Про аморальність гомеопатії

питання з життя Церкви/Суспільства, які не відносяться до тематики інших розділів Форуму

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення о.Олег » 09 квітня 2013, 13:10

Georgij писав:Твердження гомеопатів таке, що мовляв, не ліки лікують, а лише спонукають сам організм на лікування і б-бу з xворобою.

тобто... ще і ще раз натикаємося на те, що назва "гомеопатія" використовується і як синонім до "плацебо". Йдеться про свідоме чи меншсвідоме самонавіювання. От лише... цікаво, що термін "плацебо" (про походження гомеопатії вже тут говорилося)... ніхто не цікавився, звідкіля він прийшов у вжиток?? Думаю, розібравшись із цим, зможемо виявити несинонімічність. :Rose:
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Ігор В
дописувач
дописувач
Повідомлень: 106
З нами з: 27 вересня 2012, 10:33
Звідки: м. Тернопіль

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення Ігор В » 09 квітня 2013, 15:48

ShMariam писав:
Georgij писав:Твердження гомеопатів таке, що мовляв, не ліки лікують, а лише спонукають сам організм на лікування і б-бу з xворобою.

згідно доктрини гомеопатії гомеопатичні ліки витісняють хворобу, причому хвороба є нематеріальна, а потім життєві сили організму витісняють гомеопатичний препарат

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення ShMariam » 09 квітня 2013, 16:38

о.Олег писав: цікаво, що термін "плацебо" (про походження гомеопатії вже тут говорилося)... ніто не цікавився, звідкіля він прийшов у вжиток?? Думаю, розібравшись із цим, зможемо виявити несинонімічність. :Rose:

http://esquire.ru/5-min-placebo
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення о.Олег » 09 квітня 2013, 20:00

ShMariam писав:
о.Олег писав: цікаво, що термін "плацебо" (про походження гомеопатії вже тут говорилося)... ніто не цікавився, звідкіля він прийшов у вжиток?? Думаю, розібравшись із цим, зможемо виявити несинонімічність. :Rose:

http://esquire.ru/5-min-placebo

(а Псалом цей знайдете? :) )
але не про це мова: якщо суто про терміни, то "плацебо" - дуже навіть християнського походження.
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення ShMariam » 09 квітня 2013, 20:47

о.Олег писав:(а Псалом цей знайдете? :) )
Псалом то знайшла, а такої цитати - ні :pardon: Чи там була якась інша нумерація псалмів?
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення о.Олег » 09 квітня 2013, 21:02

ShMariam писав:
о.Олег писав:(а Псалом цей знайдете? :) )
Псалом то знайшла, а такої цитати - ні :pardon: Чи там була якась інша нумерація псалмів?

:) ага. Те, що подано - "переклад сімдесятьох" (Септуагінта). В переважній більшості Біблій, з якими стикаємося ми, це буде Пс.116 (надіюсь - не змилив :) )
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення ShMariam » 27 березня 2014, 13:54

о.Олег писав:
Georgij писав:Твердження гомеопатів таке, що мовляв, не ліки лікують, а лише спонукають сам організм на лікування і б-бу з xворобою.

тобто... ще і ще раз натикаємося на те, що назва "гомеопатія" використовується і як синонім до "плацебо". Йдеться про свідоме чи меншсвідоме самонавіювання. От лише... цікаво, що термін "плацебо" (про походження гомеопатії вже тут говорилося)... ніхто не цікавився, звідкіля він прийшов у вжиток?? Думаю, розібравшись із цим, зможемо виявити несинонімічність. :Rose:

:no: Проблема в тому, що, по-перше, дослідження показують, що певний препарат (не кожен, а певний гомеопатичний препарат) лікує в рази краще за плацебо, а по-друге (припустимо, та серйозна фірма виявилася зовсім нечесною), хворі самі помічають реальний вплив. :pardon: Ще один цікавий момент: склад ліків (і форма випуску, і органолептичні властивості) абсолютно не змінився, а з роками препарат лікує гірше (не мене, а взагалі). :pardon:
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення о.Олег » 28 березня 2014, 10:41

ShMariam писав:... з роками препарат лікує гірше...

гірше?
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення ShMariam » 28 березня 2014, 11:18

о.Олег писав:
ShMariam писав:... з роками препарат лікує гірше...

гірше?

Ну, лікарі (негомеопати, ті що його постійно приписують, - вже дуже він популярний у своїй галузі) помітили, що діє не так сильно (хоч особливо сильно ніколи не діяв), як раніше. :pardon:
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення о.Олег » 28 березня 2014, 13:16

в такому випадку тут із плацебо подібна дія, наскільки я розумію. Зрештою повторюся: гомеопатією називають тепер різне (популярний/розкручений бренд), тому і контекст дії чи послаблення дії може мати і характер відповідний до плацебо, і характер звикання до звичайного препарату.
нмсд, звичайно
а от властиво те, що є гомеопатією в зазначеному в темі аморальному/бісовщина вимірі... як на мене перекреслює і всі можливі "позитиви" чи дослідження "звикання" - тут взагалі варта відмовитися, не ризикувати своєю душею заради можливого покращення здоров`я. Все інше (і плутанини з назвами і використання бренду для негомеопатії) відходить на задній план
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення ShMariam » 28 березня 2014, 15:18

Ну як сказати - якщо головного компоненту в ліках нема через величезну кількість розведень (навпроти концентрації - знак "порожньої множини", отже це чиста гомеопатія?), а інших (принаймні одного з них) достатньо, щоб чітко відчувати смак, і щоб клінічні дослідження заявили про ефективність препарату у порівнянні з плацебо, і щоб хоча б частині хворих він дійсно поміг (до речі, найбільш відчутні симтоми знімає прекрасно у всіх, просто тут така штука, що деякі з симтомів не лише СВІДЧАТЬ про хворобу, а й визначають її протікання), нмсд, хоча б невеликий лікувальний ефект є - отже, нмсд, принаймні спробувати полікуватися тим можна.

о.Олег писав:... тому і контекст дії чи послаблення дії може мати і характер відповідний до плацебо, і характер звикання до звичайного препарату.
Якщо я правильно зрозуміла лікаря, йшлося про різних людей, які прийматли препарат зараз і ще кілька років тому. А звикання є - тому радять приймати тільки певний час. Щодо плацебо - важко сказати, але точно знаю, що на декого діє так, як цього не сподівалися (не хотіли). :pardon:

Думаю, що в гомеопатії все досить відносно, я ж пишу про препарат, в якому частина компонентів мають невисокі ступені розбавлення, отже, мабуть, поєднуються гомеопатична (якщо вона взагалі є) і фітотепапевнична дія...
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Омельян
дописувач
дописувач
Повідомлень: 86
З нами з: 24 березня 2015, 15:25

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення Омельян » 28 жовтня 2015, 16:10

Гомеопатия и православная церковь

Большое содействие в развитии гомеопатии в Российской им­перии оказывала Православная Церковь, участвуя в открытии больниц и обществ. Многие священники, особенно в отдаленных провинциях, занимались гомеопатическим лечением больных.

Необходимо заметить, что Православная Церковь всегда име­ла большое значение в развитии медицины со времен Крещения Киевской Руси и до сегодняшних дней. Вместе с распространени­ем православной веры из Византии на Киевскую Русь пришли научные и медицинские знания, которые принимались в основ­ном духовенством Церкви, что, несомненно, обогащало и разви­вало существующие методы медицинской помощи. Лечением боль­ных занимались в то время по преимуществу монастыри, особен­но во времена войн, эпидемий, стихийных бедствий. Такие больницы выполняли не только лечебные функции, деятельность их была намного шире. Они часто являлись приютами и убежи­щами для обездоленных, немощных, становились институтами воспитания осиротевших детей. В монастырских стенах страж­дущие спасали не только свое тело от болезней, но и больную душу, надеясь и прося исцеления и спасения у Бога. Вся деятель­ность монастырей носила благотворительный характер. Вплоть до XVIII века монастыри были единственным местом, где оказы­валась медицинская помощь.

В служении больным людям многие верующие видели спасение своей души, а врачебное искусст­во почитали одной из самых значимых христианских добродете­лей, в оказании помощи страждущим прислушиваясь к словам Священного Писания:

«' Почитай врача честью по надобности в нем, ибо Господь создал его,... 2 и от Вышнего — врачевание... 4 Господь создал из земли врачевства, и благоразумный человек не будет пренебре­гать ими...6Для того Он и дал людям знание, чтобы прославля­ли Его в чудных делах Его: 7 ими Он врачует человека и уничто­жает болезнь его. s Приготовляющий лекарства делает из них смесь, и занятия его не оканчиваются, и чрез него бывает благо на лице земли. 9 Сын мой! в болезни твоей не будь небрежен, но молись Господу, и Он исцелит тебя. 10 Оставь греховную жизнь и исправь руки твои, и от всякого греха очисти сердце....12 и дай место врачу, ибо и его создал Господь, и да не удаляется он от тебя, ибо он нужен. 13 В иное время и в их руках бывает успех; 14 ибо и они молятся Господу, чтобы Он помог им подать больно­му облегчение и исцеление к продолжению жизни» (1 — КНИГА ПРЕМУДРОСТИ ИИСУСА, СЫНА СИРАХОВА, 38 гл.).

Лечением больных занимался патриарх Никон, собственноруч­но приготавливая лекарства.

Отметить надо также роль Церкви в искоренении из методов лечения суеверных тенденций, которыми были наполнены пре­дыдущие столетия. Задача была непростой. Необходимо было отделить действительно практические способы лечения от оккульт­ных, наносящих вред как телу, так и душе. Почти шесть веков со времени Крещения Киевской Руси шел этот нелегкий процесс. Таким образом, формировались научное мировоззрение, одной из задач которого было вычищение оккультных мистических прак­тик от полезных сведений. Конечно, не всегда однозначно поло­жительным был этот путь, несомненно, были допущены и ошиб­ки. Все же со временем истинные знания занимали свою нишу в сокровищнице науки.

К концу XVII столетия в России стали возникать медицин­ские школы. Однако кандидатов на поступление в них было не­много, так как эти школы требовали базовых знаний предметов, в том числе и латинского языка, поэтому поступающие в эти медицинские учебные заведения часто были выходцами из ду­ховных академий Киева и Москвы. Кроме того, в самих стенах Духовных образовательных учреждений учащиеся изучали в те­чение двух лет курс медицины, включавший в себя анатомию, Физиологию, общую патологию, терапию, фармакогнозию. Занятиям священников медициной способствовали также дове­рительные отношения, складывающиеся у пастырей со своими прихожанами, нужды и недостатки которых были им известны как никому другому. В ответ священнослужители получали ува­жение, чувство признательности от своих духовных чад. Среди священников часты были династии, и знания отца передавались по наследству сыну, закрепляясь и совершенствуясь как семейная традиция, что, несомненно, сыграло свою положительную роль.

Помощь городским больным в XVIII веке уже оказывали в специально построенных для этого больницах с врачами-профес­сионалами. В деревенской же местности лечение было уделом священников и сельской интеллигенции.

Появление отечественной гомеопатии сразу привлекло внима­ние духовенства своей эффективностью, недорогими лекарства­ми, безвредностью и доступностью.

Священники в городах часто становились членами гомеопати­ческих обществ, занимаясь организационными и теоретически­ми вопросами. Именно среди сельских священнослужителей воз­ник интерес к практической гомеопатии, особенно во время эпи­демии холеры в 30-х годах XIX века. В этой ситуации гомеопатия благополучно развивалась как надежная, быстрая и недорогая медицина.

С 60-х годов XIX века взаимоотношения между гомеопатами и церковнослужителями Православной Церкви выходят на более новый качественный уровень. Это было связано с усилением вли­яния гомеопатической школы в России. Имеющаяся земская медицина не справлялась с нагрузкой лечения больных в отда­ленных провинциях, процент жителей которых в дореволюцион­ной России был велик по отношению к городскому населению, и часто прибегала к сотрудничеству с деревенскими священника­ми. Конечно, не всегда обходилось без небезосновательных конф­ликтных ситуаций. Врачи-гомеопаты восполняли пробелы в об­разовании духовенства и помогали священникам организацией для них курсов по гомеопатии, выпуском книг и руководств для лечения в сельских условиях. В аптеках выпускали специальные аптечки для оказания помощи больным в отдаленных местах, лишенных врачебной медицинской помощи.

Особая роль в распространении гомеопатии отводилась миссио­нерам, которые вместе с несением на непросвещенные территории Евангелия привносили принятые ими принципы гомеопатическо­го лечения, оказавшегося высокоэффективным в практическом применении. Так, распоряжением архиепископа Иркутского Иннокентия (который вскоре стал членом санкт-петербургского Об­щества последователей гомеопатии) священники покупали и раз­давали гомеопатические аптечки и руководства для распростране­ния среди миссионеров.

Среди архиереев Православной Церкви были и председатели гомеопатических обществ, например, епископ Семипалатинский Киприан.

В 1860 году доктор В. Дерикер выпустил брошюру «О знаха­рях и врачебной помощи в деревнях. Священникам и грамотным людям о домашнем лечении в народе». Брошюра неоднократно переиздавалась благодаря положительному и мощному обществен­ному отклику. В течение десяти последующих лет Дерикер издал около 15 книг-лечебников, написанных живым и понятным язы­ком, послуживших отличными пособиями по самолечению гомео­патией и оказанию помощи ближним.

Гомеопатический журнал санкт-петербургского Общества после­дователей гомеопатии в 1883 году писал о том, что постепенно гоме­опатия стала домашней (усадебной) медициной, весьма распростра­ненной в провинциях России благодаря помещикам и священни­кам. Сотни священников губерний Уфы, Вятки, Оренбурга успешно помогали сельским жителям гомеопатией. К примеру, в г. Белеве Тульской губернии земство поддержало и ввело гомеопатию как более дешевый вид медицинской помощи, выделив для этого 150 рублей в 1869 году, которые отданы были 19 священникам, занима­ющимся лечением больных. Результаты такого нововведения были впечатляющие, удалось даже победить болезни, прежде считавшие­ся неизлечимыми, и земство в течение 25 лет поддерживало это начинание (Б. Веселовский «История земства за 40 лет»).

Все большее количество священнослужителей Православной Церкви обращалось к гомеопатии. Результаты гомеопатического лечения, предпринимаемого духовенством, публиковали в гомео­патических изданиях, например, случай, описанный в «Гомеопа­тическом Вестнике» 1887 года харьковским священником Ди­митрием Матвеевым, который был приглашен для разрешитель­ной молитвы к роженице, находящейся при смерти. После молитвы отец Димитрий, осмотрев пациентку, назначил ей Secale cornutum частыми приемами. К утру роды благополучно закон­чились, женщина осталась живой.

Многие священники являлись подписчиками гомеопатических изданий. Во время сбора средств на сооружение памятника Ганеману значительную сумму пожертвовало духовенство Православ­ной Церкви Митрополит Серафим (Чичагов), врач по образованию, ныне прославленный Церковью как священномученик, был талантли­вым гомеопатом. В его медицинских трудах говорится, что меди­цина состоит из трех частей: аллопатии, гомеопатии и гидропатии. Сразу же следует оговорить, что эти высказывания опубли­кованы в конце XIX века, после того как получили известность сочинения Кнейпа о пользе водолечения (гидропатии). По мне­нию Владыки Серафима, врач должен знать одинаково хорошо как аллопатию, так и гомеопатию, чтобы лечить больного быстро и безопасно. Как аллопатия, так и гомеопатия, имеют свои пре­делы возможностей. Это как два брата-близнеца, которые в чем-то схожи, но в то же время имеют и свой характер, и свои особые черты. Для больного человека, по большому счету, совершенно безразлично, каким способом (аллопатическим или гомеопати­ческим) его вылечит врач, лишь бы быстрее и без ущерба для общего состояния здоровья. В последнее время добавился еще и такой фактор, как денежный, поэтому лечение должно быть еще и максимально дешевым.

Святитель Феофан Затворник, святой Православной Церкви, призывал своих духовных чад лечиться гомеопатией:

«...Я посмотрел у гомеопатов. Они не робеют пред этой болью. Главное у них — Аконит, Белладонна, Колоцинт, Хамомилла, Меркурий. Но когда доктор указал свои средства — это все одно. Благодушествуйте!

Да приблизится к вам Матерь Божия с помощью и Ангелы Хранители ваши да покроют вас крылами своими!..» («Болезнь и смерть» (№ 1382 письмо 1368 вып.8 стр. 58).

«...Но вы все болеете. Хотите прибегнуть к гомеопатии? Добре! Слышу, что крупинки многим помогают. У меня берут и будто получают пользу. Книг по этой части куча... Вот вам крупинки — Aconit и Belladonna — принимать попеременно... Во время припад­ков... через — 1, 2, 3 часа... А не во время припадков, если есть охота, — одно утром, другое вечером... Прием: одна крупинка на чайную ложку...» (Из собрания писем Святителя Феофана).

«Какова гомеопатия! Где аллопатия в продолжении пяти недель не имела успеха, она ощутительное сказала действие в полдня. Па­мятник ей надо воздвигнуть» (Собрание писем 1898—1902 годов, 580, IV).

В первом томе полного собрания сочинений святителя Игна­тия Брянчанинова, содержащем сведения о жизни святого, нахо­дятся следующие сведения:

«С 9 часов принимался за дела, или выходил к Литургии, или осматривал производящиеся работы; принимал посетителей, по

большей части крестьян больных, пользовавшихся от Владыки медикаментами (гомеопатией). Таких больных стекалось очень много; один из келейников записывал их имена в книгу, лета и род болезни, а Владыка отмечал, какое кому дать лекарство, чис­ло приемов и диету, если таковая оказывается нужной. Лечение шло успешно, но через три года было прекращено по причине мно­голюдного стечения больных, нарушавших уединение святителя».

Старец Спасо-Елеазаровской пустыни, схиархимандрит Гавриил также давал больным капли и крупинки, многих вылечивая от серьезных и тяжелых заболеваний. Сам он тоже любил гомеопа­тию и часто прибегал к ней. Помимо лекарственной помощи, ста­рец лечил своих духовных детей словами утешения, советами, сердечной и теплой молитвой, чем спасал многих от психических недомоганий.

При освящении аптеки и лечебницы в октябре 1892 года в Санкт-Петербурге протоиерей Иоанн Кронштадтский произнес следующюю речь:

«Ваше учреждение или ваш метод лечения болезней,— сказал о. Иоанн, — имеет своим девизом пословицу древних мудрецов-гомеопатов: similia similibus curantur — метод самый разумный и верный. Сама Божественная Премудрость не нашла более вер­ного средства к уврачеванию недугующего грехом и бесчислен­ными болезнями человечества, как врачевание подобного подоб­ным. И вот Творец Сам снисшел к Своей твари, восприяв на Себя всю природу человека, кроме греха и страсти его: Бог сделался человеком, не переставая быть Богом, и Свое совершенное чело­вечество, соединенное с Божеством, как целебный пластырь к ране — прилагает к острупленному грехом и болезнями челове­честву, предлагая душам грешным Свой Богочеловеческий при­мер и Свои целебные и блаженные заповеди, тела же врачуя Своею Божественною Десницею, или одним творческим словом, или приложением подобного к подобному, например, брения, состав­ленного из земли и Своей животворной слюны, к очам слепого. Перед вознесением Своим от земли на небо Он установил на все века для действеннейшаго врачевания грешнаго человечества ве­личайшее таинство причащения пречистаго Тела и Крови Своей, соединенных с Божеством...

Значит, друзья, вы в Самом Богочеловеке имеете пример вра­чевания подобного подобным. Да будет же всегда вашим всесиль­ным и помощником при ваших общеполезных действиях Сам Богочеловек и Всемогущий Творец и Врач болящего тлением че­ловечества!

Конечно, мы не сомневаемся, что немало найдется такового сорта поборников «науки», которые поглумятся над тем, что за аргументами для подкрепления авторитета гомеопатии мы обратились в «некомпетентные» по вопросам «науки» сферы, и, зажмуривши свои глаза и зажавши уши, будут твердить слова: «предрассудок», «суеверие», «невежество»... Но не для них и не для полемики с ними предназначается речь эта. Она предназна­чается исключительно в интересах истины, вольно и невольно затемняемой в сознании лиц, мало знакомых с делом, но вместе с тем не настолько уже предубежденных, чтобы смотреть и ничего не видеть, чтобы слушать и ничего не слышать».

Протоиерей Иоанн Кронштадтский состоял почетным членом нескольких гомеопатических обществ.

В период до начала Первой мировой войны в приходах Рос­сийской Православной Церкви служило около 50 тысяч священ­ников. Треть из них была на Украине. По приблизительным под­счетам гомеопатией из них занималось около 4—5 тысяч.

В тяжелые для Православной Церкви и гомеопатии годы постреволюционной эпохи, невзирая на репрессии и гонения, союз гомеопатов и священства держался прочными нитями.

Из книги «Женская Оптина Аносина монастыря» (летопись Борисо-Глебского монастыря) («Паломник», 1947 г.):

«Мы под руководством врачей-гомеопатов Грузинова и Соко­лова Дмитрия Петровича (1932) приготовляли лекарство и лечи­ли сестер и приходивших за медицинской помощью крестьян». Соколов Д.П. — врач, лечил Алексея Мечева и всю его семью, прихожан храма Святителя Николая Чудотворца в Клениках на Маросейке, пел там на клиросе.

Старец Серафим (Вырицкий), прославленный Церковью свя­той, возносил молитвы о приезжавших к нему больных и благо­словлял обращаться к врачам-гомеопатам за помощью.

В наше время восстанавливается союз гомеопатии и Право­славной Церкви в России, Украине и других государствах — быв­ших союзных республиках. Среди священников, монахов и веру­ющих имеются врачи, обучившиеся дополнительно методу гомео­патии и успешно применяющие его в лечебной практике. Многие священники поддерживают гомеопатию и благословляют своих прихожан прибегать к ее помощи.

«Гомеопатия — это вполне естественное лечение и вполне при­емлемое с духовной точки зрения» (священник Андрей Лоргус) http://m.doktornarabote.ru/group/380/publication/154719
:oops:
Слава Ісусу Христу.
"Молитва є зустріччю з Богом. Милостиня - зустріччю з ближнім. Піст - це зустріч з самим собою".

Блаженнійший Любомир Гузар

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення ShMariam » 28 жовтня 2015, 17:41

:)
Думаю, офіційна наука ще має сказати своє слово. Не зараз, а коли буде вивчено справжній механізм дії гомеопатичних ліків. А до того часу вірити у всемогутність науки - таке ж марновірство, як і в чорних котів, нмд...

Але... запевняють, що необхідна віра, що гомеопатичні ліки подіють, інакше не буде результату. Якщо це дійсно так, то чим вони відрізняються від плацебо? І... чи це дійсно погано приймати плацебо?
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Омельян
дописувач
дописувач
Повідомлень: 86
З нами з: 24 березня 2015, 15:25

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення Омельян » 28 жовтня 2015, 21:17

ShMariam писав::)
Думаю, офіційна наука ще має сказати своє слово. Не зараз, а коли буде вивчено справжній механізм дії гомеопатичних ліків. А до того часу вірити у всемогутність науки - таке ж марновірство, як і в чорних котів, нмд...

Але... запевняють, що необхідна віра, що гомеопатичні ліки подіють, інакше не буде результату. Якщо це дійсно так, то чим вони відрізняються від плацебо? І... чи це дійсно погано приймати плацебо?

а я добре розумію, що плацебо - це коли людина вірить, що приймає ліки, а дістає водичку/крейду (щось без діючої речовини) і саме віра в те, що "приймаю ліки", спричинює ефект? Тут же (гомеопатія) людина вірить, що приймає гомеопатичний лік і приймає саме гомеопатичний лік.
Слава Ісусу Христу.
"Молитва є зустріччю з Богом. Милостиня - зустріччю з ближнім. Піст - це зустріч з самим собою".

Блаженнійший Любомир Гузар

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення ShMariam » 28 жовтня 2015, 21:26

а я добре розумію, що плацебо - це коли людина вірить, що приймає ліки, а дістає водичку/крейду (щось без діючої речовини) і саме віра в те, що "приймаю ліки", спричинює ефект? Тут же (гомеопатія) людина вірить, що приймає гомеопатичний лік і приймає саме гомеопатичний лік.
Слава Ісусу Христу.

Велике питання, є чи не є плацебо ліки, де діючої речовини є, в найкращому випадку, сліди (розбавлення у таку величезну кількість разів, що офіційна наука не здатна пояснити як воно лікує).
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення о.Олег » 29 жовтня 2015, 08:02

ShMariam писав:
а я добре розумію, що плацебо - це коли людина вірить, що приймає ліки, а дістає водичку/крейду (щось без діючої речовини) і саме віра в те, що "приймаю ліки", спричинює ефект? Тут же (гомеопатія) людина вірить, що приймає гомеопатичний лік і приймає саме гомеопатичний лік.
Слава Ісусу Христу.

Велике питання, є чи не є плацебо ліки, де діючої речовини є, в найкращому випадку, сліди (розбавлення у таку величезну кількість разів, що офіційна наука не здатна пояснити як воно лікує).

плацебо - це трошки більше ніж обманювання пацієнта (коли замість ліків комусь із контрольної групи не/дають не/ліки) в клінічних дослідженнях. Для називання чогось-там "плацебо" (і, відпівідно - "ефектом плацебо") важлива віра хворого, що "це" ліки (що "воно" допоможе) - не має значення що. Якщо не помиляюся - писав колись десь тут про свою (хай з Богом спочиває) бабцю Настю: що б її не боліло, завжди приймала Цитрамон - помагало (навіть, коли мало б зашкодити). Питання у нашій темі - як на мене головне - не те, чи гомеопатія є різновидом плацебо, а чи навіть мікродози лікувальної речовини можуть лікувати (науковці над цим питанням б`ються десятиліттями і сподіватись на не специфічно науковому Форумі розставити навіть мінімальні натяки на остаточні крапки-відповіді не дуже :) варт): питання, як назвав о.Микіл (перепрошую, якщо недобре пригадую зачинателя теми) в своїй темі - про "аморальність" (чи моральність) гомеопатичного продукту як такого.
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення ShMariam » 29 жовтня 2015, 18:46

питання, як назвав о.Микіл (перепрошую, якщо недобре пригадую зачинателя теми) в своїй темі - про "аморальність" (чи моральність) гомеопатичного продукту як такого.
А чи можемо ми говорити про моральність, поки не знаємо механізму?
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Ігор В
дописувач
дописувач
Повідомлень: 106
З нами з: 27 вересня 2012, 10:33
Звідки: м. Тернопіль

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення Ігор В » 30 жовтня 2015, 11:57

ShMariam, а нащо вам знати про той механізм, дивіться-колись не знали про електромагнітне поле, воно було ще не відкрите, але компасом користувались, давайте візьмемо свячену воду-вона може стояти дуже довго і не псутись, вона може проявити лікувальні властивості, якщо нею наприклад регулярно натирати хворе місце і ні один науковець вам цього механізму не опише. Я за те, що не треба все піддавати науковості, а то можна і механізм лікувальної дії молитви почати шукати, розум наш занадто недосконалий до високих матерій.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення ShMariam » 30 жовтня 2015, 15:00

Штука в тому, що той лікувальний механізм гомеопатії, як пояснюють самі гомеопати (і їх прихильники) - окультизм. До речі, коли й блаженнішого Святослава спитали про гомеопатію,то він теж зразу зреагував словом "окультизм"... Тому я й припускаю, що механзіму дії ми не знаємо точно...
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 295
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення Wolodymyr » 30 жовтня 2015, 16:26

Якщо говорити про справжню гомеопатію, то там однозначно механізм дії окультизм, і там однозначно гріх. Але я не впевнений чи хоч 1% відсоток з того, що подається зараз під назвою гомеопатія є тим що власне називається гомеопатія. Зараз всіх хто якоюсь травичкою лікує називають гомеопатами. Хоча травичка може бути звичайний стимулятор чи щось таке.

Ігор В
дописувач
дописувач
Повідомлень: 106
З нами з: 27 вересня 2012, 10:33
Звідки: м. Тернопіль

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення Ігор В » 30 жовтня 2015, 17:08

гомеопати не кажуть, що гомеопатія є окультизмом і засновник гомеопатії Ганеман в тому числі, та й в приготуванні препаратів нібито немає нічого нехристиянського, розводимо й розводимо, але в кінцевому препараті отримуємо фактично енергію, якщо вона не Божого походження, то постає питання ,а якого.

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 295
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення Wolodymyr » 30 жовтня 2015, 18:55

Ну я про те саме. Вони не кажуть, то від Бога, значить відповідь очевидна.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення ShMariam » 30 жовтня 2015, 23:10

немає нічого нехристиянського, розводимо й розводимо, але в кінцевому препараті отримуємо фактично енергію
Ну це і є окультизм.

А тепер подумайте логічно: вода (взагалі розбавляють не лише водою, але зупинимося на ній) проходить кругообіг в природі і, залежно від того, де вона була, таких властивостей вона набуває. Причому ті властивості постійно змінються. Абсолютно чистої води не буває: навіть в дистильованій воді я легко, далеко не суперточними методами аналізу, можу виявити деякі речовини. Щодо такої якості, як "пам'ять води" (як це описано у відповідному фільмі) - це чистий розвод: певна структура молекул води справді з'являється за певних обставин, але тільки на долі секунди (тому лікування "зарядженими" водами - лікування плацебо). Отже навіть якби й вода мала властивість "пам'ятати" про якусь речовину, що була в ній колись, то...
1) "пам'ять води" (більше, ніж на долі секунди) і структура води - різні речі. Якщо така "пам'ять" існує, її ще не можливо "прочитати".
2) якщо, припустимо, кожна речовина, яка була у воді, дійсно залишає там "енергію" (в лапках, тому що те поняття енергії, яке є у фізиці - зовсім інша річ), то значить, має залишитися гм... "енергія" кожної породи, кожного організму, кожного предмету... через які пройшла. Як це враховується в гомеопатії?


А тепер з моєї практики. Я якийсь час вживала гомеопатичні ліки і можу засвідчити наступне:
1) був дуже відчутний смак діючих речовин, не зважаючи на гомеопатичне розбавлення. Отже, у тому розчині дійсно ще були ліки, а не їх енергія. Інша річ, чи дійсно така кількість може лікувати? :pardon:
2) про дієвість цих ліків мені судити важко: спочатку помагало, потім - менше (звикання чи втрата віри у них?). Тепер я перейшла на вітаміни (натурального походження :wink: ), які допомагають так само добре, як ці гомеопатичні ліки на початку лікування, але ефект (вітамінів) не зменшується. Отже, добре, що відмовилася: зекономлені гроші+кращий ефект. Взагалі дієвість саме цих ліків (судячи по дописах в інтернеті) не дуже... хіба на початку хвороби, але приписують практично поголовно всім пацієнтам. :shock:

Отже, нмд, гомеопатія буває різною. Принаймні, у моєму випадку, лікувала не енергія, а саме мікрокількості настоїв лікарських рослин (що є сильно отруйними в норм. кількостях). Відмовилася я більше зі страху, що це буде гріх, але підозрюю, що лікування саме цими ліками таки дає ефект, і він не від "енергій".
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Міра
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 340
З нами з: 25 лютого 2013, 09:52
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення Міра » 31 жовтня 2015, 09:58

А от що пише екзорцист о.Леонід Григоренко
"Також нині поширено гомеопатію і гемеопатію. Ці псевдонаукові напрямки в медицині заснував чорний маг з Німеччини пан Ганеманн. Через гомеопатичні ліки діє злий дух Ганеманна і хто їх вживав, потім може мати великі проблеми зі здоров’ям аж до смерті. Тому такій особі важливо в сповіді відректися від того духа Ганеманна. Про це потрібно попереджати, бо такі пігулки часто продають в аптеках і навіть відкрито спеціальні офіси гомеопатії, а люди стають жертвами такого «лікування»."
http://osbm.lutsk.ua/news/main/khai-bog ... abobonamy/
Хто буде намагатися спасти своє життя, той його погубить; а хто його погубить, той збереже його живим.
Лк.17,33

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення ShMariam » 31 жовтня 2015, 10:07

Якщо щось має аморальне походження, ще не значить, що воно є по суті аморальним, нмсд. Принаймні, не завжди аморальним: алхімія у свій час була аморальною, але з неї народилася хімія і ще деякі знання з природничих наук...
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Міра
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 340
З нами з: 25 лютого 2013, 09:52
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення Міра » 31 жовтня 2015, 18:59

Так, погоджуюсь, Бог може робити так, що зло перетворюється на добро. Уявляю, як там нечистий казиться тоді..
Хто буде намагатися спасти своє життя, той його погубить; а хто його погубить, той збереже його живим.
Лк.17,33

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення ShMariam » 31 жовтня 2015, 19:21

Міра писав:Так, погоджуюсь, Бог може робити так, що зло перетворюється на добро. Уявляю, як там нечистий казиться тоді..
У випадку з алхімією, боюсь, навпаки: алхіміки в процесі своїх "ворожінь" нагромадили багато емпіричних знань для природничих наук. Але хоч вони і зробили корисну річ, все одно постраждали (і, може, страждають і досі :( ) - та вся їх діяльність вважалася гріхом, :( отже була гріхом. Звісно, не за хімію постраждали, бо це все було вперемішку з реальними гріхами проти І заповіді (так як Джордано Бруно зовсім не за науку постраждав).

Догадуюся, що у випадку з гомеопатією теж намішано: десь є марновірство, а десь є реальний немагічний ефект цих ліків. Просто в контексті даної теми боюся такого підходу: не можливо пояснити наукою = псевдонауковий факт (підхід, метод) = гріх проти І заповіді.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення ShMariam » 24 липня 2016, 22:26

Мала дискусію у ФБ про гомеопатію і в ході дискусії таки вияснила для себе дещо. Отже,

Окультне походження - а як з окультним походженням даних деяких наук (хімія і деякі суміжні тех. дисципліни)? Так що це не зовсім оправдано вважати це проблемою, хіба що конкретний гомеопат дійсно окультист

Оскільки там "нічого нема", то лікуватися такими ліками - гріх проти І заповіді (марновірство). Ну... якщо і віра в те, що такі ліки дійсно можуть щось лікувати - марновірство (логічно), то як же бути з тим, що ці ліки дійсно лікують? Якщо лікують -значить не марновірство. Тобто чи можна вважати лікування плацебо - автоматично гріхом? Я б так не сказала. Тобто тут для мене питання залишається відкритим - можливо, гріх, отже краще такого не робити, про всяк випадок

Серйозні духовні проблеми в осіб, що вживають гомеопатію (на зразок тих проблем, що в людей, які займаються магією і т.д.) - серйозний аргумент, однак, це, нмд, стосується людей, які з кожним нежитем біжать до лікаря, який індивідуально щось там готує, причому ліки, які явно не мають фізіологічної дії (тому що між ними є такі, які мають фізіологічну дію незалежно від ефекту плацебо :wink: ). Тому я точно нікому не раджу ставати фанатом гомеопатії.

І один важливий момент, який часто "забувають" (а може не знають?) моралісти: теорія гомеопатії деколи розходиться з практикою. Мається на увазі, що між гомеопатичними ліками трапляються такі, які мають явно фізіологічну дію, крім ефекту плацебо (термін видумала я сама, прошу лікарів пробачити, коли що не так), не завдяки, а всупереч теорії гомеопатії! І саме такі ліки люблять приписувати звичайні лікарі (бо воно дійсно допомагає). І так, вони мають, як і кожні ліки, побічні ефекти (але діють більш м'яко, отже деколи заслабенькі). І так, це справді гомеопатія (а не тільки напис на інструкції), тому що (формально?) приготовані за правилами гомеопатії. І саме такі ліки я б не побоялася приймати без страху мати гріх марновірства. Як такі знайти? Та зазвичай лікар сам прописує, вони мають мінімальні розведення (перше, на що я звертаю увагу: переводжу на мл в дозі), можуть мати смак/запах (якщо це настоянка) і можна знайти відгуки про побічні ефекти.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1023
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення luksander » 15 лютого 2017, 20:41

Меморандум №2
Комиссии РАН по борьбе с лженаукой
и фальсификацией научных исследований


О ЛЖЕНАУЧНОСТИ ГОМЕОПАТИИ

http://klnran.ru/2017/02/memorandum02-homeopathy/

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про аморальність гомеопатії

Повідомлення ShMariam » 16 лютого 2017, 07:15

Комиссия подтверждает, что принципы гомеопатии и теоретические объяснения механизмов ее предполагаемого действия противоречат известным химическим, физическим и биологическим законам, а убедительные экспериментальные подтверждения ее эффективности отсутствуют.

1000% !
І кир Святослав говорить про аморальність гомеопратії
Але воно автоматично не означає, що вона не діє. Тому, що 1) Діє ефект плацебо. Можливо, тут є марновірство, не знаю. 2) деякі "гомеопатичні" препарати відносно низьких потенцій (тобто високих концентрацій) дійсно діють, якщо діючі речовини є справді сильнодіючими і якщо приймати довго (правда, діють зооовсім не за гомеопатичними принципами). Застосування саме таких гомеопатично(в теорії)-алопатичних (на практиці) препаратів я не вважаю гріхом, правда справжні цінителі "гомеопатичного" скажуть, що це ніяка не гомеопатія... (і,можливо, будуть праві)
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281


Повернутись до “Церква і Суспільство”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 8 гостей