Заступництво чи ідолопоклонство?
Додано: 24 жовтня 2012, 00:27
Слава Ісусу Христу!
Я новачок на Вашому форумі, тому не дуже орієнтуюсь у "місцевих" правилах, також не знаю чи доцільно буде створювати нову тему, чи вона вже була обговорювана. При поверхневому перегляді - чогось подібного не знайшов.
Довго вагався у правильності своїх міркувань, в потребі такої дискусії. Але все ж дійшов до висновку, що відповідь на поставлені запитання Отцями Церкви, а можливо й іншими братами по вірі, буде потрібна як мінімум мені, а можливо ще комусь, в кого були подібні думки. Отже до суті.
Я практикуючий греко-католик. Стараюсь не пропускати недільних Святих Літургій. Сповідаюсь раз на 2-3 місяці. В моє близьке коло спілкування не входять люди з інших віросповідань (протестантів, свідків єгови тощо). АЛЕ кожного разу, коли перечитую Святе Письмо стверджуюсь в думці про те, що традиції і передання Церкви та слова Святого Писання іноді мають розбіжності. Найбільше що мене непокоїть - це, на мою думку, надмірний (влучнішого слова не зміг підібрати) культ Богородиці та Святих, що напевне є справою рук людських.
Безперечно Матір Божа- велика з-поміж людей, благословенна з-поміж жінок і за блаженну ЇЇ матимуть всі роди, як каже Святе Письмо. Та як, для прикладу, можна розуміти "титули", якими Церква нагородила Матір Ісуса:
-"наша владичиця" - хіба не Ісус Христос за нас був розп"ятий, хіба не в Його ім"я ми хрестилися, хіба не Син Божий- Іскупитель наших гріхів, то хіба не Христос наш Владика?
-"цариця небесна" - маємо одного Небесного Царя - Господа Бога чи не так?
- "мати Церкви (наша мати)" - у посл. до Ефесян 1-23 знаходимо Христос - Голова Церкви, а до того згадуємо обіцянку Спасителя св. ап. Петру про те, що на ньому буде побудована Церква Христова - то звідки ж такий титул у Діви Марії?
-"Славніша від Херувимів і незрівнянно чесніша від Серафимів???" - св. Матвія 11-11: "Поправді кажу вам: між народженими від жінок не було більшого понад Івана Хрестителя! Та найменший у Царстві Небеснім - Той більший від нього".- Що ми бачимо? Кого Господь називає найбільшим серед людей? -Не свою матір, а Івана Хрестителя (!) і при тому, що він найбільший в цьму світі - в Царстві Небесному буде найменшим. Тоді звідки ці рядки, які так часто чуємо під час Св. Літургії?
Ісус Христос та його апостоли в Євангелії жодним чином не згадують не тільки про потребу, але й про можливісь молитись, поклонятись, просити про заступництво ще когось крім Самого Бога в ім"я Ісуса Христа. "Один бо є Бог і один Посередник між Богом і людьми - людина Христос Ісус" (до Тимофія 1-5). " І нема ні в кім іншім спасіння. Бо під небом нема іншого Ймення, даного людям, що ним би спастися ми мали" (дії 4-12), "Я дорога, правда і життя. До Отця не приходить ніхто, якщо не через Мене" (Св. Івана 14-6) і ще багато-багато місць у Біблії, де можемо побачити, що Ісус Христос - єдиний шлях до спасіння.
Бог всюдисущий, Бог добрий, Бог всемогутній. Бог відчиняє, коли стукають, і дає, чого потрібно, коли просять. Каже Ісус: "Поправді, поправді кажу вам: Чого тільки попросите ви від Отця в Моє Ймення, Він дасть вам" (Св. Івана 16-23). Тож для чого "посередники", якщо дано нам все необхідне?
Чим відрізняємося від язичників, які на кожен випадок життя мали своїх божків? У нас також є Святі, кожного з яких ми наділили певним "профілем". Один помічний для науки, другий - для народження дитини, третій-вибачте, але вичитали молитву в молитвенику, купленому в Зарваниці, до Святого, для вигнання тараканів. Богородиця - хоронителька сім"ї, цариця чистилища тощо.
Іноді на форумах можна зустріти запитання типу: "у мене така-то проблема, до якого Святого порадите молитися?"
Чи не здається Вам, що таке "заступництво" розсіює нас і відводить від головного: Господь Бог є все і у всьому. Тому, на мою думку, маємо жити в Ньому і для Нього. А все інше, вибачте, фетиш, створений людьми.
Не претендую на істинність в останній інстанції.
Буду вдячний за Ваші відповіді та коментарі на цю тему.
Я новачок на Вашому форумі, тому не дуже орієнтуюсь у "місцевих" правилах, також не знаю чи доцільно буде створювати нову тему, чи вона вже була обговорювана. При поверхневому перегляді - чогось подібного не знайшов.
Довго вагався у правильності своїх міркувань, в потребі такої дискусії. Але все ж дійшов до висновку, що відповідь на поставлені запитання Отцями Церкви, а можливо й іншими братами по вірі, буде потрібна як мінімум мені, а можливо ще комусь, в кого були подібні думки. Отже до суті.
Я практикуючий греко-католик. Стараюсь не пропускати недільних Святих Літургій. Сповідаюсь раз на 2-3 місяці. В моє близьке коло спілкування не входять люди з інших віросповідань (протестантів, свідків єгови тощо). АЛЕ кожного разу, коли перечитую Святе Письмо стверджуюсь в думці про те, що традиції і передання Церкви та слова Святого Писання іноді мають розбіжності. Найбільше що мене непокоїть - це, на мою думку, надмірний (влучнішого слова не зміг підібрати) культ Богородиці та Святих, що напевне є справою рук людських.
Безперечно Матір Божа- велика з-поміж людей, благословенна з-поміж жінок і за блаженну ЇЇ матимуть всі роди, як каже Святе Письмо. Та як, для прикладу, можна розуміти "титули", якими Церква нагородила Матір Ісуса:
-"наша владичиця" - хіба не Ісус Христос за нас був розп"ятий, хіба не в Його ім"я ми хрестилися, хіба не Син Божий- Іскупитель наших гріхів, то хіба не Христос наш Владика?
-"цариця небесна" - маємо одного Небесного Царя - Господа Бога чи не так?
- "мати Церкви (наша мати)" - у посл. до Ефесян 1-23 знаходимо Христос - Голова Церкви, а до того згадуємо обіцянку Спасителя св. ап. Петру про те, що на ньому буде побудована Церква Христова - то звідки ж такий титул у Діви Марії?
-"Славніша від Херувимів і незрівнянно чесніша від Серафимів???" - св. Матвія 11-11: "Поправді кажу вам: між народженими від жінок не було більшого понад Івана Хрестителя! Та найменший у Царстві Небеснім - Той більший від нього".- Що ми бачимо? Кого Господь називає найбільшим серед людей? -Не свою матір, а Івана Хрестителя (!) і при тому, що він найбільший в цьму світі - в Царстві Небесному буде найменшим. Тоді звідки ці рядки, які так часто чуємо під час Св. Літургії?
Ісус Христос та його апостоли в Євангелії жодним чином не згадують не тільки про потребу, але й про можливісь молитись, поклонятись, просити про заступництво ще когось крім Самого Бога в ім"я Ісуса Христа. "Один бо є Бог і один Посередник між Богом і людьми - людина Христос Ісус" (до Тимофія 1-5). " І нема ні в кім іншім спасіння. Бо під небом нема іншого Ймення, даного людям, що ним би спастися ми мали" (дії 4-12), "Я дорога, правда і життя. До Отця не приходить ніхто, якщо не через Мене" (Св. Івана 14-6) і ще багато-багато місць у Біблії, де можемо побачити, що Ісус Христос - єдиний шлях до спасіння.
Бог всюдисущий, Бог добрий, Бог всемогутній. Бог відчиняє, коли стукають, і дає, чого потрібно, коли просять. Каже Ісус: "Поправді, поправді кажу вам: Чого тільки попросите ви від Отця в Моє Ймення, Він дасть вам" (Св. Івана 16-23). Тож для чого "посередники", якщо дано нам все необхідне?
Чим відрізняємося від язичників, які на кожен випадок життя мали своїх божків? У нас також є Святі, кожного з яких ми наділили певним "профілем". Один помічний для науки, другий - для народження дитини, третій-вибачте, але вичитали молитву в молитвенику, купленому в Зарваниці, до Святого, для вигнання тараканів. Богородиця - хоронителька сім"ї, цариця чистилища тощо.
Іноді на форумах можна зустріти запитання типу: "у мене така-то проблема, до якого Святого порадите молитися?"
Чи не здається Вам, що таке "заступництво" розсіює нас і відводить від головного: Господь Бог є все і у всьому. Тому, на мою думку, маємо жити в Ньому і для Нього. А все інше, вибачте, фетиш, створений людьми.
Не претендую на істинність в останній інстанції.
Буду вдячний за Ваші відповіді та коментарі на цю тему.