Дорогі друзі,
цю тему одного разу я вже піднімав. Про контекст запитання я розповім згоді. А на разі, звертаюся з питанням до каноністів:
Хто такий Апостольський Візитатор і які його повноваження?
Хто такий АПОСТОЛЬСЬКИЙ ВІЗИТАТОР і які його ПОВНОВАЖЕННЯ?
Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor
Re: Хто такий АПОСТОЛЬСЬКИЙ ВІЗИТАТОР і які його ПОВНОВАЖЕНН
Justyn писав:Дорогі друзі,
цю тему одного разу я вже піднімав. Про контекст запитання я розповім згоді. А на разі, звертаюся з питанням до каноністів:
Хто такий Апостольський Візитатор і які його повноваження?
Отче, а тут хіба є каноністи????? Щось я не зустрічав:) Хоча було би цікаво.
Каноністом я не є, але методом "тупого" пошуку у Кодексі знайшов наступне:
http://old.ugcc.org.ua/CCEC/4.html#c148
Про якісь інші повноваження, крім збирати інформацію, не зустрічав.
Кан. 148 – § 1. Патріярх має право й обов'язок щодо вірних, які перебувають поза межами території очолюваної ним Церкви, збирати потрібні відомості також через Візитатора, висланого ним за згодою Апостольського Престолу.
§ 2. Візитатор, раніше ніж приступити до свого завдання, повинен звернутися до єпархіяльного Єпископа цих вірних і пред'явити листа з іменуванням.
§ 3. Після завершення візитації, Візитатор повинен вислати Патріярхові звіт, який після обговорення справи на Синоді Єпископів патріяршої Церкви може запропонувати Апостольському Престолові відповідні засоби, щоб усюди на землі подбати про захист і ріст духовного добра вірних Церкви, яку він очолює, навіть через утворення власних парафій, екзархій або єпархій.
http://old.ugcc.org.ua/CCEC/4.html#c148
Про якісь інші повноваження, крім збирати інформацію, не зустрічав.
Наводжу цитату з вислову о. Андрія Танасійчука, доктора канонічного права:
P.S. WAZNO!!!!
Na zal Apostolskyj Vizytator czy Patriarszyj Vizytator(patriarsza terytoria) ne je Jeparchijalnymy Jepyskopamy. Wony nawit ne musiat' buty jepyskopamy,a tilky zwyczajnym swiascennykom. Wizytatoram ne je powirena czastyna Bozoho Ludu, tak jak to je z Jeparchijalnym Jepyskopom (kan. 177). Wizytator wykonuje swoju misiju INFORMACIJNU i w imeni tych chto Joho poslaw!Je pryznaczeni do potreby czasu i mozut buty widklykani bud' koly.
P.S. WAZNO!!!!
Na zal Apostolskyj Vizytator czy Patriarszyj Vizytator(patriarsza terytoria) ne je Jeparchijalnymy Jepyskopamy. Wony nawit ne musiat' buty jepyskopamy,a tilky zwyczajnym swiascennykom. Wizytatoram ne je powirena czastyna Bozoho Ludu, tak jak to je z Jeparchijalnym Jepyskopom (kan. 177). Wizytator wykonuje swoju misiju INFORMACIJNU i w imeni tych chto Joho poslaw!Je pryznaczeni do potreby czasu i mozut buty widklykani bud' koly.
Чи має право Апостольський Візитатор видавати Декрети?
Відповідаючи загально на ваше запитання стосовно Апост. Візитатора, хотів би звернути увагу на те, що Святіший Отець номінує Апост. Візитатора , тому Він і називається "Апостольський", що є важливим.
Також разом із декретом призначення, номінований Апост. Візитатором, одержує спеціальні інструкції, які визначають Його завдання, права і обов'язки, надані Апостольською Столицею, які можуть відрізнятись від загальновизначених норм передбачених у ККСЦ, стосовно цього уряду.
Також разом із декретом призначення, номінований Апост. Візитатором, одержує спеціальні інструкції, які визначають Його завдання, права і обов'язки, надані Апостольською Столицею, які можуть відрізнятись від загальновизначених норм передбачених у ККСЦ, стосовно цього уряду.
uhkcit
Відповідь від uhkcit
Номінаційний декрет Апостольського Візитатора є публічним чи таємним документом?
Відповідаю на ваше перше запитання в наступний спосіб : з огляду на те, що Апостольський Візитатор призначається Апостольською Столицею, Вона рівно ж і вирішує про природу декрету призначення, тобто, чи інструкції декрету є публічні чи таємні, з огляду на певні обставини (напр. неприязне ставлення до Католицької Церкви з боку даної держави, в якій перебуває Ап.Візитатор), чи іншого роду обставини. В кожному окремому випадку, що до способу проголошення самого декрету та опрелюднення супровідних інструкцій (перед ким, з якою метою і т.п.), - компетентно вирішує та вища Церковна влада, яка видала декрет про призначення на даний уряд.
Чи може зміст номінаційного декрету Апостольського Візитатора може суперечити нормам ККСЦ відносно персони Візитатора?
Що ж до цього вашого запитання, є трудність у надані відповіді, оскільки є незрозумілим поставлене запитання і проситься перефразувати його у зрозумілий для читача спосіб, уникаючи морфологічних помилок та логічних двозначностей.
Дякуємо.
Відповідаю на ваше перше запитання в наступний спосіб : з огляду на те, що Апостольський Візитатор призначається Апостольською Столицею, Вона рівно ж і вирішує про природу декрету призначення, тобто, чи інструкції декрету є публічні чи таємні, з огляду на певні обставини (напр. неприязне ставлення до Католицької Церкви з боку даної держави, в якій перебуває Ап.Візитатор), чи іншого роду обставини. В кожному окремому випадку, що до способу проголошення самого декрету та опрелюднення супровідних інструкцій (перед ким, з якою метою і т.п.), - компетентно вирішує та вища Церковна влада, яка видала декрет про призначення на даний уряд.
Чи може зміст номінаційного декрету Апостольського Візитатора може суперечити нормам ККСЦ відносно персони Візитатора?
Що ж до цього вашого запитання, є трудність у надані відповіді, оскільки є незрозумілим поставлене запитання і проситься перефразувати його у зрозумілий для читача спосіб, уникаючи морфологічних помилок та логічних двозначностей.
Дякуємо.
uhkcit
Дорогий друже UHKC,
дякую Вам за відповідь, однак мені здається, що саме Ви були неконкретними, коли перший раз висловилися в наступний спосіб: "Також разом із декретом призначення, номінований Апост. Візитатором, одержує спеціальні інструкції, які визначають Його завдання, права і обов'язки, надані Апостольською Столицею, які можуть відрізнятись від загальновизначених норм передбачених у ККСЦ, стосовно цього уряду." Оте слово відрізнятись здалося мені двозначним.
[i]Проте, повернемось до теми. Якщо Ви каноніст, чи не зауважуєте, що дана тема не є майже опрацьованою. В бібліотеці Східного Інституту в Римі я знайшов тільки декілька статей на цю тему. А тема є цікавою, тимбільше для нашої Церкви, оскільки на даний час маємо двох Апостольських Візататорів. І, очевидно, думаю, їм самим буде цікава професійна дискусія на цю тему, щоб вони могли впевненіше виконувати свій уряд.
З усіх коментарів до вже згадуваного кан. 148 ККСЦ, як і до дотичних роблю висновок, що все ж таки Апостольський Візитатор є особою, дуже обмеженою у своїх компетенціях, оскільки виконує суто інформаційну місію (виключаю випадки особливих доручень в місцях, де Церква переслідується, що наприклад мало місце у випадку з владикою Іваном Бучком).
По перше: потрібно чутко усвідомити, що ККСЦ розрізняє два типи Візитаторів:
1) апостольський;
2) патріарший.
Про патріаршого візитатора гарний коментар дає знаний професор Східного Інтитуту в Римі Д.Недунгатт Т.І. (завтра я приведу цитати і інших каноністів). Дозвольте зацитувати його:
"Звязок між патріархом і вірними, що проживають поза межами патріаршої території, може підтримуватися також завдяки візитаціям, здійсненим безпосередньо єрархом, або його представниками; патріярх має право й обовязок здійснювати такі візитації, незалежно від того, чи поставлена єрархія його Церкви у цьому місці (кан. 148, 1)
Позаяк патріярх є батьком і главою своєї Церкви, він не потребує схвалення Апостольського Престолу, щоб провести візитацію особисто. Також він канонічно не зобовязаний повідомляти про візитацію єпархіяльного єпископа, відповідального за вірних. Після завершення візиту патріярх повинен обговорити різні питання з Синодом Єпископів і зробити пропозиції Апостольському Престолу стосовно духовних потреб вірних, таких як заснування парохій, екзархій чи єпархій.
Якщо патріярх бажає послати свого представника, то потрібна згода Апостольского Престолу. Патріярший візитатор повинен предявити листа з іменуванням єпископу, якому довірена пастирська опіка над вірними. Після завершення візитації, візитатор повинен подати звіт патріярхові, який вивчатиме його разом з Синодом і зробить належні рекомендації Апостольскому Престолові (кан. 148, 2-3)" (Путівник по Східному Кодексу. Коментар до Кодексу канонів Східних Церков, Львів-Свічадо 2008, с. 160-161).
З вище наведеного коментаря вже видно, що візитатор є тільки фігура номінальна і тимчасова. Його функції ж суто збирання інформації і, якщо можна так сказати, провадити дипломатичну роботу для того, щоб приготовити грунт для подальшого розвитку церковних структур, якщо виявиться така потреба.
Але... є одне але. Ми є Церквою Врховного Архиєпископства. І маємо Апостольських Візитаторів. За логікою, вони повинні здавати звіт Апостольській Столиці і діяти в межах компетенцій, які вона їм надасть. Тоді виникає питання:
Яка різниця між Апостольським і Патріяршим візитаторами та які повноваженні й компетенції посідає кожен з них?
дякую Вам за відповідь, однак мені здається, що саме Ви були неконкретними, коли перший раз висловилися в наступний спосіб: "Також разом із декретом призначення, номінований Апост. Візитатором, одержує спеціальні інструкції, які визначають Його завдання, права і обов'язки, надані Апостольською Столицею, які можуть відрізнятись від загальновизначених норм передбачених у ККСЦ, стосовно цього уряду." Оте слово відрізнятись здалося мені двозначним.
[i]Проте, повернемось до теми. Якщо Ви каноніст, чи не зауважуєте, що дана тема не є майже опрацьованою. В бібліотеці Східного Інституту в Римі я знайшов тільки декілька статей на цю тему. А тема є цікавою, тимбільше для нашої Церкви, оскільки на даний час маємо двох Апостольських Візататорів. І, очевидно, думаю, їм самим буде цікава професійна дискусія на цю тему, щоб вони могли впевненіше виконувати свій уряд.
З усіх коментарів до вже згадуваного кан. 148 ККСЦ, як і до дотичних роблю висновок, що все ж таки Апостольський Візитатор є особою, дуже обмеженою у своїх компетенціях, оскільки виконує суто інформаційну місію (виключаю випадки особливих доручень в місцях, де Церква переслідується, що наприклад мало місце у випадку з владикою Іваном Бучком).
По перше: потрібно чутко усвідомити, що ККСЦ розрізняє два типи Візитаторів:
1) апостольський;
2) патріарший.
Про патріаршого візитатора гарний коментар дає знаний професор Східного Інтитуту в Римі Д.Недунгатт Т.І. (завтра я приведу цитати і інших каноністів). Дозвольте зацитувати його:
"Звязок між патріархом і вірними, що проживають поза межами патріаршої території, може підтримуватися також завдяки візитаціям, здійсненим безпосередньо єрархом, або його представниками; патріярх має право й обовязок здійснювати такі візитації, незалежно від того, чи поставлена єрархія його Церкви у цьому місці (кан. 148, 1)
Позаяк патріярх є батьком і главою своєї Церкви, він не потребує схвалення Апостольського Престолу, щоб провести візитацію особисто. Також він канонічно не зобовязаний повідомляти про візитацію єпархіяльного єпископа, відповідального за вірних. Після завершення візиту патріярх повинен обговорити різні питання з Синодом Єпископів і зробити пропозиції Апостольському Престолу стосовно духовних потреб вірних, таких як заснування парохій, екзархій чи єпархій.
Якщо патріярх бажає послати свого представника, то потрібна згода Апостольского Престолу. Патріярший візитатор повинен предявити листа з іменуванням єпископу, якому довірена пастирська опіка над вірними. Після завершення візитації, візитатор повинен подати звіт патріярхові, який вивчатиме його разом з Синодом і зробить належні рекомендації Апостольскому Престолові (кан. 148, 2-3)" (Путівник по Східному Кодексу. Коментар до Кодексу канонів Східних Церков, Львів-Свічадо 2008, с. 160-161).
З вище наведеного коментаря вже видно, що візитатор є тільки фігура номінальна і тимчасова. Його функції ж суто збирання інформації і, якщо можна так сказати, провадити дипломатичну роботу для того, щоб приготовити грунт для подальшого розвитку церковних структур, якщо виявиться така потреба.
Але... є одне але. Ми є Церквою Врховного Архиєпископства. І маємо Апостольських Візитаторів. За логікою, вони повинні здавати звіт Апостольській Столиці і діяти в межах компетенцій, які вона їм надасть. Тоді виникає питання:
Яка різниця між Апостольським і Патріяршим візитаторами та які повноваженні й компетенції посідає кожен з них?
Ми є Церквою Врховного Архиєпископства. І маємо Апостольських Візитаторів. За логікою, вони повинні здавати звіт Апостольській Столиці і діяти в межах компетенцій, які вона їм надасть. Тоді виникає питання:
Яка різниця між Апостольським і Патріяршим візитаторами та які повноваженні й компетенції посідає кожен з них?
До вищесказаних слів виникає питання, якщо ми є Церквою Верховного Архиєпископства, то на якій основі в нас може діяти Патріярший візитатор? Адже його з природи не може бути, оскільки немає патріярхату.
Дану тему я порушив для того, аби вияснити проблему компетенцій і повноважень Візитатора як Апостольського так і Патріаршого.
На мою думку, неправильне сприйняття даного уряду тягне за собою негативні наслідки, так по лінії Візитатор - місцева Церква як і Візитатор - священики. Якщо Візитатор чи особи, що йому допомагають вдаватимуть бажане за дійсне, то майбутніх структур нашої Церкви у країнах нового поселення ще довго не бачити. Говорю це з цілковитою відповідальністю і знанням справи. Тому, доки ще не є пізно, потрібно це питання якомога правильніше розвязати.
До речі, думаю, що самі Апостольські Візитатори бачать певні проблеми з виконанням своїх урядів.
На мою думку, неправильне сприйняття даного уряду тягне за собою негативні наслідки, так по лінії Візитатор - місцева Церква як і Візитатор - священики. Якщо Візитатор чи особи, що йому допомагають вдаватимуть бажане за дійсне, то майбутніх структур нашої Церкви у країнах нового поселення ще довго не бачити. Говорю це з цілковитою відповідальністю і знанням справи. Тому, доки ще не є пізно, потрібно це питання якомога правильніше розвязати.
До речі, думаю, що самі Апостольські Візитатори бачать певні проблеми з виконанням своїх урядів.
Повязана з цим проблема:
є величезною помилкою, коли Апостольський Візитатор вважає себе єпархіяльним єпископом і відповідно починає діяти.
Інша проблема:
бачу, що назріває в деяких країнах величезне протистояння між Візитатором і священиками, які вже довший час душпастирюють для наших вірних. Якщо Візитатор не поставить за основне своє завдання обєднати священиків, то, переконаний, він свій уряд закінчить дуже швидко.
є величезною помилкою, коли Апостольський Візитатор вважає себе єпархіяльним єпископом і відповідно починає діяти.
Інша проблема:
бачу, що назріває в деяких країнах величезне протистояння між Візитатором і священиками, які вже довший час душпастирюють для наших вірних. Якщо Візитатор не поставить за основне своє завдання обєднати священиків, то, переконаний, він свій уряд закінчить дуже швидко.
Повернутись до “Католицька Церква”
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Bing [Bot] і 31 гостей