отець Роман писав:Ой вкотре стикаюся з тим, як важко висловлювати свої гадки на всіляких форумах, бо виходить каламбур.
Шановний отець Роман: спілкуємось, вчимося висловлюватись правильно на форумах... виясняємо
Робимо помилки, дістаємо за них "догани", стараємось виправляти помилки... підвищуємо кваліфікаційний рівень і друкування без помилок і ведення диспутів... і виясняємо важливі для розуміння християнами речі.
Так простіше. Священиків теж, буває, турбуємо, але з більш особистими питаннями. Та їм іноді і сповідей хватає.
На рахунок веденої тут теми пропоную такий підхід.
Є стаття:
Які засоби контрацепції дозволяє Церква?
http://www.kyrios.org.ua/literature/art ... erkva.htmlЯк подати нецерковній людині, що контрацепція це недобра справа? (Поки що не вживаючи слова "гріх" (але в слові "недобре" вже закладуємо це поняття гріха) і не обгрунтовуючи поки що! на основі Божої постанови щодо цього).
Втексті статті закладені деякі такі положення, з яких можемо почати пояснення такій людини (вона відкрита, вона запитала, тоді діалог піде легко. З закритими людьми, які не хочуть про це знати, важко. З тими які хочуть знати, але соромляться про це говорити може бути і легко, головне ініціація, яка може бути важкою саме для проповідника, катехита, євангелизатора...).
Так от:Сформований з статті текст на захист нормального співжиття без контрацепції у подружжі і показання негативності протизаплідних "інструментів" (засобів):1. Фундаментом подружжя має бути любов, а подружня любов є лише тоді повна і безкорислива, коли чоловік і дружина віддають себе одне одному цілковито, а не лише частково. Контрацепція - це втручання у фізіологічний процес плідності з метою уникнути зачаття. А значить приводить лише до часткового дарування себе...
Використання контрацепції пов’язане з інструменталізацією людської особи, її тіло стає предметом для задоволення потреб іншої людини.
Чи хоче та людина користуватись іншою людиною, яку вона любить, лише як інструментом для задоволення своїх потреб, або бажань? (питання до неї).
2. Методи контрацепції суперечать природі чоловіка і жінки та їхнім найінтимнішим стосункам.
Контрацепція зводить сексуальність яка є закладена в природі людини до рангу товару, який має бути доступним тоді, коли є бажання його використати.
Чи вважає та людина що, своїм подругом (чоловіком, дружиною), якого любить, може скористатись лише як товаром?
Будь-яка контрацепція є неприпустимою у подружньому житті нормального здорового подружжя.
3. Контрацепція може мати негативні наслідки для здоровя організму (тут можна пояснювати медичну частину, яку я пропускаю, бо можна її знайти на сайті Кредо і ін.)
Чи не думаєте, що такі хвороби не просо так виникають із-за причини контацепції?
(А тепер перехід до теми хрстиянської).
Адже хвороби виникають часто через наші помилки. Через гріх виникають ,як і сама смерть виникла через гріхопадіння... А в цьому випадку людина сама ж на себе і стягує кару використовуючи переваний акт (що є негативним для жінки, наприклад) і т.д.
А далі вже спокійно переходиш до теми про Бога, використовуючи такіі, наприклад, цитати
(якщо людина хоче далі слухати)Дуже часто люди не усвідомлюють, що плідність є перш за все даром Божим і покликанням до співпраці з Богом.
Дуже часто люди не усвідомлюють, що плідність є перш за все даром Божим і покликанням до співпраці з Богом.
Людина хоче поправити те, що Бог досконало створив і усунути плідність із нашого тіла....
(Якщо не хоче слухати про Бога, але задовільнилась розповіддю про негативність протизаплідних способів на загальних основах, то треба уважити її думку, молитись за неї.. може колись захоче продовжити розмову).
Якщо і далі продовжує, то треба пояснит, що не все в людини виходить утриматись від такого гріха... Але завжди є можливість пожаліти, вирішити надалі не грішити (покаятись), прийти до Сповіді і далі до Причастя...
(Отак приблизно я уявляю таке пояснення як катехит...)