Сторінка 1 з 1

Навіщо УГКЦ «святкує» річницю псевдособору 1946 року?

Додано: 21 лютого 2006, 17:22
Vsevolod
«УГКЦ святкуватиме річницю собору 1946 року» - саме таку інформацію кілька місяців тому подав у титрах 5-ий канал. Згодом в убогій греко-католицькій пресі появилась інформація про те, що УГКЦ таки справді «відзначатиме», а не «святкуватиме» події 1946 року. «Відзначення» відбуватиметься під чудернацьким гаслом: «Ми пробачаємо, але пам’ятаємо», чи може навпаки «Ми пам’ятаємо, але пробачаємо» - суть не міняється. Приблизно два роки тому професор орієнтального інституту о. Роберт Тафт у відомому інтерв’ю, в якому радив греко-католикам «наплювати» на Ватикан і самостійно проголосити Патріархат, влучно назвав псевдособор 1946 року комедією. Видається, що «гіганти мислі» із Святоюрської гори вирішили продовжити ту комедію: у програмі заходів передбачено «крєсниє хади» найперше у Львові, а відтак по всіх єпархіях УГКЦ. Складається враження, що УГКЦ надивившись на «крєсниє хади» братви Карчінскаво і Вітрєнка у Києві вирішила «клін кліном вишибать». «Вони нам, а ми їм тим же!» Звідки в УГКЦ раптом традиція «крєсних хадов»? У нас завжи були урочисті процесії на великі свята, на свято Євхаристії, на Богоявлення.... Хто це нарадив ієрархам УГКЦ? Чи не колишні ревізори з Московського пітріярхату, які твердо засіли на Святоюрській горі і очолили товариство «Туринської плащаниці», бо зрозуміли, що наш люд побожний і більше кидатиме на тацу, з благоволінням дотикаючись до дешевої копії, думаючи, що це оригінал?
Ми, воістину дивовижний народ! Якщо інші народи святкують ювілеї своїх перемог, то ми чомусь зациклились на ювілях трагедій і поразок до тієї міри, що вже не відрізняємо значення слів «святкувати» і «відзначати». І навпаки, там де справді велика трагедія, ми мовчимо. Якщо євреї, вірмени постійно бомбардують весь світ, незалежно від дат і ювілеїв, поширюючи інформацію про голокост і геноцид, то ми мовчимо про наш голодомор! Чому ієрархи УГКЦ не організували скорботні хресні ходи коли відзначалась річниця голодомору? Саме тут і пасувало це зробити без огляду на традиції, бо саме тут була нагода до духовного поєднання всіх українців навколо страшної трагедії. Що, їм байдуже до 10-ти мільйонів наших співвітчизників які загинули страшною смертю? Байдуже, бо й тепер проводиться страшний експеремент над нашим народом, і тепер триває справжній геноцид, ще страшніший, бо більш витончений. Байдуже, бо вже цього року, коли на наших вулицях люди масово замерзали від холоду, ієрархам УГКЦ не прийшло на думку звернутись із закликом до чернечих згромаджень та відкрити приміщення своїх затишних, євровідремонтованих, п’ятизіркових монастирів, щоб врятувати людей від холоду!
Останнє: хто з такого роду «побожних заходів» матиме користь? Московський патріархат, проросійські структури і російська аґентура – так! УГКЦ, Україна – ні! Чому?
1. Зрозуміло, Російська Православна Церква відзначатиме згадану річницю пишно і помпезно і не буде нічого дивного, якщо на їхні заходи прибудуть представники Ватикану. На противагу тим подіям УГКЦ вирішила знову підкреслити свою вірність Римо-Католицькій Церкві і Ватикану. Тут буде всіляко підкреслена роль мучеників, які радше вибрали мученицьку смерть, ніж зраду Римо-католицькій Церкві та вірі. І з другого боку, буде згадано про тих, які «похитнулись» і «зрадили батьківську віру» і перейшли у православіє. Знову вбивається клин в українське суспільство – замість об’єднання, знову поділ: «на тих, що не зрадили католицьку віру» і «зрадників». Кому це вигідно?
2. Своїми заходами УГКЦ намагатиметься показати перед Ватиканом буцім-то свою толерантність: «Ось бачите, які ми гарні: нам Москва відверто плює в лице, а ми кажемо, що дощ паде». Окрім того УГКЦ делікатно натякне Ватиканові: «Ось бачите, ми давали життя за католицьку віру, а ви далі продовжуєте з Москвою за нашими плечима вирішувати глобальне питання: що робити з тими уніатами?» Але ніц з того не буде! Ватикан, як кохався з Москвою, так і далі кохатиметься! Цього року папа Бенедикт навіть не вважав за потрібне виголосити коротке різдв’яне привітання українською мовою – мовою найчисельнішої Східної Католицької Церкви! Скажете: «Так, але ж папа підтримав кардинала Гузара у його бажанні переїхати до Києва! Папа на нашому боці!» Звичайно підтримав: нехай їде собі до Києва, і нехай собі сидить там і керує кількома нещасними греко-католицькими парафіями, а у Львові всім керуватиме кардинал Яворскі! Невже ви думаєте, що якби на місці кардинала Гузара була особа на зразок митрополита Шептицького, або Йосипа Сліпого, то папа би погодився на перенесення катедри? Звичайно ні! (... у цьому місці ми видалили фрагмент, який відверто порушує умови, на яких працює цей форум. - Адмін.)
3. Заходи «відзначення річниці псевдособору» відбуватимуться у дуже незручний час: за два тижні до виборів. Очевидно, що тим скористаються лише наші противники! Невже цього не розуміють ієрархи УГКЦ? Агов, українські політики, де ви? Якщо шановним ієрархам бракує в голові, то хоча б ви поясніть їм в чому справа!
Звичайно, на події 1946 року необхідно реаґувати. Коли перед кількома роками Кучма наказав широко відзначити річницю Преяславської ради, інститут Археографії і Джерелознавства НАН України підготував збірник документів, які висвітлювали правдивий бік події. По всій Україні у складних умовах (Кучма наказав всіляко перешкоджати) відбулись презентації збірника. Можливо, і в ситуації з річницею псевдособору було би на часі щось подібне організувати. Але ніхто цим займатись не буде, священики і єпископи УГКЦ наукою не займаються. Взяти б хоча славнозвісний випадок з о. Ковпаком: великі каноністи о.Димид і єпископ Возьняк наломали таких дров, що людям вже набридло слухати про безконечні екскомуніки і відкликання екскомуніки о. Ковпака. А от позмагатись з братвою Карчінскаво в кількості і масовості «кресних хадов» це інші справа. Що зробити, «дурной прімєр заразітєльний», особливо, коли паству провадять безголові і дешеві запроданці!
Будьмо уважні! Нехай Премудрість простить немудрим!

Re: Навіщо УГКЦ «святкує» річницю псевдособору 1946 року?

Додано: 23 лютого 2006, 14:42
ihor
Vsevolod писав:Видається, що «гіганти мислі» із Святоюрської гори вирішили продовжити ту комедію: у програмі заходів передбачено «крєсниє хади» найперше у Львові, а відтак по всіх єпархіях УГКЦ. Складається враження, що УГКЦ надивившись на «крєсниє хади» братви Карчінскаво і Вітрєнка у Києві вирішила «клін кліном вишибать». «Вони нам, а ми їм тим же!» Звідки в УГКЦ раптом традиція «крєсних хадов»? У нас завжи були урочисті процесії на великі свята, на свято Євхаристії, на Богоявлення....

Шановний авторе, передусім я б просив вас у ваших повідомленнях висловлюватися в дусі християнської любові: не використовуючи образливих термінів на кшталт «гіганти мислі» із Святоюрської гори.
А щодо хресних ходів, то вони у нашій традиції є і скорботні. Наприклад Хресна дорога, процесійний хід у день похорону покійного тощо.

Re: Навіщо УГКЦ «святкує» річницю псевдособору 1946 року?

Додано: 23 лютого 2006, 14:46
ihor
Vsevolod писав:Своїми заходами УГКЦ намагатиметься показати перед Ватиканом буцім-то свою толерантність: «Ось бачите, які ми гарні: нам Москва відверто плює в лице, а ми кажемо, що дощ паде».

Насправді головні моменти відзначень: подяка Богові за те, що Церква вистояла у ті буремні роки; вшанування усіх, хто ніс тягар переслідування; молитва за тих, кого переслідували, і тих, хто переслідував; на підставі отриманого гіркого досвіду вироблення напрямків дальшої діяльності (див. http://www.ugcc.org.ua/ukr/press-releases/article;2877/).

Додано: 23 лютого 2006, 15:45
Vsevolod
Junacze Ihore!
Tebe dytyno navczyly spivaty odnijeju tonaljnistju pisnju i Ty czemno vykorystovujech blaho-masnu formu: hovoritj z ljubovju!
Chrystos i apostoly hovorjaczy z ljubovy do pravdy zaczipaly hnylj, jaka i protestuvala...
Nam potribno pro ljudej dumaty, a ne pro vyhidnistj ijerarchii. Ne chresnych chodiv, a optymizmu, voskresnoho duchu, zaochoczennja do zhyttja ukraiinzjam potribno. "VIDLOZHITJ PECZALJ" USICH MYNULYCH ZHACHIV!!!!
Inakche ne matymemo majbutnjoho!
SZCZO nachi Jepyskopy,svjyszczenyky-napivvczeni teper mozhutj skazaty inteligentam?
Chto u nachij zerkvi zajmajetjsja analizuvannjam preprymityvnych propovidej?
Zerkva robytj zhest peremyrja, chresnych chodiv, a sama naspravdi ne mozhe ani probaczyty, ani zabuty....1946....
JA VPEVNENA, TI PODIJI NA SJOHODNI VYKLYKALY TAKU SAMU REAKZIJU, I CHRYSTA BY ROZIPJALY TOCZNO, JAK 2000 ROKIV TOMU...

Додано: 23 лютого 2006, 16:01
ihor
Vsevolod писав:Tebe dytyno navczyly spivaty odnijeju tonaljnistju pisnju i Ty czemno vykorystovujech blaho-masnu formu: hovoritj z ljubovju!

Дуже шкода, що ви так і не хочете говорити не ображаючи, а тим самим заперечуєте самі собі кажучи "Nam potribno pro ljudej dumaty". Хіба я не людина? То думайте також і про мене, і про владику, якого ви називаєте злодієм не маючи для цього доказів. Адже він також людина!

Додано: 23 лютого 2006, 17:59
Vsevolod
Obrazlyvistj - ze vnutrichnja rysa, a ne zovnichnij faktor! Treba todi biljche nad soboju pracjuvaty, tym pacze jakszczo ty pytomecj!
A czomu panjstvo vyluczylo text, de zaznaczajetjsja pro kradizh reczej Mytropolyta Szeptycjkoho??? Nevzhe ze malovartisniche, anizh chresni chody na svjato Klary Cetkin?
Jepyskopy ta ksjondzy dadutj sobi radu POVSJAKCZAS, a tebe takozh vychovaly vzhe, jak predstavnyka, kotromu potribno "PRYJDITE POKLKNIMSJA"!
Ljudjam neobchidne Duchovenstvo, kotre sluzhytj, a ne cerkovnyky, kotrym treba poklanjatysja. Skromnosti vczysja JUNACZE!!!
Aby pasty vivci, treba zaty jak pastysja?

Додано: 05 березня 2006, 19:37
Vsevolod
Попри всі заяви кардинала Гузара про те, що метою відзначення річниці псевдособору не є розпалювання ворожнечі, на рівні проповідей по церквах саме це і відбувається. Сьогодні у церкві св. Йосафата було прочитане звернення єпископа Возьняка, в якому осуджуються дії Г. Костельника та "ініціативної групи". Більшість людей не орієнтується про що взагалі йдеться, бо натепер не існує обєктивної інформації щодо подій 1946 року та особи Г. Костельника зокрема. Великий піст розпочався не в атмосфері прощення, а навпаки, розпалювання ворожнечі.
Враховуючи велику заангажованість українських Церков у передвиборчій кампанії, всі дії УГКЦ сприйматимуться передовсім у політичному контексті передвиборчої боротьби. З цього приводу можна висловити лише жаль, що організатори "хресних ходів" цього не розуміють...

Re: Навіщо УГКЦ «святкує» річницю псевдособору 1946 року?

Додано: 06 березня 2006, 15:07
orest
Vsevolod писав:«гіганти мислі» із Святоюрської гори
a tebe takozh vychovaly vzhe, jak predstavnyka, kotromu potribno "PRYJDITE POKLKNIMSJA"!
Skromnosti vczysja JUNACZE!!!

Я так бачу, що скромність з Вас аж пре :roll:
Може для початку 10 раз молитву св.Єфрема :?:

Додано: 16 березня 2006, 17:07
Vsevolod
A Vy lyche pokutu zdatni naznaczyty?
najbiljcha pokuta dlja nas, virnych - ze zuchvali ksjondzy, a pravda vas razytj - pozumiju.........

Додано: 17 березня 2006, 10:31
orest
:? Зухвалість, вона чи у "ксьондза" чи у "ксьондзової жінки"однаково є гріхом...

Додано: 17 березня 2006, 17:46
Vsevolod
Tiszusja za dotepnistj!!!!!
"ksjondzova zhinka" za waszymy vyznaczennjamy povynna tiljky varyty obidy i tupo ciluvaty ruky "wybranym"...
a zuchvalistj vzhe kraszcze anizh bezlykistj, otczyku Fredyno!

Додано: 18 березня 2006, 22:15
orest
Юпітер, ти сердишся, отже ти не правий...
:roll:
І неварто занізащо зневажати отця Ореста - він тут ніпричому!!! :!:

У четвертий тиждень Посту на вечірні якраз буде відповідне читання (Бут. 9.18-28 ) - не пропустіть... :wink:

Додано: 19 березня 2006, 11:22
ihor
Vsevolod писав:Враховуючи велику заангажованість українських Церков у передвиборчій кампанії, всі дії УГКЦ сприйматимуться передовсім у політичному контексті передвиборчої боротьби. З цього приводу можна висловити лише жаль, що організатори "хресних ходів" цього не розуміють...

11 березня 2006 року у рамках відзначення 60-ї річниці Львівського псевдособору вулицями м. Львова пройшов молитовний хресний хід, в якому (за приблизними підрахунками) взяли участь понад шість тисяч вірних.
Отже хід відбувся, але ніхто його не "сприйняв передовсім у політичному контексті передвиборчої боротьби". Із цього запитання: "Чи варта було його проводити, коли не зважаючи на не найкращу погоду у ньому так чисельно взяли участь вірні УГКЦ?"

Интересная статья на тему событий 1946г.

Додано: 19 березня 2006, 17:55
Kirill
Интересный комментарий к официальному обращению УПЦ по поводу "собора 1946" г.
http://www.byzcath.ru/library/books/276/

Додано: 20 березня 2006, 19:39
Михайло Шелудько
Спасибо, интересная статья.

Додано: 21 березня 2006, 10:18
samael
Було дуже цікаво її почитати

Додано: 21 березня 2006, 19:55
Kirill
статья профессора ББИ игумена Иннокентия Павлова, на ту же тему: http://www.portal-credo.ru/site/?act=fresh&id=440

!!!

Додано: 23 березня 2006, 16:07
Анна
дуже цікаво :)
а ще цікавіше було дізнатися, що в Росії є католики візантійського обряду!

Я живу в Москве несколько месяцев, греко-католического храма не нашла, хожу в католический. Если вам не сложно, подскажите где в Москве могут быть собрания греко-католиков? На сайте, ссылку на который вы дали, я прочла, что есть такое собрание на улице Чечулина. Оно действительно в настоящий момент?
мой мейл [email protected]

Додано: 23 березня 2006, 16:57
Kirill
Греко католические общины в Москве.
Св Петра и Андрея. ул Чечулина 18. (в монастыре сестер матери Терезы)наст. Андрей Удовенко литургия в воскресенье 9 00.
Встречи по изучению св писания в понедельник 18 00.

Св Игнатия Антиохийского. ул Ленинский проспект (ст Метро Ленинский проспект) д39 кв 42 (домофон) наст. протопресвитер Евген Юрченко СДБ.литургия в субботу в 12 00 в воскресенье в 11 00. розарий в 13 00. Воскресная школа.

община при храме св. Ольги кн Киевской. Кировский проезд д6.
ст метро "Текстильщики" проезд до ост ул Судакова.(большое здание в стиле ампир) или 15 мин пешком от ст метро "Люблино", или 15 мин по Егорьевскому проезду от ж\д станции "Депо"
в субботу вечерня (всенощная) в 16 30. в воскресенье исповедь в 11 00 литургия в 11 30.

Додано: 23 березня 2006, 17:05
Анна
БОЛЬШОЕ СПАСИБО!!! :D

Додано: 24 березня 2006, 11:54
Vsevolod
Лист Юлії Тимошенко
Блаженнішому Любомирові
з приводу Львівського псевдособору 1946 року



Блаженнішому
Любомирові кардиналу Гузару,
Верховному Архієпископові
Української Греко-Католицької Церкви

Ваше Блаженство!
Дорогі владики, священики, монахи та монахині, миряни Української Греко-Католицької Церкви!

Нині громадяни України зі скорботою вшановують роковини Львівського псевдособору 1946 року. Псевдособор став актом сваволі комуністичного режиму щодо мільйонів українців та Церкви, яка зберігала не лише традиційні релігійні та морально-етичні цінності українського народу, а й сам його дух.

За умов відсутності української державності Українська Греко-Католицька Церква зміцнювала духовні засади нашого народу, не давала впасти у зневіру, допомагала вистояти у важких випробуваннях, пробуджувала й зміцнювала національну свідомість.

Випробування і жорстокі переслідування з боку тоталітарного радянського режиму не зламали дух, віру і силу Церкви.

Прикладом для багатьох поколінь були, є і будуть справжні подвиги, виявлені багатьма мирянами та отцями, зокрема Митрополитом Андреєм Шептицьким та Патріархом Йосипом Сліпим.

Будучи православною, я глибоко шаную та високо ціную роль Української Греко-Католицької Церкви, яка сьогодні разом із іншими Християнськими українськими Церквами відроджує духовність нашого народу, повертає нас до традиційних Християнських цінностей і зміцнює в вірі.

Львівський псевдособор був зразком брутального втручання в релігійне життя з боку держави – причому чужої. Але Господь дарував нашій країні незалежність. Сьогодні Україна може пишатися демократією та політичними свободами, в тому числі і свободою віросповідання. Кожний громадянин має право Вільно сповідувати свою віру, молитися в своїй рідній Церкві. Впевнена, що Боже благословення буде з Україною.

З повагою та від щирого серця,
Юлія Тимошенко

Додано: 29 березня 2006, 08:57
ihor
І про що, на вашу думку, свідчить цей лист?

Додано: 29 березня 2006, 16:08
Vsevolod
Xaj zhywe JULIA!!!! :P

Додано: 03 квітня 2006, 14:00
Vsevolod
Na zhal prychodytsia konstatuwaty fakt, szczo narazi nichto ne daw naleznoji widpowidi szczodo podij 1946 roku! Okrim populiskych zajaw "My wystojaly", "My diakuwaly Bohu" i zownisznioji pokazuchy procesiji - nema niczoho. Procesija ne bula takoju wze j czyselnoju. Prynajmi "sotni tysiacz", jak ce oholosyw 5 kanal i blyzko ne bulo. A jakszczo szcze zabraty swiaszczenykiw i monachyn, to ludej bulo zowsim malo.
Juszczenko i Tymoszenko - napysaly swoji "spiwczuttia". Pro szczo ce howoryt? Howoryt pro te, szczo jim buw potribnyj zachidnyj elektorat! Juszczenko wyznaw bohoslowsku oswitu! Ale ce jomu ne dopomohlo! "Nasza Ukrajina" prowalylas na wyborach....
Tym czasom rosijski uniaty daly naleznu widpowid na zwernennia moskowskoho patriarcha do 60-ji ricznyci soboru! Dyw: www.byzcath.ru/books/276/. I ce ne holyj populizm iz zaklykamy i lozungamy, a obgruntowana stattia....
U nas zhe popry najawnist Instatutu Istoriji Cekrwy - mowczanka. "Wse blahodenstwuje bo spyt".
Pro szczo ce howoryt? Howoryt pro ce, szczo nawit u takych specyficzno ukrajinskych problemach my prodowzujemo plestys u chwosti w Rosiji!

Додано: 04 квітня 2006, 22:25
диякон Петро
Ви подали неточний лінк, пропустивши одне слово, у такому виді цей лінк нікуди не заведе. :(

Стаття К. Трудолюбова насправді за адресою:

http://www.byzcath.ru/library/books/276/

Варто при нагоді й Парфєнтєва почитати:

http://www.byzcath.ru/library/books/272/

Re: Навіщо УГКЦ «святкує» річницю псевдособору 1946 року?

Додано: 08 червня 2006, 23:15
pimeja
orest писав:Я так бачу, що скромність з Вас аж пре :roll:
Може для початку 10 раз молитву св.Єфрема :?:


Дякую, за підказку, спробував знайти її текст.

В Інтернеті є два варіанти цієї молитви:
http://www.buchacheparchy.com.ua/index. ... a=35&idc=1
«Господи і Владико мого життя! Духа лінивства, недбайливості, властолюбія, і пустомовства віджени від мене.
Духа чистоти, покори, терпеливості й любові даруй мені, слузі твоєму.
Так, Господи, Царю! Дай мені бачити гріхи мої і не осуджувати брата мого, бо ти благословенний на віки вічні. Амінь».


МОЛИТВА СВЯТОГО ЄФРЕМА СИРІНА
Господи і Владико життя мого, дух лінивства, безнадійності, владолюбства й марнослів'я не дай мені. Дух же доброчинності, смиренномудрості, терпіння й любові даруй мені, рабу Твоєму. Так, Господи Царю, даруй мені бачити провини мої і не осу джувати брата мого, бо Ти благословенний на віки віків. Амінь.

В першому не подобається "недбайливості".
А в другому "не дай мені" та "доброчинності".

На сайті tserkovnost.org/stephrem/ є англійський варіант, і якщо вірити йому, то зауваження доречні.

THE PRAYER OF SAINT EPHREM THE SYRIAN
O Lord and Master of my life,
take from me the spirit of sloth, despondency,
lust of power, and idle talk;
But grant rather
the spirit of chastity, humility, patience, and love
to thy servant.
Yea, O Lord and King,
grant me to see my own transgressions,
and not to judge my brother;
for blessed art Thou unto the ages of ages.
Amen.

Кілька питань з Вашого дозволу.
Тут на сайті є елементарний молитовник?
Чи можна змінити в молитві одне два слова?
Чи можна молитися на іноземній мові?

Додано: 09 червня 2006, 15:56
orest
Є ще декілька варіантів українською напр. з молитовника "Прийдіте, поклонімся" (http://www.ukrainianseafarers.org/ukr/main.html) :
Господи і Владико життя мого, дух млявости, недбайливости, владолюбства й пустослів’я віджени від мене. Дух же доброчесности і смиренномудрія, терпіння й любови даруй мені, недостойному рабові Твоєму (недостойній рабі Твоїй). Так, Господи царю, дай мені зріти мої прогрішення і не осуджувати брата мого, бо Ти благословен єси на віки віків. Амінь.
Так само є і принаймні два варіанти церковно-словянською (православний (це той де є "не дай мені" та греко-католицький).
Ось той що є в греко-католицьких часословах:
Господи і Владико живота моєго!
Дух унинія, небреженія, властолюбія (любоначалія) і празднословія отжени от мене.
Дух же ціломудрія і смиренномудрія, терпінія і любве, даруй ми (недостойному) рабу Твоєму.
Єй, Господи Царю, даждь ми зріти моя согрішенія і не осуждати брата моєго, яко благословен єси во віки віков. Амінь.

Додано: 22 серпня 2006, 23:37
felonu
Навіщо свядкувати? Знаєте,Японія з 6-го по 9-е серпня щороку згадує дні бомбардування Херосіми і Нагасакі,дні, що стали точкою відліку для їх країни,чомуж не згадувати нам про своє горе.Проте вважаю походи під стіни СБУ недоцільними ,адже такого,як КДБ вже не існує і знову ж про Японію "ну не ходчть вони під посольство США". Важливо памятати! Важливо простити!
З ровагою Роман Наконечний.

Додано: 22 серпня 2006, 23:40
felonu
Вибачте,здається я не туди всенув своїх пять копійок.