Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor
Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
Тоді як в одних селах тліє міжконфесійне протистояння, котре ґрунтується на мріях одних ходити знову до рідної Церкви й відмові інших, пускати їх туди, не бракує й протилежних прикладів - коли дві громади використовують один і той самий храм почергово. Питтання в тому, чому те, що прекрасно функціонує в одних випадках, не є можливим в інших. Запрошую особливо священиків (але звичайно, і мирян) обох конфесій висловити свої міркування з цього приводу. На мою думку, немає жодних богословських підстав для відмови іншій конфесій в паралельному користуванні храмом, збудованим колись спільно цілим селом. Більше того, Баламандський документ Спільної Православно-Католицької Комісії для Богословського Діалогу з 1993 р. навіть пропонує почергове богослужіння в таких випадках:
"28. Віра у сакраментальну дійсність взагалі вимагає пошани до усіх літургійних відправ іншої Церкви. Тому потрібно цілком відмовитися від цього, (щоб) хотіти насильством оволодіти призначеним для богослужіння приміщенням. Навпаки, висока пошана до сакраментальної дійсності вимагає, щоб при необхідності уможливити богослужіння іншої Церкви цим, що надасться їм у розпорядження власну Церкву і дійдеться згоди так, щоб у цій самій церковній будівлі перемінно у різні часи могло відправлятися богослужіння. Переконання, якого нас навчає Євангеліє, вимагає крім цього, щоб утримуватися від усякої заяви чи повідомлення, котрі могли б продовжити конфліктні ситуації та зашкодити діалогу. Святий Павло ж нас напоминає, щоб ми взаємно піклувалися одні другими, як Христос нами піклувався, на прославу Божу (пор. Рим 15,7)."
Отже, питання: коли українські Церкви нарешті перестануть створювати собі взаємно проблеми на рівному місці та бути посміховиськом всієї християнської екумени ?
"28. Віра у сакраментальну дійсність взагалі вимагає пошани до усіх літургійних відправ іншої Церкви. Тому потрібно цілком відмовитися від цього, (щоб) хотіти насильством оволодіти призначеним для богослужіння приміщенням. Навпаки, висока пошана до сакраментальної дійсності вимагає, щоб при необхідності уможливити богослужіння іншої Церкви цим, що надасться їм у розпорядження власну Церкву і дійдеться згоди так, щоб у цій самій церковній будівлі перемінно у різні часи могло відправлятися богослужіння. Переконання, якого нас навчає Євангеліє, вимагає крім цього, щоб утримуватися від усякої заяви чи повідомлення, котрі могли б продовжити конфліктні ситуації та зашкодити діалогу. Святий Павло ж нас напоминає, щоб ми взаємно піклувалися одні другими, як Христос нами піклувався, на прославу Божу (пор. Рим 15,7)."
Отже, питання: коли українські Церкви нарешті перестануть створювати собі взаємно проблеми на рівному місці та бути посміховиськом всієї християнської екумени ?
- Олюнька
- старець
- Повідомлень: 1445
- З нами з: 23 січня 2008, 10:42
- Звідки: Львів
- Контактна інформація:
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
Kaktus писав:Отже, питання: коли українські Церкви нарешті перестануть створювати собі взаємно проблеми на рівному місці та бути посміховиськом всієї християнської екумени ?
Це збоку може здаватись, що проблеми виникають на рівному місці. На одній кухні дві господині миряться дуже рідко, бо завжди виникають "побутові" розбіжності.
До речі, коли була в Зарваниці, то місцевий священик казав, що вони дозволяють там відправляти православним паломникам.
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ
- ієром. Діонисій
- постійний дописувач
- Повідомлень: 220
- З нами з: 16 вересня 2009, 11:50
- Звідки: Львів -- Рим
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
Kaktus писав:Отже, питання: коли українські Церкви нарешті перестануть створювати собі взаємно проблеми на рівному місці та бути посміховиськом всієї християнської екумени ?
Питання до кого? До священиків УГКЦ? А є серед них такі, що не погоджуються на почергові відправи?
Є тільки одна конфесія, яка "свистить" на баламандський та інші спільні документи чи декларації: УПЦ МП. Якщо у Вашому випадку справа з ними -- тут нічого не зробиш.
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
ієром. Діонисій писав:Kaktus писав:Отже, питання: коли українські Церкви нарешті перестануть створювати собі взаємно проблеми на рівному місці та бути посміховиськом всієї християнської екумени ?
Питання до кого? До священиків УГКЦ? А є серед них такі, що не погоджуються на почергові відправи?
Є тільки одна конфесія, яка "свистить" на баламандський та інші спільні документи чи декларації: УПЦ МП. Якщо у Вашому випадку справа з ними -- тут нічого не зробиш.
так
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
У відпустовому місці Заглина (Жовківський р-н) правлять і УПЦ КП(зранку) і УГКЦ(після обіду).
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
Питання до кого? До священиків УГКЦ? А є серед них такі, що не погоджуються на почергові відправи?
Є тільки одна конфесія, яка "свистить" на баламандський та інші спільні документи чи декларації: УПЦ МП. Якщо у Вашому випадку справа з ними -- тут нічого не зробиш.
Питання до всіх заторкнутих, тобто до всіх традиційних конфесій. А РПЦ тут заторкнута напевно не найбільше, бо в Галичині її практично немає. Тому думаю, що це проблема передусім УАПЦ, УПЦ КП і УГКЦ. Прочитайте на цьому форумі про проблему Шовгенюка - здається, що в Долинському районі проблема не в православних, а в УГКЦ - звичайно, якщо те, що він написав, є правдою. Свистять на документи Спільної Православно-Католицької Комісії всі конфесії і юрисдикції, бо їх, здається, ніхто ніколи не читав, не знаю навіть, чи вони вже були видані українською мовою.
- Олюнька
- старець
- Повідомлень: 1445
- З нами з: 23 січня 2008, 10:42
- Звідки: Львів
- Контактна інформація:
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
Kaktus писав: Прочитайте на цьому форумі про проблему Шовгенюка - здається, що в Долинському районі проблема не в православних, а в УГКЦ - звичайно, якщо те, що він написав, є правдою.
Ніколи в таких випадках не буває так, що винна лише одна сторона. Бо завжди крім одної точки зіткнення доплетуться й інші розбіжності.
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
Kaktus писав:Питання до кого? До священиків УГКЦ? А є серед них такі, що не погоджуються на почергові відправи?
Є тільки одна конфесія, яка "свистить" на баламандський та інші спільні документи чи декларації: УПЦ МП. Якщо у Вашому випадку справа з ними -- тут нічого не зробиш.
Питання до всіх заторкнутих, тобто до всіх традиційних конфесій. А РПЦ тут заторкнута напевно не найбільше, бо в Галичині її практично немає. Тому думаю, що це проблема передусім УАПЦ, УПЦ КП і УГКЦ. Прочитайте на цьому форумі про проблему Шовгенюка - здається, що в Долинському районі проблема не в православних, а в УГКЦ - звичайно, якщо те, що він написав, є правдою. Свистять на документи Спільної Православно-Католицької Комісії всі конфесії і юрисдикції, бо їх, здається, ніхто ніколи не читав, не знаю навіть, чи вони вже були видані українською мовою.
біля Городка знаю декілька (дві - особисто) парафій, де почергово служать УГКЦ і РПЦ. Не знаю, чи назагал проблеми глибші аніж у почерговому служінні з іншими конфесіями, але те, що тут подається в якості панацеї загрожене постійними чварами у звязку з тим, що як не одна, то інша сторона і надалі намагається закрити саме за собою двері Храму. Не пам`ятаю, що писав тут пан Шовгенюк (дайте посилання, якщо можна), але з мого досвіду бачу, що наші отці достатньо толерантні і не знаю випадків, щоб підбурювали свою паству не допускати в Храм "чужих".
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
, що наші отці достатньо толерантні і не знаю випадків, щоб підбурювали свою паству не допускати в Храм "чужих".
Отче, будь-ласка поясніть точніше Ваш попередній допис. Я не зрозумів ось чого: Ви рахуєте що впускати в К. храм православних на відправу є нормальним? Тих, які втихаря переосвячують престіл бо там служать схизматики? Тих, які навіть в годині смерті не покличуть католицького попа, якщо православний буде відсутній? Де Є мірило, яким відмірюєте допуск православних, а протестантів ні? Яка ж це толерантність і для чого вона, якщо зі сторони РПЦ річ йдезовсім про інше. З уст РПЦ ієрархів лунають слова, в яких навіть забороняється звертатися до Бога подумки в уніятських "храмах" (бо для них які це храми?). А ми тут розшаркуємося в почерговості? Не знаю,але не бачу абсолютно сенсу.
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
romanm писав:, що наші отці достатньо толерантні і не знаю випадків, щоб підбурювали свою паству не допускати в Храм "чужих".
Отче, будь-ласка поясніть точніше Ваш попередній допис. Я не зрозумів ось чого: Ви рахуєте що впускати в К. храм православних на відправу є нормальним? Тих, які втихаря переосвячують престіл бо там служать схизматики? Тих, які навіть в годині смерті не покличуть католицького попа, якщо православний буде відсутній? Де Є мірило, яким відмірюєте допуск православних, а протестантів ні? Яка ж це толерантність і для чого вона, якщо зі сторони РПЦ річ йдезовсім про інше. З уст РПЦ ієрархів лунають слова, в яких навіть забороняється звертатися до Бога подумки в уніятських "храмах" (бо для них які це храми?). А ми тут розшаркуємося в почерговості? Не знаю,але не бачу абсолютно сенсу.
Сенс у тому, що ми уже тут маємо почергове служіння. Тема у назві подає це в якості можливої панацеї. З цим важко погодитись. В кожному разі - це ліпше, аніж війни за храми, які ми тут пережили на початках 90-х, але нмд це лише відкладає проблему на потім, нашим дітям... якщо, звичайно, не збайдужіють...
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
Олюнька писав:Це збоку може здаватись, що проблеми виникають на рівному місці. На одній кухні дві господині миряться дуже рідко, бо завжди виникають "побутові" розбіжності.
Може, проблема в поганих господинях, а не в кухні, яка переважно є просторою і має достатньо місця для обох ?
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
Kaktus писав:Олюнька писав:Це збоку може здаватись, що проблеми виникають на рівному місці. На одній кухні дві господині миряться дуже рідко, бо завжди виникають "побутові" розбіжності.
Може, проблема в поганих господинях, а не в кухні, яка переважно є просторою і має достатньо місця для обох ?
так не в "кухні" ж? От лише "господині" "погані" повально... Навіть ті, що вже сьогодні в одній "кухні" Чи можете розрадити?
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
- Олюнька
- старець
- Повідомлень: 1445
- З нами з: 23 січня 2008, 10:42
- Звідки: Львів
- Контактна інформація:
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
о.Олег писав:От лише "господині" "погані" повально...
Чому ж зразу погані? Можливо просто в кожної з них є своє бачення типу "я кладу ніж в верхню шухлядку, бо мені так зручніше, а вона - в нижню".
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
На мою думку між чварами ми інколи забуваємо, що молимося в церкві до Господа, якого маємо любити всім серцем. А коли будемо мати любов, то й чвар буде менше.
А якщо одна церква в селі, а конфесії є дві , то напевно неправильно чинити чвари, а полюбовно домовитися і погодинно відправляти. Але на далі потурбуватися про те, щоб побудувати ще один храм (хоч він буде будуватися по-трохи, та нащадкам вже не буде потрібно буде щось доказувати і сваритися). Але це моя точка зору, тож вибачте, якщо щось не те написала.
А якщо одна церква в селі, а конфесії є дві , то напевно неправильно чинити чвари, а полюбовно домовитися і погодинно відправляти. Але на далі потурбуватися про те, щоб побудувати ще один храм (хоч він буде будуватися по-трохи, та нащадкам вже не буде потрібно буде щось доказувати і сваритися). Але це моя точка зору, тож вибачте, якщо щось не те написала.
Розум людини обдумує путь її, але кроки її наставляє Господь.(Прип. Соломона 16:9)
Все буде добре!!!
Все буде добре!!!
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
Олюнька писав:о.Олег писав:От лише "господині" "погані" повально...
Чому ж зразу погані? Можливо просто в кожної з них є своє бачення типу "я кладу ніж в верхню шухлядку, бо мені так зручніше, а вона - в нижню".
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
Olya писав:На мою думку між чварами ми інколи забуваємо, що молимося в церкві до Господа, якого маємо любити всім серцем. А коли будемо мати любов, то й чвар буде менше.
А якщо одна церква в селі, а конфесії є дві , то напевно неправильно чинити чвари, а полюбовно домовитися і погодинно відправляти. Але на далі потурбуватися про те, щоб побудувати ще один храм (хоч він буде будуватися по-трохи, та нащадкам вже не буде потрібно буде щось доказувати і сваритися). Але це моя точка зору, тож вибачте, якщо щось не те написала.
Хм, пропозиція цікава. Хоча в мене виникли деякі думки.
Що би ми не говорили, всерівно з точки зору чітко еклезіологічної, православні схизматики. Отож, як сприймати таку річ, що в свої храми, ми віддаємо на користування схизматикам(православним), там якоїсь ПЦ. Чи віддавати тільки РПЦ, а всяким Истинним ПЦ можна надавати, чи ні? Тай зрештою, чому ПЦ, а інші деномінації чим гірші? Тим же підгорецьким, законно рукоположеним священикам, можна надати місце для відправи в храмі УгкЦ чи ні?
Як впускати тих, хто являється не єдиновірцем? Ми є близькі у вірі а не ідентичні. Якщо все - таки можна допускати такий контингент до храмів, то на якій підставі? Що, тоді, є храм? МІсце в якому віддаємо шану якомусь божеству і все?
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
Греко-католики і православні спільно будують храм http://kolomyya.org/se/sites/ep/30121/
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
Рідні, друзі, знайомі, близькі... оносельчани і не домовимося, бо Церква одна, а погляди (конфесії) різні . Я ще пам'ятаю ті бійки і сварки за Церкву на початку 90-х, про які згадує о.Олег. Тоді ще зовсім дитиною була - дивилась на той хаос і не могла второпати: чого ті дорослі сваряться і воюють???
Але я не про те. Просто є ситуації в житті, в яких виходу іншого нема. Наприклад, люди заробітчани ( Італія, Іспані, Греція, Великобританія...), які приїзджають за кордон в пошуках заробітку і втрачають найголовніше - "духовну поживу". І якщо в Україні тільки розбіжності греко-католик - православний, то на чужині ще й мова інша і спробуй молися, якщо ти її не розумієш . Але римо-католики ( може Й не всюди ) дозволяють відправляти Служби Божі, одружувати, хрестити, хоронити... в своїх Церквах, при тому, що вони поняття не мають, що то і як відбувається! Не досить мова інша, Літургії не схожі, та ще й звичаї дуже відрізняються.
Бог Один для всіх конфесій, християн, релігій, для всіх людей на землі! Вони, напевно це розуміють краще ніж ми, а ще вміють поважати погляди інших. Бог нам Суддя і Йому судити хто був правий, а хто помилявся. А нам людям потрібно трішки більше любові один до одного і розуміння, тоді всі конфлікти вирішаться самі собою! Бо де любов, там мир і Благодать Божа!!!
Але я не про те. Просто є ситуації в житті, в яких виходу іншого нема. Наприклад, люди заробітчани ( Італія, Іспані, Греція, Великобританія...), які приїзджають за кордон в пошуках заробітку і втрачають найголовніше - "духовну поживу". І якщо в Україні тільки розбіжності греко-католик - православний, то на чужині ще й мова інша і спробуй молися, якщо ти її не розумієш . Але римо-католики ( може Й не всюди ) дозволяють відправляти Служби Божі, одружувати, хрестити, хоронити... в своїх Церквах, при тому, що вони поняття не мають, що то і як відбувається! Не досить мова інша, Літургії не схожі, та ще й звичаї дуже відрізняються.
Бог Один для всіх конфесій, християн, релігій, для всіх людей на землі! Вони, напевно це розуміють краще ніж ми, а ще вміють поважати погляди інших. Бог нам Суддя і Йому судити хто був правий, а хто помилявся. А нам людям потрібно трішки більше любові один до одного і розуміння, тоді всі конфлікти вирішаться самі собою! Бо де любов, там мир і Благодать Божа!!!
Ми думаємо, що Бог бачить нас зверху, але Він бачить нас зсередини.
Жильбер Сесброн
Жильбер Сесброн
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
kristik писав:... Але римо-католики ( може Й не всюди ) дозволяють відправляти Служби Божі, одружувати, хрестити, хоронити... в своїх Церквах, при тому, що вони поняття не мають, що то і як відбувається! Не досить мова інша, Літургії не схожі, та ще й звичаї дуже відрізняються...
римо-католики надають свої храми католикам іншого обряду
якщо відбувається так, як Ви це описуєте (незнати кому і не знають, що там робиться) - практика ця сумнівна: Храм Божий вимагає відповідального ставлення віруючих людей
З повагою, о.Олег Жаровський
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
о.Олег писав:kristik писав:... Але римо-католики ( може Й не всюди ) дозволяють відправляти Служби Божі, одружувати, хрестити, хоронити... в своїх Церквах, при тому, що вони поняття не мають, що то і як відбувається! Не досить мова інша, Літургії не схожі, та ще й звичаї дуже відрізняються...
римо-католики надають свої храми католикам іншого обряду
якщо відбувається так, як Ви це описуєте (незнати кому і не знають, що там робиться) - практика ця сумнівна: Храм Божий вимагає відповідального ставлення віруючих людей
З повагою, о.Олег Жаровський
маю на увазі прстих людей, які не розуміють того, що не їхнє. А священнослужителі, напевно, що знають, що і як відбувається.
Ми думаємо, що Бог бачить нас зверху, але Він бачить нас зсередини.
Жильбер Сесброн
Жильбер Сесброн
Re: Погодинна відправа - панацея від міжконфесійних конфліктів ?
так і кажу - пускаючи когось в Храм знають, що роблять.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Повернутись до “Церква і Суспільство”
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 32 гостей