книга Чака Шінглдeкeра "Вар`ятський бік Православія"

Модератори: Artur, ihor

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

книга Чака Шінглдeкeра "Вар`ятський бік Православія"

Повідомлення о.Олег » 24 листопада 2011, 11:31

http://www.reginaorthodoxpress.com/crsiofor.html
автор (його блог http://www.blogger.com/profile/13005723749846306098 ) зі середини Православія виявляє кумедність "фундаменталістських" порухів, адже активісти від фундаменталізму "доводять" "Богодухновенність" всіх церковних канонів/звичаїв і вимагають від людини, раз вже носить горде ім`я - "православний", наприклад, не танцювати на весіллі, в жодному разі не звертатися до лікаря-єврея, карати жінку, яка мала викидень... Чак Шінглдeкeр закликає відкинути "бабські байки" (1 Тим. 4,7), підходити до канонів тверезо та критично і згадати, що Православіє - це про стосунох з Господом, а не про "довжину борід" чи сварки з "інославієм/роскольниками".
думаю, таку книжку варта написати і в нас, адже... надто часто стикаємося з тим, що люди переймаються різними біляцерковними забобонами...
Може комусь буде цікаво - трошки зацитую з того, що з основних тез знайшов в мережі (п.Георгій Пінчук)
Review on “The Crazy Side of Orthodoxy” by Charles Shingledecker (Regina Orthodox Press, Salisbury, MA, 2011, 194 pp., ISBN 978-1928653)

What do Orthodox Christians believe? This question may seem odd. Don’t we know it? Of course we believe “in one God the Father Almighty… and in one Lord, Jesus Christ… and in the Holy Spirit…” and “in the One Holy Catholic and Apostolic Church.” Yes, but one may ask, what about details? When we want to find out exactly, what is God, who is Christ, why is the Church Holy, Catholic and Apostolic – to what and to whom do we turn? What authority do we listen to when we need answers to these questions, or answers to questions regarding our Christian life, morality, ethos?

And again the answer may sound so simple. Of course, our source of authority is the Holy Tradition of the Church, which includes the Bible, the writings of our Holy and God-bearing Fathers, and the documents of the various Councils of the Church, especially the Seven Ecumenical Councils that took place in the 4th – 8th century A.D. The latter include the so-called Canons, from the Greek word κανών, which literally means “reed” or “cane” but is commonly used in the sense of “measure” or “rule.” So, the Canons are rules that the Church has set for us to live by. Because the Church is Holy, then all these Canons must also be Holy, God-breathed, inspired, right? And they are timeless, right? Should we really live by them? Can we?

How many of us have actually read all the Canons? Do we even know, how many of them exist? Also, the Church uses the book, called “ The Rudder” (Πηδάλιον), which is a compilation of the relatively recent interpretations of the Canons made by St. Nicodemus of the Holy Mountain in the late 1700’s. Are these interpretations also Holy, God-breathed, inspired? And then, maybe, because “The Rudder” was written much closer to our time compared to the original Canons, it makes it easier for us to understand these ancient rules and to apply them to our present-day 21-century lives?

The author of “The Crazy Side of Orthodoxy” says, “well, let’s not leap to conclusions.” If one really looks at the Canons as well as at their interpretations by St. Nicodemus, one might become literally shocked. For example, one of the Canons still “on the books” says that a woman who has miscarried must be penalized by a year-long excommunication. Another Canon, technically still valid, says that a Christian must be excommunicated from taking medicine from a Jewish doctor, and St. Nicodemus pushes it further, writing that those who eat Matzoh bread made by a Jew, or those who are even “in any way friendly with Jews,” must be excommunicated also. Yet another Canon says that we should be excommuncated for eating non-Kosher food; yet another forbids our clergy to enter a restaurant or a hotel; and yet another says that if a maiden was raped, a thorough investigation must establish whether she behaved like a whore and thus “invited” her rapist to do what he did. In short, quite a number of Canons contain commandments that either are completely ignored (like the commandment not to eat non-Kosher food), or sound completely disgusting and plain immoral (lke the comandment to blame the rape victim)!

Analyzing these numerous instances where something in the Canons apparently sounds “fishy,” the author turns to the concept of divine inspiration. What is it? When we say that this or that is inspired by God, do we mean that God literally dictated this and the men who served as scribes writing this down merely listened to God as we listen to a record or tape? Here is the author’s take:

“Christians certainly believe that the Bible is inspired, but did the early Christians really think that inspiration was akin to hitting the record button? Well, probably not when it came to the Bible, in great part because they didn't even have the Bible. The Bible as a complete text all bound in "genuine" imitation leather, with the words The Holy Bible emblazoned on the cover wasn't even an idea that remotedly crossed the minds of the early Christians…

Does anyone think that the verse "Manasseh was twelve years old when he began to reign" (2 Kings 21:1) is equally as inspired as the Sermon on the Mount? ... If ancient and modern Christians can see degrees of inspiration within the Holy Scriptures, why on earth can't we see Canon law in a similar light?

God certainly inspires. He inspires political and social progress, such as desegregation and women's rights. He inspires great works of art, literature, and music. Within the Christian religion itself, He inspires Chrystian hymnology, iconography, and architecture. All of these are inspired by God, but no one claims that the Holy Spirit actually built the Sistine Chapel or the Church of Hagia Sophia and that because of this all other churches must look exactly like them until the end of time. The entire world is full of God's inspiration because it is full of the Holy Spirit. True inspiration cannot be defined or put into a box because God cannot be defined and put into a box. Inspiration is far more subtle, deeper, and intuitive than that… “(Op. cit., pp. 30-33).

The mere idea that God inspires people to do right and beautiful things rather than binds them by allegedly immutable rules mouthed and penned by allegedly perfect Church luminaries makes some Othodox angry. Our Church here in the USA is being filled, on a daily basis, by those who come to Her from Heterodox confessions specifically because they are against “Modernism” or “Liberalism.” They are the so-called Traditionalists within the Orthodox Church. They want, crave some “immutable truths” and carved-in-stone authority. And they fear change. Here’s how the author replies to them:

"I love history, and I truly believe that learning from the past is one of the most important endeavors of human civilization. If that was what the world "Traditionalist" implied these days within Orthodoxy, I'd be one too! But that is not what the word means today. It means covering up the insanity of the church... If some people think that an honest look at history is scandalous or will challenge people's faith, then good: the truth is scandalous and should challenge people's faith…" (Ibid., pp. 171-172)

I am a Christian who loves the Bible, the Christian Church, and my Orthodox Tradition, but I'm no longer afraid to admit that none of these are perfect; especially a collection of laws which includes forbidding people from dancing at weddings or having Jewish doctors... Sometimes the men who wrote these Canons were very wise, other times they were, - well - kind of idiotic. Usually they were both simultaneously: just like every other human being that has ever walked the earth"(Ibid. pp. 173-174).

In other words, yes, of course the Holy Spirit inspires, sanctifies, and guides the Church so that eventually, She comes to the Truth of Christ. And yet, the Holy Spirit, Who respects our free will, does not necessarily eliminate the fallible, even corrupt, human element from every proceeding of the Church, from every documet She formulates and adopts:

“The Christian Church learns and grows in knowledge because human beings, which make up the Church, learn and grow in knowledge. Does God want His people to be stupid? There should be no shame in admitting that the Church makes mistakes, because it is we human beings who make these mistakes… Questioning is a risk worth taking because Truth is more important than tradition. Or put it this way: do we worship a book or books if you include the Canons, or God?.. I believe it is a Christian’s moral imperative to criticize and question the Church. To refuse to do so is a great sin” (Ibid., p. 44).

“We need to look beyond the facade of centuries of Christian whims, desires, fears, and wishes, to see the harsh reality that is the Church, and life on this pale blue dot we call earth. It is simultaneously glorious and harsh; beautiful and ugly, joyful and painful, but it is worth being on this short journey we call life. And it is worth being in the Orthodox Church too. We Christians need to realize that our religion's history was never all good; that the Bible, Tradition, and everything that goes along with it is not perfect or infallible. And we Orthodox Christians need to realize that Canon law is not divine, then and only then will we be able to begin to truly focus upon the One Who is” (Ibid., pp. 179-180).

З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: книга Чака Шінглдeкeра "Вар`ятський бік Православія"

Повідомлення о.Олег » 24 листопада 2011, 21:40

згодом повиправляю, але спробую подати ще сирий переклад. Можливо когось зацікавить продискутувати
Огляд “Божевільна сторона Православ‘я ” Чарльза Шінкелдекера (Regina Orthodox Press, Salisbury, MA, 2011, 194 pp., ISBN 978-1928653)

В що вірять православні Християни? Запитання може видатися дивним. Хіба ми не знаємо відповіді? Звичайно ми віримо “в Єдиного Бога Отця Вседержителя … і Єдиного Господа Ісуса Христа, … і Святого Духа …” і “ в Єдину Святу Соборну і Апостольську Церкву.” Так, але дехто може спитати, як стосовно деталей? Коли ми хочемо справді дізнатися, що таке Бог, хто такий Христос, чому Церква Свята, Соборна та Апостольська – до чого ми звертаємося? До кого ми прислуховуємося коли хочемо отримати відповіді на ці запитання, або відповіді на запитання що стосуються нашого Християнського життя, моральності, духа?

Знову ж таки відповідь може здаватися надто простою. Звичайно, для нас авторитетним джерелом є Святі Звичаї їЦеркви, що включає в себе Біблію, життя святих, та документи різних Соборів Церкви , особливо семи екуменічних Соборів, що відбувалися в 4-8 ст. н.е. Останні включають в себе так звані Канони, що походить від грецького слова κανών, та дослівно означає “тростину” або “стебло” але часто вживається в значенні “міра” чи “правило”. Отже, Канони, це правила встановлені церквою відповідно до яких ми маємо жити. Через те, що Церква є Святою, ці канони також мають бути Святими (священними) , Бого - натхненими, Благодатними, правильно? І вони безконечні, вірно? То чи справді ми маємо жити за ними? Чи в змозі ми?

Як багато з нас справді справді прочитали всі канони? Чи ми хоча б знаємо скільки їх всього існує? Також церква використовує книгу під назвою “ Кормча” (Πηδάλιον), який є зводом відносно сучасних тлумачень Канонів, зроблених св. Нікодимом Святогірським (зі Свсятої Гои ) наприкінці 1700-х. Чи є ці тлумачення такими ж Святими, Бого - натхненими, Благодатними? І тоді, можливо ,через те ,що “Кормча” було написано набагато ближче до нашого часу в порівнянні з оригінальними Канонами, нам буде набагато легше зрозуміти ці старовинні привила і застосувати їх до нашого сучасного життя 21 століття?

Автор “Божевільної сторони православ‘я” стверджує, “отже, не будемо робити спішні висновки” . Той хто порівняє Канони та їх тлумачення св. Никодима, буде буквально шокований. Для прикладу, один з канонів , що все ще діє передбачає, що жінка в якої стався викидень має бути покарана відлученням від церкви терміном на 1 рік. Інший Канон, щ о технічно досі діє, стверджує що християнин, який отримав медикаменти від лікаря-єврея, має бути відлучений від церкви; св. Никодим і де далі пишучи що екскомуніці підлягає також той, хто їсть мацу , або в будь-який спосіб приязно ставиться до євреїв. Ще один Канон стверджує , що ми маємо бути відлучені від церкви за поїдання некошеної їжі; ще одна заборона відвідування ресторанів та готелів духовенством;а ще один говорить що якщо незайману дівчину зґвалтували, має бути проведено детальне розслідування стосовно того чи часом вона не вела себе я повія і тим самим «спровокувал໴валтівника до того що він здійснив. Коротко кажучи, значна кількість канонів містить приписи які або просто ігноруються (як припис стосовно поїдання некошеної їжі), або звучать абсолютно огидно та просто аморально (як правило стосовно звинувачення зґвалтованої )!

Аналізуючи ці численні вимоги, що виглядають в канонах справді підозріло автор звертається до концепції божественного натхнення. Що ж це? Коли ми говоримо, що те чи інше є натхненним Богом, чи маємо ми на увазі, що Бог фактично продиктував це, а люди що виконували роль писарів лише записали почуте, як ми слухаємо записи чи касети? Ось відповідь автора:

“ Звичайно Християни вірять, що Білію надихнули, а чи ранні Християни справді вірили в те, що inspiration було чимось подібним на натискання кнопки запису? Мабуть ні якщо мова іде про Біблію, в основному через ту, що у них навіть не було Біблії. Вигляд Біблії як збірки текстів, переплетеної в якісну штучну шкіру та оздоблену гарними буквами БІБЛІЯ на обкладинці, навіть близько не могли собі уявити ранні Християни …

Невже хтось думає шо вірш "Манасія мав 12 років коли почав правити" (2 Книга Царств 21:1) є таким же натхненним як Нагірна Проповідь? ... Якщо стародавні та сучасні Християни можуть розрізняти ступені натхненності Священних Текстів, чому ж так само не сприймається Канонічне право?

Бог безперечно надихає. Він надихає до політичного та духовного прогресу і розвитку, зокрема до припинення обмеження прав жінок. Він надихає до створення найвеличніших мистецьких, літературних та музичних творів. В самому Християнстві Він надихає до створення Християнських церковних гімнів, іконографії та архітектури. Все це натхнення від Бога проте ніхто не стверджує що Святий Дух справді побудував Сікстинську Капеллу або Церкву Св.Софії, і що саме тому решта церков завжди мають виглядати лише так. Весь світ сповнений Божого благословення (натхнення) бо він сповнений Святим Духом. Справжня Благодать (натхнення) не може бути визначена чи обмежена , бо самому Богу не має ані визначення ані обмеження. Натхнення (Благодать) є набагато тоншою, глибшою та незбагненною (інтуітивною)…“(Op. cit., pp. 30-33).

Ідея що Бог благословляє (надихає) людей робити правильні і гарні речі , а не зв‘язує їх ніби то незмінними правилами озвученими та записаними ніби то бездоганними просвітниками, обурює деяких православних. Наша Церква тут, в Сполучених Штатах складається, в основному, з тих, хто прийшов до неї з Гетереодоксальних (Heterodox) конфесій, зокрема через спротив «Модернізму” або “Лібералізму”. Вони так звані Традиціоналісти в середині православної церкви. Вони хочуть , жадають певних “непорушних істин” і викарбованої в камені настанов. І вони бояться змін. Ось як автор відповідає їм:

" Я люблю історію і справді вірю, що пізнання уроків минулого є найважливішим прагненням (рушієм) людської цивілізації. Якщо це те, що в сучасному Православ‘ї називається терміном «Традиціоналіст», то мене можна було б теж вважати таким! Проте це не сучасний сенс цього слова. Він означає приховування церковного божевілля... Якщо дехто вважає, що чесний погляд на історію є ганебним або здатний похитнути людську віру, тоді добре, так воно і є …" (Там же.,ст. 171-172)

Я Християнин, який любить Біблію, Християнську Церкву та свої православні традиції, проте я більше не боюсь визнати, що жодна із них не є ідеальною; особливо звід законів який забороняє людям танцювати на весіллях або користуватися послугами лікарів євреїв... Часами люди які писали дані канони були мудрими, часами вони були, трохи ідіотами. Часто вони були водночас і тими і іншими: як і всі інші людські істоти , що будь-коли ходили по землі." (Там же ст. 173-174).

Іншими словами, так ,звичайно Святий дух надихає, освячує та веде Церкву таким чином, що вона в підсумку, іде до Правди Христової . І водночас, Святий Дух, Який поважає нашу свободу волевиявлення, не обов‘язково усуває хибний, порочний, людський фактор із діяльності Церкви, та кожного документа Вона формулює та приймає:

“Християнська Церква вчиться та зростає в знаннях бо люди, з яких складається Церква, вчаться і зростають у знаннях. Чи хоче Бог, щоб його народ був дурним? Не має бути соромно від визнання того, Церква робить помилки ,бо ці помилки робимо ми-люди… Ризик запитувати (сумніватися ) вартує того, бо Правда важливіша за традицію. Або ж розглядайте це так: ми поклоняємося книзі, або книгам, якщо включати Канони, чи Богу?.. Мені здається критикувати та ставити питання (сумніватися) Церкві це моральний обов‘язок Християнина. Відмовлятися від цього –великий гріх ” (Там же., ст. 44).

“Нам слід зазирнути за фасад століть Християнських причуд (капризів), прагнень, страхів, та бажань, щоб побачити сувору реальність якою є Церква та життя на блідо-синій кульці, яку ми називаємо Землею. Вона водночас знаменна і груба; гарна і потворна, радісна та болісна, проте варта короткої подорожі яку ми називаємо життям. І варта приналежності до Православної Церкви. Ми християни мусимо усвідомити, що історія нашої релігії ніколи не була ідеальною; що Біблія. Традиція та все що з нею пов‘язане не є ідеальною чи безпомилковою. І ми, Православні християни маємо усвідомити, що Церковне право неідеальне, тоді і тільки тоді ми спроможні будемо сфокусуватися на Єдиному Сущому” (Там же, pp. 179-180)

З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Злий Іван
старець
старець
Повідомлень: 579
З нами з: 18 лютого 2010, 14:39
Звідки: Львів

Re: книга Чака Шінглдeкeра "Вар`ятський бік Православія"

Повідомлення Злий Іван » 25 листопада 2011, 12:17

Прочитав переклад.
Канонів не читав.
Щось мені так думається, що судити нас Бог буде не за канонами. :)
А стосовно євреїв: Хіба Бог не заповів нам любити ближнього свого, як самого себе?
Називайте речі своїми іменами ̶ люди краще вас розумітимуть.

Аватар користувача
Talya
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 186
З нами з: 06 грудня 2010, 00:24
Звідки: м.Львів

Re: книга Чака Шінглдeкeра "Вар`ятський бік Православія"

Повідомлення Talya » 25 листопада 2011, 14:28

Почала читати канони... і не думала що їх так багато, щось схоже на кодекс законів. Щоб дискутувати тре прочитати всі, або зупинятись на найбільш актуальних. До законів часто пишуть пояснення а до канонів існує щось подібне?
Немає Божої вини в тому, що люди роблять один одному.

Розпач домінує над надією.

Аватар користувача
Talya
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 186
З нами з: 06 грудня 2010, 00:24
Звідки: м.Львів

Re: книга Чака Шінглдeкeра "Вар`ятський бік Православія"

Повідомлення Talya » 25 листопада 2011, 14:30

http://old.ugcc.org.ua/CCEC/CCEC-toc.html тут є Кодекс канонів
Немає Божої вини в тому, що люди роблять один одному.

Розпач домінує над надією.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: книга Чака Шінглдeкeра "Вар`ятський бік Православія"

Повідомлення о.Олег » 25 листопада 2011, 14:47

перепрошую - трошки додав/підправив переклад
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: книга Чака Шінглдeкeра "Вар`ятський бік Православія"

Повідомлення ShMariam » 02 грудня 2011, 22:00

Не розумію, а як обговорювана тема стосується нас? Чи в нас є теж подібні проблеми? :Search: Просто не бачу сенсу в обговоренні.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: книга Чака Шінглдeкeра "Вар`ятський бік Православія"

Повідомлення andrey s. » 02 грудня 2011, 22:19

ShMariam писав:Не розумію, а як обговорювана тема стосується нас? Чи в нас є теж подібні проблеми? :Search: Просто не бачу сенсу в обговоренні.

Ну добре що це написав Православний. Тобто я вітаю критику свого, і радий прочитати погляд з середини.(хоч підозрюю багато отців Православної Церкви(в сенсі конфесійному) не дуже аж раді цьому труду. :)
Було цікаво, бо в принципі описані проблеми дуже близької нам Церкви.
Сподіваюсь знайдеться хтось(з середини :oops: ), хто виявить наші недоліки і перегиби, розяснить і розвіє всякі додумування чи передумування.
Було цікаво і пізнавально...і справді, не бачу також, що тут обговорювати. :pardon:
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Zakhar
гість
гість
Повідомлень: 5
З нами з: 26 травня 2012, 18:01

Re: книга Чака Шінглдeкeра "Вар`ятський бік Православія"

Повідомлення Zakhar » 28 травня 2012, 18:03

Хочу поделиться своими мыслями по поводу канонов традиций .В Израиле на праздник Песах была создана комиссия Которая следила что бы ничего квасного не попало в озеро Киннерет иначе вся вода станет не кошерной интересно а что они делали с пролетающими над озером птицами. В интернете в разделе вопрос священнику одного православного сайта задали вопрос а можно ли православным купаться в мертвом море священник ответил нет потому что на этом месте были города Содом и Гоммора. А где сегодня нет содома и каким кремом мажется матушка уж не с мертвого моря.Ну вот.А я купаюсь и грязью мажусь и люди со всего мира приезжают. Для чистого все чисто.
Бог есть Любовь!

vitalko
старець
старець
Повідомлень: 987
З нами з: 25 березня 2009, 14:13
Звідки: Львів

Re: книга Чака Шінглдeкeра "Вар`ятський бік Православія"

Повідомлення vitalko » 29 травня 2012, 13:14

Zakhar писав:Хочу поделиться своими мыслями по поводу канонов традиций .В Израиле на праздник Песах была создана комиссия Которая следила что бы ничего квасного не попало в озеро Киннерет иначе вся вода станет не кошерной интересно а что они делали с пролетающими над озером птицами. В интернете в разделе вопрос священнику одного православного сайта задали вопрос а можно ли православным купаться в мертвом море священник ответил нет потому что на этом месте были города Содом и Гоммора. А где сегодня нет содома и каким кремом мажется матушка уж не с мертвого моря.Ну вот.А я купаюсь и грязью мажусь и люди со всего мира приезжают. Для чистого все чисто.

:good:
"Для чого шукаєш ти для себе почесті в інших? Поважай сам себе, і ніхто не принесе тобі безчестя."
св. Йоан Золотоустий


Повернутись до “Наша бібліотека”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей