Сторінка 3 з 4

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 25 травня 2010, 12:49
прочанка
В молитовнику"Страдч. Хресна проща" написано із дозволу церковної влади :pardon:
Люди практикують і не знають, про дозволи Папи...

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 25 травня 2010, 12:51
romanm
прочанка писав:В молитовнику"Страдч. Хресна проща" написано із дозволу церковної влади :pardon:
Люди практикують і не знають, про дозволи Папи...


А якої влади? Хто єпископ який дозволив ?

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 25 травня 2010, 12:53
о.Олег
romanm писав:
думаю, що на основі роз'яснення 1985 року - це вже не може бути молитвою для приватного вжитку. Псалом - так, Вервиця - так, але у молитві є пряме закликання до злого і те, що вона міститься у молитовнику сучасному, думаю, є пережитком дозволу Папи Лева. Правда - це питання варта ставити до компетентних органів Церкви.


Потрібно подивитися звідки це взято. Однозначно прямий заклик до злого не є для вірян, на це має бути дозвіл ординарія. Але про пережиток папи Лева, я би не говорив. :Rose:
На основі п. 2 документу CONGREGATIO PRO DOCTRINA FIDEI, Epistula Inde ab aliquot annis, ordinariis locorum missa: in mentem normae vigentes de exorcismis revocantur, 29 septembris 1985, prot. n. 291/70: AAS 77(1985), pp. 1169 1170.
Забороняється вживати вірним частини чи повну формулу екзорцизму папи Лева 13,проти сатани і його ангелів. Єпископи повинні донести це до вірних.

так я ж грішний про це і пишу трошки вище. А про пережиток говорю саме у тому контексті, що це залишилося як нормальне насліддя Папи (молитва ж добра сама по собі), а про заборону не знають і це, власне, намагався донести.

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 25 травня 2010, 12:55
о.Олег
romanm писав:
прочанка писав:В молитовнику"Страдч. Хресна проща" написано із дозволу церковної влади :pardon:
Люди практикують і не знають, про дозволи Папи...


А якої влади? Хто єпископ який дозволив ?

переважно не ставлять - переважно це просто для заохочення, щоб люди купували і тут десь вже цитувалося звернення (нашого Синоду?) про конечну необхідність писати хто саме і коли дозволив.

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 25 травня 2010, 13:19
прочанка
Якщо буде вказано, на відпишуся у вечері. Знаю точно, видавництво"ДОбра книжка"

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 25 травня 2010, 13:47
о.Олег
прочанка писав:Якщо буде вказано, на відпишуся у вечері. Знаю точно, видавництво"ДОбра книжка"

нажаль - безвідповідальне часто це видавництво... Пише "за дозволом" без жодного дозволу... Шкода.
Що нічого не віднімає і не додає до нашої теми дискусії

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 25 травня 2010, 20:11
прочанка
о.Олег писав:
прочанка писав:Якщо буде вказано, на відпишуся у вечері. Знаю точно, видавництво"ДОбра книжка"

нажаль - безвідповідальне часто це видавництво... Пише "за дозволом" без жодного дозволу... Шкода.
Що нічого не віднімає і не додає до нашої теми дискусії


за дозволом Церковної влади...
Більше нічого...
видання дванадцяте, поправлене та доповнене

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 09:53
о.Олег
прочанка писав:
о.Олег писав:
прочанка писав:Якщо буде вказано, на відпишуся у вечері. Знаю точно, видавництво"ДОбра книжка"

нажаль - безвідповідальне часто це видавництво... Пише "за дозволом" без жодного дозволу... Шкода.
Що нічого не віднімає і не додає до нашої теми дискусії


за дозволом Церковної влади...
Більше нічого...
видання дванадцяте, поправлене та доповнене

так буває у них надто часто, навіть не знаю, чи існують видання ДК, на яких би стояв дійсно дозвіл... Тобто - дозволу немає. :(

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 10:04
прочанка
а як відносно адораційних молитов до Пресвятих РАн?

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 10:08
прочанка
молитовники ж продаються біля церков або всередині :( . Купуєш, практикуєш...

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 10:11
o.Mykil
Дивно, що відійшли знову від оригінальної теми і ніхто відповідно не реагує... %) :shock:

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 10:16
о.Олег
o.Mykil писав:Дивно, що відійшли знову від оригінальної теми і ніхто відповідно не реагує... %) :shock:

так у прикладі Прочанки саме така ж молитва, як у прикладі засновника теми. Тобто Урбан вважає саме такі молитви магічною літургічною практикою, подав нам приклад зі старих книжок, а Прочанка - з сучасної

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 10:21
o.Mykil
о.Олег писав:так у прикладі Прочанки саме така ж молитва, як у прикладі засновника теми.


Та ж про дозволи пішла мова, про продаж молитовників, адораційні молитви тощо... :D

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 10:30
прочанка
o.Mykil писав:
о.Олег писав:так у прикладі Прочанки саме така ж молитва, як у прикладі засновника теми.


Та ж про дозволи пішла мова, про продаж молитовників, адораційні молитви тощо... :D


отак можна отримати компетентне роз"яснення?А потім ще образи, що священикові мало поваги? :shock:
особисто мене дуже хвилює, чи молитви,практики, які стали нормою - важні!І це вже не окультизм!
Дуже Вас прошу! Знаєте - радьте, а-ні? То не коментуйте мої дописи. Знайтісь собі іншого"цапа-відбувайла"

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 10:35
о.Олег
прочанка писав:
o.Mykil писав:
о.Олег писав:так у прикладі Прочанки саме така ж молитва, як у прикладі засновника теми.


Та ж про дозволи пішла мова, про продаж молитовників, адораційні молитви тощо... :D


отак можна отримати компетентне роз"яснення?А потім ще образи, що священикові мало поваги? :shock:
особисто мене дуже хвилює, чи молитви,практики, які стали нормою - важні!І це вже не окультизм!
Дуже Вас прошу! Знаєте - радьте, а-ні? То не коментуйте мої дописи. Знайтісь собі іншого"цапа-відбувайла"

прочанко - так отець хоче уможливити конструктивний діалог. розумію, що є певна важкість у нашій розмові, але ліпше недобачити у чиїхось дописах щось зле, аніж образити і не дати можливості висловити свою думку (навіть, якщо з нею не погоджуєтеся)

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 10:45
о.Олег
o.Mykil писав:
о.Олег писав:так у прикладі Прочанки саме така ж молитва, як у прикладі засновника теми.


Та ж про дозволи пішла мова, про продаж молитовників, адораційні молитви тощо... :D

проблема чітко пов'язана, отче: є чи не є дозвіл Церкви. Заборона - є, як виглядає, після 1985-го і, якби там стояв дозвіл компетентної влади - це варта дослідити і можна тоді зробити висновки, наприклад, що я, о.Олег Жаровський, невірно читаю документ

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 10:50
o.Mykil
прочанка писав:А потім ще образи, що священикові мало поваги? :shock:

На жаль, ви просто хамка!!! %)

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 10:57
о.Олег
o.Mykil писав:
прочанка писав:А потім ще образи, що священикові мало поваги? :shock:

На жаль, ви просто хамка!!! %)

неправда. Прошу припинити Стирати нічого не буду

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 10:59
прочанка
o.Mykil писав:
прочанка писав:А потім ще образи, що священикові мало поваги? :shock:

На жаль, ви просто хамка!!! %)


Бог вам Суддя... Буду молитися за Вашу душу... Не відаєте, що чините...

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 11:02
о.Олег
прочанка писав:
o.Mykil писав:
прочанка писав:А потім ще образи, що священикові мало поваги? :shock:

На жаль, ви просто хамка!!! %)


Бог вам Суддя... Буду молитися за Вашу душу... Не відаєте, що чините...

гарна думка про молитву одне за одного. Прошу припинити

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 11:07
o.Mykil
прочанка писав:. Не відаєте, що чините...


Ще й як відаю, шановна. За мого модераторства вас би тут уже не було за порушення правил цього форуму! Шкода, що толерують всі ваші дописи тут. %)

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 11:12
о.Олег
o.Mykil писав:
прочанка писав:. Не відаєте, що чините...


Ще й як відаю, шановна. За мого модераторства вас би тут уже не було за порушення правил цього форуму! Шкода, що толерують всі ваші дописи тут. %)

отче: прошу припинити. За Вашого модераторства, а моїх отаких прирікань з Прочанкою, Ви б банили і мене. Я ж грішний розумію, що і Прочанці, і Вам далі жити. Проблема у тому, що Ви віднайшли одне в одному те, на що, власне, і реагуєте так бурхливо. Прошу перемогти себе.

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 26 травня 2010, 13:41
o.Mykil
о.Олег писав: За Вашого модераторства, а моїх отаких прирікань з Прочанкою, Ви б банили і мене.


Були певні причини... Але не забанив, не робив треба чи не треба "попередження" так часто. Та менше з тим. Тут і так нічого не докажеш у світі ілюзій! :)

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 27 травня 2010, 15:15
о.Олег
прочанка писав:а як відносно адораційних молитов до Пресвятих РАн?

щоб триматися виключно нашої теми: можна, якщо там немає прямих заклинань злого

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 29 травня 2010, 19:51
прочанка
Дякую за рекомендації. Нічого такого нема Молитва на ранами Ісуса Христа від першої краплі під час обрізання до останньої - кров і вода з пробитого боку. Сім адорацій і на кожну Отче Наш І Богородице Діво. На всі потреби нашого життя, включаючи - за добрих священиків :Rose:

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 29 травня 2010, 20:07
о.Олег
прочанка писав:Дякую за рекомендації. Нічого такого нема Молитва на ранами Ісуса Христа від першої краплі під час обрізання до останньої - кров і вода з пробитого боку. Сім адорацій і на кожну Отче Наш І Богородице Діво. На всі потреби нашого життя, включаючи - за добрих священиків :Rose:

так і знав. :)

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 30 травня 2010, 14:57
andrivovk
o.Mykil писав:
andrivovk писав:
o.Mykil писав:...сучасного головного екзорциста Ватикана о. Габріеля Аморта...

Якщо не помиляюсь, то Габріель Аморт помер і тепер головним екзорцистом Ватикану є Руфус Перейра (індієць за національністю).


Не чув, джерело інформації, якщо можна...


Напевно я помилився. :oops:

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 30 травня 2010, 19:40
orest
провідник руху за Віднову у Святому Дусі – о. Руфус Перейра є воднораз віце-президентом Міжнародної Асоціації Екзорцистів :)
http://www.ugcc.org.ua/news_single.0.html?&tx_ttnews[pointer]=9&tx_ttnews[tt_news]=2782&tx_ttnews[backPid]=2&cHash=4c4f2a857a

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 23 січня 2012, 09:36
о.Олег
o.Mykil писав:
romanm писав:
Щодо магіних літургійних практик: заглядань в чашу і т.д. гнати таких батюшок, або різко ставити на місце, імхо.


Звісно, варто ставити на місце. Як і тих, що копієм скрізь колять людей... Бо не раз це пахне богословською неосвіченістю, нездоровим фанатизмом і т. д.

думаю, до теми про копіє буде цікаво http://www.kiev-orthodox.org/site/worship/3517/
Богослужение
Чин копия, или Исколотые и исцелившиеся
Дудченко Андрей, прот.

Сегодня многие слышали о том, что кое-где в монастырях или на приходах практикуется весьма оригинальный способ лечения: так называемый «чин копия». Священник читает молитвы, а потом покалывает копием определенные участки тела. Что же это за чин и имеет ли он основания в церковной традиции?

Начнем с того, что такое копие. Копие – элемент богослужебной утвари, остро заточенный обоюдоострый нож с треугольным лезвием. Большое копие используется во время приготовления даров перед литургией для вырезания Агнца – кубической частицы из большой богослужебной просфоры, которая на литургии освящается и прелагается в Тело Христово. Копия меньшего размера используются для вынимания частиц из просфор в память Божией Матери, святых угодников, а также при поминовении живых и усопших. Все это совершается во время проскомидии – подготовительной части к Божественной литургии (подробнее можно прочитать об этом в моей статье о проскомидии).

Кроме своей непосредственной функции – служить орудием для вырезания частиц из просфор – копие ассоциативно связывается с копием римского воина-сотника, который, согласно рассказу евангелиста Иоанна, пронзил подреберье распятого на Кресте Иисуса Христа.

Во второй части Требника – книги, где печатаются различные богослужебные чины треб на разные случаи – можно найти «Последование, егда крест творит священник на страсть недуга со святым копием». Совершается эта служба таким образом. Во время проскомидии, то есть перед началом Божественной литургии, священник, воспевая три тропаря (небольших песнопения), посвященных распятию Иисуса Христа, крестообразно погружает копие в воду, а после литургии помазывает ею болящих.

В «Настольной книге священнослужителя» есть разъяснение по поводу этого чина. Вот оно: «В некоторых местах, по просьбе болящих или их родственников, священники совершают это последование в качестве молитвы об избавлении от болезни. По объяснению «Новой Скрижали», обряд освящения воды св. копием практиковался у восточных христиан. Они, «полагая всю надежду к сохранению здравия на врачевания духовныя, творят знамение креста св. копием над водою…» («Нов. Скриж.», СПб. 1870, с.562). В случае, если бы кто обратился к священнику с просьбою совершить этот обряд, надо совершить его тем св. копием, которое употребляется на проскомидии для изъятия св. Агнца, и над не освященною еще водою. Больные пьют после священнодействия воду и мажутся ею, с верою в исцеляющую благодатную силу ее. В Москве погружают в воду гвоздь, которым было пригвождено к кресту пречистое тело Господа Иисуса Христа, и раздают потом эту воду верующим как освященную («Церк. В-к», 1900, №14. «Рук. для сел. Паст.», 1885, №42)».

Из этого объяснения видно, что чин освящения воды с помощью копия практиковался не повсеместно. Это – одна из разновидностей освящения через соприкосновение. И сейчас в практике Православной Церкви есть два типа освящения:

1) через молитву призывания Святого Духа и благословение – так освящаются Тело и Кровь Христовы на Божественной литургии и вода при совершении чина Великого водоосвящения (в день Навечения Богоявления и в самый праздник Крещения Господня, а также всякий раз при совершении таинства Крещения);

2) через соприкосновение со святыней – так освящается Чаша с вином во время литургии Преждеосвященных даров (интересующихся отсылаем к специальной статье на эту тему), а также вода во время чина малого водоосвящения (совершается 1/14 августа – в день Происхождения (изнесения) честных древ Креста Господня, а также всякий раз, когда служится «водосвятный молебен». Если великое освящение воды – это освящение прежде всего и преимущественно через саму молитву, то в малом водосвятии ключевую роль играет погружаемый в воду предмет – крест как образ Креста Христова. В древности существовали довольно «экзотические», на нынешний взгляд, способы освящения воды: через погружение в нее гвоздя от Креста Христова, как мы читали выше в цитате из «Настольной книги», а также через омовение мощей святых. Известно, что в XVII веке этот чин совершали в Великую Пятницу перед Пасхой в московском Кремле. Более подробно о двух способах освящения воды можно прочитать в моей статье о св.воде.

Что же касается покалывания копием некоторых участков тела, с помощью чего некоторые священники «лечат» людей, то православная христианская традиция не знала и не знает такого чина. С сайта на сайт кочует фраза о том, что якобы в «Последовании… на страсть недуга со святым копием», священнику полагается копием крестообразно осенять больного человека. Но как только что мы рассмотрели, это не соответствует действительности: крестообразно погружается копие в воду, а этой водой потом помазывается человек. Но богослужебным книгам не известно, чтобы копием крестообразно осеняли самого больного.

Ни один нормальный вменяемый священник не знает такого способа «лечения». Это не описано в богослужебных книгах, этому не учат в духовных семинариях и академиях. Подобные «чины» – низкопробная самодеятельность, «православный шаманизм», рассчитанный на далеких от церковной традиции людей, которым нужен быстрый «результат» без долгой работы над собой и внутреннего роста и перемены.

Конечно, в каких-то случаях это помогает, в силу плацебо эффекта, и такие случаи еще больше укрепляют веру людей в такого «целителя». Человек верит, что это ему поможет, и это ему помогает. «Пациенту сообщают, что данный препарат обладает определённым действием на организм, и, несмотря на неэффективность препарата, ожидаемое действие проявляется в той или иной мере», – сообщает Википедия. Эффект от многих современных лекарственных препаратов содержит и «плацебо-составляющую». Так что и в случае покалывания копием эффект может «сработать», но к вере во Христа это имеет весьма опосредованное отношение.

Re: Магічні літургійні практики?

Додано: 23 січня 2012, 10:48
o.Mykil
о.Олег писав:
Ни один нормальный вменяемый священник не знает такого способа «лечения». Это не описано в богослужебных книгах, этому не учат в духовных семинариях и академиях. Подобные «чины» – низкопробная самодеятельность, «православный шаманизм», рассчитанный на далеких от церковной традиции людей, которым нужен быстрый «результат» без долгой работы над собой и внутреннего роста и перемены.


Так і є. Католицька Церква теж офіційно не проголошує такого "лікування". Щось не стрічав. Однак є і в нас немало подібних цілителів... Ось один очевидний приклад "Копієм і молитвою" http://pokrov.if.ua/index.php?option=co ... 3&Itemid=3