Вова писав: Ви не відповідаєте на запитання
Якось дивно виходить, я те саме думаю про вас.
спробую ще раз: Собори розглядали проблемні (хтось вчив інакше і потрібно було реагувати) питання і, вирішуючи їх приймали рішення. Так було з, наприклад, Книгами Біблії: книг було різних багато, що їм приписували Богонадхненність, і Церква реагує - укладає Канон. З святкуванням Неділі проблеми не було - від Апостолів християни збиралися саме у неділю святкувати Воскресіння (ще раз заакцентую: некоректно ставити знак рівності між християнською неділею і юдейською суботою - це різні речі. Аналогічно запрошую подумати над різницею: між християнською Пасхою і юдейською Пасхою; між християнською П'ятидесятницею і юдейською П'ятидесятницею...) і з того, що питання не піднімалося на Соборах можна зробити висновок, що воно не оспорювалось.
Додам, що єдине, про що можу (по аналогії) говорити в контексті знаних мені соборових рішень і святкування неділі, так це про Правило ІНікейського (325р.) собору, яке зобов'язувало святкувати Пасху/Воскресіння обов'язково окремо від юдеїв (аналогія: кожної неділі Христова Церква святкує Воскресіння і робить це окремо від юдейської суботи)
Вова писав: о.Олег писав: а навіть з догми Христової Церкви, яку Ви, кажете, приймаєте (Святе Письмо) слідує заперечення можливості розділу Христової, збудованої на Петрі
Я приймаю те що в Писанні написано що Церква побудована на Христі, а всі апостоли і не тільки Петро є основа будівлі (Еф.2:20)
так це якраз і окреслює особливу роль серед усього стада Христового, яку дає Ісус Петрові: "...ти - Петро (скеля), і що я на цій скелі збудую мою Церкву й що пекельні ворота її не подолають. Я дам тобі ключі Небесного Царства, і що ти на землі зв'яжеш, те буде зв'язане на небі; і те, що ти на землі розв'яжеш, те буде розв'язане й на небі." (Мт. 16,13 - 19). Це ж один Автор пише - Бог. Про свою Церкву і те, якою її сотворив і як влаштував, наділяючи Своїх вибраних різними відповідальностями
але про це - в інших темах Вова писав: а Ви твердите про якийсь "поділ"; твердження ж Ваше про "неподільну" до 7 ВС Церкву не витримує з Вашої ж логіки жодної критики
Тоді що було у 1054 році поділ і вилучення один одного, чи братські поцілуї? До речі ви один одному простили вилучення і прийняли назад у єдину Церкву ( говорю вашою мовою).
це був відхід (схизма) частини церкви від єдності з Петром (наслідник якого - Папа Римський), противлення волі Христовій ("щоб всі були одно") і допоки не відновлять єдності з Петром, православні Христовою Церквою є лише тоді, коли вірують/чинять згідно з Вченням Христової Церкви. Акт прощення, про який Ви згадуєте, є зняттям анафем, але, нажаль, схизма так просто не піддається подоланню
Проте питаюсь я Вас не про це: чому Ви берете в якості точки неєдності/поділеності Церкви Христової 1054 рік, а не, наприклад, Халкедонський Собор (451 рік), який не прийняли і відпали від Христової Церкви монофізити та несторіани? Саме про це пишу: не витримує жодної критики (точніше - витримує, якщо Ви просто не знайомі з історією Церкви, але тоді ставить інше запитання: чому знаючи так мало, Ви щось твердите?)
прошу звернути увагу на те, що вживане Вами "братські поцілуї" дещо вульгаризує Вашу мову і діалогувати стає дещо неприємно
більша проблема - Ваші безапеляційні твердження, як от, десь вище, пишите "звісно православні праві", а, звертаю Вашу увагу, у речах про які довести не можете, обов'язково писати "на мою думку православні праві" - це буде відповідати істині (бо не "звісно") і не справлятиме враження агресивності у вибраному Вами методі діалогування - прошу до закінчення дня виправити Ваш допис і більше таких помилок не допускати Вова писав: А для вас є різниця між словами «неподільну» і «нездолану»? Можливо тому ми по різному думаємо?
Бо І.Х.твердо сказав що "ворота ада не здолають", а за єдинство молився.
різниця у словах, безперечно, є, але думати різно - заперечувати ту істину, що Христос не лише "молився", а і сотворив не розділену, а єдину Церкву, про яку, власне і говорить, що нездоланна. Чи Ви твердите, що Господь сотворив поділене, яке має об'єднатись? Чи твердите, що сотворив едність, яку подолали розділи (гріх/ад??). Ні, правда ж?
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).