Євхаристія для немовлят і Літургія для дітей

літургічні тексти, переклади, устав Богослужень

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Аватар користувача
demetris
старець
старець
Повідомлень: 417
З нами з: 29 січня 2006, 16:52
Звідки: м. Львів
Контактна інформація:

Євхаристія для немовлят і Літургія для дітей

Повідомлення demetris » 23 жовтня 2007, 16:25

В кого є діти?
Чи ви причащаєте їх? з якого віку, як воно у вас проходить, ака реакція інших? на парафії, в родині (сім"ї)?

Чи є у вас на парохії дитяча Літургія і що вона з себе являє? Бо в нас буцімто є... але ж проповідь до дітей нічого не має спільного.
З повагою, Дмитро.

Аватар користувача
halyna
новик
новик
Повідомлень: 17
З нами з: 04 жовтня 2007, 21:57
Звідки: Україна
Контактна інформація:

Повідомлення halyna » 23 жовтня 2007, 22:38

Дітей своїх,як були малі ніколи не причащала.Перший раз причащалися коли йшли до Першого Причастя .Вважаю що цього не потрібно робити бо діти не усвідомлюють що роблять і потім яке ж воно буде Перше причастя.
А дитяча Літургія є кожну неділю в церкві Онуфрія на 12.00.Була пару разів присутня і дуже гарна проповідь там саме для дітей.

Аватар користувача
Ira
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 345
З нами з: 20 серпня 2007, 17:21
Контактна інформація:

Повідомлення Ira » 23 жовтня 2007, 23:15

Діти обов"язково повинні приймати Святе Причастя з якнайменшого віку, бо вони ще невинні, чисті душею, але просто треба бути обережними, коли дитинка Його приймає.

Аватар користувача
demetris
старець
старець
Повідомлень: 417
З нами з: 29 січня 2006, 16:52
Звідки: м. Львів
Контактна інформація:

Повідомлення demetris » 24 жовтня 2007, 15:42

halyna писав:Дітей своїх,як були малі ніколи не причащала.Перший раз причащалися коли йшли до Першого Причастя .Вважаю що цього не потрібно робити бо діти не усвідомлюють що роблять і потім яке ж воно буде Перше причастя.
А дитяча Літургія є кожну неділю в церкві Онуфрія на 12.00.Була пару разів присутня і дуже гарна проповідь там саме для дітей.


Взагалі-то офіційно ми говоримо про Урочисте причастя і Пешу Сповідь.
Згідно уставу є три вступні Св. Тайни: Хрещення Миропомазання і Євхаристія, що уділяються немовлятам.
проте як це реально ивглядає.

Дякую, Галино за досвід. :Rose:
З повагою, Дмитро.

Аватар користувача
brat Martyn
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 289
З нами з: 26 березня 2007, 13:10
Звідки: Львів, Україна
Контактна інформація:

Повідомлення brat Martyn » 25 жовтня 2007, 07:05

До Євхаристії для немовлят, звичайно ставлюся позитивно, а от Літургія для дітей - це вже нісенітниця! :o

Адже "Літургія" - це спільне діло Божого люду!
Дурницейю є ділити той Божий люд за чим би то не було: чи то за віком, чи то за пофесією, чи то за розміром гаманця... безглуздя, бо як на Літургію збираються всі ангельські чини, не ділячись (на одну Службу херувими, а на наступну архангели), так і люди повинні приходити на неї не ділячись, всі покоління з дітьми включно, не залежно від фаху і статків. :wink:

Окремо можна, а інколи треба поводити реколекції, наприклад, чи інші науки, але ніколи - Божественну Літургію чи інші частини церковного правила, особливо, коли вони складені в нічні чування перед якимсь великим святом... :wink:
© 1983-2013 Maryan Kachmar: Ето неловкое чуство..: коли дорослий світ до люті огидний, а дитиною залишатися не вихід.
Skype: m.s.kachmar; e-mail: [email protected]; або сайти: www.simport.org.ua, www.photography.kachmars.com

Аватар користувача
stekona
дописувач
дописувач
Повідомлень: 73
З нами з: 29 квітня 2007, 15:24
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Повідомлення stekona » 25 жовтня 2007, 13:19

В мене хлопчик-йому майже рік, але ми не практикуємо Євхаристію разом з ним чи вірніше для нього :oops: Не знаю чи це правильно чи ні? Єдине,що можу сказати,то часто причащалась,коли ходила вагітна :) :oops:
"Благословляйте,бо ви на те покликані,щоб успадкувати благословення"(I Пт.3,9)

Аватар користувача
halyna
новик
новик
Повідомлень: 17
З нами з: 04 жовтня 2007, 21:57
Звідки: Україна
Контактна інформація:

Повідомлення halyna » 27 жовтня 2007, 00:18

brat Martyn писав: от Літургія для дітей - це вже нісенітниця! :o

У чому несенітниця ? Це звичайна Літургія .Відвдують її діти з батьками.Просто проповідь священник викладає так щоб була зрозуміла дітям.Говорить з ними, задає питання. Будете мати можлівисть зайдіть і подивіться.Багато моїх знайомих ходять туди з дітьми і всі задоволені .

Аватар користувача
brat Martyn
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 289
З нами з: 26 березня 2007, 13:10
Звідки: Львів, Україна
Контактна інформація:

Повідомлення brat Martyn » 28 жовтня 2007, 11:56

halyna писав:Це звичайна Літургія.

Саме на цьому я і наголошую.

Найкраще, що я бачив на цю тему було в катедральному храмі УГКЦ в Дрогобичі. Там власне відбувається звичайна Літургія, на яку приходять всі покоління, але з дітьми є один нюанс, який не робить цю Літургію окремою для дітей, але і враховує, що це є діти.
А саме: дітей там запрошують наперед храму перед сам іконостас, щоб вони все бачили і не нудьгували, а потім всіх їх причащають... при чому проповідь говориться все ж на актуальні для всієї парохії теми, а не тільки для дітей.
Якщо чесно, то я бачу в цьому варіанті ідеальне літургійне вирішення проблеми вікової різниці вірних у спільноті Церкви. :)

Щодо такої Літургії, яку Ви описуєте, то я на такій неодноразово бував.
Тут треба брати до уваги, що діти не можуть ще на стільки свідомо і повноцінно брати участь у Літургії, тому роль в такій Літургії забагато перетікає на священика, а батьки стоять ніби трохи осторонь, бо на дітей звернена чи не вся увага.
Руйнується цілісність і гармонія спільноти, бо вже не спільнота служить Літургію для Господа, а священик служить її для дітей.
Тому, на мою думку, на парохії, і особливо в неділю, такої Літургії бути не повинно.

Але такий варіант є можливим у випадках, коли ця Літургія служиться в рамках спільноти, що складається з християнських родин, де багато дітей, під час реколекцій чи інших наук.
Тоді там, де в самих науках беруть активну участь батьки, тоді на Літургії можна приділити більше уваги дітям, не руйнуючи цілості спільноти, а навпаки будувати її долучаючи до неї найменших.... :wink:
© 1983-2013 Maryan Kachmar: Ето неловкое чуство..: коли дорослий світ до люті огидний, а дитиною залишатися не вихід.
Skype: m.s.kachmar; e-mail: [email protected]; або сайти: www.simport.org.ua, www.photography.kachmars.com

orest
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 189
З нами з: 06 березня 2006, 14:57
Звідки: Ukraine

Повідомлення orest » 29 жовтня 2007, 12:29

на багатьох парохіях УГКЦ вже довший час відновлено практику Причастя немовлят та малих дітей ще до Першої Сповіді...
і це справді правильно (на це вказують літургійні тексти)
Ось тільки я вважаю, що діти повинні приходити до Причатя з кимось з батьків (або бабців-дідусів), причому ті хто їх привів обовязково самі теж повинні причащатися, щоб власним прикладом свідчити для дитини важливість Причастя.

Аватар користувача
demetris
старець
старець
Повідомлень: 417
З нами з: 29 січня 2006, 16:52
Звідки: м. Львів
Контактна інформація:

Повідомлення demetris » 29 жовтня 2007, 18:02

orest писав:Ось тільки я вважаю, що діти повинні приходити до Причатя з кимось з батьків (або бабців-дідусів), причому ті хто їх привів обовязково самі теж повинні причащатися, щоб власним прикладом свідчити для дитини важливість Причастя.


Цілком згоден, тобі більше думатимуть і про стан освячуючої ласки...
З повагою, Дмитро.

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Повідомлення Олюнька » 29 січня 2008, 12:32

Також цілком згідна з Орестом.
Вважаю, що дітей треба причащати, але тоді дуже велика відповідальність лягає на батьків дитини.
Маю молодшу сестру, якій зараз 6 років. Ми довго думали на цю тему і вирішили почекати, поки вона підросте і буде сповідатися. Тепер бачу, що це не зовсім правильно.
Одного разу вона запиталася, чому її священик не причащає. Ми розповіли, що перед Причастям людина йде до Сповіді і тоді її душа стає "біленька". Вона питає: "А моя душа хіба не біленька?". Що тут скажеш?
Ти прищащаєшся і думаєш: " Я ж не є кращою від тої дитини, то чому їй також не можна причащатися."
Багато позитивів є і в тому, щоб чекати, коли дитина підросте. Я йшла до Першого Причастя у 8 років і дотепер згадую як я чекала цього моменту, готувалася. В цьому також є сенс.

Аватар користувача
demetris
старець
старець
Повідомлень: 417
З нами з: 29 січня 2006, 16:52
Звідки: м. Львів
Контактна інформація:

Повідомлення demetris » 30 січня 2008, 11:58

Олюнька писав:...Багато позитивів є і в тому, щоб чекати, коли дитина підросте. Я йшла до Першого Причастя у 8 років і дотепер згадую як я чекала цього моменту, готувалася. В цьому також є сенс.

То певний момент ініціації, він трепетний, але не притаманний східній традиції. тобто відпроходить під час Хрещення і щоразу під час Причастя. Але в УГКЦ є традиція Першої Сповіді і Урочистого (а не Першого) Святого Причастя.
І вовки ситі і вівці цілі ;)
З повагою, Дмитро.

Аватар користувача
Yaremko
початківець
початківець
Повідомлень: 46
З нами з: 06 грудня 2007, 13:09

Повідомлення Yaremko » 12 лютого 2008, 22:59

Особисто я за причасття дітей, мій синочок запричащався коли йому було майже пів року, і коли була можливіть то ми часто причащалися але останім часом він (йому 2 роки) не хоче ну я ненаполягаю.
В мене була проблема що дитина непосидюча дуже тяжко на Богослужінні, в церкву заходили тільки коли треба було причащатися (бо особисто я нелюблю коли батьки заходять із своїми малими дітьми до церкви, бо діти є діти і мало яка дитина може тихо себе поводити ну і є такий вислів чемна дитина хвора дитини), дитяча літургія є добра бо корокта і можна нормально помолитися а от загальна, людей повно, дуже довга проповідь на цілу годину а змалою дитиною це просто жах і тими всіма речами я себе відчуваю відстороненою від церкви оскільки дитина неможе 1,5-2год. :o Богослужіння гарно себе поводити і це виходить що після церкви я виходжу змучена і знервована. І тому ми переключилися на вечірні Богослужіння бо короткі і мало людей, і незнаю чому дитина дуже гарно себе поводить

Аватар користувача
demetris
старець
старець
Повідомлень: 417
З нами з: 29 січня 2006, 16:52
Звідки: м. Львів
Контактна інформація:

Повідомлення demetris » 14 лютого 2008, 09:40

Yaremko писав:...особисто я нелюблю коли батьки заходять із своїми малими дітьми до церкви, бо діти є діти і мало яка дитина може тихо себе поводити ну і є такий вислів чемна дитина хвора дитини...

НУ це трохи того... не правильно. Може їм і їсти не давати, бо вони одяг забруднюють ;)
Yaremko писав:І тому ми переключилися на вечірні Богослужіння бо короткі і мало людей, і незнаю чому дитина дуже гарно себе поводить

І ми так, або доводиться "льотати" по церкві з малою на руках, влаштовувати екскурсії тощо, що теж не надто добре :(
З повагою, Дмитро.

Аватар користувача
отець Роман
дописувач
дописувач
Повідомлень: 88
З нами з: 16 листопада 2008, 15:40
Звідки: м. Кременчук
Контактна інформація:

Повідомлення отець Роман » 06 грудня 2008, 20:07

Так вже склалося, що ми маємо певні традиції відносно будь-чого, а часто ці традиії набирають ваги закону...
Те саме трапилося з Св. Причастям. Хтось мені розповідав, що в костелах закордоном часто йдуть до Причастя всі, як в банальній черзі за хлібом. Стоять інші, то чому мені не можна? В нашій же традиції трапилося якрах навпаки: Св. Причастя стало аж занадто святковим. Аж до того, щоб приймати його якомога рідше. (звісно не зумисне) Обидва випадки не єправильними, бо щоб ми не робили, вище глови не підстрибнеш, і немає жодної людини на землі, що могла б прийняти Бога "в свою оселю достойно". Але суть і мета Євхаристії є оздоровлення і підтримання духовних і душевних та навіть тілесних подвигів людини перед Богом у боротьбі проти спокус. Тому Євхаристія є НЕОБХІДНА для ВСІХ! Звісно з кожного правила існують вийнятки. Проте правило, так, правило а не закон, не причащати дітей чи немовлят є радше усталеним правилом.
В мене є двоє власних дітей, старшому 4.5, меншому 3 роки. Я даю їм Святе Причастя. Хто крім дітей на землі є менш безгрішним аніж діти? Однак користуюся простим правилом - намагаюся їх до цього виховати і привчити вже тепер. Наприклад сварю, що не дам Євхаристії, якщо не будуть слухняними, бігатимуть чи виходитимуть з храму без потреби. До речі, вони вже в цьому віці розуміють коли саме буде момент самого Причастя, і мають звичку приходити в необхідний момент. Також з так би мовити міркувань безпеки даю Причастя під одним видом - лише Крові, хоча звісно ваги Євхаристії це не применшує. І наостанок, хочу порекомендувати усім, хто хотів би причащати своїх діток, просто поговорити про це зі своїм священиком. Хоча і далі залишаються певні ньюанси, але коротко це вся необхідна інформація. Окрім того, НІДЕ немає жодного ДОКУМЕНТУ чи ЗАКОНУ, який би забороняв причащати немовлят і дітей. В ідеальному випадку дитина повинна бути змалку "воцеркволена" - пишу цей термін в лапках, бо маю на увазі не пряме значення, а радше навчання дитини по мірі її можливості сприймати світ, всіх неохідних речей повязаних з її життям як члена Церкви.
Сину! Ти є позичений! - слова бл. памяті митрополита Андрея

сергій
старець
старець
Повідомлень: 507
З нами з: 27 березня 2008, 22:48
Звідки: Галичина

Повідомлення сергій » 16 грудня 2008, 01:53

отець Роман писав:Так вже склалося, що ми маємо певні традиції відносно будь-чого, а часто ці традиії набирають ваги закону...
Те саме трапилося з Св. Причастям. Хтось мені розповідав, що в костелах закордоном часто йдуть до Причастя всі, як в банальній черзі за хлібом. Стоять інші, то чому мені не можна? В нашій же традиції трапилося якрах навпаки: Св. Причастя стало аж занадто святковим. Аж до того, щоб приймати його якомога рідше. (звісно не зумисне) Обидва випадки не єправильними, бо щоб ми не робили, вище глови не підстрибнеш, і немає жодної людини на землі, що могла б прийняти Бога "в свою оселю достойно". Але суть і мета Євхаристії є оздоровлення і підтримання духовних і душевних та навіть тілесних подвигів людини перед Богом у боротьбі проти спокус. Тому Євхаристія є НЕОБХІДНА для ВСІХ! Звісно з кожного правила існують вийнятки. Проте правило, так, правило а не закон, не причащати дітей чи немовлят є радше усталеним правилом.
В мене є двоє власних дітей, старшому 4.5, меншому 3 роки. Я даю їм Святе Причастя. Хто крім дітей на землі є менш безгрішним аніж діти? Однак користуюся простим правилом - намагаюся їх до цього виховати і привчити вже тепер. Наприклад сварю, що не дам Євхаристії, якщо не будуть слухняними, бігатимуть чи виходитимуть з храму без потреби. До речі, вони вже в цьому віці розуміють коли саме буде момент самого Причастя, і мають звичку приходити в необхідний момент. Також з так би мовити міркувань безпеки даю Причастя під одним видом - лише Крові, хоча звісно ваги Євхаристії це не применшує. І наостанок, хочу порекомендувати усім, хто хотів би причащати своїх діток, просто поговорити про це зі своїм священиком. Хоча і далі залишаються певні ньюанси, але коротко це вся необхідна інформація. Окрім того, НІДЕ немає жодного ДОКУМЕНТУ чи ЗАКОНУ, який би забороняв причащати немовлят і дітей. В ідеальному випадку дитина повинна бути змалку "воцеркволена" - пишу цей термін в лапках, бо маю на увазі не пряме значення, а радше навчання дитини по мірі її можливості сприймати світ, всіх неохідних речей повязаних з її життям як члена Церкви.


Ніде ніхто безгрішність ніколи не ставив як умову для Св. Причастя. А Св. Павло ясно каже що хто не розрізняє Тіла і Крові - суд собі їсть і п"є. Хто як хоче, а я своїх дітей, поки вони не почнуть добре розуміти шо то є Тіло і Кров Христові до Св. Причастя не поведу. Я своїм дітям зла не бажаю, а тим більше засудження з боку Бога.

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Повідомлення Олюнька » 07 січня 2009, 17:44

сергій писав:Ніде ніхто безгрішність ніколи не ставив як умову для Св. Причастя. А Св. Павло ясно каже що хто не розрізняє Тіла і Крові - суд собі їсть і п"є. Хто як хоче, а я своїх дітей, поки вони не почнуть добре розуміти шо то є Тіло і Кров Христові до Св. Причастя не поведу. Я своїм дітям зла не бажаю, а тим більше засудження з боку Бога.


Апостол Павло говорить, що перед тим, як приступати до Причастя треба робити іспит совісті, це він називає розрізненням Тіла і Крові.

Звичайно, помилкою є казати дитині: "Йди, священик тобі хлібчика дасть", треба змалку навчати дитину правдам віри.

Ісус каже: хто ість моє Тіло і п'є мою кров, той має життя вічне... Не можна відбирати в дитини цей скарб.

Я часто спостерігаю як діти йдуть до Причастя, вони як ангелята, їх постава каже, що вони розуміють багато більше від деяких дорослих.
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ

сергій
старець
старець
Повідомлень: 507
З нами з: 27 березня 2008, 22:48
Звідки: Галичина

Повідомлення сергій » 09 січня 2009, 18:35

Олюнька писав:
Апостол Павло говорить, що перед тим, як приступати до Причастя треба робити іспит совісті, це він називає розрізненням Тіла і Крові.



Навіщо викручувати тексти Святого Письма, аби довести свої теорії? Святий Павло виразно і чітко каже: «бо хто їсть і п’є – засудження собі їсть і п’є, якщо у цьому не розрізняє Тіло.» (1 Кор 12, 29). Де ж тут мова про іспит сумління?

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Повідомлення Олюнька » 10 січня 2009, 10:37

сергій писав:Навіщо викручувати тексти Святого Письма, аби довести свої теорії? Святий Павло виразно і чітко каже: «бо хто їсть і п’є – засудження собі їсть і п’є, якщо у цьому не розрізняє Тіло.» (1 Кор 12, 29). Де ж тут мова про іспит сумління?



28 Нехай же людина випробовує себе, і так нехай хліб їсть і з чаші хай п'є.
29 Бо хто їсть і п'є негідно, не розважаючи про тіло, той суд собі їсть і п'є!
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ

Малий
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 218
З нами з: 03 травня 2008, 08:41

Повідомлення Малий » 10 січня 2009, 11:32

Олюнька писав:28 Нехай же людина випробовує себе, і так нехай хліб їсть і з чаші хай п'є.
29 Бо хто їсть і п'є негідно, не розважаючи про тіло, той суд собі їсть і п'є!

і в якому віці, Олюнька, людина починає розважати про Тіло і Кров під час Причастя? не йдеться тут про іспит сумління, йдеться про суд, який накликають на себе всі, хто "їсть і п'є негідно, не розважаючи про тіло, той суд собі їсть і п'є! " -- ось і получається, що ведуть батьки своїх дітей на суд...

сергій
старець
старець
Повідомлень: 507
З нами з: 27 березня 2008, 22:48
Звідки: Галичина

Повідомлення сергій » 10 січня 2009, 12:09

Олюнька писав:
сергій писав:Навіщо викручувати тексти Святого Письма, аби довести свої теорії? Святий Павло виразно і чітко каже: «бо хто їсть і п’є – засудження собі їсть і п’є, якщо у цьому не розрізняє Тіло.» (1 Кор 12, 29). Де ж тут мова про іспит сумління?



28 Нехай же людина випробовує себе, і так нехай хліб їсть і з чаші хай п'є.
29 Бо хто їсть і п'є негідно, не розважаючи про тіло, той суд собі їсть і п'є!



Можемо сперечатися про якість перекладу Огіянка, якого Ви цитуєте, але не слід забувати, що Огієнко тримався старої лексики. Думаю переклад Хоменка всетаки в даному випадку є точнішим: «Бо той, хто їсть і п'є, не розрізняючи Господнього тіла, суд собі їсть і п'є.»
Адже там маємо diakrinon активний партицип презенту від дієслова diakrino, яке все ж таки описує дію, яку українською точніше перекласти розрізняти – робити дистинкцію.

Якщо Ви вважаєте що діти здатні робити це розрізнення в мене є ще одне заперечення. ІІ Ліонський та Тридентійські собори – Вселенські Собори Католицької Церкви, а також наш Замойський синод заборонили Причасття малих дітей. Жодним актом такого рівня, як Вселенський Собор ця заборона не є відміненою, одже хтось ламає приписи Вселенських Соборів. Як правовірний/православний католик східного обряду, я особисто би побоявся (а це як мінімум) ламати те що Собори постановили, а папи затвердили. Окрім того на мої вперті розпитування, яким актом Рим це відмінив, більшість священників відповідала, що є такий документ, але вони самі особисто його не бачили і не знали мені дати відповідь де такий документ можна знайти. Якщо Вам стосовно такого евентуального документу, щось відомо, яби щиро просив Вас надати інформацію.

ljubomyr_ps
старець
старець
Повідомлень: 506
З нами з: 27 жовтня 2008, 20:14
Звідки: Місто на кордоні

Повідомлення ljubomyr_ps » 11 січня 2009, 00:10

сергій писав:Можемо сперечатися про якість перекладу Огіянка, якого Ви цитуєте, але не слід забувати, що Огієнко тримався старої лексики. Думаю переклад Хоменка всетаки в даному випадку є точнішим


Якось мені до рук попав циркуляр «свідків єгови», в якому зазначалось, що вчити їхніх адептів потрібно використовуючи Біблію в перекладі Огієнка (чому так незнаю, але це наштовхує на роздуми), ну і звичайно їхніх журналів «вартова башта», «пробудись».

Що до прийнятя Св.Причастя дітьми то Господь тут однозначно сказав «Пустіть до мене дітей бо таких є Царство Небесне». Звичайно діти мають знати кого вони приймають у Св.Тайнах, основні молитви і що таке гріх (якщо вони мають біля 6-ти років).
Треба розуміти те, що дитина повчання батьків (в т.ч. й ті, що стосуються Тіла і Крові Господньої) сприймає беззастережною вірою бо любить і довіряє своїм батькам тому й вчити дитину треба через свою любов і довіру до Бога, як свого Батька то й дитина полюбить Господа як і її батьки. А в дечому, особливо в напімнені від поганих вчинків ще й повчить своїх батьків (суджу так по своїх дітях, які також приймають Св.Причастя як і я, коли хоч трохи цього великого Таїнства чуюсь гідним).
Життя таке коротке - поспішаймо творити добро!

сергій
старець
старець
Повідомлень: 507
З нами з: 27 березня 2008, 22:48
Звідки: Галичина

Повідомлення сергій » 11 січня 2009, 01:56

Я цілком розумію побожні аргументи, але жодного переконливого біблійного аргументу чи документу Учительського Уряду Церкви ніхто з прихильників Причасття малих дітей не навів.

Sotnik
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 156
З нами з: 04 січня 2009, 02:06
Звідки: Катеринослав
Контактна інформація:

Повідомлення Sotnik » 11 січня 2009, 03:45

Прообразом Господа у ветхозавітні часи був пасхальний Агнець. Його повинні були їсти всі, але добре усвідомлюючи при цьому що це означає. Тобто ніяких обмежень за віком не було. Тому й ми не повинні обмежувати дітей, тим більше, що маємо не прообраз, а самі Тіло і Кров Спасителя.

Sotnik
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 156
З нами з: 04 січня 2009, 02:06
Звідки: Катеринослав
Контактна інформація:

Повідомлення Sotnik » 11 січня 2009, 04:21

Святі апостоли, коли отримали від Господа Його Тіло і Кров, почули з Його вуст, що це є Тіло і Кров Його, але чи зрозуміли це? Ні, но як діти повірили Йому.

ljubomyr_ps
старець
старець
Повідомлень: 506
З нами з: 27 жовтня 2008, 20:14
Звідки: Місто на кордоні

Повідомлення ljubomyr_ps » 11 січня 2009, 18:47

сергій писав:Я цілком розумію побожні аргументи, але жодного переконливого біблійного аргументу чи документу Учительського Уряду Церкви ніхто з прихильників Причасття малих дітей не навів.


Не всі аргументи мають бути виложені на папері.
Наприкл. В Біблії не вказано Що Матір Божа є Матірю всіх народів, Царицею Неба і Землі, але християни знають і вірять, що так воно і Є.
Де-які аргументи записані в серцях віруючих людей. Якщо сумління чисте то багато відповідей можна знайти у серці своєму, адже, як і обіцяв Господь, у серці благочестивому зробить оселю собі Бог Отець-Бог Син-Бог Дух Святий.
Життя таке коротке - поспішаймо творити добро!

Аватар користувача
ola
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 211
З нами з: 21 серпня 2007, 01:27
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Повідомлення ola » 11 січня 2009, 22:51

В Біблії не вказано Що Матір Божа є Матірю всіх народів, Царицею Неба і Землі, але християни знають і вірять, що так воно і Є.

не впевнена, що тут доречно говорити про всіх християн. Християни протестантської гілки засумнівалися би в такому формулюванні. :wink: Без сумніву, на жаль...
А католики мають чудовий восьмий розділ Догматичної конституції про Церкву, де є, на щастя, виписане здорове навчання Церкви про Богородицю. І це дає можливість уникнути "побожних збочень" типу Лішні (про це уже йшла мова на цьому форумі)

Не всі аргументи мають бути виложені на папері. Де-які аргументи записані в серцях віруючих людей.

Питання, чи причащати малих дітей, як на мене, - сутнісне питання Традиції. Я би не поспішала довіряти своєму серцю у такій справі. Дорогі богослови, пошукайте, будь ласка, якогось циркуляру... Цікаво, а які аргументи Православної Церкви?
Вернися до дому свого, і розкажи, які речі великі вчинив тобі Бог! (Луки 8, 39)

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Повідомлення Олюнька » 12 січня 2009, 10:59

ola писав:Питання, чи причащати малих дітей, як на мене, - сутнісне питання Традиції. Я би не поспішала довіряти своєму серцю у такій справі. Дорогі богослови, пошукайте, будь ласка, якогось циркуляру... Цікаво, а які аргументи Православної Церкви?


Мені здається, що в нас дуже багато чого вирішили списувати на обряд. Мені здається, що таке питання має бути єдиним для цілої Католицької Церкви, бо чим ліпші чи гірші діти Західного обряду?
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ

Малий
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 218
З нами з: 03 травня 2008, 08:41

Повідомлення Малий » 12 січня 2009, 11:14

Олюнька писав:Мені здається, що в нас дуже багато чого вирішили списувати на обряд. Мені здається, що таке питання має бути єдиним для цілої Католицької Церкви, бо чим ліпші чи гірші діти Західного обряду?

а давайте петицію складемо Святішому Отцеві, щоб дозволив немовлятам до причастя приступати...
:lol: :lol: :lol:
в тому то й справа, Олюнько, що вся Католицька Церква керується постановами Вселенських Соборів і немовлят не причащають!

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Повідомлення ShMariam » 13 січня 2009, 14:45

Хотіла б додати одну суттєву річ: батьки мають навчити дитину Кого вона приймає у Св. Причасті і як при цьому поводитись. А то бачила, як діти, ледве запричащавшись, говорять, бігають по церкві... І тоді стає дійсно страшно за Св. Причастя: може навіть виплюнути, часом нехотячи... під час розмови, кашляючи... А за меншими дітьми треба добре дивитися і навіть рукою притримувати, поки не проковтне... Хоча й дорослі часом не розуміють тих речей... І набагато частіше зневажають Ісуса в тій Св. Тайні, ніж діти. Думаю, що все ж таки діти повинні розрізняти Св. Причастя і звичайну їжу.


Повернутись до “Літургіка”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 5 гостей