Незрозумілі місця в богослужіннях
Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
Не дуже розумію: "Ми, Херувимів тайно являючи..." Але ж ми набагато нижче по природі від Херувимів...
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281
- viter
- Модератор

- Повідомлень: 858
- З нами з: 13 травня 2009, 15:03
- Звідки: Івано-Франківськ
- Контактна інформація:
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
ShMariam писав:Не дуже розумію: "Ми, Херувимів тайно являючи..." Але ж ми набагато нижче по природі від Херувимів...
Колись чув пояснення цього. Добре не пам'ятаю але суть в тому, що про Бога в Старому Завіті казали Той, що сидить на Херувимах. Ми, перебуваючи на Службі Божій, є тими на кім, наче на Херувимах, спочиває Господь. Щось таке. Прошу мене поправити, якщо допустився помилки.
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
о.Олег писав:перейнята практика з латинського обряду - не враховує те, що, фактично, відпуст в візантійській літургічній Традиції дається після кожного Богослуження...
Тому, що це стосується богослужінь, задам питання тут.
Що ж означає відпуст у візантійському обряді (чи не відрізняється чимось від "латинського"), які умови його отримання (просто уважно молитися на богослужінні?) і скільки відпустів можна отримати за день (стільки, скільки й богослужінь?).Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
ShMariam писав:о.Олег писав:перейнята практика з латинського обряду - не враховує те, що, фактично, відпуст в візантійській літургічній Традиції дається після кожного Богослуження...
Тому, що це стосується богослужінь, задам питання тут.Що ж означає відпуст у візантійському обряді (чи не відрізняється чимось від "латинського"), які умови його отримання (просто уважно молитися на богослужінні?) і скільки відпустів можна отримати за день (стільки, скільки й богослужінь?).
гм... навіть не знаю, що сказати, бо.., боюся, що такими "точними формулюваннями" вирізняється саме латинська Традиція (стільки-то і стількі-то, опис умов, кількості Богослужень тощо), в нас же просто молимося, уповаючи на Боже милосердя нам грішним ("Христос, Істинний Бог наш помилує і спасе нас, яко Благ і Чоловіколюбець"
) незалежно від кількісних показників якісної молитвине знаю, чи зможу це пояснити: в нас нмсд переважає таїнство способу/наміру молитви над їх (способів/намірів молитви) систематизацією. Це (і один, і другий вияв молитви - сходу/заходу) має як плюси, так і мінуси і... все це (і багато інших виявів молитовного життя людей, як, згадуване нещодавно, харизматичне чи... різного роду "духовності" від церков свого права до монаших чинів тощо) є в Христовій Церкві. І ми (УГКЦ) відповідальні за розвиток нашого молитовного життя, способу Богопочитання, Богословії...
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
о.Олег писав:...
Дякую, про "умови" отримання зрозуміла, але чи відрізняється саме поняття відпусту (його практичний наслідок, розмір заслуг, якщо можна так сказати) в нас і в них, чи то речі непорівнювані (з тих причин, що Ви щойно назвали)?
І чи відпуст у нас має таке саме визначення, як і у них?
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
ShMariam писав:о.Олег писав:...
Дякую, про "умови" отримання зрозуміла, але чи відрізняється саме поняття відпусту (його практичний наслідок, розмір заслуг, якщо можна так сказати) в нас і в них, чи то речі непорівнювані (з тих причин, що Ви щойно назвали)?
І чи відпуст у нас має таке саме визначення, як і у них?
дві рівноцінні системи
тут мене грішного, напевно, заклюють, але... в таких випадках анекдот згадується:
- ви... гражданские, воще нармальниє люди, а? чьо ж ви тагда строєм нє ходітє?
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
о.Олег писав:дві рівноцінні системи
Тоді нам, греко-католикам, взагалі повезло: маємо відпусти і такі, і такі.

Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
ShMariam писав:о.Олег писав:дві рівноцінні системи
Тоді нам, греко-католикам, взагалі повезло: маємо відпусти і такі, і такі.
просто треба знати і любити наш спосіб молитви і навчитися ділитися ним з усією Христовою Церквою
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
- ієром. Діонисій
- постійний дописувач

- Повідомлень: 220
- З нами з: 16 вересня 2009, 11:50
- Звідки: Львів -- Рим
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
ShMariam писав:Що ж означає відпуст у візантійському обряді?..
Можна запитати, що означає слово "коса" в українській мові, і будемо мати різні відповіді, бо слово багатозначне. Тому я дивуюся, як можна було поплутати відпуст дочасних кар за гріхи, так як це розуміє Католицька Церква, без огляду на обряд (бо влада того, хто надає відпусти, Папи, поширюється на всю Католицьку Церкву), з відпустом (відпущенням людей, жестом прощання) на закінчення богослужіння, який містить кінцеве благословення та запевнення Божої опіки учасникам молитви.
Можна б залишатися при думці, що практика відпустів (з лат. індульгенція -- поблажливість, звільнення з кари), яка виводиться з часів середньовіччя і має коріння у богословській думці Західної Церкви, чужа східному богослов"ю, якщо б... наданий Найвищою владою Церкви відпуст не мав спасенних наслідків для духовного життя вірних, без уваги на обряд.
Те, що в силу історичних обставин та інших причин, не знайшло розвитку в богословській думці Східних Церков, ще не означає, що воно неправдиве.
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
Хотів би отримати відповідь від священиків чи тих, хто добре поінформований, коли під час Літургіїї потрібно клякати. Бо в храмі всі по - різному клякають. Дехто під час читання Євангелії, дехто в інший час, хтось каже, що не можна сідати тим, що не йдуть до Причастя, коли священик Причащає людей і т.д.
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
Андрій85 писав:Хотів би отримати відповідь від священиків чи тих, хто добре поінформований, коли під час Літургіїї потрібно клякати. Бо в храмі всі по - різному клякають. Дехто під час читання Євангелії, дехто в інший час, хтось каже, що не можна сідати тим, що не йдуть до Причастя, коли священик Причащає людей і т.д.
вважаю правильним звернути Вас за допомогою у роз'ясненні таких питань до Вашого о.Пароха. Просто Традиції у нас дуже різні і люди, нажаль, дуже боляче реагують, коли хтось вводить щось не таке, яке їм виглядає рідним/правильним. Тому - до Вашого Пароха зверніться, будь-ласка
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
о.Олег писав:Андрій85 писав:Хотів би отримати відповідь від священиків чи тих, хто добре поінформований, коли під час Літургіїї потрібно клякати. Бо в храмі всі по - різному клякають. Дехто під час читання Євангелії, дехто в інший час, хтось каже, що не можна сідати тим, що не йдуть до Причастя, коли священик Причащає людей і т.д.
вважаю правильним звернути Вас за допомогою у роз'ясненні таких питань до Вашого о.Пароха. Просто Традиції у нас дуже різні і люди, нажаль, дуже боляче реагують, коли хтось вводить щось не таке, яке їм виглядає рідним/правильним. Тому - до Вашого Пароха зверніться, будь-ласка
З повагою, о.Олег
А загалі якісь є правила-практики ? Ну не може ж на кожній парафії зовсім по різному бути...

Немає Божої вини в тому, що люди роблять один одному.
Розпач домінує над надією.
Розпач домінує над надією.
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
Talya писав:...А загалі якісь є правила-практики ? Ну не може ж на кожній парафії зовсім по різному бути...
звичайно. Але введіть в нашу пошукову систему (Форуму) слово, наприклад, "клянчання" або "стоячи"/"прості" - видасть Вам цілу купу негативу так, ніби це чи не найосновніше, що треба втримати/до чого треба стриміти.
Тому особисто мені колись +Ігор радив дивитись на такого роду проблеми через призму пасторальної потреби/можливостей на парафії. Відповідно - раджу звертатись до Пароха: поради збоку вважаю у такого роду питаннях зайвими.З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 12 гостей


