Богородиця

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення Вова » 06 жовтня 2010, 14:26

romanm писав:
а чому я грішний маю перебирати сумнівну логіку протестантів? Святе Письмо у контексті Богородиці саме так пояснюється Христовою Церквою. Пояснюється непомильно, бо Господь дав Своїй Церкві Обітницю "врата адові не подолають" - чому має перемогти у випадку нашої розмови? Ні - відштовхуємося від Христової Церкви, яка саме так вірила і вірує, саме так трактувала і трактує Записане Слово


Отче, та тут не йде річ про змагання. Просто немає сил повторювати сотий раз по одному і тому ж самому кругу.


Я підтримую, я не змагаюся, а крутити пльонку по кругу не має смислу.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення о.Олег » 06 жовтня 2010, 14:28

Вова писав:...Читайте історію, я уже багато раз говорив, що така Писання яке мають сьогодні протестанти, вже існували від часів апостолів, аж до канонізації, тому на той час Церква тільки затвердила те що уже існували століттями. Але ви не хочете це почути.

та чому - чую. Але Ви не даєте зрозуміти, що бачите: Святий Дух послуговується в написанні і канонізації Святого Письма Христовою Церквою, яка зовсім не подібна на протестантів
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення viter » 06 жовтня 2010, 14:33

Вова писав:Читайте історію, я уже багато раз говорив, що така Писання яке мають сьогодні протестанти, вже існували від часів апостолів, аж до канонізації, тому на той час Церква тільки затвердила те що уже існували століттями. Але ви не хочете це почути.

Але до затвердження канону були і апокрифи. То чому вони не увійшли до складу Біблії протестантів? Чому в протестантів, хоч і не повний, але канон затверджений католицьким Собором?
Востаннє редагувалось 06 жовтня 2010, 14:34 користувачем viter, всього редагувалось 1 раз.
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення о.Олег » 06 жовтня 2010, 14:34

Вова писав:...Я підтримую, я не змагаюся, а крутити пльонку по кругу не має смислу.

єдиний смисл в розмові з протестантом - запропонувати йому поглянути на основи Святого Письма, порівняти себе з Христовою Церквою, яка Дала людству Канон Біблії, показати, що ці люди Христової Церкви були єпископами і немає сенсу не визнавати Таїнства Священства; почитали Ікони - який же протестант може вважати себе членом Христової Церкви, якщо відкидає Ікони?; вірували в Богородицю, молилися на мощах Святих... Нічого подібного до протестанта :(
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення Вова » 06 жовтня 2010, 14:39

о.Олег писав: Святий Дух послуговується в написанні і канонізації Святого Письма Христовою Церквою.....

Не зрозумів.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення о.Олег » 06 жовтня 2010, 14:40

Вова писав:
о.Олег писав: Святий Дух послуговується в написанні і канонізації Святого Письма Христовою Церквою.....

Не зрозумів.

Матеєм, Марком, Лукою, Іваном, Павлом...
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення Вова » 06 жовтня 2010, 14:42

viter писав:Але до затвердження канону були і апокрифи. То чому вони не увійшли до складу Біблії протестантів? Чому в протестантів, хоч і не повний, але канон затверджений католицьким Собором?

звісно що був, але силок на канон не має, можливо якісь винятки. Одна проблема була із книгою об’явлення, от за тут книгу можете спорити, що вона ваш канон, точніше Церкви.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення viter » 06 жовтня 2010, 14:48

Вово, хотіло б ся таки почути чому протестанти використовують канон Святого Письма затверджений Католицькою Церквою?
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення Вова » 06 жовтня 2010, 14:49

о.Олег писав:
Вова писав:...Я підтримую, я не змагаюся, а крутити пльонку по кругу не має смислу.

єдиний смисл в розмові з протестантом - запропонувати йому поглянути на основи Святого Письма, порівняти себе з Христовою Церквою, яка Дала людству Канон Біблії, показати, що ці люди Христової Церкви були єпископами і немає сенсу не визнавати Таїнства Священства;

На основу Письма дивлюся; Рівняюся на Писання і Христа, беру приклад із попередників; Біблію дав Бог, таїнство визнаю.

вірували в Богородицю

дивно чуте таке від вас, але я вірю в Марію, тільки що ви під тим розумієте?

а це уже відступлення і нічого спільного із Писанням:
о.Олег писав:почитали Ікони - який же протестант може вважати себе членом Христової Церкви, якщо відкидає Ікони?; вірували в Богородицю, молилися на мощах Святих... Нічого подібного до протестанта :(
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення о.Олег » 06 жовтня 2010, 14:57

Вова писав:
вірували в Богородицю

дивно чуте таке від вас, але я вірю в Марію, тільки що ви під тим розумієте?
а це уже відступлення і нічого спільного із Писанням:
о.Олег писав:почитали Ікони - який же протестант може вважати себе членом Христової Церкви, якщо відкидає Ікони?; вірували в Богородицю, молилися на мощах Святих... Нічого подібного до протестанта :(

значить Єпископи, що прийняли канон Святого Письма не мали з ним "нічого спільного" :)
о.Олег написав:
Вова писав:
Святий Дух послуговується в написанні і канонізації Святого Письма Христовою Церквою.....

Не зрозумів.

Матеєм, Марком, Лукою, Іваном, Павлом...


не зрозумів все одно що хочете тим сказати

що Святий Дух послуговується і для написання і для канонізації Святого Письма Христовою Церквою
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Yur
старець
старець
Повідомлень: 585
З нами з: 19 квітня 2010, 03:48
Звідки: Chicago Il

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення Yur » 06 жовтня 2010, 15:33

Вова писав:На основу Письма дивлюся; Рівняюся на Писання і Христа, беру приклад із попередників; Біблію дав Бог, таїнство визнаю.

Святе Письмо продиктовне Духом Святим для його духовного осмислення. Не про все там написано дослівно, але все Ним відкривається.
А нам Бог відкрив це Своїм Духом, усе бо досліджує Дух, навіть Божі глибини. (1-е Кор. 10)

Тим, кому Бог відкриває -- уже є членом Церкви. Бо приналежність до віри не за зовнішніми атрибутами, а за тим що у серці.
Зумієте серцем прийняти догмат про непорочне зачаття Богородиці -- вважайте ви католик.
Кажу ж вам, що за кожне слово пусте, яке скажуть люди, дадуть вони відповідь судного дня! (Матвія 12:36)

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення о.Олег » 06 жовтня 2010, 19:05

Вова писав:На основу Письма дивлюся; Рівняюся на Писання і Христа, беру приклад із попередників; Біблію дав Бог, таїнство визнаю.

а Ви говорили, що п'ятидесятник чи я грішний Вас з кимось поплутав?
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення Вова » 06 жовтня 2010, 21:55

о.Олег писав:
Вова писав:
вірували в Богородицю

дивно чуте таке від вас, але я вірю в Марію, тільки що ви під тим розумієте?
а це уже відступлення і нічого спільного із Писанням:
о.Олег писав:почитали Ікони - який же протестант може вважати себе членом Христової Церкви, якщо відкидає Ікони?; вірували в Богородицю, молилися на мощах Святих... Нічого подібного до протестанта :(

значить Єпископи, що прийняли канон Святого Письма не мали з ним "нічого спільного" :)

Тоді ще не поклонялися Марії. Може покажете історичні дані до канонізації Біблії, коли Марію називали - Богородиця, Царицею неба, говорили що вона була непорочно зачата?
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення Вова » 06 жовтня 2010, 21:57

Yur писав:
Вова писав:На основу Письма дивлюся; Рівняюся на Писання і Христа, беру приклад із попередників; Біблію дав Бог, таїнство визнаю.

Святе Письмо продиктовне Духом Святим для його духовного осмислення. Не про все там написано дослівно, але все Ним відкривається.
А нам Бог відкрив це Своїм Духом, усе бо досліджує Дух, навіть Божі глибини. (1-е Кор. 10)

Тим, кому Бог відкриває -- уже є членом Церкви. Бо приналежність до віри не за зовнішніми атрибутами, а за тим що у серці.
Зумієте серцем прийняти догмат про непорочне зачаття Богородиці -- вважайте ви католик.

Тоді чому цей догмат, аж прийняли у 1854 році, значить до того католиками решта не були?
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
Yur
старець
старець
Повідомлень: 585
З нами з: 19 квітня 2010, 03:48
Звідки: Chicago Il

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення Yur » 06 жовтня 2010, 22:17

Вова писав:Тоді чому цей догмат, аж прийняли у 1854 році, значить до того католиками решта не були?

На все свій час. Канон Біблії теж не зразу був сформований, хоч поза усякими сумнівами уже на початку були ті, котрі пізнали Божі глибини
Особисто я не виключаю (а може й більше), що Церквою будуть прийняті нові догмати. Котрі укріплюватимуть віру.
Кажу ж вам, що за кожне слово пусте, яке скажуть люди, дадуть вони відповідь судного дня! (Матвія 12:36)

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення Вова » 06 жовтня 2010, 22:21

Yur писав:.. що Церквою будуть прийняті нові догмати. Котрі укріплюватимуть віру.

або, які ще дальше віддаляють від Бога.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
Yur
старець
старець
Повідомлень: 585
З нами з: 19 квітня 2010, 03:48
Звідки: Chicago Il

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення Yur » 07 жовтня 2010, 00:47

Вова писав:
Yur писав:.. що Церквою будуть прийняті нові догмати. Котрі укріплюватимуть віру.

або, які ще дальше віддаляють від Бога.

Бо й юдеї жадають ознак, і греки пошукують мудрости,
а ми проповідуємо Христа розп'ятого, для юдеїв згіршення, а для греків безумство
(1-е Кор. 1:22,23)
Кажу ж вам, що за кожне слово пусте, яке скажуть люди, дадуть вони відповідь судного дня! (Матвія 12:36)

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення о.Олег » 07 жовтня 2010, 06:16

Зображення
Найдавніше з відомих зображень Богородиці з младенцем Ісусом, II ст, Катакомби Прісціли, Рим.
Вова писав:Тоді ще не поклонялися Марії. Може покажете історичні дані до канонізації Біблії, коли Марію називали - Богородиця, Царицею неба, говорили що вона була непорочно зачата?

пане Вово - це вже навіть не смішно.Найперше дуже прошу чітко собі усвідомити, що Христова Церква від перших віків до сьогодні святим (включно з Пресвятою Богородицею) не поклоняється, а почитає. Терміни можуть використовуватись різні у зв'язку з різноманіттям народів, серед яких велась Проповідь, але Христова Церква чітко сповідувала і сповідує, що поклоняємося ми лише Богу (Втор.6:13; Іс.42:8; Мт.4:10; 1Тим.1:17), а почитаємо вірних Його угодників (тих, що вгодили Богові), вбачаючи в них Дію Бога (тобто, почитаючи святого чоловіка чи жінку, віддаємо честь Богові, що у святому прославився). Почитання святих в тому сенсі, в якому почитає їх Христова Церква, маємо ще зі Старозавітніх часів молитовної прослави давидом "Бога Авраама, Ісаака і Якова", пане Вово :) . Навіть беручи виключно Святе Письмо маємо свідоцтво Івана, який говорить про те, що святі на небі возносять за нас молитву Богові (Одкр.5; також 8 ), Апостол Петро обіцяєв своєму 2-му посланні, що навіть по смерті буде дбати за Церкву... Вся Церковна Традиція, яку увінчує Святе Письмо, говорить про потребу прикликати на допомогу святих, бо вони предстоять перед Богом - історичний доказ цього також маємо - зберігся текст Літургії Якова (з частим почитанням святих), який датується 3-4 ст., маємо Гангрський (340р) та Лаодикійський (343р) Собори, які свідчать про віру Христової Церкви в почитання святих, маємо Св.ОО.Церкви 4-го століття: Ефрема Сірійця, Василія Великого, Григорія Назіанського, Григорія Богослова, Йоана Золотоустого, які захищають Христову віру в почитання святих Божих угодників від єретиків - це ж, Вово ті самі люди, якіканонізували Святе Письмо, що його попсув Лютер, а протестанти користають, а нинішні єретики, які не почитають святих - протестанти :( . Як цього Ви не бачите? І були ці люди єпископами, писали про священство, про його Таїнственність, в яку протестанти не вірять. :( На основі творів цих людей дослідники роблять висновок: почитання святих в первісній Церкві було загальним. А про почитання Богородиці маємо історичні свідчення існування її Ікон з 2 ст., маємо опір і засудження Несторія на Вселенському Соборі 431 року.
буде час/потреба - продовжу
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення о.Олег » 07 жовтня 2010, 06:28

Вова писав:
Yur писав:.. що Церквою будуть прийняті нові догмати. Котрі укріплюватимуть віру.

або, які ще дальше віддаляють від Бога.

немає такої можливості. Пан Юрій або не розуміє, або некоректно висловився: Догмати не приймаються, як щось нове - Догма виникає там, де існує небезпека збочення віри Христової Церкви, тобто Догма говорить про віру, яку сповідує Христова Церква від Апостольських часів. Надіюсь зрозуміло. Прошу пана Юрія і пана Вову висловлюватися коректно і у тому випадку, якщо Ви вірите інакше ніж Христова Церква, і у тому випадку, якщо Ви щось не розумієте.
Дуже шкода, але Вова отримує бан на один тиждень а Юрій - попередження
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Yur
старець
старець
Повідомлень: 585
З нами з: 19 квітня 2010, 03:48
Звідки: Chicago Il

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення Yur » 07 жовтня 2010, 14:38

о.Олег писав:Пан Юрій або не розуміє, або некоректно висловився: Догмати не приймаються, як щось нове - Догма виникає там, де існує небезпека збочення віри Христової Церкви, тобто Догма говорить про віру, яку сповідує Христова Церква від Апостольських часів. Надіюсь зрозуміло. Прошу пана Юрія і пана Вову висловлюватися коректно і у тому випадку,

Очевидно ви мене просто не зрозуміли :(
Догмати саме для укріплення віри. А нові, не тому що якісь зміни у віровченні, а тому що прийшов час для висвітлення Церквою. Як зрештою догмат про який зараз мова.
Було ж сказано у дописі: що на все свій час і що уже на початку були ті, котрі пізнали Божі глибини.
Кажу ж вам, що за кожне слово пусте, яке скажуть люди, дадуть вони відповідь судного дня! (Матвія 12:36)

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення о.Олег » 07 жовтня 2010, 19:03

Yur писав:
о.Олег писав:Пан Юрій або не розуміє, або некоректно висловився: Догмати не приймаються, як щось нове - Догма виникає там, де існує небезпека збочення віри Христової Церкви, тобто Догма говорить про віру, яку сповідує Христова Церква від Апостольських часів. Надіюсь зрозуміло. Прошу пана Юрія і пана Вову висловлюватися коректно і у тому випадку,

Очевидно ви мене просто не зрозуміли :(
Догмати саме для укріплення віри. А нові, не тому що якісь зміни у віровченні, а тому що прийшов час для висвітлення Церквою. Як зрештою догмат про який зараз мова.
Було ж сказано у дописі: що на все свій час і що уже на початку були ті, котрі пізнали Божі глибини.

дякую за пояснення і знімаю попередження З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення andrivovk » 13 жовтня 2010, 21:25

Наступило ли время для провозглашения пятого богородичного догмата?http://sibcatholic.ru/2010/03/02/5-bogorodichniy-dogmat/
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення о.Олег » 13 жовтня 2010, 21:41

andrivovk писав:Наступило ли время для провозглашения пятого богородичного догмата?http://sibcatholic.ru/2010/03/02/5-bogorodichniy-dogmat/

не маю часу переглянути, але якщо це о "соспасительница" - ні.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення andrivovk » 13 жовтня 2010, 21:48

о.Олег писав:
andrivovk писав:Наступило ли время для провозглашения пятого богородичного догмата?http://sibcatholic.ru/2010/03/02/5-bogorodichniy-dogmat/

не маю часу переглянути, але якщо це о "соспасительница" - ні.

А чому "ні"?
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення о.Олег » 13 жовтня 2010, 22:02

andrivovk писав:
о.Олег писав:
andrivovk писав:Наступило ли время для провозглашения пятого богородичного догмата?http://sibcatholic.ru/2010/03/02/5-bogorodichniy-dogmat/

не маю часу переглянути, але якщо це о "соспасительница" - ні.

А чому "ні"?

перепрошую - нічого вже на очі не бачу :)
передивіться наприклад цю розмову http://forum.catholiconline.ru/index.ph ... c=1538&hl=спасительница
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення romanm » 18 жовтня 2010, 12:40

"Благодатна"
Наскільки я зрозумів, в трактуванні протестантів, "блаженна "= "благословенна" = благодатна - кінцеве значення - щаслива. Не зміг, правда, вловити нормального пояснення того, чи усі вислови св. Павла, коли він говорить про благодать, значить - щастя, але менше з тим.

Отож, "(Лука1)28 Ввійшовши до неї ангел, сказав їй: “Радуйся, благодатна, Господь з тобою! Благословенна ти між жінками.”

"Благодатна"
Вова писав:Номер Стронга: 3106
ублажать, считать или называть блаженным, счастливым;
27 І сталось, як Він це говорив, одна жінка з народу свій голос піднесла й сказала до Нього: Блаженна утроба, що носила Тебе, і груди, що Ти ссав їх!
28 А Він відказав: Так. Блаженні ж і ті, хто слухає Божого Слова і його береже!
(Лук.11:27,28)
Якщо ми будемо такі як Марія, яка виконувала Слова Божі, ми теж будем блаженні.
Що по вашому означає слово " блаженна"?


Так от, слід мати на увазі, що Лука писав но грецьки.
Благодатна = kecharitomene( називний відмінок, ж.р.) проходить від дієслова charitoo = "дати благодать", від charis, благодать. Тяжкувато перевести на інші мови, але дослівно звучало би так :"та - хто - отримала - благодать"

Зверніть увагу!!!!! Цей термін ми знаходимо ТІЛЬКИ в Євангелії від Луки!!!!!!! Немає інших парагонів.

В .Н.З. існує вираз "повний благодаті" (plaras charitos) яке вживається до Христа(Івана 1:14) до св. Стефана (Діяння 6:8 ). Але св. Лука вживає до Марії есклюзивний термін " та - хто - отримала - благодать", що значить має більше значення, ніж просто "повна благодаті=щастя"."

більше не входжу в аргумент, бо там вже вузько лінгвістичні питання.

Отож в корені не вірно сприймати "благодатна" як просто "щаслива". І переклади св. Писання вже не є богонатхненні :( отож..... слухаймо що вчить Церква.

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення andrivovk » 24 жовтня 2010, 22:30

Люблю читати книги св.Альфонса Лігуорі.Ось уривок з його книги "Велич і обов'язки священика", який стосується Діви Марії.

Заступництво Пресвятої Богородиці –
морально конечним
1. Тридентський Собор оголосив, що заступництво Святих корисне для людей, але воно не є конечне. Все-таки св. Тома ставить це питання: “Чи треба благати Святих, щоб заступалися за нас?” і позитивно відповідає на нього, бо Боже Провидіння вимагає, щоб люди спасалися за посередництвом Святих, бо вони допомагають нам заслужити собі ласки, потрібні для спасіння. “Божий лад у світі, – каже св. Діонисій Ареопагіт, – вимагає, щоб ті, що дальше від Бога, верталися до Нього за посередництвом тих, що близькі Йому. Святі перебувають близько до Бога, тому лад Божого Провидіння вимагає, щоб ми наближалися до Нього через них”.
Цей же Святий згодом додає: “Як отримуємо Божі добродійства через заступництво Святих, так само через Святих маємо наближатися до Бога”. Подібно висловлюються інші письменники, особливо Сильвій: “Природний закон велить зберігати встановлений Богом лад. Бог же вирішив, щоб нижчі сотворіння спасалися, благаючи помочі у вищих”.
2. Якщо ж потребуємо молитов Святих, то тим більше треба звертатися до Пресвятої Богородиці; Її молитви мають перед Богом більшу вартість, аніж благання всіх Святих. Св. Тома твердить, що Святі можуть спасти багато душ, бо Бог наділив їх великими ласками. Пречиста ж Діва може спасти всіх людей, бо вислужила собі потрібні для цього ласки: “Кожний Святий має стільки сили, що може спасти багатьох. Він був би безмірно могутній, якщо б мав стільки ласки, аби спасти всіх. Цього ніякий Святий доконати не може, але можуть це вчинити Ісус Христос і Пречиста Діва”.
Св. Бернард твердить, що через Матір наближаємося до Сина, як через Сина приходимо до Отця: “Знахіднице ласк, – звертається він до Пресвятої Богородиці, – Мати спасіння, ми через Тебе наближаємося до Сина, щоб ради Тебе прийняв нас Той, Хто, за Твоїм посередництвом, прийшов до нас”. Саме тому цей Святий каже, що через Марію отримуємо кожну ласку: “Бог віддав Марії всі добра, щоб ми знали, що Їй треба завдячувати за надію, ласку та спасіння. Вона – рай духовних потіх. Від Неї розходяться Божі пахощі, тобто ласки”. Він стверджує: “Така воля Того, хто вирішив привести нас до Себе через Марію”.
Подібний висновок можна зробити, аналізуючи усі тексти Святого Письма, котрі Церква застосовує щодо Пресвятої Богородиці. Ось вони: “Хто Мене знаходить, той життя знаходить й осягає від Господа ласку”. “Не буде розчарований, хто слухає Мене. Не чинитиме зла, хто руководиться Мною. Матиме вічне життя, хто належно розуміє Моє навчання”. Молитва “Радуйся, Царице” підтверджує це повчання. Свята Церква велить нам називати Марію своїм життям і надією: “Радуйся, наше життя і насолодо!”.
3. Ось чому св. Бернард заохочує нас вдаватись до Божої Матері з повним довір’ям про те, що отримаємо бажані ласки, бо Син не може в нічому відмовити Своїй Матері: “Будьмо певні, як звертаємося до Пречистої Діви Марії, що Син вислухає Матір”. Саме тому він заявив, що Марія – джерело нашої надії. “Діточки, – казав цей Святий, – Пресвята Богородиця – духовна драбина грішників до Бога, джерело мого довір’я і підвалина моєї надії”. Й закінчує, заявляючи, що через Марію слід благати бажаних ласк; Вона отримує, чого б не попрохала, бо Її молитви не зазнають відмови. “Шукаймо ласки, і через Марію шукаймо її, – каже він, – бо Вона знаходить, чого шукає. Її ж не може очікувати відмова”.
Св. Єфрем Сирійський ще до цього отак висловився з цього приводу: “Пречиста Діво, тільки в Тобі – наша надія!”. Подібно говорить Ільдефонс: “Божа Велич вирішила розділяти, з допомогою Марії, всі ласки, що бажає подати людям. Маріє, Тобі довірено всі скарби й прикраси ласки”. Так само думає св. Петро Даміян, кажучи: “У Твоїх руках знаходяться всі скарби Божого милосердя”. Св. Бернардин Сієнський каже: “Ти роздаєш всі ласки, тому наше спасіння – в Твоїх руках”. Подібно думають св. Іван Дамаскин, Герман, Ансельм, Антонин і багато інших учених письменників, от хоча б Сенєрі, Пуоре, Пачучеллі, Крассет, Веґа, Мендосса разом із Олександром Наталієм, що отак пише: “Бог хоче, аби ми надіялися на всяке добро від Нього через могутнє заступництво Діви Матері, якщо належно взиватимемо Її”. Так само пише отець Контенсон, пояснюючи Христові слова: “Ось твоя Мати!”. Цими словами Спаситель ніби заявив: “Ніхто не буде учасником Моєї Крові, хіба через посередництво Моєї Матері. Мої Рани – це джерела ласки, але ці ласки дійдуть до вас тільки через Марію. Учню Іване, Я так любитиму тебе, як ти любитимеш Мою Матір!”.
4. Якщо ж усі християни повинні мати набожність до Божої Матері, то тим більше набожнішими мусять бути священики. Вони мають більше обов’язків, тому потребують більшої ласки, аби осягнути спасіння. Отож, ми, священики, повинні завжди перебувати біля стіп Пречистої Діви Марії, аби благати в Неї помочі. Св. Франциск Борхія сильно переживав за витривалість у Божій ласці та спасіння тих, що не мали особливої набожності до Пречистої Діви, бо, за словами св. Антонія, “намагається літати без крил той, хто бажає ласк без заступництва Марії”. Св. Анзельм пішов дальше і навіть твердив: “Маріє, не може спастися той, хто відвернеться від Тебе!”.
Подібно писав св. Бонавентура: “Хто знехтує Нею (Марією), той помре у своїх гріхах”. Св. Альберт Великий звертається до Марії: “Загине той народ, що не служить Тобі!”. Ришард від св. Лаврентія каже: “Загине серед моря світу цього той, кого не прийме цей пароплав”. І навпаки, напевно спасеться, хто вірно служить Пресвятій Діві Марії. “Божа Мати, – каже св. Іван Дамаскин, – спасуся, як довірятиму Тобі! Нема мені чого лякатися, якщо перебуваю під Твоєю опікою, бо набожність до Тебе – зброя спасіння, яку Бог подає тільки тим, яких особливо бажає спасти”.

II
Віра у заступництво Пресвятої Богородиці
5. Погляньмо, як треба надіятися на могутність і милосердя Пресвятої Богородиці. Косма Єрусалимський називав заступництво Божої Матері не тільки могутнім, але всемогутнім. “Маріє, – каже він, – Твоя поміч – всемогутня!”. Ришард від св. Лаврентія пише: “Всемогутній Син вчинив Свою Матір всемогутньою”. Божий Син є всемогутнім за Своєю природою, бо Він – Бог. Марія ж – всемогутня з Божої ласки, бо Вона може отримати від Бога все, що попросить.
Чому так? Тому, що Марія – це найвірніше і найлюбіше Богові сотворіння. Суарес каже, що через це Бог любить Марію більше, ніж усі інші сотворіння. Св. Бригіта почула, як Христос раз отак відізвався до Своєї Матері: “Мати, благай від Мене того, чого хочеш, бо Твоє прохання не може залишитися невислуханим”. Потім Спаситель додав: “У нічому в Небі не відмовлю Тобі, бо на землі Ти в нічому не відмовляла Мені!”.
Марія – це Божа Мати, тому св. Антоній твердив, що Її молитви радше подібні на наказ, аніж на прохання, бо це молитви матері. “Молитви Богородиці – наче накази, тому мусять бути вислухані”. Ось чому св. Іван Дамаскин отак промовляє до Пресвятої Богородиці: “Царице, Ти – всемогутня, щоб спасати грішників. Тобі не треба рекомендацій перед Богом, бо Ти – Його Мати”. Св. Юрій Нікомедійський твердив, що Христос уділяє Марії все, чого б Вона не попрохала, бо хоче віддячитися Їй за те, що дала Йому людську природу: “Син так виповняє Твої прохання, ніби сплачує борг”.
Ось чому св. Петро Даміян твердив, що Пречиста Діва “не благає, але ніби наказує, як наближається до Жертовника людського примирення. Вона приступає як Пані, а не як служниця, бо Син, шануючи Її, не може в нічому відмовити Їй”. Пречиста Діва Марія вже на землі мала привілей: Син вислуховував її прохання. Св. Іван Золотоустий обговорює Маріїне прохання на весіллі в Кані Галилейській: “Не мають вина! – каже, що хоч Син назовні відмовив Їй ласки, – Жінко, що це обходить Мене або тебе? Та ж не прийшла ще година Моя! “ – все-таки вкінці однак вислухав благання Матері.
Молитви Пречистої Діви Марії виєднують великі ласки навіть зовсім пропащим грішникам, бо повага Матері допомагає їм. Св. Герман каже про це: “Маріє, Ти втішаєшся материнською повагою перед Ним, тому отримуєш пробачення навіть тим, що сильно прогрішилися. Твої молитви мусять бути вислухані, бо Бог у всьому задовольняє Тебе як Свою правдиву та Пречисту Матір”. Іншими словами кажучи, нема такого великого безбожника, якого б Марія не могла спасти своїм заступництвом, якщо хоче це вчинити. Ось чому св. Юрій, архиєпископ Нікомидії, каже: “Могутня Божа Мати, Ти така сильна, що й численні гріхи не можуть перемогти Твоєї ласкавості. Ніщо не протистоятиме Твоїй могутності, бо Твою славу Творець вважає Своєю!”. Моя Царице, – кличе Св. Петро Даміян, тобі все є можливе, бо маєш силу допомагати і спасти навіть безнадійних грішників!. “Вона може привернути надію на спасіння навіть тим, що затратили її”.
6. Як Пречиста Діва Марія може допомагати нам своїм заступництвом, так у своєму милосерді бажає спасти нас. Св. Бернард каже: “Не бракує Їй ні сили, ні охоти!”. Пресвята Богородиця зветься Матір’ю милосердя, бо милосердя велить їй любити і допомагати нам, як мати допомагає хворій дитині. Любов усіх матерів не може рівнятися з любов’ю, якою Марія любить кожного свого почитателя, який доручає себе Їй. Ось чому Святе Письмо прирівнює Її до чудового оливкового дерева: “Немов маслина ота на рівнині пишна”. “Стоїть Вона серед поля, – каже кард. Гуґон, – щоб усі могли бачити Її та звертатися до Неї”. З оливкового дерева отримуємо олію (олія – символ милосердя), якщо роздушуємо його маслини (плоди). Подібно і Пресвята Богородиця також уділяє милосердя кожному, хто звертається до Неї.
Блаж. Амадей твердить, що наша ласкава Цариця в Небі невпинно молиться за нас: “Премогутня і преблагословенна Діва завжди стоїть перед Божим троном і заступається за нас”. А преп. Беда вже давно так писав про роль Божої Матері: “Марія стоїть перед Своїм Сином та безперестанку молиться за грішників”. Св. Бернард запитує, чи щось інше, крім милосердя, може видобутись із джерела милосердя? “Хіба щось інше, ніж милосердя, випливає з джерела милосердя?”. Св. Бригіта почула, як Христос отак відізвався до Марії: “Мати, прохай у Мене, чого тільки бажаєш!”. Тоді Божа Мати відказала: “Прошу помилування для бідних грішників!”. Сину, – ніби сказала Марія, – Ти зробив Мене Матір’ю милосердя, тому благаю милосердя для бідних грішників. Св. Бернард каже, що велика любов Божої Матері змушує Її виявляти милосердя до всіх людей: “Превелика любов зробила Її боржником мудрих і немудрих. Ось чому Вона відкриває скарби милосердя, щоб усі люди могли мати користь з Її милосердної повноти”.
7. Св. Бонавентура каже, що не бачив Божої справедливості, а тільки саме милосердя, як поглянув на Божу Матір, бо Господь зробив Її милосердною, аби допомагала бідним душам: “Царице Моя, бачу одне тільки милосердя, як погляну на Тебе, бо для нужденних душ Ти стала Божою Матір’ю. Ось чому Бог дав Тобі завдання виявляти милосердя до них”. Св. Лев твердив, що Пречиста Діва Марія така милосердна, що слід називати Її самим милосердям: “Марія така милосердна, що заслуговує, щоб Її називали милосердям”. Хто ж після Ісуса, – кличе Св. Герман, – так сильно дбає про нас, як Ти – Мати Милосердя? Хто, крім Твого Сина, так, як Ти піклується людським родом? Ось чому Твоя опіка більша, ніж ми можемо зрозуміти її”.
Св. Авґустин отак висловився про Пресвяту Богородицю: “Слід визнати, що Ти єдина опікуєшся нами в Небі”. Цей Святий пише, що це правда, що всі Святі бажають нашого спасіння. Проте слід визнати, що тільки Ти – Божа Мати, дійсно любиш нас і дбаєш про нас, як це видно з того, що невпинно допомагаєш нам з Неба і наповняєш ласками, які безперестанку виєднуєш нам. А св. Герман додає: “Марія відчуває, що ніколи забагато не боронить нас”. Це правда, що Вона завжди молиться і ніколи не перестає молитися за нас.
8. Бернардин Бустійський каже, що Божа Мати сильніше бажає подавати нам ласки, ніж ми прагнемо отримувати їх: “Сильніше хоче чинити добро і подавати ласки, ніж ти бажаєш приймати їх”. Як наш супротивник, диявол, завжди ходить навколо вас, як лев ревучий, шукаючи, кого б пожерти, так Пречиста Діва Марія шукає, кого б спасти.
“Вона ходить і шукає, – каже згаданий автор, – кого б спасти”. Хто ж отримує ласки від Божої Матері? Кожний, хто бажає їх. Одна свята душа написала: “Вистачає звернутися по ласку до Пречистої Діви Марії, щоб отримати її!”. Св. Ільдефонс твердив, що ми повинні благати Божу Матір, щоб Вона молилася за нас, бо може Своїми молитвами випросити нам більше ласк, ніж ми могли б собі бажати: “Вона буде побожніше молитися за мене, ніж я сам можу молитися, і виєднає мені більше ласк, ніж я наважився б прохати”.
Чому ж багато хто не дістає ласк від Божої Матері? Тому, що не бажає їх. Не бажає ласки той, хто не хоче зректися якогось матеріального зиску або придусити якесь непристойне почуття, тому навіть не прохає подібної ласки, хоч, напевно, отримав би, якщо б попрохав її в Марії. Бідний і нещасний той, заявила Божа Мати св. Бригіті, хто з власної вини загруз в своїх гріхах, хоч так легко міг би удатися до Неї: “Буде нужденним той, хто не звертається до Мого милосердя, хоч так легко може це вчинити!”. Настане колись час, що він схоче це вчинити, але вже буде запізно!!!
9. Ах, не виставляймо себе на цю страшну небезпеку! Навпаки, завжди звертаймося до Божої Матері. Вона вислуховує кожного, хто тільки прийде до Неї. Людвик Блосій каже: “Марія така ласкава, що нікого не відсилає від себе засмученим”. Ришард від св. Лаврентія зазначає, що Божа Мати завжди готова допомагати тому, хто кличе Її: “Побачиш, що Вона завжди готова допомагати”. Ришард від св. Віктора каже, що милосердя Марії інколи випереджає наші молитви, тому ця ласкава Мати допомагає нам до того, як звернемося до Неї: “Її милосердя швидше допомагає, ніж просимо його, і так воно випереджає благання бідолашних грішників”.
Чому ж воно так? Тому, що ця милосердна Діва-мати не може дивитися на нашу нужду і не допомагати нам: “Вона така милосердна, що негайно змилосердиться, як побачить якогось нуждаря, бо не може дивитися на людську нужду і не допомагати людям позбутися її”. Хто колись небудь звернувся до Пречистої Діви Марії, – кличе Папа Інокентій III, – і Вона не вислухала його? “Хто взивав Її, і Вона не вислухала?”. Хто благав помочі, – запитує св. Евтихіян, і Марія опустила його? “Преблагословенна Діво, хто кликав Тебе на поміч, а Ти знехтувала ним? Подібного випадку ніколи не було!”.
Св. Бернард писав, що може перестати почитати Божу Матір той, хто взивав її милосердя, але вона не допомогла йому: “Преблагословенна Діво, нехай мовчить про Твоє милосердя той, хто пригадує собі, що в потребі кликав Тебе, а Ти не допомогла йому!”. Однак подібного випадку ніколи не було і не буде, бо Пресвята Богородиця не може не співчувати і не допомагати нужденним грішникам. Св. Бонавентура каже: “Вона не вміє відмовляти у милосерді і не знає, що таке відмовити помочі бідним”. Через це Святий твердив, що ображають цю Матір милосердя – а Вона так сильно прагне допомагати нам і спасати нас! – не тільки ті, що позитивно гріхами зневажають Її, але й ті, що не прохають у Неї ласк: “Владичице, проти Тебе прогрішується не тільки той, хто кривдить Тебе, але й той, що не благає в Тебе ласки!”.
10. Отож, завжди удаваймося до Пречистої Діви Марії. Нехай вигляд гріхів не відбирає у нас довір’я до Її милосердя. Господь об’явив св. Бригіті, що Марія спасла б самого Люципера, якщо б цей гордий дух упокорився та благав у Неї помочі: “Навіть дияволові виєднала б прощення, якщо б покірно попрохав Її!”. Сама Пречиста Діва сказала св. Бригіті, що Вона не дивиться на гріхи, але на намір, з яким грішник приходить до Неї. Вона лікує рани душі та спасає його, якщо він вирішить виправити своє лихе життя: “Я готова негайно прийняти навіть найбільшого грішника, якщо він прийде до Мене зі справжнім бажанням виправитися. Не зважаю на те, як сильно він прогрішився, але на те, що хоче робити в майбутньому. Не відмовляюся намастити і злічити рани його душі, бо звуся і дійсно є Матір’ю милосердя”. Ось чому св. Бонавентура називав Пресвяту Богородицю спасителькою тих, що кличуть Її: “Ти – спасіння тих, що взивають Тебе!”. Отже, вистачить звернутися до Пречистої Діви Марії, щоб запевнити собі спасіння.

III
Як треба плекати набожність
до Пресвятої Богородиці?
11. Звертаймося до цієї могутньої Божої Матері та благаймо, щоб захищала нас. Стараймося найкраще почитати Її, аби так запевнити собі Її опіку. Вмирав один великий почитатель Пресвятої Богородиці. Звався він брат Берхманс. Співбраття запитали його, чим можна здобути собі прихильність Пречистої Діви Марії. На це отримали від нього таку відповідь: “Чим-небудь малим, аби тільки воно було постійне!”. Вистачає тільки маленької побожної практики, щоб здобути собі опіку Божої Матері. Божа Мати задовольняється малими речами, аби тільки вони були постійні, бо вона така великодушна, що за незначні прислуги відплачується великими ласками. Св. Андрій Критський підтверджує це, кажучи: “Будучи щедрою, платить великими ласками за малі речі”.
Однак не слід будь-чим задовольнятися. Почитаймо Її так, як добрі почитателі звичайно шанують її: щоденно проказуймо вервицю (чотки), відбуваймо дев’ятниці, зберігаймо піст у середу, носім параман, щодня відвідуймо Її ікону, при тім прохаймо в Неї якоїсь особливої ласки, кожного дня читаймо якусь книжку про Її велич, вітаймо Її, як виходимо з дому чи повертаємося, пробуджуємося зі сну. Перед нічним спочинком, прокажімо З рази Богородице Діво в честь Її чистоти і віддаймося під Її покров.
Численні миряни користуються цими побожними вправами. Священики можуть ліпше шанувати Пресвяту Богородицю, пояснюючи вірним Її велич та плекаючи набожність до Неї. “Матиме вічне життя, хто належно розуміє Моє навчання!”. Божа Мати обіцяє вічне життя тим, що почитають Її та здобувають Їй любов інших. Блаж. єпископ Едминк мав звичай починати свої проповіді похвалою Пресвятої Богородиці. Це так подобалося Божій Матері, що одного дня промовила до св. Бригіти: “Скажи цьому прелатові, що буду йому Матір’ю і в хвилині смерті Сама представлю його душу Моєму Синові”.
Ох, яку приємність зробив би Пречистій Діві Марії той священик, що кожної середи проповідав би вірним у церкві чи каплиці про Неї, звертаючи особливу увагу слухачів на Її милосердя і бажання допомагати кожному, хто молиться до Неї! Св. Бернард каже, що милосердя Марії збуджує в народі набожність до Божої Матері. Було б так само добре, якщо б проповідник бодай наприкінці проповіді разом з народом звертався до Пресвятої Богородиці та благав у Неї якоїсь ласки.
Отож, Ришард від св. Лаврентія пише, що здобуває собі скарби вічного життя той, хто почитає Пречисту Діву Марію: “Почитати Діву – значить здобувати собі багатства вічного життя!”. 3 цією метою кілька років тому я видав книжку “Велич Пресвятої Богородиці” і збагатив її цитатами зі Святого Письма, витягами з писань Святих Отців, прикладами і побожними вправами, щоб не тільки надавалася до читання, але й щоб священики могли використовувати її. Вони знайдуть у ній багатий матеріал, щоб голосити велич Пресвятої Богородиці та розбуджувати в народі набожність до Неї.

Слава Пресвятій Тройці!
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення andrivovk » 12 листопада 2010, 23:09

Про почитання Пресвятої Діви Марії.Вибачайте, що трохи довга цитата, але це важливо.Міг подати адресу книги, сторінки, але думаю тоді була б менша ймовірність, що прочитають.
Почитание Пресвятой Девы есть величайшее вспоможение во всякого рода искушениях против надежды. Это мощное средство ко спасению, обильный источник всех благ, а также, по словам св. Ансельма и других Отцов Церкви, — неоспоримое свидетельство нашего благого предопределения.
«Если угрызения совести и страх перед Господним судом ввергают вас в глубокую печаль, — говорил св. Бернар, — если безмерная тяжесть ваших преступлений влечет вас к бездне отчаяния, обратитесь к Марии, умоляйте Её о помощи, и вскоре вы почувствуете, как в вашей душе возродятся доверие, покой и радость».

Св. Герман, архиепископ Константинопольский, был прав, говоря, что как дыхание есть неоспоримое свидетельство того, что человек жив, каким бы больным он при этом ни был, так и обращение к Пресвятой Деве Марии есть несомненное доказательство тому, что грешник ещё жив в памяти Господней, и спасение его не безнадежно, каким бы очерствелым и упрямым он ни казался. Пресвятая Дева Мария, по словам св. Бернара, вовсе не строга и не сурова: Она — сама кротость и милосердие. Разве может что-либо в Ней вызывать страх? Хотя Она обладает милосердием в меньшей степени, чем её Сын, но в Ней нет присущей Ему строгости Судии, ибо Она — только наша Заступница, а не Судия. Всё в ней должно ободрять нас и вызывать бесконечное доверие. Она была сотворена Богом, чтобы содействовать Его милосердию и способствовать спасению всех людей. Она даже как бы должна из благодарности любить грешников, ибо им Она отчасти обязана Своей славой. Никогда бы Она не была Матерью Бога, если бы Тот не воплотился, чтобы искупить грехи людей. Грех, который явился причиной унижения, страдания и смерти Иисуса Христа, породил святость, возвеличивание и Божественное Материнство Пресвятой Девы Марии. Итак, даже негодуя на грешников, распявших Её Сына, Она всегда испытывает к ним и сострадание, потому что они — это образ Христов, — а также испытывает к ним нежность, ибо благодаря им и ради них Она удостоилась бесконечной чести быть Матерью Иисуса Христа.Замечательны слова св. Бонавентуры о милосердии Пресвятой Девы Марии. Он сравнивает Сию возлюбленную Деву с услужливым другом,который, придя на поле, тщательно подбирает для хозяина зерна, оставленные жнецами как негодные, и которым сам хозяин не придал значения, оставив их на съедение птицам небесным. И действительно, как часто пастыри и проповедники, которых Господь, как жнецов, посылает собирать Свою жатву, покидают некоторых грешников, считая, что те неисправимы; их оставляют иногда и ангелы-хранители, полагая, что те больны, так сказать, неизлечимо; даже Сам Бог порой отворачивает от них Свой взор, отдавая их на съедение демонам, которых Иисус Христос сравнивает с птицами, похищающими зерна. И только Мария, Матерь милосердия, никогда не отвергает виновных, когда те взывают к Её доброте даже среди своих бесчинств, и, по выражению одной средневековой легенды, скорее сломает в аду все запоры, чем оставит там душу, хоть однажды воззвавшую к Её милосердию. Её Материнская нежность побуждает Её протягивать грешным Свою материнскую руку немедленно, как только они призовут Её на помощь. Она служит Посредницей между ними и их Верховным Судией, Она успокаивает и умеряет гнев Вседержителя; Она делает все, что должно способствовать их совершенному с Ним примирению. И как тот таинственный голубь, что вернулся в ковчег с оливковой ветвью, Она несет им весть, что потоки Господнего гнева схлынули, и они могут предложить Ему в жертву своё сокрушенное и смиренное сердце (ср. Пс 50,19).Иисус Христос, явившись на землю, как человек, употреблял все Свои заботы и труды для почитания и любви Бога, Своего Отца, ибо нужно было Богочеловеку возлюбить и восславить Бога для того, чтобы Его могли достойно возлюбить и восславить люди; но Он немного сделал в течение Своей земной жизни для того, чтобы проявить, какую любовь и нежность Он испытывал к Своей Пресвятой Матери. Однако сегодня, когда Он, по
выражению св. Амвросия, «полностью проникнут» Богом, сегодня, когда Он действует лишь как властелин вечности, в блеске всемогущества, Он желает, чтобы на небесах Херувимы и Серафимы, наиболее совершенные из существ, подвластных Ему, почитали Её, как свою Царицу; Он желает, чтобы на земле Церковь, верная Его невеста, чтила Деву Марию, как свою Мать; чтобы, тем самым, она призывала своих детей постоянно воздавать Ей своё служение и почитание, чтобы она при всяком случае представляла им, сколь велико Её могущество, дабы те взывали о Её заступничестве, и сколь безгранична Её святость, дабы те подражали Её добродетелям.Как плоть Марии стала плотью Христа, когда Он воплотился, чтобы умилостивить гнев Отца Своего на нас; как Христос принял кровь Марии, чтобы ею искупить наши грехи, — так принимает Он все молитвы и славословия, обращаемые нами к Его Божественной Матери, и все святые дела и поступки, которые мы посвящаем Ей, чтобы удовлетворить Его правосудию и испросить себе милостей, необходимых для свершения или возрастания нашего оправдания. Так может ли Христа не трогать наша любовь к Марии? Разве не принимает он её, по меньшей мере, как начало любви к нему Самому? — ибо Сия Дева, столь чистая и совершенная, почти что так же, дерзну сказать, совершенно едина с прехвальным человечеством Сына Своего, Спасителя нашего, как сие последнее едино с Его Божеством. С одной стороны — Она тесно связана с Богом; с другой — с человеком, благодаря чему Она столь нам дорога и столь нами любима. Вот почему Церковь, в заботе о наших душах, предлагает нам непрестанно почитание Марии, как самое верное средство угодить её Сыну, как почитание избранных; и этим сказано всё.
Пример:
Св. Франциск Ассизский в небесном видении узрел две лестницы, подобные лестнице Иаковлевой, которые достигали от земли до самых небес. На вершине одной восседал наш Господь, на вершине другой — Пресвятая Матерь Его. Затем святой увидел множество своих братьев, которые пытались взобраться на небо по ступенькам лестницы, на вершине которой восседал Господь; однако, поднявшись вверх на несколько ступеней, одни больше, другие меньше, все они, ослепленные славой и величием Господней святости, были вынуждены спуститься вниз. Увидев это, святой Франциск призвал своих детей взбираться по той лестнице, над которой восседала Пресвятая Богородица. Они вняли его призыву, и вскоре все предстали пред Богом и были спасены заступничеством Той, Которая никогда не покидает устремляющих к Ней с упованием свои взоры. (Из «Жития св. Франциска», написанного св. Бонавентурой)
Софроний, епископ Иерусалимский, автор, знаменитый благодаря своему учению и своей святости, приводит пример великого милосердия Пресвятой Девы ко грешным, пример, известный всему миру, о котором говорилось на II Никейском соборе, а именно пример св. Марии Египетской, жившей примерно через 350 лет после Рождества Христова.Эта женщина, ведшая в течение 17-ти лет самую непотребную и распутную жизнь, увидев как-то христиан, идущих в Иерусалим, чтобы поклониться Святому Кресту в день его Воздвижения, пошла туда вслед за другими. Но когда она входила в церковь, она вдруг почувствовала, что её останавливает чья-то незримая рука, не позволяя, несмотря на все её старания, туда войти. На портале церкви имелось изображение Пресвятой Девы, державшей на руках Своего Сына. Увидев это изображение, несчастная грешница была так тронута, что простерлась ниц перед ним и попросила у Пресвятой Девы прощения за все свои преступления, и, обещав покаяться, стала умолять Её позволить ей вместе с другими поклониться Кресту Её Сына. Совершив эту молитву, она встала и без труда вошла в церковь, где, поклонившись Кресту, решила посвятить свою жизнь покаянию. «О Святая Дева, — говорила она, — Ты была милостива ко мне, Ты не отвергла моих молений, Ты позволила мне увидеть Крест и поклониться ему; отныне я хочу всегда славить Господа, Который принимает грешников к покаянию. О возлюбленная Дева! не покидай меня никогда, охраняй меня на всех путях моих, ибо я избрала Тебя Заступницей пред Господом Богом и Защитницей от диавола». Завершив эту молитву, она исповедалась и приняла причастие в той же церкви, а затем, перейдя Иордан, ушла в глухую пустыню, где прожила сорок семь лет, ведя жизнь скорее ангельскую, нежели человеческую. После сего, почувствовав приближение смерти, она пришла в место, где её нашел святой старец Зосима. Она рассказала ему, что, удалившись в пустыню, она была терзаема там нечистыми искушениями столько же лет, сколько провела в миру в беспутстве. «Все это время, — прибавила она, — я обращалась к Пресвятой Деве, моей Заступнице и Ответчице за меня перед Богом; я просила Её помочь мне, и Она никогда не отказывалась придти мне на помощь во всяком месте, во всякое время и во всяких нуждах, бодрствуя надо мною, как пастух над своим стадом или как мать над своим ребенком». Окончив рассказ, она исповедалась святому старцу, затем приняла святое причастие и в следующую ночь, которая была Страстной, тихо отдала Богу свою душу. Грешник, задумайся об этом!

«Невозможно, — говорит отец Крассе из Общества Иисуса в своей книге «О почитании Девы Марии», — рассказать о всех чудесах, совершенных Господом, благодаря молитвам Пресвятой Девы, для тех, кто посещает посвященные Ей церкви. Я видел людей, которые всю свою жизнь ходили на четвереньках, не будучи в состоянии держаться на ногах, но войдя так в церковь Лисской Богоматери, они выходили оттуда бодрыми и здоровыми, после исполнения своих обетов. Весь город Руан и большое число наших священников, которые здравствуют и поныне, видели женщину, которая на протяжении 50-ти лет, не имея языка, говорила ничуть не хуже, чем мы с вами. Язык выпал у нее весь до корня в детстве, когда она болела оспой. Её отец, видя несчастье дочери, принес за нее обет в соборе Лисской Богоматери и, вернувшись домой, увидел, что она, не имея языка, разговаривает не хуже, чем он сам. Это чудо продолжалось до самой её смерти, которая наступила пятьдесят лет спустя. Она жила в деревне Ромар, расположенной близ Руана, у г-на де Веньона, секретаря суда.

«Составлены, — говорит отец Крассе, — целые тома о чудесах, которые совершил и продолжает совершать Господь в ответ на смиренное почитание Пресвятой Девы Марии, как, например, в связи с Розарием и скапуляром. И я не могу не рассказать об одном из них, которое произошло после Сенефской битвы. Маркиз де С., участник битвы и свидетель этого чуда, человек, на слово которого несомненно можно положиться, по возвращении из похода поведал мне то, о чем я собираюсь вам сейчас рассказать. На третий день после битвы он, имея приказ Его Высочества принца собрать с поля боя всех раненных и доставить их в лазарет, и исполняя его, вдруг, среди множества убитых, полностью раздетых, увидел умирающего солдата, который лежал на земле, держа в одной руке скапуляр, а в другой — Розарий, и слабым голосом просил священника, чтоб исповедаться. Подойдя к нему вплотную, маркиз заметил, что, кроме множества ран на теле, у него был рассечен сабельным ударом череп, а лоб — насквозь прострелен мушкетной пулей, которая вышла из темени, так что с обеих сторон были видны его мозги. «Он почти что мертв, — сказал маркиз, осмотрев его, — лучше оставить его здесь!». Однако, услышав эти слова, солдат стал умолять, чтобы его уложили на повозку вместе с раненными, добавив, что после того, как он исповедуется первому же встретившемуся священнику, они могут оставить его на поле. Просьба его была тотчас же исполнена, и вскоре по пути им встретился капеллан, которому умирающий, находясь при полном сознании, исповедался, и, получив отпущение грехов, отдал Богу свою душу». «После прочтения об этом чуде, — пишет отец Крассе в постскриптуме, — я повидался с маркизом С., который добавил некоторые подробности об этом солдате, подобранном после боя с четками и скапуляром, которые тот сжимал в руках, несмотря на то, что пуля пробила ему череп насквозь, и сказал, что преподобные отцы монастыря, расположенного близ Ата, составили протокол, который он, маркиз, подписал вместе с двумя другими вельможами, которых он мне назвал и которые находились вместе с ним при этом чудесном событии». Итак, изложив факты столь достоверные и вместе удивительные, на которых основано почитание Пресвятой Девы, мы надеемся теперь доставить радость нашим читателям, поместив здесь знаменитую молитву св. Бернара к Сей Матери Милосердия, на благо тех, кому эта молитва незнакома:

Молитва св. Бернара Пресвятой Деве Марии
Вспомни, о всемилостивая Дева Мария, что испокон века не слыхано о том, чтобы кто-либо из прибегающих к покрову Твоему, молящихся о помощи Твоей, ищущих Твоего заступничества, был Тобою оставлен. Исполненный такого упования, я прихожу к Тебе, Дева и Матерь Всевышнего, к Тебе я прибегаю, и под безмерной тяжестью грехов моих изнемогая, у ног Твоих простираюсь. Не презри моих слов, о Матерь Предвечного Слова, но благосклонно внемли им и благоволи их исполнить. Аминь.

Сколько чудесных обращений совершилось через эту молитву! Ведь это с её помощью о. Бернар, прозванный «бедным священником», обратил преступника, приговоренного к смерти, который совершенно было отчаялся в своем спасении и у которого он исторг её чуть ли не насильно (см. его «Жизнь», написанную г-ном Колле). Каким бы ты ни был грешником, никогда не отчаивайся ни в могуществе, ни в доброте Пресвятой Девы Марии; возьми себе за правило хотя бы такое легкое усилие: произноси ежедневно эту
короткую молитву; может быть, с нею связано твое спасение.Задумайся над этим!
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
прочанка
старець
старець
Повідомлень: 1692
З нами з: 18 червня 2009, 15:09
Звідки: Львів

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення прочанка » 15 листопада 2010, 21:19

особливо останнім часом стало модно перекручувати те, що перші християни сприймали як аксіому і не потребували ні чудес, ні доведень. А нинішні так звані християни, яких мучать певні сумніви, намагаються ритися в тому, що очевидно дитині, яка вірить щиро з відкритим серцем і недоступно деяким сучасним мудрагелях навіть з їхніми високими земними "знаннями".

Обійдусь без цитат, яких тут і так дуже багато наведено. Можна, на простий хлопський розум, мислити.
Хіба не було диво, що досить поважні в літах, але дуже побожні люди таки вимолили собі дитину і малою віддали в храм, тобто відразу її в земному розумінні втратили? Чи не Вища Сила ними керувала? Чи не Боже Проведіння вело і батьків, і дитину? Хіба це вже не свідчення того, що Вона була вибрана поміж жінками наперед віків? Все її життя і покірність Божій волі свідчить вже про святість ще за життя, а по успінню, взята з тілом на Небо Вона просто зайняла те місце, яке їй належилося. Всі ті, хто знав Марію за життя, і так почитали її як Матір Божу, а Євангелія - свідчення діянь Месії. Нам же, нинішнім, потрібні свідчення... Що ж, для тих, хто хотів увірувати, ті увірували, а ті, що хочуть залишатися сліпими... Тут вже клінічний випадок...
У різні часи, різним людям Марія несла свідчення про себе в той чи інший спосіб: Зарваниця, Люрд,Фатіма... Навіть наш Страдч. А скільки ще є місць офіційно невизнаних? А були й святі, яким Пречиста відкривала ті чи інші дані: Марія Емеріх чи падре Піо.

Читаю в хвилини дозвілля історичну книжку про столітню війну між Англією і Францією. Жанна Д арк. Проста неграмотна селянка з Божою іскрою, яка зуміла підняти роз єднаний чварами народ. Ті, хто не хотів воювати вбачали в ній святу і рятівницю, а ті, кому мила була війна, видали на розправу англійцям і щоб це не виглядало зрадою, судили її як єретичку і відьму, за що й спалили...
Я це до того, що кожному по вірі його... А там, хай Бог нас розсудить...
Не бійтеся!

Аватар користувача
kristik
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 275
З нами з: 17 травня 2010, 11:49
Контактна інформація:

Re: Богородиця - діва Марія чи цариця небесна?

Повідомлення kristik » 13 грудня 2010, 21:42

Почитание Пресвятой Девы есть величайшее вспоможение во всякого рода искушениях против надежды.

Не розумію як можна творити протилежне щодо Пречистої Діви Марії : В Івано-Франківську знову побили фігуру Богородиці http://www.credo-ua.org/2010/12/37578 :(
Востаннє редагувалось 18 грудня 2010, 19:08 користувачем kristik, всього редагувалось 1 раз.
Ми думаємо, що Бог бачить нас зверху, але Він бачить нас зсередини.
Жильбер Сесброн


Повернутись до “Інші Церкви та Спільноти”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей