Сторінка 1 з 1

Християнин і бізнес - можливе поєднання?

Додано: 07 лютого 2008, 16:13
Олюнька
У темі про Оріфлейм дискусія плавно перейшла на тему бізнесу взагалі. Хочу знати чи може християнин мати свій бізнес, чи це несумісні речі. Як вважаєте?

Re: Церква і бізнес

Додано: 08 лютого 2008, 00:57
brat Martyn
Олюнька писав:У темі про Оріфлейм дискусія плавно перейшла на тему бізнесу взагалі. Хочу знати чи може християнин мати свій бізнес, чи це несумісні речі. Як вважаєте?


"busness" з англ. - заняття, є також дуже гарне укр. слово "справа".
Очевидно, що йдеться тут не про будь-яке заняття, а про власну справу, якою хтось може керувати так само, як володіти своїм власним майном. Не бачу жодних перешкод, щоб забороняли християнинові починати і провадити "власну справу" (бізнес)

Re: Церква і бізнес

Додано: 11 лютого 2008, 14:38
demetris
Олюнька писав: Хочу знати чи може християнин мати свій бізнес, чи це несумісні речі. Як вважаєте?

Вважаю, що може. Цілком.
В Старому Завіті щось згадується про те, щоб не позичати під відсоток, але там повно нюансів...
а УГКЦ нічого проти бізнесу не має. Навіть школу створили в УКУ
http://www.ucu.edu.ua/ukr/current/chron ... icle;3403/

Re: Церква і бізнес

Додано: 11 лютого 2008, 14:51
Олюнька
demetris писав:В Старому Завіті щось згадується про те, щоб не позичати під відсоток, але там повно нюансів...

На рахунок позик під відсоток, то чітке обгрунтування цьому дав св. Тома Аквінський. Він пояснив, що позика передбачає переміщення грошей в часі і просторі, тому за це можна брати винагороду. Детальніше про це можна почитати в книжках з історії економічних вчень.
http://www.readbookz.com/book/134/3739.html

Re: Церква і бізнес

Додано: 11 лютого 2008, 14:54
demetris
Олюнька писав:На рахунок позик під відсоток, то чітке обгрунтування цьому дав св. Тома Аквінський.

кажу ж - повно нюансів.

Додано: 29 грудня 2008, 01:11
Igor
Та які там нюанси. Займайтесь чим хочете, лиш би по-людськи: не обмани, не вкради.
Друге питання, що у нас такий бізнес буде знаходитись на межі рентабельності.

Додано: 30 грудня 2008, 10:16
demetris
Максим писав: О, УКУ - це такий авторитет в УГКЦ, що крий Боже... Якщо в УКУ вчать бізнесу, то чому простим мирянам не можна? :crazy:

Максиме, Ви про що зараз?
Igor писав:Та які там нюанси. Займайтесь чим хочете, лиш би по-людськи: не обмани, не вкради.

Нюанси в тому, що як ксьонз мусит вибирати чи йти хочвати чи картоплю садити (філії відкривати) - то може зле позначитися на його душпастирюванні. Тому-то колись (та й тепер не рідко) громада старалася для добра пастиря задля добра власного.
Igor писав:Друге питання, що у нас такий бізнес буде знаходитись на межі рентабельності.

То правда. Водночас інколи духовенство має перевагу (ну там пожежники-податківці-рекет-митниця-тощо), але то рідко, рідко коли...

Додано: 30 грудня 2008, 12:01
Igor
demetris писав:Нюанси в тому, що як ксьонз мусит вибирати чи йти хочвати чи картоплю садити (філії відкривати) - то може зле позначитися на його душпастирюванні. Тому-то колись (та й тепер не рідко) громада старалася для добра пастиря задля добра власного.

Це дуже спрощено.
Не секрет, що практично всі священники мають хорошу освіту, і нерідко добру голову на плечах. Натомість громада часто залишається малоорганізованою. Через заздрощі і лінощі громада часто не може обєднатися, навіть заради хорошої ідеї. Натімість священник, як правило, володіє авторитетом серед громади і, я сподіваюся, чеснотами для подолання людських вад(як то заздрощі, лінь і ін.).

І виходячи з вищенаваденого робимо таке припущення: якщо би священник, користуючись своїм авторитетом, в спілці з предстваниками місцевої влади (як то наприклад сільський голова), міг допомогти людям обєднатись і створити селянську спілку (до прикладу), яка уже в свою чергу буде займатися виробництвом, реалізацією, переробкою....
Єдине, що вимагається від священника - правильно визначити людей, які володіють достатніми знаннямиі і чеснотами для ефективного управління цим процесом і періодичне слідкування за дотриманням цими людьми елементарних моральних норм.

Що це нам дасть?
Громаді - Впевненість у завтрашньому дні, робочі місця, захищеність через соціальний захист держави(за рахунок податків)
Голові і представникам місцевої влади - наповнення бюджету, повагу громади
Священнику - вдячних парафіян і наповнення церковного бюджету за рахунок внесків з спілки.

П.С. Я звичайно розумію, що я ідеаліст і утопіст, але я дотепер не можу зрозуміти, чому сільська рада (це ж кращі представники громади) не може подарувати своїм молодятам не весілля бодай клаптик землі під забудову!

Додано: 02 січня 2009, 10:47
demetris
Правду пишете.

Додано: 02 січня 2009, 21:09
Igor
Малий писав:БРЄД повний!!! :shock:
в тебе звихнуті уявлення про священство і служіння, яке йому передбачене!


В чому БРЄД? В тому, що духовенство мало би якимось чином опікатися життям громади серед якої живе?
Чи в тому, що воно повинно бути моральним контролем нашої місцевої влади?
Одна маленька порада, з Вашого дозволу: якщо намагаєтесь говорити про роль духовенства в житті суспільства, намагайтеся зберігати у висловлюванні хоча-б елементарні норми моралі і поваги до опонента.

П.С. Не Ви шановний першим назвали мене божевільним, і напевно не Ви останні, але це суті принципово не міняє.

Додано: 05 січня 2009, 13:24
Олюнька
Малий писав:може ксьонзам ще й партії засновувати і в президенти балотуватись! :D


Авґусти́н Іва́нович Воло́шин (1874 — †1945) — політичний, культурний, релігійний діяч Закарпаття, греко-католицький священик, 1938 прем'єр-міністр автономного уряду Карпатської України, в 1939 став президентом цієї держави, Герой України (посмертно).

Є дуже багато подібних прикладів, коли священики організовували школи, бібліотеки, кредитні спілки. В цьому нема нічого поганого, якщо правильно розставити пріоритети.

Додано: 05 січня 2009, 13:41
Малий
Олюнька писав: В цьому нема нічого поганого, якщо правильно розставити пріоритети.

про пріорітети тут по-моєму все зрозуміло!
Що це нам дасть?
Громаді - Впевненість у завтрашньому дні, робочі місця, захищеність через соціальний захист держави(за рахунок податків)
Голові і представникам місцевої влади - наповнення бюджету, повагу громади
Священнику - вдячних парафіян і наповнення церковного бюджету за рахунок внесків з спілки.


Олюнька писав:Є дуже багато подібних прикладів, коли священики організовували школи, бібліотеки, кредитні спілки.

прикладів можна навести багато, але чи цього хоче від священника Бог? ось це під дуже великим питанням... Герой України -- це показник????

Додано: 17 березня 2009, 20:11
Sergij Halvcjkvj
[є виключно наповнення гаманців -- не плети дурниць![/quote]
Згоден. Живу в селі. Щонеділі практично збирають гроші, кажуть на церкву. Так багато що зроблено в храмі і біля храму. Зараз священник хоче євроремонт на резиденції. Щонеділі в церкві з вуст священника звучать слова: " Здавайте гроші". І недавно вияснилось, що моя сім"я заборгувала церкві майже 500 гривень ( в храмі висить список). Чому священники не приймають целібат?. Можливо і в нашого священника були б менші витрати на сім"ю. :)

Додано: 17 березня 2009, 20:47
o.Mykil
Згоден. Живу в селі. Щонеділі практично збирають гроші, кажуть на церкву. Так багато що зроблено в храмі і біля храму. Зараз священник хоче євроремонт на резиденції. Щонеділі в церкві з вуст священника звучать слова: " Здавайте гроші". І недавно вияснилось, що моя сім"я заборгувала церкві майже 500 гривень ( в храмі висить список). Чому священники не приймають целібат?. Можливо і в нашого священника були б менші витрати на сім"ю.


Дещо подібна картина є також у с. Кам*янка, Сколівського р-ну, що на Львівщині. Церква Божа аж збідніла під різним оглядом через ті "гроші", а декотрим християнам з метрики це здається "нормальним порядком речей". Шкода, що гроші часами витісняють духовне. %)

Додано: 17 березня 2009, 21:54
Igor
Sergij Halvcjkvj писав:Чому священники не приймають целібат?. Можливо і в нашого священника були б менші витрати на сім"ю. :)


Тоді би більші витрати була на лівак, або ще куда ...

Особисто мій досвід показує, що наявність сімї в даному випадку не показник.

Додано: 17 березня 2009, 22:00
Наталка
Igor писав:І виходячи з вищенаваденого робимо таке припущення: якщо би священник, користуючись своїм авторитетом, в спілці з предстваниками місцевої влади (як то наприклад сільський голова), міг допомогти людям обєднатись і створити селянську спілку (до прикладу), яка уже в свою чергу буде займатися виробництвом, реалізацією, переробкою....
Єдине, що вимагається від священника - правильно визначити людей, які володіють достатніми знаннямиі і чеснотами для ефективного управління цим процесом і періодичне слідкування за дотриманням цими людьми елементарних моральних норм.

Що це нам дасть?
Громаді - Впевненість у завтрашньому дні, робочі місця, захищеність через соціальний захист держави(за рахунок податків)
Голові і представникам місцевої влади - наповнення бюджету, повагу громади
Священнику - вдячних парафіян і наповнення церковного бюджету за рахунок внесків з спілки.


Хороші думки! Повністю підтримую :wink: