"Як Марія" мене цікавить особисто, оскільки до неї належить мій знайомий і його дружина. В них така дуже релігійна сімейка. Він запрошував мене на їхні зібрання. Одного разу я прийшов. Екстатичності там вистачає)) Крім того зібрання проводилось не десь на квартирі а в невеличкій церкві. Групою керує такий собі отець Роман Терлецький. Група складається виключно з молоді.
не зовсім зрозуміла, що саме Вас здивувало в тому, що греко-католицька спільнота проводить зустрічі її членів у каплиці, а не на квартирі?
Спочатку всі беруть участь у спільній парафіяльній Літургії (о 18.30), а потім є навчання, свідчення і молитва прослави. Що тут екстатичного чи сектантського? Під час Великого посту - Хресна дорога. Про особливості молитви прослави, молитву на мовах, спів із інструментами тут уже йшла мова
Такий вид молитви може бути у нормальній католицькій практиці поряд із Вервицею, акафістом, молебнем, ігнаціанською контемпляцією чи іншими видами молитов.
Що найбільш дивне? Спонтанність? Примітивність? Повторюваність? Так, молитися своїми словами - це часто своєрідна аскеза, тому що треба трохи по-іншому відкрити своє серце Богові, але чи не в цьому суть молитви, щоби Бог мав трохи відмінний від традиційного, трохи інший простір мене, Своє створіння, здивувати? На тему простоти молитви прослави читала свідчення отця Р.Канталамесси, капуцина, проповідника Папського Дому. Він писав, що під час такої молитви в Ченстохові він був скептично налаштований до постійно повторюваних реплік на прославу Бога. І Бог через одну жінку сказав: "Єрихон твого серця впаде", і звернув його увагу на хрест Ісуса, який висів на стіні в тому приміщенні, де відбувалася молитва. Отець пише далі, як зрозумів тоді, що в центрі Католицької Віднови Харизматичної, як і в центрі віри Католицької Церкви, є постійне повторення про навернення і Хрест. Колись прочитала у Святому Письмі у книзі Даниїла хвалебну пісню трьох юнаків, які врятувалися з вогненної печі. Там після кожного вірша – одні й ті самі слова – «Хваліте й возносіте Його повіки!»
Я приходжу на зустрічі спільноти "Як Марія" вже 9 років і рада, що зустрічаю там не одну "релігійну сімейку"
Наскільки знаю, то члени спільноти - це майже 50 осіб, серед яких є група старших жінок - 40-50 років, 10 подружніх пар, які виховують дітей (дві сім'ї мають по троє дітей і чекають на поповнення).
Від початку року зустрічі відбуваються в Катехитичному центрі біля Катедри (знову ж спочатку всі йдуть на парафіяльну Службу), а в тій каплиці, де Ви були, - в останній четвер місяця з Літургією за здоров'я.
Так, робота в основному спрямована на євангелізацію молоді: підлітки, студенти в гуртожитках. Жінки організовували кілька разів прощі до Страдчу, Глинян. Були зустрічі «Альфа» для подружніх пар. Молодь (до речі, по-Вашому, це до котрого віку?) завжди виглядає активнішою, студенти мають більше часу – якщо захоплюються чимось, то приходять на зустрічі кілька разів на тиждень (група пантоміми, музична група …). Чим зле, що тоді, коли Ви їх бачили, вони разом зі священиком молилися в каплиці? Знаю хлопця з цієї спільноти, який був практично невіруючим, віра і Церква його цікавили мінімально
Прийшов колись на дискотеку, організовану спільнотою. Вкінці танців усі взялися за руки і помолилися «Отче наш». Хлопця це здивувало (типу і танцювали, і моляться…), наступного дня він пішов на реколекції, почав приходити на зустрічі. Тепер живе зовсім по-іншому, ходить на Літургію, знімає і монтує новинні сюжети для католицької телестудії…