viter писав:Yur писав:А в якому значенні я їх видав, пане viter
Що людина створена на Образ Божий тілом.
359 Перший був створений останнім, від якого перший Адам отримав душу, що оживляє його... Другий Адам умістив свій образ у першому, коли його створив. Звідси й те, що Він узяв на Себе його роль і прийняв його ім'я, щоб не втратити того, кого Він створив на Свій образ. Перший - Адам, останній - Адам: перший має початок, останній не має кінця. Бо останній є насправді першим, як Він Сам сказав: «Я - Перший і Останній» (Св. Петро Хрисолог, Проповіді, 117, 1-2.).
704 «Що ж до людини, то Він Сам утворив її власними руками [тобто Сином і Духом Святим] (...) і витиснув на сформованому тілі Свою власну форму - так, щоб навіть видиме мало Божий образ» (Св. Іриней Ліонський, Пояснення апостольської проповіді, 11.).
Дух обітниці
705 Спотворена гріхом і смертю, людина залишається «образом Божим», образом Сина, хоч «позбавлена слави Божої» (Рим. 3,23), позбавлена «подоби». Обітниця, дана Авраамові, починає ікономію спасіння, наприкінці якої Сам Син прийме «образ» (Пор. Ів. 1, 14;Флп. 2 7) і відновить його у «подібності» до Отця, повертаючи йому Славу, «животворного» Духа. http://catechismus.org.ua/index.php?opt ... &Itemid=38=======================================================================================================
Й ще в стосунку святителя, хто і як подає в невластивому значенні.
viter писав:Так справді немає. Слова "Если мы сотворены по образу Бога, как об этом сказано, то и строение (συμμορφος) у нас то же самое. У Бога есть глаза и уши, голова, руки, седалищная часть, — ведь и говорится в Писании, что Бог восседает, — также ноги, на которых Он ходит." св. Василій вживає, щоб потім їх заперечити, щоб люди не думали, що ми тілом створені на Його подобу. Бо далі каже "Но устрани из сердца непотребные выдумки (представления). Отбрось от себя мысли, не соответствующие величию Бога. Бог не имеет очертаний (ασχηματιστος), Он прост (απλους). Не фантазируй насчет Его строения; не преуменьшай на иудейский манер Того, Кто велик; не замыкай Бога в свои телесные представления; не ограничивай Его мерой своего ума.". І робить висновки висновки "«Создадим человека по образу Нашему», т. е. дадим ему превосходство в разуме. ... И вот ты стал подобный Богу своей добротою, терпением, послушанием, любовью к брату и ближним; ты ненавидишь зло и подавляешь греховные страсти, дабы приобрести право владычествовать...."
А Ви, пане Юр, видали ці цитати в невластивому їм значенні.
Саме ви, пане viter, й намагаєтесь видати ці цитати у невластивому їм значенні. Святитель ясно каже:
строение (συμμορφος) у нас то же самое; натомість
Бог не имеет очертаний (ασχηματιστος). Себто маємо два значення.
Ви ж, намагаєтесь строение утотожнити з очертаниями.
Утім святитель в першому випадку каже
(συμμορφος), а в іншому
(ασχηματιστος)Він же ж не каже спочатку що у Бога є строение, а потім що нема строения. Він каже є таке саме строение, але немає очертаний.
Майте свою голову на плечах.