solist-vokalist писав:... яких це Ви святих маєте на увазі проголошених...
I ряд зверху
(перелік йтиме завжди зліва направо)
1. Свщмуч. Григорій Лакота
тримає в руках Перемиську Духовну семінарію, де був ректором.
1. Свщмуч. Віталій Байрак
Його життя було втіленням любові, тому тримає Апостола з текстом: “Любов ніколи не минає. Пророцтва зникнуть і мови зникнуть”. (1 До Коринтян 13, 8 )
1. Свщмуч. Микита Будка
Чаша в руках символізує свідомий вибір терпінь, неминучість жертви. Згадайте фразу: “Господи, відверни від мене цю чашу!” (Марко 14, 36)
1. Свщмуч. Северіян Бараник
тримає руки в молитовному жесті адорації, захоплення, як при молитві “Отче наш”.
1. Свщмуч. Григорій Хомишин
тримає в руці катедру у Станіславові, де був єпископом.
Текст: “Ісус Христос вчора і сьогодні той самий навіки”. (До Євреїв 13, 8 ).
II ряд зверху
1. Свщмуч. Теодор Ромжа
тримає чашу – символ жертви, терпіння, Євхаристії.
1. Свщмуч. Симеон Лукач –
єпископ, який нікого не зрадив, руки складені на грудях у жесті невинності і покори перед майбутнім.
1. Свщмуч. Яким Сеньківський
тримає церкву Онуфріївського монастиря у Львові, де перебував і проповідував. Текст: “Як мене полюбив Отець, так і я полюбив Вас” (Іван 15, 9) – ніби звернення до співбратів.
1. Свщмуч. Зиновій Ковалик
єдиний має хрещатий німб, бо загинув подібно до Ісуса Христа – через розп’яття. Новонароджена дитина, яка була вкладена в його утробу, розп’ята разом з ним – теж новомучениця.
1. Свщмуч. Еміліян Ковч
Півфелону у вигляді концтабірної роби з номером, який носив у Майданеку. Рука піднята в жесті благословення для всіх: для катів і перемишлянських парохіян, для нехрещених, для жидів і українців, табірних начальників і сиріт.
1. Свщмуч. Іван Слезюк
тримає чашу і Апостол зі словами “живу вже не я, а живе у мені Христос” (До Галатів 2, 20), – які можуть стати гаслом цілого життя цього працьовитого єпископа.
III ряд зверху
1. Свщмуч. Микола Цегельський
В руці чаша, як символ цілопальної жертви, Євангеліє закрите і притиснене до грудей – символізує внутрішню силу.
2. Свщмуч. Петро Вергун,
будучи апостольським візитатором в Німеччині, став “усім для всіх”, тому апостольська фраза напучування св. Павла: “Радуйтеся з тими, що радуються, плачте з тими, що плачуть” (До Римлян 12, 15) – ілюструє його життєве кредо.
3. Свщмуч. Василій Величковський
тримає в правій руці покришку від консерви, яка була в табірній зоні “його чашею, і дискосом, і його престолом, і його церквою,…, якої не знищить ніхто і ніщо, бо то сила переконання, бо то ласка Божа” (зі свідчень митрополита Максима Германюка). Текст: “Господь кріпость моя і спасіння моє” (Псалом 27(26), 1).
4. Свщмуч. Андрій Іщак
тримає вагу як символ правосуддя і справедливості. Був каноністом, доктором східного церковного права
5. Свщмуч. Роман Лиско
тримає текст псалма № 1: “Блажен муж”, який напевне співав в числі інших в тюрмі, на вул. Лонцького у Львові. Загинув, замурований живцем у стіну, в Христовому віці.
6. Свщмуч. Іван Зятик
тримає на плечі хрест з льоду, у який повмерзали білі квіти. Він помер у Страсну п’ятницю через переохолодження. Його облили водою на морозі. Він сам став ніби льодяним хрестом Господнім.
7-8. Препмуч. Олімпія Біда та Лаврентія Гарасимів
завжди разом, в монастирі і на засланні. Обнялися, як люди в смертельній небезпеці, шукаючи розради у молитві.
IV ряд зверху, або I ряд знизу
1. Препмуч. Тарсикія Мацьків
В лівій руці – червоні нитки (символ життя, як в іконі Благовіщення), крім того, вона була кравчинею. Нитка обірвана. Розв’язка ситуації у правій руці – ключі. Коли відкрила двері – життя обірвалося. Права рука в жесті благословення. Благословляє цю хвилину, зустріч з Небесним Женихом, благословляє Того, хто відібрав життя.
2. Свмуч. Леонід (Леонтій) Фьодоров
тримає двораменний хрест.
3. Свмуч. Олексій Зарицький
з дітьми, які “завжди горнулися до нього” (із спогадів).
4. Сщмуч. Климентій Шептицький
однією рукою тримає Унівський монастир, засновником та ігуменом якого був впродовж багатьох років. Другою – устав для монахів.
5. Свщмуч. Микола Чарнецький
тримає Апостола, відкритого на тексті: “Як ми з’єднані з Ним (з Христом) подобою Його смерті, то будемо й подобою воскресіння” (До Римлян 6, 5). В другій руці замість єпископського жезла – патериця мандрівника. Це – філософ, утішитель, Людина.
6. Свщмуч. Йосафат Коциловський
з хрестом. Скромна постать, повна глибокого духовного миру.
7. Муч. Володимир Прийма
зображений у вишитій сорочці, підперезаний народним поясом, в одній руці текст: “Хто має дар служіння, нехай служить” (До Римлян 12, 7). Вся його постать висловлює готовність служити. В другій руці – кадильниця, з якої куриться дим.
8. Свщмуч. Микола Конрад
з чашею в руках, спокійний пастир, який не залишає своїх овець, мудрий учитель, святець.