Святкування суботи і неділі

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Мільйон гривень за текст про святість неділі

Повідомлення о.Олег » 14 березня 2011, 20:18

Лука писав:Причастя вперше відбулося в четвер ввечері, але ж це не зробило святим ні четвер ні п'ятницю.

перечитав всі 6 повідомлень від дописувача Лука - повністю той самий стиль викрикування лозунгів і брак вміння вести дускусію, що і в дописувача Релігійний світ та дописувача Савонаролла. Навіть, якщо це не клони, дописувач Лука отримує бан за ширення наклепів
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Мільйон гривень за текст про святість неділі

Повідомлення o.Mykil » 15 березня 2011, 03:19

отець Роман писав:Гадаю це просто провокативне повідомлення. Бо певний на 100% що такого місця в Писанні немає. Як і мільйона гривень у шановного пана...



Ну, так пресвітер адвентистів п. Гунько казав, що читав і не знайшов чітких вказівок http://bogoslov-club.org.ua/?p=1899

До речі, про адвентизм теж там не під силу знайти якісь вказівки. Адвентисти по-моєму не п'ють кави та чаю. Де є на це заборона у св. Писанні?.. Навпаки, читаємо, що будуть такі, які боронитимуть споживання певних страв, для чистих усе чисте (пор. Тита 1, 15).

Несектанти визнають теж і Священне Передання, що, як знаємо, логічно доповнює писане Боже Слово чи Біблію. Адвентисти, протестанти роблять чомусь на перекір viewtopic.php?f=22&t=1774

Історія святкування неділі http://www.truechristianity.info/ua/boo ... ion_03.php

Ісус воскрес уранці першого дня тижня Мр. 16, 9.
Першого дня тижня, тобто в неділю іншими словами, збиралися на богослужіння Ді. 20, 7.
Вказівка, щоб першого дня тижня робити збірки 1 Кр. 16, 2.


Від адвентистів стверджують, що, мовляв, апостоли також за звичаєм святкували суботу, посилаючись на Діяння 16, 13. Добре, тепер ідемо до біблійного тексту за вказаним посилання і знаходимо ось що: "Суботнього ж дня вийшли поза браму над річку, де звичайно відбувалася молитва, та й посідавши, розмовляли з жінками, що там були зійшлися".

Звучить досить загально, тобто що там переважно молилися. Де тут чітке святкування суботи у храмі? Ламання хліба? Роблення збірок? Спільне читання Біблії, пісні-псалми на славу Божу тощо? З жінками апостоли розмовляли не тільки по суботах. Тому варто не перекручувати біблійної дійсності, коли теж ідеться про один випадок, який мало що говорить. :(

І де тут мова про виразне святкування суботи (сьомого дня)??? Ми ж не живемо вже у Старому Завіті! :)

Просвітлені світлом Св. Духа християни теж уміють читати у Біблії і між рядками. А взагалі не відкидають багатющу традицію св. Отців, слухають покірно голосу святої Христової Церкви, йдуть до спасіння через святі церковні таїнства.

Є велика різниця: секту адвентистів не Ісус Христос заснував (як Католицьку чи Вселенську Церкву), а саме американський фермер В. Міллер http://bibliotekar.ru/encSekt/79.htm

Обережно секти - Адвентисти сьомого дня http://katolickalush.ucoz.ru/news/obere ... 0-04-11-13

Це антибіблійний культ у суті viewtopic.php?f=22&t=1533

То про що тоді мова? :)
Востаннє редагувалось 15 березня 2011, 04:36 користувачем o.Mykil, всього редагувалось 3 разів.
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Мільйон гривень за текст про святість неділі

Повідомлення o.Mykil » 15 березня 2011, 04:31

andrey s. писав:Дописувач "Релігійний світ" має свою точку зору,,це його право,,як кажуть Вибір...
Можливо припустити,,що цей дописувач прийшов на форумУГКЦ не з ціллю проповідувати свої погляди...а з ціллю прийняти Христа,,прийняти вчення церкви..


Теж тут є про це мова viewtopic.php?t=1342
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

cerkva
гість
гість
Повідомлень: 1
З нами з: 08 червня 2011, 20:29

Святість неділі не підтверджено

Повідомлення cerkva » 09 червня 2011, 19:41

Католицький кардинал Джеймс Гіббонс був правий – в Святому Письмі немає тексту про святість неділі. Відпочивати в неділю можна, як і в будь-який інший день тижня, але святити неділю (вважати гріхом займатися звичайною роботою в цей день) не тільки не має ніякого сенсу у зв'язку з відсутністю біблійного підтвердження, але і є порушенням однієї із заповідей Десятислів’я “Пам'ятай день суботній, щоб святити його”.
Зображення
Нагадаємо, що 1 березня 2011 року на сайті Економічної правди було виставлено пропозицію чернівчанина Миколи Гунька священикам, які проводять богослужіння у храмах по неділях, підтвердити святість неділі біблійним текстом. І це повинен був бути не просто текст, в якому згаданий перший день тижня, але конкретний біблійний текст, в якому йде мова про святість неділі, як, наприклад, у книзі пророка Ісаї 58:13, 14 розповідається про святість суботи: “Якщо ради суботи ти стримаєш ногу свою, щоб не чинити своїх забаганок у день Мій святий, і будеш звати суботу приємністю, днем Господнім святим та шанованим, і її пошануєш, не підеш своїми дорогами, діла свого не шукатимеш та не будеш казати даремні слова, тоді в Господі розкошувати ти будеш”.

Через три місяці після розміщення даної пропозиції в інтернеті Микола подякував священикам і зробив підсумки:

"Хочу висловити особливу подяку тим священикам, хто протягом трьох місяців намагався підтвердити на підставі Біблії святість неділі, першого дня тижня. Як правило, священики посилалися на деякі тексти Нового Завіту, в яких нібито йде мова про святість неділі. Наприклад, в Діях Святих Апостолів, 20 розділі, 7 тексті написано: “А дня першого в тижні, як учні зібралися на ламання хліба, Павло мав промову до них, бо вранці збирався відбути, і затягнув своє слово до півночі”. Всі ми знаємо, що перше причастя відбулося в четвер ввечері, але ця обставина не зробило святим ні четвер, ні п'ятницю. І в самому тексті не згадано про святість неділі. Наступним місцем Писання було перше послання апостола Павла до Коринтян 16:2, де написано: “А першого дня в тижні нехай кожен із вас відкладає собі та збирає, згідно з тим, як ведеться йому, щоб складок не робити тоді, аж коли я прийду”. Уважно читаючи, і співставивши різні переклади, не можна не помітити, що сказано відкладати не в церкві, а у себе вдома. І, нарешті, останнім місцем Священного Писання, на яке покладали надію священики, було Одкровення 1:10: “Я був у дусі Господнього дня”. Але й тут після уважного аналізу тексту виникли дві проблеми. По-перше, в грецькому оригіналі так і написано “Я був у дусі в день Господній”, а не недільний, як помилково переклали в російській синодальній Біблії, а з книги пророка Ісаї 58:13 відомо, який день сам Бог назвав днем Господнім. По-друге, в самому тексті знову ж таки нічого не сказано про святість дня.

Окремо мушу згадати представників п'ятидесятницької деномінації, які дуже старанно намагалися довести, що для них суббота – це неділя. Але ж Бог не сказав в четвертій заповіді “Відділи на власний розсуд день тижня, щоб святити його”, а “Пам'ятай день суботній, щоб святити його”.

Матеріал про грошову винагороду за біблійне підтвердження святості неділі, першого дня тижня, швидко розійшовся по мережі інтернету. Опублікували його спочатку релігійні ресурси, трохи пізніше такі провідні інформагенції, як Regions.ru та Інтерфакс, а також сотні інших сайтів. Багато коментарів було написано за цей час, але особливо хочу згадати слова Архімандрита Аввакума (УПЦ МП), який сказав наступне: “Проблема тут для серйозних дослідників Святого Письма дійсно є ... Християни продовжували святити суботу аж до 321 року. Недільний день встановлено для святкування в 321 році цивільним указом імператора Костянтина Великого. Якщо святкування суботи встановив Сам Бог в громах і блискавках теофанії (богоявлення) на Синаї, то недільний день встановила земна смертна людина, хай навіть і цар. І не було спеціального другого богоявлення на Синаї для скасування святості суботи. Так є”.

Отже, три місяці пошуку не підтвердили святості неділі. Теоретично пошук можна було б і продовжити, якби не одна обставина. Ще в XIX столітті католицький кардинал Джеймс Гіббонс, зробивши детальний біблійний аналіз звичаю святити неділю, опублікував висновок у книзі “Віра наших батьків” – в Святому Письмі немає жодного тексту про святість неділі, першого дня тижня. Сьогодні перевірити цю тезу досить легко, адже Біблія є в електронному варіанті, і задавши в пошуку словосполучення “святість першого дня тижня” можемо особисто переконатися у відсутності біблійного підтвердження святості неділі.

http://poglyad.te.ua/2011/06/svyatist-nedili-ne-pidtverdzheno/

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Святість неділі не підтверджено

Повідомлення romanm » 09 червня 2011, 19:46

cerkva писав: – в Святому Письмі немає жодного тексту про святість неділі, першого дня тижня. Сьогодні перевірити цю тезу досить легко, адже Біблія є в електронному варіанті, і задавши в пошуку словосполучення “святість першого дня тижня” можемо особисто переконатися у відсутності біблійного підтвердження святості неділі.

Тоді, ви, адвентисти. Займаєтеся зі своїми нареченими сексом до шлюбу? Якщо у вас є щось подібне. Бо набираючи вБіблії " заборона дошлюбного сексу" можемо особисто переконатися у відсутності біблійного підтвердження заборони статевих відносин до шлюбу.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Святість неділі не підтверджено

Повідомлення ShMariam » 09 червня 2011, 20:13

Не потрібно множити тем: viewtopic.php?f=22&t=1087
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Святість неділі не підтверджено

Повідомлення Вова » 09 червня 2011, 20:22

ShMariam писав:Не потрібно множити тем: viewtopic.php?f=22&t=1087

Да, підтримую тільки трошки інакше. Бачу cerkva ви гуляєте із тим одним текстом по всіх форумах, ну що ж я повторю тільки останній абзац.
P.S. Відповідь буде за запитання: Ви вже знайшли де Н.З. говорить про обов’язкове святкування суботу? Це запитання теж варте мільйона.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: Святкування суботи з 1 по 19 століття

Повідомлення andrey s. » 10 червня 2011, 01:19

Всі на "Суботнік" :D ,але кажу одразу,я "Бревно несу з тоншої сторони :) ".
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Святість неділі не підтверджено

Повідомлення o.Mykil » 10 червня 2011, 02:38

cerkva писав:Нагадаємо, що 1 березня 2011 року на сайті Економічної правди було виставлено пропозицію чернівчанина Миколи Гунька священикам, які проводять богослужіння у храмах по неділях, підтвердити святість неділі біблійним текстом. І це повинен був бути не просто текст, в якому згаданий перший день тижня, але конкретний біблійний текст, в якому йде мова про святість неділі, як, наприклад, у книзі пророка Ісаї 58:13, 14 розповідається про святість суботи: “Якщо ради суботи ти стримаєш ногу свою, щоб не чинити своїх забаганок у день Мій святий, і будеш звати суботу приємністю, днем Господнім святим та шанованим, і її пошануєш, не підеш своїми дорогами, діла свого не шукатимеш та не будеш казати даремні слова, тоді в Господі розкошувати ти будеш”.


Стара абсурдна інформація. Адвентисти, як бачу, не можуть заспокоїтися. Їх особлива "любов" до Католицької Церкви не раз просто шокує. А де є вказівка від Ісуса чи апостолів про необхідність подальшого святкування суботи християнами? Де є хоч одне місце у НЗ? Де є там мова про адвентистів, які твердять, що дотримуються суто Біблії, а в той же час ще слідують алогічно за лжепророцтвами (явними єресями ) лжепророчиці Е. Увайт http://anti-adventism.ru/protiv-eresi/8 ... uajjt.html

Традиційні християни (що говорю часто) не тільки св. Писання визнають, а ще Священне Передання, маючи на це вказівку, цілу науку Христової Вселенської Церкви, святоотцівську спадщину тощо. У Біблії далеко не все записано. А піарщику М. Гуньку та іншим непогано відповіли й тут про так звану "святість" суботи http://znamyboh.blogspot.com/2011/03/blog-post_14.html
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Святість неділі не підтверджено

Повідомлення о.Олег » 10 червня 2011, 05:07

o.Mykil писав:
cerkva писав:Нагадаємо...

Стара абсурдна інформація...

:shock: зверніть увагу у низу головної сторінки Форуму: коли cerkva зареєструвався, з'явився напис:
Всього учасників: 1666 • Останній зареєстрований учасник: cerkva


ой недарма це вилізло число сатани, ой недарма :P
:D

ПС: то би, якщо хто уміє, екран в тому місці сфотографувати. Для історії адвентизму :)
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Святість неділі не підтверджено

Повідомлення Вова » 10 червня 2011, 08:23

o.Mykil писав: Їх особлива "любов" до Католицької Церкви не раз просто шокує.

Та не тільки до вас, однакові повідомлення розміщені що на протестантському форумі що і на православному.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Святість неділі не підтверджено

Повідомлення о.Олег » 10 червня 2011, 09:15

Вова писав:
o.Mykil писав: Їх особлива "любов" до Католицької Церкви не раз просто шокує.

Та не тільки до вас, однакові повідомлення розміщені що на протестантському форумі що і на православному.

та повідомлення як повідомлення - не оригінальне і не про це йдеться: починаючи від "пророчиці" і далі адвентисти дійсно дуже антикатолицько напрямлені
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Святість неділі не підтверджено

Повідомлення Вова » 10 червня 2011, 12:55

o.Mykil писав:Традиційні християни (що говорю часто) не тільки св. Писання визнають, а ще ...... цілу науку Христової Вселенської Церкви.

Переглядав Собори нічого не знайшов про суботу,, чи неділю. Підкажіть хто не будь де про записано.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Святість неділі не підтверджено

Повідомлення о.Олег » 10 червня 2011, 14:11

Вова писав:...Переглядав Собори нічого не знайшов про суботу,, чи неділю. Підкажіть хто не будь де про записано.

тут трошки глибше, аніж просте заміщення суботи на неділю:
о.Ю.Катрій. Історія святкування неділі

У Старому Завіті окрема Божа заповідь наказувала святкувати суботній день. Цей день мав вічно нагадувати ізраїльтянам про створення світу, Божі добродійства та умову-завіт між Богом і людьми.

У Новому Завіті цей обов'язок віддання чести Богові перехо­дить на неділю. У документі Другого Ватиканського Собору — Конституції про Святу Літургію сказано: "За апостольською тради­цією, яка бере свій початок від самого-таки дня Христового Воскре­сення, Церква святкує кожного восьмого дня пасхальне таїнство, що його слушно називає Господнім днем, або неділею" (§ 106).

Субота зобов'язувала передусім до спокою, утримання від усякої фізичної праці. Головний недільний обов'язок перших хрис­тиян — зустріти воскреслого Христа через участь в Євхаристійній Жертві та злучитися з Ним у святому причасті.

Тож нічого дивного, що неділя від самого початку стає важ­ливим Господським святом та основою літургійно-церковного року. Святкування недільного дня має довгу й цікаву історію. Отже, у цьому розділі хочемо подати коротку розвідку про історію святку­вання неділі.

НЕДІЛЯ В АПОСТОЛЬСЬКИХ ЧАСАХ

Неділя не просто замінила старозавітню суботу. Вона є витво­ром християнської ідеї і має глибокий християнський сенс. Це простежується передусім з тих різних назв, якими означувано неділю. Чим була неділя для апостолів і перших вірних?

Неділя — це ПЕРШИЙ ДЕНЬ

Для жидів субота була святим і останнім днем тижня, що був символом Божого відпочинку після створення світу. Перший день тижня став для християн святим, бо він був символом нового створення, що почалось у Христовому Воскресенні. Євсевій Олек­сандрійський (V ст.) у своїй проповіді каже: "Першого дня тижня Господь Бог почав перші плоди створення світу, і цього ж дня Він дав світові перші плоди Воскресення".

Неділя — це ДЕНЬ СОНЦЯ

Давні римляни, як і єгиптяни, називали неділю днем сонця. Для перших Отців Церкви ця назва мала глибоке значення, бо для них сонце було символом Ісуса Христа. Святий мученик Юстин († 165) каже: "Ми сходимося разом у дні сонця, в якому Бог, зміняючи темноту, створив світ, у якому Ісус Христос, наш Спаси­тель, воскрес із мертвих". Подібне зауважує Євсевій Кесарійський († к. 340): "Це було цього дня, коли в часі створення Бог сказав: "Хай буде світло", — і сталося світло. І цього дня також Сонце Справедливости зійшло над нашими душами".

Неділя — це ВОСЬМИЙ ДЕНЬ

У першій половині II сторіччя християнські письменники почи­нають називати неділю "восьмим днем". У листі псевдо-Варнави сказано: "Ми святкуємо восьмий день, у якому Ісус встав із мерт­вих, явився і узнісся на небо". Ориген († к. 254) каже: "Число вісім, яке містить у собі силу Воскресення, є прообразом майбут­нього світу". Святий Амвросій († к. 397) числу вісім надає значен­ня відкуплення: "Число вісім це сповнення нашої надії".

Неділя — це ДЕНЬ ГОСПОДНІЙ

Ця назва з'являється перший раз в Одкровенні святого Йоана (1, 10). Її швидко підхопили перші християни і вона замінила назву "день сонця". Назва "день Господній" указує на Христа, який через своє воскресення в неділю став Господом, Переможцем і Вчителем.

"На початку сотворив Бог небо й землю... І сотворив Бог людину на свій образ; на Божий образ сотворив її: чоловіком і жінкою сотворив їх... І благословив їх Бог... Бог закінчив сьомого дня своє діло, що його творив був, і спочив сьомого дня від усього свого діла... І благословив Бог сьомий день і освятив його..." (Бут. 1.2).

СВЯТКУВАННЯ НЕДІЛІ

Святкування неділі від самого початку було радісним, бо кожна неділя пригадувала першим християнам радісну подію Христового Воскресення. З тієї причини в неділю не було ні посту, ні коліно­преклонень. Християнське святкування неділі характеризується двома рисами: участю у святій Літургії і утриманням від тяжкої фізичної праці.

Євхаристійна Жертва

Участь у святій Літургії — перша головна риса освячення Господнього дня. Хоч у перших віках християни бували на святій Літургії часто, навіть щодня, та все-таки неділя була днем загаль­ного зібрання християнської громади. У творі Наука 12 апостолів, який датують II сторіччям по Христі, читаємо: "У день Господній зберіться разом і переломіть Хліб, та дякуйте, визнавши перед тим свої гріхи, щоб чиста була жертва ваша".

Первісно присутність усіх вірних на недільній Літургії була обов'язком, який встановила Церква. Звичай і ревність були для них неписаним законом. Церковні недільні закони приходять досить пізно, щойно тоді, коли вже остигла перша християнська ревність.



Перші закони Західної Церкви, які зобов'язували бути в неділю в церкві, походять від синоду в Ельвірі (Іспанія, IV ст.). На синоді вирішили, що треба на короткий час відлучати від Церкви тих, хто хоча б три неділі підряд не прийшов до церкви. Синод в Аіде (Франція, 506 р.) зобов'язує бути присутнім в неділю на Службі Божій.

У Східній Церкві помісний синод у Сардиці (нинішня Болгарія, 347 р.) в 11-ому каноні пригадує, що існує закон від святих Отців, згідно з яким треба відлучити від Церкви тих, які, живучи в місті, не були б у церкві протягом трьох тижнів. Те саме повторює у 80-му каноні Трульський Собор 692 року.

Про недільний обов'язок бути на відправах у Декреті про Східні Католицькі Церкви сказано: "Вірні мають обов'язок у неділі та в святкові дні брати участь у божественній Літургії, або, за приписами чи звичаями свого обряду, у відправі Божої Хвали" (§ 15).

Недільний спокій-відпочинок

Це друга риса християнського освячення святого дня. Христи­янська релігія в перших сторіччях не була легальна, її пересліду­вали, відтак для перших християн неділя була звичайним робочим днем. Протягом дня вони мусіли працювати, а свої недільні відпра­ви відбували ввечері або вранці.

Недільний відпочинок починає набирати щораз більшого зна­чення тоді, коли Церква набула повної свободи, тобто за цісаря Костянтина Великого у 313 році. Перші закони про недільний відпочинок вийшли не від Церкви, а від держави. Цісар Костянтин Великий у 321 році видав едикт, в якому сказано: "У високошанов­ний день сонця хай відпочивають усі судді, міське населення і всякого роду ремісники. Тільки по селах рільники хай працюють без перешкоди і свобідно". Історик Євсевій († к. 340) свідчить, що цісар Костянтин Великий зробив неділю днем молитви і всіх своїх підданих зобов'язував у цей день залишати свої заняття, а своїм жовнірам давав свободу, щоб могли брати участь у церковних відправах. Цісар Теодосій Великий (379-395) спочатку наказує проводити в неділю всякі прилюдні видовища, а декретом 386 року забороняє в неділю подавати всякі позови, вести торгівлю та укла­дати контракти. Порушення цього закону каралося, як святотат­ство. Очевидно, що згадані державні закони високо піднесли свя­тість недільного дня.

Разом з державними законами і Церква починає щораз більше наказувати своїм вірним, щоб у неділю залишали фізичну працю. Синод у Лаодикеї (Мала Азія, 364 р.) приписує в неділю відпо­чивати, якщо це можливо. Цісар Лев Мудрий (886-911) забороняє рільникам працювати в неділю. Константинопольський патріярх Никифор (806-815) каже, що християни не повинні у неділю навіть подорожувати, хіба з необхідности. Від VIII сторіччя щораз більше помісних соборів приписують недільний спокій.

На Заході цісар Карл Великий у 789 році забороняє працювати в неділю, бо це порушення 3-ої Божої Заповіді. Закон недільного відпочинку стає в латинській Церкві загальним від часу правління папи Григорія IX з 1234 року.

Отже, святкування неділі це — найдавніша і дуже священна християнська традиція, бо походить від самих апостолів. Тому для нас усіх участь у недільній святій Літургії та дотримання недільного відпочинку повинно бути природним, очевидним, просто потребою нашої душі. Не сміємо забувати, що наш недільний обов'язок є не тільки церковним, але в основі він є також Божим законом, а Божий закон не знає ані винятку, ані звільнення. Отже, хоч би ми через важливу причину не змогли бути в неділю в церкві на від­праві, то все-таки ми й тоді зобов'язані освятити неділю по-своєму, наприклад, через частіше згадування про Бога, довшу молитву, побожне читання, обережність у розмовах і всій поведінці.

Стосовно цього слуга Божий митрополит Андрей Шептицький, каже: "Закон, що обов'язує до приявности на Службі Божій, і закон відпочинку чи нечинности в неділю — це церковні закони, що тільки ближче означають, пояснюють та доповняють природний і позитивний Божий закон Мойсеевого права... Від Божого закону ніщо й ніколи не може звільнити: ні церковна влада, ні труднощі обставин. До збереження Божого закону кожний обов'язаний, хоч би з нараженням або утратою життя... Тому обов'язок святкувати неділю, оскільки він є церковним законом, не обов'язує тоді, коли його сповнення получене з великою трудністю чи невигодою... Але в 3-ій Божій заповіді є щось, від чого ніяка трудність, ніяка при­крість і ніяка влада не може звільнити, бо 3-тя Божа заповідь є і в Новому Завіті Божою заповіддю, себто накладає обов'язок нена­рушимий і нехибно, безоглядно всіх обов'язуючий. Той обов'язок є й обов'язком природного права, тобто обов'язком, що його кожна людина пізнає природним розумом і відчуває в сумлінні. Неспов­нення тої сторони 3-ої заповіді є, отже, гріхом навіть при таких обставинах чи таких диспенсах, що звільняють від обов'язку бути на Службі Божій і здержатися від праці. Незбереження тої заповіді завжди буде гріхом, а через те і великою втратою та шкодою для душі" (Про святкування неділі, 1942).


З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення andrivovk » 10 червня 2011, 21:50

Нехай же нас ніхто не судить із-за їжі чи пиття, чи у справі свят, чи щодо новомісяця, чи суботи; це - тінь наступних речей, а тіло - Христове.(Кл 2:16-17)
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення Вова » 10 червня 2011, 23:02

Тобто ціла наука Христової Вселенської Церкви (я маю на увазі Вселенські Собори) про святкування суботи і неділі нічого не говорить?
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення ShMariam » 10 червня 2011, 23:33

Вова писав:Тобто ціла наука Христової Вселенської Церкви (я маю на увазі Вселенські Собори) про святкування суботи і неділі нічого не говорить?

2190 Субота, яка зображувала завершення першого творення, замінюється неділею, яка нагадує про нове творення, розпочате Воскресінням Христа.
2191 Церква святкує день Воскресіння Христового восьмого дня, справедливо названого Днем Господнім, або неділею (II Ватиканський Собор, Конст. « Sасrоsапсtит Сопсіliит », 106.).
2192 Згідно із заповіддю, «неділя повинна святкуватися (...) як головний святковий день» (Кодекс канонічного права, кан. 1246, § 1.).

http://catechismus.org.ua/index.php?opt ... &Itemid=42
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення Вова » 10 червня 2011, 23:37

Не уважно прочитали запитання. Я мав на увазі тільки Вселенські Собори, а Катехизм це ваша внутрішня постанова.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення ShMariam » 10 червня 2011, 23:43

Вова писав:Не уважно прочитали запитання. Я мав на увазі тільки Вселенські Собори, а Катехизм це ваша внутрішня постанова.

А які Собори Ви вважаєте Вселенськими? http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1% ... 1%80%D0%B8
Там згадка про ІІ Ватиканський.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення о.Олег » 11 червня 2011, 06:05

Вова писав:...Я мав на увазі тільки Вселенські Собори...

їх є 21. Але, стосовно питання - не було потреби: Христова Церква в неділю переживає Новозавітнє Воскресіння, а не Старозавітній відпочинок і потрібно розуміти, що на Соборах піднімались практичні питання по мірі їх надходження (відповідно, робимо висновок, питання про не святкування неділі не стояло). Окрім цього, Ви чомусь у своєму запитанні заакцентовуєте увагу лише на Вселенських Соборах. Чому?
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення Вова » 11 червня 2011, 10:55

ShMariam писав:які Собори Ви вважаєте Вселенськими?

Я в цьому питанню мало розуміюся, але вважаю вселенські перші сім.

о.Олег писав:Окрім цього, Ви чомусь у своєму запитанні заакцентовуєте увагу лише на Вселенських Соборах. Чому?

1. Бо катехизм це ваша внутрішня постанова
2. Голосна заява o.Mykil, а ще Священне Передання, маючи на це вказівку, цілу науку Христової Вселенської Церкви
тобто, я так зрозумів "Вселенська" значить Собори, бо інші Собори не були Вселенські, бо Церква була поділена.
3. Часом ваші голосні заяви що ви спираєтеся на Собори не відповідають дійсності, це лише слова. Я подивився у сім Соборів так нічого про це не знайшов, подумав я просто не уважно шукав. І як я сказав що я у цьому мало розуміюся, запитався тут. Подумав із такою голосною заявою Ви маєте бути праві, бо ніхто його не виправив. Все дуже просто!
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення ShMariam » 11 червня 2011, 11:06

Вова писав:Я в цьому питанню мало розуміюся, але вважаю вселенські перші сім.
Та ж Вам вище о. Олег відповів, що ми визнаємо 21. Ви ж не на православному форумі.
Вова писав:1. Бо катехизм це ваша внутрішня постанова

Катехизм найкраще, найзручніше, найповніше показує науку КЦ, в т. ч. спитаючись на Собори.
Вова писав: бо інші Собори не були Вселенські, бо Церква була поділена.

Точніше, деякі її частини відділилися. :(
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення Вова » 11 червня 2011, 11:19

ShMariam писав: Ви ж не на православному форумі.

А до чого тут православний форум? Я просто перший раз чую таке що ваші Собори мають рахуватися за Вселенські.
Якщо "вселенське", значить одне ціле, а якщо якась частина рахує себе вселенською то це проблема.

Одним словом, я зрозумів що про це у сім Вселенських Соборах нічого не говориться, звісно для мене так і так визначну роль грає Біблія, але ще беру до уваги що говорять про доктрини до 4-5 ст., хоч звісно останній Собор був пізніше.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення ShMariam » 11 червня 2011, 11:37

Вова писав:А до чого тут православний форум?
Бо православні визнають лише перших сім Вселенських Соборів Вселенськими. Виходить, протестанти також? :shock:

Слово "католицька" якраз і означає вселенська. Та й православні вважають, що належать до Вселенської Церкви, до якої, звісно, лише вони належать (при чому уникають слова "католицька", в окремих випадках навіть вживають "кафолицька" :) ).
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення Вова » 11 червня 2011, 11:52

ShMariam писав:Бо православні визнають лише перших сім Вселенських Соборів Вселенськими. Виходить, протестанти також? :shock:

От бачите ми обидвої в шочі.
ShMariam писав:Слово "католицька" якраз і означає вселенська. Та й православні вважають, що належать до Вселенської Церкви

Я вважаю що православна дотрина правильна, бо вони теж є Католицька Церква, як і всі протестанти, бо перше чергове значення цього слова не мало на увазі вашу конфесію, а всіх християн які тоді були одним цілим. Мало на увазі тих хто прийняв Христа як свого Господа.
Востаннє редагувалось 12 червня 2011, 22:06 користувачем Вова, всього редагувалось 1 раз.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення ShMariam » 11 червня 2011, 12:01

Вова писав:Звісно що православні праві, бо вони теж є Католицька Церква, бо перше чергове значення цього слова не мало на увазі вашу конфесію, а всіх християн які тоді були одним цілим.

Та головне, що є зараз, а не тоді. І зараз є Вселенська Церква. Але католики вважають, що це є Католицька, православні - що Православна. Тільки є деякі нюанси: viewtopic.php?f=9&t=1112&p=13062&hilit=%D1%83+%D0%BD%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B9+%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1#p13062

Взагалі-то, все це тут офтоп. :oops:
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення о.Олег » 11 червня 2011, 12:31

Вова писав:
ShMariam писав:які Собори Ви вважаєте Вселенськими?

Я в цьому питанню мало розуміюся, але вважаю вселенські перші сім...

бачите - Катехизм власне і видається для того, щоб стисло і просто (я б грішний навіть сказав сучасною мовою - "для чайників" :) ) дати розуміння основ віри: Катехизм нічого не "постановляє" (Ваше "постанова") - це книжка, яка на основі "постанов" (Святого Письма, Соборів, Отців... - віри Христової Церкви) покликана/написана для того, щоб настановити, навчити читача.
Але в контексті Вами написаного, мене зацікавило: чому саме 7 Соборів (чому не 1, не 3 чи 2): якщо Ви дійсно віруєте в можливість поділеної Церкви ("врата адові" таки перемогли - Христос не сповнив обіцянки Мт.16,18), тоді чому "поділом" не рахуєте, наприклад, монофізитів (доречі - теж "вважають себе вселенською/католицькою церквою")?
покищо маю час лише на ці запитання
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення Вова » 11 червня 2011, 19:45

viter не виставляйте свої логіки за інших.

то виходить так, що пятидесятники лукавлять і насправді не вірять в Соборну Церкву - для них вона перестала бути соборною після VІІ Вселенського Собору

Я говорив на вашій мові, а в нас поняття Всесвітня Церква (Католицька) таке як було на початку, тобто не ваша конфесія. І взагалі почитайте що таке Церква. Якщо вам легше всяку брехню писати, щось сплітати, то охолоньте. І свої думки за інших не виставляйте, отож прошу Модераторів звернути на це увагу.
А так прочитайте як у нас вчать із 13 ст. http://www.chve.org.ua/index.php/aboutus/brother

Та й тема тут інакша, я задав питання, а ви чомусь наїжаєте на мене,я сказав що у цій темі мало розуміюся. Отож, не говоріть всі слова так голосно, хоч перевірте перед тим. Якщо маєте по темі щось сказати то скажіть де у 7 всесвітніх соборах про це написано.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення о.Олег » 11 червня 2011, 19:46

viter писав:
о.Олег писав:чому саме 7 Соборів (чому не 1, не 3 чи 2): якщо Ви дійсно віруєте в можливість поділеної Церкви ("врата адові" таки перемогли - Христос не сповнив обіцянки Мт.16,18), тоді чому "поділом" не рахуєте, наприклад, монофізитів (доречі - теж "вважають себе вселенською/католицькою церквою")?

Дуже слушне запитання. І ще в пятидесятників є молитва (не знаю чи для окозамилювання католикам та православним, чи вони справді її моляться) "Вірую", тобто наш Символ Віри. Всім відомі слова з цієї молитви "Вірую в Єдину Святу Соборну і Апостольську Церкву". То виходить так, що пятидесятники лукавлять і насправді не вірять в Соборну Церкву - для них вона перестала бути соборною після VІІ Вселенського Собору. Виходить так, що вони взагалі в Церкву не вірять, бо, насправді, Церква не може не бути Соборною. Відповідно вони не вірять Христові, який каже "Тож і я тобі заявляю, що ти – Петро (скеля), і що я на цій скелі збудую мою Церкву й що пекельні ворота її не подолають." (Мт. 16,18), бо знову ж таки по їх логіці виходить, що Церква перестала існувати після VІІ Вселенського Собору.

насправді всі звинувачення в "лукавстві" будуть з легкістю заперечені (наприклад - православні твердять, що Вселенських Соборів було лише 7 і це не значить у них, що Церква перестала існувати - це значить у них, що Вселенські Собори більше не скликалися) і питання моє стосується трошки іншого... Якщо коротко, то зацікавило лише те, що до "лише Писання" додалося "лише 7 Вселенських Соборів" в контексті протибіблійного і неісторичного твердження: Церква "поділилася"; до 7-го Вселенського Собору "поділу" не було.
звідси і мої запитання
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Святкування суботи і неділі

Повідомлення о.Олег » 11 червня 2011, 19:49

Вова писав:...А так прочитайте як у нас вчать із 13 ст...

тут десь розмовляв з баптистами, так вони себе возводять до Івана Хрестителя :)
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).


Повернутись до “Інші Церкви та Спільноти”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 7 гостей