Слава Ісусу Христу!
Yuriy Dzyoba писав: Так, це лише "частные мнения" - і поки вони такими залишаються, піддавати їх анатемі чи відносити до розряду єресей безглуздо.
тут, пане Юрію, важливо розрізнити між Католицькою Церквою, в якій віра Христова збережена від різних протестів і схизм та иншими, у нашому випадку ПЦ.
Про ПЦ нехай говорять, власне, православні: я можу і помилятися в зовнішньому погляді на дійсний стан речей в Православії. Тут лише зазначу, що нмд саме через брак одності у них можливе, з одного боку, анафемствування Соборами кожного, хто не вірує в Переєстествлення чи 7 Святих Тайн, з иншого - Осіпов і надалі (хоча і точно підпадає під виголошені анатеми) викладає богословіє в Семінарії і Академії.
Це - стосовно стану справ в, зокрема, РПЦ.
Стосовно Католицької Церкви справа виглядає дещо инше: зобов`язальна одність ісповідування віри в Переєстествлення і в Святі Тайни числом саме сім у нас присутня, тому кожен, хто говорив би инакше - помиляється; кожен, хто настоює на цій помилці чи вчить иншої, аніж Христова, віри - єретик. Доки Осіпов/инші лише не визнають Богом установленого наслідника Петра - Папу - вони схизматики (означення людини, яка сповідує лише один вид єресі - еклезіологічну) - Таїнства, ними уділювані, є важні для католика, бо являються Плодом Церкви Христової; як тільки вони инакше вірять в, наш приклад, Євхаристію, дійсність уділюваних ними Таїнств сумнівна і потребує подальшого розгляду (як і кожна єресь).
о.Олег писав: І, напевне до таких "частностей" може бути віднесене рішення якогось (помісного - инших не мають) Собору, що потверджує Євхаристію (переєстествлення) чи иншого, що потверджує список Святих Тайн (числом сім) і власне вони (ці Собори; буде час і потреба з Вашого боку - знайду) твердять щось на зразок: "а якби хто казав инакше..." (про Євхаристію; про Сім Святих Тайн - не більше і не менше!) "...анатема йому!".
Yuriy Dzyoba писав: Тут трохи складно як на мене, здається кінцеве рішення не за Помісним собором, крім того, ще треба щоб та ідея дійшла до того собору.
в історії маємо приклади того, як Помісний собор набував статусу Вселенського. Але, в кожному разі, для нашої теми ("Чи визнають в УГКЦ тайну священства та інші таїнства УПЦ-КП?") не є важливим, скільки Вселенських Соборів визнає Православіє, а суттєвим є те, що Церква Христова на Вселенському Соборі (Тридентійському, якщо не помиляюсь) потвердила, що віруємо в Переєстествлення і Сім Святих Таїн і саме з цього огляду можемо розрізнити, де Плід Церкви Христової (відповідно, до нашого питання: визнаємо Таїнства), а де - еретичне вчення (відповідно - невизнаємо).
о.Олег писав: Якщо ж Ви маєте на увазі, що і для Католицької Церкви це "лише наукова дискусія", то помиляєтеся - це Догма Віри.
Yuriy Dzyoba писав: Ні, не маю на увазі для Католицької Церкви, бо приведені вище автори належать до ПЦ. Можливо і в Католицькій Церкві ведуться подібні дискусії, але матеріалу я не знайшов.
я католик, пане Юрію, і тема зазначає моє (священика УГКЦ, самої Церкви Христової) відношення до Таїнств в названих ПЦ (включно з авторами, які належать до ПЦ). Не претендую на все знання ситуації, але, думаю, основу окреслив. Панове, про яких згадуємо, в цю основу не попадають з огляду на те, що вчать невластивим Православію речам. Але РПЦ дає їм це робити - учити майбутніх священиків ПЦ, що говорить також і про РПЦ і про можливі проблеми відносин з нею в недалекому майбутньому (якщо там нічого не змінеться). Я грішний, пане Юрію, і не брався би відписувати, якби тема передбачала щоб я перейнявся (перепрошую, як не шкода мені це говорити, але, думаю, важливо тут зазначити - ущербною) логікою Православія, його зрозумів і мислив в приблизному напрямку: "оце" (у них) єресь, а "це" (у них) приватна думка. Бог, вірую, не залежить від приватних думок людей/спільнот, які в чомусь-там були незгідні з установленим Ним порядком речей у Церкві Христовій і почали инакше вчити, підлаштовуючи Творця під свої бачення. Не можна вимагати, щоб хтось говорив про Істину, відштовхуючись від помилкового Її бачення, тому Вас я розумію виключно в межах теми і мене прошу правильно зрозуміти: куди б ті автори не належали, роздумую про них і їхні Церкви/спільноти користуючись повнотою Вчення Католицької (=Христової) Церкви.
Стосовно ж дискутування Догми в Католицькій Церкві - це наша Свята Апостольська віра: як її можна дискутувати?? Все вже у питаннях, які зазначаємо словом Догма, продискутоване і можемо лише говорити про спосіб донесення Істини різним народам (мови людські, мова Богословія тощо)
Не думаю, що наше обговорення є офтопом для цієї теми (модератори нас зупинять, якби що), просто тут треба пам`ятати про зазначене в темі і, відповідно, надіюсь, ненаофтопимо
Розумію, що не можу передбачити всіх нюансів питання, тому, якщо з`явиться потреба у якихось уточненнях і буду щось знати в темі, обов`язково відповім (лише не надто часто маю доступ до Мережі - вибачте за незручності)