Ікони та образи

театр, книги, музика, опера...

Модератори: Artur, ihor

Релігійний світ
новик
новик
Повідомлень: 18
З нами з: 24 листопада 2009, 16:26
Звідки: Україна

Десять Заповідей Божих наглядно

Повідомлення Релігійний світ » 15 лютого 2010, 22:34

Зображення

Зображення

Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Видалено зображення із зазначенням заповідей, які є відмінними від тих що є прийняті в КЦ
Востаннє редагувалось 04 березня 2010, 16:27 користувачем Олюнька, всього редагувалось 1 раз.
Причина: Скарга користувачів

Ігор Куліковський
новик
новик
Повідомлень: 26
З нами з: 12 лютого 2010, 15:28
Звідки: Тернопіль

Re: Десять Заповідей Божих наглядно

Повідомлення Ігор Куліковський » 19 лютого 2010, 13:21

Картинки гарні, але є не відповідність фото до написів, але це суто моє бачення, щодо дизайну.
Ще одразу помітно що це видано у одній з протестантських церков...

Аватар користувача
ієром. Діонисій
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 220
З нами з: 16 вересня 2009, 11:50
Звідки: Львів -- Рим

Re: Десять Заповідей Божих наглядно

Повідомлення ієром. Діонисій » 19 лютого 2010, 20:25

Ігор Куліковський писав:...одразу помітно що це видано у одній з протестантських церков...

і уміщено на форумі УГКЦ, щоб над нами посміятися (див. другу "картинку")?

vitalko
старець
старець
Повідомлень: 987
З нами з: 25 березня 2009, 14:13
Звідки: Львів

Re: Десять Заповідей Божих наглядно

Повідомлення vitalko » 20 лютого 2010, 12:32

..одразу помітно що це видано у одній з протестантських церков...


Я б навіть сказав що в адвентистів....

і уміщено на форумі УГКЦ, щоб над нами посміятися (див. другу "картинку")?


А дійсно, чого це воно ще досі тут висить? Та й дописувач з дивними іменем Релігійний світ викликає певні підозри. Чи це тільки в мене так?
"Для чого шукаєш ти для себе почесті в інших? Поважай сам себе, і ніхто не принесе тобі безчестя."
св. Йоан Золотоустий

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Десять Заповідей Божих наглядно

Повідомлення о.Олег » 22 лютого 2010, 09:46

Слава Ісусу Христу!
vitalko писав:
..одразу помітно що це видано у одній з протестантських церков...

Я б навіть сказав що в адвентистів....
і уміщено на форумі УГКЦ, щоб над нами посміятися (див. другу "картинку")?

А дійсно, чого це воно ще досі тут висить? Та й дописувач з дивними іменем Релігійний світ викликає певні підозри. Чи це тільки в мене так?

а може спробуємо пояснити, у чому помилка іконоборців?
:oops:
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Десять Заповідей Божих наглядно

Повідомлення o.Mykil » 22 лютого 2010, 10:44

Тема вже є про це viewtopic.php?f=7&t=1131


ЗАЩИТА СВЯТЫХ ИКОН. Г. В. Флоровский http://www.nesusvet.narod.ru/ico/books/florovsk.htm

Три слова в защиту иконопочитания. ИОАНН ДАМАСКИН http://www.nesusvet.narod.ru/ico/books/dam.htm

Библиотечка "Икона. Иконография. Иконопочитание." http://www.nesusvet.narod.ru/ico/books

ПРОТИВ ЛЮТЕРАН (СЛОВО О ПОКЛОНЕНИИ СВЯТЫМ ИКОНАМ). Преподобный Максим Грек http://www.nesusvet.narod.ru/ico/books/mgrek.htm
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

vitalko
старець
старець
Повідомлень: 987
З нами з: 25 березня 2009, 14:13
Звідки: Львів

Re: Десять Заповідей Божих наглядно

Повідомлення vitalko » 22 лютого 2010, 12:14

а може спробуємо пояснити, у чому помилка іконоборців?


Хм... ну тоді я почну, а решта думаю доповнять, те чого я не вказав(не знав).

Ось повний текст заповіді:


3 Хай не буде тобі інших богів передо Мною!
4 Не роби собі різьби і всякої подоби з того, що на небі вгорі, і що на землі долі, і що в воді під землею.
5 Не вклоняйся їм і не служи їм, бо Я Господь, Бог твій, Бог заздрісний, що карає за провину батьків на синах, на третіх і на четвертих поколіннях тих, хто ненавидить Мене,
6 і що чинить милість тисячам поколінь тих, хто любить Мене, і хто держиться Моїх заповідей.

Вих. 20:3-6


Справді Бог говорить не робити різьби і не вклонятися їй. Тобто не робити з речі(грошей, слави, влади, іншої людини, навіть самої молитви) ідола(золотого теляти), якому вклоняються як Богу. Але ми, християни, вклоняємося не іконі, а через ікону тому, хто на ній зображений. Тобто не дерев"яна дошка вислуховує молитви, а Христос, Богородиця, святий. Ікона - лише образ того, до кого ми звертаємося, який допомагає нам зосередитися на особі слухача наших молотов. Вона подібно до фотографії близької людини, яку ми не можемо побачити, допомагає створити в уяві її образ, таким чином ніби наблизитись до неї.

Та й прообраз почитання ікон є й у самому Старому Завіті:
18 І зробиш два золоті херувими, роботою кутою зробиш їх з обох кінців віка.
19 І зроби одного херувима з кінця звідси, а одного херувима з кінця звідти. Від того віка поробите тих херувимів на обох кінцях його.
20 І будуть ті херувими простягати крила догори, і затінювати своїми крильми над віком, а їхні обличчя одне до одного; до віка будуть обличчя тих херувимів.

Вих. 25:19-20


А другий - більш яскравий:

8 І сказав Господь до Мойсея: Зроби собі сарафа, і вистав його на жердині. І станеться, кожен покусаний, як погляне на нього, то буде жити.
9 І зробив Мойсей мідяного змія, і виставив його на жердині. І сталося, якщо змій покусав кого, то той дивився на мідяного змія і жив!

Чис. 21:8-9

Бо цей другий прообраз самого Христа, бо Ісус також був воздивгнутий на хресті, тому і хрест(у всіх формах) цей ми почитаємо як символ нашого спасіння спасіння, а з ним і ікони.
"Для чого шукаєш ти для себе почесті в інших? Поважай сам себе, і ніхто не принесе тобі безчестя."
св. Йоан Золотоустий

Аватар користувача
Aleksej
дописувач
дописувач
Повідомлень: 71
З нами з: 19 лютого 2010, 15:35
Звідки: Россия
Контактна інформація:

Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення Aleksej » 22 лютого 2010, 14:44

Пресвятая Богородица Троеручница

Зображення

Икона "Троеручица" обрела славу в тяжелый период начальной истории христианской веры - во время иконоборства, в период пребывания на византийском престоле императора Льва Исаврянина, прослывшего лютым иконоборцем. Событие уходит вглубь веков (716 год) и связано оно с удивительным именем Иоанна Дамаскина, великого христианского просветителя, проповедника веры, бывшего в ту пору первым министром халифа Дамасского, соединявшего духовную и государственную власти.

Двуличный император Лев решил извести своего врага Иоанна самым подлым и коварным способом - представить его перед халифом предателем. Он сообщил халифу о том, что Иоанн якобы склоняет его - Льва Исаврянина затеять войну с сарацинами и захватить Дамаск. Подлость была подкреплена подложным письмом, которое искусные писцы подделали так, что почерк Иоанна не вызвал сомнения у халифа. И тогда за такую "измену" халиф приказал немедленно отсечь Иоанну правую руку. Приговор был исполнен. Одно просил Иоанн - отдать ему отсеченную руку. Халиф внял просьбе.

Тогда Иоанн затворился у себя, соединил расчлененные места руки и ушел в глубокую молитву Богородице. Он словно видел перед собою Владычицу, говорил с Нею, просил вернуть руку, чтобы он мог этой рукой вершить праведные дела. После такой глубокой молитвы он уснул. Во сне и явилась к нему Богородица со словами: "Ты исцелен. Трудись же прилежно твоею рукою".

Иоанн, проснувшись; увидел свою правую руку вполне здоровой. Весть о чудесном исцелении Иоанна быстро разнеслось по Дамаску, халиф осознал свою вину и просил Иоанна снова взять на себя дела государственные. Но Иоанн от почетной службы отказался и дальнейшую жизнь посвятил служению Богу, удалился в монастырь, принял иночество. Он оставил после жизни глубоконравственные труды по духовной философии, священнописанию. Икону Богоматери, пред которой он истово молился и получил исцеление, Иоанн Дамаскин взял в обитель, а в нижнюю ее часть дописал третью руку.

Сей поступок Иоанна Дамаскина объяснить можно его желанием оставить потомкам память о чуде, хотя в нем сокрыт более глубокий смысл - о безграничном благочестии Богородицы, Ее всесильности в творении благих деяний.

В XIII веке святая икона была перенесена в Сербию, при нашествии на Сербию турок, православные положили икону на осла и пустили его на волю Божию, желая спасти икону от поругания. И снова случилось чудо: неразумное животное остановилось у Афонской горы, у ворот Хилендарского монастыря. Иноки приняли икону, как великий дар. Во время русско-турецкой войны на Афоне девять лет хозяйничали турки. Хилендарская обитель же оставалась вне их власти. Предание гласит о том, что турки неоднократно видели в храме таинственную Жену (образ Богородицы), охраняющую стены, парящую в воздухе и недосягаемую для человеческих рук.

В России "Троеручица" распространена в огромном количестве списков и очень почитаема.

Празднуется 28/11 июня - июля.
"Да будут все едино; как Ты, Отче, во Мне, и Я в Тебе, так и они да будут в Нас едино" (Ин. 17:21-22).

Релігійний світ
новик
новик
Повідомлень: 18
З нами з: 24 листопада 2009, 16:26
Звідки: Україна

Re: Десять Заповідей Божих наглядно

Повідомлення Релігійний світ » 22 лютого 2010, 16:07

Питання ікон - дискусійне в християнському світі. На порталі Релігійно-інформаційної служби України є аргументи іншої сторони, які не так вже і легко спростувати.

Відкриваючи Біблію з самого початку, ми бачимо, що Адам і Єва, перші люди на землі, вільно спілкувалися з Богом. Це продовжувалося до того моменту, доки вони не згрішили. В результаті гріх призвів до руйнації відносин з Богом, тому одним з наслідків неправильного вибору стало також і те, що в майбутньому людство було позбавлене прямого спілкування з Богом так, як до цього спілкувались їхні прабатьки. Коли Мойсей попросив Бога показати йому Свою славу, то отримав таку відповідь: „Ти не зможеш побачити лиця Мого, – бо людина не може побачити Мене – і жити” (Вихід 33:20). Пізніше, в навчальній промові до ізраїльського народу, Мойсей сказав такі слова: „І будете ви сильно стерегти свої душі, бо не бачили ви того дня жодної постаті, коли говорив Господь до вас на Хориві з середини вогню, щоб ви не зіпсулись, і не зробили собі ідола” (Повторення Закону 4:15-16). З цих текстів стає зрозуміло, що в часи Старого Завіту поклоніння іконам не існувало. Про це також читаємо в книзі пророка Ісаї: „І до кого вподобити Бога, і подобу яку ви поставите поруч із Ним?” (Ісаї 40:18). В епоху Нового Завіту, після вознесіння Ісуса Христа, апостол Павло звертається з такими словами до римлян: „бо, пізнавши Бога, не прославляли Його, як Бога, і не дякували, але знікчемніли своїми думками, і запаморочилось нерозумне їхнє серце. Називаючи себе мудрими, вони потуманіли, і славу нетлінного Бога змінили на подобу образа тлінної людини” (Римлян 1:21-23). В усіх цих текстах бачимо незаперечну істину – в біблійні часи про поклоніння зображенням не могло бути й мови. Якщо навіть і були зроблені подоби херувимів, які були над ковчегом у Господньому храмі, то вони аж ніяк не були предметом поклоніння. Юридичне підкріплення щодо відношення Бога до поклоніння зробленого людськими руками знаходиться в другій заповіді Божого Закону: „Не роби собі різьби і всякої подоби з того, що на небі вгорі, і що на землі долі, і що в воді під землею. Не вклоняйся їм і не служи їм, бо Я - Господь, Бог твій” (Вихід 20:4-5). В Ефесян 2:20 апостол Павло написав принцип, по якому розпізнається вчення на істинність: "Отже, ви вже не чужі й не приходьки, а співгорожани святим, і домашні для Бога, збудовані на основі апостолів і пророків, де наріжним каменем є Сам Ісус Христос." Чи пророки, апостоли, Ісус Христос залишили нам приклад шанування ікон? Чи Господь використовував ікони під час молитви до свого Отця, чи залишив Він нам ікону Свого Отця, як приклад для наслідування? Ні і ще раз ні! Ісус молився до Свого Отця в напрямку Неба і нам залишив приклад, куди звертатися під час молитви: "Отче наш, що єси на Небесах". Цілком очевидно, що ікони ввійшли у Церкву після часу Христа і апостолів, і до чистого євангельського вчення не мають жодного відношення.

Отже, бачимо що Святе Письмо має чітку, недвозначну позицію щодо питання поклоніння іконам, тому й неважко зрозуміти ті церкви, які свої принципи віровчення будують виключно на Біблії. Звідки ж тоді бере початок культ поклоніння іконам? В Біблії такої постанови немає, тому пропоную звернутися до історичних джерел.

Історик М.Е.Поснов в своїй книзі „Історія християнської Церкви” вказує на час появи іконопоклоніння: „В IV ст. з великими зусиллями, але все ж таки поступово запроваджуються ікони Спасителя, Божої Матері, Апостолів і Святих, не в розумінні портретів чи історичних повчальних картин, а в якості предметів для поклоніння”. Та не всі позитивно відреагували на дане нововведення. Наприклад, святий Епіфаній Кіпрський, який жив саме в той час, в своєму "Заповіті", датованому біля 315 р. н. е., заповів не заносити ікони в церкви. Лактацій писав з цього приводу: "неправильно і недоцільно, що образ Божий шанує образ людський" (Божественні настанови II 17, 6). “Збереглися зображення Павла, Петра і Самого Христа, написані фарбами на дошках. Природньо, що стародавні звикли, не вельми замислюючись, по поганському звичаю, шанувати в такий спосіб своїх рятівників” (Євсевій Кесарійский. Церковна Історія, 18розділ). Як бачимо, Євсевій Памфіл, найближчий сподвижник Костянтина, засуджує зображення Христа і апостолів, вважаючи їх "поганським звичаєм шанувати... своїх рятівників". І в такій оцінці він не є єдиний – всі отці Ранньої Церкви, до Блаженного Августина, і що може деяких здивувати, Афанасія Олександрійського, відкидають не лише усяку можливість поклоніння перед зображенням, а й налаштовані дуже скептично стосовно самого такого образотворчого мистецтва. Аж тільки в сьомому столітті на Трульському Соборі в 692 році приймаються основні засади іконопоклоніння. Таким чином, через 700 років після Христа і Апостолів з'явилось перше церковне рішення про поклоніння іконам. Та однак цьому рішенню не вдалось довго проіснувати. В 754 році зібрався VII Вселенський собор, учасниками якого були майже всі візантійські єпископи в кількості 338 чоловік. Вони всі виступили проти ікон. В рішенні даного собору було проголошено, що „всі ікони, зроблені з будь-якого матеріалу, також писані фарбою за допомогою мистецтва живописців, повинні бути викинуті з християнських церков”. В сьомому параграфі рішення собору було зазначено, що „використання ікон заборонено Святим Письмом”. Отже, як ми бачимо, в православній церкві в ту епоху виник рух, до того ж вселенських масштабів, який не тільки поклав під сумнів іконопоклоніння, але й визнав його недійсним з точки зору Святого Письма. Пізніше, в 787 р. за ініціативою імператриці Ірини і патріарха Тарасія, відбувся наступний Вселенський собор, під час якого було відновлено іконопоклоніння і так продовжується по сьогоднішній день - одні за ікони, інші – проти. Головне розпізнати, де знаходиться істина.

http://risu.org.ua/forum/viewtopic.php?id=39

Аватар користувача
Palatinus
дописувач
дописувач
Повідомлень: 72
З нами з: 01 лютого 2010, 11:53

Re: Десять Заповідей Божих наглядно

Повідомлення Palatinus » 22 лютого 2010, 16:56

Пригадаймо: "Не робитимеш собі ніякого тесаного кумира, ані подобини того, що вгорі, на небі, ні того, що внизу, на землі, ні того, що попід землею, в водах. Не падатимеш перед ними ниць і не служитимеш їм, бо я Господь, Бог твій... (Вихід 20:4-6)". Той хто сказав: "не роби", каже: "зроби" - "Виготуєш двох золотих херувимів, кутим поробленням зробиш їх, по обох кінцях віка зробиш їх. (Вих.25:18)", і "Храмину спорудиш із десятьох килимів; з тонкої льняної тканини, з блакиту й порфіри та кармазину з херувимами, - майстерного гаптаря роботи, - зробиш їх.(Вих.26:1)". А Соломон - "У всесвятому зробив він двох херувимів з оливкового дерева, по 10 ліктів заввишки. (3Цар.6:23)". Але кому могло прийти в голову вклонитися ангелам?!! Хібащо "коли Ісус був при Єрихоні, то звів очі свої та й побачив, аж ось стоїть навпроти нього чоловік, а витягнений його меч у руці його. І підійшов Ісус до нього, та й сказав йому: Чи ти наш, чи наших ворогів? А той відказав: Ні, бо я вождь Господнього війська, тепер я прийшов. І впав Ісус на обличчя своє до землі, і вклонився, та й сказав йому: Що говорить мій пан своєму рабові? І сказав вождь Господнього війська до Ісуса: Скинь взуття своє з своїх ніг, бо це місце, на якому стоїш ти, святе воно! І зробив Ісус так. (Iс.Нав.5:13-15)"... Є інші місця, але варто згадати слова пророка Давида: "Я ж, з превеликої ласки твоєї, увійду в дім твій і поклонюся до святого храму твого в страсі перед тобою. (Пс.5:8)" - eshtahave - я вклонюсь, el-heichal-kadsheha - до-храму-святого+твого, - в значенні: я вклонюся храму святому твоєму. І не варто тягнути сюди те, що ізраїльтяни повертались під час молитви в напрямку храму; тут і місце і дія обумовлені ясно і зрозуміло.
А до кого звертається псалмоспівець? - "Хваліте Його, всі Його Анголи, хваліте Його, усі війська Його...(Пс.148:2)".
Не треба забувати слів Апостола - "Але ви приступили до гори Сіону й міста Бога живого, до небесного Єрусалиму, до безлічі ангелів, до святкових зборів, до церкви первородних, записаних на небі, і до судді всіх - Бога, до духів праведників, що вже дійшли до досконалости, і до Ісуса, посередника нового завіту, і до крови очищення, що промовляє краще, ніж кров Авелева. (Євр.12:22-24)"
Άγιος ο Θεός, άγιος ισχυρός, άγιος αθάνατος ελέησον ημάς

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Десять Заповідей Божих наглядно

Повідомлення o.Mykil » 22 лютого 2010, 18:50

Звичайно, що ікони-образи можуть стати предметами ідолопокління, не тільки пригадкою про Бога, Його вірних слуг - святих, зокрема тоді, коли їх використовують у різних магічних цілях, білій магії тощо. Коли хтось від них тільки "заряджається", забуваючи про необхідність зустрічі із живим Господом, для прикладу, у Пресвятій Євхаристії.

Будь яка річ може стати для людини ідолом. Якщо її використовувати не за призначенням.

Справжні християни моляться всюди, весь час мають перед очима Триєдиного, навіть якщо не раз нема поблизу церкви, ікон тощо. Імхо.

П. С. На одній із поданих картинок бачимо мову про "день суботній"... Ми вже це собі ще раз вияснили раніше viewtopic.php?f=9&t=920
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
Palatinus
дописувач
дописувач
Повідомлень: 72
З нами з: 01 лютого 2010, 11:53

Re: Десять Заповідей Божих наглядно

Повідомлення Palatinus » 22 лютого 2010, 20:28

Є в протестантів старий "жарт" - кого почує святий на небі, якщо в різних селах до нього звертаються одночасно? Правовірні часто губляться, бо непомічають зміщений акцент. То не святі сходять до нас, а "ви приступили до гори Сіону й міста Бога живого, до небесного Єрусалиму, до безлічі ангелів, до святкових зборів, до церкви первородних, записаних на небі, і до судді всіх - Бога, до духів праведників, що вже дійшли до досконалости, і до Ісуса, посередника нового завіту, і до крови очищення, що промовляє краще, ніж кров Авелева. (Євр.12:22-24)". "Приступім, отже, з довір'ям до престолу благодаті, щоб отримати милість і знайти благодать на своєчасну поміч. (Евр.4:16)".
Άγιος ο Θεός, άγιος ισχυρός, άγιος αθάνατος ελέησον ημάς

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення о.Олег » 23 лютого 2010, 12:23

Слава Ісусу Христу!
Пане Олексію - може Ви знайомі з історією системи почитання Святих Ікон в Православії? Тобто - не конкретної Ікони, а саме системи, у якій кожна Ікона має свій день почитання?
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Aleksej
дописувач
дописувач
Повідомлень: 71
З нами з: 19 лютого 2010, 15:35
Звідки: Россия
Контактна інформація:

Re: Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення Aleksej » 23 лютого 2010, 13:38

о.Олег писав:Слава Ісусу Христу!
Пане Олексію - може Ви знайомі з історією системи почитання Святих Ікон в Православії? Тобто - не конкретної Ікони, а саме системи, у якій кожна Ікона має свій день почитання?


Во веки веков! Аминь. Честно говоря для меня это неожиданный вопрос, т.к. я не задавался вопросом почему ту или иную икону почитают согласно системе. Возможно, нет никакой системы, а всё очень просто: день почитания связывают с исторической датой связанной конкретно с образом иконы или соответственно к литургическому календарю.*

В поиске ответа для Вас я нашёл интересную информацию о Богородичных иконах:
За всю историю Православия создано более 860 икон Божьей Матери, из которых 260 – особо чтимые и чудотворные, для которых написаны отдельные молитвы. Для почитания этих икон в календаре Русской Православной церкви существуют специально отведенные праздники или дни.

http://www.ikona-kiot.ru/ikona/bm

------------------------------------------------------------
* "Почитание чудотворных икон подобно почитанию святых. Каждая такая икона имеет календарную дату, некоторые - даже несколько в год. Дата обычно связана с нахождением иконы (ее явления), проявлением ее силы, оказания помощи (выздоровления, победы в сражениях, защиты от нападения или пожара). О событиях таких чудотворений составлены сказания по характеру восхвалений, воссылаемых Божьей Матери. В честь икон Божьей Матери возведено множество престолов и храмов, что сближает иконопочитание с почитанием святых."**

А перед этим было сказано нечто интересное: "чудотворной может стать всякая икона, перед которой люди молятся с искренней верой и горячей и любовью к тому, к кому молитва обращена. Когда многие случаи исполнения молитв перед известной иконой становились известными, тогда икона начинала почитаться чудотворной. Таким образом, прославление той или другой чудотворной иконы всегда происходило спонтанно в недрах народного благочестия, не требуя официальной канонизации церковного власти."**

**Источник: Архиепископ Михаил (Мудьюгин) "Православное почитание икон": http://www.netda.ru/belka/text_mil/ador ... s_r.htm#n1
"Да будут все едино; как Ты, Отче, во Мне, и Я в Тебе, так и они да будут в Нас едино" (Ин. 17:21-22).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення о.Олег » 23 лютого 2010, 13:56

все так - це загально знані речі і дуже дякую. Питання дійсно часто зводиться до народного почитання і установлення дня почитання відповідно Прославленню, проте є затверджений священоначалієм список Ікон і, відповідно, дат і саме цей процес, затверджений список і його історія мене цікавить.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Aleksej
дописувач
дописувач
Повідомлень: 71
З нами з: 19 лютого 2010, 15:35
Звідки: Россия
Контактна інформація:

Re: Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення Aleksej » 23 лютого 2010, 14:41

Таким образом, прославление той или другой чудотворной иконы всегда происходило спонтанно в недрах народного благочестия, не требуя официальной канонизации церковного власти.

Архиепископ Михаил (Мудьюгин)


Но здесь есть и своя опасность, когда в народе начинают почитать неканонические иконы и утверждают об их чудотворности. Известны иконы "святого" Ивана Грозного или "Святого мученика Григория Распутина (Нового)". Здесь некоторые примеры чудотворности икон Распутина:

Код: Виділити все

Свидетельства веры

1. Чудо мироточения икон святого мученика Григория Русского.

17/30 декабря 2001 года, на память пророка Даниила и трех отроков: Анании, Азария и Мисаила, исполнилось 85 лет со дня мученической кончины человека Божия Григория (Распутина). Примерно через неделю, под Рождество Христово, в Москве обильно замироточили три иконы святого мученика. Две из них написаны три года назад в Петербурге Сергеем Борисовичем Арсеньевым (недавно упокоившимся о Господе). Эти иконы были напечатаны в обоих изданиях книги "Мученик за Христа и за Царя человек Божий Григорий. Молитвенник за Святую Русь и Ея Пресветлаго Отрока" (М., 2000, 2001). С момента написания перед образами молились по усердию в разных уголках России. Нам известно о молитвенном почитании праведника Божия Григория в Тобольске, Тюмени, Петербурге, Орле, Владимире, Ростове Великом, на Украине, в Белоруссии, Нижнем Тагиле, Верхотурье, Челябинске, Екатеринбурге, Алапаевске, на Псковской земле, в Дивееве, Москве.

Господь за искреннюю, простую веру даровал нам утешение — мироточение икон святого праведного Григория, которое было так обильно, что замироточили и стоящие рядом иконы (особенно сильно икона святого Царевича Димитрия Угличского). Милостью Божией, иконы мироточат и по сей день (уже в течение двух месяцев), и многие верующие прикладываются к ним.

2. Кровоточащий образ великомученика Григория.

В селе, под Ростовом Великим, в благочестивой семье на трех иконах появились капельки крови: на образе Умиления Царицы Небесной, иконе Царя великомученика Николая и на иконе святого мученика Григория с Цесаревичем. Появление капель крови засвидетельствовано священнослужителем.

3. Чудо милости Божией, сохранившей от уничтожения фреску с ликом святого мученика Григория (16.02.02) на кладбищенских вратах острова Талабска.

На острове Талабск (Залита) на кладбищенских вратах была написана икона-фреска мученика Григория целокупно со святой Царской семьей. Мученик Григорий изображен со свитком, на котором написано: "Все минет, одна правда Божия останется". Возле этих врат на протяжении уже двух месяцев молились паломники, приезжающие на остров со всех концов земли. Благоговейно и трепетно люди относятся к духовной росписи кладбищенских врат, всяких раз крестятся, проходя мимо.

16.02.02. некий человек, подъехав к вратам кладбища на красном мотоцикле, замазал белой масляной (или нитро) краской фреску мученика Григория (Распутина) и скрылся так же неожиданно, как и появился, оставив после себя на вратах кладбища метку своей дерзости и дремучего вандализма. Верующие люди, увидев уже отъезжающий мотоцикл и ужаснувшись содеянному, взмолились: "Господи! Помоги!" И Господь послал мысль: взять крещенскую воду и тряпку и очистить замазанный лик святого. Тут же все было исполнено: фреска сохранилась, немного поблекли васильки, написанные на хитоне мученика, и поблекли текст на свитке и надпись. Лик сохранился, и образ мученика Григория взирает с Небесной высоты на страждущее, мятущееся человечество.
"Да будут все едино; как Ты, Отче, во Мне, и Я в Тебе, так и они да будут в Нас едино" (Ин. 17:21-22).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення о.Олег » 23 лютого 2010, 14:59

і де почитати, як з цими небезпеками боряться? Думаю, що це і є історія формування канону почитаних Ікон
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Aleksej
дописувач
дописувач
Повідомлень: 71
З нами з: 19 лютого 2010, 15:35
Звідки: Россия
Контактна інформація:

Re: Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення Aleksej » 23 лютого 2010, 17:22

о.Олег писав:і де почитати, як з цими небезпеками боряться?


В Православии любят ссылаться на святых Отцов и каноны Церкви явно их истолковывая в своих интересах. Я думаю, что просвещение, ответная реакция на злободневные проблемы в виде выработки авторитетных документов комиссиями, и даже просто обращения Патриарха (замечательную проповедь сказал святейший Кирилл в Торжество Православия призвав верующих опасаться проповедников, использующих слоган "Православие или смерть!"), и немаловажное - послушание Матери-Церкви.

Я считаю, что нужно активно и решительно отвечать на происки "ревнителей православия", т.к. соблазн действительно велик для недостаточно воцерковлённых. С чудесами вокруг икон тоже есть много информации вводящей в заблуждение.

Митрополит Владимир (Сабодан):
Однако нужно с сожалением констатировать тот факт, что встречаются злоупотребления, когда чудеса от икон, источения слез, мира и т. д. являются повсеместным и частым явлением. Повествование об этих ложных чудесах и видениях не выдерживают никакой, даже самой простой богословской критики. Но находятся люди, не имеющие богословского образования, не вникающие в духовно-нравственный смысл этих лжечудес, пропагандируют их путем печатания этих изображений и изданием различных брошюр. Многие поддаются на подобную агитацию, входят в заблуждение и, что весьма печально, их бывает очень трудно разубедить. Действительно, нужно всегда помнить слова Спасителя о том, что многие явления, чудеса и знамения будут от лукавого с целью прельстить последователей Христовых. Поэтому нужно с большой осторожностью относиться к подобным явлениям, тем более в том случае, если они приобретают характер всеобщности.

Критерием истинности видения, чуда, явления или знамения может быть только их соответствие с учением Священного Писания и Священного Предания. А о таком соответствии может засвидетельствовать только компетентная Богословская комиссия и, в конечном итоге, соборный голос Церкви.
http://www.kiev-orthodox.org/site/meetings/257/
Востаннє редагувалось 23 лютого 2010, 17:34 користувачем Aleksej, всього редагувалось 1 раз.
"Да будут все едино; как Ты, Отче, во Мне, и Я в Тебе, так и они да будут в Нас едино" (Ин. 17:21-22).

Аватар користувача
Aleksej
дописувач
дописувач
Повідомлень: 71
З нами з: 19 лютого 2010, 15:35
Звідки: Россия
Контактна інформація:

Re: Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення Aleksej » 23 лютого 2010, 17:25

о.Олег писав:Думаю, що це і є історія формування канону почитаних Ікон

Сейчас как в России, так и на Западе пишут иконы нарушая всякие каноны. У меня есть ряд примеров, которые я со временем размещу в этой теме.
"Да будут все едино; как Ты, Отче, во Мне, и Я в Тебе, так и они да будут в Нас едино" (Ин. 17:21-22).

Аватар користувача
Aleksej
дописувач
дописувач
Повідомлень: 71
З нами з: 19 лютого 2010, 15:35
Звідки: Россия
Контактна інформація:

Re: Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення Aleksej » 24 лютого 2010, 17:47

Скажите, пожалуйста, кто эта святая? Икона находится в храмі Преображення ГНІХ (м. Львів, вул. Краківська,21)

Зображення

По одеянию немножко похоже на одну из монахинь католического Ордена латинского обряда.
"Да будут все едино; как Ты, Отче, во Мне, и Я в Тебе, так и они да будут в Нас едино" (Ин. 17:21-22).

Аватар користувача
Aleksej
дописувач
дописувач
Повідомлень: 71
З нами з: 19 лютого 2010, 15:35
Звідки: Россия
Контактна інформація:

Re: Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення Aleksej » 24 лютого 2010, 18:46

Икона Божией Матери «Млекопитательница»

Зображення

Предание

История иконы Божией Матери «Млекопитательница» связана с деяниями двух почитаемых, соименных друг другу восточных святителей.

Святой Савва Освященный (+532), один из основателей общежительного монашества и составитель известного иерусалимского устава, по преданию, долго сохранившемуся в Хиландарской обители, перед своим исходом из жизни временной оставил удивительное завещание, похожее больше на пророчество. Он открыл братии, окружавшей его смертный одр, что Лавру со временем посетит царственный паломник из Сербии по имени Савва, и ему должна быть дарована в благословение чудотворная монастырская икона Богородицы «Млекопитательницы». Со времени произнесения этого предсказания святыня около семи веков находилась в Лавре святого Саввы Освященного под Иерусалимом.

В первой половине XIII века Палестину посетил святитель Савва, первый архиепископ Сербии, младший сын Немани, основателя сербской королевской династии. Посещение прославленного владыки было воспринято как исполнение древнего пророческого завещания святого Саввы Освященного, и святителю, вместе с чудотворной иконой Божией Матери, именуемой «Троеручица», Лавра благословила и образ «Млекопитательницы». На обратном пути из Палестины в Сербию святитель Савва посетил Святую Афонскую Гору, где им был основан Хиландарский монастырь. Именно этой обители он и оставил в неотъемлемое наследство и украшение икону Божией Матери «Млекопитательница», поставив ее в церкви при Карейской келлии, названной впоследствии Типикарницею, так как в ней находился Типик (устав) святителя Саввы. В знак особого почитания чудотворная иерусалимская святыня была поставлена в иконостасе не по левую сторону от царских врат, а по правую, где обыкновенно помещают икону Святой Троицы или образ Спасителя. В хиландарской церкви икона Господа Вседержителя занимает место по левую сторону от царских врат в иконостасе, то есть там, где должна стоять икона Богоматери.

Особое почитание образ «Млекопитательницы» приобрел среди южан - народов Италии, Греции, Балкан, для которых эта святыня являлась родной, а также служила памятью о Святой Земле. На Руси икона Божией Матери «Млекопитательницы» не получила большого распространения, видимо, из-за сугубо «прикладного» ее понимания как моленного образа для кормящих матерей.

Празднование в честь чудотворной иконы Богородицы «Млекопитательницы» совершается 25 января (12 января по старому стилю), в день памяти святителя Саввы Сербского, особо послужившего ее прославлению.

Иконография

Икона Божией Матери «Млекопитательницы», по-гречески «Галактотрафусы», изображает Богородицу, кормящую грудью Младенца Иисуса.

Одним из чтимых образов «Млекопитательницы» является фреска в верхней части южной стены притвора сербской церкви Богородицы Одигитрии в Пече (ок. 1330 г.). Богоматерь представлена сидящей на престоле под киворием с подвешенной к нему лампадой и кормящей Младенца, расположенного у Нее на коленях. С обеих сторон от престола изображены два поклоняющихся ангела.

Вверху изображения написаны слова последнего стиха каждого икоса акафиста Пресвятой Богородице: «Радуйся, Невесто Неневестная». Эта надпись, заключающая в себе смысл всего Великого Богородичного акафиста, свидетельствует о большом почитании в Сербии образа «Млекопитательницы». Сам факт изображения кормящей Божией Матери на престоле под киворием говорит о глубоком символическом значении, которое придавалось этой иконе у сербов: Божия Матерь, из Которой «течет мед и млеко» (стих 6 икоса), мыслилась Подательницей Жизни вечной, образом Рая.

Списки с иконы

Один из наиболее известных чудотворных списков иконы Богородицы «Млекопитательницы» находится в скиту святого пророка Илии на Афоне. Время и место написания этого образа неизвестно. По преданию, он принадлежал одному афонскому подвижнику, схимонаху Игнатию, который в 1848 году был послан в Россию для сбора пожертвований в пользу обители. От иконы было множество чудес в русских и украинских городах. В частности, в

Харькове произошло чудо поражения обеих рук некоего столяра, поправлявшего киот иконы без должного благоговения, и чудесное исцеление согрешившего после молебного пения перед святым образом.

В Италии почитаемый образ «Млекопитательницы» находится в базилике Сан-Джованни-Эванджелиста Равенне.

Другие чтимые списки иконы «Млекопитательницы» прославились в Москве и Одессе. Их история связана с именем преподобного Гавриила Афонского, настоятеля Свято-Ильинского скита.

В главном приделе московского Богоявленского собора хранится икона Божией Матери «Млекопитательницы» с предстоящими святителем Николаем Чудотворцем и пророком Иоанном Предтечей. Пресвятая Богородица изображена с короной на голове, которую поддерживают коленопреклоненные Ангелы. Надпись на иконе гласит: «Сия святая икона написана и освящена на Святой Афонской Горе в скиту святого пророка Илии и посылается в дар и благословение в царствующий град Москву в храм Богоявления, что на Елоховом поле. В незабвенную память двухмесячного пребывания в оном храме чудотворного образа Пресвятой Богородицы «Млекопитательница», принадлежащей вышесказанному скиту в бытность настоятеля архимандрита Гавриила. 1894 год».

Одесский образ находился до революции на Ильинском подворье в Одессе в великолепном трехпрестольном храме, построенном в 1894-1896 годах прп. Гавриилом Афонским. Главный престол собора был освящен во имя иконы Божией Матери «Млекопитательница». В настоящее время в этом храме, преосвященном в честь святого пророка Божия Илии, образу «Млекопитательницы» посвящен правый придел, а сама икона, привезенная преподобным Гавриилом Афонским, находится в Свято-Успенском одесском мужском монастыре. В киоте иконы хранятся редчайшие святыни: часть ризы Христа Спасителя и часть хитона Пресвятой Богородицы.

В России известны еще два образа Божией Матери «Млекопитательницы», прославившиеся чудотворениями. Один из них являлся афонским списком чудотворного образа, посланным в 1860-м году в Курскую губернию. Второй образ - обретенный. Он был обнаружен в 1650 году на высоком дереве в двадцати верстах от города Минска. Вскоре на этом месте был построен храм в честь Успения Пресвятой Богородицы. Осталось много преданий о чудотворной силе этой иконы, помогавшей при избавлении от различных бед и недугов, спасавшей людей во время нашествия шведов.

© http://www.portal-slovo.ru
"Да будут все едино; как Ты, Отче, во Мне, и Я в Тебе, так и они да будут в Нас едино" (Ин. 17:21-22).

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Re: Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення Олюнька » 25 лютого 2010, 11:22

Aleksej писав:Скажите, пожалуйста, кто эта святая? Икона находится в храмі Преображення ГНІХ (м. Львів, вул. Краківська,21) По одеянию немножко похоже на одну из монахинь католического Ордена латинского обряда.


Це Блаженна Йосафата Гордашевська (http://old.ugcc.org.ua/ukr/library/xx_st/hordashevska) засновниця Згромадження Сестер Служебниць Непорочної Діви Марії.
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ

Аватар користувача
Aleksej
дописувач
дописувач
Повідомлень: 71
З нами з: 19 лютого 2010, 15:35
Звідки: Россия
Контактна інформація:

Re: Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення Aleksej » 25 лютого 2010, 16:58

За время своего проживания в России я ни разу не видел образ иконы Пресвятой Богородицы "Троеручница" в православных храмах, а икону "Млекопитательницу" в первый раз созерцал в церкви "Milk Grotto" в Вифлееме:

Зображення

Распространены ли эти образы Матери Божией в греко-католических храмах на Украине?
Востаннє редагувалось 25 лютого 2010, 17:53 користувачем Aleksej, всього редагувалось 1 раз.
"Да будут все едино; как Ты, Отче, во Мне, и Я в Тебе, так и они да будут в Нас едино" (Ин. 17:21-22).

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Re: Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення Олюнька » 25 лютого 2010, 17:23

Aleksej писав:Распространены ли эти образы Матери Божией в греко-католических храмах на Украине?

В церквах не дуже поширений образ, але дуже часто зустрічається в домах. Взагалі, це вже трохи переростає в зловживання і звучить як забабон: "Добре мати вдома образ кормлячої Матері Божої, це на добробут" %)
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ

Аватар користувача
Aleksej
дописувач
дописувач
Повідомлень: 71
З нами з: 19 лютого 2010, 15:35
Звідки: Россия
Контактна інформація:

Re: Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення Aleksej » 25 лютого 2010, 18:04

Олюнька писав:В церквах не дуже поширений образ, але дуже часто зустрічається в домах.


Вы не могли бы показать эти домашние иконы, ведь в наш век, когда почти у каждого есть цифровой фотоаппарат, теперь нетрудно самому сфотографировать. [Понимаю, что может быть не всегда этично и удобно фотографировать иконы. :oops: ]

***************************************
Дорогие форумчане, пожалуйста, тоже наполняйте тему образами редких или необычных икон. Ласково просим. :Rose:
"Да будут все едино; как Ты, Отче, во Мне, и Я в Тебе, так и они да будут в Нас едино" (Ин. 17:21-22).

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Re: Необычные и редкие иконы, росписи, витражи

Повідомлення Олюнька » 26 лютого 2010, 11:26

Aleksej писав:Вы не могли бы показать эти домашние иконы, ведь в наш век, когда почти у каждого есть цифровой фотоаппарат, теперь нетрудно самому сфотографировать. [Понимаю, что может быть не всегда этично и удобно фотографировать иконы. :oops: ]


При можливості сфотографую, а покищо знайшла в отаке:
Діва Марія, яка годує грудьми Христа, Virgo Lactans" [лат. - "Діва Кормляча"] чи "Maria Lactans" [лат. - "Марія Кормляча"] - найбільш стародавній тип изображення Марії і Немовляти. Образ демонструє сидячу жінку, яка тримає голе немовля біля своїх грудей . У ренесансному живописі цей образ зустрічається в декількох версіях. Діва Марія сидить на троні чи прямо на землі ("Мадонна Смиріння"), чи вона стоїть. Немовля бере груди, що зображується цілком реалістично , чи сидить обличчям до глядача на колінах Марії. Ця тема зникає з мистецтва після Тридентського собору, який заборонив надмірну оголеність у зображеннях священних фігур.

Образ Діви Марії у живописі
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ

Аватар користувача
donatanvova
дописувач
дописувач
Повідомлень: 140
З нами з: 10 грудня 2009, 21:55
Звідки: Львів

Образ

Повідомлення donatanvova » 11 травня 2010, 20:39

В кожній кімнаті нашого будинку на стіні є образ, який ми бачимо кожного дня ,молимось біля нього.
Та в багатьох випадках як це дико не звучить він служить як декор,предмет інтерєру будинку.
Люди забувають для чого він є і яку функцію виконує.
Хотілося б почути Вашу думку про це.... :Rose:
Володимир

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Образ

Повідомлення о.Олег » 11 травня 2010, 20:46

donatanvova писав:В кожній кімнаті нашого будинку на стіні є образ, який ми бачимо кожного дня ,молимось біля нього.
Та в багатьох випадках як це дико не звучить він служить як декор,предмет інтерєру будинку.
Люди забувають для чого він є і яку функцію виконує.
Хотілося б почути Вашу думку про це.... :Rose:

нажаль так буває... Ніколи не забуду, як прийшовши щойно на парафію, у часі Йордану побачив у одних парафіян дуже запилену Біблію, а через рік - ще більш запилену, але з відбитком мого пальця - знак моїх минулорічних відвідин... Тут Біблія виступала в якості декорації, нажаль...
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Образ

Повідомлення Just_me » 11 травня 2010, 20:48

У мене вдома також практично у всіх кімнатах образи, а над вхідними дверима хрест. Наразі планую після невеликої перестановки купити та освятити один великий образ - Пресвятої Родини, думаю, саме він мав би висіти в кожній хаті, і повісити у вітальні чи спальні, а інші образи мабуть зніму. Здається, що тоді великий образ виглядатиме велично і, думаю, він стане оберегом всієї нашої родини.

До теми хотіла б запитати, що робити з образами, які вже не використовуються? Чула, що їх можна тільки спалювати. Чи правильно це?
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Образ

Повідомлення o.Mykil » 12 травня 2010, 00:56

donatanvova писав:Хотілося б почути Вашу думку про це.... :Rose:


Ця тема (подібна) є вже тут viewtopic.php?f=7&t=1131
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!


Повернутись до “Мистецтво”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 8 гостей