розмова почалася в розділі "Літургіка" у темі " Євхаристія для немовлят і Літургія для дітей"
Kaktus писав:Рішення цих соборів стосуються лише латинського обряду, і зараз навіть західні літургісти визнають, що вони були хибними, бо розірвали первісно християнську єдність трьох Таїнств християнської ініціації - Хрещення, Миропомазання і Євхаристії. Кожен охрещений і миропомазаний є повноцінним членом Церкви - Христового Тіла, тому він може і повинен причащатися Його Тіла і Крові, незалежно від віку. Крім того, згадані собори не можна вважати справді Вселенськими, вони були радше генеральними синодами Римського Патріархату. Рішення сумнозвісного Замойського синоду вже втратили свою чинність, бо сучасні римські документи про східну Літургію (напр., Інструкція застосування літургійних приписів Кодексу канонів Східних Церков) виразно вимагають від Східних Католицьких Церков дотримуватися їхніх східних традицій. Статус документів цього розряду є не нижчим за рішення генеральних синодів, бо римські конгрегації є допоміжними органами Петрового уряду, а тому вони eo ipso виражають справжнє бажання Римського Апостольського престолу цієї проблематики - щоб східна Літургія була відроджена в її первісній чистоті.
о.Олег писав:Kaktus писав:...Рішення цих соборів стосуються лише латинського обряду
такKaktus писав:... і зараз навіть західні літургісти визнають, що вони були хибними, бо розірвали первісно християнську єдність трьох Таїнств християнської ініціації - Хрещення, Миропомазання і Євхаристії.
рішення цих Соборів з цього приводу не є догматичними і осмислюються відповідно до розвитку життя Церкви Христової. Попри це - на даний момент є зобов`язуючими для Христової Церкви Латинської Традиції.Kaktus писав:...Кожен охрещений і миропомазаний є повноцінним членом Церкви - Христового Тіла, тому він може і повинен причащатися Його Тіла і Крові, незалежно від віку.
такKaktus писав:...Крім того, згадані собори не можна вважати справді Вселенськими, вони були радше генеральними синодами Римського Патріархату...
в жодному разі: визнаємо 2Ліонський 14Вселенським, а Тридентійський 19 Вселенським Соборами. Ваші твердження походять із некатолицького розуміння екуменізму, еклезіології Церков-Сестер... Дуже шкодую з цього приводу...
Kaktus писав:в жодному разі: визнаємо 2Ліонський 14Вселенським, а Тридентійський 19 Вселенським Соборами. Ваші твердження походять із некатолицького розуміння екуменізму, еклезіології Церков-Сестер... Дуже шкодую з цього приводу...
Вжиту мною класифікацію західних соборів як "генеральних синодів" вжив одного разу навіть папа Павло VI під час зустрічі з православними ієрархами. Тому закиду в "некатолицькому розумінні екуменізму" не сприймаю. На жаль, не можу зараз Вам сказати, де саме я про це читав. Але це показує, що питання західних соборів після Схизми не є принциповим для Католицької Церкви. Бо те, що вони не є вселенськими, ще не означає, що вони не мали рації. Я не знаю, наскільки добре Ви ознайомлені з змістом рішень цих соборів - чи могли б Ви напр. перелічити, що саме було вирішено на кожному соборі чи бодай назвати або перелічити їх на пальцях ? Деякі з них не приймали рішень, важливих для Церкви, а були серед них і такі, що були скликані з чисто політичною метою. Тому більшість із них не йдуть у жодне порівняння із визнаними всіма Сімома Вселенськими Соборами. До речі, після так званого 8-го Вселенського собору 869-870 рр., який засудив Фотія, через десять років був ще один собор 879-880 р., який його виправдав і був визнаний також Римом як 8-ий Вселенський. Натомість антифотієвський собор почав знову вважатися Вселенським у Західній Церкві аж у 12-му ст. Так що не все так просто, як Ви гадаєте. Наприклад, як Вам таке ?
Ось що підписав римський легат 880 р., анафематизуючи той собор, який, за Вашим твердженням, має бути 8-им Вселенським:
"Я, Павло, недостойний єпископ святої Анконської Церкви, легат святого Апостольського Престолу та мого пана, блаженного Івана, первосвященника Римської, Католицької й Апостольської Церкви та Вселенського папи, приймаю згідно з дорученням, вказівкою і згодою святійшого Апостольського й Вселенського папи Івана, та за згодою Константинопольської Церкви й легатів трьох інших патріархів і з схваленням цього самого Святого й Вселенського собору, цього преподобного Фотія як законного і канонічно обраного патріарха в його патріаршому сані... Я відкидаю та кидаю анафему на собор, котрий був влаштований проти нього у цій святій Константинопольській Церкві, Що б, у який би спосіб не було б учинено проти нього в часи блаженної пам’яті Гадріана, тодішнього римського папи, я оголошую недійсним і анафематизованим... Хто б не намагався розколоти Святе Письмо Боже та відділитися від свого власного найвищого пастиря і Вселенського Патріарха Фотія, той відділюється від Святої Церкви Божої; дотоді як він до неї не повернеться й (не) буде у сопричасті з Святим і Вселенським Патріархом та (не) підкориться рішенням Святого Престолу, він залишається виключеним. ... "
зі всім, звичайно, не претендую бути знайомим, однак знаю точно, скільки Вселенських Соборів скликала Христова Церква, також знаю. що одні Собори визнавались Вселенськими а тоді - "розбійницькими" і визначником для Церкви сьогодні є саме ті, які, власне, Церква визнає Вселенськими. Інші - історія формування рішень Вселенського Собору. Можемо, якщо є потреба, поговорити про історичні аспекти перебігу названої Вами проблематики кінця 9 століттяі прийдемо (обов`язково прийдемо) до того, хто, зрештою, визначає: де Вселенський Собор, а де - ні, що, знову ж таки, поверне нас до Учительського Уряду Церкви, що називає саме ці - Вселенськими . Про це і зазначав у своєму короткому дописі, на який Ви відповідали. Стосовно ж моєї тези, що озвучуєте "некатолицьке розуміння" - ви не з Христовою Церквою розумієте Еклезіологію. Розумію, що 2Ватикан дійсно трактували по-різному, але маємо вже 10 років чітке пояснення http://www.catholiconline.ru/node/77 (ще пропоную всім охочим http://www.catholiconline.ru/node/61 ) від тодішнього Кардинала, сьогоднішнього Папи, тому і, нажаль, надалі стверджую, що Ви оперуєте некатолицьким розумінням екуменізму...