Щодо Причастя

літургічні тексти, переклади, устав Богослужень

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Аватар користувача
Yur
старець
старець
Повідомлень: 585
З нами з: 19 квітня 2010, 03:48
Звідки: Chicago Il

Re: Щодо Причастя

Повідомлення Yur » 28 лютого 2012, 14:11

о.Олег писав:тут про те, що після Освячення акциденції не зникають (зазвичай, але, див.вище - Євхаристійні Чуда), сама ж система, про яку Ви беретесь говорити, має на увазі саме те, що акциденції не є обов'язковими (незмінними); обов'язковим (незмінним) є сутність.

Акиденціїї це не ознаки Євхаристійних Чуд, себто екстраординарного Божого втручання, а в даному випадку зовнішні ознаки й тоді коли чудо є, й коли його нема.
У вас просто зформоване невірне поняття про акциденціїї.
Перечитайте поданий коментар о. Роберто Коджі, там все сказано http://narodna.pravda.com.ua/life/4d57bda8d06a4/
Кажу ж вам, що за кожне слово пусте, яке скажуть люди, дадуть вони відповідь судного дня! (Матвія 12:36)

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення о.Олег » 28 лютого 2012, 15:26

Yur писав:
о.Олег писав:тут про те, що після Освячення акциденції не зникають (зазвичай, але, див.вище - Євхаристійні Чуда), сама ж система, про яку Ви беретесь говорити, має на увазі саме те, що акциденції не є обов'язковими (незмінними); обов'язковим (незмінним) є сутність.

Акиденціїї це не ознаки Євхаристійних Чуд, себто екстраординарного Божого втручання, а в даному випадку зовнішні ознаки й тоді коли чудо є, й коли його нема.
У вас просто зформоване невірне поняття про акциденціїї.
Перечитайте поданий коментар о. Роберто Коджі, там все сказано http://narodna.pravda.com.ua/life/4d57bda8d06a4/

так я і не пишу, що акциденції є ознаками Євхаристійних Чуд (як і ніде не писав, що це Христова Плоть - це ЗНАК, Чудо для скріплення віри) - пишу, що акциденції є необов'язково присутніми (і саме це ілюструю прикладом Євхаристійних Чуд - там акциденції хліба і вина не є присутніми, але це Євхаристія), на відміну від обов'язкової присутності субстанції і з розумінням акциденції повністю пишу про те, що Ви наводите (у посиланні, "богословские коментарии")
В момент освящения даров, со словами: "Это есть Тело Мое", "Это есть Чаша Крови Моей", – субстанция хлеба становится Телом Христа, а субстанция вина – Его Кровью. Это чудесное превращение называется пресуществлением, то есть изменением сущности, субстанции. Сохраняются лишь внешние свойства хлеба и вина, на философском языке называемые акциденциями. Иными словами, остаются пространственные свойства, цвет, вкус, запах и даже питательная ценность. Но сущность, истинная природа меняется, поскольку хлеб и вино становятся Телом и Кровью Господа.

зрештою ми з Вами про це вже говорили і говорили (десь тут у темі, перегляньте, із 20 сторінки) - пишучи про Богословію Ви мали б розібратися у мові Богословія, а не приписувати мені невірне поняття про акциденції, адже ще минулого літа до Вас особисто писав, що молекули, запах, властивості хліба і вина разом складають ці акциденції і акциденції доказують існування в Євхаристії саме акциденцій хліба і вина, а не хліба і вина у їхній сутності. З того, що у Вас читаю, думаю, Ви просто перевели собі термін "акциденція" у щось на зразок "видимість", "уявне", а це зовсім богословськи некоректний переклад :pardon:
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1023
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Щодо Причастя

Повідомлення luksander » 28 лютого 2012, 20:55

о.Олег писав:
luksander писав:...Ну так "під видом хліба і вина" напевно і означає, що ні вина, ні хліба вже нема?...

ой - ні: тут не варта вводити розмовну мову, щоб пояснити мову Богословія. Богословіє намірено випрацювало поняття, якими оперує для пояснення (у нашому випадку) того, що діється в часі Переєстествлення і некоректно залишати термін акциденції (перекладаємо на "під видами", але це все ще мова Богословії, яка має на увазі саме акциденції) і говорити розмовною мовою "нема": є акциденції. Розуміння "акциденціі" не можна звести до "нема", не тотожна "видимість/уявне". Акциденція означає і можливість взаємодії з іншими речовинами. Ну... напримір... сівши за руль машини після споживання Чаші священика може спинити ДАІ і оштрафувати за те, що вживав алкоголь (як можна захмеліти від уявного, того, чого немає?). Тому і пропоную або говорити на богословській мові, випрацюваній Церквою, або не намагатись пояснити Таїнство побутовими мовами, які для цього не нададуться доти, допоки за їх допомогою не буде створена інша, знову ж - всеохопна богословська (і, знову ж - знову мало кому без підготовки зрозуміла), мова. Відповідно, прошу розуміти, що за своїми акциденціями хліб і вино і за своєю сутністю хліб і вино переєстествлюється і акциденції хліба і вина залишаються, а сутність - ні: за сутністю це вже Свята Євхаристія, Тіло і Кров Господа і Спаса нашого Ісуса Христа
З повагою, о.Олег

:oops:
Ооооой... якби ж то богословіє не тільки спромоглося мову для себе створити, а ще, хоча б на своїй, не для мене створеній мові, хоч в одному питанні ВІри дійшло єдиної думки... :Search:
А щодо Причастя, - я про те саме кажу :D : апостоли відчули смак вина і хліба (і - я), але сутність - змінилась, про що і сказав Ісус Христос. Ось Він взяв хліб і вино, благословив=змінив сутнісь і дав вже Тіло і Кров. А чому банальні хліб і вино? Та щоб ми не спотикалися об щось незвичне... :pardon:
Я зовсім не дискутую, і на всі 200 відсотків погоджуюся з наукою Богословія, просто в мене немає часу на вияснення богословських термінів, тим більше - на їх засвоєння, тим більше - для їх розяснення якому небудь такому самому турку, як я сам... :pardon:
Доводиться користуватися власним запасом слів... :pardon: Та що там - 1000 раз :pardon:
І - дякую за роз яснення :Rose:

Аватар користувача
Yur
старець
старець
Повідомлень: 585
З нами з: 19 квітня 2010, 03:48
Звідки: Chicago Il

Re: Щодо Причастя

Повідомлення Yur » 29 лютого 2012, 01:23

о.Олег писав: З того, що у Вас читаю, думаю, Ви просто перевели собі термін "акциденція" у щось на зразок "видимість", "уявне", а це зовсім богословськи некоректний переклад :pardon:
Та ні ж, я свідомий того, що цей термін насамперед як випадкова властивість. Просто намагаюсь, як ви самі ж казали, виходити із термінологічної системи, пропонованої Томою Аквінським. Гадаю, що цей виняткового розуму муж неспроста застосував цей термін (від лат. accidentia випадок).
Акциденціяльна випадковість полягає не в тому, що Євхаристійні хліб і вино можуть чудесним образом набути ознак фізичної плоті і крови (бо й зрештою, як можна назвати Боже чудо випадком), але в тому, що правдивий Бог, котрого ми земні просто не здатні побачити, постає у Святій Євхаристії під видом хліба й вина. Себто ота фізична хлібовинність і є акциденцією Божого Тіла, тому й робиться акцент на зовнішні ознаки, як випадкові несуттєві для Бога, але котрі присутні, як виняток, для нас земних.
Кажу ж вам, що за кожне слово пусте, яке скажуть люди, дадуть вони відповідь судного дня! (Матвія 12:36)

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення о.Олег » 29 лютого 2012, 08:59

luksander писав: ... якби ж то богословіє не тільки спромоглося мову для себе створити, а ще, хоча б на своїй, не для мене створеній мові, хоч в одному питанні ВІри дійшло єдиної думки...

так мова прийнята для всіх і єдність думки присутня. Але, щоб порозумітись, маємо усвідомити, що слова несуть певний зміст. Нікого ж не дивує, що (хотів написати про фізиків/астрономів... але нумо-приземляймося :) ) електрики/лікарі тощо використовують свою термінологію, правда? І кожен, хто не хоче, щоб його убило током, чи не хоче отруїтися - хоче виздоровіти: кожен спершу мав би розібратися що як називається, куди і до чого тощо, або покличе спеціаліста. Якщо ж не знаючи справи (перепрошую за аналогію) сам почне ковтати пігулки/плутати дроти (а ще й знайде собі послідовників - і від удару току, і від певних пігулків та їх суміші може вийти навіть щось дуже кайфове :) ) - це ж не буде для Вас означати, що медики/електрики не дійшли єдиної думки? Ні - тут, як каже мій товариш: "державна програма з використання помідорів не за призначенням" :)
от лише... можна і умерти від такого
у випадку Євхаристії нмсд ще гірше "Бо той, хто їсть і п'є, не розрізняючи Господнього тіла, суд собі їсть і п'є." (1Кор.11)
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення о.Олег » 29 лютого 2012, 09:17

Yur писав: ...Та ні ж, я свідомий того, що цей термін насамперед як випадкова властивість. Просто намагаюсь, як ви самі ж казали, виходити із термінологічної системи, пропонованої Томою Аквінським. Гадаю, що цей виняткового розуму муж неспроста застосував цей термін (від лат. accidentia випадок).

так. І скільки не думаю над якоюсь іншою можливістю так всеохопно описати Євхаристію - не можу. Розумію, що і проблем від того, що Св.Тома "християнізував" Арістотеля (включно із розрізненням субстанції/акциданції) багато (особливо - для порозуміння), однак Церква Христова говорить саме в цій площині, Їй перечать різного роду (десь подавав вже різні їх види) протестанти саме в цій площині, погоджуються (а тепер стараннями п.Осіпова не погоджуються) православні саме в цій площині...
Yur писав: ...Акциденціяльна випадковість полягає не в тому, що Євхаристійні хліб і вино можуть чудесним образом набути ознак фізичної плоті і крови (бо й зрештою, як можна назвати Боже чудо випадком), але в тому, що правдивий Бог, котрого ми земні просто не здатні побачити, постає у Святій Євхаристії під видом хліба й вина. Себто ота фізична хлібовинність і є акциденцією Божого Тіла, тому й робиться акцент на зовнішні ознаки, як випадкові несуттєві для Бога, але котрі присутні, як виняток, для нас земних.

так
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1023
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Щодо Причастя

Повідомлення luksander » 01 березня 2012, 20:14

о.Олег написав
так мова прийнята для всіх і єдність думки присутня. Але, щоб порозумітись, маємо усвідомити, що слова несуть певний зміст. Нікого ж не дивує, що (хотів написати про фізиків/астрономів... але нумо-приземляймося ) електрики/лікарі тощо використовують свою термінологію, правда? І кожен, хто не хоче, щоб його убило током, чи не хоче отруїтися - хоче виздоровіти: кожен спершу мав би розібратися що як називається, куди і до чого тощо, або покличе спеціаліста. Якщо ж не знаючи справи (перепрошую за аналогію) сам почне ковтати пігулки/плутати дроти (а ще й знайде собі послідовників - і від удару току, і від певних пігулків та їх суміші може вийти навіть щось дуже кайфове ) - це ж не буде для Вас означати, що медики/електрики не дійшли єдиної думки? Ні - тут, як каже мій товариш: "державна програма з використання помідорів не за призначенням"
от лише... можна і умерти від такого
у випадку Євхаристії нмсд ще гірше "Бо той, хто їсть і п'є, не розрізняючи Господнього тіла, суд собі їсть і п'є." (1Кор.11)
З повагою, о.Олег

Я так розумію, що з моїм нульовим знанням богословської мови до Причастя приступати не можна.
Дякую.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення о.Олег » 01 березня 2012, 21:18

luksander писав:...
"Бо той, хто їсть і п'є, не розрізняючи Господнього тіла, суд собі їсть і п'є." (1Кор.11)

Я так розумію, що з моїм нульовим знанням богословської мови до Причастя приступати не можна...

це у Вас, мабуть, ненавмисно змішуються (подібні, але нетотожні) поняття "розрізнення" (з цитованого 1Кор.) і "знання" (Богословської мови). Ні - Причастя не лише для фахівців з Богословії (та і... жоден трактат про Таїнство його всерівно не опише/"пізнає": знання Таїнства для нас не є можливим, пане Олександре, і не дуже ми, люди, відрізняємося, як би глибоко щось-там не "вивчили") - йдеться про те, що Ви/я/... здатні розрізнити, що це вже не хліб і вино, а ЦЕ "Є ТІЛО І КРОВ". Виникнення описів нюансів/пояснень всіх формулювань Догми спровокована виникненням єресі і пояснення нмсд існують для того, щоб людину в її розумовому вимірі не залишити саму - щоб допомогти їй не загубитися, не заперечити віру єрессю, не втратити Христа. А зазвичай нормально вистарчає просто довіряти Христовій Церкві у тому, що вона вірити навчає, сприймаючи Таїнство на тому рівні, на якому на даний момент можу. Бо... не академічне знання робить людину Богословом, а знання Бога - серед Святих безліч людей, що і письма не знали, не те щоб... Богослов - той, хто молиться, хто живе з Богом. Молімося
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1023
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Щодо Причастя

Повідомлення luksander » 02 березня 2012, 20:21

То моє розуміння
апостоли відчули смак вина і хліба (і - я), але сутність - змінилась, про що і сказав Ісус Христос. Ось Він взяв хліб і вино, благословив=змінив сутнісь і дав вже Тіло і Кров
- єресь?

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення о.Олег » 03 березня 2012, 08:32

luksander писав:То моє розуміння
апостоли відчули смак вина і хліба (і - я), але сутність - змінилась, про що і сказав Ісус Христос. Ось Він взяв хліб і вино, благословив=змінив сутнісь і дав вже Тіло і Кров
- єресь?

ні
з того, що у Вас читаю - добре кажете
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення ShMariam » 21 березня 2012, 23:31

Чи необхідно для гідного прийняття в будень св. Причастя т бути на Літургії (хоча б більшій її частині)? І що робити, коли велику(відносно велику) частину Літургії (коли відправляють дуже швидко) не чую, бо сповідаюся? Маю на увазі, якщо є (в будень) запізнення, підготовка до сповіді, потім сповідь (відповідно, на Літургію мало що залишається), чи можна в такий день причащатися?
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення о.Олег » 22 березня 2012, 09:31

ShMariam писав:Чи необхідно для гідного прийняття в будень св. Причастя т бути на Літургії (хоча б більшій її частині)? І що робити, коли велику(відносно велику) частину Літургії (коли відправляють дуже швидко) не чую, бо сповідаюся? Маю на увазі, якщо є (в будень) запізнення, підготовка до сповіді, потім сповідь (відповідно, на Літургію мало що залишається), чи можна в такий день причащатися?

так
от лише... зле, якщо запізнювання стає звичкою як і не добре, якщо відправляють дуже швидко :(
З повагою. о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення ShMariam » 22 березня 2012, 19:46

о.Олег писав:
ShMariam писав:Чи необхідно для гідного прийняття в будень св. Причастя т бути на Літургії (хоча б більшій її частині)? І що робити, коли велику(відносно велику) частину Літургії (коли відправляють дуже швидко) не чую, бо сповідаюся? Маю на увазі, якщо є (в будень) запізнення, підготовка до сповіді, потім сповідь (відповідно, на Літургію мало що залишається), чи можна в такий день причащатися?

так
от лише... зле, якщо запізнювання стає звичкою як і не добре, якщо відправляють дуже швидко :(
З повагою. о.Олег

Отче, Ви буваєте такі лаконічні! :D Я задала 3 запитання, 2 з яких передбачають відповідь "так" або "ні". Ви відповіли лише на останнє, чи на перше і останнє одночасно?
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення о.Олег » 22 березня 2012, 21:33

:pardon:
ShMariam писав:... чи можна в такий день причащатися?

так :Rose:
З повагою. о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення ShMariam » 22 березня 2012, 22:03

ShMariam писав:Отче, Ви буваєте такі лаконічні! :D Я задала 3 запитання, 2 з яких передбачають відповідь "так" або "ні". Ви відповіли лише на останнє, чи на перше і останнє одночасно?

о.Олег писав::pardon:
ShMariam писав:... чи можна в такий день причащатися?

так :Rose:
З повагою. о.Олег

На останнє. :)

Дякую! :Rose:
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Ігор В
дописувач
дописувач
Повідомлень: 106
З нами з: 27 вересня 2012, 10:33
Звідки: м. Тернопіль

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення Ігор В » 24 листопада 2012, 10:32

В мене виникло таке питання: моїй дочці 8 років, через рік в третьму класі в них всіх має бути урочиста перша сповідь і перше причастя, зараз вона по неділях причащається, вчора дружині в священник в Івано-вранківську сказав- по катехизму з 7 років, якщо причащається то вже треба і сповідатись. Звідси напрошується два висновки
1-на півтора року відлучаю малу від причастя до першого урочистого всім класом
2-даю їй науку, відправляю до сповіді, причастя, але тоді урочисте причастя з класом втрачає смисл
Як краще?

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення о.Олег » 24 листопада 2012, 11:23

Ігор В писав:В мене виникло таке питання: моїй дочці 8 років, через рік в третьму класі в них всіх має бути урочиста перша сповідь і перше причастя, зараз вона по неділях причащається, вчора дружині в священник в Івано-вранківську сказав- по катехизму з 7 років, якщо причащається то вже треба і сповідатись. Звідси напрошується два висновки
1-на півтора року відлучаю малу від причастя до першого урочистого всім класом
2-даю їй науку, відправляю до сповіді, причастя, але тоді урочисте причастя з класом втрачає смисл
Як краще?

ми з дружиною катехизуємо свою донечку (7,5 років), ходить до Причастя і готується до Першої Сповіді і Торжественного Причастя. Так виглядає, що Катехитична Школа планує вести всіх до Сповіді на Зіслання Святого Духа, тому від Пасхи (від Томиної Неділі) до Причастя не буде ходити, допоки не посповідається
Зрештою - все залежить від конкретної дитини. Знаю таких, що з 5-ти років дуже серйозно сповідаються. Нмсд краще Ваше 2-ге і, якщо гарно поясните дитині і не припините катехизацію з Сповіддю, урочистості сенс не втратять. Свідчу (маю також і одинадцятирічного Сина)
З повагою. о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Georgij
старець
старець
Повідомлень: 768
З нами з: 27 червня 2011, 07:54

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення Georgij » 28 січня 2013, 15:15

Христос Народився!
Скажіть, чи можна використовувати до Причастя дешеве порошкове вино,як от Тамянка?
Люди в стані євхаристійного посту, а вино порошкове натще як на мене завдає печінці шкоди....
Є ж приписи щодо вина...Дякую.
Гнітять мене гріхи, але вони не здолають Божого милосердя до мене.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення о.Олег » 28 січня 2013, 16:05

Georgij писав:Христос Народився!
Скажіть, чи можна використовувати до Причастя дешеве порошкове вино,як от Тамянка?
Люди в стані євхаристійного посту, а вино порошкове натще як на мене завдає печінці шкоди....
Є ж приписи щодо вина...Дякую.

ні - вино має бути виноградне і, якщо відомо, що несправжнє, на Літургії не використовуємо
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Georgij
старець
старець
Повідомлень: 768
З нами з: 27 червня 2011, 07:54

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення Georgij » 01 лютого 2013, 16:21

о.Олег писав:
Georgij писав:Христос Народився!
Скажіть, чи можна використовувати до Причастя дешеве порошкове вино,як от Тамянка?
Люди в стані євхаристійного посту, а вино порошкове натще як на мене завдає печінці шкоди....
Є ж приписи щодо вина...Дякую.

ні - вино має бути виноградне і, якщо відомо, що несправжнє, на Літургії не використовуємо
З повагою, о.Олег

А якщо нічого не міняють і прождовжують його використовувати, що робити? вживати з вірою? особливо коли я знаю, як мені ті порошки шкодять7 хоч там мало мало?
Гнітять мене гріхи, але вони не здолають Божого милосердя до мене.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення о.Олег » 02 лютого 2013, 07:00

щоб пошкодило, такого вина, мабуть, багато треба було б спожити. Не розбираюся в винах, а, якщо Ви точно знаєте, що дане вино порошкове - говоріть із священиком. В нас в Архиєпархії взагалі пропонується брати вино централізовано в Канцелярії - те, в якому впевнені, що не порошкове.
Хтось із священиків (наш адміністратор Парафії, здається) мені говорив, що перевірити вино на справжність можна наливши в келішок і кинувши туди у нього скибку хліба - якщо порошкове, то фарбує хліб, а вино порівняно дуже посвітлішає. Спробуєте. Якщо це справді так - будете мати наочність :)
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

володя12
гість
гість
Повідомлень: 1
З нами з: 12 квітня 2014, 07:42

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення володя12 » 12 квітня 2014, 10:01

Слава Ісусу Христу!
Скажіть будь ласка чи правильно я поступив що пішов до причастя після сповіді?
Пішов сповідатися якраз тоді коли почали причащати. Поки я сповідався інший священник промовляв молитву. Після того як я посповідався вже йшло причастя. Тобто молитви я не чув. Перед причастям я відмовив самостійно ту молитву і пішов причащатися. Але не знаю чи правильно я поступив. чи потрібно було чекати на наступне причастя?
Підкажіть будь-ласка чи правильно я поступив ?
Буду вдячний за відповідь.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення о.Олег » 12 квітня 2014, 10:13

володя12 писав:Слава Ісусу Христу!
Скажіть будь ласка чи правильно я поступив що пішов до причастя після сповіді?
Пішов сповідатися якраз тоді коли почали причащати. Поки я сповідався інший священник промовляв молитву. Після того як я посповідався вже йшло причастя. Тобто молитви я не чув. Перед причастям я відмовив самостійно ту молитву і пішов причащатися. Але не знаю чи правильно я поступив. чи потрібно було чекати на наступне причастя?
Підкажіть будь-ласка чи правильно я поступив ?
Буду вдячний за відповідь.

правильно
не треба чекати - навіть, якщо помолитеся не перед Причастям, а опісля.
Зробили Ви все добре
А загально - варта приступати до Святої Сповіді принаймі один раз на місяць.
З повагою, приємно познайомитись, Володю, і раді будемо Вашій участі у роботі Форуму
о.Олег Жаровський
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення ShMariam » 25 червня 2014, 17:46

Розповів таку історію, що сталася в дитинстві з одним єпископом.

Він прийняв Перше Причастя, його так переповнювали емоції :) , що з радістю сповістив маму: "Мамо, я приняв Ісуса!" Мама відповіла: "Добре, але... твоє Причастя ще не є повним..." По завершеннє Служби мама повела його в лікарню, до одного вмираючого чоловіка. Вона сказала синові взяти того чоловіка за руку і просто посидіти біля нього... На лиці хворого з'явилася посмішка... "Тепер твоє Причастя є повним" - сказала мама.

Не зовсім розумію слова:
1 Кор., 11:28 писав:Хай, отже, кожний випробує себе самого і тоді їсть цей хліб і п'є цю чашу.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Щодо Причастя

Повідомлення andrivovk » 25 червня 2014, 18:54

ShMariam писав:Не зовсім розумію слова:
1 Кор., 11:28 писав:Хай, отже, кожний випробує себе самого і тоді їсть цей хліб і п'є цю чашу.

Шо тут розуміти. Нехай кожен перевірить себе, чи не має тяжких гріхів на совісті, і тоді нехай причащається. :pardon:
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення о.Олег » 25 червня 2014, 18:59

ShMariam писав:Не зовсім розумію слова:
1 Кор., 11:28 писав:Хай, отже, кожний випробує себе самого і тоді їсть цей хліб і п'є цю чашу.

також думаю, як Андрій каже, от лише... не думаю, що через те "себе самого" це можна "розуміти".
принаймі - не розумію і я грішний
тобто - пояснити щось може і вдасться, але дуже часто відчуваю себе на місці анегдотичного персонажа-економіста, який питався свого колегу про те, чи той розуміє, чому відбулося те-то і те-то, а той йому: "зараз поясню!"
- ні: пояснити я сам можу. Ти... розумієш..?
ОООО
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення ShMariam » 25 червня 2014, 19:01

о.Олег писав:також думаю, як Андрій каже, от лише... не думаю, що через те "себе самого" це можна "розуміти".
принаймі - не розумію і я грішний
тобто - пояснити щось може і вдасться, але дуже часто відчуваю себе на місці анегдотичного персонажа-економіста, який питався свого колегу про те, чи той розуміє, чому відбулося те-то і те-то, а той йому: "зараз поясню!"
- ні: пояснити я сам можу. Ти... розумієш..?
ОООО

:D Не розумію :o %)
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення о.Олег » 25 червня 2014, 19:07

ShMariam писав: :D Не розумію :o %)

ну... якщо Ви серйозно тут питаєтеся, то йдеться про глибоке пережиття, яке призводить до розуміння. Це як говорити, розповідати про Бога, бо начитаний, маєш освіту, спец тощо, і говорити про Бога, бо пережив Зустріч. Ось... Відповідно і те "випробовуйте себе самих" буде дуже різним. Бо по-різному відкрите. Але загальну основу, безперечно нмсд подав тут Андрій
ОООО
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення ShMariam » 25 червня 2014, 19:14

Дякую. А я чого питала - бо буквально вираз "випробовувати самих себе" в укр. мові означає успішно пройти через випробовування (тоді св. Причастя сприймається як нагорода. Здається, таке десь колись було... якась єресь, чи схизма) А в даному випадку, виявляється, треба розуміти "перевіряйте самих себе". :)
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Щодо Причастя

Повідомлення andrivovk » 25 червня 2014, 20:31

о.Олег писав:Але загальну основу, безперечно нмсд подав тут Андрій
ОООО

Magister dixit Зображення
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books


Повернутись до “Літургіка”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 11 гостей