З ким скоріше єдність - з православними чи протестантами

обговорення богословських думок, питань богословської освіти

Модератори: Just_me, Artur, ihor

З ким Католицька Церква скоріше осягне єдність?

З православними
23
72%
З протестантами
9
28%
 
Всього голосів: 32

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Повідомлення viter » 13 жовтня 2009, 11:08

Те, що Ви Olya написали - це все правильно і ніхто не зможе не погодитися з Вами. Але Ви (та інші дописувачі) говорите про індивідуальні випадки. Але мене цікавить більш загальне питання: Для чого потрібна Католицька Церква з Її Тайнами, якщо і без Неї можна спастися? Я не роблю власних суджень, а ставлю питання на основі слів Ісуса Христа, що сказав, що не буде в нас життя якщо не будемо їсти Його Тіло та не будемо пити Його Кров. Він же не додав, що можете цього не робити, якщо живете чесно.
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Повідомлення o.Mykil » 13 жовтня 2009, 11:16

Єдина тема цієї чергової замітки: З ким скоріше єдність - з православними чи протестантами?
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

vitalko
старець
старець
Повідомлень: 987
З нами з: 25 березня 2009, 14:13
Звідки: Львів

Повідомлення vitalko » 13 жовтня 2009, 11:20

Ну що ж. Буду протистантом. Не піду до церкви. А нащо? На вулиці дощ, холодно - можна і вдома помолитися. Покаюся в душі перед Богом. Нащо йти до сповіді, говорити іншій людині щось зле про себе, а може навіть сороміцьке, чого маю червоніти лишній раз - Бог бачить мою душу і пробачить мені і без священика. Для чого мені Святі Тайни - вистачить віри і трохи добрих діл і Рай мене не мене...

Страшні слова? Як на мене - так.

Та саме такі висновки можна зробити з ваших дописів.
Подумайте. Не людина мірило всього.


А де це в моїх дописах сказано? Наведіть приклад. Висновки ваші дуже дивні, імхо. Складається враження, що або ви мене не зрозуміли, або зрозуміли абсолютно неправильно.
Ну чим католик кращий від некатолика, коли він маючи всі засоби для спасіння(Євангеліє, Святі Таїнства), не має в собі любові, коли в той же час якийсь мусульманин, наприклад, цього усього не має, але любить своїх ближніх?
Молитва, сповідь, Євхаристія - це все засоби, щоб виховати в людині любов. Якщо ти все це практикуєш, і не маєш любові - то ти ще гірший ніж нехрещений, бо маючи так багато, так і не навчився любити. А ще гірше, коли тобі це все дається - а ти просто його відкидаєш. То хто ж ти тоді? І чому ти маєш бути в небі? Тобі дали драбину до раю, а ти просто залишився під нею стояти. І коли відходиш з життя і бачиш де ти, то просиш щоб тебе туди взяли. А ти хоча б крок зробив вверх?

З другої сторони, невіруючий якби стоїть перед горою(ні драбини, ні шнурка не має), що заросла густими чагарниками. В нього є підсвідоме відчуття що йому треба вверх, причому він не знає чому, просто знає що так правильно. І він дереться вверх, по дорозі блукаючи, збиваючись на манівці, бо не знає цілі свого походу. Та все ж вкінці викарабкується десь на половину гори.
Питання: хто вище і хто ближче до раю? Католик, якому дали драбину, і який не зробив жодного кроку в напрямку до нього, чи той інший, який так довго блукав, але все ж таки вибрався на половину гори?
"Для чого шукаєш ти для себе почесті в інших? Поважай сам себе, і ніхто не принесе тобі безчестя."
св. Йоан Золотоустий

Аватар користувача
Olya
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 385
З нами з: 25 лютого 2009, 08:50
Звідки: м.Івано-Франківськ

Повідомлення Olya » 13 жовтня 2009, 11:58

:)
Востаннє редагувалось 13 жовтня 2009, 12:00 користувачем Olya, всього редагувалось 1 раз.
Розум людини обдумує путь її, але кроки її наставляє Господь.(Прип. Соломона 16:9)
Все буде добре!!!

Аватар користувача
Olya
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 385
З нами з: 25 лютого 2009, 08:50
Звідки: м.Івано-Франківськ

Повідомлення Olya » 13 жовтня 2009, 11:59

mykil писав:Єдина тема цієї чергової замітки: З ким скоріше єдність - з православними чи протестантами?


Колись одна релігія поділилася на дві і виникли Католицька і Православна церкви. Тому , на мою думку, їм і потрібно поєднатися, щоб не було поділу між людьми, щоб не було причин ворогувати.
Я думаю, що цей поділ не подобається Господу. Потрібно не шукати причин чому стався такий поділ, а спільно молитися Господу під Покровом Богородиці.

А поєднання з протестантами, на мою думку, не є можливе. Вони ж не приймають Св. Причастя і в них інші правди віри.
Розум людини обдумує путь її, але кроки її наставляє Господь.(Прип. Соломона 16:9)
Все буде добре!!!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: З ким скоріше єдність - з православними чи протестантами

Повідомлення о.Олег » 14 жовтня 2009, 10:10

Слава Ісусу Христу!
Yuriy Dzyoba писав:Переглянув статтю - частково погоджуюсь, особливо з тим, що стосується "таїнства монашества" - навіть в українському середовищі говорять, що постриг в монахи це Таїнство (офіційно не затверджене). Більше про це, могли б сказати монахи, але я можливо, пізніше тоже подивлюся за матеріалом.

якщо не прийняти певної методи для класифікації, то ми не зможемо говорити про якусь певну кількість Таїнств, та і саме поняття "Таїнство" нмд зрештою зникне з Богословія, як щось зайве, адже можна назагал твердити про Таїнство Церкви і, відповідно, про все, що у Церкві відбувається - Таїнства. Щоб цього не допустити, в Церкві Христовій не применшується таїнственного характеру всього, що у ній діється, але виокремлюється Сім Святих Таїн, які, віруємо, установив благодатью Своєю Господь наш Ісус Христос. Инше, включно з названим Вами монашеством (чи, скажімо, в Ефіопів, здається, до Таїнств прилічують Похорон) - таїнственні обряди (сакраменталії, за термінологією XIX Вселенського (Тридентійського) Собору) - благодать Божа дається за молитвами Церкви.
тобто, не залежно, що там де говориться (навіть в "українському середовищі" :) ), Бог установив саме так. Саме так вірю.
знову не встигаю відповісти на все - вибачте, пане Юрію, що постійно поспіхом дякую за розмову і обов`язково згодом відповім
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Повідомлення о.Олег » 15 жовтня 2009, 08:03

Yuriy Dzyoba писав:Продовжуючи дане питання хочу процитувати ігумена Іларіона (Алфеєва), який посилаючись на святоотцівські джерела говорить наступне:
До речі, існує зовсім неправильна традиція, проводити межу між таїнствами та обрядами і відносити шлюб до розряду таїнств, а чернечий постриг - до розряду церковних церемоній, позбавлених таємничого характеру. Чернечий постриг - таке ж таїнство, як і інші таїнства Церкви, тому що містить у собі всі ознаки таїнства. Людина, яка приймає чернецтво, одержує інше ім'я, подібно до того, як це відбувається у Хрещенні. Вона облачається в новий одяг. Як і в таїнстві Хрещення, за вірою Церкви, людині прощаються гріхи, в тому числі й ті, які є канонічною перешкодою для прийняття священичого сану. І навіть в самому чині чернечого постригу він називається таїнством, коли той, хто стриже, говорить тому, кого стриже: “Ти приступив до цього великого таїнства”. Але чернецтво тільки тоді здійснюється як таїнство, коли приймається за покликанням, щоб стати шляхом внутрішнього вдосконалення, шляхом сходження людини по тій “лєствиці” здобуття чеснот і боротьби з пристрастями, що так прекрасно зобразив у своїй класичній книзі святий Йоан Синайський.
http://charnetskyj.org.ua/publ/1-1-0-40
Відомо, що сім Таїнств, які є визнаними, набули свого "зовнішнього вигляду" не одразу, як і не одразу ж були закріплені церквою. Тайна Сповіді, для прикладу, набула свого теперішнього "індивідуального характеру" десь у IV ст., а може і пізніше. Монашество в цей же час тільки зароджувалося. Загалом кожне Таїнство має свою історію, можна прочитати у книжці, поданій нижче.
Говорити про внутрішню суть Таїнств не є доцільним, нате вони і є Тайнами, але про зовнішні ознаки та про "життя в тайнах" можна прочитати у того ж автора (укр. варіанту, на жаль, не знайшов) http://pravlib.narod.ru/biblio/books/alfeev2/Main.htm - інформація дуже пізнавальна, як на мене
І ще, хотів вас запитати, отче Олег - що Вам більше не подобається у згаданій вище статті Осипова - її суть, чи сама назва (трохи провокуюча)?

Слава Ісусу Христу!
"как ви лодку назавьотє..." - мабуть, так, лише суть на мою думку в тому, що ціль богословствування Осіпова ставиться в контексті "щоб не як у латинян"; як і спільне рішення названої спільної комісії - дуже гарно говорить про те, що Євхаристія незбагненна (це абсолютно вірно, просто людина своєю недосконалою мовою завжди прагне описово пояснити Божественне), але висновком подається: "ми не знаємо як, але точно не як в латинників". Тобто не в назві справа, а в суті того, що, через негаразди взаємовідносин Православія з Церквою Христовою, воно (точніше - його чільні представники) свідомо йде у Протест.
Всетаки дуже надіюсь, що я не правий, пане Юрію.
Стосовно ж історії формування науки про Таїнства: все в Церкві Христовій має свою історію формування. Не думаю, що Ви скажете/думаєте, що до проголошення Догми про Тройцю чи про Дві Природи у Христі Ісусі тощо Тройця не була Триіпостасною, Ісус Христос не був Богом і Людиною - ні: Догма стисло закріплює наш погляд на відвічну Істину. Тому говорити, що Сповідь/инші Таїнства заіснували тоді-то нмд не коректно: ми (люд Божий) почали з того-то часу користати з Таїнств - так, а самі Таїнства установив Бог і Божа Церква прийняла цю Правду і потвердила нашу віру у Сім Святих Таїн (знову ж - в історичному контексті: тоді-то тоді- то і т.д.).
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Повідомлення romanm » 15 жовтня 2009, 10:29

Добавлю до слів о. Олега, що догма крім того, що закріплює істину, недвозначно її пояснює. Тобто, показує її більш ясною.


Щодо пояснень Алфєєваі Осіпових, я би до них віднісся з великою осторогою. Здебільшого їхні тексти беруться з таких перекладів, над якими попрацювали цензори святєйшего і всепянєйшего сінода, і де речі усі підправлені під їх погляди.

взяти хоча б істерію правосланих Осіпових на тему католицьких містиків: спираючись на переклади взяті хто зна звідки, говорять, що католицькі містики це психічно хворі люди, особливо, в їх творах вбачаються розлади сексуальні.

Так що перед тим, як приводити православних ієрархів які когось - там цитують, я би волів бачити оригінал цитати.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Повідомлення о.Олег » 15 жовтня 2009, 14:30

romanm писав:Добавлю до слів о. Олега, що догма крім того, що закріплює істину, недвозначно її пояснює. Тобто, показує її більш ясною.


Щодо пояснень Алфєєваі Осіпових, я би до них віднісся з великою осторогою. Здебільшого їхні тексти беруться з таких перекладів, над якими попрацювали цензори святєйшего і всепянєйшего сінода, і де речі усі підправлені під їх погляди.

взяти хоча б істерію правосланих Осіпових на тему католицьких містиків: спираючись на переклади взяті хто зна звідки, говорять, що католицькі містики це психічно хворі люди, особливо, в їх творах вбачаються розлади сексуальні.

Так що перед тим, як приводити православних ієрархів які когось - там цитують, я би волів бачити оригінал цитати.

Слава Ісусу Христу!
я тут новий, пане Романе, але мене турбують вислови на Форумі, типу "всепянєйшого" - визнаю, що багато проблем людських не обходять священство, але отак, назагал... Вибачте, але нмд це є дуже подібним на те, що Ви критикуєте, тому, думається, цитуючи одного прапорщика: "нє нада упадаблятся афріканскай птіце страусу, каторая с висати сваєво пальота нє відіт гєнєральнай лініі партіі".
Стосовно ж вишуковування психічних хворіб у наших святих - так: тут і Дворкін, і Осіпов, і Кураєв і инші, які не читали оригінали творів цих святих, а судять по викривлених пересказах...
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Yuriy D
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 270
З нами з: 30 вересня 2008, 09:41
Звідки: Броди, Львівська обл.

Повідомлення Yuriy D » 15 жовтня 2009, 16:01

о.Олег писав:Слава Ісусу Христу!
"как ви лодку назавьотє..." - мабуть, так, лише суть на мою думку в тому, що ціль богословствування Осіпова ставиться в контексті "щоб не як у латинян"; як і спільне рішення названої спільної комісії - дуже гарно говорить про те, що Євхаристія незбагненна (це абсолютно вірно, просто людина своєю недосконалою мовою завжди прагне описово пояснити Божественне), але висновком подається: "ми не знаємо як, але точно не як в латинників". Тобто не в назві справа, а в суті того, що, через негаразди взаємовідносин Православія з Церквою Христовою, воно (точніше - його чільні представники) свідомо йде у Протест.

Слава навіки Богу!
Вибачайте, що не відповідав, бо був зайнятий іншими справами - празник як не як. :)
Стосовно дискусії, то думаю пора на ній ставити крапку. Не хочу, щоб ці роздуми послужили комусь для згіршення (матеріал не завжди розрахований на пересічного читача).
Пропоную поговорити на інші, не менш цікаві теми. Дякую за корисну інформацію викладену Вами.

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Повідомлення romanm » 15 жовтня 2009, 19:00

я тут новий, пане Романе, але мене турбують вислови на Форумі, типу "всепянєйшого" - визнаю, що багато проблем людських не обходять священство, але отак, назагал... Вибачте, але нмд це є дуже подібним на те, що Ви критикуєте, тому, думається, цитуючи одного прапорщика: "нє нада упадаблятся афріканскай птіце страусу, каторая с висати сваєво пальота нє відіт гєнєральнай лініі партіі".


Та я, отче, і не критикую, я просто повторив слова Петра 1. Лінк вам в приват.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Повідомлення о.Олег » 16 жовтня 2009, 14:55

Yuriy Dzyoba писав:
о.Олег писав:Слава Ісусу Христу!
"как ви лодку назавьотє..." - мабуть, так, лише суть на мою думку в тому, що ціль богословствування Осіпова ставиться в контексті "щоб не як у латинян"; як і спільне рішення названої спільної комісії - дуже гарно говорить про те, що Євхаристія незбагненна (це абсолютно вірно, просто людина своєю недосконалою мовою завжди прагне описово пояснити Божественне), але висновком подається: "ми не знаємо як, але точно не як в латинників". Тобто не в назві справа, а в суті того, що, через негаразди взаємовідносин Православія з Церквою Христовою, воно (точніше - його чільні представники) свідомо йде у Протест.

Слава навіки Богу!
Вибачайте, що не відповідав, бо був зайнятий іншими справами - празник як не як. :)
Стосовно дискусії, то думаю пора на ній ставити крапку. Не хочу, щоб ці роздуми послужили комусь для згіршення (матеріал не завжди розрахований на пересічного читача).
Пропоную поговорити на інші, не менш цікаві теми. Дякую за корисну інформацію викладену Вами.

Слава Ісусу Христу!
дякую за розмову
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Повідомлення о.Олег » 16 жовтня 2009, 14:57

romanm писав:
я тут новий, пане Романе, але мене турбують вислови на Форумі, типу "всепянєйшого" - визнаю, що багато проблем людських не обходять священство, але отак, назагал... Вибачте, але нмд це є дуже подібним на те, що Ви критикуєте, тому, думається, цитуючи одного прапорщика: "нє нада упадаблятся афріканскай птіце страусу, каторая с висати сваєво пальота нє відіт гєнєральнай лініі партіі".


Та я, отче, і не критикую, я просто повторив слова Петра 1. Лінк вам в приват.

дякую, Романе, зрозумів і відповів в приват
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

vitalko
старець
старець
Повідомлень: 987
З нами з: 25 березня 2009, 14:13
Звідки: Львів

Повідомлення vitalko » 26 жовтня 2009, 17:12

вл. Богдан Дзюрах щодо відношення УГКЦ до протестантів:

Другий Ватиканський Собор, говорячи про нез'єдинених з Католицькою Церквою християн, зазначає, що, хоч в одній і єдиній Христовій Церкві «вже від початку постали деякі тріщини, що їх суворо ганить апостол як гідні осуду (пор. 1 Кор 1нн; 11, 22), а в пізніших століттях зродились більші розходження, та немалі громади відлучились від спільноти католицької Церкви, деколи не без вини людей з обох сторін», додає: «Однак ті, що сьогодні в цих громадах народжуються та сповнюються віри Христової, не можуть бути оскаржені в грісі розколу, і їх братньою пошаною і любов'ю обнимає Католицька Церква», а «діти Католицької Церкви признають їх за братів у Господі» (Декрет «Про екуменізм», 3). Цю настанову Церкви намагаємося втілити на практиці у наших відносинах з братами-протестантами: підтримуємо дружні християнські зв'язки на рівні єрархії, співпрацюємо в рамках Всеукраїнської Ради Церков, обмінюємося делегаціями з нагоди різних свят (минулої неділі я сам мав нагоду брати участь у Святі вдячності, що його організував Союз євангельських християн - п'ятидесятників) - одним словом, намагаємося свідчити на ділі нашу віру в Христа Спасителя і євангельську любов, яка є душею нашого церковного життя.

Св. Павло зазначає, що Бог хоче, щоб усі люди спаслися і дійшли до пізнання правди (1 Тим 2, 4), а Другий Ватиканський Собор додає, що «священні дійства, які довершуються в братів від нас роз'єднаних, без сумніву можуть зроджувати справжнє життя ласки та треба уважати їх за здатних відкрити вступ у спільноту спасіння», підкреслюючи заразом, що «тільки через єдину католицьку Церкву Христову, що є загальною допомогою спасіння, можна досягти повноту засобів спасіння» (Про Екуменізм, 3). Втім, слід зазначити, що сама лише формальна приналежність до Католицької Церкви не запевняє людині автоматично святості чи спасіння. Тут діятиме принцип: кому багато дано, від того багато зажадають (пор. Лк 12, 48). То ж для усіх нас має стосуватися заклик св. Павла «у страсі та тремтінні працювати над своїм спасінням» (пор. Фил 2, 12), бо остаточно спасає всіх і всюди лише «віра, чинна любов'ю» (Гал 5, 6).

А щодо «максимального ступеня єретичності», за якого хтось може ще спастися, то я б радше не займався такою арифметикою, бо вона надто небезпечна. Щоб спастися, слід не просто бути «мінімалістом у злому», потрібно - принаймні, у своїх стримліннях і зусиллях - бути «максималістом у доброму». Нам не треба питатися Бога, скільки ще «можна» зробити зла, скільки ще «можна» жити в неправді, але треба радше питатися: як нам жити якомога краще, як наближатися щораз більше до правди і до Божого світла, як зростати щораз більше у любові. Лише той, хто щиро прагне пізнати УСЮ правду, хто намагається виконати УСІ Божі заповіді і любити Бога УСІМ своїм серцем, УСІЄЮ душею, УСІМА силами і УСІМА думками, може мати надію в Господі на своє спасіння. Такий є напрямок, такою є дорога спасіння, і я бажаю усім Вам і собі саме на цій дорозі чинити що раз більші поступи!

http://www.christusimperat.org/uk/node/19922
"Для чого шукаєш ти для себе почесті в інших? Поважай сам себе, і ніхто не принесе тобі безчестя."
св. Йоан Золотоустий

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Повідомлення о.Олег » 27 жовтня 2009, 11:25

vitalko писав:вл. Богдан Дзюрах щодо відношення УГКЦ до протестантів:
http://www.christusimperat.org/uk/node/19922

Слава Ісусу Христу!
дуже гарне слово
саме так вчить КЦ
дякую
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Yuriy D
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 270
З нами з: 30 вересня 2008, 09:41
Звідки: Броди, Львівська обл.

Повідомлення Yuriy D » 27 жовтня 2009, 17:49

о.Олег писав:
vitalko писав:вл. Богдан Дзюрах щодо відношення УГКЦ до протестантів:
http://www.christusimperat.org/uk/node/19922

Слава Ісусу Христу!
дуже гарне слово
саме так вчить КЦ
дякую

О так, пробачте за іронію, але то би було дивно, якби вл. Богдан Дзюрах - єпископ КЦ - вчив не так як вчить Католицька Церква %)

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Повідомлення о.Олег » 28 жовтня 2009, 12:19

Yuriy Dzyoba писав:
о.Олег писав:
vitalko писав:вл. Богдан Дзюрах щодо відношення УГКЦ до протестантів:
http://www.christusimperat.org/uk/node/19922

Слава Ісусу Христу!
дуже гарне слово
саме так вчить КЦ
дякую

О так, пробачте за іронію, але то би було дивно, якби вл. Богдан Дзюрах - єпископ КЦ - вчив не так як вчить Католицька Церква %)

Слава Ісусу Христу!
якщо поглянемо на історію виникнення єресей, то серед єресіархів саме єпископи та священики займають провідні місця...
Але я не тому так відреагував: не міг знайти доброго слова до теми протесту, а це слово +Богдана - якраз те, що Лікар приписав :)
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Повідомлення o.Mykil » 28 жовтня 2009, 20:14

о.Олег писав:[
якщо поглянемо на історію виникнення єресей, то серед єресіархів саме єпископи та священики займають провідні місця...


І про Лютера можна згадати, доктора теології, і про теперішніх догналівців, і... Біда коли людська гордість під маскою не раз вченості переважає елементарну Божу покору, впадаючи у різні крайності та виходячи на єретично-схизматичні стежки....
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Лука
гість
гість
Повідомлень: 6
З нами з: 20 жовтня 2009, 21:41

Повідомлення Лука » 08 листопада 2009, 22:09

http://www.christusimperat.org/uk/node/19922

Правильно сказано, що не тільки деякі, а всі Божі заповіді потрібно виконувати.

Тому справді не існує різниці між порушенням Божої заповіді "Не чини перелюбу!" і заповіді "Пам'ятай день суботній, щоб святити його!" І одна і інша є Божими заповідями з Декалогу.

А якщо і спіткнемось на життєвому шляху - маємо Заступника, Ісуса Христа, Який викупив нас. І якщо ми визнаємо свій гріх - Господь прощає і очищає нас від гріха.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Повідомлення о.Олег » 19 листопада 2009, 12:08

Слава Ісусу Христу!
гріх - він і у африці гріх.
Лука писав:http://www.christusimperat.org/uk/node/19922
Правильно сказано, що не тільки деякі, а всі Божі заповіді потрібно виконувати.
Тому справді не існує різниці між порушенням Божої заповіді "Не чини перелюбу!" і заповіді "Пам'ятай день суботній, щоб святити його!" І одна і інша є Божими заповідями з Декалогу.
А якщо і спіткнемось на життєвому шляху - маємо Заступника, Ісуса Христа, Який викупив нас. І якщо ми визнаємо свій гріх - Господь прощає і очищає нас від гріха.


Так все вірно, бо проповідуємо не те, що є гріх, а те, що є святість. До святого Боговгодного життя закликаємо (а не лише до якоїсь "технічної" відсутності гріха крадіжі, перелюбу чи иншого по списку) і Декалог є одною з напрямляючих на шляху до Бога.
Думаю, що про порівняння гріха у більшій чи меншій гріховності не йдеться.
Йдеться про порівняння його наслідків.
В стосунку Творця наслідок завжди прямує до втрати можливості бути з Ним. Це дійсно основний стосунок: людина-Бог. Але є й інші: людина-людина; людина- інше (творіння) тощо, який, окрім усього іншого, також говорить про наше відношення до Бога ("Істинно кажу вам: усе, що ви зробили одному з моїх братів найменших - ви мені зробили." Мт.40). І на цьому етапі імхо з`являється певне розрізнення між гріхами в контексті їх ймовірних наслідків: після (правдивого) розкаяння у будь-якому грісі Добрий Господь нас прощає, але чи прощає нас той чоловік/жінка, кого я, порушивши Заповідь, образив? З Вашого прикладу: святий день не пошанував, каюсь і Бог прощає, а з перелюбом все набагато складніше, бо Бог прийняв молитву каянника, а дружина, яку зрадили??
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Yuriy D
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 270
З нами з: 30 вересня 2008, 09:41
Звідки: Броди, Львівська обл.

Повідомлення Yuriy D » 24 листопада 2009, 09:16

о.Олег писав:не хотів нікого образити, пане Юрію. Вибачте. Лише я не знаю, як ще описати ту дійсність в якій знаходяться наші нез`єдинені Церкви-Сестри (Відповідно до кан.751 - схизмою називається відмова від підпорядкування Верховному Понтифіку або від спілкування з підвладними йому членами Церкви). Знаю про різні спроби якось злагіднити всі історичні нашарування взаємних образ, які сьогодні виявилися ніби прикріпленими за цим терміном і обіцяю старатися (не дуже надаюсь до модерування/тощо, от лише мене дійсно болить такий стан справ...) його уникати. Хоча... це була б цікава тема для роздумів над тим, як нам називати людей/спільноти, які заперечують главенство Папи над Церквою Христовою у такий спосіб, щоб, з одного боку - їх не ображати, з іншого - щоб за тими різними словами і боязню образити не забути проповідувати з`єдинення всіх у Церкві Христовій, яку Бог Сотворив.


о.Mykil писав:По-моєму, після II Ват. Собору застерігається вживати те жахне слово "схизматики" (хоч це так у суті...) з метою покращення екуменічного діалогу. Акцентується більше увагу на "нез*єдинених братах" із Вселенською Цервою... Проте це вже інша тема форуму! Прохання до цієї проблематики тут не повертатися. Дякую!

Не хотів створювати нової теми, дам відповідь у цій.
Власне термін "нез*єдинені браття" є більше підходящим, можливо тому його вибрали на ІІ Ват. Соборі. Це щось подібне, як у світському житті афроамериканця назвати "негром" - дискримінація! :)
Зі свого досвіду скажу, ще кілька років тому на зустрічах Біблійного товариства задав подібне питання священникові, на що той відповів, що "не рекомендується так говорити, щоб не зірвати міжцерковний діалог." З того часу, я себе відівчив від подібних настроїв.
Також термін "незєдинені брати" використовує у розмові Блаженнійший Любомир Гузар, та інші єпископи Католицької церкви.

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Повідомлення romanm » 24 листопада 2009, 09:36

Ага, це як в анекдоті про Вовчку, схизматики є, а слова такого нема.

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Повідомлення o.Mykil » 24 листопада 2009, 22:00

Тримаємося ТЕМИ!
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

vitalko
старець
старець
Повідомлень: 987
З нами з: 25 березня 2009, 14:13
Звідки: Львів

Повідомлення vitalko » 08 грудня 2009, 16:50

МОСКВА - Голова зовнішніх Церковних стосунків Російської Православної Церкви архиєпископ Волоколамський Іларіон 5 листопада в одному з інтерв'ю російському телеканалу заявив, що РПЦ не є проти зустрічі Патріарха Кирила з Папою Бенедиктом XVI, але Ватикан повинен «зробити конкретні кроки» для того, щоб показати своє бажання до співпраці.

«Наша позиція залишається незмінною протягом багатьох років: ми ніколи не виключали можливості такої зустрічі. Так вважав покійний Патріарх Алексій II і так каже нинішній Патріарх Кирил», - сказав архиєпископ Іларіон. Разом з тим, він наголошує, що така зустріч передбачає хорошу підготовку, щоб виключити сьогоднішню напруженість.

«Ми очікуємо, що Ватикан, Римо-Католицька Церква, зроблять конкретні кроки, щоб показати бажання до співпраці та залікувати всі рани, які були нанесені у жахливий період початку 90-х», - сказав архиєпископ. За його словами, у цей період понад 500 православних церков в Україні «були насильно захоплені греко-католиками і православні віруючі були витіснені з них». «Ми пропонуємо конкретні рішення існуючих проблем», - сказав він.

Архиєпископ Іларіон також прокоментував недавнє рішення Російського президента Дмитра Медведєва шукати дипломатичні стосунки між Росією і Ватиканом. «Цей крок з боку російської держави заслуговує тільки вітання», - наголосив він.

У той же час, існують проблеми у відносинах між Російською Православною і Католицькою Церквами, «які повинні бути вирішені у зовсім інший спосіб і не лише шляхом встановлення дипломатичних відносин», - сказав він. «Насамперед, це проблеми у Західній Україні, де зберігається напруженість у відносинах між православними і греко-католиками», - наголосив архиєпископ Іларіон.

Як РІСУ вже повідомляла, керівник Відділу зовнішніх церковних зв'язків (ВЗЦЗ) Московської Патріархії архиєпископ Волоколамський Іларіон (Алфєєв) під час офіційного візиту до Ватикану у розмові з Папою Римським Бенедиктом XVI (18 вересня) та з кардиналом Леонардо (Сандрі), префектом Конгрегації для Східних Церков (17 вересня), наголосив на необхідності конкретних практичних кроків для «кардинального покращення ситуації в Західній Україні». Стосунки між православними та греко-католиками в Україні архиєпископ Іларіон назвав основною перешкодою для діалогу між РПЦ та РКЦ. Очільник ВЗЦЗ МП не оминув нагоди використати і традиційне для РПЦ обвинувачення на адресу греко-католиків: «насильницький розгром трьох православних єпархій - Львівської, Тернопільської та Івано-Франківської».

В інтерв'ю Українській службі Бі-Бі-Сі Предстоятель УГКЦ Патріарх Любомир прокоментував звинувачення архиєпископа Іларіона на адресу українських греко-католиків: «Ці закиди роблять постійно, але я ще не чув, щоб хтось їх довів. Я не знаю жодного випадку, коли б ми забрали хоча б один православний храм, збудований вірними РПЦ. У 1946 році Російська Православна Церква в Західній Україні отримала від держави понад 500 храмів. Годі сказати, що це були храми РПЦ», - пояснив Глава УГКЦ. За його словами, у час виходу УГКЦ з підпілля траплялися прикрі випадки, коли громада розділялася і були великі непорозуміння. Але це вже давно минуло і сьогодні практично немає конфліктних ситуацій. «Я все ще чекаю на об'єктивні докази того, що греко-католики насильно забрали якісь храми чи що перешкоджають будувати нові церкви», - сказав Патріарх Любомир.


http://www.christusimperat.org/uk/node/22121

Про яку єдність може йти мова, коли з уст таких високопоставлених церковників лунає відверта брехня.
"Для чого шукаєш ти для себе почесті в інших? Поважай сам себе, і ніхто не принесе тобі безчестя."
св. Йоан Золотоустий

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Повідомлення romanm » 09 грудня 2009, 09:18

Наші латинські брати так захоплені діалогуванням, що забули запросити і уніатів на ці зустрічі. Якось не дуже гарно говорити про третю сторону, якої немає на зустрічі. Тим паче що вона католицька. Дякуючи таким чиновникам з Ватиканської курії і в УгкЦ ростуть настрої що всі Церкви одинакові, як КЦ, так і ПЦ.

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Повідомлення Олюнька » 09 грудня 2009, 10:17

romanm писав:Наші латинські брати так захоплені діалогуванням, що забули запросити і уніатів на ці зустрічі. Якось не дуже гарно говорити про третю сторону, якої немає на зустрічі. Тим паче що вона католицька. Дякуючи таким чиновникам з Ватиканської курії і в УгкЦ ростуть настрої що всі Церкви одинакові, як КЦ, так і ПЦ.

Не перегинайте палку.
Ну подумаєш, приїхали з РПЦ а Ватикан пожалітися на нас. То ж не означає, що Папа зразу має кликати "на килим" наших єпископів.
Ви зверніть увагу, що тут ні слова не згадується про те, що думає Ватикан, а тільки чуємо від РПЦ: "наша позиція..." і "ми очікуємо..."
Мені так здається, що це свідомий хід, щоб налаштувати нас проти Ватикану. :o Як кажуть, розділяй і владарюй.
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Повідомлення romanm » 09 грудня 2009, 11:03

Не перегинайте палку.


Крім Папи є ще й багато помічників(кардинали і єпископи) які впливають і творять цю саму політику Ватикану. Я вже писав не раз, про зустріч з бувшим префектом по Східних Церквах в спільноті БОзе(Італія), і про питання патріархату для УгкЦ, на що отримали відповідь що ще рано , бо православні брати проти. Це не придумано, а була дана відповідь одному теперішньому священику Львівської єпархії.
На килим не кличе, просто політика Ватикану відносно нас, з оглядкою на РПЦ. Також писав про спомини вл. Сапеляка і про те, як висвободили з Сибіру патр. Сліпого. Якби не наші єпископи, які підняли інформацію, то хто зна чим би це все закінчилося для патр. Сліпого, і думаю, не потрібно писати в які умови був поставлений патр. Сліпий в Римі(мовчанка). Так що ще не знати хто перегинає палку в своїй любові до правослв я.

А така політика настроює наших зовсім не рядових батюшок сповідувати таку еклезіологію, яку можна з великою натяжкою назвати католицькою. Прочитайте відповіді священика на ОФІЦІЙНОМУ форумі УгкЦ які ще й досі там "висять".

http://ugcc.org.ua/21.0.html?&no_cache= ... tannia_pi1[category]=single&tx_putannia_pi1[uid]=1044
щодо того, щоби не бути голослівним.

svjat
початківець
початківець
Повідомлень: 48
З нами з: 27 вересня 2005, 10:55
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Повідомлення svjat » 11 грудня 2009, 13:31

Хороший коментар по посиланню. В дусі Баламандської православно-католицької угоди.

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Повідомлення romanm » 11 грудня 2009, 13:39

svjat писав:Хороший коментар по посиланню. В дусі Баламандської православно-католицької угоди.


Ага, тільки не забувайте, що ці угоди не є офіційні документи КЦ, а думки богословів там присутніх. Так що це власна думка, цього батюшки, яка йде врозріз щонайменше з "Dominus Jesus"

svjat
початківець
початківець
Повідомлень: 48
З нами з: 27 вересня 2005, 10:55
Звідки: Київ
Контактна інформація:

Повідомлення svjat » 11 грудня 2009, 17:14

Ну еклезіологія розвивається через взаємодію Сходу і Заходу. І богослови, які беруть участь в католицько-праволавних переговорах стоять в авангарді цього розвитку. З часом ці напрацювання можуть стати офіційними документами КЦ.
Ось бачення майбутньої католицької еклезіології http://www.religion.in.ua/main/analitic ... -chii.html


Повернутись до “Богослов'я”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 16 гостей