Додано: 13 лютого 2009, 11:01
Хотів був щось сказати на темат оборонців чину, але затім стер і подумав, що в даному випадку - краще помовчати.....
forum.ugcc.org.ua
http://forum.ugcc.org.ua/
А ще краще було б жувати , але вже, як захотіли казати то кажіть!enginer писав:Хотів був щось сказати на темат оборонців чину, але затім стер і подумав, що в даному випадку - краще помовчати.....
Яка латинізація? Яка візантійськість? Я би ще зрозумів якби річ йшла про візантійсько - українськість, якою називається УгкЦ говорячи про обряд. Чи я помиляюсь?]Василіяни репрезентують латинізоване минуле нашої Церкви, а їй потрібно йти в майбутнє.
Тому нові єпископи з ЧСВВ автоматично шкодять УГКЦ, її екуменічній місії та поверненню до візантійської ідентичності.
Напевно було б краще для УГКЦ, якщо цей чин взагалі був би скасований, а його монастирі передані Студитам – справжнім монахам.
Прецедент скасування одного чину вже існує, адже орден Єзуїтів був скасований 1773 р., хоча пізніше він і був поновлений 1814 р. На загал василіяни підтримують негативне ідейне середовище – антиекуменізм (почитання Йосафата), фанатизм (ненависть навіть до самого слова «православний»), мракобісся (непідтверджені об’яви св. Богородиці), з якого потім виростають різні схизми типу «підгорецької» і лефевристів.
Kaktus писав: Колись цей чин, який замінив східне монашество (а це було Студійського уставу) мав монополь на ієрархію і тому й владу в уніатській Церкві...
І все-таки, за двадцять років -- ні одного єпископа-василіянина з України.
УГКЦ має свій обряд! Відмінний від МП! А от обряд МП відмінний від інших православних церков, але чомусь ми хочемо відновити буцімто наш обряд МП!
Cardinal писав: УГКЦ має свій обряд! Відмінний від МП! А от обряд МП відмінний від інших православних церков, але чомусь ми хочемо відновити буцімто наш обряд МП!
Cardinal писав: А говорити типу латинізація нашого обряду відбулася через Василіян це взагалі нісенітниця, жодної латинізації не має і не було! А деякі москофілізують нашу церкву і ганьбу їм за це!
romanm писав:..."стокгольмський синдром".
Kaktus писав: Василіяни репрезентують латинізоване минуле нашої Церкви, а їй потрібно йти в майбутнє.
Kaktus писав:Тому нові єпископи з ЧСВВ автоматично шкодять УГКЦ, її екуменічній місії та поверненню до візантійської ідентичності.
Kaktus писав: Колись цей чин, який замінив східне монашество (а це було Студійського уставу) мав монополь на ієрархію і тому й владу в уніатській Церкві, а тепер він противиться назрілим реформам, наприклад ревізантинізації літургії та проголошенню патріархату.
Kaktus писав: Напевно було б краще для УГКЦ, якщо цей чин взагалі був би скасований, а його монастирі передані Студитам – справжнім монахам.
Kaktus писав: Прецедент скасування одного чину вже існує, адже орден Єзуїтів був скасований 1773 р., хоча пізніше він і був поновлений 1814 р.
Kaktus писав: На загал василіяни підтримують негативне ідейне середовище – антиекуменізм (почитання Йосафата),
Kaktus писав: фанатизм (ненависть навіть до самого слова «православний»),
Kaktus писав: мракобісся (непідтверджені об’яви св. Богородиці), з якого потім виростають різні схизми типу «підгорецької» і лефевристів.
Наскільки я знаю Чин василіан виник раніше ніж з'явилися студити. Теодор Студит уклав Типікон монастиря в Студіоні, в основу взявши чернечі правила св. Василія Великого - цю історію можна почитати на першій же сторінці офіційного веб-сайту студитів http://studyty.org.ua/
І відносно василіанских єпископів ви не праві - чин дав УГКЦ багато хороших єпископів. Митрополит Андрей Шептицький теж до речі був василіяном.
Якщо дивитися об’єктивно на діяльність василіян в Україні -- без них наша Церква була б набагато убогіша. Взяти хоча б видавничу справу, місійну діяльність, католицьке шкільництво.
Kaktus писав:Василіяни не мають прямого відношення до Василія Великого...
romanm писав: Та й зрештою, чим ліпша "візинтанізація" студитів, що інока студитського не відрізниш від московського? Чи про приклад який я писав що в К. храмі(студитському) в іконостасі є присутній православний святий? Якщо такі ревні поборники ввізантійськості, тоді чому не ходять одягнені як грецькі монахи, може це дурниця, але для мене важливо.
Дісно, зовнішньо студити дуже схожі до православних іноків (МП в тому числі), але відрізняються по суті. З історії відновлення чину студитів, яку розпочав митр. Андрей Шептицький, відомо що крім досвіду православних монахів був використаний також і досвід католицьких монахів венедектинців - є хороша наукова стаття єрм. Теодора Мартинюка http://studyty.org.ua/index.php?option= ... &Itemid=64
Відмінностей є дуже багато, зараз всі перелічувати не буду. Відносно зображень православних святих - їх у греко-католицьких храмах є багато, не тільки у студитів. Не забувайте, що більше 40 років греко-католицькі храми належали православним - всі вони лишилися з тих часів.
ІМХО, ваш допис про студитів чимось схожий на попередні дописи про василіян
romanm писав:
Хм, якщо я вдягнутий у форму міліції то на це є 2 пояснення:
1. або я міліціянт і живу по законах.
2. або я самозванець.
Коли я,проста людина, бачуквазі московського монаха, а це студит, то мені потрібно залазити в наукові твори щоби зрозуміти що це таке? Цікаво.
А з чого ви взяли, що студити ходять в формі одягу монахів МП?
Студити мають свою давню історію в Україні, яка сягає часів, коли МП ще і в помині не було. Почитайте історію і не пишіть дурниць - для цього власне і є наукові праці.
Василіяни репрезентують латинізоване минуле нашої Церкви, а їй потрібно йти в майбутнє. Тому нові єпископи з ЧСВВ автоматично шкодять УГКЦ, її екуменічній місії та поверненню до візантійської ідентичності.
.а тепер він противиться назрілим реформам, наприклад ревізантинізації літургії та проголошенню патріархату
Напевно було б краще для УГКЦ, якщо цей чин взагалі був би скасований, а його монастирі передані Студитам – справжнім монахам.
На загал василіяни підтримують негативне ідейне середовище – антиекуменізм (почитання Йосафата)
фанатизм (ненависть навіть до самого слова «православний»)
мракобісся (непідтверджені об’яви св. Богородиці),
з якого потім виростають різні схизми типу «підгорецької» і лефевристів.
Цікаво, де той обряд існував цілком у "чистому" вигляді? Найперше, він має бути нібито живим організмом і , отже, велика небезпека впасти в так звану єресь обрядовщини. Та й ми є в центрі Європи (між Сходом і Заходом), наша Церква немовби дихає двома легенями (східною та західною), як на цьому акцентував увагу світлої пам'яті Іван Павло II. … Вони мусіли триматися чітко Рима, триматися дещо і "латинського" у вірності Вселенському Архиєреєві, щоб зберегти свою ідентичність, адже Москва ("чорний чобіт") безкомпромісно наступала...
Василіяни як Чин папського права, навіть крім обітів євангельський рад складають ще, як знаємо, четвертий обіт вірності Вселенському Архиєрею (зауважте, не локальному патріархові, а попадають просто в "десятку"); вони, безперечно, авторитетні серед вірних та в Церкві зокрема, мабуть, стоять тепер більш на нейтральних позиціях, не впадаючи надмірно в обрядовому плані у смішні крайності. Моя особиста така думка.
а тепер він противиться назрілим реформам, наприклад ревізантинізації літургії та проголошенню патріархату
І якщо ще не затверджено його Апостольскою Столицею, то навіщо робити з цього комедії чи трагедії та забігати наперед?
Звісно, як не шанувати великого українського святого-чудотворця, василіянина, що віддав своє життя за єдність святої Христової Церкви. Гріхом би було забувати за Йосафатові діла та за нього самого, якого Всевишній прославив після смерті багатьма чудами?
На мій погляд, правдиві католики, що є у потрібній єдності з Апостольським Престолом та в автентичному послусі та вірностю з Папою Римським, маючи до всіх правдиву християнську любов без надмірного прив'язання до зовнішнього боку віри-обряду, і є православними у суті http://www.catholiconline.ru/node/113
Стосовно ж почитання Святого Йосафата - тоді вся УГКЦ (як і загалом КЦ) "підтримує негативне ідейне середовище – антиекуменізм"
Ви пишите про "фанатизм" (доведена до крайнощів, нестямна відданість своїй вірі, переконанням, що поєднується з крайньою нетерпимістю до інших вірувань і поглядів) але це не є ознакою василіан. Знову вживаєте бездоказові лозунги. Шкода...
Конкретні факти, де василіяни офіційно прийняли якесь об'явлення, що суперечить загальному Божому Об'явленню, всупереч явним пересторогам церковної влади, що його всіма можливими засобами пропагують тощо?.. Ще скажіть, що десь на якомусь офіційному сайті розмістили інформацію про подібне і т. п.
тут чесний автор мав би, думаю, надати факти віри (принаймі - великої кількості) василіан у непідтверджені з`яви і певний причинно-наслідковий зв`язок цього явища з названим. Інакше це наклеп. Мені дуже шкода, що Ви так безвідповідально кидаєтеся звинуваченнями...
Analityk писав: z bahatma rechamy zhidnyj z o. Mychajlom!
Kaktus писав:Напевно було б краще для УГКЦ, якщо цей чин взагалі був би скасований, а його монастирі передані Студитам – справжнім монахам.
o.Mykil писав:Kaktus писав:Напевно було б краще для УГКЦ, якщо цей чин взагалі був би скасований, а його монастирі передані Студитам – справжнім монахам.
У відповідності до чого "справжнім"? Чув якось, що А. Шептицький створив для студитів "Типікон" більше на основі московського (!!), а саме, щоб студити мали успішну місію на теренах Росії... Багато їх там є нині, як ідуть із цим справи на російських теренах? Просто цікаво...
Багато їх там є нині, як ідуть із цим справи на російських теренах? Просто цікаво...
Kaktus писав: Напевно було б краще для УГКЦ, якщо цей чин взагалі був би скасований, а його монастирі передані Студитам – справжнім монахам. Прецедент скасування одного чину вже існує, адже орден Єзуїтів був скасований 1773 р., хоча пізніше він і був поновлений 1814 р. На загал василіяни підтримують негативне ідейне середовище – антиекуменізм (почитання Йосафата)