Сторінка 1 з 1

Співслужіння Пресвятої Євхаристії

Додано: 18 жовтня 2005, 14:30
samael
Глава УГКЦ висловився за широку дискусію на тему співслужіння Пресвятої Євхаристії

Як ми повідомляли раніше (див. прес-реліз 324 (428)), цими днями у Ватикані триває робота Одинадцятої Генеральної Асамблеї Синоду Єпископів, у якій від Української Греко-Католицької Церкви беруть участь Блаженніший Любомир (Гузар), Глава УГКЦ, та Преосвященний Владика Софрон (Мудрий), Єпископ-емерит Івано-Франківський.


http://www.ugcc.org.ua/ukr/press-releases/article;2421/

Додано: 18 жовтня 2005, 17:08
svjat
Тоді Глава УГКЦ зокрема запитав: „Якщо Літургія є правилом віри, якщо Божественна Літургія, що відправляється Східними Церквами у сопричасті з Римським Престолом та Православними чи Апостольськими Церквами є ідентичною для обох, якщо є загальне визнання апостольського наступництва єпископів, а отже, і священиків, які її відправляють, тоді що ще потрібно для єдності?”


Нарешті ці слова прозвучали з вуст предстоятеля Церкви, а не тільки з вуст прогресивних богословів. Цілком реальний шлях до єднання.
Залишається підтримати Патріарха Любомира і поширювати дискусію на цю тему.

Додано: 21 жовтня 2005, 15:30
ihor
svjat писав:Нарешті ці слова прозвучали з вуст предстоятеля Церкви

Як мені доводилось чути, у промовах Блаженнішого Любомира вже давно звучать подібні до цієї тези, у яких він закликає до об'єднання Церков в Україні не у формі прилучення, а через сопричастя.

Додано: 27 жовтня 2005, 14:45
svjat
Не стежу за промовами Архиєпископа Любомира, тому не знав що він раніше піднімав ці теми. А яке ваше ставлення до цього питання? Може знаєте приклади сопричастя між вірними різних церков в Україні.

Додано: 02 листопада 2005, 21:15
oihor
нажаль не всі так думають.сьогодні отримав ганебного і досить вузького листа адесованого папі з Підгірців на цю тему. Що про це думаєте :( ?

Додано: 04 листопада 2005, 15:34
svjat
Не зрозумів питання. Що я думаю про лист з підгірців який я не читав чи про співслужіння Євхаристії?

Додано: 05 листопада 2005, 21:43
oihor
про деякі погляди цих отців почитайте на http://bohoslov.paradoxinc.org/topic.ph ... topic=5&v=

Додано: 08 листопада 2005, 11:56
svjat
Дякую за посилання. Я раніше не чув про цю течию в УГКЦ. На скільки ідея сопричастя з православними підтримується вірними? Чи підтримує її більшість вірних УГКЦ?

Додано: 17 листопада 2005, 16:40
ihor
svjat писав:На скільки ідея сопричастя з православними підтримується вірними? Чи підтримує її більшість вірних УГКЦ?

На мою думку для широкого загалу питання причастя чи не причастя у храмі іншої конфесії не є проблемою, як рівнож і справа міжцерковного сопричастя.

Додано: 18 листопада 2005, 17:11
svjat
Якщо говорити про широкий загал греко-католиків, то я мабуть погоджусь. А як щодо православних?
Я не впевнений, що більшість з них готові до євхаристійного єднання з греко-католиками чи римо-католиками. Хоча я чув, що під час великих прощ на Західній Україні деякі православні причащались з греко-католиками.
Часто звучить думка в Православній Церкві, що євхаристійне єднання не можливе через догматичну різницю.

Додано: 20 грудня 2005, 17:46
svjat
Запрошую всіх відвідати цей форум
http://www.my-forum.org.ua/go/viewtopic.php?p=1476#1476
Там обговорюються подібні питання. Не вистачає участі греко-католиків.

Додано: 22 грудня 2005, 13:50
ihor
svjat писав:Я не впевнений, що більшість з них готові до євхаристійного єднання з греко-католиками чи римо-католиками.

Блаженніший Любомир висловився за широку дискусію цієї теми. Це не означає, що вже всі цього прагнуть, чи усвідомлюють потребу. Йдеться про те, щоб не існувало заборони з боку Католицької Церкви, а вже життя покаже, у яких випадках і коли сопричастя стане реальністю.

Re: співслужіння Пресвятої Євхаристії

Додано: 09 березня 2010, 16:19
Kaktus
З Барійського (Bari) документу Спільної Міжнародної Комісії для богословського діалогу між Католицькою і Православною Церквою „Віра, Тайни і єдність Церкви”, 16.06.1987 р.

(3) Через цей основоположний характер віри потрібно сказати, що віру потрібно розглядати як передуючу умову, яка є вже звершена в самій собі, перед сакраментальним сопричастям, що вона однак помножується через сакраментальне сопричастя, котре є виразом життя Церкви та засобом для духовного росту кожного з її членів. Це потрібно обдумати, щоб не братися за проблему віри як умови єдності в недостатній спосіб. Але воно не має затемняти факт, що віра є такою умовою, та що не може бути жодного сакраментального сопричастя без сопричастя у вірі, як у загальному значенні, так і в значенні догматичних формулювань....
(24) При євхаристійному співслужінні представників різних місцевих Церков в особливий спосіб виявляється ідентичність віри та посилюється через саму сакраментальну дію. Тому собори, на яких єпископи, ведені Святим Духом, висловлюють істину церковної віри, завжди пов’язані з відправою. ...
(28) Якщо є незаперечним, що різниці представляють відкидання раніших догм Церкви і є не лише різницями в богословському способі висловлювання, тоді явно стоїться перед справжнім розколом у вірі; тоді немає більше жодної можливості для сакраментального сопричастя. Бо віра мусить бути визнана словами, які виражають саму істину. ...

Висновок: Католицька і Православна Церкви-сестри відкидають євхаристійне сопричастя до досягнення повної згоди у вірі. Тому всі протилежні ініціативи збоку УГКЦ чи її екуменістів є не більше, ніж авантюризмом, що не допомагає, а радше шкодить віднайденню єдності.

Re: співслужіння Пресвятої Євхаристії

Додано: 09 березня 2010, 16:25
о.Олег
Kaktus писав:З Барійського (Bari) документу Спільної Міжнародної Комісії для богословського діалогу між Католицькою і Православною Церквою „Віра, Тайни і єдність Церкви”, 16.06.1987 р.

(3) Через цей основоположний характер віри потрібно сказати, що віру потрібно розглядати як передуючу умову, яка є вже звершена в самій собі, перед сакраментальним сопричастям, що вона однак помножується через сакраментальне сопричастя, котре є виразом життя Церкви та засобом для духовного росту кожного з її членів. Це потрібно обдумати, щоб не братися за проблему віри як умови єдності в недостатній спосіб. Але воно не має затемняти факт, що віра є такою умовою, та що не може бути жодного сакраментального сопричастя без сопричастя у вірі, як у загальному значенні, так і в значенні догматичних формулювань....
(24) При євхаристійному співслужінні представників різних місцевих Церков в особливий спосіб виявляється ідентичність віри та посилюється через саму сакраментальну дію. Тому собори, на яких єпископи, ведені Святим Духом, висловлюють істину церковної віри, завжди пов’язані з відправою. ...
(28) Якщо є незаперечним, що різниці представляють відкидання раніших догм Церкви і є не лише різницями в богословському способі висловлювання, тоді явно стоїться перед справжнім розколом у вірі; тоді немає більше жодної можливості для сакраментального сопричастя. Бо віра мусить бути визнана словами, які виражають саму істину. ...

Висновок: Католицька і Православна Церкви-сестри відкидають євхаристійне сопричастя до досягнення повної згоди у вірі. Тому всі протилежні ініціативи збоку УГКЦ чи її екуменістів є не більше, ніж авантюризмом, що не допомагає, а радше шкодить віднайденню єдності.

цитуєте добре, але звинувачення у "авантюризмі" поспішне - це пошук, який йде саме з переконання у тому, що віра у католиків і православних є тотожною.

Re: співслужіння Пресвятої Євхаристії

Додано: 09 березня 2010, 17:54
ієром. Діонисій
о.Олег писав:... віра у католиків і православних є тотожною.

Відколи це?
Те що різниці є дуже незначні -- одна справа, те що їх немає взагалі -- зовсім інша. На жаль, різниці є, зокрема в розумінні догми про зверхність Римського Архиєрея. Тому і немає повного сопричастя.
Kaktus писав:Висновок: Католицька і Православна Церкви-сестри відкидають євхаристійне сопричастя до досягнення повної згоди у вірі. Тому всі протилежні ініціативи збоку УГКЦ чи її екуменістів є не більше, ніж авантюризмом, що не допомагає, а радше шкодить віднайденню єдності.

Не думаю, що шкодить, але виглядає дивним, як в очах Православних Церков, так і Римо-Католицької.

Re: співслужіння Пресвятої Євхаристії

Додано: 09 березня 2010, 18:00
vitalko
Не думаю, що шкодить, але виглядає дивним, як в очах Православних Церков, так і Римо-Католицької.


Дивний, чи не дивний, добре, що щось робиться. Принаймні шукається вихід з існуючої ситуації. Хіба може досягнути успіху той, хто нічого не робить?

Re: співслужіння Пресвятої Євхаристії

Додано: 09 березня 2010, 18:28
о.Олег
ієром. Діонисій писав:
о.Олег писав:... віра у католиків і православних є тотожною.

Відколи це?
Те що різниці є дуже незначні -- одна справа, те що їх немає взагалі -- зовсім інша. На жаль, різниці є, зокрема в розумінні догми про зверхність Римського Архиєрея. Тому і немає повного сопричастя.
Kaktus писав:Висновок: Католицька і Православна Церкви-сестри відкидають євхаристійне сопричастя до досягнення повної згоди у вірі. Тому всі протилежні ініціативи збоку УГКЦ чи її екуменістів є не більше, ніж авантюризмом, що не допомагає, а радше шкодить віднайденню єдності.

Не думаю, що шкодить, але виглядає дивним, як в очах Православних Церков, так і Римо-Католицької.

все правильно: "тотожна" - це я грішний надто емоційно написав. Проте робота, що її провадить +Гузар важлива і потрібна. З боку Православія не сприйнята і Римом заборонена ("мелхітські ініціативи"), проте з того, що знаю - владика Любомир не з власної ініціативи працює у цій ділянці. Всі Його дії і висловлювання завжди на межі дозволеного КЦ і ніколи (або вкажіть протилежне) не виходять за межі послуху Папі. Близькі до +Любомира по екуменічній діяльності оо. на моє запитання про ініціативу владики служити Літургію разом з православними відповідають: "+Гузар - хороший богослов і вмілий екуменіст. Така Його і УГКЦ роль - пробувати зрушити з мертвої точки справу з’єднання"
розумію - роль важка. Проте владика нмд щиро прагне до єдності... Мабуть не все вдало, але зі сторони критикувати легше, аніж бути під ударом, на видноті у всіх критиків, добродіїв, ворогів, противників...