капрал писав:... але я не бачу і не чую, засудження, вибачення від наших наших Пастирів, які нас вчать Божому слову...
маємо конкретний випадок
читайте уважніше і дискутуйте
З повагою, о.Олег
Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor
капрал писав:... але я не бачу і не чую, засудження, вибачення від наших наших Пастирів, які нас вчать Божому слову...
о.Олег писав:капрал писав:о.Олег писав:... І даний отець точно сказав одну принаймі правильну річ, приблизно: "до Церкви треба мати відношення не лише в смерті, а за життя". Якщо ж ці люди/родина були побожними парафіянами і священик їм відмовив в похованні, тоді цей випадок саме до цієї гілочки з значком
З повагою, о.Олег
Цікаво, а що означає побожний парафіянин, це якими мірками вимірюється і по якій шкалі? може встановіть прейскурант, стільки то треба здати грошей, або якщо не має грошей, стільки годин в рік відробити, стільки разів сходити до Церкви в рік, стільки продуктів надати на празник і інші свята для гостин священослужителів...
та невже я грішний про це писав? Пишу про те, що знаю: якщо родина приходить до церкви, молиться (побожна), але є бідною - не має коштів чи сил щось біля Храму поприбирати (а є і такі випадки) жоден священик чи громада не заведе мову про те, що десь щось недодала/невідпрацювала
та і.., якщо брати мій досвід особистий... стовідсотково людина бідна, немічна завжди вкладає свою лепту у життя парафії. Виганяють з подвір`я (про це писав у попередньому дописі) і палець о палець не вдарять на парафії скоріше заможніші, а не бідніші...
З повагою. о.Олег
капрал писав:vitalko писав:Воно ніби і так, але одного разу мав розмову зі знайомим священиком, то він казав, що на християнський похорон ще треба собі заслужити, і я, чесно кажучи, з ним згідний, бо коли людина за життя в церкві була на власних хрестинах і шлюбі, то чи є сенс в християнському похороні для неї?
Добродію, схаменіться, що значить ЗАСЛУЖИТИ?! в нас люди похилого віку мають пенсію 1000грн. і за вашою теорією правельно, треба було заслужити більшу, чи не так, ви згодні чи ні?! про що ви говорити хто і яке має хоч найменше право робити найменший висновок про те хто і як заслужив на похорон?!
В Преображенській Церкві, співали многая літа меру Садовому А. авжеж він заслужив, а от в минулу неділю навіть з днем ангела не привітали жінок з іменем Дарія, а в мене так бабця називається, я знаю що це зовсім не суттєво для мене і тим більше моєї бабці, але напевно вона не заслужила, бо може мало в Сибіру прожила і мало трудилася в колгоспі, аот ваше "ЗАСЛУЖИТИ"............................
Максим Борець писав:Чи може на тетраподі поряд з іконою і хрестом лежати відкрита таця з купою грошей? Знаєте, аж сміх бере, коли на Хрестопоклінну неділю люди кланяються перед тетраподом з цією тацею.
Максим Борець писав:...Продовжуючи тему: як визначити, коли обряд так званого "мирування" проводиться відповідно, а коли є інструментом для заробітку?
Максим Борець писав:...Чи може мати місце, що під час масової сповіді для парафії посеред храму стоїть таця для грошей?
капрал писав: може встановіть прейскурант, стільки то треба здати грошей, або якщо не має грошей, стільки годин в рік відробити, стільки разів сходити до Церкви в рік, стільки продуктів надати на празник і інші свята для гостин священослужителів.
Але Вам видніше ви ж краще штудіювали релігійні науки, але от чи ец по-Юожому чи так Христгос нам говорив чинити...
vitalko писав:капрал писав:vitalko писав:Воно ніби і так, але одного разу мав розмову зі знайомим священиком, то він казав, що на християнський похорон ще треба собі заслужити, і я, чесно кажучи, з ним згідний, бо коли людина за життя в церкві була на власних хрестинах і шлюбі, то чи є сенс в християнському похороні для неї?
Добродію, схаменіться, що значить ЗАСЛУЖИТИ?! в нас люди похилого віку мають пенсію 1000грн. і за вашою теорією правельно, треба було заслужити більшу, чи не так, ви згодні чи ні?! про що ви говорити хто і яке має хоч найменше право робити найменший висновок про те хто і як заслужив на похорон?!
В Преображенській Церкві, співали многая літа меру Садовому А. авжеж він заслужив, а от в минулу неділю навіть з днем ангела не привітали жінок з іменем Дарія, а в мене так бабця називається, я знаю що це зовсім не суттєво для мене і тим більше моєї бабці, але напевно вона не заслужила, бо може мало в Сибіру прожила і мало трудилася в колгоспі, аот ваше "ЗАСЛУЖИТИ"............................
Подивіться мій допис вище, там я пояснив, що саме маю на увазі. Ось уривок з Катехизму, щодо християнського похорону:
1683 Церква, яка як Мати таємниче носила у своєму лоні християнина впродовж його земного життя, супроводжує його до кінця його дороги, щоб віддати «в руки Отця». Вона дає Отцеві - у Христі - дитину Його благодаті, кладе в землю, з надією, зародок тіла, що воскресне у славі (Пор. 1 Кор. 15,42-4.). Це приношення у повноті здійснюється в євхаристійній жертві; їй передують і йдуть після неї благословення.
Коли ж людина за життя фактично зреклася Церкви своїми вчинками, то що зміниться після смерті? В кожному разі, це вже зовсім інша тема.
vitalko писав:А ви до кого цією цитатою зверталися:?капрал писав: може встановіть прейскурант, стільки то треба здати грошей, або якщо не має грошей, стільки годин в рік відробити, стільки разів сходити до Церкви в рік, стільки продуктів надати на празник і інші свята для гостин священослужителів.
Але Вам видніше ви ж краще штудіювали релігійні науки, але от чи ец по-Юожому чи так Христгос нам говорив чинити...
І на що вона більше подібна?
Максим Борець писав:Черговий скандал за участю католицьких священиків:
tsn.ua/svit/katolickiy-svyaschenik-zamist-pershogo-prichastya-pokazav-gey-porno.html
капрал писав: може встановіть прейскурант, стільки то треба здати грошей, або якщо не має грошей, стільки годин в рік відробити, стільки разів сходити до Церкви в рік, стільки продуктів надати на празник і інші свята для гостин священослужителів.
Але Вам видніше ви ж краще штудіювали релігійні науки, але от чи ец по-Божому чи так Христгос нам говорив чинити...
капрал писав:до осбіб які підтримують тезу, що похорон треба заслужити...
капрал писав:...Що ви мали наувазі я зрозумів, бо ви процитували св"щеника і погодилися з його словами... І не вам судити і визначати будь-кому іншому на цій землі, що з людиною буде на Божому суді і навіть яка б вона не була при жіті...
капрал писав:...І ще одне доречне в нас лікарі несуть клятву Гіпократа про допомогу будь-якій людині за потребою, от ви собі уявіть вам стало зле на дорозі а поруч лікар і починає випитуватися, а ви заслужили на допомогу, а чи ви не вбивця чи злодій часом, щоб вас не лікувати?! ...
капрал писав:...то де ж елементарна моральність у пастирів які є духовними людьми?!
капрал писав:це ж ви писали -"Якщо ж ці люди/родина були побожними парафіянами" от на це я і відписав. І ще ніколи принаймні в цірковних справах не індифікуйте людина за її статками ви не податківець і просто це не гоже...
ВікторЕреміта писав:Слава Ісусу Христу!
Не маю достатньої інформації про той випадок,тому не буду судити,але назагал переконаний, що ми завжди повинні аналізувати перш за все факти, а не завжди твердити, що "хто наш-той правий". На жаль і серед священників бувають ті що зійшли з дороги:(
ВікторЕреміта писав:Слава Ісусу Христу!
Не маю достатньої інформації про той випадок,тому не буду судити,але назагал переконаний, що ми завжди повинні аналізувати перш за все факти, а не завжди твердити, що "хто наш-той правий". На жаль і серед священників бувають ті що зійшли з дороги:(
ShMariam писав:ВікторЕреміта писав:Слава Ісусу Христу!
Не маю достатньої інформації про той випадок,тому не буду судити,але назагал переконаний, що ми завжди повинні аналізувати перш за все факти, а не завжди твердити, що "хто наш-той правий". На жаль і серед священників бувають ті що зійшли з дороги:(
Тут з фактами не дуже ясно: священик каже одне, родичі друге. Тому, якщо правильно розумію, тут перейшли від обговорення конкретного священика (принаймні, я) до проблеми загалом: має чи не має право священок відмовити в похороні, якщо людина не ходила до церкви.
капрал писав:...
капрал писав:ну що ж я можу сказати, відповісти, виділяючи ті чи інші речення, слова, тези, думки, але навіщо, переконувати когось про щось, вже й так попередження дають ось...
капрал писав:...і забанити можуть, а могли б то і до інквізиції відали...
капрал писав:...від могоєї суб"єктивної думки на дану тему нічого незміниться в жодну сторону і я впевнений що жодного висновку з даної статті ніхто невізьме вже неговорячи про публічне рослідування, а хто бажає той при тій думці і залишається...
капрал писав:...а щодо порівнняня до лікаря, то нетреба викручуватися ніби тут людина жива а в статті мова йде про живу, та я теж можу сказати що людина може бути і без тями і т.п., але чи в цьому річ, а що буде думати про відповідні дії молодь, діти?! ось про що йде мова.
капрал писав:якщо видалили мій допис, хоча неважаю, що я чимось і когось в ньому образив, то напевно не варта брати з нього цитати і коментувати їх....................
бо для інших форумчан не буде цілісне моє повідомлення....................
andrivovk писав:Священика – героя теленовин відправили на покуту в монастир http://catholicnews.org.ua/svyashchenika-–-geroya-telenovin-vidpravili-na-pokutu-v-mona#point
KiYr писав:andrivovk писав:Священика – героя теленовин відправили на покуту в монастир http://catholicnews.org.ua/svyashchenika-–-geroya-telenovin-vidpravili-na-pokutu-v-mona#point
Це посилання не працює.Ось це краще:
http://risu.org.ua/ua/index/exclusive/j ... ons/47656/
Священика Степана Палія з Львівщини, який став відомим на всю Україну через відмову поховати людину, що має борги перед парафією, церковне керівництво визнало винним і вирішило покарати. Наразі священика відправили на покуту в монастир.
«Ми взяли до уваги, що він визнав свою провину. Священик заявив, що готовий понести будь-яке покарання, яке визначить для нього Церква. Зваживши всі «за» і «проти», комісія вирішила, що отець на місяць піде до монастиря на покуту, де він матиме добрі умови для застанови над своїм священничим служінням», — повідомив РІСУ канцлер Стрийської єпархії УКЦ о. Володимир Ждан.
Конфліктна ситуація у селі Серники Перемишлянського району Львівської області, нагадаємо, трапилася на початку цього тижня. У цьому селі кожного місяця люди збирають з хати по 100 гривень на церкву. Одна з родин — Демчуків — заборгувала за два роки. А коли у сім’ї трапилося горе – помер батько, священик о. Степан Палій відмовився його поховати. Як зізналася донька покійного, він відправив парастас, покликав її до іншої кімнати і заявив, що відспіває лише тоді, коли родина сплатить «борг».
Померлого поховав священик з іншого села і про події у Серниках завдяки мас-медіа дізналася уся Україна.
«У четвер ми викликали отця Степана в єпархіальне управління у Стрий. Ми створили спеціальну комісію, аби перевірити факти, викладені у теленовинах, і на місці з’ясувати, що про нього думають парафіяни», — веде мову о. Володимир.
У селі Серники ставлення до священика неоднозначне. У цьому на власні очі переконалась єпархіальна комісія та кореспондент РІСУ. У церкві св. Андрія Первозваного, де править о. Степан, делегація застала жінку, яка там прибирала. Вона назвала себе Марією Назарко.
«Ну що я можу сказати. У нас люди, якщо когось незлюблять, то робитимуть все йому на зло. А ви подивіться, що він за 20 років зробив! Тут все було зруйновано. А він встановив іконостас, помалював храм, покрив бляхою», — каже вона.
Пані Марія дивується, чому здійнявся такий шум навколо священика.
«Громада сама домовилася, що буде збирати гроші на церкву. Вже десь 3 роки платимо з хати по 100 гривень. Але знаєте, як то буває, хтось платить, а хтось ні. Тому й обурюються. Але фіксованих цін на хрестини, шлюб, похорон у нас немає», - пояснює вона.
Цілком погоджується з жінкою ще один парафіянин - Орест Мінчук.
«До церкви нікого йти не заставиш, але на цвинтарі всі будемо, — розмірковує він. – І громада повинна утримувати священика, таке було, є і буде. Він хіба всі гроші бере для себе? Він всім не може вгодити».
Дещо відмінну думку щодо тарифно-церковної політики отця має інша мешканка Серників. Назвати своє ім’я вона не захотіла.
«Так, дійсно, є таке, що ціни на треби встановлюють, — розповідає вона, — Моя мама померла, то треба було платити 350 гривень. В селі скаржаться, що священик багато грошей просить за ритуальні послуги».
Ознайомлений з «ціновою політикою» священика і пан Євген, якого члени комісії перестріли біля сільського кладовища. Чоловік мешкає у Львові, але часто приїжджає у село до своєї мами. За його словами, мама справно сплачує 100 гривень і він особисто не вбачає у цьому нічого поганого – «бо люди мають утримувати священика», каже він.
Пан Євген, щоправда, не в захваті від того, що священнослужитель через гроші відмовився поховати людину.
«За похорон треба дати 400 гривень, за хрестини ще більше. Рік тому він хотів брати навіть по 800 гривень за хрестини. Багато хто дітей везе хрестити до Бібрки, бо там дешевше», — обурюється він.
Знайшлися у селі люди, яким священик теж погрожував відмовою у похороні через «борги». Пані Марія – мати двох дітей сама підійшла до священиків, аби розповісти про місцеві звичаї.
«Я не працюю, в сім’ї немає пенсіонера, тож звідки мені взяти гроші на церкву? – запитує вона, — Як тато жив, давала і 50 гривень. А зараз дитина вчиться, тому вдома не маю ні копійки.
Коли батько помер, я мала такий самий скандал. Отець не хотів ховати. Тепер на казанні заявив, якщо не дам гроші, то не посвятить паски. Я вже думаю йти до мами в інше село, щоби там святити. Бо буде соромно. А де мені взяти гроші?»
За кілька годин перебування у селі члени комісії опитали близько 15 осіб. Більшість з них була на боці священика. Чимало мешканців, які, до слова, теж не схвалювали відмову отця відспівати покійника, тим не менше, не хотіли, аби його від них забрали. Три місцеві жінки на виїзді із села навіть зупинили машину, в якій їхали члени Стрийського єпархіального управління УГКЦ і настійливо просили їм пообіцяти, що ті не будуть суворо карати їхнього священика, а, головне, — не переведуть на іншу парафію.
«Виносячи вирок о. Палію, ми, звісно, врахували побажання парафіян і їхні аргументи. Після відбуття покути він повернеться на парафію. Але разом з тим, церковне керівництво якийсь час уважно спостерігатиме за його діяльністю», — заявив канцлер Стрийської єпархії УКЦ о. Володимир Ждан.
На жаль, отримати коментар о. Степана Палія РІСУ не вдалося. В Єпархіальному управлінні дуже просили журналістів, щоби вони не турбували о. Степана, коли він відбуватиме покуту в монастирі, бо "це для нього має бути час молитви, застанови і тиші".
о.Олег писав:Перепрошую - тут якесь непорозуміння: ні не стирав, ні не переносив нічого з цієї теми
о.Олег писав:В моїй практиці священика єдиний раз заборонив заносити померлого до Храму (публічний грішник) - відспівали на кладовищі - і по сьогодні шкодую (бо образив). От лише... думаю про те, що межа, в якій маємо не образити Бога навіть, якщо буде ображена людина/люди, таки є
правда як на мене грішного - це точно не та ситуація, що в обговорюваному випадку
капрал писав:Прошу вибачення, еаписав що мій допис видалили, і помилився. В майбутньому буду уважнішим.
Повернутись до “Церква і Суспільство”
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 21 гостей