brat Martyn писав:Немає іншої Церкви, як Католицька, тобто Вселенська і немає іншої віри, як православна.
Посперечалися якось, отже, два олівці, а згодом і зовсім посварилися, і один назвав себе червоним, а інший дерев'яним. Прикро.
Нема нічого гіршого як святі речі зводити до дурниць.Що ж,мовляв,як одні нерозумні(католики)так і інші.А в загальному вони 2 чоботи пара. Ось тут і криється найбільша проблема. Так як починаємо світостверджуючі, святі речі сприймати у світлі нездорового скептицизму, захоплюючись власною зухвалістю і розкутістю розуму.
вживаю різні богослужби церковного правила, правило Пахомія, чи просто Ісусову молитву, практика якої разів у десять древніша, ніж культ Серця Христового і в кілька разів древніша за вервицю, тай церковне правило молитовне творили отці ще першого століття, яких вся Католицька Церква шанує, як святих....
Протиставляти Культ Серця Христового і Ісихазму у часовому вимірі, дозвольте вказати Вам на це,показує Ваше незнання розвитку Церковного вчення. Не вдаюся і в той факт, що і на заході була відома Ісусова молитва(серед цистерценсів та бенедектинців). Греки про це не говорили, бо відоме їх ставлення до усього латинського. Отож не все так, як Ви стверджуєте. Тут ще потрібно розібратися звідки "ростуть ноги" у Ісусової молитви". Тай зрештою ісихазм не є основною дорогою до спасіння і у тому ж православ ї.
І якщо ми говоримо серйозно про Ісусову молитву, тодавайте і нагадаємо, що в нормі=це монаша практика, яка вимагає постійного участя духовного наставника, в цьому діланні. Подвижники рахували, що така практика без духовного наставника, в багатьох випадках, може бути небезпечною.
Мій друг один вчиться у папському Collegio Greco. Ви думаєте, що там є хресні дороги, адорації чи святі години?
Ясне діло, що нема, бо в Римі розуміють, що вартує утримуватись від традиційниго вінігрету, а Ви цього не розумієте!
Католицькість - це площина, яку не можна обмежити одним обрядом, чи якимось набором духовних практик, і не намагайтесь вставити її в подібні рамки.
Ваша незріла католицькість пахне обрядовим фанатизмом.
Тут ноу коммент. Говорилося не раз про т.зв.візантійські обряди і практики. По100 разу йти по колу небачу необхідності. Хоча це показує , що аргументація іншої сторони.... залишається для тієї ж сторони. І усі апеляції до такого роду фактів, що немає еталонного візантійського обряду а є сім я, яка також розвивається і міняється, що ми не є грецько - московської традиції а візантійсько - української, залишається всього лишень порожнім потрясінням повітря.
P.S.: Папа Римський, перший серед рівних і непомильний у справах віри і моралі 100%!
Але поширювати дію цього цілком кокретно означеного догмату на сферу церковної політики - є релігійним фанатизмом щодо особи самого папи і зі зрілим чи здоровим християнством асоціюватися не може. Бо не всі папи де факто були святими і далеко не всі вели достойну церковну політику.
[/quote]
хм а що таке перший серед рівних цікаво було би послухати змістовну аргументацію. Бо на сьогоднішній день, навіть самі православні не можуть цього пояснити.
(…) синодальность не может существовать без первенства. Никогда не было и не может быть синода без protos. Если, таким образом, синодальность существует jure divino, как подтвердили бы вышеуказанные богословы, то первенство должно существовать по тому же праву» © Митрополит Иоанн Зизиулас, Современные дискуссии о первенстве в православном богословии.
Першість без юрисдикції це канонічний брєд. Пояснюсь: В каноністиці юрисдикція це право управляти Церквою і сфера виконання (дії) цієї влади (potestas iurisdictionis) -покажіть мені, будь ласка, до таке є в "першості по честі", чи то в "першості серед рівних"?
Щодо другої частини Вашого вислову хотілося би добавити ось що: аргументація цілком в дусі тих, хто не знає ні вчення про догмат ні історичних особливостей щодо розвитку цього догмату. Тут добавити більше нічого. Думка церкви, виходить, є незрілим фанатизмом. Святість і гріховність Пап, до цього не мають ніякого відношення. Щодо достойної, чи менш, церковної політики, також правда. А от православні розколи і 15 чи 16 церков є в дусі зрілого християнства. Сміливо.