Кілька разів пробував продовжити дописи у цій темі, але написавши кілька рядків зупинявся.
Не був впевнений у тому, чи написане мною буде сприйнято з тим змістом, який би я хотів вкласти. Жодним чином не хочу, щоб мої дописи кимось були сприйняті як каміння в Церковний город, чи що гірше навіяли б комусь якісь погані думки про Церкву.
Тому відразу скажу, що Церква, на мою думку необхідна для всіх нас.
Вважаю обов"язком християнина регулярно відвідувати Богослужіння. Вважаю необхідним приступати до Сповіді та Причастя. Працю священика також вважаю конче потрібною. В жодному разі не намагаюсь сперечатися про це.
Натомість питання в мене викликає устрій Церкви і рішення, які приймаються церковними очільниками.
о.Олег писав:.
Переважно розмови з людьми, що через Біблію хочуть зрозуміти Христову Церкву
, а не через Христову Церкву - Біблію, закінчуються тим, що свідомо чи несвідомо від католика вимагається для підкріплення тої чи іншої тези цитувати Святе Письмо - вимагається перестати вірити в Христову Церкву і перейнятись вірою в перевагу Біблії.
Дуже показова, отче, репліка. Спробую викласти думку так, щоб Ви побачили моїми очима що таке Біблія, а що Церква. Через Біблію я хочу зрозуміти Божу волю, бо тільки там я можу знайти правдиву пряму мову Ісуса Христа і Його Апостолів. Саме у Святому Письмі Христос звертається до мене і роз"яснює як повинен жити.Біблія - мій дороговказ. Основа. Слово Боже.
Тому Святе Письмо я вважаю тим наріжним каменем, на якому повинна будуватися Церковна традиція, і з яким повинно узгоджуватися передання.
А , власне, Церква - це передання, традиція, служіння згідно того, як зажадав Господь.
Церквою визначено великий 40-денний піст Великодній піст - значить пощу цей час. Церквою прийнято стояти із схрещенними руками приймаючи Причастя - значить так і роблю. Церквою прийнято сповідатися приблизно раз на місяць, якщо немає свідомого переступу, - так і роблю. Це для мене і є ті передання, яких дотримуюся - бо всі ці речі узгоджуються з Христовим Словом.
А от Ваша фраза, що через Біблію люди хочуть зрозуміти Церкву Христову для мене не зрозуміла. Цю типову, як на мене, помилку часто бачу і в різних офіційних позиціях церковних провідників. Що значить через Біблію зрозуміти Церкву? Хіба не волю Божу намагаємось зрозуміти, перечитуючи Святе Письмо? Я бачу поступове зміщення "фокусу" безпосередньо від Бога на Церкву. Так виглядає, що Церква перебирає на себе частину Божих повноважень. Церква зараховує до лику Святих чи Блаженних- хіба це не Божа справа? Церква є непомильною-хіба ще хтось крім Бога може бути непомильним? Неприйняття Церковних Догм, наскільки я розумію є гріхом- звідки це? Церква сьогодні і два тисячоліття назад - цілком різні поняття. Із поняття християнської спільноти із християнською традицією Церква перетворилася на законодавця і визначника критерію святості.
...Дві різні вагові категорії - ерудований, з гарною дикцією католицький священик і скромний протестантський пресвітер, як виглядає, без відповідної освіти і досвіду.
Але все ж бачення пресвітера щодо цієї теми мені справді ближчі.
о.Олег писав:Які ж можуть бути підозри?? Ваші тези цілком собі вписуються в протестантські непорозуміння віри
Показовою рисою офіційних представників Католицької Церкви, є власна непомильність. Ну так вже вона по церковній вертикалі напевно передається. Тобто Ви є тим критерієм, який визначає правильність чи неправильність певної думки.
Ще однією типовою рисою є "кращість" Католицької Церкви над іншими християнськими спільнотами.
Невже Ви вважаєте, що приналежність до тієї чи іншої християнської спільноти (православних чи протестантів) може давати певні "бонуси".
Чи може традиція чи устрій бути тим визначальним фактором, який робить людину більше чи менше грішною?
Що саме в православній чи протестантській традиції для Вас є непорозумінням віри?
Не так приступають до Причастя, сповідаються, моляться... Але це традиція. А віра ж в нас однакова. Віра в Бога через Ісуса Христа. В чому непорозуміння?