luksander писав:Іггор писав:luksander писав:Дощу просто не було. Та вода, що над твердю, чекала свого часу – потопу – і не падала на землю дощем. Вже коли на землі з’явилися люди і Бог дав їм на харч рослинність, то вона нормально могла рости в таких тепличних умовах: волога була в грунті, в річках і в повітрі.
Тому і Ною ніхто не міг повірити, адже допотопні люди дощу не знали. Тим більше – зливи безперервної, що може все затопити.
Євангелія від Матея, глава 5:
43 Ви чули, що було сказано: Люби ближнього свого й ненавидь ворога свого.
44 А я кажу вам: Любіть ворогів ваших і моліться за тих, що гонять вас;
45 таким чином станете синами Отця вашого, що на небі, який велить своєму сонцю сходити на злих і на добрих і посилає дощ на праведних і неправедних.
46 Бо коли ви любите тих, що вас люблять, то яка вам за це нагорода? Хіба не те саме й митарі роблять?
47 І коли ви вітаєте лише братів ваших, що надзвичайного чините? Хіба не те саме й погани роблять?
48 Тож будьте досконалі, як Отець ваш небесний досконалий.”Скажіть но будь ласка, невже Ісус призабув що до потопу Отець наш небесний не був таким у повній мірі досконалим, як після ?
Отець наш небесний досконалий в любові до людини і чекає від неї відповіді такої ж.
Тому він і створив зручні умови для життя людям, тепличні, без дощів.
Після потопу дощ вже застосовувася Богом з виховною метою.
З приходом же Месії в світ дощ вже йшов і йде для всіх, напевно засоби спасіння людей змінилися.
Ну якщо Божа досконалість це творення комфорту .. В мене, зізнаюсь, розуміння Ісусових слів не настільки оригінальне. Ви пишете про цілий допотопний період, тож про тогочасну теплицю зі зручністями ніхто правдивіше й не скаже, як її творець:
За те, що ти послухав голос твоєї жінки і їв з дерева, з якого я наказав тобі не їсти, проклята земля через тебе. В тяжкім труді живитимешся з неї по всі дні життя твого. 18 Терня й будяки буде вона тобі родити, і їстимеш польові рослини. 19 В поті лиця твого їстимеш хліб твій, доки не вернешся в землю, що з неї тебе взято; бо ти є порох і вернешся в порох.
Невже досконалість Всевишнього! так різко приупала через Адамове падіння? Хіба змінюється Бог?
І якщо в загальному: Те що дощ є благом, зовсім не значить що Божа благодать є дощем. Тому вважаю що Церква вірно навчає:
Катехизм писав:115 Згідно зі стародавньою традицією можна виділити два смисли у Св. Письмі: буквальний смисл і духовний, причому останній поділяється на алегоричний, моральний та анагогічний (заповітний). Глибока узгодженість цих чотирьох видів значення забезпечує живому читанню Святого Письма в Церкві все його багатство.
116 Буквальний смисл. Він виражається словами Св. Письма і порозкривається за допомогою екзегези, яка спирається на закони правильної інтерпретації. «Усі смисли Святого Письма ґрунтуються на одному, тобто буквальному смислі» (Св. Тома Лквінський, Сума теології, 1, 1, 10, ad 1.).
На буквальному грунтуються усі смисли, а не навпаки.
luksander писав:п.с. мене тут більше цікавить
велить своєму сонцю сходити
...
можливо, про підвалини землі не така вже і алегорія? І земля насправді є центром всесвіту?
Про схід сонця ми кажемо так само як і в ті далекі часи. Воно сходить, рухається вгору по відношенню до обрію(землі), хоча й спричинений цей рух обертанням Землі. Ніхто ж не каже про схід, на кшталт: Провертається Земля моїм краєм до сонця.