Сторінка 7 з 10

Re: розвиток Іконопису

Додано: 03 листопада 2011, 22:50
andrey s.
о.Олег писав:ще - катакомби Каліста (4 ст., Добрий Пастир)

Оранта (4 ст.)

Досить Римский погляд. Одяг Римський. Хоча друга теж дивна, дивна манера.
І чому козли, а не вівці чи ягнята. У Римі що тільки козли водяться. :)

о.Олег писав: як на моє прочитання по-діагоналі http://www.portal-slovo.ru/art/35883.php
З повагою, о.Олег

Маю думки по вертикалі :) , стосовно прочитаного, але то буде наглий оффтоп.
Але на загал, я знайшов підтверження своїм підозрам, у поданому Вами посиланні.
Дякую.

Re: розвиток Іконопису

Додано: 03 листопада 2011, 23:20
о.Олег
andrey s. писав:...я знайшов підтверження своїм підозрам, у поданому Вами посиланні.
Дякую.

тепер це вже не підозри. Наздоров'я :Rose:
З повагою, о.Олег

Re: розвиток Іконопису

Додано: 05 листопада 2011, 11:49
Nazariusz
При чому - за посередництвом кожної Ікони.

Поясніть, отче.
А чи ікони з часів іконоборства були такі самі???
Ну, про вигляд тут дуже багато писати. Вже колись згадував, здається, і згадаю ще раз - "Богослов'я і духовність ікони", Я. Креховецький, хто має можливість, можна купити у магазині "Свічадо". Ну і "Іконологія і іконографія" Д. Степовик - там же. Щодо розуміння ікони, то воно має свої відмінності і акценти не тільки в часовому вимірі, а й у просторовому, тобто етнічному, і, звичайно, індивідуальному. Візьміть почитання ікон, наприклад, в росіян і в греків, або у болгар і коптів - різницю побачите безсумнівно. А що говорити про різницю культури людей, яких розділяє, наприклад, тисяча років?

Re: розвиток Іконопису

Додано: 05 листопада 2011, 12:31
о.Олег
Nazariusz писав:
При чому - за посередництвом кожної Ікони.

Поясніть, отче...

маю на увазі, що Ікона завжди Свята і це вже саме по собі Чудо - адже це вже не звичайні папір/дерево/камінь/тощо/фарба... ; Ікона уприсутнює Святого - це вже Чудо; біля Ікони моляться, навертаються... і це вже Чудо; мальовані, писані, чудесним чином явлені і... звичайні вирізані фотографії Ікони з газет плачуть сльозами/кров'ю/мироточать - це вже Чудо; біля Ікони оздоровлюються, воскресають... - це вже Чудо... Ікона - це завжди Чудо Боже. Про це мені грішному йдеться
З повагою, о.Олег

Re: розвиток Іконопису

Додано: 05 листопада 2011, 19:35
Nazariusz
Ну я б так не сказав... Ікона не є святою, вона лише зображає святих. Насправді перетворення відбувається тільки під час Літургії з хлібом і вином, але у іконі всі матеріали залишаються такими ж. Ікона не уприсутнює того, хто на ній зображений - це лише інструмент для вдосконалення душі. Коли людина бачить зображення, вона вже подумки стає ближче до Бога. Якщо біля ікони відбуваються чуда - це лише вияв Божого милосердя і Промислу.

Re: розвиток Іконопису

Додано: 05 листопада 2011, 19:52
о.Олег
Nazariusz писав:Ну я б так не сказав... Ікона не є святою, вона лише зображає святих. Насправді перетворення відбувається тільки під час Літургії з хлібом і вином, але у іконі всі матеріали залишаються такими ж. Ікона не уприсутнює того, хто на ній зображений - це лише інструмент для вдосконалення душі. Коли людина бачить зображення, вона вже подумки стає ближче до Бога. Якщо біля ікони відбуваються чуда - це лише вияв Божого милосердя і Промислу.

уприсутнює для людини/Церкви саме у названому Вами значенні і не про Переєстествлення мені йшлося. Так - це дійсно Бог виявляє Своє Милосердя і говорю про те, що на різних рівнях біля кожної Ікони відбувається це Чудо. Біля одних це Чудо за Божим Промислом фіксується Церквою, стає нагодою для особливих форм Почитання Бога/молитв в тому чи іншому місці; біля інших - лише особисті молитви, форми Богопочитання. Нмсд - це як зі Святими: одні за Божим Промислом фіксуються (беатифікуються/канонізуються) Церквою і виявляють Боже Милосердя Церкві, інші - особисто почитаються окремими людьми або залишаються невідомими аж до Приходу Спасителя... Хоча і тут аналогія лише приблизна: люди бувають і несвятими, Ікона ж Богородиці - це завжди Ікона тієї ж Святої і Непорочної Богородиці незалежно від того, відбуваються біля неї Чуда чи ні.
З повагою, о.Олег

Re: розвиток Іконопису

Додано: 08 листопада 2011, 18:37
Nazariusz
Можна сказати, я з вами згоден :) Правда, молитва - це не є чудо. Хоча, враховуючи сам факт спілкування з Богом, можна сказати і по-іншому...

Re: розвиток Іконопису

Додано: 08 листопада 2011, 20:03
о.Олег
Nazariusz писав:... Правда, молитва - це не є чудо...

зважаючи на те, що цим словом найчастіше називають повторення молитовних текстів - погоджуся, безперечно :(
З повагою, о.Олег

Куди ставити ікони?

Додано: 24 грудня 2011, 15:52
Романко
Десь читав, що ікони треба ставити так, щоби, коли я молюся перед ними, дивитися на схід. Це забобон? У мене ікони стоять на північ. Це гріх? Дякую за відповіді! З повагою Роман.

Re: Куди ставити ікони?

Додано: 24 грудня 2011, 18:16
о.Олег
Романко писав:Десь читав, що ікони треба ставити так, щоби, коли я молюся перед ними, дивитися на схід. Це забобон? У мене ікони стоять на північ. Це гріх? Дякую за відповіді! З повагою Роман.

гріхом було би просто ставити Ікони для "краси" чи вважати, що ставлення Ікони в тому чи іншому кутку саме собою щось вирішує. Ікона писана на поміч молільнику. Ікона для молитви. А Схід... Подібно і Храми при можливості розміщуємо орієнтовано на Схід і... навіть, коли обернути на Схід не вдалося (в містах через особливості забудови вулиці/кварталу, через рельєф тощо), символічно і далі храм вважається розміщеним на Схід: звернення на Схід - це вираження очікування Другого Пришестя Христового ("що як блискавка засяє від Сходу аж до Заходу..."), готовність йти Йому на зустріч. І... в яку б сторону світу не було обернено Ваш Іконостас, якщо молитеся - стоїте лицем на Схід бо стоїте лицем до Христа Бога нашого. Можете, потребуєте - влаштуйте собі молитовний куточок в східній частині кімнати. Не виходить - не переймайтеся :Rose: Інакше дійсно може статися забобоном, заважати молитві...
З повагою, о.олег

Re: Куди ставити ікони?

Додано: 28 січня 2012, 18:18
andrivovk
Покуття
657 Місце в помешканні, де розміщують ікони, називається покуттям. Назва «покуття» походить зі звичаю розміщати ікони в куті хати. Куток, «ріг» хати в християнському розумінні є «наріжником», що означає Ісуса Христа – «наріжний камінь». Облаштування такого «покуття» означає, що Бог дійсно займає «місце» у житті сім’ї. Зазвичай ікон було три – Ісуса Христа, Пресвятої Богородиці та святого Миколая: Христос – як Глава Тіла Церкви – є взірцем чоловіка – глави сім’ї; Пресвята Богородиця з Дитям-Ісусом є досконалим взірцем матері та її дітей, а святий Миколай – приклад милосердя та гостинності.

658 У значущі хвилини сімейного життя батьки благословляють дітей іконами: іконою Христа – перед їхнім відходом на навчання або до війська, іконою Богородиці – перед одруженням. Сім’я перед іконами спільно молиться та зростає в благочесті. На покутті зберігаються головні християнські книги: Святе Письмо, молитовник і катехизм.


Катехизм УГКЦ "Христос - наша Пасха".

Re: Куди ставити ікони?

Додано: 28 січня 2012, 23:57
Володимир ІФ
Молитися повернутим обличчям до Сходу це є ніякий не забобон,а навпаки,давнє передання святих отців,котрі цьому надавали першочергове значення!Адже коли ми молимся звернутими до Сходу,тоді ми як би шукаємо тієї справжньої нашої Батьківщини,а саме того Раю,що Бог колись був насадив в Едемі на Сході.А вже після гріхопадіння древніх,Бог вигнав їх звідтіля і оселив навпроти Раю,тобто на заході.Тому наша постава при молитві повинна бути спрямована тільки на схід,навіть коли в кімнаті з цієї сторони глуха стіна.Відповідно і ікона,або Хрест з розп*яттям нашого Господа потрібно розмістити на східній частині нашого помешкання.На жаль ця традиція срародавніх отців зараз майже забута нашими сучасниками як за Заході,так і на Сході,правда в меншій мірі.

Re: Куди ставити ікони?

Додано: 30 січня 2012, 11:31
vitalko
Володимир ІФ писав:Тому наша постава при молитві повинна бути спрямована тільки на схід,навіть коли в кімнаті з цієї сторони глуха стіна.


Думаю, варто не забувати, що Бог всюди присутній і все наповняє, і не настільки важливою, нмсд, є постава в конкретну сторону світу, як постава серця, зверненого до Бога. Бог бо освітлює серце людини і Він сам є для нього тим Сходом, звідки піднімається Його світло над духовними горизонтом як Сонце над земним і освітлює всі закутки нашої душі. А традиція, нмсд, в даному випадку вже річ другорядна, особливо тоді, коли вона настільки категорична.

Re: Куди ставити ікони?

Додано: 31 січня 2012, 21:49
Володимир ІФ
vitalko писав:Думаю, варто не забувати, що Бог всюди присутній і все наповняє, і не настільки важливою, нмсд, є постава в конкретну сторону світу, як постава серця, зверненого до Бога. Бог бо освітлює серце людини і Він сам є для нього тим Сходом, звідкпіднімається Його світло над духовними горизонтом як Сонце над земним і освітлює всі закутки нашої душі. А традиція, нмсд, в даному випадку вже річ другорядна, особливо тоді, коли вона настільки категорична.

Бачите,я цілком поділяю Вашу точку зору що до даного питання,точніше сказати розділяв до того часу,поки мені не потрапила до рук невеличка книжка *Глиняні посудини* Габріеля Бунге.То буде довга дискусія на дану тему,простіше я би радив просто її перечитати.Запрошую всіх,хто цікавиться традицією Церкви також ознайомитися з нею.

Re: Куди ставити ікони?

Додано: 01 лютого 2012, 15:54
о.Олег
пане Володимире - при цитуванні важливо не стерти фрази у квадратних дужках, що відкривають і закривають цитату. Ви, нажаль, стерли початок цитати - фразу [quote="vitalko"]. Дуже прошу виправити
З повагою. о.Олег

Re: Куди ставити ікони?

Додано: 01 лютого 2012, 15:56
о.Олег
Володимир ІФ писав:... Габріеля Бунге...

обережно - покинув Христову Церкву і відійшов у схизму :(
гм... до теми, це мене грішного засмутило, але зовсім не здивувало: він ще будучи католиком послідовно оспівував саме східний монаший досвід, і... все би добре - це мені є навіть дуже близьким, - якби... не те, що в його оспівуванні досить чітко пропагується відсутність альтернативи східним духовним практикам/життю, важливість всіх подробиць/звичаїв
З повагою, о.Олег

Re: Куди ставити ікони?

Додано: 03 лютого 2012, 21:06
Володимир ІФ
о.Олег писав:
Володимир ІФ писав:... Габріеля Бунге...

обережно - покинув Христову Церкву і відійшов у схизму :(
гм... до теми, це мене грішного засмутило, але зовсім не здивувало: він ще будучи католиком послідовно оспівував саме східний монаший досвід, і... все би добре - це мені є навіть дуже близьким, - якби... не те, що в його оспівуванні досить чітко пропагується відсутність альтернативи східним духовним практикам/життю, важливість всіх подробиць/звичаїв
З повагою, о.Олег

Власне не в цьому чоловікові справа,це його справа,а в тому,що він цитує отців церкви,зокрема Оригена та Євагрія,котрі саме так вчать всіх нас християн молитися,обличчям на схід.Ці люди,на мою думку не відносяться до схизматиків.

Re: Куди ставити ікони?

Додано: 05 лютого 2012, 17:42
о.Олег
Володимир ІФ писав:...Власне не в цьому чоловікові справа,це його справа,а в тому,що він цитує отців церкви,зокрема Оригена та Євагрія,котрі саме так вчать всіх нас християн молитися,обличчям на схід.Ці люди,на мою думку не відносяться до схизматиків.

справа в небезпеках обрядовірства - за речами маловажливими можна втратити Христову Церкву. Що показує і приклад людей, що перецитовують Біблію, і даний чоловік/інші, що проголошуючи наслідувати несхизматиків відходять в схизму :(
З повагою, о.Олег

Re: Куди ставити ікони?

Додано: 05 лютого 2012, 17:57
andrey s.
о.Олег писав:
Володимир ІФ писав:...Власне не в цьому чоловікові справа,це його справа,а в тому,що він цитує отців церкви,зокрема Оригена та Євагрія,котрі саме так вчать всіх нас християн молитися,обличчям на схід.Ці люди,на мою думку не відносяться до схизматиків.

справа в небезпеках обрядовірства - за речами маловажливими можна втратити Христову Церкву. Що показує і приклад людей, що перецитовують Біблію, і даний чоловік/інші, що проголошуючи наслідувати несхизматиків відходять в схизму :(
З повагою, о.Олег

Так, Обряд, не є Вірою, а тільки виявом нашої Віри. Віра незмінна.....
Якщо сплутати місцями, то дуже небезпечно...
Традиія це важливо, я про Обрядові, Християнські Традиції, якщо завгодно то передання, але Віра, Віра це набагато Більше, перше є тільки складовою Віри.
Десь так підозрюю. :)

Re: розвиток Іконопису

Додано: 27 лютого 2012, 18:17
о.Олег
:)
Зображення

Re: розвиток Іконопису

Додано: 27 лютого 2012, 20:38
Georgij
що ви хочете цим сказати?, чи маємо сказати ми? бачу там ще рушники і таке інше, тобто хтось щось вже сказав, люди мабуть, так їм сі хоче :pardon:

Re: розвиток Іконопису

Додано: 27 лютого 2012, 21:26
о.Олег
Georgij писав:що ви хочете цим сказати?, чи маємо сказати ми? бачу там ще рушники і таке інше, тобто хтось щось вже сказав, люди мабуть, так їм сі хоче :pardon:

ні - просто натрапив на таку от фотографію
вірю, що такі випадковості скликають людей до молитви і Бог Прославиться навіть через зріз дерева
З повагою, о.Олег

Re: розвиток Іконопису

Додано: 27 лютого 2012, 23:29
Georgij
о.Олег писав:ні - просто натрапив на таку от фотографію
вірю, що такі випадковості скликають людей до молитви і Бог Прославиться навіть через зріз дерева
З повагою, о.Олег

Отче, направду спасенна думка ,а я так би себе вже й розпалив в осудженні людей :oops: . Направду, добрий бачить добре :Rose:

Re: розвиток Іконопису

Додано: 02 березня 2012, 16:40
Nazariusz
Звичайно, якщо підключити фантазію, то можна на цьому зрізі щось побачити, але просто беземоційним поглядом я не бачу нічого

Re: розвиток Іконопису

Додано: 02 березня 2012, 16:42
ShMariam
Nazariusz писав:Звичайно, якщо підключити фантазію, то можна на цьому зрізі щось побачити, але просто беземоційним поглядом я не бачу нічого

Я також

Re: розвиток Іконопису

Додано: 02 березня 2012, 17:46
о.Олег
ShMariam писав:
Nazariusz писав:Звичайно, якщо підключити фантазію, то можна на цьому зрізі щось побачити, але просто беземоційним поглядом я не бачу нічого

Я також

то ще нічого - тут у нас тема про Городок була :)
viewtopic.php?f=19&t=2193&p=28336&hilit=%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BA%D1%83#p28336
:Rose:

Re: розвиток Іконопису

Додано: 02 березня 2012, 23:07
Nazariusz
Як на мене, то все чиниться з Господньої волі. Якщо навіть цей узор річних кілець комусь допомагає підтримувати віру - то чому б і ні. Хоча особисто я навіть не звернув би увагу. Мені теж траплялись подібні варіанти (коли дрова колов), але я якихось антропоморфних зображень не помічав :no:

Re: розвиток Іконопису

Додано: 03 березня 2012, 14:59
andrivovk
Nazariusz писав:Знову ж, друкована ікона ніколи не буде чудотворною (я ще ні разу про такі не чув)...

В православних є Державінська кровоточива ікона, яка друкована.Зображення




andrey s. писав:І чому козли, а не вівці чи ягнята. У Римі що тільки козли водяться.


Христос каже, що " Син Чоловічий прийшов шукати і спасти те, що загинуло (Лк 19:10)".В іншому місці читаємо, що "...зберуться перед ним усі народи, і він відлучить їх одних від одних, як пастух відлучує овець від козлів; і поставить овець праворуч себе, а козлів ліворуч.(Мт 25:32-33)".Тож кого належить першими рятувати як не козлів. :D

Re: розвиток Іконопису

Додано: 03 березня 2012, 15:53
andrivovk
Священные изображения на лепестках розы http://tridi.birgitt.ru/4/post/2012/01/5.html

Re: розвиток Іконопису

Додано: 05 березня 2012, 17:45
Nazariusz
andrivovk, дякую, здивувало...