о.Олег писав:Ви і далі дивно твердите, що Господь замовк на Святому Письмі
...? І близько такого не казав
Господь промовляє до всіх Cвоїх дітей, в тому числі і до мене грішного.
Як мені здається, просто треба вміти Його слухати...
о.Олег писав:І як просимо помолитися за себе людину в Земній, так просимо і тих, хто перебуває в Місті Бога Живого - в молитвах долучаємося до Ангелів, Святих і Праведників Божих [i](перегляньте послання до ...
Дякую за те, що перейшли на мову Святого Письма, яка мені більш зрозуміла.
о.Олег писав:Євр.12,22 наприклад. Надіюсь віруєте, що святі живі ("Господь - Бог не мертвих, а живих" Лк.20) і чують/бачать/відчувають нас? Пригадайте, як святі "радіють над одним розкаяним грішником" (Лк.15), як "душі убитих за свідчення" (Од.6) голосили перед Богом за Суд і Відплату; як Петро обіцяв і після свого відходу старатися для Христової Церкви 2Пет.1)
Я не заперечував того, що існує Церква Небесна (Торжествуюча)
о.Олег писав: І за досвідом Христової Церкви така Молитва є милою Богові
Власне ця теза в мене і викликає сумнів.
о.Олег писав:Ви можете і не просити нікого, щоб за Вас/з Вами молився - тут проблеми віри ще немає. Проблема, якщо Ви людину, [size=85]що молиться на самоті чи публічно, прикликаючи собі в Спільноту ("де двоє або троє" Мт.18) зібраних в Його ім`я, памятає праведників ("Память праведного буде вічною" Пс.111 чи Притчі 10 "Память праведного благословенна"), призиває їх в якості наставників у молитві і поминає ("памятайте наставників ваших, що голосили Вам Слово Боже, наслідуючи їхню віру і подивляючи їхню кончину" - перепрошую, що цитую все з памяті, але перегляньте назване і це Євр.13 і те що ще зацитую приблизно - не думаю, що надто помилюся), "почитаючи память їхню" (Як.5) підозрюєте в ідолянстві...
Отже, давайте розберемо по одній цитати, які ніби то доводять слова про можливість молитви людей що на землі до людей, що на небі (або через людей що на небі - до Бога)
о.Олег писав:"де двоє або троє" Мт.18
"Ще поправді кажу вам, що коли б двоє з вас
на землі погодились про всяку річ, то коли вони будуть просити за неї - станеться їм від Мого Отця, що на небі. Бо де двоє чи троє в Ім"я Моє зібрані, там я серед них."
Про кого йдеться? Про двох людей, які між собою домовилися щось просити у Бога. І немовби спеціально для нашої дискусії сказано: "коли б двоє з Вас НА ЗЕМЛІ погодились про всяку річ". Як бачимо жодного слова про посередництво, заступництво, наставництво... когось із Тих, що перебувають на небі, окрім Ісуса Христа.
о.Олег писав:"Память праведного буде вічною" Пс.111 чи Притчі 10 "Память праведного благословенна"
Знову ж таки не заперечую того, що пам"ять праведного буде вічною, але ж де тут слова про можливість просити чогось у Бога через праведних чи святих, що на небі?
о.Олег писав:коли саму віру Христової Церкви заперечуєте.
...?
Прагну до того, до чого, напевно, мав би прагнути кожен християнин. Щоб Ісус Христос був моєю Дорогою, моєю Правдою і моїм Життям.
о.Олег писав: І святих Божих просили про молитву і прославляли ще за їх життя (перегляньте Дії, 5: "руками апостолів звершувались Чуда і народ прославляв їх")
Йдеться про часи, коли апостоли ходили по землі, несучи Благу Вість, тобто земне життя апостолів.
о.Олег писав: бачили в них Христа (десь в посланні до Галатів, наприклад, Павло говорить про те, що його приймали як Ангела Божого, як Ісуса - пошукайте: Павло каже галатам, що за це вони блаженні)
Тут, напевно, буде доречно нагадати слова Ісуса Христа, які Він промовляв на Оливній горі:""Я голодував - і нагодували ви мене, прагнув -і напоїли..." "Поправді кажу Вам: що тільки вчинили ви одному з найменших братів Моїх цих -те Мені ви вчинили" Тому і кожен з нас має обов"язок приймати свого ближнього, як Самого Ісуса Христа. Тому не бачу, яке відношення ця цитата має до нашої теми.
о.Олег писав: чому не просити їх, не прославляти їх після того, як прийняли мучеництво, як відійшли до Бога і з Ним перебувають?
Я б розділив тут прославу і прохання. Не бачу протиріч із Святим Письмом щодо прослави Святих.Але молитви до Святих із проханнями до Бога нас не вчив ні Ісус Христос, ні Богородиця, ні Апостоли.
о.Олег писав: Вони є предками нашими по вірі і в Біблії неодноразово зустрінете прикликання святих [size=85]("згадай, о Господи, Авраама, Ісаака і Якова"... і після цієї молитви Бог відміняє те, що Обіцяв навести на народ Свій в Книзі Виходу 32,
І де ж тут молитва до Авраама, Ісаака чи Якова, з проханням про посередництво, заступництво, донесення до Бога своїх прохань??? Бачимо молитву до Бога! Мойсей намагався вблагати Бога після зіпсуття Ізраїля не губити Свій народ, нагадуванням обітниці, яку Бог дав Праотцям Ізраїлю про те, що насіння їхнє буде помножено як зорі на небі, і Землю Обіцяну вони посядуть навіки. Мойсей не просив у Авраама, щоб той вблагав Бога (чи допоміг вблагати), а сам безпосередньо звернувся до Бога - і випросив прощення.
о.Олег писав:чи, наприклад, Соломона неодноразово Бог не карає "заради Давида, його батька")
Знову ж таки - не через молитву Соломона батькові-Давиду, а через обітницю, яку Бог дав Давидові.
о.Олег писав:А первосвященика Онію згадайте і пророка Єремію, що моляться в Небі за Божий Народ (2Мак.15).
Ще раз повторюсь - я не заперечую існування Церкви Торжествуючої
о.Олег писав:адже саме свята людина є "Божим Храмом" (1Кор.3)
Не саме свята людина, але кожна людина, отче є Божим Храмом. Це трохи інше...
"Усі люди -Божий храм" "Чи не знаєте ви, що ви - Божий храм, і Дух Божий у вас перебуває? Як хто нівечить Божого храма - того знівечить Бог, бо храм Божий -святий, а храм той - то ви!""
о.Олег писав: "Божою посудиною" (2Тим.2)
...Якою, "якщо очиститься" має можливість стати кожен з нас
о.Олег писав:почитаючи святого ми поклоняємося Богові, що Живе і Діє в ньому (2Кор.4).
не зустрів у цьому посланні подібних слів
о.Олег писав:Це ж про них Господь говорить: "хто приймає Вас - Мене приймає, а хто приймає Мене - приймає Того, хто Мене послав" (Мт.10).
Це Ісус Христос давав накази апостолам, які вирушали проповідувати Слово Боже. Ці накази стосуються і нас.
Приймаючи апостольську науку - ми приймаємо Ісуса Христа.
о.Олег писав:І так Христова Церква молиться від свого виникнення, пане Миколо. Якщо цікавитесь - перегляньте написи в Римських Катакомбах біля могил святих подвижників (це найраніші письмові свідчення про життя Христової Церкви).
Не знаю, отче Олеже, на рахунок катакомб, а от у Святому Письмі (яке є для мене безумовно правдивим і таким, що не викликає жодних сумнівів) так і не знайшлося жодної згадки про таку молитву.