Що таке гріх?

обговорення богословських думок, питань богословської освіти

Модератори: Just_me, Artur, ihor

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 09 серпня 2011, 19:15

andrey s. писав:Слухайте,а Ваше розуміння цих речей черпається тільки з книги Буття,чи з С.П. на загал,тобто повністю..???


Слухаю. А ви хочете сказати що я помилився і Бог не знав де знаходиться Адам?

andrey s. писав:І чи якось вписується Християнство у рамки Вашого розуміння???


А ви вважаєте що якщо я не згодний з тим що хтось каже що Бог не знав чогось, то ця позиція не відповідає християнству?

andrey s. писав:І чи можливо,Християнину гріхом образити себе,чи всетаки Бога???


Мені здається ви читали мої думки через рядок. Тому що я висловився однозначно що говорити що можливо гріхом образити Бога - банальна надуманість, яка не має ніяких підстав. А себе людина може образити як завгодно і не обовязково іменно гріхом. Через гріх людина просто віддаляє себе від Бога, цим шкодить своїй душі.

andrey s. писав:Доречі ми в Христа зодягненні...тобто нас уже не має бути,а власне це для перемоги над нами,над гріхом...То кого ображаєм???(хоча,з чисто люцкої точки зору...тупо грішити,бо шкодимо собі..тут є доля істини :) ,бо нас уже не існує,в принципі,...)


Не зрозуміло хто одягнений, кого і де не має бути для перемоги і кого не існує. Звучить як погроза якась :)))

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 09 серпня 2011, 19:27

andrey s. писав:І чи якось вписується Християнство у рамки Вашого розуміння???


Вибачайте, мені просто здається що ви пиштете вже не із раціональних доводів, а із задітого самолюбія, через те що назвав вашу теорію необдуманим вигуком про те що Адам мав звичку ховатись.
Давайте так, якщо я щось не так написав - покажіть це фактом. Бо якщо так писати і ніяк не підтверджувати, то це буде болтологія якась.
Ще раз вибачте і не обіжайтесь на мене. Мудра людина ніколи не обіжається якщо щось сказано по суті.

Аватар користувача
Володимир85
старець
старець
Повідомлень: 600
З нами з: 12 липня 2011, 14:51

Re: Що таке гріх?

Повідомлення Володимир85 » 09 серпня 2011, 19:31

alex1980 писав:
andrey s. писав:І чи якось вписується Християнство у рамки Вашого розуміння???


Вибачайте, мені просто здається що ви пиштете вже не із раціональних доводів, а із задітого самолюбія, через те що назвав вашу теорію необдуманим вигуком про те що Адам мав звичку ховатись.
Давайте так, якщо я щось не так написав - покажіть це фактом. Бо якщо так писати і ніяк не підтверджувати, то це буде болтологія якась.
Ще раз вибачте і не обіжайтесь на мене. Мудра людина ніколи не обіжається якщо щось сказано по суті.


не думаю, що то задіте самолюбство, можливо Ви неправильно чи неповністю зрозуміли Андрія :)
Коли св.Франциск думав про єдине джерело всього живого,
його ще більше,ніж завжди,сповнювало благочестя,і він називав всіх тварей Божих,
навіть самих малих,братами і сестрами,бо знав — їх створив Той же,Хто створив і його самого.
(св.Бонавентура)

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 09 серпня 2011, 20:19

Володимир85 писав:не думаю, що то задіте самолюбство, можливо Ви неправильно чи неповністю зрозуміли Андрія :)


А ви зрозуміли? Він закинув, як мені здалось, що я не правильно прокоментував вірш де Бог звертається до Адама і я рахую що це було так же необдумано як і версія що у Адама була звичка ховатись від Бога. Мені здалось що він хотів щось сказати, але певно що спішив, тому і відніс це на рахунок його образи... Бо далі мені здалось взагалі якийсь сумбур - когось не мало бути, а когось вже нема... :crazy:

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: Що таке гріх?

Повідомлення andrey s. » 09 серпня 2011, 21:11

alex1980 писав:
andrey s. писав:І чи якось вписується Християнство у рамки Вашого розуміння???


Вибачайте, мені просто здається що ви пиштете вже не із раціональних доводів, а із задітого самолюбія, через те що назвав вашу теорію необдуманим вигуком про те що Адам мав звичку ховатись.
Давайте так, якщо я щось не так написав - покажіть це фактом. Бо якщо так писати і ніяк не підтверджувати, то це буде болтологія якась.
Ще раз вибачте і не обіжайтесь на мене. Мудра людина ніколи не обіжається якщо щось сказано по суті.

:) :) Одне Ваше тверження я розібю в пух-і -прах,своїм прикладом :D ,я не є мудрим і як бачите не образився :pardon: .
А на решту запиттань відповім завтра,вибачте,но сьогодні якось почуваюсь не краще,ніж вчора(важко думати),того,якщо цікаво,то з Божою поміччю завтра детальніше відповім.
Справді,у мене склалось враження,що Ви трішки завчасно робите висновки про мої думки.І ті запитання,які я задав,це просто для кращого нашого порузуміння,і для полекшення мені,в спілкуванні з Вами.Я не можу скласти думку за Ваші думки(хоч після цих дописів,вже лекше :) ),того і задав ці запитання.Бачу,що слово"Слухайте",визвало трішки негативну реакцію(пробачте,я не хотів,і мої запитання мають буквальний характер,без всіляких підтекстів).
Но погодьтесь,якщо Ви не читали С.П. повністю(я тільки про це запитав,і в основному в контексті тверження про образу Бога,і ніяк не за Адама),а я буду розпинатись по С.П.,і це не буде чимось для Вас,бо наприклад Ви не читали.(це як приклад...).
Тому,всі на всі Ваші запитання(речення в кінці якого знак питання :) ),я відповім..(не дивлячись,що не отримав відповіді на поставленні мною).
І взагалі,на тверження можна ображатись,а на запитання як.На них треба відповідати,і не робити своїх висновків,на чужі запитання(я на Ваші відповім)
Тільки не сьогодні,,,справді,погано себе почуваю,думав лекше буде,але нажаль....
Почуємось....
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: Що таке гріх?

Повідомлення andrey s. » 09 серпня 2011, 21:56

Це з Післаннецтва Христа..(в буквальному розумінні)"Наша Церква" 1955р...але думаю Вам буде цікаво,,це я тільки припускаю... :)(доречі там є цікаві статті...)

Без сумніву,Бог міг спасти люцкий рід в інший спосіб.Вистачало простити одним актом безмежного милсердя й привернути душам багацтво первісного стану невинності.Однак Божа справедливість мала теж свої вимоги:треба було направити нелад,винагородити за образу й усунути гріх.А така адекватна(повна,рівна) направа й винагорода,згідно із вимогами справедливості,була неможлива без Воплочення Божого Слова.Бо гріх- це образа Бога.І.хоч гріх є обмеженним чином зі сторони сотворіння,що його поповняє,то всеж таки,він наберає певної нескінченності,оскільки ця образа відноситься до нескінченної гідності самого Бога,бо образа міряється гідністю ображенного.Сотворіння,навіть найневинніше й найсвятіше,має диявольску можливість поповнити гріх,що заторкує нескінченне,однак воно(сотворіння) не є в силі направити його у рівній мірі тому,що направа гріха-"перепрошення міряється гідністю того,хто перепрошує"....

Фу..це тільки один абзац,,,і це абзац :) .Якщо Вам цікаво,то скористаюсь сканером,бо ледве бачу,не можу переписувати...
................а на питання..завтра.. :)
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 09 серпня 2011, 23:24

andrey s. писав:Це з Післаннецтва Христа..(в буквальному розумінні)"Наша Церква" 1955р...але думаю Вам буде цікаво,,це я тільки припускаю... :)(доречі там є цікаві статті...)

Дорогий andrey s., ви мене зовсім не уловили. Я вам кажу що вся ця бредятина на тему обіженого Бога появилась починаючи з 11 століття і нічого під собою не має. Це як мильний пузирь. "Обіжений Бог, безкінечно обіжений Бог". Просто бред. Який появився у відповідних умовах, тому так і не має нічого твердого під собою. Адже ж 11-16 століття - це історія повного аморального життя духовенства в Римі. Відповідно до життя верхушки творилось такого пошибу і богословя. Повірте пап тоді дуже мало цікавили істини Божі - починаючи з періоду порнократіі, коли відомі проститутки ставили своїх коханців папами і до початку протестантизму (адже ж не просто так виник цей протест внутрі Церкви) - папи, кардинали, епископи і ті хто їм прислужували були заняті далеко не справами як спасати душу і угодити Богу. Як багато говорять навіть постанови Тридентскього собору, який рахується дуже важливим. Ось: "Все клирики и епископы должны расстаться со своими наложницами. Кто будет уличен в первый раз в блуде, лишается части дохода, во второй раз – всего дохода, а в третий раз – лишается права священнодействовать и теряет иммунитет от гражданского суда." Представляєте! Це знаменитий собор говорить як вже прийнявши міри що епископів з наложницями можуть ловити до трьох разів!!! А що ж тоді було до того як це Тридентський собор намагався полагодити??? Попросту беспредел. Люди жили в церковних будівлях, носили церковні відзнаки, але їм не потрібен був Христос - їм потрібна була влада, гроші, насолоди. Тому і богословя було дуже низького пошибу, тому і виник такий бред як "безкінечно обіжений Бог". А потім, коли воно вже якийсь час проіснувало в Церкві, то вже ламати систему було пізно, бо треба було б сказати папам що молв вибачайте, ми тут затупили трохи і навязали вам поняття, які не витримують критики. Ось ви привели цитати, які вдоль і поперек блищать фразами про обіженого і безкінечно обіженого Бога. А ось подумайте. До гріхопадіння Бог був обіжений чи ні? Певно що ні з такої логіки. А потім людина грішить, а Бог залишається обіжається.
Андрійку, бачиш в чому справа. Згідно з поняттям терміну Бог в християнській традиції - це особа у якої, як каже апостол "нема переміни і навіть тіні переміни". Адже ж всяка переміна говорить про недосконалість, бо мінятись можна від гіршого до кращого, або навпаки. Але поняття "Бог" включає в себе досконалість яка вище всякої переміни. Тому Бог навіть згідно з самою термінологією не може гніватись, не може ображатись, не може сердитись. Вся ця тема про сатисфакції породжена просто духом часу, рицарськими дуелями, людськими поняттями про образу і т.д. і нічого насправді не має спільного з тим що говориться в Біблії.
Думаю тобі важко буде це переварити, але насправді Бог не вміє обіжатись. Я розумію що ви звикли до думки що там сидить обіжений Бог, але чим скоріш ви задумаєтесь чи може він бути насправді обіжений, тим краще для вас. Представте собі картину, яка вимальовується з цього образу "безкінечно обіжений Бог": - після гріхопадіння сидить дуже сильно обіжений Бог, ніодна людина навіть не може уявити як сильно Він обіжений, Він просто безкінечно обіжений. Сидить Він собі на небі, сидить і тут Він розуміє що ситуація якась неправильна - люди согрішили, тепер живуть собі і не підозрюють який Він на них обіжений, а Він-то обіжається і обіжається не на жарт. Ну посидів Він, посидів і вирішив що потрібно щось робити з цим, бо якось воно не так - ну неудобно сидіти вічно обіженим, та ще й не просто обіженим, а безкінечно обіженим. Ну і вирішив Він - треба послати Сина - хай піде і розкаже цим дурням що Я на них обіжений, хай вони там запанікують, начнуть битись головою в підлогу і думати як у Мене попросити пробачення, а то Я вже втомився бути обіженим, при тому що ніхто й не просить особо вибачення.
Ну, це я так, експромтом обмалював те, про що говориться в цих теоріях про обіженого Бога. І смішно і якось воно навіть сумно. Сумно що люди так здеградували що вірять в таку єрунду.
Раніше, в 4, 5, 6-му столітті люди навіть на ринках вели дискусіі про Бога, бо намагались Його пізнати, а потім сталась трагедія - люди сказали що не хочуть думати, це втомлює і ось взамін їм папа пише брошурку про обіженого Бога і всі дружно аплодують з вигуками: ох, як добре що нам тепер не треба ні про що думати - за нас партія подумає.

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: Що таке гріх?

Повідомлення viter » 10 серпня 2011, 09:32

alex1980 писав: і ось взамін їм папа пише брошурку про обіженого Бога

Можна посилання на ту брошурку? Хотілося б прочитати.

MOD: прошу проявляти більше поваги до співбесідників - в нас, на скільки я знаю, немає користувача Андрійко, а є andrey s. Якщо людина так себе назвала, то мабуть так і варто до неї звертатися.
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Що таке гріх?

Повідомлення о.Олег » 10 серпня 2011, 10:00

alex1980 писав:...Андрійку, бачиш в чому справа...

на Форумі звертаємося один до одного на "Ви". В приватній переписці, якщо на це є згода співрозмовника - можна на "Ти"
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Злий Іван
старець
старець
Повідомлень: 579
З нами з: 18 лютого 2010, 14:39
Звідки: Львів

Re: Що таке гріх?

Повідомлення Злий Іван » 10 серпня 2011, 14:19

alex 1980? ви мене не так зрозуміли.
alex1980 писав:Казати що до гріхопадіння Адам ховався від Бога знаючи що Бог є всевідучим і що Він є любов, значить дати Адаму характеристику трошки пришелепкуватого.

Де я писав, що Адам ховався до гріхопадіння?
Бог є всезнаючим та всюдисущим!
Як ви думаєте, Бог знав, що диявол спокушає Єву? (в момент відбування самої спокуси)
А що Єва підбиває Адама до гріха? (знову ж таки в момент самого дійства)

Питання прямі. Прошу прямих відповідей!!!
Називайте речі своїми іменами ̶ люди краще вас розумітимуть.

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 10 серпня 2011, 14:49

Злий Іван писав:Де я писав, що Адам ховався до гріхопадіння?
Бог є всезнаючим та всюдисущим!
Як ви думаєте, Бог знав, що диявол спокушає Єву? (в момент відбування самої спокуси)
А що Єва підбиває Адама до гріха? (знову ж таки в момент самого дійства)
Питання прямі. Прошу прямих відповідей!!!


Якщо ви не проти, то я просто пронумерую щоб не виводити окремих цитат з вашого запису.
1. Було сказано "Адам, певно, мав виняткову можливість спілкуватися з Богом, але він ховався від Нього навіть знаючи, що Бог всезнаючий". Оскільки я казав перед цим про можливість спілкування в раю до гріхопадіння, то ваш коментар про виняткову можливість спілкування з Богом веде хід думок в час до гріхопадіння, адже ж ви не вивели думку в окреме речення, а ваше "але" ставить другу частину в прямий зв`язок з першою. Вибачте, якщо я вас не так зрозумів - поправте мене тоді що ви мали на увазі, але як ви написали, так я вас і зрозумів.

Пункти 2 і 3, думаю, не можуть мати інакшого вирішення крім позитивної відповіді, тобто звичайно Бог все знає.

Аватар користувача
Злий Іван
старець
старець
Повідомлень: 579
З нами з: 18 лютого 2010, 14:39
Звідки: Львів

Re: Що таке гріх?

Повідомлення Злий Іван » 10 серпня 2011, 15:09

Значить, я двозначно висловився, пробачте.
Виправляюся.
Адам спілкувався з Богом вільно до гріхопадіння.
Після того, як він згрішив, він заховався від Бога, знаючи, що Бог і так усе знає.
alex1980 писав: Адам в раю спілкується з Богом, для нього це майже як норма. Тут він грішить і що робить??? Він ховається!!! Людина яка могла спілкуватись з Богом, знала про Його всемогутність думає що може сховатись від Бога в кущах!!! Чи не говорить цим біблія з перших сторінок що розум змінився і розуміння сутності речей.

В чому змінилося розуміння сутності речей?
Може, йому соромно за вчинок стало?
(Знаєте, і в мене були ситуації, коли соромно було очі підвести!) :(

Стосовно присутності Бога при спокушанні та гріхопадінні: ви ніколи не задумувалися чому Бог не втручався?
Називайте речі своїми іменами ̶ люди краще вас розумітимуть.

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 11 серпня 2011, 10:08

Злий Іван писав:В чому змінилося розуміння сутності речей?
Може, йому соромно за вчинок стало?
(Знаєте, і в мене були ситуації, коли соромно було очі підвести!) :(

Стосовно присутності Бога при спокушанні та гріхопадінні: ви ніколи не задумувалися чому Бог не втручався?


Змінилося, я уточню в чому. Йому було не соромно, а СТРАШНО. Людина вперше пізнала що таке страх. Не в тому значенні, яке дають святі отці про "страх Божий", а іменно звичайний, тваринний страх. На це і сам Адам відповідає "я почув Твій голос і злякався". Голос який раніше він сприймав як голос Батька, тепер став для нього страшний. Бог, який обдарував його всім потрібним, почав викликати страх. Людина яка спілкувалась з Богом і ні про що лишнє не турбувалась, почалась соромитись Бога, але не із-за гріха, а із-за наготи! Доречі сором - це також наслідок гріха. Ви ніколи не думали про те що Адам не знав що таке сором в раю? Людина змінилась. Змінилась її психологія, так би мовити, що в комплексі виразилось в нових почуттях, новому розумінні речей, її воля змінилась. Адже ж психологія раба і свобідного є різними. А Адам став рабом гріха, бо "всякий хто чинить гріх, є рабом гріха". Тому і воля його, як воля раба, була вже недосконала, надірвана і нестабільна.

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 11 серпня 2011, 10:09

viter писав:Можна посилання на ту брошурку? Хотілося б прочитати.


Звичайно. По-перше такою брошуркою було приняття рішення в 1720 році папою Климентом ХІ про те що Ансельм Кентерберійський відтоді являється вчителем Церкви. Цим самим папа, образно кажучи, підписався і поставив печатку на все те що вчив Ансельм. А Ансельм по суті вчив про ображене Божественне Правосуддя, про те що гріх це образа і умалення величі Божої і т.д. Це вчення отримало статус догматичного для сотеріології, наскільки я знаю на Тридентському соборі, який також папа одобрив.
А по-друге, в катехизисі католицькому від 1992 року, як продовження цієї теми прямо сказано "гріх є образою Бога".
Думаю ви вже його читали. Хоча звичайно той катехизис за 1992 рік важко назвати брошюркою - все таки в мене в Ворді в 12 шрифті показує 500 сторінок, тому змушений визнати - це були не завжди брошюрки.

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: Що таке гріх?

Повідомлення viter » 11 серпня 2011, 10:22

А Ісус Христос може образитися? Адже Він і сміявся, і плакав, сумував і радів. В той же самий час був Богом.
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 11 серпня 2011, 10:49

viter писав:А Ісус Христос може образитися? Адже Він і сміявся, і плакав, сумував і радів. В той же самий час був Богом.


Думаю що така гіпотеза також не підходить.
По-перше, образитись - значить вміщати негативне відношення. Якщо говорити що в Бозі присутнє негативне відношення до людини, значить стверджувати щось дуже схоже до ересей, які стверджували що Бог є творцем зла, або що Бог вміщає в собі добро і зло. По крайній мірі я ніяк не сприймаю що в Бозі є негатив, зло чи щось такого. Думаю це алогічно, якщо брати до відома що Бог є любов, що він не є початком зла і т.д.
По-друге, казати що якщо тепер людина при здійсненні гріха ображає Бога, але при цьому стверджувати що ображається тільки Христос, тобто Син, тобто тільки друга особа Божа, то це веде до наслідків що Богу Отцю і Богу Духу Святому байдуже чи ми грішимо чи ні. А ще це вводить якийсь новий елемент персональних свойств Сина Божого, яких немає в Отця і Святого Духа.
По-третє, гріх розглядається не в часи життя Христа на землі, а взагалі, тому треба брати до уваги що формула "гріх є образою Бога" мусіла працювати і до народження Христа.

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: Що таке гріх?

Повідомлення andrey s. » 11 серпня 2011, 11:54

alex1980 писав:
andrey s. писав:Це з Післаннецтва Христа..(в буквальному розумінні)"Наша Церква" 1955р...але думаю Вам буде цікаво,,це я тільки припускаю... :)(доречі там є цікаві статті...)

Дорогий andrey s., ви мене зовсім не уловили.

:) :) ,та нічого страшного,що назвали мене Андрійком :oops: ,насправді ду-у-же небагато людей в житті мене так називають,і мені це завжди приємно.Просто в житті Ви навряд чи змогли так,ну суть не в тому.(тема не про те :D )..
А Ви праві на 100%,що я Вас не уловив...це прям в точку..
Правда я підмітив,що Ви мене уловили,і бачу що не тільки мене,а і усю Церкву і навіть Бога...
Розумієте..Ви тут закинули про образу Бога,і Ви це роздули до "обіженного бога"..(і зробили це в рамках свого розуміння,і фантазії теж не пошкудовали :) ,вона у Вас є,і це добре...)
Повірте мені,я не вірю у "обіженного бога",я вірю в БОГА ЯКИЙ НАС СОТВОРИВ І ЛЮБИТЬ НАС...
І історію цієї Любові,я не можу Вам описати,а головне це марно,поки Ви це не захочити дізнатись...(і люцкі відчуття приписувати Богу,це трохи по люцкому :) )
Зрозумійте,суть не в тому що потрібно мені,я це знаю..А от що потрібно Вам,Ви себе спитайте.(мені ця відповідь,пробачте,но не цікава :pardon:,бо я тут навчаюсь,а не навчаю.... :pardon: )
Я казав що відповім на Ваші запитання,але якось їх прочитав,в доповненні Вашого знання мене(що я прочитав в поп.доп.,не уявив чи надумав :wink:,а прочитав ),ну мені це важко,і головне навіщо,якщо Вам я зрозумілий..Пробачте...Якщо я Вам цікавий,то сформулюйте коректно запитання,і в рамках цієї теми побалакаєм.(решта в П.П.)Хоча,я був би приємно вражений,якби Ви сказали своє імя,бо Ви вже майже як сімя мені(раз Андрійком називаєте :oops: ),а я не знаю,як Вас звати,тільки нік...
Дякую....почуємось..
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 11 серпня 2011, 12:34

andrey s. писав:Повірте мені,я не вірю у "обіженного бога",я вірю в БОГА ЯКИЙ НАС СОТВОРИВ І ЛЮБИТЬ НАС...


Чудово! Якщо ви не вірите в те що гріхом можна образити Бога, то я вас вітаю, значить ви ще не зовсім заангажовані різними вигуками з трибун і можете ще самі також мислити.
Я і сам дивуюсь звідки той Ансельм взяв про безкінечо обіжене Боже правосуддя, про сатисфацію цьому правосуддю... у мене думки що хіба що в суспільстві тодішньому було дуже модно виясняти справи через поняття обіженності і сатисфакцію.
Мені деколи доводилось чути на сповіді від священників і монахів фразу: "скажи, чим ти образив Іісуса?". Я від цього просто гублюся як така масса людей ніколи не задумується що Бог не ображається і Іісус не ображається, тому і фразочки типа "гріх є образою Бога" - просто безглуздя якесь.
До того ж я думаю що саме тоді, коли мораль в Церкві загнила - приблизно так з 8-9 століття - тоді і люди замість того щоб трудитись над досконалістю душі, почали думати про те як би "відкупитись" від Бога. Господь каже "покайтесь". Це було Його перше слово, з яким Він вийшов на проповідь. Тобто він вимагав зміни людини, зміни образу життя, мислення. Це мав стати новий народ Божий, який би був Його народом не по формі, а по духу. Але що відбувалось? Люди погрязли в розвраті в той час, маю на увазі починаючи з означеного 8 століття, погрязли у пошуках власті, насолод, слави і богатства. Якщо на Сході Церква ще була в якомусь порядку і вже давно знайшла місце в імперії, то на Заході постійно церковним діячам приходилось прилаштовуватись до тих, хто мав владу. Внаслідок цього вони вже були не пастирі, а приспособленці, які жаждали не виправлення людей, а лише власної користі. Саме тому вчення про те що гріх є хворобою людини, яку треба виправляти затерлось. По суті воно стало не цікаве для церковних діячів. Адже ж замість користі можна було б попасти в немилість. І вони задумались що робити.
І вихід був знайдений. А нехай вони принесуть сатисфакцію. А якщо вони відкупляться грошима за це, то ще краще. Тоді можна їм написати що і минулі всі гріхи їм простяться, а якщо зовсім добре заплатять, то можна і майбутні відпустити. Власне на такій позиції шкурних інтересів і виникла теорія Ансельма, що треба принести Богу сатисфакцію. І все, не треба вже ніяких внутрішніх змін. Ти почитав 10 раз "Богородице Діво" і Бог на тебе вже не буде ображений. Але чи змінився ти сам, чи змінилось твоє серце, твої думки, твоя воля - це вже не цікаво, тому що "гріх - це образа Бога". Ти вибачився за образу і все, ти приніс сатисфакцію. Тому слово Христа, яке було першим!!! в Його проповіді залишається в стороні до сих пір. Воно не має сили. Бо людей виховують в психології що якщо я вибачусь, то юридично - все чудово. Але саме слово "покайтесь" означає не сатисфакцію, а переміну!

Доречі, звати мене Олександр :wink:

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: Що таке гріх?

Повідомлення viter » 11 серпня 2011, 13:39

alex1980 писав:Ось може хтось мені скаже як можна образити Бога? Адже ж по суті Бог незмінний, інакше б Він не був би досконалим, Він безстрастний, адже ж образа - це вияв гріховної стасті, далі може хтось скаже як Любов може вміщати в себе образу???

Ви підходите до розуміння незмінності Бога з людським поняттям про незмінність (інакше і не можемо). Але незмінність, досконалість, безстрастність Бога незбагненні як і Він сам. Тому не варто тут щось логічно пояснювати - не вдасться! Як Церква навчає нас, що гріхами своїми ми ображаємо Бога, то так і є. Так Бог не змінний, але яка природа тої незмінності ми не знаємо. Знаєте як співається у пісні "не старайся необятное обнять" :)
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.

Аватар користувача
Володимир85
старець
старець
Повідомлень: 600
З нами з: 12 липня 2011, 14:51

Re: Що таке гріх?

Повідомлення Володимир85 » 11 серпня 2011, 13:54

viter писав:
alex1980 писав:Ось може хтось мені скаже як можна образити Бога? Адже ж по суті Бог незмінний, інакше б Він не був би досконалим, Він безстрастний, адже ж образа - це вияв гріховної стасті, далі може хтось скаже як Любов може вміщати в себе образу???

Ви підходите до розуміння незмінності Бога з людським поняттям про незмінність (інакше і не можемо). Але незмінність, досконалість, безстрастність Бога незбагненні як і Він сам. Тому не варто тут щось логічно пояснювати - не вдасться! Як Церква навчає нас, що гріхами своїми ми ображаємо Бога, то так і є. Так Бог не змінний, але яка природа тої незмінності ми не знаємо. Знаєте як співається у пісні "не старайся необятное обнять" :)


Можливо, Бог незмінний у своїй любові і доброті. Ми, грішачи, ображаємо Його і несемо за свої вчинки відповідальність перед Ним, але то не означає, що Він буде ображатись.
Наприклад, я можу ображати вчинком, думкою, словом людину, але вона може бути настільки духовно розвинутою, що не образиться. Якщо та людина не ображається то це не означає, що ми не ображаємо і не будемо нести відповідальність за це. А Господь і просто людина, яка не образиться – не піддається порівнянню. Господь – досконалий.
Коли св.Франциск думав про єдине джерело всього живого,
його ще більше,ніж завжди,сповнювало благочестя,і він називав всіх тварей Божих,
навіть самих малих,братами і сестрами,бо знав — їх створив Той же,Хто створив і його самого.
(св.Бонавентура)

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: Що таке гріх?

Повідомлення viter » 11 серпня 2011, 14:22

Володимир85 писав: Якщо та людина не ображається то це не означає, що ми не ображаємо і не будемо нести відповідальність за це.

Гарно підмічено.
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Що таке гріх?

Повідомлення о.Олег » 11 серпня 2011, 14:30

alex1980 писав:Ось може хтось мені скаже як можна образити Бога? Адже ж по суті Бог незмінний, інакше б Він не був би досконалим, Він безстрастний, адже ж образа - це вияв гріховної стасті, далі може хтось скаже як Любов може вміщати в себе образу???

та ми тут можемо наговорити дуже багато різного з позиції малювання Бога в людському розумінні "незмінності/досконалості/безстрастності" та ще і з "висот" людяності, однак знаємо, що Бог в історії людства часом діє так, що ми грішні цю Дію описуємо (в Святому Письмі в тому числі) словами, наприклад: "розгнівався Бог", "покарав Господь" (введіть в пошук - видасть Вам багато прикладів) - погодьтеся, що це набагато ... гм... сильніші слова, аніж "образа" (яка абсолютно не обов'язково має вміщатися в Бозі - це от, як Ви, напримір, дуже добра людина, Вас ображають, але Ви не ображаєтеся: ображаючий - є; ображеного (в значенні зазначеного Вами попередньо "вияву гріховної страсті") - немає :) ) і... в цьому можна тоді також догледіти "гріховної страсті" чи надмір юридизмів. Тільки от... навіщо? Чи не краще не гнівити Бога ( :) перепрошую) і розуміти, що Бога своїми гріхами ображаємо у своїй же середині: адже Сотворив Він нас на Свій Образ і Свою Подобу добрими, а ми, впускаючи у своє життя гріх, робимось злими?
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 11 серпня 2011, 20:04

viter писав:
Володимир85 писав: Якщо та людина не ображається то це не означає, що ми не ображаємо і не будемо нести відповідальність за це.

Гарно підмічено.


Нініні. Ви абстрагуєтесь від питання взагалі і просто ткнулись в слово образа. Виводячи що є той, хто ображає, але нема того, хто ображається.
А Ансельм казав іменно про "ображене Боже правосуддя", заради якого Христос мусів дати сатисфакцію.
Тобто якби не було ображеної сторони, то і не було б Того, хто потребував би сатисфакції. Якщо є сторона якій приноситься сатисфакція, причому ця сторона і є ініціатором того щоб їй принесли цю сатисфакцію, то вона перебуває в стані невдоволенності до тих пір поки не отримає цієї сатисфакції. А значить безумовно сторона яка потербує сатисфакції є стороною ображеною.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Що таке гріх?

Повідомлення ShMariam » 11 серпня 2011, 20:25

alex1980 писав:...

Отож, ми розділили поняття "ображена (розгнівана) особа" (в гріховному сенсі) і "особа, яку ображають".

Якщо Вас хтось образить, а Ви не образитесь (простите), то буде чи не буде винна ця людина супроти Вас (тільки зважаючи на те, що Ви йому простили)?
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: Що таке гріх?

Повідомлення viter » 11 серпня 2011, 20:28

alex1980 писав:Тобто якби не було ображеної сторони, то і не було б Того, хто потребував би сатисфакції. Якщо є сторона якій приноситься сатисфакція, причому ця сторона і є ініціатором того щоб їй принесли цю сатисфакцію, то вона перебуває в стані невдоволенності до тих пір поки не отримає цієї сатисфакції. А значить безумовно сторона яка потербує сатисфакції є стороною ображеною.

Все це дуже логічно, але чи можемо ми застосовувати людську логіку до незбагненного Бога?
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 11 серпня 2011, 23:29

о.Олег писав:ми, впускаючи у своє життя гріх, робимось злими
З повагою, о.Олег


Щиросердечно вас вітаю отче - ви тільки що також заперечили доктрину католицької Церкви. Адже ж вона каже що після гріха людська природа не змінилась. А це, я вважаю, нонсенс. Очевидно що ви зі мною згідні, аже ж людина не може стати злою, не змінивши при цьому нічого в своїй душі.
Насправді, я розвив тему про образу щоб показати що із помилкової відправної точки получились помилкові результати. Помилка була в прийнятті нікудишньої теорії Ансельма про те що сутність людини не змінилась після гріхопадіння, а людина залишилась лише без первородної благодаті.
Доречі, той же Августин, ще в 4 столітті казав що людська природа після гріхопадіння була сильно пошкоджена. А він, я замічу, не якийсь Вася-алкоголік, а вчитель Церкви. Ось так і получилось що є 2 вчителі Церкви, які протирічать один одному, при цьому Церква, як на мене стала явно не на ту позицію забувши і відкинувши вчення Августина. Адже ж кожна людина розуміє інтуітивно, навіть не будучи знайомою з богослов`ям, що грішачи людина міняється до гіршого, а не просто має певну провину перед Богом.
До того ж, це вчення про те що після гріхопадіння людська природа не змінилась несе, окрім цієї проблеми яку я вже трохи висвітлив про "образу Бога" і "ображене Боже правосуддя", має ще багато протирічь.
Ось вам ще декілька пунктів.
По-перше, стверджуючи про непошкодженість людської природи падшої людини, Церква разом з тим допускає, що падша людина носить в собі зародиш гріха, який називає похоттю. Але непошкоджена природа не може носити в собі зародиш зла. Якщо ж носить, то звідси випливає що природа сама в собі, окрім гріха, наповнена зла і злих недосконалостей, а якщо це стверджувати, то значить відновлювати маніхейські погляди і повторювати погляди які вже були осуджені Церквою.
По-друге, таке вчення несе протиріччя і з Письмом. Адже ж католицька Церква каже що стан природи людини до її гріхопадіння, розглянутий сам в собі, був у всьому ідентичний з станом після гріхопадіння, так що первозданній природі першої людини до і після гріхопадіння були властиві і боротьба духовного з чуттєвим і похоть; а між іншим у Святому Письмі сказано що Бог створив людину для нетління, зробивши його образом вічного буття Свого (Премудр. 2,23), так що людина може не інакше відділитись від цього призначення, як тільки через порушення заповіді. Людина отже була створена не тільки з природою здатною до того щоб підтримувати повну гармонію між тілом і духом, але й була до цього призначена. І ця гармонія без сумніву була в природі першої людини, поки вона не порушила заповідь, внаслідок чого гріх вніс в її природу елемент боротьби, а за нею - розрушення і смерті.
По-третє, католицька Церква вчить що гріх не вніс в природу людини ніякої глубокої зміни, а між іншим Святе Письмо показує гріх людини як такий, що мав глибокий і самий сильний влив на життя і долю падшої людини. Падше людство не виправлялось і не укріплялось в розумовому і моральному стані, але все більше і більше падало. Причому воно вже настільки пало що для позбавлення гріха людині потрібно було повне внутріннє обновлення людини, друге народження. Саме третій пукт ви і самі, як багато інших людей інтуітивно відчуваєте кажучи що людина стає злішою, але не можете перейти стрічку помилки Церкви, бо в свій час Церква зробила ставку на "вчителя Ансельма" і забула вчення "вчителя Августина".
По-четверте, в Святому Писанні розкрита безумовна необхідність повного благодатного відродження людини, другого народження і необхідність хресної жертви Христа. Але по вченню католицької Церкви про гріхопадіння - все вищесказане стає непотрібним. Насправді, якщо природа людини сама в собі і після гріхопадіння залишається непошкодженою, хоча і залишеною без вищого благодатного дара, то обновлення цієї природи, її друге народження - НЕПОТРІБНО. Адже ж для повного відновлення всіх досконалостей природи людини достатньо тільки зовнішнього добавлення їй надзвичайних дарів, які були дані як дар придаточний. Вони і повернуть всі колишні переваги нашої природи.
Дальше, якщо падший стан людини треба розуміти так, що людина і в свому падінні, без допомоги благодаті, може творити справи приємні Богу і, таким чином, без божественного сприяння приготовити собі спасіння, - словом, якщо справам падшої людини можна присвоїти значення заслуги, то безумовна необхідність хресної смерті Спасителя для спасіння падшого людства стає сумнівною. І дійсно, якщо людина в певній мірі сама може заслужити спасіння, то навіщо потрібна смерть Спасителя? Можуть сказати що повної заслуги діла людини не можуть мати. Но якщо вони тим не менше мають заслуги, то заслуги Христа потрібні для нас лише наполовину. Правда, вказують ще на те, що заслуги Христа безумовно потрібні для примирення людини з Богом, для сатисфакції ображеної правди Божої, і таку сатисфакцію мовляв людина не могла дати, тому що потрібна була безкінечна сатисфакція безкінечно ображеної правди Божої. Але цим шляхом, хоча і не своєю логічностю, вказується тільки юридична, а не моральна необхідність хресної смерті Богочоловіка - звя`зок цієї смерті з життям людини розривається. Власне я зпочатку вам і показав що справа з сатисфакцією і ображеним правосуддям Божим є справою, при самих кращих обставинах - повну протирічь і ДУЖЕ сумнівну, щоб зараз було зрозуміліший цей четвертий пункт. Маючи на увазі що навіть юридичний погляд цієї справи тріщить по швам.

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 11 серпня 2011, 23:33

viter писав:Все це дуже логічно, але чи можемо ми застосовувати людську логіку до незбагненного Бога?


Ви б про це запитали отців схоластики, які ввели саме такі методи пізнання Бога. Доречі той же Ансельм і був у початків такого підходу. А взагалі людина може роздумувати про властивості Бога, бо через них Бог відкривається світу, але не може пізнати Його природи. Незбагненним є Його природа, а не властивості.

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 11 серпня 2011, 23:37

ShMariam писав:
alex1980 писав:...

Отож, ми розділили поняття "ображена (розгнівана) особа" (в гріховному сенсі) і "особа, яку ображають".

Якщо Вас хтось образить, а Ви не образитесь (простите), то буде чи не буде винна ця людина супроти Вас (тільки зважаючи на те, що Ви йому простили)?


Я вже казав про це вскользь і думав що це зрозуміло. Тому скажу більш ясно - приклад що вас образили, а ви не образились дуже невдалий. Тому що догматика католицької Церкви каже іменно про "ображене правосуддя Боже" заради якого Христос мусів принести сатисфакцію. Якщо вас не турбує образа то і ніхто не скаже що у вас ображений внутрішній стан і вам не потрібна буде сатисфакція.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Що таке гріх?

Повідомлення ShMariam » 12 серпня 2011, 09:00

Якщо вас не турбує образа то і ніхто не скаже що у вас ображений внутрішній стан і вам не потрібна буде сатисфакція.
Світом керує справедливий Бог і будь-яке зло має бути покаране. Тому мало Вашого прощення: треба, щоб 1) та людина покаялася 2) віддала завдану шкоду.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Що таке гріх?

Повідомлення romanm » 12 серпня 2011, 14:19

Щиросердечно вас вітаю отче - ви тільки що також заперечили доктрину католицької Церкви. Адже ж вона каже що після гріха людська природа не змінилась. А це, я вважаю, нонсенс.

К.Ц. такого не каже. Навпаки. Див. арт. 400 ККЦ. (катехизм)

Доречі, той же Августин, ще в 4 столітті казав що людська природа після гріхопадіння була сильно пошкоджена. А він, я замічу, не якийсь Вася-алкоголік, а вчитель Церкви. Ось так і получилось що є 2 вчителі Церкви, які протирічать один одному, при цьому Церква, як на мене стала явно не на ту позицію забувши і відкинувши вчення Августина.

Звідки Ви взяли, що КЦ відкинула вчення св.Авгусина? Навпаки, приймаємо його вчення (De peccat. merit. c. X) В 2 словах: Усі люди були Адамом, він наш "корінь"... Щоби не вдаватися в теологічні спекуляції скажемо коротко, що гріх прийшов через Адама на нас усіх. Грубо кажучи св. Августин повторяє вчення апостола.

св. Ансельм, не бачу протиріч. Напевно Ви маєте наувазі твір св. Ансельма Cur Deus homo?Якщо так, то мене дивує Ваше твердження. Бо в 2 книзі нпр. є чітке вчення св. Ансельма по цьому питанню.
Ви взяли з оригіналу Ваші твердження, чи по комусь писали.......?

По-перше, стверджуючи про непошкодженість людської природи падшої людини, Церква разом з тим допускає, що падша людина носить в собі зародиш гріха, який називає похоттю.

не каже вона так, навпаки. Катехизм 404.
Щодо похоті: concupiscientia- сама в собі вона не є гріхом, а може служити як для добра так і для зла. З т.з. морального вживання, с. розглядається як нахил до злого - похоть = збуджувач (гріха). Тобто Церква не вважає "concupiscientiu"(дозвольте вільне трактування лат.граматики) гріхом самою в собі.
Вона схиляє до гріха, але людина може з цим боротися. C. не являє собою "Формальний" елемент первородного гріху, а є всього лиш "матеріальним" е., який залишається і після хрещення.Див. (Conc. Trid. l. c.).
По-друге, таке вчення несе протиріччя і з Письмом.

Не несе бо це не так. Див вище.

По-третє, католицька Церква вчить що гріх не вніс в природу людини ніякої глубокої зміни,
:( йопрст.

Всю кінцівку " не осіліл", тому, що шановний автор бореться не з вченням К.Ц, а з тим, що він думає, що вчить КЦ.
Востаннє редагувалось 12 серпня 2011, 14:48 користувачем romanm, всього редагувалось 2 разів.


Повернутись до “Богослов'я”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 52 гостей