УГКЦ на сході України

в Україні і у світі

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Аватар користувача
отець Роман
дописувач
дописувач
Повідомлень: 88
З нами з: 16 листопада 2008, 15:40
Звідки: м. Кременчук
Контактна інформація:

Повідомлення отець Роман » 27 вересня 2009, 22:44

Навіщо всі ці нікому непотрібні балачки? Я б на місці адміністрації форуму давно забанив би таких дописувачів. Хто з іновірців читаючи цей форум буде шанувати і любити нашу УГКЦ? Та й взагалі Церкву???
Сину! Ти є позичений! - слова бл. памяті митрополита Андрея

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Повідомлення o.Mykil » 28 вересня 2009, 07:56

отець Роман писав: Я б на місці адміністрації форуму давно забанив би таких дописувачів.


Та наш адмін упередженого користувача під ніком "shovgenyuk" вже давно забанив... :)
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Тарас_
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 217
З нами з: 17 квітня 2009, 14:33
Звідки: м Калуш, Івано-Франківська обл., Західна Україна
Контактна інформація:

Повідомлення Тарас_ » 30 вересня 2009, 16:47

mykil писав:
отець Роман писав: Я б на місці адміністрації форуму давно забанив би таких дописувачів.


Та наш адмін упередженого користувача під ніком "shovgenyuk" вже давно забанив... :)


Пане mykil, колись уже були розмови на рахунок забанити. Був тут і Ігор якийсь, що повторював майже те саме що зараз використовують у сюжетах ТСН.

Шовгенюк-був стандартним прикладом провокатора. Видавав себе за автокефала, може він туди й ходив, але з тієюж метою що й на форумі пробував звинуватити в предательства России греко-католиків. Хоч бери й людям показують.

Повикидавши цих персонажів, ми все одно зустрілись зі звинуваченнями і технологіями носіями яких вони були. І що? Залишились майже беззбройними проти телевізійних нападок-збільшених копій Ігорів і Шовгенюків. Як їх забанити?

Аватар користувача
отець Роман
дописувач
дописувач
Повідомлень: 88
З нами з: 16 листопада 2008, 15:40
Звідки: м. Кременчук
Контактна інформація:

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення отець Роман » 13 березня 2010, 17:08

Завжди вважав і далі вважаю що Церква теж повинна "жити" всюди де ї люди. І в інтернеті також. Наша парафія УГКЦ в м. Кременчуці на Полтавщині відтепер теж має свою оф. вебсторінку -
http://www.ugcc.at.ua
(майже як оф. сторінка УГКЦ - не забудете і не сплутаєте) - заходьте, будемо дуже раді!
Сину! Ти є позичений! - слова бл. памяті митрополита Андрея

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення о.Олег » 14 березня 2010, 19:03

отець Роман писав:Завжди вважав і далі вважаю що Церква теж повинна "жити" всюди де ї люди. І в інтернеті також. Наша парафія УГКЦ в м. Кременчуці на Полтавщині відтепер теж має свою оф. вебсторінку -
http://www.ugcc.at.ua
(майже як оф. сторінка УГКЦ - не забудете і не сплутаєте) - заходьте, будемо дуже раді!

молодці!
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
отець Роман
дописувач
дописувач
Повідомлень: 88
З нами з: 16 листопада 2008, 15:40
Звідки: м. Кременчук
Контактна інформація:

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення отець Роман » 14 березня 2010, 23:26

Хочу вам сказати, що це не так вже й складно, тим більше повністю безкоштовно...
Реєструєтеся, створюєте сайт з цілої купи шаблонів, потім трохи його редагуєте під себе і все.
Звичайно, це далеко не ідеальний сайт, навіть в моєму розумінні, але тут це дуже важливо - заявити про себе. Інтернет це також чудова можливість це зробити.
Сину! Ти є позичений! - слова бл. памяті митрополита Андрея

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення romanm » 16 березня 2010, 18:26

Наша парафія УГКЦ в м. Кременчуці на Полтавщині відтепер теж має свою оф. вебсторінку -


Отче, читав, сподобалося. Немає якоїсь штучності, така тепла сторінка. :) Пишіть Отче, навіть якщо буде мало відвідин. Не дивіться на це. Сійте. Не відомо хто буде збирати.

Kaktus
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 183
З нами з: 05 березня 2010, 10:05

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення Kaktus » 09 квітня 2010, 08:26

Мої факти у даному випадку і у всіх інших випадках доказують, що уніатська церква - це рейдерська церква.
Ви (уніатська церква) можете собі всі церкви побудувати самі, а одну захопити і вже ви - рейдери.

Тоді за Вашою логікою Ваша власна Церква є найбільшою рейдерською організацією в світі, бо практично всі її храми в Галичині були збудовані греко-католиками, котрих на зламі 80-90-их років автокефалісти вигнали на вулицю.
"Лицеміре ! Чому бачиш скалку в оці твого брата, а колоди у власному бачити не хочеш ?" Я визнаю, що якщо наведені Вами факти є правдивими, то це велика несправедливість. Але чому ж Ви тоді не хочете бачити іншої несправедливості, котра чиниться «уніатам» збоку ваших братів ? Несправедливість породжує другу несправедливість. Ваш випадок є одиничним, а з другого боку таких випадків сотні. А щоб такого надалі не таплялося, є тільки один вихід – ієрархії УГКЦ і православних Церков повинні домовитися про те, щоб всюди, де на один храм претендують дві громади, була введена погодинна відправа. Питання про те, хто має більше прав на Церкву, подібно до питання про старшинство курки чи яйця. Адже навіть ті Церкви, які були побудовані греко-католицькими, дуже часто були зведені на тому місці, де до 18-го ст. стояв православний храм. Це факт, що до цього часу в Галичині практично не було уніатських Церков, бо Львівська і Перемиська єпархії прийняли унію найпізніше.

Аватар користувача
Теофілус
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 11 вересня 2013, 11:18
Звідки: Харків

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення Теофілус » 19 вересня 2013, 17:31

Цікаво, чому така важлива тема, як УГКЦ на Сході України ведеться на провокації ворогів, які не бажають її бачити взагалі! Треба писати в цій темі про місію на Сході України! Можна було б публікувати координати парафій, планів євангелізації, поради щодо реєстрації нових громад, контакти священиків, катехитів, симпатиків, форум для запитань-відповідей... електронну бібліотеку книжок, аудіо... Ще краще було би мати цілий сайт такого спрямування, але почати можна і так... :)

Аватар користувача
отець Роман
дописувач
дописувач
Повідомлень: 88
З нами з: 16 листопада 2008, 15:40
Звідки: м. Кременчук
Контактна інформація:

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення отець Роман » 19 вересня 2013, 19:03

На те вони і вороги. Хоча не певен що їх так багато. Нас набагато більше. Якість просто хромає.
Ця гілка власне створена для того щоб полегшити пошук парафій поза межами Галичини. Тому не встидайтеся, запитуйте.
Що ж до бібліотеки, то пишіть в приват або шукайте. Якщо є фільтр в голові, тобто принаймні на відсотків 70 можете гарантувати що не зблудите, то можна читати трохи протестантської літератури, але з тим треба обережно. Дещо з медіа є і на оф. сайтах УГКЦ.
Ну а для початку ось: http://www.ex.ua/19959541
Сину! Ти є позичений! - слова бл. памяті митрополита Андрея

Аватар користувача
Теофілус
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 11 вересня 2013, 11:18
Звідки: Харків

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення Теофілус » 19 вересня 2013, 20:37

Як я думаю, можна було би зробити такі розділи - офіційні сайти єпархій УГКЦ на Сході, посилання на інші ресурси такого типу - наприклад, групи УГКЦ на Сході Вконтакте, FB... сайт семінарії в Києві, сайти шкіл євангелізації і катехизації, типу Школа євангелізації святого Андрія, Курс Дабар... Сторінка з адресами усіх парафій, телефонами, запрошеннями на найближчі реколекції на Сході...

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення о.Олег » 19 вересня 2013, 20:37

Теофілус писав:Цікаво, чому така важлива тема, як УГКЦ на Сході України ведеться на провокації ворогів, які не бажають її бачити взагалі! Треба писати в цій темі про місію на Сході України! Можна було б публікувати координати парафій, планів євангелізації, поради щодо реєстрації нових громад, контакти священиків, катехитів, симпатиків, форум для запитань-відповідей... електронну бібліотеку книжок, аудіо... Ще краще було би мати цілий сайт такого спрямування, але почати можна і так... :)

радий вітати Теофілусе!
в контексті написаного: якою Ви бачете мету/ціль місії?
З повагою, о.Олег Жаровський
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Теофілус
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 11 вересня 2013, 11:18
Звідки: Харків

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення Теофілус » 19 вересня 2013, 20:59

Мета - координація зусиль активістів мирян на Сході для допомоги священикам в організації громад, розвитку структури УГКЦ, пошук покликань на священство, монашество, презентація УГКЦ в суспільстві на Сході...

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення о.Олег » 19 вересня 2013, 21:13

Теофілус писав:Мета - координація зусиль активістів мирян на Сході для допомоги священикам в організації громад, розвитку структури УГКЦ, пошук покликань на священство, монашество, презентація УГКЦ в суспільстві на Сході...

гарно
а можете розповісти про ситуацію в Харкові? Як протікає місія, перешкоди, сильні сторони, що вже вдалось?
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Теофілус
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 11 вересня 2013, 11:18
Звідки: Харків

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення Теофілус » 19 вересня 2013, 22:11

Юридично я ще не належу до громади УГКЦ (так би мовити "невоцерковлений" греко-католик), але впевнений, що це питання часу, коли офіційно стану членом УГКЦ. Маємо парафію Св. Миколая Чудотворця в р-н Салтівки - новобудова з багатоповерховими будинками чисельністю 350 000 (типу Харківського р-н в Києві). Є ділянка, тимчасова будівля типу "гаража" і поруч будівництво нового храму. На святах приходить більше 100 чоловік. В Неділю - кілька десятків. Це на весь 1 500 000 Харків, де вихідців з Західної України десятки тисяч (студенти, працюють, "історично склалося", що живуть). Тільки з цього резерву можна набрати на десяток громад ще!!! Є сторінка вконтакте - дуже допомагає. Є активна молодь - це головне...

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення о.Олег » 20 вересня 2013, 08:46

якщо не помиляюсь, я був у василіан під Харковом. Покотилівка?
як там їхня діяльність?
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Теофілус
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 11 вересня 2013, 11:18
Звідки: Харків

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення Теофілус » 20 вересня 2013, 11:50

Життя триває, чуда трапляються (не так рясно, як хотілося б), будуються потрошку...
http://vikariat.org.ua/566/

Аватар користувача
Теофілус
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 11 вересня 2013, 11:18
Звідки: Харків

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення Теофілус » 20 вересня 2013, 11:55

З однієї сторони чудо - це дуже добре (уздоровлення, наприклад), але з іншої - ознака катастрофічного духовного стану людності тієї землі - як це було в Ізраїлі часів Іллі-Єлисея - бо іншими методами Бог не може привернути до Себе увагу - потрібно зробити щось екстраординарне, щоб привернути до себе увагу, бо "просто" храму, священиків, монахів, Слова Божого вже не достатньо...

vitalko
старець
старець
Повідомлень: 987
З нами з: 25 березня 2009, 14:13
Звідки: Львів

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення vitalko » 20 вересня 2013, 15:39

Теофілус писав:бо іншими методами Бог не може привернути до Себе увагу - потрібно зробити щось екстраординарне, щоб привернути до себе увагу, бо "просто" храму, священиків, монахів, Слова Божого вже не достатньо...


Ну, на мою думку, в Бога все екстраординарне і все звичайне водночас, бо він - Творець закону, природи, тому кожна його дія в межах створеного ним самим закону, чи поза цими межами - нормальна річ. "Ось нове творю все Одк. 21.5", і що тут, ще додаш. Тому з свого милосердя оздоровлює і для самого оздоровлення також, адже наші страждання - не є його метою, радше навпаки. Тільки дуже часто, коли нічого не болить, Бог стає непотрібним, тому, напевно, і допускає терпіння і хвороби, щоб людина не загинула в своїй самодостатності(якої насправді нема). Видно тій жіночці добрий зір не стане перешкодою в досягненні Царства Небесного, тому і отримала, чого просила.
"Для чого шукаєш ти для себе почесті в інших? Поважай сам себе, і ніхто не принесе тобі безчестя."
св. Йоан Золотоустий

Аватар користувача
Теофілус
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 11 вересня 2013, 11:18
Звідки: Харків

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення Теофілус » 30 жовтня 2013, 22:29

Щось мало новин зі Сходу, чи мало там діється в УГКЦ? Чи може на форумі майже нікого з тих країв немає? :(

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення о.Олег » 31 жовтня 2013, 01:01

Теофілус писав:Щось мало новин зі Сходу, чи мало там діється в УГКЦ? Чи може на форумі майже нікого з тих країв немає? :(

щойно я з Києва приїхав :) Розвивається Архиєпархія. Коли я там був востаннє, в КА налічувалось близько 30 священиків. Зараз приблизно 70. Правда це не новина. :) Зрештою - я не там працюю і... дійсно: хотілося би почути місцевих
:Rose:
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Теофілус
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 11 вересня 2013, 11:18
Звідки: Харків

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення Теофілус » 01 листопада 2013, 12:42

ну ось це дійсно добра новина! чому б такі дані не викладати тут? хоча би давати щорічні звіти... по єпархіям та областям Сходу!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення о.Олег » 01 листопада 2013, 12:45

Теофілус писав:ну ось це дійсно добра новина! чому б такі дані не викладати тут? хоча би давати щорічні звіти... по єпархіям та областям Сходу!

дуже рідко виїжджаю за межі Галичини :)
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Теофілус
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 11 вересня 2013, 11:18
Звідки: Харків

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення Теофілус » 04 листопада 2013, 19:04

так для цього ж існує інтернет! що де коли робиться - і на форум! мабуть треба дати наказ Блаженнішому Святославу - кожен єпископ, священик мають щоквартально звітувати в синод про події у себе. Потім інфа обробляється і викладається. Газети католицької немає, журналів щотижневих немає, тв крім Живе ТБ - раз на тиждень кілька роликів-бесід біз поточної інформації про життя УГКЦ на "окраїнах" ... Тільки на форумах (мабуть єдиному цьому) і є можливість це робити. От мабуть це тільки мало кому потрібно...

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення о.Олег » 05 листопада 2013, 20:30

та... чому аж так? Розумію, що завжди бракуватиме і хочеться ще більше і систематичніше, однак...http://catholicnews.org.ua/tizhneviy-og ... -2810-0311
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Теофілус
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 11 вересня 2013, 11:18
Звідки: Харків

Re: УГКЦ на сході України

Повідомлення Теофілус » 06 листопада 2013, 18:32

то ж глобальні новини УГКЦ з цілого світу, так би мовити, а от конкретні події на Харківщині - остання подія 11 вересня... 2 місяці тому і все - глухо
http://vikariat.org.ua/

Омельян
дописувач
дописувач
Повідомлень: 86
З нами з: 24 березня 2015, 15:25

Re:

Повідомлення Омельян » 08 грудня 2015, 21:09

romanm писав:...До речі, а не підскажете, від кого у Вашого предстоятеля священничі і Архиєрейські свячення???? Тоді будемо говорити про національну УаПЦ.

Останній священник Липківського ПЦ був знищений в 30 роках. А ви звідки? Чи Ваш митрополит, ой, пардон МИТРОПОЛІТ Мефодій від Скрипника???? Проше не забути, що Скрипник отримав рукоположення від єпископів Варшавського, який знаходиться під омофором Конст - поля.

Тоді ваша церква була зареєстрована в УрСР в 90 рік, до того, Ваші ієрархи були тільки за кордоном, всіх Липківських самосвятів, було винищено, як я писав...

напевно не зовсім в тему, але з самосвятами цікаво те, читав, що навіть в католиків за екстренних обставин священик може рукоположити в священика. Чи хтось що про це знає - можете розповісти?
Слава Ісусу Христу.
"Молитва є зустріччю з Богом. Милостиня - зустріччю з ближнім. Піст - це зустріч з самим собою".

Блаженнійший Любомир Гузар

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Re:

Повідомлення о.Олег » 09 грудня 2015, 16:51

Омельян писав:
romanm писав:...До речі, а не підскажете, від кого у Вашого предстоятеля священничі і Архиєрейські свячення???? Тоді будемо говорити про національну УаПЦ.

Останній священник Липківського ПЦ був знищений в 30 роках. А ви звідки? Чи Ваш митрополит, ой, пардон МИТРОПОЛІТ Мефодій від Скрипника???? Проше не забути, що Скрипник отримав рукоположення від єпископів Варшавського, який знаходиться під омофором Конст - поля.

Тоді ваша церква була зареєстрована в УрСР в 90 рік, до того, Ваші ієрархи були тільки за кордоном, всіх Липківських самосвятів, було винищено, як я писав...

напевно не зовсім в тему, але з самосвятами цікаво те, читав, що навіть в католиків за екстренних обставин священик може рукоположити в священика. Чи хтось що про це знає - можете розповісти?
Слава Ісусу Христу.

тут, мабуть, варта відразу розрізнити:
найперше - у нас (католиків) в певних колах побутує така думка, що з благословення Папи за виняткових обставин священику може бути делеговане право висвячувати на диякона або священика. Історично, ця думка підкріплюється фактами рукоположень абатами кандидатів з братії монастиря в священики. Правда тут не зовсім можливо довести, що такі випадки мали місце чи те, що абат, який рукоположив, не був в сані єпископа. З іншого боку, в латинській традиції Таїнство Миропомазання здійснює саме єпископ, але винятково може здійснювати і священик, тому, проектуючи Таїнство на Таїнство, говорять про таку теоритичну можливість і, допоки не буде чіткого заперечення такої ідеї Церквою, думка десь собі витатиме :)
і друге - в жодному разі не йдеться (в католиків) про (навіть - за виняткових обставин) можливість священику чи їх спільноті рукопологати на єпископа. А саме це відбулося у випадку о.Липківського: навіть, якщо припустити можливість священичих рукоположень через священика (а ще і - всупереч волі єпископа, а не делеговано), в цих людей (священиків), що дійсно багато постраждали за народ, відбулося те, що (я читав розуміння Липківського подій того часу, якщо треба - знайду, що саме) вони (з національних мотивів) "повстали проти узурпації влади висвячувати, зарезервованої єпископові", і говорили, що повертаються до "давньої нашої традиції". Але, що дивно для цієї вступної логіки дій, не висвячують рівного рівним (священик на священика), а кладуть руки на одного священика, проголошуючи його єпископом, а він "висвячує" ще "єпископів" - далі залишають "узурпацію" за тими, кого обрали на "єпископів".
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Re:

Повідомлення о.Олег » 10 грудня 2015, 23:37

о - знайшов, де про це читав :Rose:
ЛЮДВИГ ОТТ
ОСНОВНЫЕ ПОЛОЖЕНИЯ КАТОЛИЧЕСКОЙ ДОГМАТИКИ
§ 5. Податель таинства Священства
1. Ординарный податель
Ординарным подателем всех степеней рукоположения, как сакраментальных, так и неса-краментальных, является единственно действительно рукоположенный епископ. De fide.
Тридентский собор определил: Si quis dixerit, episcopus non habere potestatem confirmandi et ordinandi, vel eam, quam habent, illis esse cum presbyteris communem, A. S. (Если кто-либо говорит, что епископ не имеет власти преподавать Миропомазание и рукополагать или что его власть общая со священниками, анафе-ма). D 967; ср. 701; CIC 951.
Согласно Св. Писанию апостолы (Деян. 6, 6; 14, 22; 2 Тим. 1, 6) или рукоположенные в епископы учени-ки апостолов (1 Тим. 5, 22; Тит. 1, 5) представляются подателями ординации.
Древнехристианская традиция знает только епископов как подателей рукоположения. Власть ординации признается как привилегия епископа и категорически отрицается у священника. Ипполит Римский в своём церковном установлении утверждает, что священник не рукопола-гает никакого клирика (clerum non ordinat). Согласно апостольским конституциямпре-подание рукоположения остаётся за епископом. Священник хотя и возлагает руки, но не для ру-коположения (хеиротеи у хеиротонеи; VIII 28, 3; cp. III 20, 2). Епифаний отвергает заблуж-дение Аэрия Севастийского, по которому будто священник имеет равный с епископом ранг, с аргументацией, что только епископ обладает рукополагающей властью (Haer. 75, 4). Иеро-ним, хотя он очень завышает положение священника [в Церкви] в ущерб епископу, всё же в ординации видит привилегию епископа: «То что делает епископ, исключая рукоположение (excepta ordinatione), разве это не делает и священник?» (Ep. 146, 1).
Каждый действительно рукоположенный епископ, еретический, схизматический, симонистический (ку-пивший должность) или отлучённый, может действительно преподать таинство Священства при усло-вии, что он имеет требуемую интенцию и в основном соблюдает внешний обряд (sent. certa). Ср. D 855, 860; CIC 2372.
В древности и в раннем средневековье происходили многочисленные реординации, т.е. повторение преподанных еретическими, схизматическими или симонистическими епископами


рукоположений. Отцы Церкви и богословы ранней схоластики по этому вопросу не имели определённого мнения. Петр Ломбардский ввиду противоречивой позиции авторитетных От-цов Церкви своё решение высказать не решился (Sent. IV 25, 1). Фома признаёт законность ру-коположений, преподанных еретическими и отлучёнными от Церкви епископами (Suppl. 38, 2).
Для дозволенности рукоположения требуется, чтобы его преподал episcopus proprius (свой епископ) или другой епископ с его согласия (dimissoria). CIC 955.
Податель рукоположения в епископы (хиротонии)
Для дозволенности преподания епископской хиротонии требуется, чтобы она совершалось тремя епископами. Для действительного преподания таинства достаточно, однако, и единствен-ного епископа, т.к. каждый отдельный епископ обладает полной властью ординации. CIC 954. Оба ассистирующих епископа, согласно апостольской конституции «Episcopalis Сonsecrationis» Пия XII (1944 г.), являются не только свидетелями, но соисполнителями рукоположения («со-консекраторы»): et ipsi Consecratores effecti proindeque Conconsecratores deinceps vocandi. Для этого необходимо, чтобы они возымели интенцию преподать рукоположение и вместе с главным консекратором – преподать полный сакраментальный знак. Согласно обновлённому обряду (1968 г.), соучаствующие епископы в молчании отдельно возлагают руки после главного консекратора. Вместе с главным консекратором они произносят отмеченные как существенные слова молитвы рукоположения.
С самых древних времен епископская хиротония преподавалась несколькими епископами. Со-гласно предписанию Никейского собора (кан. 4), она должна совершаться тремя, согласно апо-стольским конституциям (III 20, 1; VIII 27, 2) тремя или хотя бы двумя епископами. В исключи-тельных случаях было бы достаточно, и одного епископа, как об этом свидетельствуют апо-стольские конституции (VIII 27, 3) и приписываемое Григорию Великому послание (Ep. XI 64, 8) к св. Августину епископу Кентерберийскому (незадолго до 731 г.). Согласно обновлённому обряду (1968 г.) в рукоположении принимают участие все присутствующие епископы в качестве соисполнителей.
2. Экстаординарный податель таинства
a) Экстаординарным подателем четырех низших рукоположениий и рукоположения в суб-диаконат является священник. Sent. certa.
Простой священник может быть уполномочен всеобщим правом или папским индультом преподать че-тыре низших рукоположения или рукоположение в субдиаконат. Основание лежит в церковном уста-новлении этих степеней рукоположения. Действующим правом предусматривается лишь даяние тонзуры и низших степеней рукоположения. Ср. CIC 239 § 1 n. 22, 957 § 2, 964 n. 1. В средневековье и ещё в пост-тридентское время, однако, привилегией преподавать рукоположение в субдиаконат были повторно наделены аббаты.
б) Относительно сакраментальных степеней рукоположения в диаконат и в пресвитерат большинство богословов вместе с Фомой и Скотом защищают представление, что их не может действительно препо-дать простой священник даже с папскими полномочиями.
Но этому взгляду противостоят серьёзные исторические трудности: Папа Бонифаций IX в согласии с учением многих средневековых знатоков канонического права (напр., Б. Хугуччио, † 1210 г.) буллой «Sacræ religionis» от 1 февраля 1400 г. даровал аббату августинского монастыря Санкт-Осифа в Эссексе (епархия Лондон) и его преемникам привилегию преподавать своим подопечным как низшие рукоположения, так и рукоположения в субдиаконат, в диаконат и в священство. Эта привилегия была отозвана 6 февраля 1403 г. по протесту лондонского еписко-па. Но совершённые на основе этой привилегии рукоположения не были объявлены недействи-тельными. Папа Мартин V буллой «Gerentes ad vos» от 16 ноября 1427 г. наделил аббата ци-стерцианского монастыря в Альтцелле (епархия Мейсен) привилегией преподавать своим мона-хам и подопечным в течение пяти лет все рукоположения, в т.ч. и высшие (в субдиаконат, в диа-конат и в священство). Папа Иннокентий VIII буллой «Exposcit tuæ devotionis» от 9 апреля 1489 г. наделил генерального аббата и четырёх первых аббатов цистерцианского ордена и их преемников привилегией преподавать своим подопечным рукоположения в субдиаконат и в диаконат. Цистерцианские аббаты ещё в XVII в. беспрепятственно пользовались этой привиле-гией. DS 1145 сл., 1290, 1435.
Если не предполагать, что соответствующие Папы стали жертвами ошибочного богословского представления своего времени (папская безошибочность этим бы не затрагивалась, потому что вероучительские решения Церкви ни в коем случае под вопрос не ставились), то следует при-знать, что простой священник является экстраординарным подателем рукоположения в диаконат и в священство, подобно тому как он является экстраординарным подателем миропомазания. Согласно последнему провозглашению, необходимая власть рукоположения уже содержится в священнической власти, благодаря рукоположению, как potestas ligata (власть связанная). Для её действительного осуществления, будь то в силу Божественного или в силу церковного установле-ния, необходимо особое папское полномочие.
§ 6. Принимающий таинство Священства
Таинство Священства действительно может быть принято только крещёным мужского пола. Sent. certa. CIC 968 § 1.
То, что только мужчины имеют право принять таинство Священства, покоится на позитивном Боже-ственном праве. Христос призвал в апостольство только мужчин. Согласно свидетельству Св. Писания (ср. 1 Кор. 14, 34 сл.; 1 Тим. 2, 11 сл.) и согласно постоянной практике Церкви, иерархические власти в Церкви передаются только мужчинам. Ср. Тертуллиан, De præscr. 41; De virg. vel. 9.
В древнехристианской Церкви диаконисы составляли особое сословие, приближённое к клиру, согласно апостольским конституциям (VIII 19 сл.) и в императорском законодательстве (Юстиниан) его даже причисляли к духовенству. Принятие [в диаконисы] происходило по осо-бому обряду, согласно апостольским конституциям (VIII 19 сл.) с возложением рук и молитвой. Однако священнические функции за ними не признавались. Ср. Ипполит, Trad. Apost.; Conc. Nic. can. 19; Епифаний, Hær. 79, 3; Const. Apost. VIII 28, 6. Их главными задачами была помощь при крещении женщин и забота о бедных и больных.
Рукоположение крещёного малолетнего является действительным, но недозволенным. Взрос-лый должен иметь интенцию принять рукоположение. Ради принимаемых обязанностей оче-видно необходима виртуальная интенция.
Для позволительного принятия рукоположения требуется точное соблюдение предпи-санных Церковью условий. Для достойного принятия необходимо состояние благодати.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).


Повернутись до “Католицька Церква”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 7 гостей