Сторінка 2 з 3

Додано: 22 березня 2009, 23:13
newroman
Оля. Та коби так ше й католицьких поляків так гризла совість як тебе коли вони на православні великі свята, як от Пасха чи Різдво гонять і колись гнали наших трударів заробітчан до роботи. Їх совість не гризла ні чуть.

Додано: 11 вересня 2009, 12:04
прочанка
Я за - двома руками. Що то за комедія розриватись на два стилі, тільки тому, що колись Петрові заходілось чимось виділитись. До речі, він замахнувсяі на св. Петра в Римі, але не вдалося перевершити християнську святиню - Ісакіївський собор не дотягнув до Петра. Я себе дуже відчуваю дискомфортно, коли весь християнський світ ( за Московію я не згадую) зустрічає Різдво чи в у Римі, в Колізеї у Страстну п я тницю Папа веде Хресну Дорогу. Сиджу дивлюся трансляцію і плачу, навіть тут ми якісь "неправильні", ніби й тягнемося до Європи. Світ святкує, а ми - в пості. Особисто я після 26 грудня відчуваю таке піднесення, що й постити вже не хочеться.
Це я про себе говорю, а розумом знаю інше, це питання я піднімаю в одній із своїх новел. Наш народ - такий патріархальний аж страшно! Навіть, якщо церква офіційно перейде на новий стиль, знайдуться "старовіри", що будуть кричати - зрада наших пращурів, а наші діди так не робили. А біда в тому, що люди більше живуть традиціями ніж духовним життям. Свята сприймаються, як традиційні страви й ритуали, а стан душі? Головне, наїстися напитися. А відчути Різдво Бога чи йЙого Воскресіння! Далеко не всі з тих, хто так яро кричить, навіть до церкви не йде! А скільки людей на ці свята приходять формально, аби люди не казали? Стоять собі під церквою й балакають про своє. Їздимо в село і бачу такі "картинки" на Пасху і такий осад на душі!
Другий аспект - Росія нас не пустить, так як і не відпускає з лона "третього Риму".
Спитаєте, чого мене так прорвало? Скажу! Ніхто не каже нам відрікатися від віри, народу, свого минулого, адже нас не агітують стати католиками? Але ніхто не боронить жити із світом в одному часі й вимірі. Якщо в один і той же час із різних кінців світу на різних мовах на Різдво залунають колядки, то чи гірше нас стане жити? НІ! БОГ ХОЧЕ ЄДНОСТІ! ОДИН ПАСТОР - ОДНЕ СТАДО!

Додано: 15 вересня 2009, 23:28
solist-vokalist
Обов'язково потрібно перейти, аби бути зі всім християнським світом. Сподіваюсь, що колись ми таки до того дійдемо і усвідомимо, що має прагнути поєднання з правдивою католицькою вірою, а не копіювати православні відхилення.

Додано: 18 вересня 2009, 04:19
Ainalain
Я от переїхав жити з України до Аргентини, тут не так як в Україні, якось здається що не те. Тому важко поки що сказати що за чи проти.

Додано: 30 вересня 2009, 11:04
о.Олег
Слава Ісусу Христу!
а як відноситеся до пропозиції о.Богдана Сухого перейти на НОВИЙ СВІТОВИЙ КАЛЕНДАР?
Автор пише про три можливости вирішити "календарну проблему", при чому дві з них (повернення на "старий" та прийняття усіма "нового") - загально відомі і тут подані до голосування, але, як вважає о.Богдан, неприйнятні, бо, на його думку, є лише півмірою. Третій і пропагований отцем вихід, якщо я правильно зрозумів, базується на календарі Гюстава Армеліна http://teneco.kiev.ua/post/show/prote_13 , проблема з яким для Католицької Церкви може бути виражена словами Декларації Священного Вселенського Собору Ватиканського Другого про перевірення календаря (Рим, 4 грудня 1963 р.Б.): "... Церква лише до тих (йдеться про календарі) не має застереження, які зберігають й обезпечують семиденний тиждень з неділею, без додатку будь-яких проміжних днів поза тижнем так, щоб наступство тижнів залишалось непорушним, хіба що зайшли б дуже важні причини, відносно яких Апостольський Престол висловить свою думку." Тобто - календар Армеліна не зберігає семиденний тиждень. О.Сухий, в свою чергу, шукає "важні причини", про які говорить Собор і пропонує наступне вирішення проблеми: введення "дводобового іменованого і датованого Дня".
Аргументує тим, що проміжок часу, який ми називаємо "рік" чи "місяць" є змінний (рік може бути на одну добу довший - високосний; місяць може мати від 28 до 31 діб), тоді чому не може "день" мати зазвичай одну добу, а дві доби раз або двійчі в році??
Це, звичайно, самі висновки, але вони виходять з досить цікавих роздумів автора про те, що в Біблії означається словом "день" (не тотожне нашому "доба")...

Додано: 24 жовтня 2009, 19:24
brat Martyn
Браття!
Як тут вже слушно говорилося ми просто спізняємося!
І якщо ми відкриємо нашу "василіянку" або церковно-слов'янські (доповнені Москвою) оригінали церконих книг (а саме Мінеї), які в нашій Церкві на жаль не перевидаються, то ми побачимо, що Різдво Христове всюди припадає на 25 грудня і не інакше! Просто ми відкриваємо службу 25 грудня не в цей день, а на 13 днів пізніше.
До речі, не за горами той час, коли ми відстанемо ще на один повний день і Різдво згідно Юліанського календаря буде припадати на сучасне вже не на 7-е, а на 8-е січня.

І що тоді робити? Я маю на увазі з тими людьми які вважають святкування Різдва саме 7 січня ознакою своєї "Традиції".... ??
Тут вихід один, як вказувалося вище: роз'яснювальна робота!!

З Різдвом - ясно, якщо відкинути астрономічні неточності календаря, не приписуючи їм цілком зайвої приналежності до традиційності, конфесійності чи навіть національності, то Христос буде надалі родитися у християнських душах один раз на рік, а не два. І буде це, як написано у всіх літургійних книгах, саме 25 грудня.

З Пасхою тяжче, адже Східна і Західна Традиції мають різний спосіб вичислення дати Воскресіння. Тому Західна Пасха не просто переганяє Східну, але переганяє її по-різному з року в рік, а час від часу співпадає з нею...

Отже, у першому випадку (нерухомі свята) треба трошки підівчити астрономію, щоб зрозуміти і вирішити проблему, а в другому (рухомі свята) - просто домовитися, коли саме мало би відбуватися спільне святкування.

Тож я, звичайно, за спільне святкування!

Додано: 02 листопада 2009, 09:34
о.Олег
brat Martyn писав:... роз'яснювальна робота!! ...


Слава Ісусу Христу!
роз`яснювати потрібно, звичайно. От тільки у загальному контексті міжцерковних відносин кожен буде висвітлювати питання у свій спосіб... НОВИЙ СВІТОВИЙ КАЛЕНДАР о.Богдана Сухого мені тому і видався чимось якісно иншим, порівняно з давніми суперечками "кращий григоріанський/нікейський", бо намагається продивитись можливу перспективу унормалізування життя Церкви в контексті більш широких світових тенденцій та практичних потреб...

Додано: 17 грудня 2009, 14:35
о.Олег
Слава Ісусу Христу!
в житії св.Терези Авільської написано, що померла в ніч з 4-го на 15-те жовтня 1582.
гарна ілюстрація до теми, нмд :D

Додано: 26 грудня 2009, 09:36
o.Mykil
Marat писав:Категорично проти переходу УГКЦ на григоріанський календар, оскільки юліанський календар для українців є частиною нашої національної культурної традиції. Після такого переходу всі розмови про створення помістної Української Церкви можна припинити, а розкол всередині УГКЦ неминучий. Просто не всі греко-католики є беззастережними прихильниками асиміляції Заходом і вступу в Євросоюз( ще з попереднього Совєтського не вилізли). Розмови про григоріанський календар і введеня його вважаю продовженням латинізації УГКЦ.



Римо-Католицька Церква, більшість протестантських церков, а також більшість православних, включаючи Константинопольську, Антіохійську, Александрійську, Кіпрську, Болгарську, Румунську й Грецьку Церкви, святкують Різдво в ніч з 24 на 25 грудня.

Єрусалимська, Російська, Сербська, Грузинська Православні Церкви, усі Українські Православні Церкви, а також Українська Греко-Католицька церква святкують Різдво в ніч на 25 грудня за старим Юліанським календарем, що в ХХІ столітті відповідає ночі з 6 січня на 7 січня за сучасним Григоріанським календарем.

Вірменська апостольська Церква святкує Різдво 6 січня, в один день із Хрещенням Господнім.


Джерело: Вікіпедія

Перехід

Додано: 05 січня 2010, 21:55
Witysław
можливо занадто важко будуть звучати мої слова, але через затягування з переходом, я сам вирішив перейти.
як то кажуть, легше змінити себе, ніж світ навколо себе.

... і перейшов. Святкую Різдво Христове 25 грудня. Хоча батьки східного обряду прихожани УГКЦ, але не відмовились сісти зо мною 24 грудня за стіл та поділитись оплаткем. Близиться 7 січня, і теж буду святкувати. Бо батьки мої святкують, я раніше святкував і вся родина моя святкує.

А щодо переходу УГКЦ на григоріянський калєндар, то думаю не варто того робити. Бо багато вірян церква втратить через це. :cry:
Та ще одне. Якщо відбудеться перехід - українці можуть забути про єдину українську помісну церкву.

Re: Перехід

Додано: 05 січня 2010, 22:15
o.Mykil
Witysław писав:
А щодо переходу УГКЦ на григоріянський калєндар, то думаю не варто того робити. Бо багато вірян церква втратить через це. :cry:
Та ще одне. Якщо відбудеться перехід - українці можуть забути про єдину українську помісну церкву.


А в Канаді, наприклад, принаймні на півночі, де є теж вірні УГКЦ, зокрема українського походження святкується Різдво саме 25 грудня із більшістю католиків світу. І без проблем ніби. Треба ще щось часом побачити важливіше і поза обрядовістю.

Додано: 06 січня 2010, 01:43
Witysław
Особисто я за 25-те. І суть не в обрядовості, а у справедливості дати.

Та й навіть такий аргумент: робити на святкування Нового Року виключення в пості немає змісту: піст або є, або його нема...

Додано: 09 січня 2010, 18:33
о.Олег
Witysław писав:Особисто я за 25-те. І суть не в обрядовості, а у справедливості дати...

поясніть про дату і її справедливість, якщо можна

Додано: 09 січня 2010, 20:45
Witysław
Згідно з матеріалом з Вікіпедії

Реформа календаря мала за мету ліквідувати помилку в обчисленні дат: з моменту введення юліанського календаря до 16 століття «набігла» різниця в 10 днів порівняно з астрономічною датою.

Різдво Христове західні християни святкують 25 грудня за григоріанським календарем, а східні - 25 грудня за юліанським (це у 20-21 століттях відповідає 7 січня григоріанського календаря, але з 2101 року буде відповідати 8 січня).

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 13 січня 2010, 12:33
TarasK
Я за перехід на Григорянський календар, але роздумуючи над тим, бачу, що буде дуже важко. Поясню чому. Ми відсвяткували, припустимо, Різдво Христове 25 грудня і приходить 7 січня, що робити? Молодим буде звикнути легше, а старшим... Старше покоління все таки на мою думку буде святкувати Різдво і 7 січня???? :no:

Re:

Додано: 15 січня 2010, 10:11
о.Олег
Witysław писав:Згідно з матеріалом з Вікіпедії
Реформа календаря мала за мету ліквідувати помилку в обчисленні дат: з моменту введення юліанського календаря до 16 століття «набігла» різниця в 10 днів порівняно з астрономічною датою.

Різдво Христове західні християни святкують 25 грудня за григоріанським календарем, а східні - 25 грудня за юліанським (це у 20-21 століттях відповідає 7 січня григоріанського календаря, але з 2101 року буде відповідати 8 січня).

не зовсім зрозумів, що це мало на меті пояснити... Окрім того: чому з 2101 а не з 2100??

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 15 січня 2010, 10:15
о.Олег
Христос Раждається!
TarasK писав:Я за перехід на Григорянський календар, але роздумуючи над тим, бачу, що буде дуже важко. Поясню чому. Ми відсвяткували, припустимо, Різдво Христове 25 грудня і приходить 7 січня, що робити? Молодим буде звикнути легше, а старшим... Старше покоління все таки на мою думку буде святкувати Різдво і 7 січня???? :no:

думаю, що у такому разі буде щось подібного, як сьогодні з святкуванням "старого нового року"... А як Ви відноситеся до пошуків нових календарних систем, подібних до описаного мною в цій гілочці в дописі від 30 вересня 2009?

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 15 січня 2010, 11:38
TarasK
о.Олег писав:Христос Раждається!
думаю, що у такому разі буде щось подібного, як сьогодні з святкуванням "старого нового року"... А як Ви відноситеся до пошуків нових календарних систем, подібних до описаного мною в цій гілочці в дописі від 30 вересня 2009?

До нових календарних систем відношусь двояко. Створення чогось третього, буде означати, ні вам ні нам. А з іншої сторони створення іншої календарної системи є неможливо, бо воно буде за собою тягнути не лише зміну календаря, а й всього літургійного життя....

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 15 січня 2010, 15:54
Християнин
Календар не є питанням віри, традицій чи права вибору.

Тому окремий (протинауковий) погляд церкви на календар вважаю нісенітницею. Розмови про те, кому зручно жити за правильним календарем, а кому зручно жити за неправильним, особливо якщо більшість людей живе за правильним... будуть тривалими, а головне - безрезультатними. На питання якого дня настає 1 січня відповідає наука, а якого січня чи то грудня святкувати Різдво Христове - справа Церкви. Календар - "кесарів", а релігійні свята - Богові.
Вичитавши обговорення не знайшов жодного аргумента на користь правильності застарілого календаря окрім єрусалимського вогню. Але як на мене, коли ми його чекатимемо - тоді нам його Господь Бог і дасть.

Зауваження: перехід на правильний календар частини конфесій дасть привід (не плутати з причиною!) поглибити розкол церков тим, хто його прагне на користь власної вигоди або політичних інтересів братської держави. =@

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 15 січня 2010, 17:28
romanm
К
алендар не є питанням віри, традицій чи права вибору.

Тому окремий (протинауковий) погляд церкви на календар вважаю нісенітницею. Розмови про те, кому зручно жити за правильним календарем, а кому зручно жити за неправильним, особливо якщо більшість людей живе за правильним... будуть тривалими, а головне - безрезультатними. На питання якого дня настає 1 січня відповідає наука, а якого січня чи то грудня святкувати Різдво Христове - справа Церкви. Календар - "кесарів", а релігійні свята - Богові.


100%

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 20 січня 2010, 16:35
о.Олег
Христос Раждається!
TarasK писав:До нових календарних систем відношусь двояко. Створення чогось третього, буде означати, ні вам ні нам. А з іншої сторони створення іншої календарної системи є неможливо, бо воно буде за собою тягнути не лише зміну календаря, а й всього літургійного життя....

тут йдеться не про зміну двох церковних календарів на третій, а про глобальні світові процеси, які стремлять рано чи пізно підвести держави світу до використання однієї на всіх календарної системи. От і виглядає, що у якомусь "завтра" постане наступна проблема (проблема?): державні структури перейдуть на загальнопланетарне літочислення (передбачається, зокрема, за кожним числом місяця закріпити його назву в тижні і додавати за потребою "високосну суботу чи неділю") і саме за ним християни будуть ходити на працю, відпочивати в суботу-неділю тощо.., а як з духовним життям Церкви??

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 19 лютого 2010, 09:58
mac123
На жаль це про нас і більше додати нІчого. Ми маємо прекрасний обряд, який просто слід розуміти розвивати і підтримувати. "І свого научатись і чужого не цуратись" А щодо календаря, то дійсно треба тут говорити радше не про "латинізацію" (хто її взагалі тут вбачає в цьому?) а про нормальне святкування одночасно з цілим світом. І не так релігійних свят, а звичних календарних, як напр. Новий рік. Щодо страху перед зірванням всякого екуменічного діалогу з православними через перехід на новий календар, то "вовка боятися - в ліс не ходити". Давно слід було це зробити. Але "най дрИжу коли сИджу". Коли ми звикнемо, що ми ГОСПОДАРІ на своїй землі, над своїми звичаями, історією, і навіть над тими хто це в нас відбирає?

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 02 березня 2010, 08:09
servus Dei
я скажу просту істину - про жодний перехід УГКЦ на григоріянский калєндар мови йти не може...оскільки останнім часом активізувалось позиціонування УГКЦ як православної церкви у єдності з престолом...і всього то...але навіть під час проповідей та й у інших сферах все більше наголошується на православній сутності...а отже і збереженні традиції святкування Різдва 7 січня..

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 02 березня 2010, 09:45
о.Олег
servus Dei писав:я скажу просту істину - про жодний перехід УГКЦ на григоріянский калєндар мови йти не може...оскільки останнім часом активізувалось позиціонування УГКЦ як православної церкви у єдності з престолом...і всього то...але навіть під час проповідей та й у інших сферах все більше наголошується на православній сутності...а отже і збереженні традиції святкування Різдва 7 січня..

одне не слідує з іншого: православні Церкви здебільшого поміняли свої календарі на "новоюліанський" (до 2800, здається, Різдво буде празнуватись подібно, як в Латинській Традиції, а не 7 січня :) ) із збереженням старої Пасхалії; Фінська ПЦ змінила і Пасхалію...

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 02 березня 2010, 13:54
Кенгуру
Цікаво було б якби розробити таку таблицю порівнянь і покласти чорне на біле: :good:
скільки православних церков перейшли на Різдво 25 грудня, а скільки залишись по старому, скільки перейшло на римські дати Пасхалії. Маю тут наувазі і католицькі церкви східних традицій.

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 02 березня 2010, 15:58
о.Олег
Кенгуру писав:Цікаво було б якби розробити таку таблицю порівнянь і покласти чорне на біле: :good:
скільки православних церков перейшли на Різдво 25 грудня, а скільки залишись по старому, скільки перейшло на римські дати Пасхалії. Маю тут наувазі і католицькі церкви східних традицій.

можливо, отче, навіть встигнемо до змін це зафіксувати :) : насправді всюди, де ввели новий календар, є старостильники (навіть - єпархії).

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 04 березня 2010, 09:13
Witysław
Поясніть парадокс переносу Стрітеня який мав місце цього року в Юліанців ? (З 15 перенесли на 14, бо в понеділок зачинався піст)
Це чи не ще один доказ недосконалості Юліанського календаря

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 04 березня 2010, 10:08
ієром. Діонисій
Навпаки, це доказ його передбачуваності.
Стрітення святкують на сороковий день від Різдва Христового -- без пояснень.
Великий піст з самого означення має бути сорокаденним. Як його рахувати? Триває від понеділка після Сиропусної неділі до п"ятниці перед Лазаревою суботою включно; згадайте стихиру: "Сьогодні благодать Святого Духа зібрала нас..." -- монахи, навіть ті, які перебували цілих 40 днів на повному відлюдді, перед Квітною неділею знову поверталися до монастиря чи лаври, щоб разом переживати події Великого тижня і радість Великодня.
Оскільки цього року Великдень святкується в найшвидший можливий термін, 4 квітня (таке буває три рази на 5 століть!!! Отже, за нашого життя більше навряд чи трапиться), то початок Посту випадає на 15 лютого. Щоб зберегти 40 днів Чотиридесятниці, Стрітення пересунули на 14 лютого -- Сиропусну неділю.
Якщо б ми святкували за Григоріянським календарем, таке явище не трапилося б.

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 30 березня 2010, 13:29
solist-vokalist
Тішить, що більшість форумчан за зміну календаря... народ мислячий і небайдужий... дуже тішуся...

Re: Григоріанський календар: за і проти

Додано: 09 січня 2012, 22:39
andrivovk
УГКЦ не перейде на григоріанський календар без православних http://www.credo-ua.org/2012/01/56853