбувається, і чи повинна жінка, бувши нечистою, сповідатися, щоб очиститися, чи очищення відбувається якось само по-собі? :(

Додано: 18 травня 2007, 11:26
rbn
brat Martyn писав:ому форумі. І моє до Вас питання: чим нечисте те, що природньо з жінкою відбувається, і чи повинна жінка, бувши нечистою, сповідатися, щоб очиститися, чи очищення відбувається якось само по-собі? :(


Не забывайте, что человек сейчас находится в падшем состоянии, и все то, что кажется нам "естественным и небезобразным" на самом деле противоестественно. Батюшка нам объяснял, что во время критических дней у женщины именно с душой что-то не так, она становится более вспыльчивой и агрессивной. Я по своему опыту сказать не могу, поэтому полагаюсь на компилятивный церковный опыт.

Исповедоваться -- не знаю даже. Но после родов над матерью читается специальная молитва, после которой она может опять начать вести церковную жизнь.

http://liturgy.ru/grafics/tainstva/kres ... p=8&cd=&k=

Такие вопросы нужно задавать священникам (или женам священников), к приходу которого вы принадлежите. Я как неженатый и несвященник знаю только теорию, а не практику.

А насчет супружеских отношений, думаю послание к Евреям отвечает на все вопросы.

Додано: 18 травня 2007, 19:06
brat Martyn
rbn писав:Батюшка нам объяснял, что во время критических дней у женщины именно с душой что-то не так, она становится более вспыльчивой и агрессивной.

Ну rbn: "что-то не так" - ето не ответ. Знаєте, коли чоловік приходить додому з роботи вимучений, він теж буває більш запальним і агресивним, але його ніхто не вважає нечистим. Цікаво чому?

Не знаю, що Ви знайшли в Євреях особливого про подружні стосунки, але цитатою з цього послання я зараз відповім на цей і інші старозавітні забобони, які досі існують у Православній Церкві:
"Це лиш тілесні установи щодо страв, напоїв та різних обмивань, установлені до часу їх виправлення" (Єв.9:10)
в Ісусі Христі
(див. контекст наступних віршів).

Надалі раджу Вам почитати згадану вище дискусію на Богословському форумі, особливо її останню 4-ту сторінку, бо там є цінні цитати з церковних документів.

Хто підкаже

Додано: 18 травня 2007, 22:11
TorreTer
Спасибі Вам Брате Мартине, за роз"яснення. На богословському форумі була, зареєструвалася, але почитати те що мене цікавить чомусь не змогла.
Я також же давно чула про такі різні забобони, щодо приписів поводження жінки в "критичні дні", але завжди вважала, що краще бути в освячуючій ласці, ніж зважати на різні дурниці.

Додано: 19 травня 2007, 09:57
brat Martyn
Ну, щодо освячуючої ласки, я повністю з Вами згоден - це набагато важливіше! Але знаєте, я в Церкві Христовій вже майже 4,5 років, чув з амвону про різні хвороби, які б могли перешкодити людині піти в неділю чи свято на Божественну Літургію, але це не було про місячні; майже три роки вчився в УКУ і там такого не чув, щоб жінці циклічні виділення були завадою для сповнення обов'язку бути на Службі Божій; тай у книжках такого не читав... може, не там читав, але мій здоровий глузд теж мені підказує, що християнин всякими старозавітніми обрядовими умовностями не мав би перейматися, а тільки Законом Господнім.

P.S.:Не втрачайте надії зкористати зі згаданої дискусії, бо це дуже
просто. З Богом!

Додано: 19 травня 2007, 16:07
TorreTer
Ну, що я можу сказати, я лише погоджуся, що нам не може перешкодити бути на Службі Божій жодна із забобон.
І ще одне, я зайшла на богословський форум, і в мене склалося таке враження, що там "сидять" тільки одні студенти Українського Католицького Університету що у Львові. Занадто вони обізнані і настудійовані одними і тимиж фразами і поглядами. Справа в тому, що моя найкраща подруга є випускницею і наші погляди в багато чому розходяться, так само, як і мої погляди з учасниками форуму. Не живети ви в тому складному і страшному, жорстокому світі, котрий панує. Я знаю той ідеалістичний світ, проте знаю, що насправді життя набагато складніше і незрозуміле, ніж мене вчили отці. І дуже часто те, що здається чорним, може бути і білим і кольоровим.

Додано: 25 травня 2007, 12:25
demetris
TorreTer писав: Я знаю той ідеалістичний світ, проте знаю, що насправді життя набагато складніше і незрозуміле, ніж мене вчили отці. І дуже часто те, що здається чорним, може бути і білим і кольоровим.

Згоден з Вами. Проте інколи й біло-кольорове може бути соро-чорним, чи не так?

Щодо Вашого питання, моя думка:

ЖОДНИХ ПЕРЕШКОД НЕМАЄ.
Аргументи:
1. Колись справді були правила, а не забобони. І вони стосувались більше питань форми, а не змісту. Так у час менструації, за відсутності певних гігієнічних засобів, а головно - знань, колись прийнято було не ходити жінкам до церкви. Зараз - все змінилось, хочаб рекламу на ТБ подивіться.
Те стосується і сповнення правил. (наприклад покрита голова у жінок в храмі, що бере початок від звичаю голити наголо повій - задля того, щоб їх не "було видно", апостол каже: "жінка нехай покриє голову" (цитата подана довільно).
2. Стосовно співжиття з чоловіком - то це питання гігієни та здоров"я. У час місячних у жінки розкривається шийка матки для виходу залишків етіпелію (що утворює в час овуляції "гнузда" на стінках матки, в разі запліднення він слугує плідним грунтом для дитини) та жовтого тіла (не заплідненої яйцеклітини). Таким чином різко підвищується можливість інфекціонування жіночих статевих органів. Крім того, якщо ви користуєтесь природними методами розпізнання плідності - в час менструації не можливо відчути наявність та консистенцію цервікального слизу, що може призвести до "не планованої" вагітності.
3. Молитви після пологів, молитва "виводу" тощо, нє є забобонами, а літургійною дією священослужителя. Проте вони мають інший сенс, ніж "очищення від чогось оскверненого". Згадайте - на Божественній Літургії священик вмиває руки двічі - до і після Анафори (освячення дарів). Вмиваючи руки після торкання до Святих Тайн він жодним чином не змиває із них чогось недостойного, але готує себе до входу/виходу у незнаний містичний світ БОЖОГО задуму. Так як ми не розуміємо переістествлення хліба і вина на Тіло і Кров ГНІХ, так не розуміємо появу душі у малої людини "під видом" заплідненої яйцеклітини.