Що таке гріх?

обговорення богословських думок, питань богословської освіти

Модератори: Just_me, Artur, ihor

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Що таке гріх?

Повідомлення о.Олег » 13 серпня 2011, 20:57

romanm писав:
alex1980 писав:
Тепер щодо того що ви тут написали. Шановний, скажіть, де тут є щось крім: "6. Але в чому полягає первородній гріх?... вони загубили цю первородну ласку праведності і святості не тільки для себе але і для всіх інших"? Але не зважаючи на те, що тут самі ви написали чорним по білому, ви далі з пальця висосали висновок що "ЛЮДСЬКУ НАТУРУ, яка є пошкодженою". Цього у вашому вченні немає. Вам має бути соромно що ви так нерозумно кричите про те що ваша церква не вчить, більш того - відкидає, і при цьому ви ніби якийсь патріарх намагаєтесь приписати це вчення своїй Церкві

боюсь замішання у дискутуючих у тому, що пан alex1980 ставить знак "дорівнює" між Латинською Традицією і Католицькою Церквою. Насправді ж Католицька Церква Латинською Традицією не обмежена і приклад цьому греко-католик romanm, що в жодному разі з Латинської Традиції не походить і коли alex1980 каже "цього у вашому вченні немає" - помиляється
надіюсь - ви просто говорите на різних мовах
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Що таке гріх?

Повідомлення romanm » 13 серпня 2011, 21:08

о.Олег писав:

Отче, я не знаю чи тут доцільно говорити про Традиції. Річ йде про ортодоксальне вчення усієї КЦ. Ну а якщо на цей рахунок Східні КЦ вчать інше ніж РКЦ, то тут я не в курсі. Чи хіба шось нове вийшло в катехизмі УгкЦ, то прошу пробачення, цього я не знав. Приводилися також в приклад св. Ансельм і Св. Августин. Вони хіба не визнаються святими у Східних КЦ?
Мої дописи почалися з прочитанного нижче.

о.Олег писав:ми, впускаючи у своє життя гріх, робимось злими
З повагою, о.Олег


alex1980 писав:Щиросердечно вас вітаю отче - ви тільки що також заперечили доктрину католицької Церкви. Адже ж вона каже що після гріха людська природа не змінилась. А це, я вважаю, нонсенс. Очевидно що ви зі мною згідні, аже ж людина не може стати злою, не змінивши при цьому нічого в своїй душі.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Що таке гріх?

Повідомлення о.Олег » 14 серпня 2011, 14:42

romanm писав:
о.Олег писав:

Отче, я не знаю чи тут доцільно говорити про Традиції. Річ йде про ортодоксальне вчення усієї КЦ. Ну а якщо на цей рахунок Східні КЦ вчать інше ніж РКЦ, то тут я не в курсі. Чи хіба шось нове вийшло в катехизмі УгкЦ, то прошу пробачення, цього я не знав. Приводилися також в приклад св. Ансельм і Св. Августин. Вони хіба не визнаються святими у Східних КЦ?
Мої дописи почалися з прочитанного нижче.

о.Олег писав:ми, впускаючи у своє життя гріх, робимось злими
З повагою, о.Олег


alex1980 писав:Щиросердечно вас вітаю отче - ви тільки що також заперечили доктрину католицької Церкви. Адже ж вона каже що після гріха людська природа не змінилась. А це, я вважаю, нонсенс. Очевидно що ви зі мною згідні, аже ж людина не може стати злою, не змінивши при цьому нічого в своїй душі.

Cлава Ісусу Христу!
та ніякого пов'язання з катехизмом УГКЦ не мав на увазі, пане Романе... та і... юридизм цілком є прописаний в Біблії і до спроб заміни православного вчення про Відкуплення А.Храповицьким ("моральна теорія") і тепер нашим сучасником-єретиком Осіповим (на "органічну теорію") різниці між Сходом і Заходом не становить. Але становлять персоналії - Латинська Традиція дійсно багато почерпнула від Ансельма Кентерберійського. Але перед тим, щоб захищати критиковану (паном alex1980) Католицьку Церкву (звинувачення в "юридизмі") варта відштовхуватись не від його слів про вчення Христової Церкви, а подивитись чи дійсно дописувач розуміє, що критикує. Звичайно, добре робите, коли цитуєте Катехизм, але в контексті викривлень понять паном alex1980 цього мало і треба в темі обов'язково згадати, що мав на увазі св.Ансельм, а що з нього бере чи не бере Христова Церква. Для цього до нашої теми пропоную читати, наприклад, "Введення в християнство" Йозефа Ратцингера (російською http://knigosite.ru/library/read/22474). Це дуже мало, звичайно, але подумайте над, цитую: " Напомню, под какой формой учение о спасении чаще всего представляется христианскому сознанию. Оно основывается на так называемой теории сатисфакции, которая была выдвинута Ансельмом Кентерберийским на пороге Средних веков и с той поры играла для западного сознания все более определяющую роль. Даже в своем классическом виде, она не свободна от однобокости. Если же рассмотреть ту грубую форму, которую она приняла в восприятии широких кругов, перед нами предстает жестокий механизм, для нас все более неприемлемый."
Вчення про Спасення може бути вираженим різними мовами, в т.ч. юридичною. Чи має місце "юридизм" в Католицькій Богословії? Безперечно - це один із шляхів систиматизованого Богословія. Але... прошу розрізняти Вчення Христової Церкви і вигадки про Вчення Христової Церкви. А вигадок багато: в православних одним з найбільш успішних методів насадження єресі є "боротьба с латинством": понавигадуй на католиків і протягуй "альтернативну" Сотеріологію. Фактично саме такі вигадки тут і цитуються :( Будьмо уважні і... Мир всім
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Що таке гріх?

Повідомлення romanm » 14 серпня 2011, 17:58

о.Олег писав: і треба в темі обов'язково згадати, що мав на увазі св.Ансельм, а що з нього бере чи не бере Христова Церква.
З повагою, о.Олег

Мій намір був довести до відома, що КЦ не говорить так, як було про це сказано.
(людська природа не пошкоджена).

Сатисфакція, в Римському праві, нпр., розумілася як плата за довги, або (спрощую) виправити якщо зроблено щось погане.
В перших віках християнства під сатисфакцією підрозумівалося молитви і діла святих, особливо мучеників, за грішників.
В цьому ж сенсі св. Ансельм говорить про сатисфакцію Христа.
Якщо коротко.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Що таке гріх?

Повідомлення о.Олег » 15 серпня 2011, 07:53

romanm писав:Мій намір був...

добре - може не відчуваю Вашого співрозмовника так, як Ви. Надіюсь, що розмова буде плідною
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 03 вересня 2011, 19:06

romanm писав:Нє, я зрозумів. Ви жартуєте? Інакше не можу пояснити Ваші дописи. Після всіх цих пояснень Ви стверджуєте що Церква так не вчить?!!! Немає слів.
Біда в тому, що ВИ не знаєте вчення КЦ. От і пишите глупості. При чому я привів Вам інформацію не тільки з ККЦ, але і з вчення отців КЦ. Маєте сказати щось конкретно? Бачу, що ні. Скоріше всього тут незачот тому або тим, хто Вам всі ці благоглупості про КЦ сказав.
Ще раз прошу: Дайте джерела Вашої інформації що КЦ вчить так як Ви говорите. Якщо Гугл, то звичайно, ліпше піст.
З повагою
Роман


Шановний пане Роман... мені трохи складно вам довести те, що ви не хочете чути, не хочете бачити, не хочете розуміти.
По-перше, я думаю що фрази типа: "І висновки такі, що православні ще раз підтвердили свою недолугість не тільки в знанні свого вчення. От і пишите глупості." і т.д. не є такими що відрізняються повагою до співрозмовника. Тим паче що я можу довести вашу неправоту.
По-друге, по пунктам:

1) Навіть о. Олег вам намагався делікатно натякнути на те що ви помиляєтесь і сказав про Латинську традицію і юридичну теорію.

2)Відносно вашої цитати із катехизису, привожу її щоб ви і інші бачили наглядно: "417 Адам і Єва передали своїм нащадкам людську природу, поранену першим гріхом, а отже, позбавлену первородної святості й праведності. Це позбавлення називається «первородним гріхом»".
А тепер давайте розберемось.
а) Первородна праведність не була частиною природи людини а лише дар.
б) Відносно виділеного вами слова "поранений гріхом"... Я трохи здивований що із цієї фрази ви зробили висновок що природа була змінена. Скажіть будь ласка чи поняття "бути пораненим" має значення змінити свою суть? Якщо ви поранились то ви перестанете бути людиною чи хоча б тим же Романом?
в) Ви цілком ігноруєте причинно-наслідковий момент в реченні. Наслідком "поранення гріхом" була, цитую: "позбавлену первородної святості й праведності". А оскільки дар праведності не був частиною проироди людини, то власне і зміни не відбулося.

3) Я привів було вам цитату більш ніж пряму, але оскільки вам лінь ознайомитись з тим що отець Олег назвав Латинською традицією і юридичною теорією, то я вам приведу ще цитати:
відносно первородної праведності:
Согласно учению Фомы Аквинского, «власть первозданной праведности» выполняла лишь функцию «сдерживания»: «она держала вместе все способности и силы души в определенном строе и порядке», не давая им возможности проявляться автономно, направляясь к собственному соответствующему движению (Thom. Aquin. Sum. Th. I 2. 82. 4).
далі, відносно наслідків первородного гріха:
Католич. учение о последствиях первородного греха коренным образом отличается от учения православного. Согласно ему, падшая человеческая природа, лишившаяся благодатных даров, никаких изменений не претерпела. Когда человек, как писал кард. Роберт Беллармин, потерял освящающую благодать, «он ничего не потерял из своих природных способностей». Если бы природа человека, отмечает он в др. месте, вообще не получала божественных даров, то после совершения греха она «может быть названа неизменившейся». Поэтому называть ее искаженной можно лишь в относительном смысле: она лишилась того достоинства, в к-рое была возведена освящающей благодатью (DTC. Т. 14. Рt. 1. Р. 541-544). Согласно Иоанну Дунсу Скоту, грех низводит природу человека до естественного состояния (Cross R. Duns Scotus. N. Y.; Oxf., 1999. P. 97). «Несмотря на первородный грех,- читаем в совр. католич. издании,- человеческая природа, рассматриваемая сама по себе, хороша. Правда, что, потеряв вознесенность в сверхъестественное, человек не обладает больше возможностью вступить в непосредственное единение своей личной жизни с тремя Божественными Лицами и что, потеряв высшие естественные дары, он с бо́льшими, чем в земном раю, трудностями может совершенствовать свои естественные предрасположения. Но внутреннее превосходство его природы сохранилось» (Христ. вероуч. С. 168).

З повагою Олександр

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1023
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Що таке гріх?

Повідомлення luksander » 03 вересня 2011, 20:16

alex1980 писав:
romanm писав:. мені трохи складно вам довести те, що ви не хочете чути, не хочете бачити, не хочете розуміти.


З повагою Олександр


хочу зрозуміти

От коли Бог сказав: «… добре воно …» про все створене Ним, то Він це сказав і про людину ще без дарів (тоді вона ще не зовсім добра була) ?... чи про людину вже з дарами (тоді коли вона їх отримала) ?... як там вчить Католицька Церква?

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: Що таке гріх?

Повідомлення andrey s. » 03 вересня 2011, 21:00

alex1980 писав:
Шановний пане Роман... мені трохи складно вам довести те, що ви не хочете чути, не хочете бачити, не хочете розуміти.


Я думав Ви хочите доНести, а Ви довезти. :pardon:
Можливо справа в цьому?!?! :oops:
Дякую.
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Що таке гріх?

Повідомлення о.Олег » 03 вересня 2011, 21:19

alex1980 писав:.. Навіть о. Олег вам намагався ...

отця Олега :) прошу не чіпати - побачу потребу/сенс: обов'язково порозмірковую з вами над піднятим питанням.
покищо спостерігаю і дуже надіюсь, що зрозумієте: те, що Ви вважаєте негативним, необов'язково негативним є і необов'язково заперечується Романом. :) Як і необов'язково являється способом богословствування лише католицьких авторів :Rose:
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 03 вересня 2011, 21:27

о.Олег писав:Вчення про Спасення може бути вираженим різними мовами, в т.ч. юридичною. Чи має місце "юридизм" в Католицькій Богословії? Безперечно - це один із шляхів систиматизованого Богословія. Але... прошу розрізняти Вчення Христової Церкви і вигадки про Вчення Христової Церкви. А вигадок багато: в православних одним з найбільш успішних методів насадження єресі є "боротьба с латинством": понавигадуй на католиків і протягуй "альтернативну" Сотеріологію. Фактично саме такі вигадки тут і цитуються :( Будьмо уважні і... Мир всім
З повагою, о.Олег


Шановний о.Олег ви мене дуже зацікавили. Скажіть будь ласка чи є якийсь систематичний труд догматичний який би описував систему КЦ в інакшому руслі, не звертаючись до понять сатисфакції і т.д.
Чи є якісь труди не тему первородного гріха і його розуміння в цьому руслі, маю на увазі "не юридичного".
Для мене це справді дуже цікаво.
Я маю на увазі що не тільки щоб казали що не можна все розуміти в сугубо юридичному руслі, але де б була розгорнута альтернативна система яка б задовільняла б догмати КЦ.
Сьогодні навіть видзвонив людину із церковного требуналу УГКЦ щоб поспілкуватись на цю тему. Мав з цією людиною зустріч протягом декількох годин. Він правда нічого не сказав і відверто визнав що не ладен в таких питаннях, але дав мені телефони і можливості поспілкуватись з людьми свідучими.
Дуже хочу для себе певні моменти прояснити. Думаю що в якісь мірі наша дискусія попаде, з поміччю Божою, в книгу яку хочу писати про сучасний стан УГКЦ.
Востаннє редагувалось 04 вересня 2011, 00:34 користувачем alex1980, всього редагувалось 1 раз.

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 03 вересня 2011, 21:31

andrey s. писав:
alex1980 писав:
Шановний пане Роман... мені трохи складно вам довести те, що ви не хочете чути, не хочете бачити, не хочете розуміти.


Я думав Ви хочите доНести, а Ви довезти. :pardon:
Можливо справа в цьому?!?! :oops:
Дякую.


Дуже дякую Андрійку за виправлення - трохи важко писати без привичної клавіатури - я поїхав відпочити трохи і з собою тільки ноут, до клавіатури якого я ще не дуже звик. До того ж недоспані ночі із-за новонародженної дитини дають про себе знати.
Дуже дякую. Постараюсь бути більш пильним.

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 03 вересня 2011, 22:41

Ще у мене є декілька питань до всіх читаючих. Але почну з головного.
Питання дуже просте і думаю не буде труднощів дати на нього відповідь, а власне: чи вважаєте ви гріх провиною перед Богом, повязану з порушенням закону Божого, чи це є хвороба душі?
Дуже би всіх учасників попросив дати відповідь на це просте питання

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 04 вересня 2011, 00:27

luksander писав:
alex1980 писав:
romanm писав:. мені трохи складно вам довести те, що ви не хочете чути, не хочете бачити, не хочете розуміти.


З повагою Олександр


хочу зрозуміти

От коли Бог сказав: «… добре воно …» про все створене Ним, то Він це сказав і про людину ще без дарів (тоді вона ще не зовсім добра була) ?... чи про людину вже з дарами (тоді коли вона їх отримала) ?... як там вчить Католицька Церква?


Шановний luksander я не претендую на те щоб бути спеціалістом в католицькій екзегезі. Я вважаю що у людини ніколи не було ніякої первородної праведності - Бог створив людину досконалою і гармонічною, здатною до вдосконалення і Усиновлення. А внаслідок гріха людська природа не те щобе"була поранена гріхом і залишилась без первородної праведності", а вона пошкодилась. Тому для мене питання про те що коли Бог сказав що все добре не викликає будь-яких труднощів - це було до гріхопадіння і стосувалось досконалої людини.

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 04 вересня 2011, 10:44

о.Олег писав:чому на Вашу думку Біблійні слова про "розгніваного Бога" (наприклад) не перечать (напевно - не описує того "гріховного стану", про який Ви "рубаєте"), а "ображеного" - перечать (тобто з Вами написаного - обов'язково приписаний Богові Латинською Богословією "гріховний стан"). Прокоментуйте, якщо можна, поясніть, чому так однобоко (як на чоловіка, що принаймі поверхово орієнтується в загальній історії Богословської думки) пишите.

З повагою, о.Олег


Коментую.
По-перше, всі слова в Біблії які описують різні "стани" почуттів Бога, це просто антропоморфізми, тобто спеціально було показано людськими поняттями про почуття те, що угодно Богу і що противно Його волі. Тобто це слова, які ніяк і ніколи не сприймались буквально, тому що Бог не гнівається, не сердиться, не вагається, у нього нема ніг, про які сказано "земля то підніжжя ніг Його" і т.д. все це абстрактні поняття які передані були для того щоб людина уловила суть що є угодно Богу, а що ні. Тобто йдеться про волю Божу і Його відношення до світу і людей.
Що ж стосується "образи Бога", то тут виступає не Бог а людина - це раз. Тобто йдеться про те що людина може впливати на Бога і Його стан і дії. Це перше але навіть це не головне. Головне те, що поняттям про образу Бога оперують в віроученні, яке повязане напряму з догматами. А це... як би це мовити... це по меншій мірі безграмотно. Адже ж догматика не має права оперувати і вводити абстрактні поняття щоб не вводити в оману, а навпаки призвана якомога точніше виразити суть. Тому коли учителі Церкви кажуть що "грех - это оскорбление Бога", то цим самим вони вводять людей в оману що Бог є чуттєвою особою, яка може мінятись і більш того що людина може впливати на стан Бога.
Це я так, коротко, але думаю це передає суть чому я вважаю що поняття "образа Бога" є поняттям яке вводить помилкове вчення про Бога.

P.s. Ой, вибачте отче, тільки зараз замітив що ще перед постом вам відповів вже на ваш запис :( :( :(
хотів стерти, але на цей допис вже пішла дискусія, тому вибачте що повторююсь :(
Востаннє редагувалось 04 вересня 2011, 12:22 користувачем alex1980, всього редагувалось 1 раз.

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1023
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Що таке гріх?

Повідомлення luksander » 04 вересня 2011, 11:13

alex1980 писав:
о.Олег писав:

Головне те, що поняттям про образу Бога оперують в віроученні, яке повязане напряму з догматами. А це... як би це мовити... це по меншій мірі безграмотно. Адже ж догматика не має права оперувати і вводити абстрактні поняття щоб не вводити в оману, а навпаки призвана якомога точніше виразити суть.

Біда в тому, що догматика споконвіку оперує абстрактними поняттями і просто словами, які до того вже несли на собі якесь понятійне навантаження, звідси і повід для багатьох єресей/схизм з+являвся...Ще і різні мови сюди додайте... І, при бажанні конфліктуючих сторін, доходили до спільного розуміння/трактування, виясняючи/домовляючись просто про спільне трактування термінів. Чого і Вам бажаю :Rose: .

А пояснити Ви мені могли б, бо я навіть і слова такого - екзегеза - не знаю ще :) , і про "образу Бога" все для мене зрозуміло... :good:

з повагою Олександр

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 04 вересня 2011, 12:15

luksander писав:Біда в тому, що догматика споконвіку оперує абстрактними поняттями і просто словами, які до того вже несли на собі якесь понятійне навантаження, звідси і повід для багатьох єресей/схизм з+являвся...Ще і різні мови сюди додайте... І, при бажанні конфліктуючих сторін, доходили до спільного розуміння/трактування, виясняючи/домовляючись просто про спільне трактування термінів. Чого і Вам бажаю :Rose: .

А пояснити Ви мені могли б, бо я навіть і слова такого - екзегеза - не знаю ще :) , і про "образу Бога" все для мене зрозуміло... :good:

з повагою Олександр


Вибачте, шановний Олександре, але мені здається що ви не дуже добре уявляєте завдання догматів і не добре знаєте історію догматичних рухів.
Почитайте навіть детальні трактати про проблему яку вніс Арій і як вона вирішувалась під час першого Вселенського Собору і після нього. Були партії які пропонували термін оміос ката усіа - подібний по природі, були і ті які казали що адекватним є лише термін омоусіос - єдиносущний. Малось на увазі що Христос є подібним по сущності з Отцем чи єдиносущним. Отці Церкви відкидали навіть поняття оміос ката панта, тобто подібний у всьому, кажучи ни що навіть така формуліровка не відповідає вченню. Тобто спір йшов про одну букву - омі чи омо але ця буква мала велике значення в трактуванні богословських понять. Причому спір йшов не місяць і не рік - десятки років!!! отці Церкви відстоювали поняття яке розходилось в одній букві, а ви так легко кажете про компроміси і абстрактні поняття.

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: Що таке гріх?

Повідомлення viter » 04 вересня 2011, 12:41

alex1980 писав: чи вважаєте ви гріх провиною перед Богом, повязану з порушенням закону Божого, чи це є хвороба душі?

Я вважаю, що і те, і інше. Коли Адам вчинив перший гріх, то його душа, ще не була хворою, а була досконалою, як Ви в одному зі своїх дописів написали. Отже він провинився перед Богом, свідомо порушивши Божу заповідь. Гріх Адама призвів до хвороби душі, яка будучи ослабленою стала вразливішою до спокус, з'явилися пристрасті, що в свою чергу приводить до нових гріхів (свідомих і несвідомих). ІМХО.
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Що таке гріх?

Повідомлення romanm » 04 вересня 2011, 13:59

zagloba.me/index.php?showtopic=9377
5сесiя, 1артикул. Особливо останне речення.

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1023
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Що таке гріх?

Повідомлення luksander » 04 вересня 2011, 14:59

alex1980 писав:
luksander писав:


Вибачте, шановний Олександре, але мені здається що ви не дуже добре уявляєте завдання догматів і не добре знаєте історію догматичних рухів.
Почитайте навіть детальні трактати про проблему яку вніс Арій і як вона вирішувалась під час першого Вселенського Собору і після нього. Були партії які пропонували термін оміос ката усіа - подібний по природі, були і ті які казали що адекватним є лише термін омоусіос - єдиносущний. Малось на увазі що Христос є подібним по сущності з Отцем чи єдиносущним. Отці Церкви відкидали навіть поняття оміос ката панта, тобто подібний у всьому, кажучи ни що навіть така формуліровка не відповідає вченню. Тобто спір йшов про одну букву - омі чи омо але ця буква мала велике значення в трактуванні богословських понять. Причому спір йшов не місяць і не рік - десятки років!!! отці Церкви відстоювали поняття яке розходилось в одній букві, а ви так легко кажете про компроміси і абстрактні поняття.


Таки не уявляю і не знаю. І, надіюсь, не виникне такої потреби… :pardon:
І говорю я так легко, тому що, якщо я роками буду домовлятися зі своїми сусідами про одну букву (а їх оооон скільки в нашому алфавіті!), то коли ж я жить буду? Тим більше – невідомо, - скільки там ще залишилось мені… :oops: (а про компроміси я не говорив).

Не розумію, - чому «пошкодження людини» і «поранення людини» не можуть бути тотожними поняттями? Як варіант? :oops:

Та, як каже пан Андрій, ці розмови/довезення не дають мені нічого на збудування, так що – далі без мене… :Rose: Можете не відповідати
З повагою Олександр

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Що таке гріх?

Повідомлення romanm » 04 вересня 2011, 20:55

На жаль немаю багато часу, робота.

п. Олександр, К.Ц. говорить, що людина після первороднього гріху, є пораненою. Тобто не є такою на всі 100% як її сотворив Бог.

Не буду вдаватися у Ваші роздумування, бо Ваша логіка б є наповал.

1) Навіть о. Олег вам намагався делікатно натякнути на те що ви помиляєтесь і сказав про Латинську традицію і юридичну теорію.
Зі своєї сторони я не вдаюся в юридизми, а просто оперую Офіційними документами К.Ц. а не Гуглом. О. Олег міг би і так сказати, без натяків. А якщо не говорить прямо, то думаю, щось все - таки Ви не правильно зрозуміли.

2)Відносно вашої цитати із катехизису, привожу її щоб ви і інші бачили наглядно: "417 Адам і Єва передали своїм нащадкам людську природу, поранену першим гріхом, а отже, позбавлену первородної святості й праведності. Це позбавлення називається «первородним гріхом»".

Читаємо уважно. Якщо не помиляюся це все написано на укр. мові, якою ми володіємо. І ось тут Ваші пояснення, див. вище б ють наповал

А тепер давайте розберемось.
давайте

а) Первородна праведність не була частиною природи людини а лише дар.

Як і все інше являється даром.

б) Відносно виділеного вами слова "поранений гріхом"... Я трохи здивований що із цієї фрази ви зробили висновок що природа була змінена. Скажіть будь ласка чи поняття "бути пораненим" має значення змінити свою суть? Якщо ви поранились то ви перестанете бути людиною чи хоча б тим же Романом?

Тобто , якщо мій племінник, нааприклад, бувши чемпіоном міста по легкій атлетиці, потрапив під поїзд і загубив ногу, то він не змінився? Він залишився чемпіоном?
в) Ви цілком ігноруєте причинно-наслідковий момент в реченні. Наслідком "поранення гріхом" була, цитую: "позбавлену первородної святості й праведності". А оскільки дар праведності не був частиною проироди людини, то власне і зміни не відбулося.


Сессия V (июнь 1546), 5 канонов. Тридентійський собор.

1. Если кто не признает, что первый человек, Адам, когда он преступил заповедь Бога в Раю, немедленно утратил святость и праведность, в которых от был утвержден; и что он навлек через преступление этого уклонения, гнев и негодование Бога, а следовательно, смерть, которой Бог заранее угрожал ему, и, вместе со смертью, пленение под властью того, кто с тех пор обладал империей смерти, то есть, дьявола, и что весь Адам, через это преступление уклонения, изменился телом и душой к худшему; анафема да будет.

На цьому все.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Що таке гріх?

Повідомлення о.Олег » 04 вересня 2011, 22:01

alex1980 писав:...Шановний о.Олег ви мене дуже зацікавили...

найперше MOD: прошу звертатися до дописувачів відповідно до ніків, які вони використовують (в крайньому разі не "Андрійку", а п.Андрію). Вже звертав Вам увагу на заборонене на нашому Форумі панібрацтво, тому видаю Вам попередження. Нагадую, що модераторіали можна обговорювати лише приватно (ПП)
мені не дуже цікава ця розмова з огляду на те, що Ви юридизм чомусь вважаєте негативним і, особливо, зауважив, що як тільки вчитуюсь в стиль, який Ви обрали для своїх дописів, виникає дуже погане враження від образливих слів, що Ви дозволяєте собі вживати і, окрім того, що це не стимулює мою цікавість до Вас як до можливого співрозмовника, взиває до виконання моїх функцій модератора цього Форуму, а я не хочу Вас обмежувати, бо надіюсь, що зможете бути коректним дописувачем. І єдине покищо питання, що в мене грішного виникло: Ви часом не єретика Осіпова читаєте/наслідуєте?
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 04 вересня 2011, 23:05

[quote="romanm"]
п. Олександр, К.Ц. говорить, що людина після первороднього гріху, є пораненою. Тобто не є такою на всі 100% як її сотворив Бог.
[quote]

Шановний, ви не розумієте що слово поранений лише описання втрати так званої первородності. Там же далі в катехизисі КЦ чітко сказано: 417 Це позбавлення називається «первородним гріхом». Все далі крапка, ніяких змін природи і т.д. просто позбавлення праведності. Уточняю, якщо ви забули що ця праведність не була частиною природи людини. Тому ні про які зміни не говориться. З таким же успіхом можна було б написати, описуючи втрату цієї праведності що людина була обкрадена гріхом, чи її торкнувся гріх, чи вона опинилась в полоні гріха - це все, як то кажуть описалово і не стосується суті, а суть виражена чітко і лаконічно "втрата первородної праведності називається первородним гріхом".
Звичайно що якщо брати цілісно, не розрізняючи власне природу людини і придаточний дар праведності, то треба сказати - так, людина змінилась - вона втратила цю праведність. Але якщо звернути увагу на те що ця праведність не була частиною природи, а лише як виразився кард. Беллармін "як одежа на людині", то відносно самої природи людини змін не виникло.

[quote="romanm"]
Я просто оперую Офіційними документами К.Ц. а не Гуглом.
[quote]
Пане romanm ви привели одну цитату із катехизису, яку до того ж можна трактувати як завгодно. Це ніяк не тяне множестенне число документів КЦ. Вам у відповідь я привів багато прямих цитат про те що ваші вчителі церкви прямо кажуть про незмінність і дав конкретно ссиллки, як для лінивих в яких творах це взято. Якщо ви вважаєте що інформація не є надійною тому що взята з інтернету... мені вас тоді щиро шкода. Хоча якщо таких людей буде більше в католицтві, то воно вимре як динозаври... в цьому також щось є.

[quote="romanm"]
Ваші пояснення, див. вище б ють наповал
[quote]
Якщо мої пояснення вас задовільнили то доста було б визнати, але якщо цим ви хочете показати якусь... ладно не буду вдаватись в подробиці - якщо ви хочете сказати що я сказав хибно то доведіть, бо інакше це виглядає ніби спроба самоутвердитись за рахунок того щоб кинути в когось камінь.

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 04 вересня 2011, 23:06

romanm писав:а) Первородна праведність не була частиною природи людини а лише дар.
Як і все інше являється даром.

Мені здається ви не відчуваєте різниці між природою людини і придаточним даром, який лише був для людини як одежа, але не був частиною природи людини. Коли я сказав дар, то мав на увазі саме придаточний дар до природи людини, який не був частиною цієї природи.

romanm писав:Тобто , якщо мій племінник, нааприклад, бувши чемпіоном міста по легкій атлетиці, потрапив під поїзд і загубив ногу, то він не змінився? Він залишився чемпіоном?

Думаю, що при травмах не забирають заслужених кубків, титулів і медалей :)
Друга справа що ваш родич не буде мати можливість знову стати чемпіоном. Научіться ставити грамотно запитання. Якщо вам подобається такий приклад, то певно що деяку схожість можна угледіти, хоча ви стараєтесь зійти на більш низькі категорії понять. Адже ж є людина як поняття. Є Роман, як одна із людей, яка має всі властивості людини, але при цьому має і певні властивості які відрізняють його від Василя, Петра і інших. Зміна певних властивостей Романа як індивідума не міняють його належності до людей, які мають певні сталі ознаки. Ці ознаки не міняються, інакше б вид людей було б поняття змінне. Я вам говорю про природу людини взагалі, а не про певні властивості певного індивідума.

romanm писав:Сессия V (июнь 1546), 5 канонов. Тридентійський собор.

1. Если кто не признает, что первый человек, Адам...

Шановний пане romanm ви читали цю статтю цілком чи тільки цей приведений вами уривок? Дуже вас прошу почитайте що там в тексті сказано з самого початку:
"одну главку из Людвига фон Пастора", далі "Перевод очень беглый", далі "Хочется, так сказать, ввести если не в научный, то в межконфессиональный оборот версию ортодоксального католического историка XIX века".
А тепер проаналізуйте.
По-перше, це не постанови собора а лише книжка якогось Людвіга фон Пастора.
По-друге, перевод біглий.
По-третє, навіть сам переводчик не претендує на наукову цінність цієї роботи.
По-четверте це названо версією і цим самим як певний доказ воно не має ніякого потенціалу.
Тобто ви привели перевод твору якогось історика, який не претендує на научну роботу, до того ж перевод біглий.
Вибачте, це зовсім не тягне навіть на документ КЦ. Тим паче що цей Людвіг навіть не святий і не вчитель церкви. Тобто він якогось церковного авторитету не має, а переводчик сам каже що на научний авторитет і не претендується.
Щодо соборів і їх постанов, то у кожного собора є протокол на якому всі правила собора мають свій номер. В мене вдома лежить книжка "правила вселенских соборов" там правила які постановили перші 7 вселеньких соборів. Думаю що в КЦ має бути книга з переліком постанов соборів, які вона називає вселенськими. Якщо ви посилаєтесь на певне правило певного собору, то будь ласка вкажіть це правило а не вказуйте що написано у якоїсь особи що не претендує своїм твором ні на научний ні на церковний авторитет.
По крайній мірі я вам дав конкретні цитати вчителів КЦ де вони прямо і без двузначності кажуть про незмінність природи людини, при цьому дав вам і конкретно де ці місця в виданнях можна знайти. Будь ласка, якщо ви хочете процитувати правило собора, то вкажіть що це за правило і на якому соборі, бо ссилатись в такому випадку на автора, та ще й писавшому через 300 років після собору про те, що там відбувалось і не вказати конкретно чи є таке правило в постановах самого собору - це моветон.
Востаннє редагувалось 05 вересня 2011, 00:07 користувачем alex1980, всього редагувалось 1 раз.

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 05 вересня 2011, 00:04

о.Олег писав:
alex1980 писав:...Шановний о.Олег ви мене дуже зацікавили...

найперше MOD: прошу звертатися до дописувачів відповідно до ніків, які вони використовують (в крайньому разі не "Андрійку", а п.Андрію). Вже звертав Вам увагу на заборонене на нашому Форумі панібрацтво, тому видаю Вам попередження. Нагадую, що модераторіали можна обговорювати лише приватно (ПП)
мені не дуже цікава ця розмова з огляду на те, що Ви юридизм чомусь вважаєте негативним.
І єдине покищо питання, що в мене грішного виникло: Ви часом не єретика Осіпова читаєте/наслідуєте?
З повагою, о.Олег


Отче прошу пробачення, може я щось трохи ще не розумію в правилах форуму, але andrey s. сам написав "та нічого страшного,що назвали мене Андрійком :oops: ,насправді ду-у-же небагато людей в житті мене так називають,і мені це завжди приємно". Я вважав що нічого страшного якщо я скористаюсь його дозволом. Чи в такий спосіб я також порушую правила???

Відносно негативного відношення до юридизму. Отче, я з вами дуже відвертий, хоч може ви цього і не відчуваєте. Отож я вам відверто скажу - я не проти юридизму як такого, але проти, коли він подавляє і викривляє інші сторони откровення. Я рахую що точка зору Августина блаженного нічим не гірша, більш того краща і правильніша ніж точка зору Ансельма. Раціоналізм і юридизм в певній мірі властивий кожній мислящій людині (це моя власна думка), але тут справа не в юридизмі, а в тому що ця теорія викривила поняття відносин людини і Бога.
Доречі, думаю що раз кардинал Ратцінгер пише що юридична теорія не може все заповнити, то його також вона не задовільняє в тому виді в якому вона є.
Доречі, кажучи що вам не цікава розмова із-за мого ставлення до теми ви вводите певну однобокість - мовляв вам цікаво лише з тими що хвалять. Щиро надіюсь що я помилився з висновком, а ви не це мали на увазі.
Мене справді дуже цікавить одна справа. Ви сказали що я говорю про Латинську традицію, але вона не співпадає з вченням КЦ. Дуже вас прошу дати хоч якісь назви робіт, які б розробляли теорію без поняття сатисфакції і образи, при цьому задовільняли догматам КЦ. Я вже рию в інтернеті і домовляюсь про зустрічі з значними богословами УГКЦ (без жартів) - справа не тільки в тому що готовлю матеріал для книги про УГКЦ, але і в намаганні вистроїти для себе чітке бачення чим живе богословська верхушка, священство, монашество і миряни УГКЦ. Тому це для мене так би мовити професійний інтерес.

Відносно вашого питання про Осіпова щиро вам відповім що не прочитав ще його ні одної книжки, хоча і подивився декілька відеолекцій декілька років тому назад. Тому можу положивши руку на серце чесно сказати що не читаю і не наслідую.
P.S.
Буду вам дуже вдячний якщо ви мені в ПП напишете або дасте лінк де ознайомитись можна з причиною його єресі. Я був в лаврі Тройце-Сергієвій якийсь час 2 роки назад (при ній і існують московська семінарія і академія) і чув про якусь бучу що лаврські монахи підняли проти Осіпова, але не мав можливості вникнути в суть.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Що таке гріх?

Повідомлення о.Олег » 05 вересня 2011, 06:25

alex1980 писав:...Отче прошу пробачення, може я щось трохи ще не розумію в правилах форуму, але ...

що п.andrey s. Вам дозволяє - ваша (обох) приватна справа і можете звертатись одне до одного за спільним погодженням як хочете в ПП. Тут же, на публічному обговоренні - ні (про що Вас вже я грішний особисто інформував). Окрім цього інформував Вас, що на модераторіали можете відповідати лише в ПП (для блага Форуму), тому, перепрошую, видаю Вам друге попередження. Стосовно Осіпова можете почитати, наприклад, http://antimodern.wordpress.com/2010/03/12/osipov-2/ - це якраз для ПП не обов'язково. Стосовно ж того, що я сказав - не говорив, що не співпадає: перечитайте, якщо можна, уважніше.
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Що таке гріх?

Повідомлення romanm » 05 вересня 2011, 08:49

Немае значення, який переклад,бiглий,чи нi. Я так зрозумiв,що у Вас нема проблем з сенсом сказаного. 5 сесiя Тридентiйського собору говорить чiтко, що ваше пояснення вчення КЦ, не правильне.

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 05 вересня 2011, 10:24

romanm писав:Немае значення, який переклад,бiглий,чи нi. Я так зрозумiв,що у Вас нема проблем з сенсом сказаного. 5 сесiя Тридентiйського собору говорить чiтко, що ваше пояснення вчення КЦ, не правильне.


Ви не розумієте. Справа навіть не в переводі. А в тому що це книга часного автора а не постанова собору. Якщо була така постанова собору, то будь ласка дайте номер правила чи постанови - всі рішення соборів які тим паче проголошують анафеми є пронумеровані в окремі правила і постанови.
Бо з таким же успіхом я завтра можу написати книгу і сказати що той собор відлучив папу римського від церкви, але це буде не більш як мій власний твір, а постанови собору - це зовсім інше.
Тим паче якщо книга не претендує на роль научного труда, то це майже що художня література.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Що таке гріх?

Повідомлення о.Олег » 05 вересня 2011, 12:12

alex1980 писав:... постанова собору ... відлучив папу римського від церкви...

на Форумі Собор, Церква, Папа прошу писати з великої літери
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: Що таке гріх?

Повідомлення andrey s. » 05 вересня 2011, 19:14

Слава Ісусу Христу!!!
Це пов. адресоване п.Олександру(alex1980).(у мене щось з цитатами сталось, так що цитувати не можу).
Будласка, не перекручуйте суть моїх дописів собі на виправдання.
Почитайте допис від 13 серпня 2011, 13:42, і там ясно все написано, і про правила форуму також.
А перед цим, в пов. від 11 серпня 2011, 11:54, я Вам дозволу на це не давав. Це якщо уважно його прочитати, особливо це : :) ,та нічого страшного,що назвали мене Андрійком ,насправді ду-у-же небагато людей в житті мене так називають,і мені це завжди приємно.Просто в житті Ви навряд чи змогли так,ну суть не в тому.(тема не про те :D )...
Я Не хочу думати, що Ви наміренно перекрутили за для свого виправдання суть мого повідомлення. От Не хочу, і все. :D
Буду собі думати, що Ви мені хотіли зробити приємність таким чином :) , називаючи мене Андрійком. :roll:
Але за для загального блага форуму, мушу від цього відмовитись :D , від такої приємності. І прошу Вас на майбутнє зважити на це, і прислухатись до зауваження о.Олега. Доречі як отця і модейратора.
Бо правила всетаки Є, і якось будемо їх дотримуватись.

Доречі, вітаю з народженням дитинки :Rose: .
З Богом..
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Аватар користувача
alex1980
дописувач
дописувач
Повідомлень: 131
З нами з: 06 серпня 2011, 19:57

Re: Що таке гріх?

Повідомлення alex1980 » 07 вересня 2011, 00:18

andrey s. писав:Слава Ісусу Христу!!!
Це пов. адресоване п.Олександру(alex1980).(у мене щось з цитатами сталось, так що цитувати не можу).
Будласка, не перекручуйте суть моїх дописів собі на виправдання.
Почитайте допис від 13 серпня 2011, 13:42, і там ясно все написано, і про правила форуму також.
А перед цим, в пов. від 11 серпня 2011, 11:54, я Вам дозволу на це не давав. Це якщо уважно його прочитати, особливо це : :) ,та нічого страшного,що назвали мене Андрійком ,насправді ду-у-же небагато людей в житті мене так називають,і мені це завжди приємно.Просто в житті Ви навряд чи змогли так,ну суть не в тому.(тема не про те :D )...
Я Не хочу думати, що Ви наміренно перекрутили за для свого виправдання суть мого повідомлення. От Не хочу, і все. :D
Буду собі думати, що Ви мені хотіли зробити приємність таким чином :) , називаючи мене Андрійком. :roll:
Але за для загального блага форуму, мушу від цього відмовитись :D , від такої приємності. І прошу Вас на майбутнє зважити на це, і прислухатись до зауваження о.Олега. Доречі як отця і модейратора.
Бо правила всетаки Є, і якось будемо їх дотримуватись.

Доречі, вітаю з народженням дитинки :Rose: .
З Богом..


Дякую за поздоровлення, дуже приємно.
В мене склалось враження що ви тут самий позитивний форумчанин :wink:


Повернутись до “Богослов'я”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 4 гостей