Богословський розділ Церкви

обговорення богословських думок, питань богословської освіти

Модератори: Just_me, Artur, ihor

grenuh
новик
новик
Повідомлень: 18
З нами з: 19 жовтня 2009, 22:02

Богословський розділ Церкви

Повідомлення grenuh » 10 серпня 2010, 10:52

Відомо,що існує теологічний розділ Церкви на три-Церкву Страждаючу (душі в чистилищі),Воюючу (миряни і духовенство) та Торжествуючу (небесні сили)
Хто і коли запровадив такий розподіл?

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Богословський розділ Церкви

Повідомлення Вова » 10 серпня 2010, 22:33

grenuh писав:Відомо,що існує теологічний розділ Церкви на три-Церкву Страждаючу (душі в чистилищі),Воюючу (миряни і духовенство) та Торжествуючу (небесні сили)
Хто і коли запровадив такий розподіл?


Точно не І.Х. і також не Біблія.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Богословський розділ Церкви

Повідомлення o.Mykil » 10 серпня 2010, 22:47

grenuh писав:Хто і коли запровадив такий розподіл?


Можна було й тут подати це повідомлення viewtopic.php?f=9&t=1891

ІІІ. Таїнство Церкви

770 Церква перебуває в історії, але водночас вона стоїть понад нею. Лише «очима віри» (Римський Катехизм, 1,10, 20.) можна в цій видимій дійсності бачити одночасно духовну дійсність, що є носієм Божественного життя.

Церква - одночасно видима і духовна

771 «Христос, Єдиний Посередник, постійно будує й підтримує Свою Святу Церкву, спільноту віри, надії й любові, тут, на землі, як видиму дійсність, через яку Він дарує всім людям правду і благодать». Церква - це водночас:
– «ієрархічно організована громада і Містичне Тіло Христа;
– видиме зібрання і духовна спільнота;
– Церква земна і Церква, обдарована небесними дарами».
Ці виміри творять водночас «одну складну дійсність, яка зрощується з начал - Божественного і людського» (ІІ Ват. Собор, Догм, конст. «Lumen gentium», 8.).
Властивістю Церкви є те, що «вона одночасно людська і Божа, видима і багата на невидимі дійсності, ревна в діянні і віддана контемпляції, присутня у світі і, проте, мандрівниця». Але таким способом, що людське підпорядковане і підвладне Божому; видиме - невидимому; діяльне життя - контемпляції; тимчасове - майбутньому граду, який ми шукаємо» (ІІ Ватиканський Собор, Конст. «Sacrosanctum concilium”», 2.).
«О, покоро! Висото! Кедровий Намете, Божий храме; земне житло І небесна палато; глиняна хато і царський дворе; смертне тіло і святине світла; врешті, предмете погорди для гордих і наречена Христа! Я є чорнява, але гарна, дочка Єрусалима, і хоч зблідла від втоми і страждань довгого вигнання, однак прикрашена небесною звабою» (Св. Бернард Із Клевро, Проповідь на Пісню Пісень, 27, 7, 14.).

Церква - таїнство (mysterium) з'єднання людей із Богом

772 У Церкві Христое сповнює й об'являє Своє власне таїнство як мету Божого Задуму: «об'єднати наново все у Христі» (Еф. 1,10). Св. Павло називає «великим таїнством» (Еф. 5,32) з'єднання Нареченого Христа з Церквою-нареченою. Оскільки Церква, поєднана з Христом, як зі Своїм Нареченим (Пор. Еф. 5, 25-27.), вона сама теж стає таїнством (Пор. Еф. 3, 9-11.). Вбачаючи в ній це таїнство, св. Павло пише: «Христос між вами, надія слави» (Кол. 1,27).
773 У Церкві це співпричастя людей з Богом через любов, яка «ніколи не переминає» (1 Кор. 13,8), є метою, яка керує всіма її сакраментальними засобами, пов'язаними з цим минущим світом (Пор. II Ватиканський Собор, Догм, конст. «Lumen gentium», 48.). «її структура повністю узгоджена зі святістю Христових членів. А святість оцінюється згідно «з великою таємницею», у якій Наречена відповідає даром любові на дар Нареченого» (Іван-Павло II, Апост. зверн. « Mulieris dignitatem », 27.). «Марія випереджує нас усіх у святості, що є таїнством Церкви, оскільки вона є Наречена «без плями чи зморшки» (Еф. 5,27). Тому-то «Богородичний вимір Церкви випереджує її Петровий вимір» (Іван-Павло II, Апост. зверн. « Mulieris dignitatem », 27.).


http://catechismus.org.ua/index.php?opt ... &Itemid=38


Тому ця "теорія" є предвічним Божим задумом. Христова Церква протягом певного часу в історії тільки це утвердила краще, маючи на це відповідне право як боголюдська установа на відміну від різних штучних новоутворень-протестантських деномінацій, зокрема новітніх культів, (всупереч Церкві Вселенській), що відірвані глибокою прірвою від часів святих апостолів!!
Востаннє редагувалось 10 серпня 2010, 23:06 користувачем o.Mykil, всього редагувалось 1 раз.
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Богословський розділ Церкви

Повідомлення o.Mykil » 10 серпня 2010, 23:05

grenuh писав:Відомо,що існує теологічний розділ Церкви на три-Церкву Страждаючу (душі в чистилищі)


Про одну з частин Христової Церкви (чистилище), де є тимчасово її вірні, тема, до слова, тут viewtopic.php?f=9&t=1178
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

grenuh
новик
новик
Повідомлень: 18
З нами з: 19 жовтня 2009, 22:02

Re: Богословський розділ Церкви

Повідомлення grenuh » 11 серпня 2010, 10:08

За представлену інформацію велтке спасибі
Проте шукаю не розяснення,а ймення богослова і працю,в якій це вперше згадується
Цей поділ не має ніякого сточунку до розколу церковного,конфесійного поділу і т.д.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Богословський розділ Церкви

Повідомлення о.Олег » 24 серпня 2010, 20:23

grenuh писав:Проте шукаю не розяснення,а ймення богослова і працю,в якій це вперше згадується
Цей поділ не має ніякого сточунку до розколу церковного,конфесійного поділу і т.д.

а... точно має бути один автор??
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Богословський розділ Церкви

Повідомлення о.Олег » 25 серпня 2010, 19:17

... Принаймі, до XIV століття такі вислови вже зустрічалися, інакше не думаю, що могла появитися фреска "Церква Воююча і Торжествуюча" (1365-1368, пензля Andrea da Firenze. Знаходиться в Cappella Spagnuolo, Santa Maria Novella у Флоренції) .
Зображення
The Church Militant and Triumphant Fresco
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).


Повернутись до “Богослов'я”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 27 гостей