Слава Ісусу Христу! Прошу отців або вірних допомогти мені зрозіміти наступне Євангліє від Луки 16, 8. І пан похвалив управителя цього невірного, що він мудро вчинив. Бо сини цього світу в своїм поколінні мудріші, аніж сини світла.
Коротко викладу тут тлумачення цієї притчі з "Тлумачної Біблії". Це Біблія в якій до кожного вірша, починаючи із Буття і закінчуючи Апокаліпсисом, є тлумачення - офіційне пояснення Церкви, святих отців.
Отже, почнемо з понять "сини світла" і "сини світу" - тут часто пояснюють, що перші це ті, що живуть згідно заповідями Божими, дбають більше про душу ніж тіло,і.т.д., а другі навпаки є мирські і суєтні, які живуть тільки цим земним життям - це є
неправельне пояснення."Бо сини цього світу в своїм поколінні мудріші, аніж сини світла.
Звичайне тлумачення цього вислову таке: люди мирські вміють краще влаштовувати свої справи ніж люди духовні,християни, досягаючи високих, ними поставлених цілей в житті.
Таке тлумачення неправильне Бо чим же догадливіші і мудріші мирські люди, які привязані до світу, а ніж люди які належать Христу? Хіба послідні не показали свою мудрість в тому що все облишили і пішли за Христом ? Термін "сини світла" не міг ще тоді означати "християни" .
"Сини світу цього " - тут мається на увазі митарів, які на думку фарисеїв, жили в духовній темноті, зайняті виключно дрібними інтересами (збір податків, здирство і.т.д.)
а "Сини світу" - це фарисеї які рахували себе достатньо просвіченими і яких Христос так називає, скоріще, в іронічному сенсі.
Це тлумачення підтверджується і словосполученням "своїм поколінні " або "своїм роді", як сказав Христос. Цим Він показує, що мав на увазі не "синів світла" у власному значенні цього слова, а "синів світла" в особливому,
своєму роді.Таким чином суть цього виразу буде такою: митарі є благорозумніші фарисеїв.
Чому?Тут звернімося до контексту у якому говориться ця притча. По-перше вся ця притча стосувалася послідовників Христа, учнів Його. Коли Господь завершував говорити її то до нього наближалися митарі (Лк. 15.1) і для того щоб повязати цю притчу з своїми учнями Він ніби говорить: "так, мудрість, розум у вишукуванні собі спасіння - велика справа, і Я повинен тепер визнати, що до здивування багатьох, таку мудрість знаходять у собі митарі, і не проявляють її ті, що рахували себе завжди найпросвіченішими людьми, - фарисеями".
І Я вам кажу: Набувайте друзів собі від багатства неправедного, щоб, коли проминеться воно, прийняли вас до вічних осель.Господь вже говорив про виправдання митарям, як пішли за Ним. Тепер Він звертається до них напряму від Свого імені: " І Я - як той пан, вам кажу, що якщо у когось є багатство, - як воно було і у управителя у вигляді розписок, то ви повинні так як і він, набувати собі друзів, які би як і друзі управителя, прийнчли вас у вічних оселях". - Багатство Господь називає неправедним не тому, що воно було набуто неправедним шляхом, а тому що воно суєтно, скороплинне і оманливе. Воно часто робить людину скупою, жадібною, яка забуває про свій обовязок бути милосердним і щедрим до ближнього, і є великою перепоною на шляху до здобуття царства небесного.(Марк.10.25)
"Коли проминеться воно"або "коли збіднієте" - то б то коли багатство втратить своє значення, свій сенс. Цим вказується на час другого пришестя Христа, коли тимчасове земне багатство вже небуде мати свого значення (Лк.6.24, Як.5.1 та сл.)
Прийняли - не сказано: хто, але потрібно думати, що друзі, яких можна набути через правильне використання земного багатства, бо коли його використовують так, як угодно Богові. Вічні оселі - Цей вираз відповідає відповідному виразу: в оселі свої і означає царство Месії, яке буде вічно (Ездр.2.11)
Повторюю, що це не є повне тлумачення, оскільки повне тлумачення трохи громіздке і потребує перекладу з рос. мови.