Іггор писав:ShMariam писав:Невже так тяжко зрозуміти: Бог знав (
які тут проблеми?), яке буде рішення Адама з Євою, але не вплинув на їх рішення (свобідна воля!): не з'явився раптово тоді, коли рука Єви тягнулася до дерева
Поїдання яблук це дія, це те що відбувається, тобто промисел, а ми ведемо мову про рішення волі людини, розуму іноді кажуть...
а звідкіля Ви знаєте, що Адам з Євою їли яблук?
Попри смішність Вашої залежної (можливо - Ви так, до слова?) від непорозумінняя malus-malum (якби що - повзнавайте) тези, вона, власне, провокує мислити Гріхопадіння людей як якусь спонтанну необдуману (лише)
дію чи, навіть, як у Вас виходить
(правильно розумію?? Адже Ви наголошуєте на розрізнені дії і рішення волі/розуму людини - тобто вчинку без задіяння волі/розуму, а значить) якогось рефлексу
. Попри це - віра в Боже
Всезнання ("Бог відає все" 1Ів.3, наприклад) мала б (??) привести всіх до порозуміння у тому, що будь-якої миті Бог міг вплинути на рішення (навіть Ваше (??) рефлекторне) Адама і Єви, "але не вплинув на їх рішення" (цитуючи ще поки живого класика - Мар`яну
).
Іггор писав:...Підозрюю, що нічого там нема про знання майбутнього Богом в контексті спасіння чи долі кожної людини...
а нащо підозр? Бо ж "навіть волосся вам на голові пораховане все" (Лк.12) чи Пс.138: "І кості мої не сховались від Тебе, бо я вчинений був в укритті, я витканий був у глибинах землі! Мого зародка бачили очі Твої, і до книги Твоєї записані всі мої члени та дні, що в них були вчинені, коли жодного з них не було"
Стосовно ж Катехизму... наприклад
"Своїм Проведінням Бог оберігає все та керує усім, що сотворив, "простягається від краю і до краю і керує усім докладно" (Муд. 8.1). Бо "все оголене і явне перед очима Його" (Євр. 4,13), навіть те, що має статися з вільної дії створінь" (1 Ватиканський Собор: DS 3003.)
Які (Ваша теза) "сподівання" у Всезнаючого Творця?
Іггор писав:...Лекторові з питань Катехизму, це мало би бути досить швидко та просто - вказати потрібний розділ...
і це було б дійсно непроблематично - вказати на потрібний розділ, якби... це щось міняло у питанні про те, яким чином коротка катехизмова перша (з шести) Правда віри "Бог все створив і всім управляє" (чи терміни з наведеної вище з Катехизму Католицької Церкви
(302 показник; при потребі пройдіть за посиланням, яке подала Мар`яна) цитати "оберігає", "керує"...) чи шоста Правда віри ("Божа Благодать є для Спасення конечно необхідна") не суперечить гідності Богом сотвореної людини свобідної, що вільно діє (а перед Богом все це "явне і оголене"), як захоче. Чи, наприклад, яким чином не суперечить тезі з греко-католицького Катехизму (122 показник, Христос наша Пасха - електронна версія
http://pcc.ugcc.org.ua/?p=161 ) про людину:
У своїй сутності людина, як твердять Святі Отці, є «взірцевим образом невимовного, непізнанного і безсмертного Бога»[15], має «здатність ума і свободи»[16] і внутрішню силу самовизначення[17]. Отож Святі Отці стверджують, що «образ Божий» у людині – це підстава її буття, існування та особистісного самовизначення.
Кожна людина має щонайменше два покликання. І до речі, правильніше буде вживати слово "покликання", а не "призначення". Покликання – це запрошення щось робити. Господь покликав людину до життя, тобто дав їй дар життя. Більшість цей дар приймає, проте бувають люди, котрі за різних обставин відкидають це запрошення, тобто позбавляють себе життя. Друге людське покликання пов’язане з тим, що Господь Бог наділив кожного з нас особливим життєвим шляхом, унікальними, властивими тільки їй талантами та можливостями. Це покликання вкладене в людську особистість. Наданий дар людина може прийняти, використати, розвинути або змарнувати. Господь Бог нас не призначає. Це важливо розуміти, бо призначення – означає примус. А вибір повинен бути завжди вільним...
(??)
А не суперечить, і
це вже не питання до (вершинок/тез віри) Катехизму - це Богословські роздуми над Святим Переданням. Хоча, звичайно, варта перечитати трошки далі за показник 122 - щоб запримітити напрямну думку Христової Церкви, проте для розуміння того, чому саме так а не інакше (через що пройшла Богословська думка в Христовій Церкві, щоб в її Катехизмах було так пояснено) варта читати святого Тому
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).