brat Martyn писав:Тому пропоную, згідно із зауваженнями вести тему в дещо обмеженому умовному руслі: говоримо про перший шлюб двох молодих людей, які також вірять в Бога і тому шлюб розуміють, як союз трьох. От така от відправна точка.
brat Martyn писав:ПИТАННЯ: Або статеве життя в подружжі, як таке, є перепоною в духовності подружжя, або не є?
Здається всі погодяться, що якоюсь правильною відповіддю може бути тільки однин з двох варіантів.
Ясною річчю залишається факт, що зацикленість на статевому житті цілком здатне перешкаджати духовному життю подружжя, але тут я маю на увазі статеве життя, як таке, що за католицьким вченням є невід"ємною частиною подружньої любові, а за православним до неї, так виглядає, не належить.
Надіюсь ми можемо тепер вернутися до питань власне по темі. Отже, до висловленого першого запитання додаю друге.
ПИТАННЯ - 2: Хто ж така жінка? Це питання випливає з різниці присутності або відсутності обіту послуху чоловікові.
Тут є дві основні концепції:
_____
- Павлова. Тобто
чоловік - це найперше образ Христа, а жінка - Церкви. Тут все ясно, що Церква мала б у всьому коритися Христові, а, отже, і жінка чоловікові. Таке порівняння також буває направлене на те, що чоловік-батько одноосібно стає образом Бога для нащадків, а жінка очевидно тоді стає тою, хто у послусі чоловікові подає дітям приклад послуху Богові.
(Так виглядає, що Православ'я на цьому варіанті куди більше наголошує)_____
- Троїчна. Згідно початку книги Буття:
"...сотворімо людину на наш образ і нашу подобу... чоловіком і жінкою сотворив їх."Особисто вважаю автентичною оцю другу модель. Вона, отже, передбачає замість односторонньої відповідальності і послуху - спільну відповідальність і взаємний послух у любові і рівності, синергію, активне взаємне доповнення,
як перший і другий голоси, що постійно міняються ролями і спільно творять. (Так видається, що Католицька Церква набагато ближча до цієї концепції у свому богослов'ї) (Хто мав щастя вийти з такої сім'ї вже насправді на практиці вкусив, який добрий Господь. Зараз, правда, таке дуже мало кому дається, тому і не дивно, що християнство з його пізнанням троїчного Бога стає таке чуже і неприйнятне для сучасної людини. Здається, ніколи раніше в історії інститут сім'ї (образ троїчності Бога) не був так понівечений, як тепер.)