Як ставитися до сучасного псевдокатолицизму?..

питання з життя Церкви/Суспільства, які не відносяться до тематики інших розділів Форуму

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 08 липня 2010, 15:13

о.Олег писав: Напевно таки Церква. Не в значенні тому, що я/о.Микіл/Роман/Олюнька/інші...


Це все добре, але я б просив зосередитися більше на замітці, поданих ідеях, а не на аналізові мене і т. д. От пише, наприклад, людина, що Унія була помилкою, що св. Йосафат помер за помилку, що це погіршує відносини з Православною Церквою, тільки не уточняє з якою, бо є нині кільканадцять "Істинних Православних Церков" (незалежних), що нам потрібна автокефалія від Рима і т.д. Ось такі схизматичні кроки.
Востаннє редагувалось 08 липня 2010, 15:15 користувачем o.Mykil, всього редагувалось 1 раз.
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення romanm » 08 липня 2010, 15:15

мова про Кактуса? Писав у нас, продовжив на РІСУ... Думаю нік подати не неетично. Але проблема, впевнений, ширша, аніж цей один чоловік. І мова у темі, наскільки розумію, не про те, що подає Роман (тринькання грошей, педофілія тощо.., що, і не надто зрячому видно - до віри в Христа не належить), а про речі більш тонких сфер, про які, погоджуюся з Олюнькою, говорити дійсно треба з усією обережністю, намагаючися не додати ще своїх "скалок/колод" у вогнище розбрату в самій середині Христової Церкви.

Як я це бачив, мова не йде тільки про одну людину. При усій повазі, до цього високошанованного теолога, йому забагато честі. Мова, наскільки я зрозумів, ведеться про різного роду "теологів" які забувають про те, що є також і границі різного роду богословствуванням. А якщо переборщувати, то католиками назвати важко, як не крути.

Маю на увазі ("речі тонких сфер")

Ось і через те, що тонкі сфери набагато важливіші ніж різного роду скандали, то такого роду люди, є набагато небезпечніші для Церкви, так як прикриваючись своїми "болями", на перше місце виносять своє "его", свій інтелект, який, навіть якщо дуже великий, але як не крути, все-рівно не дотягує до рівня Магістеріуму.

А "болить" різне. Звідси і спектр богословів, які автор теми (о.Микіл; виправить, якщо я грішний помиляюся, але я саме так його розумію) напевне і має на увазі, коли пише "псевдокатолик". Але чи дійсно можна так сказати: "псевдо"? Хто б це мав визначати? Напевно таки Церква. Не в значенні тому, що я/о.Микіл/
Роман/Олюнька/інші... (безсумнівно - Церква), а в значенні Христової Церкви, яка заснована Христом, очолювана Петром, має свою вертикаль відповідальних, свій Магістеріум (Учительський Уряд)... Все було б просто, якби йшлося про якусь неморальність, погані звички (як наводив Роман), але коли йдеться про такі "псевдо", маємо звернути увагу на те, що називаємо псевдокатоликами людей, які є в Католицькій Церкві і у якійсь мірі можна сказати, що беремо на себе роль "визначника" католичності ближніх, коли так говоримо; у якійсь мірі самі ділимо Церкву на "католиків" і "псевдо". Не те, що не бачу рації у таких міркуваннях,


Як на мене, у них є "важливе" завдання, проштовхнути своє бачення, а коли, їм вказується на те, що є проблеми з їх баченням і баченням Церкви, ось тут і виявляється увесь "біль" - гриманням дверима, і т.д. і т.п. Повторюся, я не відкидаю їх від Церкви, кожен відкидає її сам, але, як я це бачу, грішник - одне,бо грішити є людське, але мудрствувати і заводити людей в болота - ось це є диявольське. І як я вже говорив, для того і є (на примітивному рівні, говорю) Катехизми і т.д., щоби зрозуміли коли потрібно зупинитися. А тут, на ці речі, зі сторони "католиків" навіть не звертається увага.
Як я маю сприймати те, про що писав в попередньому дописі ( тема "отці про пояснення") це ви рахуєте нормальним? Це не є псевдокатолицтво? Як на мене - є.


насправді в одній людині-католику може уживатися дуже багато різного. Більше того: навіть, якщо якась людина формально належить до певної Церковної організації (монастир, спілка, певна інституція) це ще не значить, що вона повністю поділяє її ідеологічні постулати. Це все ускладнює. Але, щоб говорити предметно, спробуємо. Не творю майже нічого нового - десь побачив, "переварив" :) і запало в пам'яті отаке от розрізнення ідеологічних різностей в Христових дітях (прошу вносити Ваші корективи):


Отче, мені здається, що потрібно мати на увазі те, що є КЦ, а деякі богослови, мають і будують свою "кц", а це не одне і теж. В людині багато різного, що Ви хочете тим сказати, я не зовсім розумію, що Магістеріум КЦ це всього лиш еталон, який самі Понтифіки і нарушують? (думаю пам ятаєте наведені приклади)


(1) Традиціоналісти (що, попри відлучення своїх провідників, визнають себе католиками; або що не поривали, або повернулись у єдність з Церквою):


Може і їм здається що вони не поривали з КЦ, але виходить якось дивакувато. Я ходжу до о. Ковпака, який є відлученим, але рахуюся католиком на всі 100%? Я, думаю, що такі люди- "пастирі" є дійсно "вовками в овечих шкурах" бо прикриваючись католицтвом, приносять душам багато біди.

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 08 липня 2010, 21:47

Головне завдання богословів – приймати церковне передання і творчо адаптувати його на сучасний український ґрунт http://christusimperat.org/uk/node/29506

Біде не раз, коли певні особи нібито з католицькою закордонною освітою, вважаючи себе теж "понадконфесійними християнами", богословами, мовляв, "конфесійність застаріла", починають то проти Туринської Плащаниці виступати, то проти всього, що перереховане вище, зокрема Унії з Римом чи вшанування святого мученика Йосафата, святість якого очевидна, підтверджена в Церкві різними чудами тощо , а декотрі католики ще починають не раз таким підтакувати чи толерувати... Та чи далеко так заїдемо з таким вільнодумством на християнському грунті??? :shock:
Востаннє редагувалось 09 липня 2010, 04:12 користувачем o.Mykil, всього редагувалось 1 раз.
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 08 липня 2010, 22:00

о.Олег писав: Але чи дійсно можна так сказати: "псевдо"? Хто б це мав визначати? Напевно таки Церква. Не в значенні тому, що я/о.Микіл/
Роман/Олюнька/інші...


Папа Віґілій, 2-й Константинопольський собор, 553 р.:


„Ми вважаємо тих, котрі не приймають це [навчання щодо католицької віри], чужими Католицькій Церкві. Відтак, ми засуджуємо й анатемствуємо поряд зі всіма іншими єретиками тих, що їх засудили й піддали анатемі чотири святі собори й свята Католицька й Апостольська Церква …”.

Пій ІХ, Nostis et nobiscum, 08.12.1849, п. 10:

„Зокрема, зроби все можливе, щоб вірні добре знали й мали глибоке переконання про ту правду навчання, що, ЩОБИ ЗДОБУТИ СПАСІННЯ, ТРЕБА СПОВІДУВАТИ КАТОЛИЦЬКУ ВІРУ”.

Катехизм Трентського собору:

„…єретики, юдеї та невірні … постійно використовують своїй думки й зусилля, щоб обманом затемнити правдиву віру та розбестити християнське благочестя”.


Лев ХІІІ, Satis cognitum, 29.06.1896, пп. 5, 8, 15:

«Дивись, чого тобі слід остерігатися, уникати та боятись. Стається, що, як і в людському тілі, якийсь член може бути відтято – руку, палець, ногу. Чи слідує душа за ампутованим членом? Коли він був у тілі, він жив; але, відокремлений, він позбавляється свого життя. Так і християнин є католиком поти, поки він живе в тілі; відтятий від нього, він стає єретиком – життя духу не йде за ампутованим членом» (св. Авґустин).

Митрополит Андрей Шептицький (напучуючи українців, що виїздили на працю до Німеччини):

„Бо злочином, не тільки гріхом, є відступати від віри батьків, тяжким гріхом проти віри. Не забувайте ніколи, що ваша віра – це віра Вселенської Церкви, це віра католицька. Вона відзначається тим, що визнає Римського Архиєрея зверхником Церкви і намісником Ісуса Христа. Це віра ваших батьків. У тій вірі ви охрещені, в тій вірі виховані”.


P. S. Це так дещо важливе з богословського боку для роздумів. Є від чого відштовхуватися, бо дійсно не все нині в Католицькій Церкві католицьке!
Востаннє редагувалось 08 липня 2010, 22:11 користувачем o.Mykil, всього редагувалось 2 разів.
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення о.Олег » 08 липня 2010, 22:04

o.Mykil писав:
о.Олег писав: Напевно таки Церква. Не в значенні тому, що я/о.Микіл/
Роман/Олюнька/інші...

Це все добре, але я б просив зосередитися більше на замітці, поданих ідеях, а не на аналізові мене і т. д. От пише, наприклад, людина, що Унія була помилкою, що св. Йосафат помер за помилку, що це погіршує відносини з Православною Церквою, тільки не уточняє з якою, бо є нині кільканадцять "Істинних Православних Церков" (незалежних), що нам потрібна автокефалія від Рима і т.д. Ось такі схизматичні кроки.

написав попередній допис, бо вважаю, що проблема ширша, аніж представлено у темі.
складно це все. Але добре:
Окремим пунктом можна спробувати описати людей в Церкві (це не проблема однієї людини - Кактуса), які направляють свої думання на зміну Еклезіології (в бік, як вони її уявляють, Православної), як вони це називають: на "повернення до Еклезіології першого тисячоліття" (як, знову ж, вони її собі уявляють; можуть вживати термін "євхаристійна", або "еклезіологія сопричастя"). Це може супроводжуватися різними ідеями з уже названих, але погляд на уніатизм у світі (і УГКЦ в т.ч.) у цього католицького підвиду дуже негативний, тому я б назвав цю групу (7) Антиуніати . Відповідно все, що (як вони собі уявляють) пов'язане з Унією вважають у всьому спектрі якщо не гріховним, то принаймі шкідливим і через неможливість переписати історію пропонують принаймі не нервувати православних (з якими, на відміну від "латинників, що у всьому винні", відчувають близькість) Святими/святими, які знаменують собою Унію, некритично клеймять всі спроби організації життя Церкви в часі після Унії (будь це Синоди/Собори чи реорганізація духовного життя монастирів тощо). Це все приблизно, звичайно. Логіку свою внутрішню така (як і інші ідеології КЦ) ідеологія безсумнівно має (не дурні люди її носії), може бути доповнена ідеєю "неконфесійного християнства" (такий собі еклезіологічний агностицизм (від незнання, яка з церков Істина до заперечення того, що Істинна Церква сьогодні існує), що думаю, є природнім наслідком недовіри до Католицької Еклезіології, відповідно - шукання можливості вийти з проблематики розділення "колись цілої церкви"), можливо - супроводжуватись ідеєю непереміни підпорядкування (незміни конфесії), щоб зі середини змінювати "на краще" (тобто - під себе, "моє" розуміння) свою Церкву, тому у видимих кроках до схизми звинуватити таких людей важко. Єдине, що чітко маємо в своєму розпорядженні для пояснення їхніх помилок: основний постулат зміни еклезіології заперечений Церквою (в реагуванні на т.зв. "малабарські ініціативи", якщо мене не підводить пам'ять).
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 08 липня 2010, 22:14

Олюнька писав:Тоді логічним мало б бути питання: навіщо ця тема? Ви ж хотіли почути думку форумчан. :pardon:


Так, форумчан (а не когось окремо взятого).І бажано більше по темі замітки... :)
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 08 липня 2010, 22:18

Sotnik писав:
Погано.
А хто ці "вони", кого вони шанують і прагнуть бачити на місці св. Йосафата і інше.


"Великі теологи" з приватною еклезіологією та антикатолицькими витівками у ЗМІ. Мабуть, св. Йова з РПЦ хочуть бачити на місці св. Йосафата, адже він не мирився колись з "уніятами", тобто з тими, що є в логічній єдності з Апостольським Престолом...

Між іншим, теж їм можуть заважати в Католицькій Церкві, бути "сіллю в оці", різні "латинські практики" (які не є однозначними)... Див. viewtopic.php?f=7&t=884&start=0

Чи ось viewtopic.php?f=9&t=1510

«Восточники» і «западники» в УГКЦ viewtopic.php?f=7&t=1284


То взагалі цікаво щодо обряду, бо, як чув, до Петра Могили він ще міг логічно розвиватися, а тепер уже чомусь блокується його розвиток і появляється якась підозріла "обрядовщина", наприклад, промосковська.

П. С. Ще мова про священномученика Йосафата, унікального апостола єднання:

viewtopic.php?t=703

http://www.truechristianity.info/ua/boo ... ion_27.php

Та тут с. Софії Сеник актуальна http://www.agnuz.info/tl_files/library/ ... niy_profil

Недавно навіть докторську дисертацію написано у цьому плані http://www.osbm.in.ua/ukr/news/600
Востаннє редагувалось 09 липня 2010, 06:10 користувачем o.Mykil, всього редагувалось 8 разів.
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення о.Олег » 08 липня 2010, 22:44

romanm писав: Отче, мені здається, що потрібно мати на увазі те, що є КЦ, а деякі богослови, мають і будують свою "кц", а це не одне і теж. В людині багато різного, що Ви хочете тим сказати, я не зовсім розумію, що Магістеріум КЦ це всього лиш еталон, який самі Понтифіки і нарушують? (думаю пам ятаєте наведені приклади)

мене грішного, якщо пам'ятаєте, і лаяв згаданий Кактус і публічно і приватно саме через те, що модерувати богословствування погоджувався лише за умови чіткого визнання Магістеріуму - віри Церкви, яка напрямляє богословську думку дискусії, бадає її на приналежність до Істини. Саме на розрізненні віри і богословствування наполягав і наполягаю. Інакше дискутувати нема про що...
romanm писав:
(1) Традиціоналісти (що, попри відлучення своїх провідників, визнають себе католиками; або що не поривали, або повернулись у єдність з Церквою):

Може і їм здається що вони не поривали з КЦ, але виходить якось дивакувато. Я ходжу до о. Ковпака, який є відлученим, але рахуюся католиком на всі 100%? Я, думаю, що такі люди- "пастирі" є дійсно "вовками в овечих шкурах" бо прикриваючись католицтвом, приносять душам багато біди.

ні - я писав і про тих, хто дійсно не поривав - є і такі.., але, в загальному - так. Проте смію зауважити, що мені не розходиться когось "вибілити", а на тому, щоб, акцентуючи на одних проблемних (як Кактуса) ідеологіях, не забути, що їх є цілий віз в середовищі католицьких богословів. І, хоч слова, пріорітети проправославного (назвемо це так) Кактуса майже протилежні до висловів пролатинських (для чіткого унаявнення проблеми назвемо це так) традиціоналістів, можливість вживання пропонованого автором теми "псевдо" тотожна. Тому і не думаю, що варта отак просто його ("псевдо") вживати до католиків (людей, як передбачає назва теми), а варта концентрувати увагу саме на ідеях, що вони продукують. Тобто католик (за віровизнанням, допоки не виключений з Христової Церкви бо Церква визнала його підпавшим під якусь з екскомунік або відділила окремим актом) може бути зараженим некатолицькими ідеями і не те, що "він чи вона" напевно/точно "поганий (псевдо?) католик", а католицькість/некатолицькість ідей потрібно доводити. Інакше ризикуємо загубитися, звівши всі проблеми до сприйняття/несприйняття особи.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 09 липня 2010, 01:17

о.Олег писав: Тобто католик (за віровизнанням, допоки не виключений з Христової Церкви бо Церква визнала його підпавшим під якусь з екскомунік або відділила окремим актом) може бути зараженим некатолицькими ідеями і не те, що "він чи вона" напевно/точно "поганий (псевдо?) католик", а католицькість/некатолицькість ідей потрібно доводити. Інакше ризикуємо загубитися, звівши всі проблеми до сприйняття/несприйняття особи.


Навіть якщо хтось себе вважає "понадконфесійним християнином" (вдумайтеся у зміст цього твердження!), поринаючи з головою у не відоме до кінця "православ'я" та поширюючи чи не всі тут перераховані слизькі ідеї у відношенні до нашої Церкви? Ну сама людина може себе не вважати традиційним католиком, то як тоді?
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 09 липня 2010, 03:58

о.Олег писав:мова про Кактуса? Писав у нас, продовжив на РІСУ...


Ну теж стосується, звісно, проте не цілком... Так, був чоловік у нас тут на форумі. Забанили справедливо за всі нападки на нашу Церкву, ієрархію (що не дозволено правилами) і т.д. під маскою "католицизму" http://risu.org.ua/forum/viewtopic.php?id=56
Наприклад, як відомо, в цьому місці була теж "дискусія" раніше viewtopic.php?f=3&t=1053&start=45

Можна ознайомитися з богословськими ідеями цього сучасного богослова (?) http://risu.org.ua/forum/search.php?act ... ser_id=348
Востаннє редагувалось 14 липня 2010, 23:03 користувачем o.Mykil, всього редагувалось 2 разів.
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення о.Олег » 09 липня 2010, 09:16

o.Mykil писав:Можна ознайомитися з богословськими ідеями цього сучасного богослова (?)

навіть не знаю... Як там в Павла: "все мені можна, але не все корисне". Стільки гарного є в світі для читання, а тут...
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення о.Олег » 09 липня 2010, 09:36

o.Mykil писав: Навіть якщо хтось себе вважає "понадконфесійним християнином" (вдумайтеся у зміст цього твердження!)

католики в своїй суті всі понадконфесійні. Проблема не в понадконфесійності, а в еклезіології, яку сповідує автор.
o.Mykil писав: поринаючи з головою у не відоме до кінця "православ'я" та поширюючи чи не всі тут перераховані слизькі ідеї у відношенні до нашої Церкви

та відоме православіє, от лише пропагується там воно не реальне, а вигадка.
o.Mykil писав:Ну сама людина може себе не вважати традиційним католиком, то як тоді?

ну то якщо Вам розходиться в особі і прагнете зробити все добре: знаєте ім'я і прізвище (знаю, що знаєте) людини; маєте массу матеріалу нею написаного; подавайте в Церковний Суд і після розгляду справи будемо володіти благословенням Христової Церкви називати цього конкретно чоловіка католиком або псевдо.
Я ж грішний пропоную на Форумі це уникнути, розглядаючи ідеї (які можемо назвати "псевдо" через невідповідність Магістеріуму Церкви), а не осіб (яких не можемо від Непомильної Христової Церкви (а можемо лише з різною мірою вірогідності і спірності від себе грішного) назвати "псевдо", допоки Церква не видала на них відповідний декрет, або не визнала (за ім'ям-прізвищем, з забороною до публічного розкаяння Сповіді/Причастя тощо) підпавшими під якусь з вже існуючих екскомунік)
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 09 липня 2010, 09:50

о.Олег писав:
o.Mykil писав: Навіть якщо хтось себе вважає "понадконфесійним християнином" (вдумайтеся у зміст цього твердження!)

католики в своїй суті всі понадконфесійні. Проблема не в понадконфесійності, а в еклезіології, яку сповідує автор.


УГКЦ не конфесія, певною мірою?:)
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 09 липня 2010, 09:53

о.Олег писав:Я ж грішний пропоную на Форумі це уникнути, розглядаючи ідеї (які можемо назвати "псевдо" через невідповідність Магістеріуму Церкви), а не осіб (яких не можемо від Непомильної Христової Церкви


Та я теж за те, щоб відповідно до вчення Церкви, Учительского уряду, робити висновки про таке. Бо й під якимось теологуменом може сидіти якась антикатолицька єресь, про яку можна здогадатися теж, поки Христова Церква офіційно затвердить...
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення о.Олег » 09 липня 2010, 10:44

o.Mykil писав:
о.Олег писав:
o.Mykil писав: Навіть якщо хтось себе вважає "понадконфесійним християнином" (вдумайтеся у зміст цього твердження!)

католики в своїй суті всі понадконфесійні. Проблема не в понадконфесійності, а в еклезіології, яку сповідує автор.

УГКЦ не конфесія, певною мірою?:)

в сенсі обряду і внутрішнього влаштування, традиції... але обов`язково в межах (окреслених Магістеріумом) Христової Церкви - так. Це єдине, про що спадає на думку в погодженні з тезою про "певною мірою".
Але ж, отче, поняття конфесійності зазвичай не це включає (наприклад: Конфе́сія (лат. confessio — сповідання) — особливість віросповідання в межах певного релігійного вчення, а також об'єднання віруючих, послідовників цього релігійного віросповідання. Інша назва — релігійна деномінація (англ. religious denomination). Термін конфесія часто вживається для опису різних християнських церков, наприклад, Православ'я, Католицизму і багатьох варіантів Протестантизму.) , бо виникло внаслідок явно нехристиянської (або - точно некатолицької) спроби систематизації близького до Християнства різноманіття думок/ідей/трактувань, тому не думаю, що в контексті віри в Христову Церкву можна вживати "конфесія". Віримо, що УГКЦ - Католицька Церква. Яка конфесією (однією з інших особливостей в межах релігійного напрямку - Християнства) не є в жодному разі. А є Єдиною Святою Соборною і Апостольською Церквою, про яку молимося в Кредо.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення о.Олег » 09 липня 2010, 13:07

o.Mykil писав:
о.Олег писав:Я ж грішний пропоную на Форумі це уникнути, розглядаючи ідеї (які можемо назвати "псевдо" через невідповідність Магістеріуму Церкви), а не осіб (яких не можемо від Непомильної Христової Церкви

Та я теж за те, щоб відповідно до вчення Церкви, Учительского уряду, робити висновки про таке. Бо й під якимось теологуменом може сидіти якась антикатолицька єресь, про яку можна здогадатися теж, поки Христова Церква офіційно затвердить...

так. Тільки навіть з тими ідеями, які можуть подаватися (і вже подавалися) в якості теологумена, в багатьох випадках можна ствердити: засуджена Церквою єресь. А щоб таке твердити, знову ж, маємо чітко визнавати віру в Христову Церкву. Інакше богосовствування не має чітко запевненого напрямку до Бога. Інакше все базується виключно на довірі/недовірі до автора богословських/"богословських" тез і до своїх-рідних вражень/ставлення.
Якщо чесно - лише недавно (хоча вже 6 років священиком) усвідомив важливість для богослова сповідувати правдиву віру в Церкву. Інакше біда з тими богословствуваннями: за Істину, або, принаймі, в якості теологумена може бути видане будь-що - адже критерієм виступає "я"; відсутні по суті критерії Правди...
Це - моя Правда - це Твоя правда. Повний релятивізм. Змальовування Бога під себе... :(
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасного псевдокатолицизму?..

Повідомлення o.Mykil » 10 липня 2010, 03:31

Знайшов нині на міжнародному фейсбуці (http://www.facebook.com) цікаву групу під англомовною назвою "...FOR A UNITED KYIVAN CHURCH" - "За поєднання Київської Церкви". Вказується на головній сторінці, що, мовляв, її головна мета полягає в тому, щоби допомогти віруючим, які є частиною однієї з 4-ьох гілок Київської Церкви, щодо їх православної традиції, чому вони розділилися, що всі є насправді те ж саме, і сприяти їх возз'єднанню...

В "унікальному" фотоальбомі є разом укупі наш Блаженніший Л. Гузар (УГКЦ), в якості Патріярха теж, В. Сабодан (РПЦ), Філарет (КП), владика Мефодій (одна з різних віток УАПЦ). Ідеться, отже, про об'єдання. Цікавить, тільки яке, адже є вже усталена протягом віків першість Римської Церкви (!!) ще з часів апостолів. Невже коштом відступлення від традиційної католицької еклезіології (католицької Істини) чи може йдеться про поєднання довкола Апостольського Престолу під єдиним намісником Христа на землі Вселенським Архиєреєм? Може хто знає, бо непросто це збагнути, як теж різні сучасні заклики декого в ракурсі підозрілого екуменізму (мова вище) відмови від "шкідливого уніятизму", який теж нібито й... василіяни поширюють, що начебто шкодить воз'єднанню з "православними", тобто "схизматиками" в іншому значенні слова, викинення з церковного календаря нашого великого святого та чудотворця священномученика Йосафата Кунцевича з характеристикою тих, що його вшановують як людей "наївних і недоумків", тобто майже весь католицький світ... :shock: :shock: :shock:
Востаннє редагувалось 10 липня 2010, 03:41 користувачем o.Mykil, всього редагувалось 1 раз.
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 10 липня 2010, 03:37

о.Олег писав:та відоме православіє, от лише пропагується там воно не реальне, а вигадка.


Москофільство та схизматизм рулить, на жаль... %)
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення о.Олег » 10 липня 2010, 07:32

ljubomyr_ps писав:... Починати треба з себе %)

а взагалі це цікаво: почав із себе - добре. Стараюсь. А далі?
Для нашої теми: вірю у те, що Христова Церква вірити навчає, але ж не бездіяльна моя віра. Маю сконцентруватися лише на собі і про інше ні-ні??
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 10 липня 2010, 07:44

ruslan j. писав:. Ці самі люди також вважають, що Хресна Дорога та Вервиця це „не наше”, а в церкві не належить клякати та складати руки, бо це латинське. Ось такий сумний приклад псевдокатолицизму.


Ага, все "латинське", що суперечить москофільству чи анархії на церковному грунті... Хочуть, щоб ми уподібнилися до якихось сектантів, відкинувши важливі у духовному плані речі чи як? У Римі, вічному місті, центрі світового католицизму, правиться хресна дорога, в якій теж і Римський Папа бере участь, а тут хтось появляється...
Клякання у храмі і т. д. не є анітрохи гріховне, і цього вистачає для оправдання. Добре, коли вірні мають вибір, а не тиск психологічний...
Щодо вервиці, то Пресвята Богородиця у Фатімі наголошувала, що треба її відмовляти всім християнам у світі з користю для душі чи душ. Сам покійний Папа Іван Павло II вважав молитву на вервиці найулюбленішою, і фатімські об'явлення визнані в нашій Вселенській Церкві та поручені всім католикам. Ще про вервицю тут цікаве, між іншим, http://www.promin-lubovi.narod.ru/public/2/pub2st5.htm
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення о.Олег » 10 липня 2010, 08:56

o.Mykil писав:
ruslan j. писав:. Ці самі люди також вважають, що Хресна Дорога та Вервиця це „не наше”, а в церкві не належить клякати та складати руки, бо це латинське. Ось такий сумний приклад псевдокатолицизму.


Ага, все "латинське", що суперечить москофільству чи анархії на церковному грунті... Хочуть, щоб ми уподібнилися до якихось сектантів, відкинувши важливі у духовному плані речі чи як? У Римі, вічному місті, центрі світового католицизму, правиться хресна дорога, в якій теж і Римський Папа бере участь, а тут хтось появляється...
Клякання у храмі і т. д. не є анітрохи гріховне, і цього вистачає для оправдання. Добре, коли вірні мають вибір, а не тиск психологічний...
Щодо вервиці, то Пресвята Богородиця у Фатімі наголошувала, що треба її відмовляти всім християнам у світі з користю для душі чи душ. Сам покійний Папа Іван Павло II вважав молитву на вервиці найулюбленішою, і фатімські об'явлення визнані в нашій Вселенській Церкві та поручені всім католикам. Ще про вервицю тут цікаве, між іншим, http://www.promin-lubovi.narod.ru/public/2/pub2st5.htm

невже це настільки пов'язані речі: несхвалення латинізмів у східному обряді (адже йдеться саме про це (ruslan j.: "не наше"), а не про відмову визнавати Фатімські Об'явлення чи Папу) і псевдокатолицизм? Чи Ви істиними католиками пропонуєте називати послідовників +Хомишина, а всіх, хто йшов за +Шептицьким - "псевдо"?
ruslan j. - можливо і... не здивуюся, але Ви - наврят чи все так спрощуєте, отче: правда?. :Rose:
Тому і кажу - проблема, яку Ви підняли, є, але вона настільки тонка, що потребує надзвичайної обережності. Бо необережне поводження в такій різновиявній КЦ продукує сектанство, виражене у нас тими ж ковпаківцями (правлять Хресні Дороги і Вервиці і клякають і руки складають... але - саме вони є сумним прикладом псевдокатолицизму), використане догналівцями тощо...
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 12 липня 2010, 07:50

о.Олег писав:невже це настільки пов'язані речі: несхвалення латинізмів у східному обряді


Хресна дорога чи молива на вервиці, що є синтезом св. Євангелія (Апостольська настанова 08.10.1969 р. Б. Папа Павло VI) теж "латинізми" в УГКЦ? Звичайно, обрядовірство шкідливе, тотожність віри та обряду (руйнівна обрядовщина), але є начебто речі об'єктивного характеру у Вселенській Церкві... Чи ні? :)
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення romanm » 12 липня 2010, 10:39

саме через те, що модерувати богословствування погоджувався лише за умови чіткого визнання Магістеріуму - віри Церкви, яка напрямляє богословську думку дискусії, бадає її на приналежність до Істини. Саме на розрізненні віри і богословствування наполягав і наполягаю. Інакше дискутувати ні про що.


І я проо те ж саме.
ні - я писав і про тих, хто дійсно не поривав - є і такі.., але, в загальному - так. Проте смію зауважити, що мені не розходиться когось "вибілити", а на тому, щоб, акцентуючи на одних проблемних (як Кактуса) ідеологіях, не забути, що їх є цілий віз в середовищі католицьких богословів. І, хоч слова, пріорітети проправославного (назвемо це так) Кактуса майже протилежні до висловів пролатинських (для чіткого унаявнення проблеми назвемо це так) традиціоналістів, можливість вживання пропонованого автором теми "псевдо" тотожна.


ОТче, тут імхо, мені здається якщо я правильно зрозумів, то Ви говорите, що вживати "псевдо" можна як до проправославних, так і до латинників. Хм, якщо це так, то я бачу це з іншого боку: потрібно дивитися в корінь, як на мене: православіє = латинство? Якщо так, то з великою натяжкою можна зробити такий роздум, А хіба це так? Латинники суть рівні Православним?

І , думаю, все - таки давайте залишимо п. Кактуса в спокої. Тема не про нього.

Тому і не думаю, що варта отак просто його ("псевдо") вживати до католиків (людей, як передбачає назва теми), а варта концентрувати увагу саме на ідеях, що вони продукують. Тобто католик (за віровизнанням, допоки не виключений з Христової Церкви бо Церква визнала його підпавшим під якусь з екскомунік або відділила окремим актом) може бути зараженим некатолицькими ідеями і не те, що "він чи вона" напевно/точно "поганий (псевдо?) католик", а католицькість/некатолицькість ідей потрібно доводити. Інакше ризикуємо загубитися, звівши всі проблеми до сприйняття/несприйняття особи.


ОТче, Церква нікого не відкидає, відкидає себе сам чоловік від Неї, необов язково якщо немає акту відлучення від Церкви рахувати католиком. Отож, якщо хтось пропагує єретичні ідеї, то невже він рахується католиком допоки офіційно не буде проголошено інше? Зверніть увагу, Церква не відлучає, а з жалем костатує що цей чи інший Не Є в Церкві і баста. Чи я помиляюся?

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення о.Олег » 13 липня 2010, 08:23

romanm писав:... православіє = латинство? Якщо так, то з великою натяжкою можна зробити такий роздум, А хіба це так? Латинники суть рівні Православним?

те Православіє, що рівне з Латинством через різні історичні події/обставини називається сьогодні греко-католицизм: тобто правдиве Православіє, що стоїть на Скелі Петра. Корінь, Романе, нмсд в тому, що я грішний православним в повністю властивому значенні слова смію назвати лише греко-католика. Відповідно - не маю заперечень до Вашого рівняння.
romanm писав:... ОТче, Церква нікого не відкидає, відкидає себе сам чоловік від Неї, необов язково якщо немає акту відлучення від Церкви рахувати католиком. ?...

на рівні теоритичних богословствувань напевне і можна так сказати. Хоча навіть в теорії (в праці над поверненням єретично мислющого в лоно Церкви) варта всеж говорити про єретичність саме ідей, а не особи (розумію, що грань тонка, але навіть мій скромний досвід доводить корисність святоотцівської тези про ненависть до гріха і любові грішника і в контексті єретичних думок/ідей). Але практично: якщо допустити думку про "псевдо" особи (яка безсумнівно сама себе відлучає від Церкви своїми/запозиченими ідеями), то... хто має вирішувати про можливість прийняття нею Св.Тайн? Чи маємо закрити очі на, наприклад, причащання єретика? Ні, звичайно, і, вірно - Церква приймає такі рішення. Я ж (священик) чи Ви чи ще хто - ми можемо помилятися. Що знову провадить нас до: або говоримо про відповідність/не ідей, або піднімаємо у Церкві проблематику конкретної особи.
Просто нмд, Романе, в проблематиці ідей ми (на Форумі) маємо можливість на основі Вчительства Церкви говорити про "псевдо", але особа (навіть одна) - це настільки складне явище, що ми у конкретних випадках мали б або піднімати питання перед Церквою (відповідними її відповідальними органами), або вішати ярлики "псевдо" відповідно до своїх уподобань. Ні - Господь Дарував людині розум і вона може для себе заключити, що той чи інший чоловік є католиком лише за назвою, але ж люди різні і самі схильні часто до мислення ...гм... "білякатолицькими" категоріями, тому і пропоную не переакцентовувати в "псевдо" особу, а, навіть, якщо автора відомо, зосереджуватись на ідеях. :Rose:
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення о.Олег » 13 липня 2010, 09:02

o.Mykil писав:
о.Олег писав:невже це настільки пов'язані речі: несхвалення латинізмів у східному обряді

Хресна дорога чи молива на вервиці, що є синтезом св. Євангелія (Апостольська настанова 08.10.1969 р. Б. Папа Павло VI) теж "латинізми" в УГКЦ? Звичайно, обрядовірство шкідливе, тотожність віри та обряду (руйнівна обрядовщина), але є начебто речі об'єктивного характеру у Вселенській Церкві... Чи ні? :)

безперечно.
тут проблема в тому, що в боротьбі за "чистоту обряду" термін "латинізм" вживають до всього, чого (у кожного "борця" - індивідуально) душа забажає і виключно (або - близько до цього) негативно. А це і не справедливо у стосунку самих запозичених з латинської практик (назване Вами і багато іншого безперечно прийшло з Латинської Традиції) - вони є добрими молитовними практиками; і не справедливо з боку греко-католиків по відношенні до своєї Православної Традиції, практику молитви/обряди/тощо якої чомусь змінювати (самими греко-католиками!!) дозволяється лише відділеним православним...
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення romanm » 13 липня 2010, 09:40

на рівні теоритичних богословствувань напевне і можна так сказати. Хоча навіть в теорії (в праці над поверненням єретично мислющого в лоно Церкви) варта всеж говорити про єретичність саме ідей, а не особи (розумію, що грань тонка, але навіть мій скромний досвід доводить корисність святоотцівської тези про ненависть до гріха і любові грішника і в контексті єретичних думок/ідей). Але практично: якщо допустити думку про "псевдо" особи (яка безсумнівно сама себе відлучає від Церкви своїми/запозиченими ідеями), то... хто має вирішувати про можливість прийняття нею Св.Тайн? Чи маємо закрити очі на, наприклад, причащання єретика? Ні, звичайно, і, вірно - Церква приймає такі рішення. Я ж (священик) чи Ви чи ще хто - ми можемо помилятися. Що знову провадить нас до: або говоримо про відповідність/не ідей, або піднімаємо у Церкві проблематику конкретної особи.


Як на мене, це усього питання як нам називати те, що може зводити людей на манівці духовні. Не бачу великої різниці в тому, що той же Несторій зводить людей, чи, ми скажемо, що ідеї ( вони самі по собі існують?) їх зводять. Зрештою, не приймається екс катедра рішення чи хтось приймає св. Тайни чи ні. Згадайте того ж Росміні, чи багато інших К. святих, того ж Дона Боско, якому єпископ заборонив причащатися і правити Служби, він також був (Дон Боско) єретиком? Це я до того, що є конкретна людина, яка може страждати чи ні, і від неї походять реальні ідеї єретичні або ні.


П
росто нмд, Романе, в проблематиці ідей ми (на Форумі) маємо можливість на основі Вчительства Церкви говорити про "псевдо", але особа (навіть одна) - це настільки складне явище, що ми у конкретних випадках мали б або піднімати питання перед Церквою (відповідними її відповідальними органами), або вішати ярлики "псевдо" відповідно до своїх уподобань. Ні - Господь Дарував людині розум і вона може для себе заключити, що той чи інший чоловік є католиком лише за назвою, але ж люди різні і самі схильні часто до мислення ...гм... "білякатолицькими" категоріями, тому і пропоную не переакцентовувати в "псевдо" особу, а, навіть, якщо автора відомо, зосереджуватись на ідеях.


ОТче, особа звичайно дууже складне явище, безперечно. Особливо ця маємо зараз такого роду відношення до осіб, якє деградувало. І різні "вибрики" різного роду осіб, ми стидливо замовчуємо і говоримо про ідеї і про складність особи. Св. Отці, також, не забувайте, той же Августин, говорили про спасіння єретиків силою( чи я помиляюсь?) . Це я до того, що звичайно ми тут не збираємося обговорювати людей, але коли верхівка не робить висновки, то такі теорії і дальше будуть продовжуватися. Є ще й одна біда, коли помилиться лікар, то людина стане інвалідом, але все - рівно колись помре. А коли помилиться священник? Що буде з душою людини?
Тобто я не бачу виликої різниці між ідеями і людьми, хоча, звичайно, ніхто не обговорює людей, обговорюються їх ідеї. Але що з того? Чи може можете вказати мені, що, наприклад, була виправлена відповідь, на офіційному сайті, де писалося, що католику можна вінчатися в УпцКП і там спасатися чи щось подібне? Це як нам назвати? Не псевдокатолицизм? Бо тут є такий капкан, хитрий, хтось голосить або робить дурниці, а мо все списуємо на багатогранність людини. Може й так. Але якос сумнівно , імхо.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення о.Олег » 13 липня 2010, 12:10

romanm писав:Як на мене, це усього питання як нам називати те, що може зводити людей на манівці духовні...

все так, але як на мене - це питання про те, чи ми робимо наголос на боротьбу з гріхом, а чи боремося з грішником. Розумію, що це речі взаємопов`язані, але сам наголос дискусії може або утвердити в людині єресь (бо її всеціло назвали єретиком, "псевдо"), або заставити задуматись (бо розкрили проблематичність якоїсь з ідей). Висліди можуть і не бути позитивними, але вважаю, що саме наголос на ідеї, а не на особі дає хорошу можливість навернути людину до Бога.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 14 липня 2010, 21:28

о.Олег писав: Це може супроводжуватися різними ідеями з уже названих, але погляд на уніатизм у світі (і УГКЦ в т.ч.) у цього католицького підвиду дуже негативний, тому я б назвав цю групу (7) Антиуніати . Відповідно все, що (як вони собі уявляють) пов'язане з Унією вважають у всьому спектрі якщо не гріховним, то принаймі шкідливим і через неможливість переписати історію пропонують принаймі не нервувати православних (з якими, на відміну від "латинників, що у всьому винні", відчувають близькість) Святими/святими, які знаменують собою Унію, некритично клеймять всі спроби організації життя Церкви в часі після Унії (будь це Синоди/Собори чи реорганізація духовного життя монастирів тощо)


Ну і що, це носії автентичного католицизму в УГКЦ??? Таке враження, що засланці Москви, судячи по по плодах "антиуніятської" діяльності. Дивує, що таким людям часом дають ще дорогу в нас... Дехто, що проти Унії, водночас є... за патріархат. Ось маємо такий парадокс: патріархат в УГКЦ наче робиться двовекторний:

а) у більшому відмежуванні від Рима під різним оглядом...
б) в зосередженні на Апостольському Престолі у католицькому дусі... Який вектор нині переважає? Тема про патріархат теж тут viewtopic.php?f=3&t=1618

Цікавий опис до теми українсього вченого, історика о. Теофіла Коструби (василіянина) під назвою "ЯК МОСКВА НИЩИЛА УНІЮ" http://dsl.sf.ukrtel.net/biblio/index.p ... _f=un1.htm

"Як Москва нищила Українську Церкву"
http://dsl.sf.ukrtel.net/biblio/index.p ... 19&r_id=26

Є, на мій погляд, неабиякі проблеми на цьому рівні сьогодні.... Було б добре, якби вище церковне керівництво їх зауважувало, щоб не сталось чогось гіршого чи не так?.. :shock:
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 14 липня 2010, 22:26

о.Олег писав:
Я ж грішний пропоную на Форумі це уникнути, розглядаючи ідеї (які можемо назвати "псевдо" через невідповідність Магістеріуму Церкви), а не осіб


Заторкнули дійсність п. Кактуса, який, гримнувши колись дверима, пішов звідси... Взагалі-то полемічна замітка не створена проти нього особисто (бо проблема загальна, ідеться про слизькі ідеї), не я перший згадав у темі про його особу відповідно до псевдоніма, який ще висить на форумі УГКЦ з недобрим слідом... Не згадується начебто про нього персонально в початковій темі, не тільки він має всі перелічені ідеї в голові, але чомусь він вирішив, що все (написане загально) проти нього тільки (забагато честі буде, як уже тут писав наш користувач п. Роман), тож створив тему відповідну на міжконфесійному форумі РІСУ, згадавши мене в назві (дивно...), ще й акцентує увагу на "слабості" моєї освіти.
Особисто нема бажання часу вести там якісь "дискусії", хоч колись і був там колись зареєстрований... До чого ці Кактусові запрошення на форум РІСУ, коли тема тут народилася вперше та продовжує існувати?... Слава Богу, вистачає суціль католицьких (християнських) форумів сьогодні, зокрема тут є що писати... Звичайно, не так уже й давно закінчив семінарію. Ще багато треба вчитися з життя, роздумувати над Божим Словом, але дивує така підміна понять, такий собі "церковний агностицизм" (анархізм) декого, про що вже і о. Олег згадував вище, цього начебто богослова, якому то Унія заважає, то св. Йосафат (хто вшановує цього святого, той для нього "наївний і недоумок", між іншим), то василіяни і . д. Цікаво, чим закінчаться такі антикатолицькі твердження, прирівняння відсилання до Апостольського Престолу "інквізиторством" і т.д.
Особисто ніколи не підтримував кривавої інквізиції, а тільки "словесну інквізицію" (інколи) в рамках навчання святої Вселенської Церкви, якщо вже проблема з кимось очевидна, тому такі наклепи та убогі домисли в мій бік безпідставні... Тим паче коли не знаєш людину особисто. До речі, в науці логіці такий вид "дискусії", коли переходять з образами на особи, фігурує під найнижчим рівнем. Тому про що далі може бути мова з таким "богословствуванням"?... Людям бажається добра та церковної єдності, а тут відразу упередженість на грані наклепів, включно з "потиранням рук" та проектування на інших нездорових ("антиуніятських") ідей...
Ну так, у нас свобода слова тепер. Але ще може є якісь моральні рамки. :shock:
Востаннє редагувалось 15 липня 2010, 01:03 користувачем o.Mykil, всього редагувалось 5 разів.
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Як ставитися до сучасних псевдокатоликів?..

Повідомлення o.Mykil » 14 липня 2010, 22:44

romanm писав:Як я це бачив, мова не йде тільки про одну людину. При усій повазі, до цього високошанованного теолога, йому забагато честі. Мова, наскільки я зрозумів, ведеться про різного роду "теологів" які забувають про те, що є також і границі різного роду богословствуванням. А якщо переборщувати, то католиками назвати важко, як не крути.


Звісно, я це й мав на меті. Але п. Кактус на форумі РІСУ пише, отже, що все проти нього написано... Дивно. Звичано, диму не буває без вогню. Всі ми часом помиляємося, але деколи вже забагато буває деяких прилюдних "помилок", проштовхування псевдокатолицьких ідей у суспільство Боже, та й ще й від одного... Ще раз наголошую: тема більш загального характеру (головні тут підозрілі з погляду Католицької Церкви заяви) і "кактусофобія" дещо зайва. :)
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!


Повернутись до “Церква і Суспільство”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 15 гостей