Re: Спростування найпоширеніших закидів "православних" до КЦ
Додано: 10 грудня 2011, 20:50
Але ж ми розуміємо , що Кирил б такимим словами - був християнський залишився християнським, тільки міко кажучи уникнув відвертої відповіді...
forum.ugcc.org.ua
http://forum.ugcc.org.ua/
kvantum писав:...для чого знову ті політичні розвіжання, був католицький таким і залишився, Кирил теж міг сказати був християнський таким і залишився...
о.Олег писав:kvantum писав:...для чого знову ті політичні розвіжання, був католицький таким і залишився, Кирил теж міг сказати був християнський таким і залишився...
а чому мені зважати на його слова? Натомість храм Ольги і Єлизавети - внутрішнє питання Католицької Церкви, в якій молимося разом і римо-католики, і греко-католики. Власне, я грішний проти політизації і витворювання проблеми: греко-католицькі храми (майже всі, що діють) в Польщі сьогодні є костелами, римо-католицькі храми в Україні часто стали греко-католицькими святинями
З повагою. о.Олег
kvantum писав:...так там моляться ще й православні і автокифальні. Обізнаний з питанням українців у східній Польщі як в питанні культури так і релігії, то ж спитайте української громади в Польщі, якщо маєте таку нагоду, наскільки добровільно українські церкви УГК перейщли під протекторат польської РКЦ....
kvantum писав:...І власне, щодо політики, не мені Вам казати, яким чином і на якому грунті сформувалася греко-католицька церква у 1596р., теж жодної політики...
andrivovk писав:ЗакидВін (тобто Кіріл) заявив, що в Україні «в результаті насильницьких дій греко-католиків на переломі 1980-1990-х років православні віруючі були позбавлені своїх храмів і досі відчувають себе утисненими в правах»
СпростуванняЦе висловлювання Патріарха Кирила портал коментує наступним чином: «вочевидь глава РПЦ призабув, що ті храми які ніби «насильницько відібрали в Російської Православної Церкви» будували українські греко-католики, але радянська безбожницька влада відібрала їх, та використовувала як склади та катівні і лиш потому передала їх «своїм» - РПЦ. Відповідаючи на подібні закиди з сторони діячів РПЦ, Блаженніший Любомир каже: «Я не знаю жодного випадку, коли б ми забрали хоча б один православний храм, збудований вірними РПЦ»».
http://www.credo-ua.org/2011/11/53752
P.S.Від себе додам, що ми ще й досі не отримали назад всіх своїх храмів, які захопили мп.Наприклад, Почаївську Лавру.
andrivovk писав:ЗакидВін (тобто Кіріл) заявив, що в Україні «в результаті насильницьких дій греко-католиків на переломі 1980-1990-х років православні віруючі були позбавлені своїх храмів і досі відчувають себе утисненими в правах»
СпростуванняЦе висловлювання Патріарха Кирила портал коментує наступним чином: «вочевидь глава РПЦ призабув, що ті храми які ніби «насильницько відібрали в Російської Православної Церкви» будували українські греко-католики, але радянська безбожницька влада відібрала їх, та використовувала як склади та катівні і лиш потому передала їх «своїм» - РПЦ. Відповідаючи на подібні закиди з сторони діячів РПЦ, Блаженніший Любомир каже: «Я не знаю жодного випадку, коли б ми забрали хоча б один православний храм, збудований вірними РПЦ»».
http://www.credo-ua.org/2011/11/53752
P.S.Від себе додам, що ми ще й досі не отримали назад всіх своїх храмів, які захопили мп.Наприклад, Почаївську Лавру.
Michail писав:... Але на неї сильно претендувати греко-католики не дуже можуть, бо була збудована відділеними православними ще до прйняття унії ...
о.Олег писав:kvantum писав:...І власне, щодо політики, не мені Вам казати, яким чином і на якому грунті сформувалася греко-католицька церква у 1596р., теж жодної політики...
чому ж - змагання за Христову Церкву має різні вияви. Проте розглядати Берестя лише в якості політичного акту... надто мілко, щоб було цікаво. Про історичний контекст формування унії 1596 фундаментальна праця о.Бориса Гудзяка "Криза і реформа" - цікаво б було почути Вашу думку, якщо читали. Якщо ж ні - дуже рекомендую: для поглиблення нашої бесіди про 1596, якщо Вам дійсно це не просто "до слова"; якщо це Ви не для поширенні "закидів" (як в нашій темі)
З повагою, о.Олег
о.Олег писав:Michail писав:... Але на неї сильно претендувати греко-католики не дуже можуть, бо була збудована відділеними православними ще до прйняття унії ...
а знаєте історію будування монастиря: які будівлі коли збудовані? Це навіть, якщо не згадувати, що унію прийняли монахи цієї Лаври - наслідники тих, хто будував Монастир і до Унії, а в схизму прийшли зовсім нові монахи з Росії (місцеві законні - вивезені/заслані)
З повагою, о.Олег
kvantum писав:це дійсно болісно, але як ви писали мов колишеій костел Єлизавети, а тепер церква Ольги і Єлизавети і надалі залишилася під католиками, а тут бачимо, що монастир і надалі належить православним...
От що значить від вас підмінна ппонять...отче...
о.Олег писав:kvantum писав:це дійсно болісно, але як ви писали мов колишеій костел Єлизавети, а тепер церква Ольги і Єлизавети і надалі залишилася під католиками, а тут бачимо, що монастир і надалі належить православним...
От що значить від вас підмінна ппонять...отче...
ні - це не моя підміна понять. В моїй відповіді йшлось про Католицьку Церкву двох обрядів (для простішого викладу: храм був католицьким і католицьким залишився), Ви ж (свідомо чи несвідомо) не берете до уваги, що будувався комплекс католиками або тими, хто до католицтва повернувся, а в них це забрали і передали російським православним (для простішого викладу: храм був католицьким і католицьким не залишився).
З повагою, о.Олег
kvantum писав:...Олеже, ви б принаймні елементарний пошук провели в неті, щоб неписати несинітниці, це витяг з векіпедії - За легендою, монастир заснували ченці Києво-Печерського монастиря, які втекли від нападу татар в 1240 році. Вперше згадується в документах в 1527 році.Коли в 1596 році польська влада проголосила унію, Почаївська Лавра рішуче виступає проти окатоличення православних, стійко витримуючи натиск чужих віровчень і стає могутнім духовним центром Православ'я. У 1597 р. шляхтянка А. Гойська подарувала монастиреві чудотворну ікону Матері Божої, що її привіз на Волинь у 1559 році болгарський митрополит Неофіт. Розквіт монастиря пов'язаний з діяльністю ігумена Йова Заліза (1602-1651 роки) який преобразив обитель - він ввів тут общинножиття монахів, оточив обитель огородою, побудував сім храмів, створив типографію для захисту Православ'я. . У 1675 році завдяки цій іконі турки відступили від монастиря (цій події присвячена дума "Ой, зійшла зоря вечоровая").
о.Олег писав:kvantum писав:...Олеже, ви б принаймні елементарний пошук провели в неті, щоб неписати несинітниці, це витяг з векіпедії - За легендою, монастир заснували ченці Києво-Печерського монастиря, які втекли від нападу татар в 1240 році. Вперше згадується в документах в 1527 році.Коли в 1596 році польська влада проголосила унію, Почаївська Лавра рішуче виступає проти окатоличення православних, стійко витримуючи натиск чужих віровчень і стає могутнім духовним центром Православ'я. У 1597 р. шляхтянка А. Гойська подарувала монастиреві чудотворну ікону Матері Божої, що її привіз на Волинь у 1559 році болгарський митрополит Неофіт. Розквіт монастиря пов'язаний з діяльністю ігумена Йова Заліза (1602-1651 роки) який преобразив обитель - він ввів тут общинножиття монахів, оточив обитель огородою, побудував сім храмів, створив типографію для захисту Православ'я. . У 1675 році завдяки цій іконі турки відступили від монастиря (цій події присвячена дума "Ой, зійшла зоря вечоровая").
Вікіпедія надто... однобічне джерело інформації. Поряд з цим, Ви не звертаєте уваги на факт, що саме ці монахи і перейшли на Унію (і це надто поверхове твердження "польська влада проголосила унію" щоб було цікаво про це розмовляти, перепрошую), а вже відхід від Святої Унії - прийшлі монахи з глибин безкраїх Московії: люди, які ніякого стосунку до Почаєва не мали. Перевірте
З повагою, о.Олег
kvantum писав:...я обов"язково знайду джерела більш широко описані про Почаївську Лавру, і повірте мене болить те що зараз вона під московським патріархатом, але це я писав вам для того, щоб ви розуміли, що проблеми і в УГКЦ є, дякувати Богу не з таким розмахом як від ПЦМП, але ...
Повод к войне
Именно прошедший в Галиции в 1989–1992 годах процесс передела церковной собственности и дает в настоящее время Московской патриархии повод говорить «о ситуации на Западной Украине», «притеснении» там православных.
Под этими достаточно общими формулировками скрывается, в частности, недоумение и обида всей иерархии РПЦ от единственного тяжелого поражения, нанесенного ей за последние тридцать лет.
Говоря о произошедшем, многие церковные лица употребляют формулу «разгром епархий». Достаточно сказать, что если в 1990 году в Галиции насчитывалось около трех тысяч приходов Московской патриархии (20 процентов от тогдашнего общего количества приходов РПЦ)[3], то сейчас их менее 200. И то половина из них приходится на Кременецкий и Шумской районы Тернопольской области, исторически принадлежащие не Галиции, а Волыни. В Ивано-Франковской области осталось 15 приходов, подчиняющихся Московской патриархии, во Львовской — от40до 50, в галицийской части Тернопольщины — около 20. Во всех трех епархиях РПЦ лишилась зданий епархиальных управлений и кафедральных соборов.
При общем дефиците в РПЦ образованного духовенства в УГКЦ и другие конфессии перешли практически все служившие в Галиции священники, получившие образование в богословских учреждениях Московской патриархии. РПЦ лишилась неиссякаемого источника квалифицированных священнических кадров, которым Западная Украина была для нее с конца 1950-х годов[4]. К тому же Галиция была одним из немногих регионов, сохранявших высокий уровень религиозной культуры, что подразумевало большие пожертвования на церковь. Для РПЦ, переживающей перманентный финансовый кризис, это было весьма существенно.
По праву памяти
Однако на что и на кого в этой ситуации обижаться Московской патриархии? Для нее не были секретом ни существование УГКЦ, ни степень «добровольности», проявленной греко-католическими приходами, когда их в конце 1940-х годов присоединили к РПЦ. За сорок лет своего пребывания на Западной Украине РПЦ не построила ни одного храма — пользовалась чужим имуществом, не задумываясь, что у него могут обнаружиться хозяева. Только в 1989 году украинские епархии МП приняли от республиканских властей более 600 ранее закрытых храмов, многие из которых прежде принадлежали УГКЦ[5].
В сущности на Западной Украине проведена реституция, которую РПЦ сегодня так настойчиво требует осуществить в России. Весь процесс легализации УГКЦ прошел под настойчивые призывы РПЦ к властям покарать «националистов». Члены УГКЦ, сохранявшие в течение четырех десятилетий досоветскую епархиальную и приходскую структуру, в свою очередь, не понимали, что делают в их храмах «московские» священники и почему реабилитация священников и мирян не сопровождается возвращением им имущества.
УГКЦ, в которой до Второй мировой войны было 2630 приходов[6], в настоящее время насчитывает около 3300[7]. При этом немногочисленные православные храмы, существовавшие в регионе до советской оккупации, полностью остались в распоряжении православных. Ни на красивейшую Свято-Георгиевскую церковь во Львове, построенную в 1916 году для русских военнопленных, а ныне епархиальную резиденцию Московской патриархии, ни на роскошную епархиальную резиденцию в Ужгороде, возведенную перед войной чешским правительством для епархиального архиерея, покушений со стороны прихожан и клириков УГКЦ не было.
В 1998 году на мой вопрос: «Претендует ли УГКЦ на храмы, построенные православными?» епископ Ивано-Франковский и Коломыйский УПЦ МП Николай (Грох) ответил: «А здесь православных храмов на 1939 год и не было. Первый храм, который мы построили в этой области, был освящен только при владыке Феодосии (правящий архиерей в Ивано-Франковской епархии в 1990–1992 годах. — Н. М.). За время моего правления был построен один собор в г. Коломыя инесколько храмов».[8] В тот момент епископа Николая греко-католики тоже выселяли из здания епархиального управления, что послужило поводом для нескольких негодующих статей в московской православной прессе.
По мнению историков и публицистов, поддерживающих Московскую патриархию, пассивность православных прихожан в Галиции объясняется тем, что они запуганы боевиками УНА — УНСО и местной милицией[9]. Но не РПЦ ли, пережившей на себе грубое и административное давление советской власти, не знать, что это невозможно? Верующие будут устраивать службы на дому, прятать священников в погребах, но не отступятся. Но где в современной Галиции или Закарпатье подобные примеры? От тысяч приходов осталось ли что-либо в виде катакомбной РПЦ?
Русская православная церковь и греко-католики на Западной Украине
Николай Митрохин
http://www.strana-oz.ru/print.php?type= ... 18&numid=8
luksander писав:...Чи це може не факт, шановні греко-католики з діда-прадіда?
о.Олег писав:Michail писав:... Але на неї сильно претендувати греко-католики не дуже можуть, бо була збудована відділеними православними ще до прйняття унії ...
а знаєте історію будування монастиря: які будівлі коли збудовані? Це навіть, якщо не згадувати, що унію прийняли монахи цієї Лаври - наслідники тих, хто будував Монастир і до Унії, а в схизму прийшли зовсім нові монахи з Росії (місцеві законні - вивезені/заслані)
З повагою, о.Олег
Michail писав:о.Олег писав:Michail писав:... Але на неї сильно претендувати греко-католики не дуже можуть, бо була збудована відділеними православними ще до прйняття унії ...
а знаєте історію будування монастиря: які будівлі коли збудовані? Це навіть, якщо не згадувати, що унію прийняли монахи цієї Лаври - наслідники тих, хто будував Монастир і до Унії, а в схизму прийшли зовсім нові монахи з Росії (місцеві законні - вивезені/заслані)
З повагою, о.Олег
Якраз греко-католиків виселили? Тобто храм був греко-католицький до приходу "советов", Ви маєте на увазі?
Просто читав історію, що як би там завжди, під час греко-католицького управління були незгодні з цим монахи і просто смиренно поводились.
В любому випадку ,я ж кажу - не з небесної точки зору писав,, а з такої, як іде розподіл і поверненя храмів. ТОму в цьому випадку порівняно складне питання.
Michail писав:Якраз греко-католиків виселили? Тобто храм був греко-католицький до приходу "советов", Ви маєте на увазі?..
Michail писав:Бо з небесної точки зору взагалі Церква має бути одна...
о.Олег писав:Michail писав:Бо з небесної точки зору взагалі Церква має бути одна...
Христова Церква і є одна як Бог Створив. Це просто людська точка зору втрутилась
З повагою, о.Олег
Michail писав:
Але ж єпископи. Які ведуть переговори про повернення храмів, все таки змушені часто приймати правила гри іншої сторони...
о.Олег писав:Michail писав:
Але ж єпископи. Які ведуть переговори про повернення храмів, все таки змушені часто приймати правила гри іншої сторони...
ні
Ви путаєте (в нашій розмові це у Вас, як вже звертав увагу, системна помилка, перепрошую) Богословію (віру) Христової Церкви і Її (Христової Церкви) пасторальний підхід в різного роду ситуаціях до людей чи їхніх організацій, що мають проблему з визнанням християнської віри, напрямлений на знаходження спільних точок, з яких можна проповідувати/вести діалог.
З повагою, о.Олег
о.Олег писав:Романко писав:Я народився на Кіровоградщині, де переважна більшість є православними. Рік тому я замислився над сенсом свого життя. У пошуках істини я навернувся до Христової Церкви. Порівнюючи догматику Православної і Католицької Церкви, я усвідомив, що остання мені ближча. Нещодавно я натрапив на таку статтю: http://ruskline.ru/analitika/2010/11/13 ... ha_cerkov/. Чи правда, що наведені цитати належать католицьким святим? Мій духівник із УАПЦ (о) розповідав мені, що Московська Церква часто приписує цитати, як їм вигідно. І щоб віднайти істину, він запропонував мені звернутися до католицького священика. Я ще дуже слабкий у вірі. Тож, поясність мені, отче. Наперед дякую за відповідь!
Та Осіпов багато всього і сам вигадав, і цитує вигадувальників - борців проти Католицької Церкви
Ви тут на Форумі в пошуковик "Осіпов" подайте (є теми, де про його творива згадувалося. Пропоную viewtopic.php?f=9&t=2507&p=40855#p40855 - я вже і сам туди перекопіював і Ваше запитання і мою відповідь, але тоді стер, бо не знаю, чи Ви готові про себе розповідати на Форумі, тому на Ваше рішення - подайте як є або змініть; мою відповідь можете не змінювати або не подавати. На Ваше вирішення) і там подавайте такого роду питання - нехай учасники Форуму пороздумують
колись щось такого обговорювали ми на російськомовному Форумі Заглобы, наприклад http://zagloba.me/index.php?showtopic=4 ... 378097&hl=осипов&fromsearch=1&#entry378097
перепрошую: я дуже втомлююсь щось останнім часом - щойно з 4-х Літургій, Молебна і ще дечого-різного - і, якби не було можливості у Вас розібратися з глупотами Осипова (а є ще подібні глупості авторства Дворкіна, а ще є Кураєв, а ще...) взявся б щось на це саме для Вас відповідати. Однак про це вже говорено і переговорено - даю Вам цілих 5 сторінок про теми з обговоренням проблем Осіпова з Заглобы http://zagloba.me/index.php?app=core&mo ... mMainBar=1 (перепрошую - не хоче відкривати відразу і подає лише місцевий пошуковик: введіть у нього слово Осипов і Вам видасть 5 сторінок тем з ним повязаних) - перегляньте на предмет подібності до Вашого запитання і читайте. Тоді, якщо треба, поговоримо
З повагою, о.Олег