Сторінка 5 з 5

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Додано: 21 грудня 2012, 21:22
пілігрим
ShMariam писав:Дякую. Мене більше цікавлять моральні настанови, якщо про них (власне, про окремі речі) не згадується в Катехизмі.

Чесно кажучи , не пригадую , щоб ВС видавали моральні настанови..Догматика Церкви - це і Писання ,і Вселенські Собори , і екс-катедральні висловлювання Пап. Моральні настанови і роз"яснення догматів - це і Отці Церкви , і висловлювання Пап не екс-катедрального характеру.
Обсяг знань і вчення , накопичене Церквою - величезні. Інколи важко самостійно знайти відповідь на якесь конкретне питання без допомоги , принаймі священника.

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Додано: 21 грудня 2012, 21:28
о.Олег
ShMariam писав:Дякую. Мене більше цікавлять моральні настанови, якщо про них (власне, про окремі речі) не згадується в Катехизмі.

а про які не згадується? Ні - розумію, що світ на місці не стоїть і гріху кінця краю не видко, але загальні напрямні Моральної Богословії там подано і... невже щось виходить за межі контексту?
Стосовно ж конкретних питань - покликаються до життя комісії у справі такій-то, запрошуються спеціалісти з різзних областей знань для консультацій, проходить опрацювання, приймається певні пропозиції-висліди їх роботи тощо. Можуть бути різні варіанти (в залежності від, наприклад, епохи, в якій щось досліджувалося, особливості персоналій-учасників тощо). Мабуть, простіше буде шукати на певному прикладі
З повагою. о.Олег

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Додано: 21 грудня 2012, 22:05
ShMariam
Та от переглядаю на православному сайті http://www.parafia.org.ua/biblioteka/sv ... yh-ottsiv/ правила Вселенських соборів, помісних , правила св. Отців і звідси й виникло питання, що конкретно там є "під грифом" непомильності і обов'язковості?

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Додано: 21 грудня 2012, 22:25
пілігрим
Що стосується догиатики - все. Що стосується моральних настанов - все. Що стосується конкретних організаційних чи дисциплінарних питань - могло і мінятись.
На мою скромну думку , звичайно ж.

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Додано: 21 грудня 2012, 22:35
ShMariam
пілігрим писав:Що стосується догиатики - все. Що стосується моральних настанов - все. Що стосується конкретних організаційних чи дисциплінарних питань - могло і мінятись.
На мою скромну думку , звичайно ж.

Тобто якщо в одному з правил помісного собору пише, що на весіллі не можна танцювати, то це буде гріх? Та не в танцях справа, я питаю загалом...

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Додано: 21 грудня 2012, 22:45
пілігрим
ShMariam писав:
пілігрим писав:Що стосується догиатики - все. Що стосується моральних настанов - все. Що стосується конкретних організаційних чи дисциплінарних питань - могло і мінятись.
На мою скромну думку , звичайно ж.

Тобто якщо в одному з правил помісного собору пише, що на весіллі не можна танцювати, то це буде гріх? Та не в танцях справа, я питаю загалом...

Танці на весіллі - це питання догматики , чи моральних категорій ? В свій час Святе Письмо дозволялося видавати тільки на грецькій та латині. І для цього були дуже вагомі причини. Ну то й що?

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Додано: 22 грудня 2012, 06:57
о.Олег
ShMariam писав:Та от переглядаю на православному сайті http://www.parafia.org.ua/biblioteka/sv ... yh-ottsiv/ правила Вселенських соборів, помісних , правила св. Отців і звідси й виникло питання, що конкретно там є "під грифом" непомильності і обов'язковості?

віра і мораль. Танці, пощення, титули, поведінка чоловіків/жінок тощо - пасторальна опіка над людиною на дорозі до Бога в тих чи інших історичних епохах
З повагою, о.Олег
пс: додам, що православні, хоч і доводять часто до абсурду вимоги виконувати такого роду Постанови, при читанні їх спільно також будуть оперувати подібним підходом - це-от сьогодні важливо, а це-от - буловажливо тоді-то. Тобто і тут йдеться про пасторальний провід тої чи іншої церковної спільноти над своїми членами

Re: Примат Папи Римського і непомильність

Додано: 10 травня 2013, 22:03
luksander
alex1980 писав:В реальности логика проста- католики не хотят признать что сан папы никак не спас Гонория ни от ереси ни от осуждения, т.е 6-й Собор ясно показал границы примата в 7-м веке..
И не переиграть ни опровергнуть это не возможно..
С этим можно либо смирится- либо это отрицать.

Читав сьогодні і про випадок з Папою Гонорієм, вирішив поділитися :pardon: тим, що спало на думку...
Це було банальне виявлення допусту Божого для того, щоб, коли непомильність таки вимушено була проголошена догматом, текстом постанови Собору унеможливити приписування кожному слову Папи непомильного, догматичного значення... :oops: ось це я так сформулював те, шо спало на думку :o