Магічні літургійні практики?

літургічні тексти, переклади, устав Богослужень

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення o.Mykil » 12 травня 2010, 20:51

andrivovk писав:
o.Mykil писав:...сучасного головного екзорциста Ватикана о. Габріеля Аморта...

Якщо не помиляюсь, то Габріель Аморт помер і тепер головним екзорцистом Ватикану є Руфус Перейра (індієць за національністю).


Не чув, джерело інформації, якщо можна...
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення o.Mykil » 12 травня 2010, 20:56

urban писав:Корисним буде пригадити висловлювання Катехизму Католицької Церкви щодо забобонів:



Ну і де тут ідеться про свячену сіль і т. д.? Взагалі, існує офіційна заборона Церкви використовувати таку сіль у певних церковних практиках, наприклад, в екзорцизмі? Дата. Джерела, якщо є таке. Ще, до речі, святять ще мак, квіти тощо. До речі, навіть простий освячений хрестик може дехто сприймати викривлено та магічно: як амулет чи талісман. Потрібно до цього всього християнське найперше наставлення. Слава Богу, не бракує його, попри все... :)
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

urban
новик
новик
Повідомлень: 21
З нами з: 15 квітня 2010, 13:32

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення urban » 12 травня 2010, 21:25

o.Mykil писав:
urban писав:Корисним буде пригадити висловлювання Катехизму Католицької Церкви щодо забобонів:



Ну і де тут ідеться про свячену сіль і т. д.? Взагалі, існує офіційна заборона Церкви використовувати таку сіль у певних церковних практиках, наприклад, в екзорцизмі? Дата. Джерела, якщо є таке.... :)

Ага, "адрєса, паролі, явкі..." і таке інше ще вам подати... ;)
Ви хочете щоб на кожен забобон була окрема папська енцикліка? Навряд чи і це б вас переконало...

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення o.Mykil » 12 травня 2010, 21:46

urban писав:Ви хочете щоб на кожен забобон була окрема папська енцикліка? Навряд чи і це б вас переконало...


Тут конкретний випадок. Нема офіційної заборони, то чого такий галас? Ще про свячену воду скажіть подібне. Трохи не той підхід до християнських речей вибрано, пояснилося вже. Будь-що може перейти з того в магізм, якщо є неправильне ставлення та розуміння, для прикладу, у стилі української окультистки Гарафіни Маковій, що навіть священиків взялася вчити... %) Навіть проста молитва не раз запливає в магію через людську гріховність, але вона як така непогана сама в собі, якщо християнська... Коли священик відмовляє різні молитви, то переважно шанує Божу волю. Не "змушує" Бога діяти силоміць "вже і тут". Поможе Всевишній добре, не поможе-значить така Його воля. Не звертається до злих окультних духів чи ще когось там як у магії-шаманізмі. Не керує ними наче кіньми вліво та право... Хоча із незнання дехто переступає часом межу. Різниця очевидна. І через магію теж впливають різні ворожки, маги і т. д. на тварин як і на певну категорію людей, що й ветеринар не поможе... З Богом! :)

П. С. Про забобони тема тут viewtopic.php?t=1389
Востаннє редагувалось 13 травня 2010, 15:08 користувачем o.Mykil, всього редагувалось 2 разів.
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

urban
новик
новик
Повідомлень: 21
З нами з: 15 квітня 2010, 13:32

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення urban » 12 травня 2010, 22:45

о.Олег писав:...а чим погані такі заклинання? Ну, наприклад, чим вони відрізняються від заклинань у, наприклад, Хрещенні? Просто не зовсім відчуваю різницю

Багато писати нема ні часу ні охоти, хоч ця дискусія спонукає мене до того щоб постаратися про якусь серйозну публікацію на цю тему.
Може тут щось інформативне почерпнете: http://pravbeseda.ru/library/index.php?page=book&id=476

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення o.Mykil » 12 травня 2010, 22:55

urban писав: Може тут щось інформативне почерпнете: http://pravbeseda.ru/library/index.php?page=book&id=476


:D Дійсно, сучасний професор РПЦ Осипов з явно вираженим у житті-бутті антикатолицьким духом та догматичними проблемами у тому ж розмитому Православ'ї "авторитет" для інших http://karelin-r.ru/newstrs/105/1.html
Востаннє редагувалось 13 травня 2010, 15:08 користувачем o.Mykil, всього редагувалось 1 раз.
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення romanm » 13 травня 2010, 09:36

При усійповазі доправославних джерел, я би не вважав їх за авторитетними. Чому? Тому, що самі православні вважають як хочуть.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення о.Олег » 14 травня 2010, 18:40

urban писав:
о.Олег писав:...а чим погані такі заклинання? Ну, наприклад, чим вони відрізняються від заклинань у, наприклад, Хрещенні? Просто не зовсім відчуваю різницю

Багато писати нема ні часу ні охоти, хоч ця дискусія спонукає мене до того щоб постаратися про якусь серйозну публікацію на цю тему.
Може тут щось інформативне почерпнете: http://pravbeseda.ru/library/index.php?page=book&id=476

Осіпов... читав багато різного з цитованого Осіпова і... лейтмотивом чи не всіх (з якими я ознайомлений) його суджень є "освобождение из латинского плена" і все "латинське" у таких ...хм... роздумах є синонімом будь-якого слова, що одним зі значень або натяків містить поняття "зло". Але не про це. Погоджуюсь про небезпеку магізму, але і далі не розумію, чому маємо виходити від викривлення, а не від віри Церкви.
І те, що в православії (наскільки розумію - це і Ваша теза, бо в моєму прикладі про молитву над дитиною, що не спала, зауважуєте про відсутність "заклинань" у моїй молитві священика) не було єкзорцизму (заклинань) навіть без глибшого вивченя виглядає сумнівним. От автор пише:
При этом святые исцеляли "просто" молитвой, большей частью внутренней, невидимой для других, реже – внешней (см., например молитвы святителей Василия Великого, Иоанна Златоуста), совершая таинства Покаяния, Соборования, Евхаристии, но без какого-либо специального заклинательного чинопоследования [5], поскольку таковой уже совершается над всеми верующими перед таинством Крещения и является освящением их акта сознательного отречения от сатаны и всех дел его.
для нашої теми про вигнання злого з тварини, наприклад, преподобний Савва Сторожевський (14-15 століття) так спас царя Олексія Михайловича: "Перед лицом неминуемой смерти вдруг заслонил государя неведомый старец-монах. Поднявши над головой большой медный крест, погрозил медведю, молвив: «Запрещаю тебе, сатано, именем Господа нашего Иисуса Христа». Недовольно зарычав, закрыв морду лапами, пустился медведь в чащу дерев."
А от, наприклад, молитва про визволення від хульних помислів святого Дмитрія Ростовського (18-19 століття): : "Запрещает ти, вселукавый душе, диаволе, Господь, пришедый в мир Пречистою и Святою Девою. воистинну Богородицею, на спасение миру, нас ради грешных. Проклят еси ты и вся неприязненная твоя помышления, яже в нощи и во дни. Заклинаю тя именем Единосущныя и Неразделимыя Троицы. Отца и Сына и Святаго Духа, отступи от мене раба Божия (имя), не влагай в сердце мое помыслов неприязненных, но отыди в места пуста и безводная, идеже не присещает Господь. Заклинаю тя, нечистый и богохульный душе, именем Господа нашего Иисуса Христа. не блазнити, не смущати мя хульными помыслы, внегда сотворити ми молитвы моя к Господу Богу моему, но да будут вся твоя хульная помышления на твою главу в День Судный; аз бо Господу Богу моему служу, и Тому единому возсылаю молитву во дни и нощи, тебе упражняющу, мене же милующу, и укрепляющу, и оставляющу за многую Его благость и милость вся прегрешения.". Вже мовчу про молитви св.Василія Великого http://feb-web.ru/feb/zagovory/texts/vzo/vzo20152.htm (після якого і Великих ОО.Церкви, за Осіповим, не мав би творити екзорцизми ні преподобний Сава, ні св.Дмитрій)... В Требнику Могили чин екзорцизму підписано св.Кипріяном (якщо не помиляюсь), в чині Оглашення - свт.Григорієм Чудотворцем. Я і далі не розумію, мабуть, теми: поганими є наставлення до таких молитов (з цим погоджуюсь) чи самі молитви? З того, що Ви не хочете їх (дозволених Церквою) включати у Требник, роблю висновок, що і друге. І саме з цим не можу погодитися. Поясніть, якщо можна. Це через їх (як в Осіпова) можливо латинське походження? Через "неможливість пороблень"? Хочу Вас зрозуміти. Якщо можна.

ПС з Києво-Печерського Патерика:

"О святом Григории чудотворце. Этот блаженный Григорий пришел в Печерский монастырь к святому отцу нашему Феодосию и от него научился житию иноческому: нестяжанию, смирению, послушанию и прочим добродетелям. Особенное прилежание имел он к молитве, и за то получил власть над бесами, так что, находясь даже вдали от него, они вопили: «О Григорий, изгоняешь ты нас молитвою своею!» У блаженного был обычай после каждого пения творить запретительные молитвы. Не желая более терпеть гонений от инока, древний враг, не в силах ничем навредить ему, наустил злых людей обокрасть его. Он же не имел ничего, кроме книг. "
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення o.Mykil » 14 травня 2010, 22:24

Церковні чи (поганські) звичаї, обряди viewtopic.php?f=18&t=1434
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

urban
новик
новик
Повідомлень: 21
З нами з: 15 квітня 2010, 13:32

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення urban » 14 травня 2010, 23:43

о.Олег писав: Осіпов... читав багато різного з цитованого Осіпова

Я не мав наміру вказувати на якийсь «авторитет», просто підібрані інформації про екзорцизми були в одному тексті, щоб не тратити час на переписування дав що було під рукою.

Але не про це. Погоджуюсь про небезпеку магізму, але і далі не розумію, чому маємо виходити від викривлення, а не від віри Церкви.

Ну то може сформулюєте «віру церкви» щодо магічних практик (требника)? Бо виглядає що «кожний Іван має свій план». На Ваші понижчі цитати можна навести висловлювання авторитетних отців, які висловлювалися проти самодіяльних екзорцистів та інших «тайнообразующих» чудотворців...

І те, що в православії (наскільки розумію - це і Ваша теза, бо в моєму прикладі про молитву над дитиною, що не спала, зауважуєте про відсутність "заклинань" у моїй молитві священика) не було єкзорцизму (заклинань) навіть без глибшого вивченя виглядає сумнівним.

Я такого не казав, навпаки через це православ'я перетворилося на «обрядовір'я». Немаю нічого проти молитов над дитиною, освячення дому та інших. Єдине щоб це робилося «в добрій вірі», без неоправданих «терапевтичних» очікувань.

...для нашої теми про вигнання злого з тварини, наприклад, преподобний Савва Сторожевський (14-15 століття) так спас царя Олексія Михайловича:

Ну і що? Давня агіографія переповнена подібними розповідями, свого часу довелося неодноразово читати Четьї-мінеї, а там на кожному кроці «рукопашная» з превсякими демонами. То що нам зараз теж народ лякати, щоб всюди бачив демонів? Так взагалі перетворимо християнство у якийсь шаманізм...

А от, наприклад, молитва про визволення від хульних помислів святого Дмитрія Ростовського (18-19 століття): : "Запрещает ти, вселукавый душе,

Були в колись певні тенденції в Церкві, час показав що не дуже здорові, бо заслонювали справжню суть християнства. З часом вони віджили і Церква успішно без них обходиться, не бачу сенсу їх викопувати і подавати для широкого вжитку. Нам що бракує засобів до спасення?

В Требнику Могили чин екзорцизму підписано св.Кипріяном (якщо не помиляюсь), в чині Оглашення - свт.Григорієм Чудотворцем.

З підписами до молитов та інших богослужбових текстів не так все просто, часто їх надписували авторитними іменами щоб надати текстові ваги.
Щодо хрестильних екзорцизмів то це окрема велика тема... Чин хрещення первісно був розрахований на дорослих, а їх як відомо часто навертали з ідолопоклонства. В розуміні давніх християн: Ідоли це демони. Отож щоб звільнити катехумена від демоів треба було екзорцизмів: «... Заборони нечистим духам і віджени їх, і очисти діло Твоїх рук, і, вживши бистрого Твого діяння, скоро сокруши сатану під ногами його, і дай йому перемогу над ним і над його нечистими духами». Зараз ці тексти сприймаються дещо по іншому, зокрема через те що хрестять малих дітей. (Пишу це за браком часу і місця у «телеграфному стилі).

urban
новик
новик
Повідомлень: 21
З нами з: 15 квітня 2010, 13:32

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення urban » 14 травня 2010, 23:50

о.Олег писав: Я і далі не розумію, мабуть, теми: поганими є наставлення до таких молитов (з цим погоджуюсь) чи самі молитви?

Спробую ще раз викласти свою думку, вже сказану на початку.
Читання згаданих молитов требника «на вимогу» вірних, очікуючи/обіцяючи магічних ефектів утверджують паству в невластивому сприйманні християнства. Священик ставить себе в один ряд: медик, ворожка, священик. Як я вже про це писав, люди приходять із вірою в забобони, а окремі священники замість їх навчити, згаданими діями утверджують їх у переконані що все в нормі. Більше того, дехто не маючи відповідного дозволу наважується займатися екзорцизмами. І тим не лише порушує церковні порядки, а й (немаючи відповідних кваліфікацій) завдає шкоди психологічному і духовному здоров'ю «пацієнтів».

З того, що Ви не хочете їх (дозволених Церквою) включати у Требник, роблю висновок, що і друге.

Я особисто не можу нічого включати чи виключати, це компетенція Церкви, а вона як бачимо згаданих молитов в офіційний требник не включила.

І саме з цим не можу погодитися. Поясніть, якщо можна. Це через їх [молитов] можливо латинське походження? Через "неможливість пороблень"? Хочу Вас зрозуміти.

1) Требникових молитов довелося мені прочитати дуже багато, коротко можу сказати що екзорцизми, лікувальні, пурифікаційні та інші тексти дуже часто є неоправданим нагромадженням виразів доксологічного та покаянного характеру, які важко читати, не те що сприймати на слух. Тому їх ніхто особливо і не намагався зрозуміти, навіть самі переписувачі часто плуталися бо не тямили що переписують. Це щодо формальної сторони текстів, якщо Ви про це питаєте.
2) Оскільки сучасна Церква позбувається підходів до «освячень і благословень» як у нас прийнято називати ці чини і молитви (лат. Sacramentalia), тому нема сенсу пропагувати окремі практики і тексти що за всіми параметрами є безповоротно застарілими, як з богословського так і з пасторального погляду .
3) В «пороблення», «вроки» та інші рудименти язичницького світогляду я дійсно не вірю і вважаю віру в них гріхом проти 1 Божої заповіді. До речі помітним є те що віра в забобони в окремих регіонах процвітає, а в інших має неспівмірно менше поишрення, не задумувалися чому?

[/quote]ПС з Києво-Печерського Патерика:
"О святом Григории чудотворце....[/quote]
Отче, не второпаю в чому Ви мене переконуєте? Був час у середньовіччі в якому вважали що в кожній жінці сидить дідько, то що мені тепер щодня над своєю «благовірною» екзорцизми читати бо якомусь зголодованому святому чоловікові 1000 років тому в печері кожна летюча миша здавався чортом? Даруйте звісно за «тведлі» слова і «згущення фарб»...
***
Дозволю собі на 1 ілюстрацію. В давніх требниках був чин «Молитви ієрею осквернившомуся во сні». Думаю Ви знаєте про що йдеться... Тексти молитов мають покаянний характер бо явище якого вони стосуються вважалося гріхом самого священика і відповідно його вважали «нечистим» для літургісання. Тепер, через 500 років ми вважаємо що: а)певні фізіологічні процеси від буваються без нашої «вини»; б) через них людина не стає настільки «нечистою» щоб мати перешкоди у відправленні літургії etc. І логічно що цих текстів давно немає у требниках. Так само сталося і з деякими іншими речами, що свідчить що наша віра не є сліпою вірою в чарівні формули, а свідомим спілкуванням з Богом, яке не вимагає спектакулярних проявів божества.

Свого часу К.Люїс написав художню книжку «Листи Крутеня» у формі повчань старого диявола молодому. Запам'яталися слова передмови автора: «...коли йдеться про дияволів, то в цьому питанні людство схильне скочуватися до двох рівновеликих помилок. Перша полягає в тому, що люди не вірять у їхнє існування, друга — в тому, що вони не тільки вірять в існування дияволів, а й виявляють до них надмірну й нездорову зацікавленість. Самим дияволам однаково подобаються обидві помилки: вони захоплено вітають як матеріаліста, так і чародія».

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення o.Mykil » 15 травня 2010, 00:39

В «пороблення», «вроки» та інші рудименти язичницького світогляду я дійсно не вірю і вважаю віру в них гріхом проти 1 Божої заповіді.


І ніби віримо і не віримо, що диявол діє часто у світі згубно для людських душ чи безпосередньо, чи через своїх слуг, поширюючи скрізь окультне зло... Такий собі парадокс на фоні християнства. %)

Тридцять питань до кардинала Йозефа Ратцінгера про магію і окультизм http://christusimperat.org/uk/node/15729

Був час у середньовіччі в якому вважали що в кожній жінці сидить дідько


Неправда! Не в кожній. Це найперше наслідки радянської пропаганди. Ішлося тільки про певну кількість жінок і т. д. Перебільшення, отже, явне. :crazy:
Востаннє редагувалось 15 травня 2010, 06:26 користувачем o.Mykil, всього редагувалось 1 раз.
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення о.Олег » 15 травня 2010, 05:52

Слава Ісусу Христу!
проблема, що Ви дали приклад Осіпова бо був під рукою, а я подумав, що вас пов'язує щось глибше, звідси і наведені приклади про невідповідність його тези істині. До цього відповім ще - дійсно не все гладко з підписами молитов авторитетними авторами, але це для таких випадків не надто важливо, бо авторитетні ці автори для Церкви і підпис під такими молитвами ставити благословила Церква (самою традицією узаконення такого стану речей). Тобто - Церква толерувала такий спосіб молитви, таку агіографію. Повністю погоджуюся - це наслідок такого ось сприйняття світу. З цим, думаю, порозуміємося. Вибачте, що відповідав на Осіпова (зокрема на його тезу, що той, хто відрікся від злого у Хрещені не потребує ще раз це робити - потребує, як видно з наведених прикладів). Просто для ознайомлення з серйозною проблемою даєте в темі вже двох досить проблематичних авторів (Кураєв, Осіпов) і це все для мене грішного заплутало - пішов у інший від поставленої Вами проблеми бік. Вибачте.
спробую виправитись.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення o.Mykil » 15 травня 2010, 06:20

о.Олег писав: Просто для ознайомлення з серйозною проблемою даєте в темі вже двох досить проблематичних авторів (Кураєв, Осіпов) і це все для мене грішного заплутало - пішов у інший від поставленої Вами проблеми бік. Вибачте.
спробую виправитись.


Як на мене, треба більше подавати саме католицьких авторів, теологів, а не з РПЦ різних відповідно до дихання цього форуму...
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення о.Олег » 15 травня 2010, 06:59

urban писав:
о.Олег писав:Але не про це. Погоджуюсь про небезпеку магізму, але і далі не розумію, чому маємо виходити від викривлення, а не від віри Церкви.
Ну то може сформулюєте «віру церкви» щодо магічних практик (требника)? Бо виглядає що «кожний Іван має свій план». На Ваші понижчі цитати можна навести висловлювання авторитетних отців, які висловлювалися проти самодіяльних екзорцистів та інших «тайнообразующих» чудотворців...

Ви питаєте не у фахівця з таких питань, тому прошу розуміти, що моя відповідь - "думки вголос" :Rose:
насамперед вважаю необхідним розрізнити магію і Требник. Магічні практики є порушенням Заповіді ("не май інших богів"), а в Требнику зібрані молитви Церкви і звинуватити їх у магізмі можна лише через нехристиянське розуміння тих, хто ними користає. Що абсолютно нічого не відіймає від добра молитов як таких.
для мене (не досліджував цього питання - це лише мої поверхові враження) у цьому питанні одною з ключових фігур являється Папа Лев XIII. Важлива особа як для нашої ГКЦ (реформа василіан; Митрополит - кардинал; нереалізовані плани Патріархату, Українська Колегія...), так і у питанні молитв екзорцизму: як я розумію, Папа Лев XIII уклав (можливо/напевно - на основі якихось більш ранніх текстів) їх немало. Якщо правильно пам'ятаю, коли в нашій дискусії велася мова про два Требника (1926/7) нашої Церкви, то оо.василіани подали саме чин (Малого Екзорцизму) цього Папи. І мали на це дозвіл Церкви - молитви Малого Екзорцизму дозволено було читати всім, включно з мирянами (в нетах ці молитви українською не знайшов, але тут http://www.unavoce.ru/library/Michael/l ... rcism.html оригінальна (затверджена Церквою для використання) мова молитви і неапробований (з претензією на дослівніший) переклад, а, як я розумію, тут http://catholic.at.ua/index/0-25 затверджений Церквою переклад молитви російською). У 1985 році Конгрегація у справах віри розіслала по єпархіях лист http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WR ... _2_14.html (підписаний нинішній Папа; перепрошую - знайшов лише польською і англійською http://www.saint-mike.org/warfare/libra ... norms.html ), яким на основі Кан.1172 (знову ж - перепрошую за мову: § 1. Никто не может на законных основаниях применять экзорцизмы к одержимым, не получив у местного Ординария особого и прямого разрешения на это. § 2. Пусть местный Ординарий даёт только пресвитеру, наделённому благочестием, познаниями, благоразумием и непорочностью жизни.) забороняється здійснювати екзорцизм над біснуватим і, хоч там і посилаються на формулу екзорцизму, опубліковану Папою Левом XIII, так розумію, що це про Великий Екзорцизм (які, власне, містяться в виданях Rituale Romanum - молитву Малого Екзорцизму і по сьогодні (можливо - незаконно) містять їхні молитовники). Тобто - надруковані в василіанському виданні молитви (якщо я не помиляюся і це дійсно Папа Лев XIII) благословенні Церквою.
Можемо говорити і про Великий Екзерцизм, але він для нашої теми напевно менш проблематичний, хібащо в контексті священиків (Ваше: "«кожний Іван має свій план»; самодіяльних екзорцистів та інших «тайнообразующих» чудотворців" ), які беруться його служити без (обов'язкового на те) дозволу єпископа.
хоча... після довших роздумів допишу: в мене грішного у цій темі більше запитань, аніж відповідей. Зокрема: чи дійсно роз'ясненням 1985 року не заборонені "малі екзорцизми" (прямі звернення до упалих духів). Тепер більше схиляюся до думки, що невірно розумів документ: молитви до Архангела Михаїла із чину Лева XIII використовувати можна всім - а от основну молитву экзорцизму відповідно до зобов'язуючих норм - ні. Відповідно, якщо навіть друкувати молитви з прямими заборонами злим духам, то читати їх можуть лише призначені на це єпископом священики.
До Вас питання наступне: може нам у цій розмові допомогти розрізнення (як це робить Церква) - Малий і Великий Екзорцизми? Це нам дало б змогу витворити певнішу систему у (історичному, відповідно до часу їх застосування: згідно з Вченням Церкви чи ні) розрізненні таких забороняючих молитов (точніше - законність і незаконність їх примінення конкретними священиками), які включали наші Требники і Молитовники. Якщо мій висновок стосовно заборони без благословення єпископа прямих звернень до нечистого духа вірний - це повністю відповідає на питання Вашого закарпатського гостя, чому в Требнику не подаєте таких молитов (маємо зобов'язуючий документ, на який можна посилатися). Але не закриває розмови про їх суть.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення o.Mykil » 15 травня 2010, 07:14

Мова про екзорцизм у католицькому значенні, а не в магічному і т. д.:

«Екзорцизм - не середньовічні казки» http://mkugkc.if.ua/main/-ekzortsizm-ne ... chn-kazki-

Чи існує правдивий екзорцизм? http://znamyboh.blogspot.com/2009/06/bl ... _2625.html

"Термін «екзорцизм» походить від грецького «екзосія» - «заклинання, присяга». У Римській католицькій церкві обряд вигнання бісів починається зі слів: «Приводжу тебе, найлютіший дух, до присяги Всемогутньому Богові». У ранній церкві до обряду хрещення входило вигнання злих духів. У часи середньовіччя екзорцизм застосовували також при хрещенні: дитині тричі дмухали в обличчя, повторюючи: «Вийди, нечистий дух, звільни місце Духу Святому». Як обряд вигнання злих духів із людей, практика екзорцизму закріпилася на Заході з 1614 р. Така практика є і в православ'ї. Скажімо, чин вигнання біса вміщено в «Требнику», виданому Петром Могилою у 1646 році. У «Великому требнику» Православної церкви вписано молитви для вигнання бісів. Екзорцистська практика розвинута також у деяких протестантських церквах..."

http://preobrazhennja.org.ua/index.php? ... ew&cid=303
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

orest
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 189
З нами з: 06 березня 2006, 14:57
Звідки: Ukraine

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення orest » 15 травня 2010, 15:12

urban писав:Дозволю собі на 1 ілюстрацію. В давніх требниках був чин «Молитви ієрею осквернившомуся во сні». Думаю Ви знаєте про що йдеться... Тексти молитов мають покаянний характер бо явище якого вони стосуються вважалося гріхом самого священика і відповідно його вважали «нечистим» для літургісання. Тепер, через 500 років ми вважаємо що: а)певні фізіологічні процеси від буваються без нашої «вини»; б) через них людина не стає настільки «нечистою» щоб мати перешкоди у відправленні літургії etc. І логічно що цих текстів давно немає у требниках. Так само сталося і з деякими іншими речами, що свідчить що наша віра не є сліпою вірою в чарівні формули, а свідомим спілкуванням з Богом, яке не вимагає спектакулярних проявів божества.

Свого часу К.Люїс написав художню книжку «Листи Крутеня» : «...коли йдеться про дияволів, то їм дияволам однаково подобаються обидві помилки: вони захоплено вітають як матеріаліста, так і чародія».

:good: :beer:

дякую, урбане, за підняту тему і цікаві, аргументовані та глибокі дописи!

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення o.Mykil » 15 травня 2010, 20:11

orest писав: аргументовані та глибокі дописи!


:D
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення о.Олег » 15 травня 2010, 20:56

o.Mykil писав:
orest писав: аргументовані та глибокі дописи!

:D

автор теми дійсно знає, про що говорить. Не думаю, що помиляюся в особі - це його тема.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення o.Mykil » 15 травня 2010, 21:09

о.Олег писав:
автор теми дійсно знає, про що говорить. Не думаю, що помиляюся в особі - це його тема.


Ну так, але є ще трохи інший бік медалі, теж вартий уваги... Автор не сприймає категорично "вроків", про що вже і наука сказала своє вагоме слово теж відповідно до фактів, життя людини (вважає їх гріхом проти 1-ої заповіді), хоч про них кажуть, буває, католицькі екзорцисти, що диявольське зло діє у різний спосіб, може нашкодити тощо, коли, наприклад, хтось є у важких гріхах і далекий від таїнств Церкви.

Вважаю, отже, таку позицію автора теми не до кінця об'єктивною, науковою і християнською, попри певні зловживання у цій сфері, наприклад, часте шарлатанство у плані вроків-пороблень циган; магічне ставлення декотрих до святих речей чи не розуміння...


Ігор Яців, отець УГКЦ:

Негативний вплив енергетики однієї людини на іншу доведений наукою, і заперечувати це було б нерозумно. В побуті це називають вроками. Якщо людина є віруючою, але посправжньому, яка перебуває в єдності з Богом, то це дає силу протистояти зовнішньому злу. Там, де є Бог, нема зла. Тож захисту треба шукати не в амулетах, не в "зливаннях воску", а у Бога, у вищої сили.
Серед тих, що знімають вроки, є також віруючі люди. Вони знають про цю Божу поміч. Але їхня помилка в тому, що вони приписують благодіяння собі, а не Богові. Така діяльність не має благословіння Церкви. Якщо вважаєте, що вас наврочили, зверніться до священика й через нього ви отримаєте поміч Бога. Все, що треба для спасіння, має Церква. Не потрібні заговори, є молитва. Не треба зливати віск, є свята вода.
До речі, Церква має таку книгу, як "Требник", у якому зібрано молитви на різні людські потреби. Там є молитва на освячення врожаю чи меду, на оздоровлення, є молитви для тих, що хочуть мати дітей, а не мають, для тих, що позбавлені сну... Молитва, щиро звернена до Бога, приносить зцілення. І священик ніколи не скаже, що це він оздоровив. Оздоровляє Бог.



http://blog.i.ua/user/1481671/314931
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення andrivovk » 15 травня 2010, 21:56

urban писав:3) В «пороблення», «вроки» та інші рудименти язичницького світогляду я дійсно не вірю і вважаю віру в них гріхом проти 1 Божої заповіді. До речі помітним є те що віра в забобони в окремих регіонах процвітає, а в інших має неспівмірно менше поишрення, не задумувалися чому?


Уривок із книги Паісія Афонського "Слова.Том 1. З болем і любов'ю про сучасну людину."http://www.truechristianity.info/ua/books/paisiy/paisiy_ua_01_008.php
Пристріт (наврочення)

Заздрість, яка має в собі злість, може зашкодити іншим. Це і є наврочення, діяння бісівське.

- Геронде, хіба Церква визнає пристріт (наврочення)?

- Так, є навіть особлива молитва «від пристріту очей». «Лихе око» шкодить іншим тоді, коли людина говорить щось із заздрістю
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
прочанка
старець
старець
Повідомлень: 1692
З нами з: 18 червня 2009, 15:09
Звідки: Львів

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення прочанка » 21 травня 2010, 12:09

o.Mykil писав:
о.Олег писав:
автор теми дійсно знає, про що говорить. Не думаю, що помиляюся в особі - це його тема.


Ну так, але є ще трохи інший бік медалі, теж вартий уваги... Автор не сприймає категорично "вроків", про що вже і наука сказала своє вагоме слово теж відповідно до фактів, життя людини (вважає їх гріхом проти 1-ої заповіді), хоч про них кажуть, буває, католицькі екзорцисти, що диявольське зло діє у різний спосіб, може нашкодити тощо, коли, наприклад, хтось є у важких гріхах і далекий від таїнств Церкви.

Вважаю, отже, таку позицію автора теми не до кінця об'єктивною, науковою і християнською, попри певні зловживання у цій сфері, наприклад, часте шарлатанство у плані вроків-пороблень циган; магічне ставлення декотрих до святих речей чи не розуміння...


Ігор Яців, отець УГКЦ:

Негативний вплив енергетики однієї людини на іншу доведений наукою, і заперечувати це було б нерозумно. В побуті це називають вроками. Якщо людина є віруючою, але посправжньому, яка перебуває в єдності з Богом, то це дає силу протистояти зовнішньому злу. Там, де є Бог, нема зла. Тож захисту треба шукати не в амулетах, не в "зливаннях воску", а у Бога, у вищої сили.
Серед тих, що знімають вроки, є також віруючі люди. Вони знають про цю Божу поміч. Але їхня помилка в тому, що вони приписують благодіяння собі, а не Богові. Така діяльність не має благословіння Церкви. Якщо вважаєте, що вас наврочили, зверніться до священика й через нього ви отримаєте поміч Бога. Все, що треба для спасіння, має Церква. Не потрібні заговори, є молитва. Не треба зливати віск, є свята вода.
До речі, Церква має таку книгу, як "Требник", у якому зібрано молитви на різні людські потреби. Там є молитва на освячення врожаю чи меду, на оздоровлення, є молитви для тих, що хочуть мати дітей, а не мають, для тих, що позбавлені сну... Молитва, щиро звернена до Бога, приносить зцілення. І священик ніколи не скаже, що це він оздоровив. Оздоровляє Бог.



http://blog.i.ua/user/1481671/314931

Дякую, що процитували слова і визнаєте авторитет отця Ігора в таких важливих питаннях.
Не бійтеся!

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення o.Mykil » 22 травня 2010, 09:09

Дякую, що процитували слова і визнаєте авторитет отця Ігора в таких важливих питаннях.


Чинний прес-секретар Глави УГКЦ о. Ігор Я., не хто-небудь... :))
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
прочанка
старець
старець
Повідомлень: 1692
З нами з: 18 червня 2009, 15:09
Звідки: Львів

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення прочанка » 22 травня 2010, 11:11

o.Mykil писав:
Дякую, що процитували слова і визнаєте авторитет отця Ігора в таких важливих питаннях.


Чинний прес-секретар Глави УГКЦ о. Ігор Я., не хто-небудь... :))


В першу чергу - хороша людина і священик від Бога
Не бійтеся!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення о.Олег » 25 травня 2010, 11:04

о.Олег писав:
urban писав:
о.Олег писав:Але не про це. Погоджуюсь про небезпеку магізму, але і далі не розумію, чому маємо виходити від викривлення, а не від віри Церкви.
Ну то може сформулюєте «віру церкви» щодо магічних практик (требника)? Бо виглядає що «кожний Іван має свій план». На Ваші понижчі цитати можна навести висловлювання авторитетних отців, які висловлювалися проти самодіяльних екзорцистів та інших «тайнообразующих» чудотворців...

Ви питаєте не у фахівця з таких питань, тому прошу розуміти, що моя відповідь - "думки вголос" :Rose:
насамперед вважаю необхідним розрізнити магію і Требник. Магічні практики є порушенням Заповіді ("не май інших богів"), а в Требнику зібрані молитви Церкви і звинуватити їх у магізмі можна лише через нехристиянське розуміння тих, хто ними користає. Що абсолютно нічого не відіймає від добра молитов як таких.
для мене (не досліджував цього питання - це лише мої поверхові враження) у цьому питанні одною з ключових фігур являється Папа Лев XIII. Важлива особа як для нашої ГКЦ (реформа василіан; Митрополит - кардинал; нереалізовані плани Патріархату, Українська Колегія...), так і у питанні молитв екзорцизму: як я розумію, Папа Лев XIII уклав (можливо/напевно - на основі якихось більш ранніх текстів) їх немало. Якщо правильно пам'ятаю, коли в нашій дискусії велася мова про два Требника (1926/7) нашої Церкви, то оо.василіани подали саме чин (Малого Екзорцизму) цього Папи. І мали на це дозвіл Церкви - молитви Малого Екзорцизму дозволено було читати всім, включно з мирянами (в нетах ці молитви українською не знайшов, але тут http://www.unavoce.ru/library/Michael/l ... rcism.html оригінальна (затверджена Церквою для використання) мова молитви і неапробований (з претензією на дослівніший) переклад, а, як я розумію, тут http://catholic.at.ua/index/0-25 затверджений Церквою переклад молитви російською). У 1985 році Конгрегація у справах віри розіслала по єпархіях лист http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WR ... _2_14.html (підписаний нинішній Папа; перепрошую - знайшов лише польською і англійською http://www.saint-mike.org/warfare/libra ... norms.html ), яким на основі Кан.1172 (знову ж - перепрошую за мову: § 1. Никто не может на законных основаниях применять экзорцизмы к одержимым, не получив у местного Ординария особого и прямого разрешения на это. § 2. Пусть местный Ординарий даёт только пресвитеру, наделённому благочестием, познаниями, благоразумием и непорочностью жизни.) забороняється здійснювати екзорцизм над біснуватим і, хоч там і посилаються на формулу екзорцизму, опубліковану Папою Левом XIII, так розумію, що це про Великий Екзорцизм (які, власне, містяться в виданях Rituale Romanum - молитву Малого Екзорцизму і по сьогодні (можливо - незаконно) містять їхні молитовники). Тобто - надруковані в василіанському виданні молитви (якщо я не помиляюся і це дійсно Папа Лев XIII) благословенні Церквою.
Можемо говорити і про Великий Екзерцизм, але він для нашої теми напевно менш проблематичний, хібащо в контексті священиків (Ваше: "«кожний Іван має свій план»; самодіяльних екзорцистів та інших «тайнообразующих» чудотворців" ), які беруться його служити без (обов'язкового на те) дозволу єпископа.
хоча... після довших роздумів допишу: в мене грішного у цій темі більше запитань, аніж відповідей. Зокрема: чи дійсно роз'ясненням 1985 року не заборонені "малі екзорцизми" (прямі звернення до упалих духів). Тепер більше схиляюся до думки, що невірно розумів документ: молитви до Архангела Михаїла із чину Лева XIII використовувати можна всім - а от основну молитву экзорцизму відповідно до зобов'язуючих норм - ні. Відповідно, якщо навіть друкувати молитви з прямими заборонами злим духам, то читати їх можуть лише призначені на це єпископом священики.
До Вас питання наступне: може нам у цій розмові допомогти розрізнення (як це робить Церква) - Малий і Великий Екзорцизми? Це нам дало б змогу витворити певнішу систему у (історичному, відповідно до часу їх застосування: згідно з Вченням Церкви чи ні) розрізненні таких забороняючих молитов (точніше - законність і незаконність їх примінення конкретними священиками), які включали наші Требники і Молитовники. Якщо мій висновок стосовно заборони без благословення єпископа прямих звернень до нечистого духа вірний - це повністю відповідає на питання Вашого закарпатського гостя, чому в Требнику не подаєте таких молитов (маємо зобов'язуючий документ, на який можна посилатися). Але не закриває розмови про їх суть.

цікавить думка urban-а
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
прочанка
старець
старець
Повідомлень: 1692
З нами з: 18 червня 2009, 15:09
Звідки: Львів

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення прочанка » 25 травня 2010, 11:19

У молитовнику" Страч. Хресна дорога" є щоденні молитви простого екзорцизму, дозволені церквою. В них молитви - про відречення від сатани і злих духів. Чи можна їх практикувати?
Не бійтеся!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення о.Олег » 25 травня 2010, 11:26

прочанка писав:У молитовнику" Страч. Хресна дорога" є щоденні молитви простого екзорцизму, дозволені церквою. В них молитви - про відречення від сатани і злих духів. Чи можна їх практикувати?

треба подивитися на саме формулювання цих висловів. Молитви напевно що добрі і дозволені Церквою, але, якщо є пряме звертання до злого - практикувати таку молитву може лише призначений єпископом священик.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
прочанка
старець
старець
Повідомлень: 1692
З нами з: 18 червня 2009, 15:09
Звідки: Львів

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення прочанка » 25 травня 2010, 11:34

о.Олег писав:
прочанка писав:У молитовнику" Страч. Хресна дорога" є щоденні молитви простого екзорцизму, дозволені церквою. В них молитви - про відречення від сатани і злих духів. Чи можна їх практикувати?

треба подивитися на саме формулювання цих висловів. Молитви напевно що добрі і дозволені Церквою, але, якщо є пряме звертання до злого - практикувати таку молитву може лише призначений єпископом священик.

ЦИТУЮ. Прошу коментарів
http://uniat.ucoz.com/load/skanovani_te ... 9-1-0-1419
Простий ранковий екзорцизм,
який може відмовляти кожний християнин

"В ім'я Бога І+Тройці Єдиної, в ім'я Отця + і Сина, і Святого Духа, втікайте, злі духи, з того місця, не дивіться, не слухайте, не нищіть і не втручайтеся у наші діла та наші задуми, котрі ввіряємо спасенному планові Бога. Наш Бог є вашим Господом, і Він наказує вам: "Віддаліться і не повертайтеся більше сюди!" Амінь.
Боже, Найвищий наш Господи, Твоєю Божественною Силою вчини нас невидимими для наших ворогів!
Святий Архангеле Михаїле, що разом з Ангелами переміг сатану на небі, допоможи нам перемогти його на землі.
Молитва проти злих духів до Св. Архангела Михаїла
Святий Архангеле Михаїле, допомагай нам у боротьбі, а проти негідності і підступів сатани будь нам обороною. Покірно просимо, нехай його Бог подолає, а, Ти, Князю Небесного війська, сатану та інші злі духи, які на згубу душ по світі витають, силою Божою скинь до пекла. Амінь.
Молитва визволення
Господи Ісусе Христе ! Визнаю Тебе своїм Сотворителем, Спасителем, Господом і Царем! Ти взяв на Себе мої гріхи і вмер за них на Хресті, а на третій день воскрес, тепер заповідаєш прощення через Свою Церкву в Таїнстві Покути і Поєднання.
Дякую Тобі, Господи Ісусе, за те, що вчинив для мене і цілого людства. Своїм послухом волі Отця Небесного переміг пихатого сатану і визволив нас з його неволі.
Прославляю Тебе і величаю, о Боже, необмежений у Своїй любові, доброті та милосерді. Непорочна Маріє, Святий Архангеле Михаїле, мій Ангеле-Хоронителю, усі Ангели і Святі, а особливо наші Патрони, допоможіть мені у прославленні Бога, який любить мене, прощає мені гріхи і дає Себе на духовну поживу для моєї душі!
Перепрошую Тебе, Господи Icyсе, за такі мляві та холодні відповіді на Твою любов і за те, що не відкриваюся в повноті на ділання Святого Духа, на прийняття Твоїх ласк, не користаю вповні з влади і сили, котрі мені уділяєш для перемоги сатани і злих духів!
Жалію, Господи, що багато раз піддався(ла) їхній брехні та не виконував(ла) Твоїх наказів і заповідей. Прости мені, мій Спасителю! Хочу віднині цілковито належати до Тебе, бо все можу в Тобі, Котрий мене зміцнює!
Зрікаюся сатани і його непослуху, його брехні та незалежності. Визнаю, що без Тебе, Господи, не можу вчинити нічого доброго. Для того, надіючись на Твоє милосердя і на захист Твоєї Найдорожчої Крові, на заступництво Твоєї Пресвятої Матері Марії та моєї духовної Матері, на допомогу Святого Архангела Михаїла, мого Ангела-Хоронителя, усіх ангельських Хорів і всіх Святих, наказую тобі, сатано:
+ Відійди від мене аж на дно пекла і не повертайся більше!
Відійди + від моїх близьких (від мого чоловіка, жінки, сина, доньки, моїх дітей),моїх рідних, сусідів, товаришів і знайомих!
Ісус Христос є моєю силою і міццю!
Вірую в Тебе, Господи Icyсе, і хочу завжди належати до Тебе!
В ім'я Ісуса + наказую вам, прокляті духи,відійдіть від мене і моїх близьких! Відійдіть, духи пихи, нечистоти і заздрощів!
Міццю Христа + наказую тобі:
відійди від мене і моїх близьких, сатано гніву,обжорства, пияцтва і лінивства !
Іди геть, духу ненависті, розколу і насильства. Скидаю тебе на дно пекла! Належу до мого Спасителя і Господа Ісуса Христа! ВІН пролив за мене Свою Кров, Його навіки хочу прославляти і величати, і дякувати Йому.
Господи Ісусе, зціли всі рани моєї душі та мого тіла! Вилікуй рани мого грудного віку і дитинства, рани молодості та зрілості.
О мій Спасителю! Хочу віднині використовувати моє здоров'я і всі мої сили до творення добра і до виконання Твоїх святих заповідей. Дякую Тобі за те, що любиш мене відвічною любов'ю, що виліковуєш і зміцнюєш цілу мою особу.
Разом з Непорочною Марією, з Святим Архангелом Михаїлом, з Ангелами і усіма Святими, хочу прославляти Твоє ім'я: Слава Отцю і Сину і Святому Духові на віки вічні. Амінь"

Крім того є ще вервиця, псалом 90
Не бійтеся!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення о.Олег » 25 травня 2010, 11:47

прочанка писав: ...Прошу коментарів...

думаю, що на основі роз'яснення 1985 року - це вже не може бути молитвою для приватного вжитку. Псалом - так, Вервиця - так, але у молитві є пряме закликання до злого і те, що вона міститься у молитовнику сучасному, думаю, є пережитком дозволу Папи Лева. Правда - це питання варта ставити до компетентних органів Церкви.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Магічні літургійні практики?

Повідомлення romanm » 25 травня 2010, 12:38

думаю, що на основі роз'яснення 1985 року - це вже не може бути молитвою для приватного вжитку. Псалом - так, Вервиця - так, але у молитві є пряме закликання до злого і те, що вона міститься у молитовнику сучасному, думаю, є пережитком дозволу Папи Лева. Правда - це питання варта ставити до компетентних органів Церкви.


Потрібно подивитися звідки це взято. Однозначно прямий заклик до злого не є для вірян, на це має бути дозвіл ординарія. Але про пережиток папи Лева, я би не говорив. :Rose:
На основі п. 2 документу CONGREGATIO PRO DOCTRINA FIDEI, Epistula Inde ab aliquot annis, ordinariis locorum missa: in mentem normae vigentes de exorcismis revocantur, 29 septembris 1985, prot. n. 291/70: AAS 77(1985), pp. 1169 1170.
Забороняється вживати вірним частини чи повну формулу екзорцизму папи Лева 13,проти сатани і його ангелів. Єпископи повинні донести це до вірних.


Повернутись до “Літургіка”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей