Сторінка 7 з 7

Re: Чи карає Бог людину?...

Додано: 23 листопада 2010, 15:01
Злий Іван
Michail писав: ...що контрастує з Старого Завіту з Новим Завітом...


Офіційна версія: Новий Завіт доповнює Старий. :)

Поміняли "око за око" на "люби ворогів своїх"...
А суть залишено стару (читай 10 заповідей)

Це те, що стосується писань.
А кардинальні зміни:
Життя наше викуплено, диявола вкинуто у безодню!

Re: Кара за гріх - надолуження за гріх?!

Додано: 23 листопада 2010, 19:08
luksander
Michail писав:
Я думаю що пророки Єремія і Езикиїл говорили про духовну відповідальність і духовну смерть, а у (Вих.20:5,6) говориться про тілесні наслідки гріха. Наприклад у батьків п’яиць можуть народитись діти з негативними наслідками, так же як і від близькоспоріднених шлюбів (це через Первородний гріх)...

Або внуки, або правнуки... Наслідки багатьох особистих гріхів не завжди можемо дослідити.
Але ніяким чином Бог не карає невинних дітей! Це все наслідки.. Їх називають у Біблії прокляттями. Але це не родові гріхи! Той сліповроджений, що його сцілив і захистив Ісус Христос якраз міг бути вроджений з каліцтвом через те, що існує наслідок гріха Первородного... Тому ні він, ані його родичі в цьому не були винні.
Якраз про родові гріхи писали Єремія і Езикіїл... Діти ненесуть гріхи батьків!
У дітейй через гріхи батьків можуть бути проблеми в суспільстві, тілесні пробеми, але за гріхи батьків діти не можуть покаятись. Не можуть духовно померти!
Можуть лише просити Бога, щоб навернув їх батьків. Можуть за них нести покуту, приймаючи стражданя на тілі, але покаятись можуть лише батьки.

Поєднання батьків і дітей в одну сім’ю не є випадковим збігом обставин і їм залишається тільки виконувати Божу волю за обставин, що склалися згідно Божого задуму. Можна, звичайно, намагатись вияснити хто за чиї гріхи страждає? чи хто кому в покарання? Та чи треба?
І ще про молитву: нмпд... молитва навіть за померлих і не тільки батьків може допомогти їм, ще живим, навернутись до Бога, враховуючи «позачасовість» Бога? :pardon:

Re: Чи карає Бог людину?...

Додано: 23 листопада 2010, 19:11
luksander
Злий Іван писав:
Michail писав: ...що контрастує з Старого Завіту з Новим Завітом...


Офіційна версія: Новий Завіт доповнює Старий. :)

Поміняли "око за око" на "люби ворогів своїх"...
А суть залишено стару (читай 10 заповідей)

Це те, що стосується писань.
А кардинальні зміни:
Життя наше викуплено, диявола вкинуто у безодню!


Треба намагатись осягнути Старий і Новий Завіти в поєднанні (це я про себе), бо якщо глянути на них окремо, то в Богові християн взагалі важко/неможливо впізнати Бога євреїв.

Re: Чи карає Бог людину?...

Додано: 24 листопада 2010, 10:23
Злий Іван
luksander писав:Треба намагатись осягнути Старий і Новий Завіти в поєднанні (це я про себе), бо якщо глянути на них окремо, то в Богові християн взагалі важко/неможливо впізнати Бога євреїв.


Оце так: Бог у християнстві постає зовсім інакшим, ніж у юдеїв!
Бог особисто змінив "правила", Своїм власним прикладом показав як треба жити.
Значить, є Божа Воля на те, щоб ми жили так, любили, а не ненавиділи, прощали, а не затаювали злобу, допомагали ближньому.
Божа Воля на це є! А наша?

Re: Чи карає Бог людину?...

Додано: 25 листопада 2010, 16:29
Michail
luksander писав:
Злий Іван писав:
Michail писав: ...що контрастує з Старого Завіту з Новим Завітом...


Офіційна версія: Новий Завіт доповнює Старий. :)

Поміняли "око за око" на "люби ворогів своїх"...
А суть залишено стару (читай 10 заповідей)

Це те, що стосується писань.
А кардинальні зміни:
Життя наше викуплено, диявола вкинуто у безодню!


Треба намагатись осягнути Старий і Новий Завіти в поєднанні (це я про себе), бо якщо глянути на них окремо, то в Богові християн взагалі важко/неможливо впізнати Бога євреїв.


Якраз це і
намагаюсь зробити. Тому тут і веду діалог.

Re: Чи карає Бог людину?...

Додано: 09 грудня 2010, 22:10
luksander
Michail писав:
та є у Старому Завіті такы речі, які Ісус назвав сказаними від людини, а не від Бога.
Наприклад про розвідний лист... його дав Мойсей через жорстокість сердець ізраїльтян...

Але, читаючи і Новий Завіт ми знаходимо і такі рядки:

1 Кор. 7.12

12 Іншим же я говорю, не Господь: коли який брат має дружину невіруючу, і згідна вона жити з ним, нехай він не лишає її.;
або
1 Кор. 7.12
25 Про дівчат же не маю наказу Господнього, але даю раду як той, хто одержав від Господа милість буть вірним

В цих словах точно бачимо від кого думка.


Але що наступне означає: "Іншим же я говорю, не Господь" (1 Кор. 7: 12)? Господь дав заповіді відносно розлучення (Мт. 5: 31 і далі; 19: 3-9); тепер ап. Павло говорить з даним йому авторитетом. Він не проводить демаркаційну лінію між авторитетними заповідями Христа і своїми власними. Найімовірніше, він сам претендує на натхнення і авторитет, щоб викладати догмати і практику (1 Кор. 7: 12, 25). Він міркує, що й він має "Божого Духа" (1 Кор. 7: 40).

Генрі Кларенс Тіссен «Лекції з систематичної теології»

Re: Чи карає Бог людину?...

Додано: 10 грудня 2010, 14:59
Michail
Я не кажу, що слова ап. Павла недуховні.
Ап. Павло має не увазі, щоб з тих слів не робили собі догму... Бо інде говорить, що ніхто не сміє забороняти одружуватись...

Так що ці слова не пояснюють Старий Завіт...
Багато чого з Старого Завіту в Новий не перейшло.
Але і це не вирішує питання даної гілки теми.

Родовi грiхи

Додано: 28 січня 2012, 17:55
Максим Борець
Чи караэ Господь нас гр1шних лише за наш1 провини, чи може прийти в1дпов1дальн1сть i за гр1хи предк1в?

Re: Родовi грiхи

Додано: 28 січня 2012, 18:09
andrivovk
Максим Борець писав:Чи караэ Господь нас гр1шних лише за наш1 провини, чи може прийти в1дпов1дальн1сть i за гр1хи предк1в?

Трохи тут про це говорили viewtopic.php?p=21119#p21119

Re: Родовi грiхи

Додано: 28 січня 2012, 18:17
Максим Борець
А не пiдкажете, з якого це мicця Святого Письма?

Re: Родовi грiхи

Додано: 28 січня 2012, 18:29
andrivovk
Максим Борець писав:А не пiдкажете, з якого це мicця Святого Письма?

Старий Завіт, книга пророка Єзекиїла, 18 розділ.

Re: Чи карає Бог людину?...

Додано: 27 вересня 2013, 14:38
andrivovk
Деякі кажуть, що карає Бог дітей за гріхи батьків. Деякі кажуть, що - ні. :pardon:

З інтерв'ю о. Ореста Фредини.

Кажуть, гріхи батьків позначаються на долі дітей. Якщо батько заробляє не зовсім чесно - бере хабарі, наприклад, обманює державу і займається контрабандою, це означає, що колись його спільні з дружиною діти можуть за це відповісти?
Бог карає за гріхи батьків до третього-четвертого покоління. Так написано у Святому Письмі. Але ніхто не читає далі. А там йдеться: "Але якби хтось навернувся, то багословення від цієї людини сягає на тисячне покоління". Якщо ви робите кривду, ваше наступне покоління буде порожнє, воно не матиме духовної основи, бо звідки вона візьметься? Батьки привласнили чужі квартири, а їхні внуки їх попропивали і є бомжами. Кривда ніколи не лишається. Але якщо в тому ланцюжку хтось навернеться до Бога, то на цю родину попадає така велика ласка Божа, що добро і благословення сягає на тисячне покоління. Такий добрий Бог. Якщо ми зробили щось зле, то завжди маємо можливість повернутися


http://gazeta.ua/articles/life/_pershij ... -sv/517933

Re: Влада

Додано: 07 квітня 2015, 10:29
Іггор
ShMariam писав:Під словом "добро", звісно, розуміємо багато чого, але я кажу про Абсолютне Добро, відвертання від якого (а не Воно само!) невідворотно породжує страждання (тому що тільки в Ньому є щастя у вічності - така Його і наша природа).
А страждання на землі є наслідком відвернення від Бога? Чи Ви пишете про страждання у вічності?

Re: Влада

Додано: 07 квітня 2015, 12:27
ShMariam
Іггор писав:
ShMariam писав:Під словом "добро", звісно, розуміємо багато чого, але я кажу про Абсолютне Добро, відвертання від якого (а не Воно само!) невідворотно породжує страждання (тому що тільки в Ньому є щастя у вічності - така Його і наша природа).
А страждання на землі є наслідком відвернення від Бога? Чи Ви пишете про страждання у вічності?

Про страждання взагалі.
Тільки на землі, задля Божого Милосердя, і задля того, щоб людина мала вільний вибір, коли людина згрішить, може й від того конкретно не страждати, може менше страждати, ніж заслуговує. Хоч загалом відвернення від Бога є причиною всіх страждань в т. ч. на землі.

Re: Влада

Додано: 07 квітня 2015, 18:18
Іггор
ShMariam писав:.. Хоч загалом відвернення від Бога є причиною всіх страждань в т. ч. на землі.
Так за чий гріх страждають дорослі люди на землі? За власний, чи за чужий? За чий гріх страждав бідний Лазар, що удостоївся лона Аврамового?

Re: Влада

Додано: 11 квітня 2015, 16:06
Іггор
ShMariam писав:
Іггор писав:
ShMariam писав:.. Хоч загалом відвернення від Бога є причиною всіх страждань в т. ч. на землі.
Так за чий гріх страждають дорослі люди на землі? За власний, чи за чужий? За чий гріх страждав бідний Лазар, що удостоївся лона Аврамового?

За гріхи, починаючи від Адамового, без особливої конкретики (стільки-то згрішив - стільки й на землі відстраждаю. Нема такого).
Та невже нема такого? Невже Вам це краще відомо ніж Богові?
Євангеліє від Луки:
Помер також багатий, і його поховали. 23 В аді, терплячи тяжкі муки, зняв він очі й побачив здалека Авраама та Лазаря на його лоні, 24 і він закричав уголос: Отче Аврааме, змилуйся надо мною і пошли Лазаря, нехай умочить у воду кінець пальця свого й прохолодить язик мій, бо я мучуся в полум'ї цім. 25 Авраам же промовив: Згадай, мій сину, що ти одержав твої блага за життя свого, так само, як і Лазар свої лиха. Ісус мабуть не став би навчати таким прикладом де відплата Божа на землі як виняток, а не правило. Щодо Адамового гріха, то чому Лазар страждав, а багач бенкетував? Страждали б тоді усі однаково.
А вже щодо інших гріхів людства(крім Адамового), такого ніколи ще не чув. Отже Ісус не за всі гріхи людства страждав і даремною була Його жертва? Сподіваюся що Ви просто невдало висловились, бо де ж тоді Божа справедливість?

ShMariam писав:Суть в тому, що гріх приніс смерть і стражання. Кому страждання і в якій формі, вже навіть не так залежить (хоча, може й залежати - коли Бог допускає, щоб навернути. Але то інше питання - ми ж говоримо про страждання взагалі) від страждальця. Каса вкінці. :)
От не розумію, чому Ви пишете неправду. Йов було страждав, і думав що несправедливо і що не залежало це від вчинків людини. Була йому така відповідь:
7 Чи є такий муж, як цей Йов, що п'є глузування, як воду,
8 і товаришує з злочинцями, і ходить з людьми беззаконними?
9 Бо він каже: Нема людині користи, коли її Бог уподобає.
10 Тож вислухайте, ви розумні, мене: Бог далекий від несправедливости, і Всемогутній від кривди!
11 Бо за чином людини Він їй надолужить, і згідно з своєю дорогою знайде людина заплату!
12 Тож поправді, не чинить Бог несправедливого, і Всемогутній не скривлює права.

Re: Влада

Додано: 11 квітня 2015, 17:06
ShMariam
Іггор писав:Та невже нема такого? Невже Вам це краще відомо ніж Богові?
Євангеліє від Луки:
Помер також багатий, і його поховали. 23 В аді, терплячи тяжкі муки, зняв він очі й побачив здалека Авраама та Лазаря на його лоні, 24 і він закричав уголос: Отче Аврааме, змилуйся надо мною і пошли Лазаря, нехай умочить у воду кінець пальця свого й прохолодить язик мій, бо я мучуся в полум'ї цім. 25 Авраам же промовив: Згадай, мій сину, що ти одержав твої блага за життя свого, так само, як і Лазар свої лиха. Ісус мабуть не став би навчати таким прикладом де відплата Божа на землі як виняток, а не правило. Щодо Адамового гріха, то чому Лазар страждав, а багач бенкетував? Страждали б тоді усі однаково.
А вже щодо інших гріхів людства(крім Адамового), такого ніколи ще не чув. Отже Ісус не за всі гріхи людства страждав і даремною була Його жертва? Сподіваюся що Ви просто невдало висловились, бо де ж тоді Божа справедливість?


Ну то власне, відплата була після смерті в цій притчі! І на землі була. (але в багача, очевидно, не було :( Треба було йому про це потурбуватися... ) Якщо уявляти Бога таким собі тираном, що б'є за кожен гріх (на землі) (ну добре, за тяжкий гріх), то не існувало б, по суті, свободи волі... Звісно, що кого Бог любить, того й картає (Прип. 3.12), тільки... подивіться на осіб-явних грішників: вони виглядають завжди дуже пригноблені? Отож бо й воно... (а великі Святі часто явно більше страждали за свої значно менші гіхи). Свободу волі Бог завжди залишає.

Щодо моєї тези про страждання "за гріхи" людства - Ви не так зрозуміли. Я писала в контексті Рим. 5.12 Тим то як через одного чоловіка ввійшов у світ гріх, і з гріхом смерть, і таким чином смерть перейшла на всіх людей, бо всі згрішили - йдеться ж не лише про смерть. а й про страждання. І є думка (не берусь її доводити), що кожен наш гріх вносить ще більше страждання у світ. Таким чином, страждаючи, людина не відкуповує людство як Ісус Христос :shock: , звісно. Просто терпить через "спадок" прабатька Адама. Саме тому не страждають усі однаково (зокрема, діти, які не вчинили жодного гріха). Справедливість є після смерті, завжди. Зараз же час вибору і Милосердя.



11 Бо за чином людини Він їй надолужить, і згідно з своєю дорогою знайде людина заплату!
12 Тож поправді, не чинить Бог несправедливого, і Всемогутній не скривлює права.
А я що - заперечую? Потім Бог щедро відплатив Йовові.

Re: Влада

Додано: 15 квітня 2015, 13:13
о.Олег
Іггор писав:
ShMariam писав:Під словом "добро", звісно, розуміємо багато чого, але я кажу про Абсолютне Добро, відвертання від якого (а не Воно само!) невідворотно породжує страждання (тому що тільки в Ньому є щастя у вічності - така Його і наша природа).
А страждання на землі є наслідком відвернення від Бога? Чи Ви пишете про страждання у вічності?

а Стаждання Христа? Ні - знаю що гріх заполонив людство і страждання людей саме із цим пов`язане, але в контексті страждань я грішний майже завжди перечитую початок Ів.9: "ніхто не згрішив, але щоб виявилися Діла Божі"
З повагою, о.Олег

Re: Чи карає Бог людину?...

Додано: 15 квітня 2015, 23:05
Іггор
ShMariam писав:Ну то власне, відплата була після смерті в цій притчі! І на землі була. (але в багача, очевидно, не було Треба було йому про це потурбуватися... )
Це така відплата, зі знаком мінус, за немилосердність. А на землі окрім відплати ще й помста, як написано: "я - Бог, і нема Бога окрім мене; я вбиваю і оживляю, завдаю ран і зцілюю; ніхто з руки моєї не врятується."(Втор.32:39)

ShMariam писав:Якщо уявляти Бога таким собі тираном, що б'є за кожен гріх (на землі) (ну добре, за тяжкий гріх), то не існувало б, по суті, свободи волі...
Про свободу.., якось потім у відповідній темі.

ShMariam писав:Звісно, що кого Бог любить, того й картає (Прип. 3.12), тільки... подивіться на осіб-явних грішників: вони виглядають завжди дуже пригноблені? Отож бо й воно...
Не знаю саме про кого Ви.., але тим грішникам що при владі не гоже бути пригніченими, вони Божі слуги для того щоб відомщати та карати злочинців.

ShMariam писав:Щодо моєї тези про страждання "за гріхи" людства - Ви не так зрозуміли. Я писала в контексті Рим. 5.12 Тим то як через одного чоловіка ввійшов у світ гріх, і з гріхом смерть, і таким чином смерть перейшла на всіх людей, бо всі згрішили - йдеться ж не лише про смерть. а й про страждання.
Я тепер зрозумів Вас, гріх через Адама прийшов та страждання і смерть як наслідок. Та все ж хотів би почути відповідь на запитання про відповідальність людини перед Богом: За власний гріх людина несе відповідальність, за Адамів гріх, чи ще якийсь?

ShMariam писав:Справедливість є після смерті, завжди. Зараз же час вибору і Милосердя.
А до смерті справедливості нема?

ShMariam писав:

11 Бо за чином людини Він їй надолужить, і згідно з своєю дорогою знайде людина заплату!
12 Тож поправді, не чинить Бог несправедливого, і Всемогутній не скривлює права.
А я що - заперечую? Потім Бог щедро відплатив Йовові.
Все ж таки страждання від страждальця таки залежать?

Re: Чи карає Бог людину?...

Додано: 16 квітня 2015, 11:54
ShMariam
Божа помста - якраз і є відплата. Людина буде відповідати перед Богом за власні гріхи, але це не означає, що не може страждати через чиїсь (коли всі страждаємо через гріх Адама, або напр. коли діти страждають через батька-алкоголіка, або коли народ страждає через свого правителя), або для випробовування, чи "щоб діла Божі виявилися"- і це далеко не означає, що людина такі страждання заслужила. Зрозумійте, я не кажу, що на землі відплати нема: є, але часом є страждання незаслужені, а часом за великі гріхи нема адекватного покарання. І це не тому, що справедливості на землі нема, а тому, що життя на землі - час вибору (навіть, якщо вибирається страждання для інших, дуже багатьох людей) і Милосердя (Бог чекає на покаяння, і спонукає - допускаючи страждання в т.ч., але не заставляє до нього).
Не знаю саме про кого Ви.., але тим грішникам що при владі не гоже бути пригніченими, вони Божі слуги для того щоб відомщати та карати злочинців.
Та я про великих грішників взагалі. Далі у темі "Влада".

Re: Родовi грiхи

Додано: 21 квітня 2015, 07:20
о.Олег
Максим Борець писав:Чи караэ Господь нас гр1шних лише за наш1 провини, чи може прийти в1дпов1дальн1сть i за гр1хи предк1в?

Как понимать слова Бога о том, что Он наказывает детей за вину отцов до третьего и четвертого поколения?

Страшный суд (Микеланджело)

20/04/2015 12:44Cоциальные сети:
ВОПРОС:
Как понимать слова Бога о том, что Он наказывает детей за вину отцов до третьего и четвертого поколения?
ОТВЕТ:
В Книге Исхода есть такие слова: «Не делай себе кумира и никакого изображения того, что на небе вверху, и что на земле внизу, и что в воде ниже земли; не поклоняйся им и не служи им, ибо Я Господь, Бог твой, Бог ревнитель, наказывающий детей за вину отцов до третьего и четвертого рода, ненавидящих Меня, и творящий милость до тысячи родов любящим Меня и соблюдающим заповеди Мои» (Исх 20,5). Бог собирается вручить Моисею Десять заповедей и просит их соблюдать. Именно в таком контексте и звучат Его слова о «третьем и четвертом» поколении.
Со всей очевидностью, терминология наказания и награды обладает аллегорическим смыслом. Словами о наказании потомков за вину предков Господь хочет напомнить, что подобно тому, как дети являются самым ценным благом для родителей, которые готовы сами пострадать, чтобы защитить детей, так же и нарушение Божественных заповедей лишает человека самого дорогого блага, то есть его принадлежности к Богу.
Тем не менее древние толковали эти слова не только в аллегорическом смысле. В них заключен и иной смысл. Во-первых, не надо забывать о том, что в Ветхом Завете понятие колена, рода имело очень большое значение. В обществе, где не было понятия социального статуса, гарантирующего минимум благ всем его членам, принадлежность к клану, к семейству обеспечивала защиту и покровительство.
Вспомним также, что в ту эпоху царил закон мести: око за око, зуб за зуб. Смертная казнь применялась с большой легкостью, и даже богохульство или нарушение субботнего отдыха могло стать причиной смертного приговора. Смертная казнь была катастрофой для семейного клана, и ее последствия давали о себе знать в течение долгого времени. Вот почему здесь говорится о наказании до третьего и четвертого рода.
На самом деле речь идет не о наказании Бога, а о самонаказании народа. В любом случае, буквальное значение сказанного в Священном Писании следует толковать в ветхозаветном контексте, и оно неприменимо для нас.
Однако остается фактом, что часто дети несут на себе последствия родительских грехов. Это подтверждается и медициной: иногда заболевания объясняются образом жизни родителей. Достаточно привести такие неоспоримые примеры, как алкоголизм и СПИД, но на самом деле этот список очень велик, не говоря уже о психологических последствиях родительских грехов, которые могут разрушить жизнь детей и «растянуться» на несколько поколений. Так что в библейских словах содержится глубокая истина. В них мы можем и сегодня увидеть указание на связь между всеми людьми, в добре и зле, в зависимости от того, живут ли люди в Божьей благодати или лишены ее. Это тот самый закон солидарности, о котором писал святой Иоанн Павел II в апостольском обращении Reconciliatio et paenitentia: «Признавать, что в силу человеческой солидарности, столь таинственной и неуловимой, сколь реальной и конкретной, грех каждого каким-то образом отражается на других: это – другая сторона солидарности, которая на религиозном уровне возрастает в глубокой и великолепной тайне общения святых, благодаря которому возможно говорить, что всякая возвышающаяся душа возвышает мир. Этому закону восхождения, к сожалению, соответствует закон нисхождения, так что можно говорить и об общении в грехе, через которое всякая опускающаяся душа вместе с собой опускает и Церковь, а в какой-то мере и весь мир. Иными словами, нет такого греха, даже самого сокровенного и тайного, даже сугубо личного, который бы касался только того, кто его совершает. Каждый грех в большей или меньшей степени, с большим или меньшим ущербом отражается на всей структуре Церкви и на всей человеческой семье. Согласно этому первому значению, каждому греху можно бесспорно приписать характер греха социального» (16). «Каждый перед всеми за всех и за все виноват»: такие слова вкладывает Достоевский в уста своего героя.
Вместе с тем не надо забывать и о продолжении библейской фразы: «Творящий милость до тысячи родов любящим Меня и соблюдающим заповеди Мои». Обещанная милость изливается на человечество в тысячи раз обильней, чем «наказания».

http://ru.radiovaticana.va/news/2015/04 ... B2/1138144